Mitä eroa C:llä ja C++:lla?

aloittelija.

Olen aivan newbie eli keltanokka näissä C-jutuissa, siks kysynkin että mitä eroa on tavallisella C-kielellä ja C kielellä?

14

215

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • C-kieli on enemmän systeemiohjelmointiin ja on ajatusmalliltaan "korkean tason assembler". Hyvin yksinkertainen kieli. Erittäin hyvä tilanteissa joissa muisti on rajallinen, halutaan tehdä laitteistonläheistä ohjelmointia, käyttöjärjestelmään matalan tason kirjastoja jne.

      C sitten on vähän enemmän tarkoitettu sovelluksiin, sisältää luokat, säiliöt jne. Paljon monimutkaisempi kieli.

    • 423424324234324

      Mutta niin joo, c :ssa ei ole mitään uutta verrattuna perus c-kieleen. Määritteiden syntaksia on muutettu, mutta mitään uutta ei ole.

      • Onhan. Esimerkiksi poikkeukset ja säiliöt.


      • Sisältimet ne on!
        M-Kar kirjoitti:

        Onhan. Esimerkiksi poikkeukset ja säiliöt.

        Ne on sisältimet!


      • höpö höpö

        Höpö höpö.


      • Kala.
        Sisältimet ne on! kirjoitti:

        Ne on sisältimet!

        Sisämyksiäpäs.


      • Sisältimet ne on! kirjoitti:

        Ne on sisältimet!

        mikä helvetti on sisältin????


    • olioseon

      C on oliopohjainen kieli, joka kirjoittettu C :llä

    • C plus plus

      C on parannettu C. Tukee C:n lisäksi mm. olio-ohjelmointia ja paljon muitakin parannuksia. Ja parannusten takia on myös selvästi korkeampi oppimiskynnys.

      • sen tehnyt

        Minä kyllä tuumaisin juuri päin vastoin: Koska on korkeamman tason kieli, on sillä myöskin helpompi kirjoittaa koodia. Oppimiskynnystä voi toki olla, mutta C :lla on sitten helpompi tehdä isoja ohjelmia jotka toimivat. Matalan tason driveri tai jos joutuu optimoimaan koodinsa C:llä nopeaksi yms. koodaus C:llä voi tämän jälkeen tuntua aika karulta, koska se on eräänlainen lobotomia: ei olioita, ei luokkia, ei perimistä.. kaikki nämä tehdään C:ssä struct-rakenteilla ja pointtereilla, mikä voi vaatia aika paljon totuttelua, että asiat alkaa taas näkemään oikein


      • C++ > C
        sen tehnyt kirjoitti:

        Minä kyllä tuumaisin juuri päin vastoin: Koska on korkeamman tason kieli, on sillä myöskin helpompi kirjoittaa koodia. Oppimiskynnystä voi toki olla, mutta C :lla on sitten helpompi tehdä isoja ohjelmia jotka toimivat. Matalan tason driveri tai jos joutuu optimoimaan koodinsa C:llä nopeaksi yms. koodaus C:llä voi tämän jälkeen tuntua aika karulta, koska se on eräänlainen lobotomia: ei olioita, ei luokkia, ei perimistä.. kaikki nämä tehdään C:ssä struct-rakenteilla ja pointtereilla, mikä voi vaatia aika paljon totuttelua, että asiat alkaa taas näkemään oikein

        Kaikki lähtee siitä, että tietää/ymmärtää mitä tekee. Millä tahansa kielellä voi tehdä joko hyvää tai huonoa koodia (tai kaikkea siltä väliltä). Jos ei ymmärrä kielen ideoita, ei kyseisellä kielellä voi saada aikaan hyvää koodia.

        Ja eri kielet sopii eri tarkoituksiin. Koska C on C:n ylijoukko, C-koodi on myös C koodia, mutta toisin päin ei ole.


      • C++ > C
        sen tehnyt kirjoitti:

        Minä kyllä tuumaisin juuri päin vastoin: Koska on korkeamman tason kieli, on sillä myöskin helpompi kirjoittaa koodia. Oppimiskynnystä voi toki olla, mutta C :lla on sitten helpompi tehdä isoja ohjelmia jotka toimivat. Matalan tason driveri tai jos joutuu optimoimaan koodinsa C:llä nopeaksi yms. koodaus C:llä voi tämän jälkeen tuntua aika karulta, koska se on eräänlainen lobotomia: ei olioita, ei luokkia, ei perimistä.. kaikki nämä tehdään C:ssä struct-rakenteilla ja pointtereilla, mikä voi vaatia aika paljon totuttelua, että asiat alkaa taas näkemään oikein

        Taidat ajatella enemmän kuin saat sanotuksi.

        Kaiken mitä voi tehdä C:llä voi helposti tehdä myös C :lla.
        Toisin päin on yleensä huomattavan vaikeaa.


      • C-ohjelmoija
        C++ > C kirjoitti:

        Kaikki lähtee siitä, että tietää/ymmärtää mitä tekee. Millä tahansa kielellä voi tehdä joko hyvää tai huonoa koodia (tai kaikkea siltä väliltä). Jos ei ymmärrä kielen ideoita, ei kyseisellä kielellä voi saada aikaan hyvää koodia.

        Ja eri kielet sopii eri tarkoituksiin. Koska C on C:n ylijoukko, C-koodi on myös C koodia, mutta toisin päin ei ole.

        "Koska C on C:n ylijoukko"

        Olen lukenut, että ei ole. Kirjassa Prata: C Primer Plus on sanottu, että C99:ssä on esimerkiksi "Macros with variable number of arguments" mutta ei C :ssa.


      • Maailma muuttuu
        C-ohjelmoija kirjoitti:

        "Koska C on C:n ylijoukko"

        Olen lukenut, että ei ole. Kirjassa Prata: C Primer Plus on sanottu, että C99:ssä on esimerkiksi "Macros with variable number of arguments" mutta ei C :ssa.

        Olet lukenut vanhentunutta tietoa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1980
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1539
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      140
      1397
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1318
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1250
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      273
      1067
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      992
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      120
      968
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      110
      957
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      49
      787
    Aihe