Puolesta ja vastaan ( kaleva )

Evlut tytär

Olen ärtynyt,
Kalevaan tai paremminkin juttutupaan. Siellä ruoditaan ( syystäkin toki) jatkuvasti erästä uskonlahkoa.
Vaan annapas olla, jos sanot poikkipuolisesti tai kysyt jotain vartiotornia jakavasta lahkosta, sellainen kommenttii poistetaan tai sitä ei julkaista.

Esim. meillä oli hautajaiset ja muutama sukulainen joka siis kuuluu tähän j-lahkoon , eivät nousseet ylös, kun muu saattoväki nousee, niinkuin tapana on.
Minulle tuli erittäin loukattu olo, vaikka olen tapakristitty, pahoihin mieleni.
Läheisiäni kuitenkin haudattiin.

Tai toinen vakava tapaus.
Sattui äidilleni, jonka ovipuhelimeen soitettiin, alhaalla oli ollut kaksi naista, jotka kertoivat olevansa sosiaalityöntekijöitä.
Äitini hyväuskoisena meni avamaan heille oven, luullen työntekijöiden oikeasti olevan menossa johonkin asuntoon.
Nämä naisetpa oli tulossa väkisin äitini asuntoon, jolloin he saivat sanan säilää valehtelusta äitini taholta.

Tai kun koitin kommentoida juttua, jossa tutkija luennoin lastatiolaisille, tästä insesti kohusta.
Kommentissani epäilin muitakin suljettuja yhteisöjä. Varsinkin kun uskonto perustuu pelotteluun ja eristämiseen .
Ei läpäissyt kaleva seulaa. Olisikohan moden hommissa joku lahkoon kuuluva,
Joten se siitä puolueettomuudesta .

Uskonto on ok asia, mutta ei sillä saisi ketään vangita tai tehdä onnettomaksi.

6

124

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • summa summa

      Tuo hautajais- käyttäytyminen on erittäin loukkaavaa Jehovien taholta.
      Kuin tekisivät pilkkaa kirkko hautajaisia kohtaan.

      Voisi verrat , ettei kukaan länsimaalainen nainen liiku arabimaissa ilman jonkin näköistä päähinettä tai olkapäät paljastavassa topissa.
      Sen verran kunnioitusta on itselle vierasta kulttuuria kohtaan.

    • Kalevasta

      En tiedä mitä kaleva julkaissut J , mutta L lahkoon liittyen ei julkaista juuri mitään negatiivistä.

      • Kun äiti hylkää

        Tällähetkellä Kalevan juttutuvassa on 6 aloitusta , joiden otsikossa on sana lestadiolainen. Sitten sivutolkulla ruoditaan heidän elämäntapaansa hyvässä ja pahassa.
        Kuinkahan monta aloitusta lisäksi, on joiden sisältö on lesta vastainen, muttei otsikoinnista huomaa.

        Olen itse tehnyt kolmekin aloitusta Jehovan todistajien epäkohdista jopa niin , ettei mainita lahkoa nimeltä . Kalevan seulaa ei läpäise .

        Silloin tällöin kuitenkin tv:ssä on ollut ohjelmaa uskontojen uhreista.

        Kalevaa en tilaa , ylen uutiset saa riittää.


    • Erottelukykyä

      Uskonnoissa on syvällistä viisautta, mikä ei yleensä edes pappien puheista tule ilmi kuin tietyn tulkinnan kautta, mutta esim. vartiotornia olen sen verran lukenut, että näen, että aivan naurettavia väitteitä keksivät. Yrittävät usein laskea erilaisia lopunajan ennustuksia ja tarkkojakin päivämääriä mitä ihmeellisimmillä konsteilla. Sitten ilmoittavat sen ikäänkuin totena. Samaa touhua ollut jo monta kymmentä vuotta, mitä olen sukulaisilta kuullut, kun on ollut yhteyksiä sinne. Päivämäärä vain siirtyy. Raamatussapa sitä paitsi kielletään sellaisen laskemisen yrittäminenkin. Mutta koirat haukkuu ja karavaani kulkee. Hyvä silti että toivottomillekin on toivoa.

      • Arvaatko miten

        Koitappa kirjoittaa juttu-tupaan asiasta, kuinkahan käy.


      • YlläriYlläri
        Arvaatko miten kirjoitti:

        Koitappa kirjoittaa juttu-tupaan asiasta, kuinkahan käy.

        No nyt on Kalevan juttutuvassa pitkä ketju Jehovantodistajista. Odotin milloin poistetaan, vaan vielä siellä näkyy olevan.
        Ja aika samankaltaisia kokemuksia kuin täälläkin .


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9766
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2857
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      172
      2647
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2059
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1816
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      15
      1647
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1547
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      15
      1505
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      12
      1468
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe