Airsoft M14

blackhawk

Siis mitä kaikkea rakentamiseen tarvitsee?Siis en itse aio tehdä muutoksia gearboxiin,valmiin ajattelin ostaa ja sitten muut osat myös ja kasata itse.SIIS:Tarvitsisin täyden listan,sisältäen kaikki osat mitkä minun pitää hommata että voin kasata M14,budjettini on n.500 euroa.Kiitos kaikille auttaneille.

22

58

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...................
    • Kunnollinen lista osista?Siis nimellisesti?

    • Siis kunnollinen lista esim. Tukki,sen perälevy,runko,sen ruuvit yms. BUDJETTI ON 500 EUROA JA METALLIRUNKOISEN AEG:N AJATTELIN KASATA,VALMIILLA GEARBOXILLA JOHON ESIM VAIHDAN M90 JOUSEN,MOSFETILLÄ.

      • Trollhättan

        Vaihdat M90 jousen miks helvetissä?


      • Trollhättan kirjoitti:

        Vaihdat M90 jousen miks helvetissä?

        Voisit vähän ajatella?Esimerkiksi CQC.Esim. Back Alleylla on 100m/s/1j tehoraja.Vaihdan sen takia että sisällä voi pelata.


      • Trollhättan
        blackhawk kirjoitti:

        Voisit vähän ajatella?Esimerkiksi CQC.Esim. Back Alleylla on 100m/s/1j tehoraja.Vaihdan sen takia että sisällä voi pelata.

        Ajattelisit ite noin 1m kivääri sisätiloissa.Mieluummin vaikka esim.mp5 tai m4


    • 4+6=9

      Okei, näin aluksi: Jokaista, tuskin edes puolia m14:sta osista ei myydä erikseen. Osta valmis m14 ja tuunaa sitä haluamaasi suuntaan. Ja jos todella haluat tehdä aseen ja ostaa jok ikisen osan erikseen, uskoisin hinnan nousevan reippaasti yli tuhanteen euroon. Käytetty m14 n. 100e, 200e gearboxiin, 100e piippu hoppi ja 100e kiikari. Siinä jo pirun hyvä kivääri mikäli oikeat leegot asennettu ja tuunattu asiaankuuluvalla tavalla.

      • Mitäs tuunauksella ja leegoilla tarkoitat?Haluaisin kuulla tarkemmin.Kiikaria en halua.Miten niin piippu ja hoppi maksavat sata euroa?Haluaisin kuulla itse tarkemmin?N.400e budjetilla olisi kiva mennä.


    • puinen M14

      no tuo koko aseen osista kasaaminen itse on kyllä "mission impossible" operaatio, kuten jo sanottu tuskin edes kaikkia tarvittavia osia erikseen ostettuna edes löytää. Ostat vaan aseen jostain, vaikka käytetyn ja siitä rakentelet mieleises.
      Tuossa nyt pari uutta ehdokasta joista varmaan saa rakenneltua mieleisensä.
      CYMA: http://www.taiwangun.com/en/cm-032c-real-wood?from=listing&campaign-id=14
      G&P: http://shop.ehobbyasia.com/g-g-m14-gr14-walnut-wood-stock.html#.VDLEWhbzhns
      Kummastakaan en itse osaa kummempaa sanoa, G&P:n olettaisin olevan suht valmis paketti suoraan laatikosta, on laadukkaampi valmistaja kuin CYMA.
      Mutta tuskin tuo cymakaan täys susi on ja ompahan halvempi niin jää rahaa rakenteluun.
      Tieten esim cymalla on niitä muovirunkoisiakin satkun pintaan et olisko niissä muut osat käypää ja vaihtaa vaan tukin puiseen tms.
      Tuollainen ase kuiten aito puisena pitää laittaa muuten menee pyhäinväväistyksen puolelle :)

    • 2+20=21

      200e saat gearboksin kaikki oleelliset osat vaihdettu erinomaisiin osiin. Leegopalikoilla tarkoitin osia, ja irvailin sitä, miten jotkut luulee että ostaa osat ja kokoaa pyssyn kuten leegotkin; eli heittää vain paikoilleen, vaikka se vaati paljon pientä tuunausta että kestää ja toimii hyvin. Ja 100e:llä saat promen 6.03mm piipun ja pyydä jotain IER hoppaamaan se.

    • Mistä näitä 200e hyviä gearboxeja saa?Suomesta en ole melkein mistään löytänyt enkä oikein kaukaaltakaan haluaisi tilata.Jos siis Suomessa haluaisi hyvän gearboxin,saako sen tuolla 200e ja mitä osia tuolla saa vaihdettua?Siis Suomesta puhun ja mitä valmistajia`?

      • Advisor

        Ei puhuta nyt valmiista gearboxeista vaan niistä osista sen sisällä. Mäntä ja sylkkäsetti, rattaat, laakerit, moottori, suutin yms.


    • Advisor tarkoititko siis tuolla noita osia joita tolla saa vaihdettua?Jos ymmärsin oikein.Ja ei oikein 100 eurolla M14 aseita mistään saa.

    • omglolxD

      aaaah minäpä kerron tässä jotain tästä. S24 oppinut asiat, joten luotettavuus ei ole 100% :D
      Ei valmiit gearboxit oo hyvii. rasvaus ja shimmitys vähintää, sit sorbo. ja jos haluu jotain ominaisuutta parantaa, niin sitten mäntä, sylinteri, rattaat, moottori tai joku ihan muu pitää vaihtaa. Mutta siis jos haluat rakentaa m14 max 500€ niin pakko myöntää ettet saa. Käytetty jota muuntelet hiukan, lähinnä gearboxin muutoksilla.
      Ja m14 on metrin pituinen kivääri... ajatteleppas nyt... sitten ajattelit sellaiseen laittaa m90 jousen ja mennä lähitaisteluun. Are you serious? Konepistooli olisi tuohon paaaaaaljon parempi. M14 on... no peruskivääri. Kyl sä tiiät.
      Tää ois paljo helpompaa jos ottaisit asiasta eka ite selvää ja sit tuut kysyy vaik meidä mielipidettä ja sitten me voidaa neuvoo.

    • Kyllä,itse ihan Omalla AK:llani ihan sisätiloissa taistelen,pyytäisin että ette tule neuvomaan siitä mitä asetta minä käytän sisätiloissa,varsinkaan kun suurinosa teistä ei ole edes varmaan käynyt siellä,itse olen käynyt siellä sen 30 kertaa,tiedän kyllä mistä puhun...Puhun BackAlleyCQC.

    • 2+19=20

      Jees, valmiit gearboksit aika kuraa. Ei siinä, vaikka lonexin boksi. Maksaa enempi ku jos keräis osat erikseen, kaikkia osia ei tarvitse vaihtaa ja osa osista väärän tyyppisiä jne. Turha ostaa se gearboksi missä 50e rattaat, jos haluat paremman semiviiveen tai nopeemman sarjan; SHS 2013 12:1 hoitaa asian paljon paremmin, ja halvemmalla. Samoin tappetin, cutoffin, kytkinpinnat jne ihan turha vaihtaa, tosin poikkeuksia on. Ihan perus 20rps 11.1v lipo @ 1.5J on ihan ok noi boksit, mut jos vähääkään löytyy taitoa ja halua, niin kannattaa ostaa osat erikseen.

    • Jos veisin jonkun esim cyman ver7 m14 gearboxin liikkeeseen.mitä kannattaisi pyytää vaihtamaan n.200e budjetilla?Ja jos veisin liikkeeseen niin mihin?

      • Ja jos taas itse vaihtaisin osia gearboxiin,mitkä valmistajat ja osat ja mitilata.stä ne kannattaa


    • 11+10=20

      Tee itse taustatyö, ja selvitä mitä kaikkea kannattaisi vaihtaa. Netti on pullollaan matskua, samoin tämäkin foorumi. Ei jaksa kertoa kaikkea suoraan, mene liikkeeseen juttelemaan tai etsi netistä vähiintään alkeet.

    • perushuolto vaan

      no tuossa nyt kädettömälle esimerkiksi yx linkki, saat jonkinmoisen käsityksen mitä mahd kustantaisi
      http://www.atom-airsoft.com/kauppa/korjaus-ja-virityspalvelu/korjaus-ja-virityspalvelu/
      Tuosta ver7 poksista en itse tiedä mitä syönyt mutta yleensä pelkkä perushuolto riittää aika pitkälle, ei tarvitse lähteä kaikkea vaihtamaan ... eli rasvaus shimmitys sorbo laakereiden vaihto jos muoviset, tuo nyt normisti jo aika hyvin riittää varsinkin kun et ole virittämässä sitä tussarias ylettömiin tehoihin että tarttis enempi kestoa lähtä hakemaan

    • omglolxD

      Siis en itse aio tehdä muutoksia gearboxiin,valmiin ajattelin ostaa ja sitten muut osat myös ja kasata itse.
      kopioin suoraan aloittajan tekstistä tämän pätkän.
      Eli siis RUNKO yms oli tarkoituksena rakentaa eikä gearboxia. Mutta täällä sanottiin jo, ettei osia myydä erikseen. Et hyvä, voidaan lopettaa tähä, ellei alottaja ite ala tekee osia ja kysyy meilt kaikkee turhaa.

      Kompromissi: osta M14 ja laita nii monee osaa ku voi ja kokoo siit, iha sama juttu se on.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      289
      3213
    2. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      24
      2882
    3. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      22
      1965
    4. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      130
      1891
    5. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      35
      1744
    6. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      118
      1652
    7. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1400
    8. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      2
      1193
    9. Väliämme on noin 6 km

      Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä
      Ikävä
      9
      1143
    10. Odotatko vielä

      Häntä?????
      Ikävä
      62
      1093
    Aihe