Toinen tojota aven mootori laukesi

tojo

Ongelmani on seuraavanlainen. 2002 vuosimallia oleva avensis, ajettu 86 tkm. huolettu merkkiliikkeesä ajallaan etc. Pari viikkoa sitten havahduin kun koneesta oli yllättäen öljyt häipyneet. Öljynpaineen merkkivalo vilahti jarruttaessa. Lisäsin öljyä ja kiikutin auton samantien Toyotan korjaamon jossa tutkivat pikaisesti tilanteen.. Koneesta kuuluu ylimääräistä kolinaa ja huoltomies totesi alakerran laakereiden käyneen kuivana joten koneremppa odottaa. Onneksi autossa on tehdastakuu voimassa. Soittelin vielä kertalleen huoltoajasta liikkeeseen niin silloin työn vastaanotosta joku kaveri rupesi väittämään että käyttäjän huolimattomuudesta johtuen tehdastakuu ei välttämättä korvaakaan remonttia.
Toyotan ohjekirja suosittelee että öljyt olisi syytä tarkastaa joka kerta kun auto tankataan. Kuka uudehkon auton omistaja tarkastaa öljyt noin useasti?
Itse olen tarkastanut öljyt noin kerran kuukaudessa tai yleensä silloin jos lähden pidemmälle reissulle.

Onko kenelläkään muilla ollut ongelmia takuukorjausten kanssa.
Kaiken lisäksi huoltoaikaa joudun odottamaan yli kolme viikkoa ja liike ei kuulemma ole velvollinen järjestämään sijaisautoa siksi aikaa.
Onko kenelläkään muulla ollut ongelmia toyotan huolto\takuu korjauksista
terv. Toyotan (onnellinen) omistaja

::::::::::::::::::::::::::::::
3 viikkoa....aikaa..

Auto oli alkuviikon pajalla ja kovasti olivat korjanneet. Männänrenkaat kaikki vaihdettiin ja kone jouduttiin laakeroimaan uudestaan. Onneksi takuu korvasi kaikki kulut paitsi huollon joka jäi minun maksettavaksi. Missään vaiheessa ei tarvinnut ruveta enää liikkeen kanssa maksajasta "keskustelemaan" vaan maksoivat ihan nöyrästi. Ainoa mikä jäi ärsyttämään koko välikohtauksesta oli kohtuuttoman pitkä odotusaika (3 viikkoa). Yhtä puhelinkeskustelua lukuunottamatta pisteet toyotan huoltoliikkeelle.

:::::::::::::::::::::::

Liikehän oli Juhan auto Oulussa.

Kehoitankin kaikkia Avensiksen ja corollan omistajia, joiden auto on vuosimallia 01 ja 02 , seuraamaan hieman tarkemmin tuota öljyn kulutusta. On tosiaan tyyppivika nuo männärenkaat (myönsivät suoraan juhan autossa) ja saa vaihdettua takuuseen.
Toivotaan että muut käyttäjät välttyvät tällaiselta totaaliselta konerikolta (ja kolmen viikon autottomalta kaudelta) joka taitaa kuitenkin olla aika harvinaista kun onhan kuitenkin kyseessä Toyota ¨

69

26924

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Terra

      nopeaa kulumista on muutkin huomanneet... Viestit vain poistetaan hetimiten..

      • yllättynyt

        Näin on. Corolla 1.4 58tkm ja sama vika.


    • totuus

      Tuttua, isäukon Avensiksessa täysin sama homma. Männänrenkaat kaput ja jouduttiin vaihtamaan koko puolimoottori (lohko alakerta). Ja vuosimallihan oli -02, ajettu 65tkm.

      • männänrenkaat

        kuin mac larenin mersun moottorissa! eihän se sekään kestänyt kunnolla edes yhtä kisaa ennenkun vaihtoivat alihankkijaa???


    • johan varoitin

      Kaverin avensis leikkasi kiinni ja huollossa kerrottiin olevan tyyppivka tuo öljyjen häipyminen. Öljyrenkaat jumettavat ja syövät huomaamatta öljyt pois. Kilometrejä oli takana alle 60tkm. Koko moottori meni vaihtoon.

      Tästä asiasta kirjoitin myös jutun, mutta se sensuroitiin pois ikäänkuin toyotassa se ei ole mahdollista.

      • hämmästelen

        moisen auton laatua. Kylläpä on kalliita korjauksia tulossa Toyotan omistajille ja tehtaallekin. Nykymoottorit ovat kalliita korjata, eikä tehdas takuuajan jälkeen niitä mielellään maksa, jos ei pane kovaa kovaa vasten.

        Itselläni on Ford Mondeo vm. 2003 ja siitä vaihdettiin alkavan ruostumisen takia ovet uusiin, mutta moottori ei syö tipan tippaa öljyä (10 tkm/ mittatikusta vajuu 1 mm), ajettu sillä on 50 tkm. Ajattelin, että uudet autot eivät näköjään öljyjä tuhlaa, mutta se näkyykin olevan merkkikohtainen. Itseäni harmitti ovien ruostuminen, mutta kyllä moottoririkko harmittaisi kymmenen kertaa enemmän. Uskomatonta nykyautoille!!


      • Jussi
        hämmästelen kirjoitti:

        moisen auton laatua. Kylläpä on kalliita korjauksia tulossa Toyotan omistajille ja tehtaallekin. Nykymoottorit ovat kalliita korjata, eikä tehdas takuuajan jälkeen niitä mielellään maksa, jos ei pane kovaa kovaa vasten.

        Itselläni on Ford Mondeo vm. 2003 ja siitä vaihdettiin alkavan ruostumisen takia ovet uusiin, mutta moottori ei syö tipan tippaa öljyä (10 tkm/ mittatikusta vajuu 1 mm), ajettu sillä on 50 tkm. Ajattelin, että uudet autot eivät näköjään öljyjä tuhlaa, mutta se näkyykin olevan merkkikohtainen. Itseäni harmitti ovien ruostuminen, mutta kyllä moottoririkko harmittaisi kymmenen kertaa enemmän. Uskomatonta nykyautoille!!

        Oma avensis 2001 ja ei vie öljyä tippaakaan ja eikä ruostu ovet eikä muutkaan paikat. Meinaan ajaa 300 tkm ja vaihtaa uuteen tojoon, entäpä voortilla?


      • Jore
        Jussi kirjoitti:

        Oma avensis 2001 ja ei vie öljyä tippaakaan ja eikä ruostu ovet eikä muutkaan paikat. Meinaan ajaa 300 tkm ja vaihtaa uuteen tojoon, entäpä voortilla?

