Vieläkö kilpirauhasen vajaatoiminta on muodissa ?

seli seli hei

Mites on ?

Vai onko keksitty jo jokin toinen "sairaus" josta syytetään kaikkia epämääräisiä oireita ?

22

244

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä vaan

      Tyhjänpäiväinen pahansuopa kirjoittelu lienee kovinta muotia.

    • viiterrvoHyvinvointi

      Onko muodikasta nukkua vuodesta toiseen kaksikymmentä tuntia vuorokaudessa? Terveyskeskuksen omalääkärin mielesta kaikki "viitearvot" ovat kunnossa.

      • niin se vaan on

        ...että niin kuin neljä tuntia vrk:ssa olet valveilla. En usko! Mitä "vajikseen" (sillä on siis tuollainen kammottava lempinimikin) tulee, niin se tosiaan tuntuu nyt olevan muodin huipulla. Sen päälle on helppo kaataa vaikka mitä. Mutta ei hätää, pian tulee uusi muoti ja uudet taudit.


      • Doctor Stein
        niin se vaan on kirjoitti:

        ...että niin kuin neljä tuntia vrk:ssa olet valveilla. En usko! Mitä "vajikseen" (sillä on siis tuollainen kammottava lempinimikin) tulee, niin se tosiaan tuntuu nyt olevan muodin huipulla. Sen päälle on helppo kaataa vaikka mitä. Mutta ei hätää, pian tulee uusi muoti ja uudet taudit.

        Uskopa vaan. Vaikka ihan huvikseks´. Niin se vaan on.

        Muoti vaan yleistyy, kun tajutaan myöntää laboratorioiden raja-arvojen olevan liian laveita.


    • Camomilla Sukka

      Sairainta on näppäilä välilyönti kysymysmerkin etupuolelle. Sellaiseen aivosumuun ei auta edes kuppi kahvia.

    • rimpuliini

      Mikä sua oikeasti nyppii..siis ihan oikeasti?

    • Älkää Selittäkö!

      No, totuushan on että monesti naiset selittää sitä ylipainoaan "vajaatoiminnalla".

      Esim. ruokavaliolla ja ruokailutottumuksillahan ei ole tunnetusti mitään merkitystä painoon, eihän?

      • Happy30

        Vähän vaikuttaa provolta tämän ketjun aloitus mutta jos joku tosiaankin näin ajattelee niin lyhkäsesti voin kertoa itsestäni. Olen vuosikausia kärsinyt lähes kaikista vajaatoiminnan oireista kuitenkaan tietämättä että syy voi olla vajaatoiminnassa. Kuvittelin että se on masennusta tai jotain. Lihosin neljässä vuodessa 40 kiloa ja vaikka yritin jatkuvasti myös saada niitä kiloja pois, juuri mitään ei tapahtunut. Minulla oli om pt ja ruokavalio ja tämä pt sitten lopulta passitti minut lääkärille, koska kaiken järjen mukaan edistystä olisi pitänyt kyllä tapahtua.
        Päinvastoin olin entistä enemmän maassa ja lopulta lakkasin välittämästä. en mennyt enää lenkkipolulle koska ei tippaakaan huvittanut. ei niin mikään. ei kerrassaan mikään.
        Täyttä totta on, että kilpirauhashormonit ovat aineenvaihduntahormoneja ja kilpirauhanen vaikuttaa aivan kaikkeen mitä kehossa tapahtuu. Paino ei laske koska kilpirauhanen ei toimi ja sitten kun sitä jatkuu tarpeeksi pitkään ja lakkaa yrittämästä niin osa menee jo senkin piikkiin ettei vaan saa enää itsestään irti.

        Oma pt:ni pelasti elämäni. Olen syönyt nyt 2 kuukautta tyroxinia ja olen kuin uusi ihminen. sellainen kuin joskus olin.iloinen, innostunut ja aktiivinen. Paino on lähtenyt laskemaan aivan itsestään ja se laskee kokoajan ilman mitään erityistä kuuria.

        Olen onnellinen.


