Puolesta ja vastaan ( kaleva )

Evlut tytär

Olen ärtynyt,
Kalevaan tai paremminkin juttutupaan. Siellä ruoditaan ( syystäkin toki) jatkuvasti erästä uskonlahkoa.
Vaan annapas olla, jos sanot poikkipuolisesti tai kysyt jotain vartiotornia jakavasta lahkosta, sellainen kommenttii poistetaan tai sitä ei julkaista.

Esim. meillä oli hautajaiset ja muutama sukulainen joka siis kuuluu tähän j-lahkoon , eivät nousseet ylös, kun muu saattoväki nousee, niinkuin tapana on.
Minulle tuli erittäin loukattu olo, vaikka olen tapakristitty, pahoihin mieleni.
Läheisiäni kuitenkin haudattiin.

Tai toinen vakava tapaus.
Sattui äidilleni, jonka ovipuhelimeen soitettiin, alhaalla oli ollut kaksi naista, jotka kertoivat olevansa sosiaalityöntekijöitä.
Äitini hyväuskoisena meni avamaan heille oven, luullen työntekijöiden oikeasti olevan menossa johonkin asuntoon.
Nämä naisetpa oli tulossa väkisin äitini asuntoon, jolloin he saivat sanan säilää valehtelusta äitini taholta.

Tai kun koitin kommentoida juttua, jossa tutkija luennoin lastatiolaisille, tästä insesti kohusta.
Kommentissani epäilin muitakin suljettuja yhteisöjä. Varsinkin kun uskonto perustuu pelotteluun ja eristämiseen .
Ei läpäissyt kaleva seulaa. Olisikohan moden hommissa joku lahkoon kuuluva,
Joten se siitä puolueettomuudesta .

Uskonto on ok asia, mutta ei sillä saisi ketään vangita tai tehdä onnettomaksi.

6

184

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • summa summa

Tuo hautajais- käyttäytyminen on erittäin loukkaavaa Jehovien taholta.
      Kuin tekisivät pilkkaa kirkko hautajaisia kohtaan.

Voisi verrat , ettei kukaan länsimaalainen nainen liiku arabimaissa ilman jonkin näköistä päähinettä tai olkapäät paljastavassa topissa.
      Sen verran kunnioitusta on itselle vierasta kulttuuria kohtaan.

• Kalevasta

En tiedä mitä kaleva julkaissut J , mutta L lahkoon liittyen ei julkaista juuri mitään negatiivistä.

• Kun äiti hylkää

Tällähetkellä Kalevan juttutuvassa on 6 aloitusta , joiden otsikossa on sana lestadiolainen. Sitten sivutolkulla ruoditaan heidän elämäntapaansa hyvässä ja pahassa.
        Kuinkahan monta aloitusta lisäksi, on joiden sisältö on lesta vastainen, muttei otsikoinnista huomaa.

Olen itse tehnyt kolmekin aloitusta Jehovan todistajien epäkohdista jopa niin , ettei mainita lahkoa nimeltä . Kalevan seulaa ei läpäise .

Silloin tällöin kuitenkin tv:ssä on ollut ohjelmaa uskontojen uhreista.

Kalevaa en tilaa , ylen uutiset saa riittää.

• Erottelukykyä

Uskonnoissa on syvällistä viisautta, mikä ei yleensä edes pappien puheista tule ilmi kuin tietyn tulkinnan kautta, mutta esim. vartiotornia olen sen verran lukenut, että näen, että aivan naurettavia väitteitä keksivät. Yrittävät usein laskea erilaisia lopunajan ennustuksia ja tarkkojakin päivämääriä mitä ihmeellisimmillä konsteilla. Sitten ilmoittavat sen ikäänkuin totena. Samaa touhua ollut jo monta kymmentä vuotta, mitä olen sukulaisilta kuullut, kun on ollut yhteyksiä sinne. Päivämäärä vain siirtyy. Raamatussapa sitä paitsi kielletään sellaisen laskemisen yrittäminenkin. Mutta koirat haukkuu ja karavaani kulkee. Hyvä silti että toivottomillekin on toivoa.

• Arvaatko miten

Koitappa kirjoittaa juttu-tupaan asiasta, kuinkahan käy.

• YlläriYlläri
        Arvaatko miten kirjoitti:

Koitappa kirjoittaa juttu-tupaan asiasta, kuinkahan käy.

No nyt on Kalevan juttutuvassa pitkä ketju Jehovantodistajista. Odotin milloin poistetaan, vaan vielä siellä näkyy olevan.
        Ja aika samankaltaisia kokemuksia kuin täälläkin .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      252
      4548
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      128
      2978
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      41
      2742
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      74
      1730
    5. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      105
      1563
    6. Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?

Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn
      Maailman menoa
      20
      1461
    7. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      55
      1314
    8. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      93
      1235
    9. Missä kunnassa kaivattusi asuu

Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      47
      1085
    10. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      204
      1083
    Aihe