        Voortista en tiedä, mutta -91 bemussa on ruostetäplä takalokasuojan kaaressa, loksun etupuolella, siinä kaaren ja oven välissä. Kone vie ölkkää 0.1 l/10000 km. Ajettu 330 tkm. Että kyllä se tojo sen kestää.


      • !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        sittenkin olla mahdollista,Toyota kuluttaa öljyä ja moottorit hajoaa!


      • ......
        hämmästelen kirjoitti:

        moisen auton laatua. Kylläpä on kalliita korjauksia tulossa Toyotan omistajille ja tehtaallekin. Nykymoottorit ovat kalliita korjata, eikä tehdas takuuajan jälkeen niitä mielellään maksa, jos ei pane kovaa kovaa vasten.

        Itselläni on Ford Mondeo vm. 2003 ja siitä vaihdettiin alkavan ruostumisen takia ovet uusiin, mutta moottori ei syö tipan tippaa öljyä (10 tkm/ mittatikusta vajuu 1 mm), ajettu sillä on 50 tkm. Ajattelin, että uudet autot eivät näköjään öljyjä tuhlaa, mutta se näkyykin olevan merkkikohtainen. Itseäni harmitti ovien ruostuminen, mutta kyllä moottoririkko harmittaisi kymmenen kertaa enemmän. Uskomatonta nykyautoille!!

        Äkkiä korjaamolle, että ei tule rumaa jälkeä. Jos öljyä ei kulu ollenkaan, syy on useimmiten siinä, että sinne tulee jostain muuta nestettä, esim. polttoainetta tai jäähdytysnestettä, tällöin voi joskus näyttää jopa siltä, että "öljyhän" on jopa lisääntynyt ja meinataan että onpas hyvä auto, siis, sun autossa on vikaa.


      • Anonyymi

        Niin on tyyppivika.


    • Toyisti

      niin tuossa tarinassa on pieni bugi, meinaan että öljynmäärään merkkivalo olisi kyllä pitänyt saada hälytyskellot soimaan, ainakin normaali hemmolla.

      • tarkkaile

        Onko Avessa öljymäärän merkkivalo?. Vaiko onko pelkästään öljynpaineen varoitusvalo.


      • ....

        Minä sain kirjoituksesta käsityksen, että kaveri oli heti lisännyt öljyä, kun merkkivalo vilahti.
        Ei tuon ikäisestä autosta kuulu vielä tarkkailla öljymäärää muuta kuin silloin tällöin.


      • heikki
        tarkkaile kirjoitti:

        Onko Avessa öljymäärän merkkivalo?. Vaiko onko pelkästään öljynpaineen varoitusvalo.

        ...


      • Paatse

        Itsehän kaveri kertoi lisänneensä öljyä heti valon välähdettyä...elikkä hälykellot soivat...se bugista.


      • Toyisti
        tarkkaile kirjoitti:

        Onko Avessa öljymäärän merkkivalo?. Vaiko onko pelkästään öljynpaineen varoitusvalo.

        2.0 litrasessa on myöskin sekä että, luulis että ois 1.6 ja 1.8 .


      • Toyisti
        Paatse kirjoitti:

        Itsehän kaveri kertoi lisänneensä öljyä heti valon välähdettyä...elikkä hälykellot soivat...se bugista.

        jos ajossa öljynpaineenmerkkivalo syttyy, se on menoa se, yleensä vaikka sammutat koneen siltä seisomalta vahinko on jo tapahtunut, koska kone on toiminut jo pitkään liian alhaisella öljyn paineella ja merkkivalon syttyminen yleensä johtuu siitä öljynpaine romahtaa lopullisesti(esim. laakerivälykset kuluneet liian suuriksi)


      • laaduntarkastaja
        Toyisti kirjoitti:

        jos ajossa öljynpaineenmerkkivalo syttyy, se on menoa se, yleensä vaikka sammutat koneen siltä seisomalta vahinko on jo tapahtunut, koska kone on toiminut jo pitkään liian alhaisella öljyn paineella ja merkkivalon syttyminen yleensä johtuu siitä öljynpaine romahtaa lopullisesti(esim. laakerivälykset kuluneet liian suuriksi)

        kuka olettaa että noin tuoreessa autossa öljy on loppunut vaurioituneen moottorin vuoksi, eikö muka huolto ole informoinut asiasta? Se sitten siitä laatu ja luotettavuus keskustelusta!


      • Jaska
        Toyisti kirjoitti:

        jos ajossa öljynpaineenmerkkivalo syttyy, se on menoa se, yleensä vaikka sammutat koneen siltä seisomalta vahinko on jo tapahtunut, koska kone on toiminut jo pitkään liian alhaisella öljyn paineella ja merkkivalon syttyminen yleensä johtuu siitä öljynpaine romahtaa lopullisesti(esim. laakerivälykset kuluneet liian suuriksi)

        Unohdetaan nyt hetkeksi, että kyseessä on Toyota ja puhutaan ihan periaatteellisella tasolla.

        Onko öljynpaineen merkkivalon vilahtaminen ajossa todellakin noin vaarallista?

        Oletetaan, että öljyä on syystä tai toisesta koneessa liian vähän. Öljynpaine lienee kuitenkin aivan normaali aina siihen hetkeen saakka kunnes öljypumppu hörppää ilmaa... esimerkiksi jarrutuksessa, jolloin jäljellä oleva öljy pakenee johonkin öljypohjan nurkkaan pumpun saavuttamattomiin. Tällöin tietenkin öljynpainevalo syttyy.

        Mutta olisiko tuollaisessa tilanteessa laakeriliuskoille tapahtunut merkittävää vahinkoa? Öljynpainehan on romahtanut vain hetkeksi ja vieläpä silloin kun moottorin kuormitus on todella pieni (tyhjäkäynti tai moottorijarrutus).

        Esimerkiksi normaalissa starttauksessa tilanne on käsittääkseni pitkälti samanlainen. Öljynpaine ei nouse normaalille tasolle aivan ensimmäisten sekunnin kymmenysten aikana, ja tällöinhän moottori käy hetken puutteellisella voitelulla. Miksi tämä ei riko laakereita?


      • vanha

        Onko kokemusta,
        yleensä kun tuonlainen valo syttyy, niin sitä ei niin helpolla huomaa ja osaa reagoida.

        Toisaalta vamma on jo silloin syntynyt.

        Kyllä sitä moni ajelee auringonpaisteella kauankin.


      • vanha
        laaduntarkastaja kirjoitti:

        kuka olettaa että noin tuoreessa autossa öljy on loppunut vaurioituneen moottorin vuoksi, eikö muka huolto ole informoinut asiasta? Se sitten siitä laatu ja luotettavuus keskustelusta!

        Minullakin Golf jätti tielle alle 3000 km ajettuani.
        Kun kerroin viikon kuluttua omassa huollossani, totesivat heti että JOO NE SYTYTYSPUOLAT.
        Minä ihmettelin kovasti kuinka on tieto tullut huoltooni, he kertoivat heti totuuden, että yli puolet autoista jättää, siksi he arvasivat oikein.

        Ja totuushan on että hyvin moni ko. autoista GolF farrkku 1,6 l vm 2003/ rek.05 jättää tielle ennen kuin 50 000 km on ajettu.
        Toivoa voi vain että ei jättäisi pimeään ja kylmään.
        Voihan ne puolat vaihtaakin varmempiin se kustantaa 4 kertaa 100 €.

        Ja syy autojen vikoihin on kova kilpailu ja uudet tehtaat, alihankkijat ja kokoojat.
        Ei ole Toyota enää japsi, ei Golf enää sakemanni.

        Olisi kiva tietää mikä olisi nykyään hyvä auto.


    • TTimangi

      Ymmärrän miksi Avea mollataan, taitaa näissä turkin ja engelsmannin ihmeissä laatu taantunut sitten japsiaikojen. Ei hyvältä kuulosta.

      • ei kaukana

        Toyotalla menee liian lujaa. Katsotaan vain jenejä ja euroja ja silloin unohtuu helposti itse asia eli tuote.


      • vielä
        ei kaukana kirjoitti:

        Toyotalla menee liian lujaa. Katsotaan vain jenejä ja euroja ja silloin unohtuu helposti itse asia eli tuote.

        Olennainen ero on siinä, että esim. taannoiset Opelin nokkkahihnaongelmat johtivat vain vaihtovälin lyhentämiseen, varsinaiseen ongelmaan ei pututtu. Toyotalla viallisia männänrenkaita oli vain rajallinen erä, joten kyseessä ei ole samanlainen tyyppivika.


      • jore
        vielä kirjoitti:

        Olennainen ero on siinä, että esim. taannoiset Opelin nokkkahihnaongelmat johtivat vain vaihtovälin lyhentämiseen, varsinaiseen ongelmaan ei pututtu. Toyotalla viallisia männänrenkaita oli vain rajallinen erä, joten kyseessä ei ole samanlainen tyyppivika.

        Muka viallisia männänrenkaita "vain" erä, tojohan on myyntiykkönen sitähän täällä aina toitotetaan, jos kerran autoja on myyty paljon niin silloin myös viallisia männänrenkaita on myyty paljon.

        Rupee muutenkin hymyilyttämään tämä Ave kaskustelu, taitaa pikku hiljaa porukalla mennä puurot ja vellit sekaisin. Ruvetaan vertaamaan jotain Avea ns. marginaalimerkkeihin joita ei osteta "perinteen" tai myyntilukujen takia, nyt täällä onneksi on löydetty se pointti että suuret myyntiluvut ei suinkaan takaa laadukkuutta, sehän kertoo siitä että olemme laumaeläimiä jotka matkivat toisiaan ts. jos sitä myydään paljon niin sen on pakko olla paras...väärin! Myyntiluvuilla ja laadukkuudella ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa...se on vain piintynyt illuusio.

        Näin se kuitenkin on että kun Toyota siirsi tuotantoaan eurooppaan niin laatu putosi romahdusmaisesti, sekin siirto tehtiin vain siksi että ns. tuontitullit saatiin kierrettyä, rahahan siinä kaiken takana on. Kuluttaja siinä kärsii eniten ja voittaja on tuottaja...taitaa tojolla pikku hiljaa pää jäädä vetävän käteen?


      • ihmemies
        jore kirjoitti:

        Muka viallisia männänrenkaita "vain" erä, tojohan on myyntiykkönen sitähän täällä aina toitotetaan, jos kerran autoja on myyty paljon niin silloin myös viallisia männänrenkaita on myyty paljon.

        Rupee muutenkin hymyilyttämään tämä Ave kaskustelu, taitaa pikku hiljaa porukalla mennä puurot ja vellit sekaisin. Ruvetaan vertaamaan jotain Avea ns. marginaalimerkkeihin joita ei osteta "perinteen" tai myyntilukujen takia, nyt täällä onneksi on löydetty se pointti että suuret myyntiluvut ei suinkaan takaa laadukkuutta, sehän kertoo siitä että olemme laumaeläimiä jotka matkivat toisiaan ts. jos sitä myydään paljon niin sen on pakko olla paras...väärin! Myyntiluvuilla ja laadukkuudella ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa...se on vain piintynyt illuusio.

        Näin se kuitenkin on että kun Toyota siirsi tuotantoaan eurooppaan niin laatu putosi romahdusmaisesti, sekin siirto tehtiin vain siksi että ns. tuontitullit saatiin kierrettyä, rahahan siinä kaiken takana on. Kuluttaja siinä kärsii eniten ja voittaja on tuottaja...taitaa tojolla pikku hiljaa pää jäädä vetävän käteen?

        Mitenkäs näitä ristiriitaisia väiteitä nyt oikein pitää tulkita. Toisesta tuutista suolletaan japsi-riisikippotuubaa väittein että vain euroopassa niitä kunnon autoja osataan tehdä. Toisaalla taas voivotellaan kuinka laatu on romahtanut kun valmistetaan euroopassa.

        Vikuttaa siltä että japsiautot ovat jo niin ylivoimaisia että vittuilijoilla nuo vasta-agumentit ovat jo aivan epätoivoisia.


      • jore™
        ihmemies kirjoitti:

        Mitenkäs näitä ristiriitaisia väiteitä nyt oikein pitää tulkita. Toisesta tuutista suolletaan japsi-riisikippotuubaa väittein että vain euroopassa niitä kunnon autoja osataan tehdä. Toisaalla taas voivotellaan kuinka laatu on romahtanut kun valmistetaan euroopassa.

        Vikuttaa siltä että japsiautot ovat jo niin ylivoimaisia että vittuilijoilla nuo vasta-agumentit ovat jo aivan epätoivoisia.

        ...automerkeistä eikä valmistusmaasta, you know. Eihän Daewoostakaan tule "jenkkiautoa" vaikka nimeksi muutetaan Chevrolet, Korealaisena on ja pysyy! Niin se vain on että riisikuppi on riisikuppi vaikka olisikin Euroopassa tehty. Ei tarkoita sitä että Eurooppalaiset automerkit ovat huonoja vaikka euroopassa tehty japanilaismerkki on huono.


      • SOL
        ihmemies kirjoitti:

        Mitenkäs näitä ristiriitaisia väiteitä nyt oikein pitää tulkita. Toisesta tuutista suolletaan japsi-riisikippotuubaa väittein että vain euroopassa niitä kunnon autoja osataan tehdä. Toisaalla taas voivotellaan kuinka laatu on romahtanut kun valmistetaan euroopassa.

        Vikuttaa siltä että japsiautot ovat jo niin ylivoimaisia että vittuilijoilla nuo vasta-agumentit ovat jo aivan epätoivoisia.

        Kyllä aasialainen työ aina euron voittaa!! Kaikkien aikojen paskin auto on varmasti jokaisen mielestä Talbot...


      • Viikinki
        SOL kirjoitti:

        Kyllä aasialainen työ aina euron voittaa!! Kaikkien aikojen paskin auto on varmasti jokaisen mielestä Talbot...

        Ite en kyllä kuuna päivänä "Aasialaisautoa" ostais, sen verran muovileluja ovat, en pitkällä tikullakaan koskis sellaseen.


      • pubi
        jore™ kirjoitti:

        ...automerkeistä eikä valmistusmaasta, you know. Eihän Daewoostakaan tule "jenkkiautoa" vaikka nimeksi muutetaan Chevrolet, Korealaisena on ja pysyy! Niin se vain on että riisikuppi on riisikuppi vaikka olisikin Euroopassa tehty. Ei tarkoita sitä että Eurooppalaiset automerkit ovat huonoja vaikka euroopassa tehty japanilaismerkki on huono.

        vittuilijathan nimenomaan on sitä mieltä että se euroopassa (englannissa, ja englantilaisten toimesta) tehtävä kasaaminen on kaiken pahan alku ja juuri.

        eurooppalaiset autot on siis hirveitä katastrofikeskittymiä, tätähän tilastotkin kyllä tukevat. ehkä tuo kiina-ilmiö eli valmistuksen siirtäminen aasiaan lopulta koituukin uppoavien euromerkkien pelastukseksi.


      • naularukkanen
        SOL kirjoitti:

        Kyllä aasialainen työ aina euron voittaa!! Kaikkien aikojen paskin auto on varmasti jokaisen mielestä Talbot...

        Että se sinunkin työpaikkasi säilyy täällä pohjolassa, eikä sitäkin siirrettä tuonne nousevan auringon maahan niikuin nykyään trendi valitettavasti näyttää olevan, vai mitä?


      • talbot
        SOL kirjoitti:

        Kyllä aasialainen työ aina euron voittaa!! Kaikkien aikojen paskin auto on varmasti jokaisen mielestä Talbot...

        talbot on vasta sialla 4.paskin on warre sitten takatuuppari skoda kolmantena lada


      • Jaska
        jore kirjoitti:

        Muka viallisia männänrenkaita "vain" erä, tojohan on myyntiykkönen sitähän täällä aina toitotetaan, jos kerran autoja on myyty paljon niin silloin myös viallisia männänrenkaita on myyty paljon.

        Rupee muutenkin hymyilyttämään tämä Ave kaskustelu, taitaa pikku hiljaa porukalla mennä puurot ja vellit sekaisin. Ruvetaan vertaamaan jotain Avea ns. marginaalimerkkeihin joita ei osteta "perinteen" tai myyntilukujen takia, nyt täällä onneksi on löydetty se pointti että suuret myyntiluvut ei suinkaan takaa laadukkuutta, sehän kertoo siitä että olemme laumaeläimiä jotka matkivat toisiaan ts. jos sitä myydään paljon niin sen on pakko olla paras...väärin! Myyntiluvuilla ja laadukkuudella ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa...se on vain piintynyt illuusio.

        Näin se kuitenkin on että kun Toyota siirsi tuotantoaan eurooppaan niin laatu putosi romahdusmaisesti, sekin siirto tehtiin vain siksi että ns. tuontitullit saatiin kierrettyä, rahahan siinä kaiken takana on. Kuluttaja siinä kärsii eniten ja voittaja on tuottaja...taitaa tojolla pikku hiljaa pää jäädä vetävän käteen?

        "Muka viallisia männänrenkaita "vain" erä, tojohan on myyntiykkönen sitähän täällä aina toitotetaan, jos kerran autoja on myyty paljon niin silloin myös viallisia männänrenkaita on myyty paljon."

        Nyt kun vielä ymmärrät, että:

        1. Toyota on myöntänyt, että osassa 2002-vuoden moottoreista on männänrenkaiden kovakromaus puutteellinen. Ei siis kaikissa moottoreissa!

        2. Toyota korvaa nämä virheet vielä pitkän takuuajan jälkeekin

        3. Toyota on luonnollisesti puuttunut ongelmaan välittömästi eikä yhdestäkään tehtaasta ole enää aikoihin tullut viallisilla männänrenkailla varustettuja moottoreita.



        Jos tätä Toyotan menettelytapaa verrataan vaikkapa Opeliin, on ero huomattava. Opelilla:

        1. Opel ei myönnä, että moottoreiden jakopään suunnittelussa olisi mitään vikaa.

        2. Opel maksattaa lyhentyneen jakohihnan vaihtovälin asiakkaalla.

        3. Opel ei tietääkseni ole koskaan puuttunut välittömästi laatuongelmiinsa.


        Samoin esimerkiksi FORD on tehtaillut surkeita vetoakseleita ja viallisia kittisaumoja jo useamman vuoden ajan puuttumatta näihin vakaviin laatuongelmiin.

        Toisaalta ymmärränkin hyvin, miksi Sinun on vaikea euro-miehenä ymmärtää, että viallisilla männänrenkailla olevia Avensiksia on todellakin vain pieni erä. Sinähän olet tottunut siihen, ettei valmistaja puutu, saati sitten korjaa, laatuongelmia/vikoja ennen mallisarjan vaihtumista, jos silloinkaan.


    • samppuli

      Mitä vuosimalleja nuo ongelmat koskevat? Onko ongelma siis myös uusikoppaisessa Avessa?

      • ...

        Muistaakseni ongelma oli erässä vuosina 01-02 tienoilla Englannissa kasattuja moottoreita, joissa männänrenkaiden käsittely oli epäonnistunut. Alihankkija lienee saanut satikutia ;)

        Tuskin on uusikoppaisessa Avensiksessa tuota ilmennyt, sehän tuli vasta -03 muistaakseni.

        Ja takuuseen se menee jos ilmenee jotain. Kuulemma asian varalta on jotain lisätakuutakin vaikka takuu muuten olisikin mennyt umpeen.


      • avensis 1,6
        ... kirjoitti:

        Muistaakseni ongelma oli erässä vuosina 01-02 tienoilla Englannissa kasattuja moottoreita, joissa männänrenkaiden käsittely oli epäonnistunut. Alihankkija lienee saanut satikutia ;)

        Tuskin on uusikoppaisessa Avensiksessa tuota ilmennyt, sehän tuli vasta -03 muistaakseni.

        Ja takuuseen se menee jos ilmenee jotain. Kuulemma asian varalta on jotain lisätakuutakin vaikka takuu muuten olisikin mennyt umpeen.

        Oma n. 114.000 km ajettu Avensikseni jäi konerikosta johtuen pajalle eilen.

        Onneksi huoltoliike keskusteli asiasta maahantuojan kanssa ja he lupasivat työn ja osat veloituksetta. Omaan pussiin jää öljyt ja suodatttimet. Mielestäni ihan reilua.

        Tosin mukavampaa olisi ollut, mikäli auto olisi ollut yhtä huoleton kuin aikaisemmat tuttavuuteni Toyotan kanssa ovat olleet.


    • Pettynyt VW kuski

      VW konsernin dieselit saa vieda litran tonnilla öljyä.. näin sanottiin minulle,kun valittelin öljynkulutusta. sitten kun oli ajettu autolla 120tkm niin kone rupesi vetämään viimesiään ja laitoin vaihtoon.

      Toyotalla näköjään sentään myönnetään/korjataan ongelma.

      • l-200

        No niin.

        Ompa kumma että moinen öljynkulutus kuuluu "normaaliin" kulutukseeen.

        Jos öljynkulutus laskettaisiin tuolla perusteella niin oletetun vaihtovälin aikana(oletus, öljynvaihtoväli 15000 km) öljyä saisi kulua 15 l(melkein 4 kpl 4l kannuja) ja tämä olisi normaalia. Tuohan on jo tuorevoitelua koneelle, aina vain lisää öljyä sitä mukaa kun vähenee.
        Omaan autoon ei öljyä tarvitse lisätä 10 tkm vaihtovälillä, toki sitä kuluu sen myönnän, mutta kulutus 10 tkm ajossa on luokkaa n. 1l.
        Autona palvelee mitsun paje 2,8 TD-Ic:llä.

        Merkillistä on kyllä nämä nykyiset "hyväksytyt" öljynkulutukset nykymoottoreille.

        Terveisin.
        L-200.


      • niitä
        l-200 kirjoitti:

        No niin.

        Ompa kumma että moinen öljynkulutus kuuluu "normaaliin" kulutukseeen.

        Jos öljynkulutus laskettaisiin tuolla perusteella niin oletetun vaihtovälin aikana(oletus, öljynvaihtoväli 15000 km) öljyä saisi kulua 15 l(melkein 4 kpl 4l kannuja) ja tämä olisi normaalia. Tuohan on jo tuorevoitelua koneelle, aina vain lisää öljyä sitä mukaa kun vähenee.
        Omaan autoon ei öljyä tarvitse lisätä 10 tkm vaihtovälillä, toki sitä kuluu sen myönnän, mutta kulutus 10 tkm ajossa on luokkaa n. 1l.
        Autona palvelee mitsun paje 2,8 TD-Ic:llä.

        Merkillistä on kyllä nämä nykyiset "hyväksytyt" öljynkulutukset nykymoottoreille.

        Terveisin.
        L-200.

        Tuntuu siltä että ovat kakstahtidieseleitä tuollaiset ominaisuus dieselit.
        Niimpä romulle on keksitty kauniimpi ilmaisu ja se on -ominaisuus.
        Ja silloin ostajat/käyttäjät ovat tyytyväisiä.

        Mutta olen sitä mieltä, vaatikaa edes vähän, moottorilla on jo niin pitkä historia että kyllä pitäisi osata tehdä sellainen moottori jossa voiteluaine ja polttoaine pysyisivät erillään.


      • .....
        l-200 kirjoitti:

        No niin.

        Ompa kumma että moinen öljynkulutus kuuluu "normaaliin" kulutukseeen.

        Jos öljynkulutus laskettaisiin tuolla perusteella niin oletetun vaihtovälin aikana(oletus, öljynvaihtoväli 15000 km) öljyä saisi kulua 15 l(melkein 4 kpl 4l kannuja) ja tämä olisi normaalia. Tuohan on jo tuorevoitelua koneelle, aina vain lisää öljyä sitä mukaa kun vähenee.
        Omaan autoon ei öljyä tarvitse lisätä 10 tkm vaihtovälillä, toki sitä kuluu sen myönnän, mutta kulutus 10 tkm ajossa on luokkaa n. 1l.
        Autona palvelee mitsun paje 2,8 TD-Ic:llä.

        Merkillistä on kyllä nämä nykyiset "hyväksytyt" öljynkulutukset nykymoottoreille.

        Terveisin.
        L-200.

        Vie paljon Pajesi öljyä. Itsellä Passat TDI moottorinen alla, huoltoväli 30 tkm, joskus olen joutunut tuolla välillä laittamaan 0.5 ltr öljyä.


    • TAve

      Minulla on -01 mallin Avensis 1.8 VVTi ja oireet täsmälleen samat, eli öljyä kuluu ja moottori kilisee lisääntyvällä vauhdilla (varoitusvalot eivät olleet ehtineet reagoimaan siihen kun asian huomasin...).
      Parin viikon päästä on varattu 2 pvän "takuuhuolto" ja katsotaan miten äijän käy.....infoan asiasta asap.

      ps. autolle annettiin "käyttölupa" kilinöistä huolimatta, vaikka asian kyseenalaistinkin.... kaippa ne siellä tietävät paremmin..

      • mää vaan

        Pyydä ihmeessä se käyttö lupa kirjallisessa muodossa , eli mustaa valkoisella .!!!!!!!!!


      • Aveman
        mää vaan kirjoitti:

        Pyydä ihmeessä se käyttö lupa kirjallisessa muodossa , eli mustaa valkoisella .!!!!!!!!!

        Avensiksesta D4D hajosi moottri 97000km kohdalla


      • kesti vain
        Aveman kirjoitti:

        Avensiksesta D4D hajosi moottri 97000km kohdalla

        vaivaiset 13500 km kun ongelmat alkoivat. Öljyä kuluu jo niin, että pitöö tonnin välein tarkastaa ja lisätä puolikas tai litra. Luulisin, että takuu hoitaa ongelman, tai ainakin muissa merkeissä hoituu.


      • ei kestä ei kestä ei
        kesti vain kirjoitti:

        vaivaiset 13500 km kun ongelmat alkoivat. Öljyä kuluu jo niin, että pitöö tonnin välein tarkastaa ja lisätä puolikas tai litra. Luulisin, että takuu hoitaa ongelman, tai ainakin muissa merkeissä hoituu.

        ajettu vaivaset 580tkm,kone kalkattaa kylmänä öljyä menee 10tkm tikun asteikon verran eli noin litra. käytin viimme vuonna dynossa 550tkm kohilla, 134 hepasta jälellä 128, eli 6 heppaa karannu, tavote on saada 600tkm täyteen, ei luulis tulevan ongelmia, kyllä nyky auto ei kestä mitään verrattuna mitä 80luvun autot kestää/kesti oli se sitte riisikuppi tai hitlerin viimmenne kosto,


      • .....
        kesti vain kirjoitti:

        vaivaiset 13500 km kun ongelmat alkoivat. Öljyä kuluu jo niin, että pitöö tonnin välein tarkastaa ja lisätä puolikas tai litra. Luulisin, että takuu hoitaa ongelman, tai ainakin muissa merkeissä hoituu.

        Tuolla aiemmin kirjoitin, allani myös Passat TDI, ajettu 145 tkm, 30 tkm huoltovälillä olen joskus joutunut lisäämään 0.5 ltr öljyä.


    • Takuujutut hoidossa

      Aika vanhoja juttuja täälä näköjään, kun 2004 kirjoiteltuja ja silleen.
      Sehän on maailma ja autot muuttuneet senkin jälkeen.
      Muistan kuinka työtoverillani oli Avensiksessa (bensamalli) aikoinaan öljynsyöntiongelma myös.
      Korjasivat merkkiliikkeessä moottorin takuuseen, mutta ei vät kuulemma kertoneet tarkemmin mitä tehtiin. Männänrengasjuttu siis oli.
      No hän sitten innostui vaihtamaan auton lisäksi myös automerkkiä. Vaihtoi uuden Mazda M6 joka oli erityisen tyylikäs ja suosittu taannoin. No hänen useamman vuoden jo käytetty Mazda oli sitten kutsuttu (v 2009) "korihuoltoon". Kun oli kyselyt miksi ja mitä tehdään olivat vain -wetteriltä- tuumanneet, että tuo tänne saat sijaisauton siksi aikaa. Oli auto merkkiliikkeessä "korihuollossa" maahantoujan piikkiin takuuseen sitten vajaan viikon. Mutta auton omistajalle ei kyllä ollut laajemmin raportoitu mitä "korihuollossa" tekivät....

      • japani pettynyt

        Jotta, japanilaiset autot ovat pelkkää sontaa....


      • tohatsut
        japani pettynyt kirjoitti:

        Jotta, japanilaiset autot ovat pelkkää sontaa....

        Olen kuullut, että avensiksien koneet tehtäisiin nykyisin puolassa. Olisko totta? itsellä kans kokemusta japsi toitsuista Carina, pari gorollaa ja hiake sekä yksi englannin kaarina. Niin kyllä toimintavarmuus hävisi tässä brittiversiossa, käytännössä ei ollut koskaan täysin kunnossa tämän kolmen vuoden takuuaikana ja sen jälkeen vaihdoin autoa ja merkkiä.


    • -.-

      Näitä vikoja on ollut ennenkin...

    • Tero toivottomat.

      Kannattaa ostaa Citroen ja ajaa eikä meinata itselläni onkin 500000tkm ajettu c5 hdi 2.2 vm,2002 ja kaikki toimii kuin uusi kaikin tavoin.

      mitenkäs tero tojot tuumaa.

      Siis kuin uusi.

      • näin:

      • öljyä...

        Minullakin on C5, bensakoneella. Se syä öljyä niin, että vaihtovälillä sitä saa lisätä puolisen litraa. Mittatikusta katsottuna sitä olisi riittävästi, mutta kun ei viitsi katsella herjaa ruudulla joka käynnistyksen yhteysessä. Taitaa olla säädetty turhan herkälle tuo varoitus. On se kumma, ettei samaa varoitusta käytetä autossa, jossa öljyn katoaminen on ongelma. Eihän tuo yksi anturi ja softanpätkä montaa euroa tai senttiä maksa per auto.


      • C4 2,0 Exclusive
        öljyä... kirjoitti:

        Minullakin on C5, bensakoneella. Se syä öljyä niin, että vaihtovälillä sitä saa lisätä puolisen litraa. Mittatikusta katsottuna sitä olisi riittävästi, mutta kun ei viitsi katsella herjaa ruudulla joka käynnistyksen yhteysessä. Taitaa olla säädetty turhan herkälle tuo varoitus. On se kumma, ettei samaa varoitusta käytetä autossa, jossa öljyn katoaminen on ongelma. Eihän tuo yksi anturi ja softanpätkä montaa euroa tai senttiä maksa per auto.

        Vaikka nelitahtimoottori ei polta öljyä samalla lailla kuin kaksitahtinen, öljyä palaa silti aina pieni määrä. Tämä pieni määrä öljyä pääsee palotilaan venttiilinvarsien ja -ohjaimien sekä männänrenkaiden ja sylinteriseinän välistä, etenkin moottorijarrutuksen luoman alipaineen seurauksena. Myös suljetussa kampikammion huohotinjärjestelmässä öljysumua voi päästä imusarjan kautta sylintereihin. Moottorin on kulutettava kohtuullinen määrä öljyä, jotta sylinterinseinämät ja venttiilinvarret tulisivat voideltua. Jos öljyä ei kulu, moottori kuluu. Jos ajoneuvolla ajetaan vain lyhyttä matkaa, öljy ei ehdi lämmetä tarpeeksi ja siihen alkaa sekoittua polttoainetta ja kondenssivettä. Öljyn lämmetessä pitkässä ajossa nämä haihtuvat ja vaikuttaa siltä, että öljyä olisi kulunut yhtäkkiä normaalia enemmän.

        Henkilöauton moottorin tavallisena öljynkulutuksen ylärajana pidetään 1 litra / 1 000 km. Tämän rajan ylittyessä on moottori todennäköisesti korjauksen tarpeessa tai öljyllä on liian alhainen kuumaviskositeetti. Öljynkulutus riippuu ajotavasta, öljyn laadusta (haihtuminen), moottorin kuluneisuudesta ja ajoympäristöstä. Aggressiivinen ajotyyli, huonolaatuinen öljy, väljä moottori, mahdolliset ulkoiset öljyvuodot ja alhainen öljyn viskositeetti lisäävät öljynkulutusta.

        Jos öljyä kuluu paljon, kannattaa ensin katsoa öljypohjan tulpan ja öljynsuodattimen tiiviys ja kiinnitys. Myös mahdolliset öljyläikät ajoneuvon alla kannattaa tarkistaa. Auton käydessä katso pakokaasujen väri: sininen pakokaasu on merkki siitä, että öljyä palaa palotilassa. Öljyn kuumaviskositeetin muuttaminen suurempaan (öljy on paksumpaa kuumana) voi auttaa joissakin tilanteissa, mutta ei pelasta jos esimerkiksi männänrenkaat ovat loppuunkuluneet. Tällöin edessä on moottorinkorjaus, jotta kulutus vähenisi. Vanhempiin autoihin voi kuitenkin olla edullisempaa asennuttaa autopurkamolta vaihtomoottori.


      • Oma mielipide
        C4 2,0 Exclusive kirjoitti:

        Vaikka nelitahtimoottori ei polta öljyä samalla lailla kuin kaksitahtinen, öljyä palaa silti aina pieni määrä. Tämä pieni määrä öljyä pääsee palotilaan venttiilinvarsien ja -ohjaimien sekä männänrenkaiden ja sylinteriseinän välistä, etenkin moottorijarrutuksen luoman alipaineen seurauksena. Myös suljetussa kampikammion huohotinjärjestelmässä öljysumua voi päästä imusarjan kautta sylintereihin. Moottorin on kulutettava kohtuullinen määrä öljyä, jotta sylinterinseinämät ja venttiilinvarret tulisivat voideltua. Jos öljyä ei kulu, moottori kuluu. Jos ajoneuvolla ajetaan vain lyhyttä matkaa, öljy ei ehdi lämmetä tarpeeksi ja siihen alkaa sekoittua polttoainetta ja kondenssivettä. Öljyn lämmetessä pitkässä ajossa nämä haihtuvat ja vaikuttaa siltä, että öljyä olisi kulunut yhtäkkiä normaalia enemmän.

        Henkilöauton moottorin tavallisena öljynkulutuksen ylärajana pidetään 1 litra / 1 000 km. Tämän rajan ylittyessä on moottori todennäköisesti korjauksen tarpeessa tai öljyllä on liian alhainen kuumaviskositeetti. Öljynkulutus riippuu ajotavasta, öljyn laadusta (haihtuminen), moottorin kuluneisuudesta ja ajoympäristöstä. Aggressiivinen ajotyyli, huonolaatuinen öljy, väljä moottori, mahdolliset ulkoiset öljyvuodot ja alhainen öljyn viskositeetti lisäävät öljynkulutusta.

        Jos öljyä kuluu paljon, kannattaa ensin katsoa öljypohjan tulpan ja öljynsuodattimen tiiviys ja kiinnitys. Myös mahdolliset öljyläikät ajoneuvon alla kannattaa tarkistaa. Auton käydessä katso pakokaasujen väri: sininen pakokaasu on merkki siitä, että öljyä palaa palotilassa. Öljyn kuumaviskositeetin muuttaminen suurempaan (öljy on paksumpaa kuumana) voi auttaa joissakin tilanteissa, mutta ei pelasta jos esimerkiksi männänrenkaat ovat loppuunkuluneet. Tällöin edessä on moottorinkorjaus, jotta kulutus vähenisi. Vanhempiin autoihin voi kuitenkin olla edullisempaa asennuttaa autopurkamolta vaihtomoottori.

        On max 0.5 l /15tkm carinalla 400tkm ei vienyt oljyä eikä mitään tullut tilalle


      • avensis is best
        Oma mielipide kirjoitti:

        On max 0.5 l /15tkm carinalla 400tkm ei vienyt oljyä eikä mitään tullut tilalle

        kyllä se on vaan niin että toyotalla ajelee huoletta sen 400 000 tonnia.. malli kuin malli... mutta se on totta että 2000 2002 avensikset vei öljyä... syy vaaränlaiset männänrenkaat... mutta toyota on korjannut kyseiset autot mukisematta... käykäähän fordin sivuilla niin sit kyl löytyy kaikki maailman viat autoista... alkaa ford miehetkin jo uskoa et ei kannata fordia ostaa...


      • OOOO Toyo
        avensis is best kirjoitti:

        kyllä se on vaan niin että toyotalla ajelee huoletta sen 400 000 tonnia.. malli kuin malli... mutta se on totta että 2000 2002 avensikset vei öljyä... syy vaaränlaiset männänrenkaat... mutta toyota on korjannut kyseiset autot mukisematta... käykäähän fordin sivuilla niin sit kyl löytyy kaikki maailman viat autoista... alkaa ford miehetkin jo uskoa et ei kannata fordia ostaa...

        OOOO Toyo OOOO Toyo OOOO Toyo OOOO Toyo


      • Nimimerkki:()
        avensis is best kirjoitti:

        kyllä se on vaan niin että toyotalla ajelee huoletta sen 400 000 tonnia.. malli kuin malli... mutta se on totta että 2000 2002 avensikset vei öljyä... syy vaaränlaiset männänrenkaat... mutta toyota on korjannut kyseiset autot mukisematta... käykäähän fordin sivuilla niin sit kyl löytyy kaikki maailman viat autoista... alkaa ford miehetkin jo uskoa et ei kannata fordia ostaa...

        Mulla oli -06 corolla. Parintuhannen kilometrin jälkeen alkoikin ongelmat. Takajarrut jumittuivat ja jäivät laahaamaan, meni onneksi takuuseen seuraavaksi meni kytkin. Sitten riitti corolla ja pistin merkin vaihtoon!


      • korjannut, vai?
        avensis is best kirjoitti:

        kyllä se on vaan niin että toyotalla ajelee huoletta sen 400 000 tonnia.. malli kuin malli... mutta se on totta että 2000 2002 avensikset vei öljyä... syy vaaränlaiset männänrenkaat... mutta toyota on korjannut kyseiset autot mukisematta... käykäähän fordin sivuilla niin sit kyl löytyy kaikki maailman viat autoista... alkaa ford miehetkin jo uskoa et ei kannata fordia ostaa...

        Mitä puppua! Jos Toyota joskus onkin joitakin autojensa moottoririvikoja omistajan kovan väännön jälkeen korjannut - ja Toyotan mukaan kuulemma vikojakin on ollut vain joissakin autoissa (!), niin kaikkien autojensa männänrengasvikoja se ei korjaa. Ainakaan minun autostani ei korjannut.


      • urpooot
        korjannut, vai? kirjoitti:

        Mitä puppua! Jos Toyota joskus onkin joitakin autojensa moottoririvikoja omistajan kovan väännön jälkeen korjannut - ja Toyotan mukaan kuulemma vikojakin on ollut vain joissakin autoissa (!), niin kaikkien autojensa männänrengasvikoja se ei korjaa. Ainakaan minun autostani ei korjannut.

        taas tääl taitaa joku nilkuttaa fordilla epä toivoisesti huoltoon. ajakaa niilä reuhkoilla vaik pellolla niinkuin ford urpoilla on tapana. ei tartte tääl pyörii.


      • Grande-09
        C4 2,0 Exclusive kirjoitti:

        Vaikka nelitahtimoottori ei polta öljyä samalla lailla kuin kaksitahtinen, öljyä palaa silti aina pieni määrä. Tämä pieni määrä öljyä pääsee palotilaan venttiilinvarsien ja -ohjaimien sekä männänrenkaiden ja sylinteriseinän välistä, etenkin moottorijarrutuksen luoman alipaineen seurauksena. Myös suljetussa kampikammion huohotinjärjestelmässä öljysumua voi päästä imusarjan kautta sylintereihin. Moottorin on kulutettava kohtuullinen määrä öljyä, jotta sylinterinseinämät ja venttiilinvarret tulisivat voideltua. Jos öljyä ei kulu, moottori kuluu. Jos ajoneuvolla ajetaan vain lyhyttä matkaa, öljy ei ehdi lämmetä tarpeeksi ja siihen alkaa sekoittua polttoainetta ja kondenssivettä. Öljyn lämmetessä pitkässä ajossa nämä haihtuvat ja vaikuttaa siltä, että öljyä olisi kulunut yhtäkkiä normaalia enemmän.

        Henkilöauton moottorin tavallisena öljynkulutuksen ylärajana pidetään 1 litra / 1 000 km. Tämän rajan ylittyessä on moottori todennäköisesti korjauksen tarpeessa tai öljyllä on liian alhainen kuumaviskositeetti. Öljynkulutus riippuu ajotavasta, öljyn laadusta (haihtuminen), moottorin kuluneisuudesta ja ajoympäristöstä. Aggressiivinen ajotyyli, huonolaatuinen öljy, väljä moottori, mahdolliset ulkoiset öljyvuodot ja alhainen öljyn viskositeetti lisäävät öljynkulutusta.

        Jos öljyä kuluu paljon, kannattaa ensin katsoa öljypohjan tulpan ja öljynsuodattimen tiiviys ja kiinnitys. Myös mahdolliset öljyläikät ajoneuvon alla kannattaa tarkistaa. Auton käydessä katso pakokaasujen väri: sininen pakokaasu on merkki siitä, että öljyä palaa palotilassa. Öljyn kuumaviskositeetin muuttaminen suurempaan (öljy on paksumpaa kuumana) voi auttaa joissakin tilanteissa, mutta ei pelasta jos esimerkiksi männänrenkaat ovat loppuunkuluneet. Tällöin edessä on moottorinkorjaus, jotta kulutus vähenisi. Vanhempiin autoihin voi kuitenkin olla edullisempaa asennuttaa autopurkamolta vaihtomoottori.

        Nyt tuli ASIAA! Katsoin ohjelman ,jossa huoltopäällikkö kertoi että nykymoottorit on rakennettu niin että kuluttavat öljyä! Nyt selvis miksi.Fiat Unon ei tarvinnut lisätä (aj. yli100tkm.) Grandepuntoon täytyy lisäillä.


    • kdad

      Vuonna -92 laukesi naapurini ihan uusi corollan moottori. tutkivat sitä toyotalla ja saivat selville että koneesta puuttui jokin öljykanavista. Se oli sen miehen viimeinen toyota!

    • Kiala Viulu

      Paskapuhetta. Toyotassa ei laukea kuin korkeintaan kuski ja sekin vain Verson tavaratilassa hemaisevan blondin piparilaariin.

      • tapsu pelimies

        Unta olet nähnyt. Ei Toyota mies saa piparia koskaan. Kyllä he jotakin saavat mutta eivät piparia. Pelimiehillä on vähän erilaiset ajoneuvot joissa on sänky. Minulla ainakin mökkiautossa on lauennut lukuisia kertoja ja Toyotalla ei ole kyllä ollut mitään tekemistä asian kanssa.


    • Vanhassa vara paremp

      Paljon on laatu laskenut. Omalal Camryn 2.0 GLi 3SFe koneella ja ajettu 110 000 km samoilla öljyillä. Koneella on kohta ajettu puolimiljoonaa. No, kai se öljy ei ole koskaan loppumaan päässyt. Öljyä kuluu noin 4 litraa vuodessa eli litra 5000 km:lle. Autolla on pärjätty 50 € huolto ja korjausbudjetilla jo yli 5 vuotta.

    • Kestävä peli

      Itsekin ajoin v.91 Corollallani yli 80 000 samoilla öljyillä,mutta en kyllä koskaan sille mitään muutakaan ikinä tehnyt ja vielä sain siitä vuonna -04 2900 € vaihdossa vuoden -98 astraan joka tuotti kyllä aikaa myöten murheita sen verran että tehtiin siitä juhannuskokko 2010.

      • näillä eväilä

        Kuulin minäkin, että Toyotan varaosien myynti on lakkautettu kun yhtään varaosaa ei ole myyty viiteen vuoteen. Hyvähän se on, että näin laadukkaita tuotteita on myynnissä. Paitsi, että olihan minulla aikoinaan yksi Corolla mutta silloin kyllä myytiin varaosia ja niitä kyllä tavittiin..Niin se maailma muuttuu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!

      Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!
      Haapavesi
      85
      1818
    2. Hyvää yötä, olen rakastunut suhun

      Sanon tämän kyllä vielä sulle henkilökohtaisestikin. 😘
      Ikävä
      82
      1660
    3. Tiedätkö et olet

      Ärsyttävän hyvännäköinen.
      Ikävä
      49
      1322
    4. Nyt tiedän

      Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai
      Sysmä
      47
      1255
    5. Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin

      "Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I
      Perussuomalaiset
      48
      1172
    6. Oletko mokannut?

      Oletko omasta mielestäsi mokannut jotain kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      115
      1126
    7. Teki mieli

      Huutaa meidän nimet tänne, niin ei jäisi epäselvyyttä. Ikävä sinua urpo.
      Ikävä
      39
      935
    8. Kepun hegemonia jatkumassa vankkana Puolangalla

      Tuuliviirien vallankumous jäi pahasti piippuun!
      Puolanka
      23
      932
    9. Tiedän kyllä sen

      Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen
      Ikävä
      59
      912
    10. Paraneeko ilmapiiri nyt?

      Paraneeko kunnallispolitiikan ilmapiiri nyt kun persuilla meni vaalit päin pers3ttä ja änkyräpersut tipahtivat vilttiket
      Hyrynsalmi
      23
      893
    Aihe