      • Älä jauha paskaa.
        Happy30 kirjoitti:

        Vähän vaikuttaa provolta tämän ketjun aloitus mutta jos joku tosiaankin näin ajattelee niin lyhkäsesti voin kertoa itsestäni. Olen vuosikausia kärsinyt lähes kaikista vajaatoiminnan oireista kuitenkaan tietämättä että syy voi olla vajaatoiminnassa. Kuvittelin että se on masennusta tai jotain. Lihosin neljässä vuodessa 40 kiloa ja vaikka yritin jatkuvasti myös saada niitä kiloja pois, juuri mitään ei tapahtunut. Minulla oli om pt ja ruokavalio ja tämä pt sitten lopulta passitti minut lääkärille, koska kaiken järjen mukaan edistystä olisi pitänyt kyllä tapahtua.
        Päinvastoin olin entistä enemmän maassa ja lopulta lakkasin välittämästä. en mennyt enää lenkkipolulle koska ei tippaakaan huvittanut. ei niin mikään. ei kerrassaan mikään.
        Täyttä totta on, että kilpirauhashormonit ovat aineenvaihduntahormoneja ja kilpirauhanen vaikuttaa aivan kaikkeen mitä kehossa tapahtuu. Paino ei laske koska kilpirauhanen ei toimi ja sitten kun sitä jatkuu tarpeeksi pitkään ja lakkaa yrittämästä niin osa menee jo senkin piikkiin ettei vaan saa enää itsestään irti.

        Oma pt:ni pelasti elämäni. Olen syönyt nyt 2 kuukautta tyroxinia ja olen kuin uusi ihminen. sellainen kuin joskus olin.iloinen, innostunut ja aktiivinen. Paino on lähtenyt laskemaan aivan itsestään ja se laskee kokoajan ilman mitään erityistä kuuria.

        Olen onnellinen.

        Niin varmaan. Tuota et usko itsekään. Siis tuota vikaa lausetta.


      • Elopaino 25 kg.
        Happy30 kirjoitti:

        Vähän vaikuttaa provolta tämän ketjun aloitus mutta jos joku tosiaankin näin ajattelee niin lyhkäsesti voin kertoa itsestäni. Olen vuosikausia kärsinyt lähes kaikista vajaatoiminnan oireista kuitenkaan tietämättä että syy voi olla vajaatoiminnassa. Kuvittelin että se on masennusta tai jotain. Lihosin neljässä vuodessa 40 kiloa ja vaikka yritin jatkuvasti myös saada niitä kiloja pois, juuri mitään ei tapahtunut. Minulla oli om pt ja ruokavalio ja tämä pt sitten lopulta passitti minut lääkärille, koska kaiken järjen mukaan edistystä olisi pitänyt kyllä tapahtua.
        Päinvastoin olin entistä enemmän maassa ja lopulta lakkasin välittämästä. en mennyt enää lenkkipolulle koska ei tippaakaan huvittanut. ei niin mikään. ei kerrassaan mikään.
        Täyttä totta on, että kilpirauhashormonit ovat aineenvaihduntahormoneja ja kilpirauhanen vaikuttaa aivan kaikkeen mitä kehossa tapahtuu. Paino ei laske koska kilpirauhanen ei toimi ja sitten kun sitä jatkuu tarpeeksi pitkään ja lakkaa yrittämästä niin osa menee jo senkin piikkiin ettei vaan saa enää itsestään irti.

        Oma pt:ni pelasti elämäni. Olen syönyt nyt 2 kuukautta tyroxinia ja olen kuin uusi ihminen. sellainen kuin joskus olin.iloinen, innostunut ja aktiivinen. Paino on lähtenyt laskemaan aivan itsestään ja se laskee kokoajan ilman mitään erityistä kuuria.

        Olen onnellinen.

        " Paino on lähtenyt laskemaan aivan itsestään ja se laskee kokoajan ilman mitään erityistä kuuria.

        Jaa, kuulostaa kyllä aika erikoiselta, miten aiot pysäyttää painon laskemisen sopivassa kohtaa ?


      • Epämääräiser oireet.
        Elopaino 25 kg. kirjoitti:

        " Paino on lähtenyt laskemaan aivan itsestään ja se laskee kokoajan ilman mitään erityistä kuuria.

        Jaa, kuulostaa kyllä aika erikoiselta, miten aiot pysäyttää painon laskemisen sopivassa kohtaa ?

        Eikö hiivasyndrooma enää olekkaan muodissa ?

        http://www.hiivasyndrooma.com/oireet

        Yllätys yllätys, myös hiivasyndrooma testiä tarjoaa MDD.


      • tha
        Happy30 kirjoitti:

        Vähän vaikuttaa provolta tämän ketjun aloitus mutta jos joku tosiaankin näin ajattelee niin lyhkäsesti voin kertoa itsestäni. Olen vuosikausia kärsinyt lähes kaikista vajaatoiminnan oireista kuitenkaan tietämättä että syy voi olla vajaatoiminnassa. Kuvittelin että se on masennusta tai jotain. Lihosin neljässä vuodessa 40 kiloa ja vaikka yritin jatkuvasti myös saada niitä kiloja pois, juuri mitään ei tapahtunut. Minulla oli om pt ja ruokavalio ja tämä pt sitten lopulta passitti minut lääkärille, koska kaiken järjen mukaan edistystä olisi pitänyt kyllä tapahtua.
        Päinvastoin olin entistä enemmän maassa ja lopulta lakkasin välittämästä. en mennyt enää lenkkipolulle koska ei tippaakaan huvittanut. ei niin mikään. ei kerrassaan mikään.
        Täyttä totta on, että kilpirauhashormonit ovat aineenvaihduntahormoneja ja kilpirauhanen vaikuttaa aivan kaikkeen mitä kehossa tapahtuu. Paino ei laske koska kilpirauhanen ei toimi ja sitten kun sitä jatkuu tarpeeksi pitkään ja lakkaa yrittämästä niin osa menee jo senkin piikkiin ettei vaan saa enää itsestään irti.

        Oma pt:ni pelasti elämäni. Olen syönyt nyt 2 kuukautta tyroxinia ja olen kuin uusi ihminen. sellainen kuin joskus olin.iloinen, innostunut ja aktiivinen. Paino on lähtenyt laskemaan aivan itsestään ja se laskee kokoajan ilman mitään erityistä kuuria.

        Olen onnellinen.

        minulla on ihan samanlainen historia. en kyllä lihonnut noin paljon, heti kun sain lääkityksen niin olo parani.

        olen kanssa onnellinen nyt !


    • vitun urpot !

      koko helvetin reverssi-t3 on valetta.

      Ihan täyttä huuhaata ja paskanjauhantaa !

      Haistakaa kaikki vittu !

    • N-87

      Itse sain vajaatoiminta diagnoosin sisätautilääkäriltä. Noh sitten sainkin t3 lääkkeen ja nyt olen vuoden jälkeen ilman kilpirauhaslääkettä. Joskus näinkin :o

      • N-87

        Ja tähän vielä lisäys: rT3 oli syy.


    • menikökuppinurin

      ei tänne tämmöstä sontaa kirjottele muut ku juopot tuohon aikaan yöstä ja viikonloppuna.

      • Iron Priest

        Olisko joku hoitaja yötöissä? Jotkut käy töissäkin, kato hei. Nyt ei ehkä käynyt niin, että kyllä juoppo juopon tuntee. Menikö kuppi nurin?


    • Vai onko?

      Huomenna on hyvä päivä ;)

      • kakka aunus

        Aunus haisee kakalle


    • home ja hypo

      Eihän sitä tiedä, vaikka triplaantuisi vielä, kun rakennustekniset virheet lisääntyvät merkittävästi homevaurioiden takia, ja home altistaa vajaatoiminnalle. Minulle ulkopuolisen aiheuttama homevaurio puhkaisi vajaatoiminnan.

    • asiallista hoitoa sa

      Osalla ihmisistä on (luotettavilla ja tutkituilla) testimenetelmillä todettava T3-puutos ja nämä henkilöt tietenkin hyötyvät asiallisesta korvaushoidosta. Näitä potilaita hoitavilta lääkäreiltä ei ole viety oikeksia määrätä sitä. Joten ei paniikkia niillä, jotka tarvitsevat hormonikorvaushoitoa.
      Sen sijaan hormonihoito henkilölle, jolla ei ole sen hormonin puutosta, on vaarallista. Se voi aluksi lisätä virkeyttä ja hyvää oloa mutta ajanmittaan hävittää oman hormonituotannon. Kun oma tuotanto vähenee korvauslääkkeen takia tasaten hormonimäärän normaalitasolle, ihminen saattaa kokea virkeyden ja hyvän olon vähenemistä ja tulee tarve nostaa annosta. Silloin aletaan olla vaarallisilla teillä (ellei pidä sellaisena jo oman homonitoiminnan salpaamista turhalla lääkkeellä) .

    • 1peetu2

      No.. Täällä on toinen jonka paino lähti tippumaan kun sain oikean lääkityksen. Ruokavalioon ei tullut sen suurempia muutoksia kuin että en enää syö leipää. Mutta suklaata kyllä syön enemmän kuin koskaan.

      Aiemmin oli ihan sama söi mitä, minkä ohjeen ja miten vähän tai paljon tahansa paino vain nousi ja tuntui että elimistö ei toimi. Luonnostaan kotona ja työn puolesta kuitenkin runsaasti liikuntaa uimisen, ratsastamisen ja pyöräilyn lisäksi. Kävin ravitsemusterapeutilla.

      Minua pelotti jos painon lasku ei pysähdy. Pysähtyi se. Toki jos olisin dieetillä varpaan tapahtuisi muutosta. Onneksi ei tarvitse olla. Voin syödä täysin normaalisti. Ja lääkitykseni saatua ja painon lähdettyä laskuun, kävin ravitsemusterapeutilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14851
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    5. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    7. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    8. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    9. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe