skoda rapitti ja seatti koeajossa

juuri näin

lukekaas
http://www.taloustaito.fi/Teemat/Auto/Autoesittelyt-ja-merkkiuutiset/Seat/Seat-Toledo-ja-koda-Rapid---Sama-auto-kahdelta-merkilta/


Rapid on tehty kevyempään käyttöön. Etuistuinten lyhyt istuinosa ei tue reisiä, pehmuste luo tunteen kuin istuisi laverilla ja ohjaus on kevyempi kuin Octaviassa”, nuori mies luonnehtii uutta Škoda-mallia.

”Kovat sisämateriaalit eivät anna laadukasta kuvaa”, nuori nainen lisää.

Helppokäyttöistä kytkintä ja vaihteistoa he kehuvat, samoin kuin sitä, että Rapid ottaa esimerkiksi asuntokatujen töyssyt paremmin kuin moni isompi auto.

Rapid on kieltämättä pikkuautomainen. Sen istuin tuntuu pienehköltä ja hallintalaitteet ovat kevyet. Se, että kytkinpoljin on ajajaan nähden tavallista enemmän oikealla ja jalkaa joutuu siirtämään sivuttaissuunnassa, luo ahtauden tunnetta. Kun vielä Rapidin alustalla on taipumusta keinuvaan ja pompahtelevaan käytökseen, se tuntuu heppoiselta ajokilta Octaviaan verrattuna.

Octavian tapaan Rapid on aika meluisa, mikä korostuu varsinkin taajama-ajossa, ja esimerkiksi mukulakivikadulla sen kumiseva äänimaailma tuntuu häiritsevältä.

59

282

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meluavat sikakiikut

      Kuukausi Rapidin koeajon jälkeen Seat Toledo tuntuu tutulta: sama pompahtelemaan tai hypähtelemään taipuvainen jousitus kuin Škodassa ja sama hieman keinahtelevan oloinen kulku.

      Yli satasen nopeuksissa Toledonkin alustan toiminta rauhoittuu ja Seat on mukava ajokki. Ero Golfin kokoluokkaa olevaan Seat Leoniin on kuitenkin yllättävän iso – Leon tuntuu selvästi isommalta ja vakaammalta autolta.

      Toledonkin kuljettajalla on hyvä tuntuma tiehen. Liukkailla keleillä pidon rajalle tulo on Hakkapeliitta 7:n tapaisilla hyvillä kitkarenkailla havaittavissa ja luistotkin ovat osaavan kuljettajan hallittavissa, jos nopeus on järkevällä tasolla.

      Seat Toledo

      Toledon ja Rapidin ohjaamot ovat valoisia ja niistä on hyvä näkyvyys eri suuntiin, A-pilaritkin ovat sen verran ohuet että ne eivät peitä näkyvyyttä niin kuin monissa muissa nykyautoissa. Molemmissa autoissa on hyvin järjestelty kojelauta ja hyvät hallintalaitteet.
      Myös Toledon ohjaus on miellyttävän tuntuinen, kevyt käännellä samalla kun pehmeä ohjausvaste tarjoaa ainakin herkkäsormiselle riittävästi tuntoa ja Seat ohjautuu niin kuin pitääkin.

      Rapidin tapaan Toledon melussa on samanlainen kumiseva sävy. Kun tuuli puhalsi yhtenä Toledon koeajopäivänä 17 metriä sekunnissa, huomio kiinnittyi muun melun ohella tuulen suhinaan ikkunoiden tasolla.

      Koeajetussa Toledossa oli 1,6-litrainen TDI-dieselmoottori, ja Seatin vaihteensiirto vaikutti Skodaa jäykemmältä. Se saattoi johtua enemmän eri voimalinjasta kuin merkistä.

      Bensakone dieseliä mukavampi

      Kun turboahdettuja koneita vertailee, bensiinikäyttöisen 85-kilowattisen 1,2 TSI:n ja dieselillä kulkevan 1,6 TDI:n teho ja suoritusarvot ovat hyvin lähellä toisiaan.

      Koeajossa ollut 1,2 TSI:n 63-kilowattinen versio tuntui sekin pirteämmältä ja mukavammalta kuin isompi ja tehokkaampi, mutta jähmeämpi TDI-kone, joten dieselin rutinan kuuntelemiselle ja käyttövoimaveron maksamiselle on näissä autoissa vaikea keksiä motiivia.

      Lisäksi naiskoeajaja huomautti dieselin jäykempien hallintalaitteiden olevan eriparisen tuntuisia kevyen ohjauksen kanssa.
      Toledon 50-sarjan matalaprofiiliset renkaat 16 tuuman vanteilla tekevät alustan pompahtelusta tärähtelevää eli Rapid tai Toledo kannattaa ostaa 15 tuuman vanteilla ja 60-sarjan renkailla.

    • halvanoloinenkin

      halvalla saa meluavan muovisen pompottavan skodan.

      • hyvät jouset

        Luulo ei ole tiedon värtti. Jäykenpi jousitus ei aiheuta pompottelua. Päin vastoin, velton jousituksen omaava auto keikkuu pitkään tien epätasaisuuden vuoksi. Ei se ole autossa huono ominaisuus, jos se tiessä olevan heiton jälkeen keinuttele turhan pitkään.


    • Kiittti

      Kiitti. Ei tarvi käydä kirjastossa lukemassa "autolehtiä". Tiedon saa täällä12,90€ kuukaudessa ja yms toimintoja siinä samalla.

      • naisetkaan ei tykkää

        Halvan oloinen kovamuovinen meluava pompottava jopa hypähtelevä mitään sanomaton skeida.


      • metsään meni taas
        naisetkaan ei tykkää kirjoitti:

        Halvan oloinen kovamuovinen meluava pompottava jopa hypähtelevä mitään sanomaton skeida.

        Tuo pomppinen on seurausta epäonnistuneesta jäykästä takaakselista.liikaa ns.jousittamatonta painoa kevyeeseen kapeaan kanoottiin.tuo vanhanaikainen 90luvun muotoilu ihmetyttää myös.samaa vanhaa linjaa octavian ja superbin kanssa.seatin muotoilu on sentään jo nykyaikasempi mutta sama pomppiva ja vikuri alusta siinäkin


    • lääp lääp

      lääääääääääää

      • ei ihmetystä

        Kuin laverilla istuisi? Halvanoloinen kovamuovinen sisutus? Tuskinpa vw antaisikaan tehdä skodan sisustuksesta parempaa kuin päämerkkinä olevan vw.n tai audin


      • Eero ja Jussi
        ei ihmetystä kirjoitti:

        Kuin laverilla istuisi? Halvanoloinen kovamuovinen sisutus? Tuskinpa vw antaisikaan tehdä skodan sisustuksesta parempaa kuin päämerkkinä olevan vw.n tai audin

        Kas metsämökin ikkunaa, sielt´ trolli ulos kurkistaa...


    • kovaa elämää

      kyllähän se pistää hermostumaan kun joka aamu pitää kylmällä meluisella laverilla istua ja se pomppiikin vielä.ajele sitten sillä huojahtavalla skodalla töihin.

      • jorkki

        Joo, kyllä se harmittaa. Onneksi sulla on asiat paremmin.


    • eikös vain

      tässä seatin ja rabidin kokoluokkansa laadukkain ja upeasti muotoiltu laadukas auto

      http://volkswagen.fi/polo

      aivan eri maata eikä ole paljoa kalliimpi

      • eikös vain fiksu rölli

        Meni pieleen tuo kokoluokka. Polo on perus-valinta vuokra-autoksi lomareissuilla, tosin Skoda Fabia ajaa saman asian. Mutta ei Polosta perheautoksi Suomessa ole. Ei myöskään Seat Ibizasta, edes farmarina.

        Etkä sinäkään sitä kuvittele, kunhan provoilet.


    • gaypolo

      Polo on pippelipoikien koppero, jolla ei tee mitään.

      • ei varmaan kenekään

        Kenenkäs auto tämä vanhanaikainen vikuroiva pomppiva melutoosa jossa istutaan kylmällä laverilla kovamuovisessa kajuutassa.


      • Octavia1,6TDI
        ei varmaan kenekään kirjoitti:

        Kenenkäs auto tämä vanhanaikainen vikuroiva pomppiva melutoosa jossa istutaan kylmällä laverilla kovamuovisessa kajuutassa.

        Järki-ihmisen kehonkuljetin, egoa sillä ei kasvateta, mutta hyvin sillä pääsee paikasta toiseen, eikä se Polo-kopperokaan kenessäkään herätä minkäänlaista ihailua voin vakuuttaa. :)


      • nainen pololla
        Octavia1,6TDI kirjoitti:

        Järki-ihmisen kehonkuljetin, egoa sillä ei kasvateta, mutta hyvin sillä pääsee paikasta toiseen, eikä se Polo-kopperokaan kenessäkään herätä minkäänlaista ihailua voin vakuuttaa. :)

        On se ainakin paljon nätimpi sisältä ja ulkoa.


      • voimaton diesel
        Octavia1,6TDI kirjoitti:

        Järki-ihmisen kehonkuljetin, egoa sillä ei kasvateta, mutta hyvin sillä pääsee paikasta toiseen, eikä se Polo-kopperokaan kenessäkään herätä minkäänlaista ihailua voin vakuuttaa. :)

        Ocu 1,6 TDI saattaa olla ihan paikallaan 1-2 henkilön työmatka-ajossa, mutta kun kyydissä on 4 äijää matkalaukut, niin meno muuttuikin niin voimattomaksi, että eipä sillä juuri ohittamaan uskaltanut lähteä. Lisäksi DSG-laatikko vatkasi jatkuvasti vaihteita. Millään vaihteella ei kuitenkaan tuntunut löytyvän sitä tehodieselille luvattua v-ä-ä-n-t-ö-ä . Tuntuisi siltä, että bensakone olisi ärhäkkäämpi Ocussa.


      • jokaiselle earit
        voimaton diesel kirjoitti:

        Ocu 1,6 TDI saattaa olla ihan paikallaan 1-2 henkilön työmatka-ajossa, mutta kun kyydissä on 4 äijää matkalaukut, niin meno muuttuikin niin voimattomaksi, että eipä sillä juuri ohittamaan uskaltanut lähteä. Lisäksi DSG-laatikko vatkasi jatkuvasti vaihteita. Millään vaihteella ei kuitenkaan tuntunut löytyvän sitä tehodieselille luvattua v-ä-ä-n-t-ö-ä . Tuntuisi siltä, että bensakone olisi ärhäkkäämpi Ocussa.

        Mutta tuolla kuormalla moponkoneiden kulutukset olisivat aivan järkyttäviä ja turbo ottaisi pitkällä matkalla pahasti siipeensä jos kovan ajomelun myötä pystyisi ajamaan.


      • öljyvalo palaa taas
        jokaiselle earit kirjoitti:

        Mutta tuolla kuormalla moponkoneiden kulutukset olisivat aivan järkyttäviä ja turbo ottaisi pitkällä matkalla pahasti siipeensä jos kovan ajomelun myötä pystyisi ajamaan.

        Hyvin sanottu.


    • pomppiva kalisko

      yli 11l satasella kuormattuna.ja vebaston kulutus talvella päälle

      • Taas meni pieleen

        Se on Lada Kalina, ei Kalisko.

        Kun seisoo kylmällä moottorilla liikennevaloissa, voipi keskikulutus olla vaikkapa 20 l satkulla puolen kilometrin ajon jälkeen. Ai gauhia...


    • viluttaa ajatuskin

      taitaapi skodassa olla kylmä kuumallakin moottorilla.

      • Kylmiikö automerkki?

        Kyllähän se tiedetään, että jullinjunttia viŧuttaa kaikki ajatuksetkin Skodasta. Se on ihan oikein sille. Kärsiköön.


    • jullia jullii

      onneksi pompotus antaa liikettä skeida jullin kylmiin jäseniin.

      • kovalla laverilla

        Helkamaautolla oli kovat odotukset rapitin suhteen mutta autosta tulikin täysi floppi.Eikä ihme.


      • Kovalla uutta elämää
        kovalla laverilla kirjoitti:

        Helkamaautolla oli kovat odotukset rapitin suhteen mutta autosta tulikin täysi floppi.Eikä ihme.

        Kerro lisää. Alkaa jo Rapid kiinnostaa, jos "täysi floppi tuli".


      • juulia stiiknafuulia
        kovalla laverilla kirjoitti:

        Helkamaautolla oli kovat odotukset rapitin suhteen mutta autosta tulikin täysi floppi.Eikä ihme.

        Enpä nyt puhuisi mitään flopista. Rapidia on myyty tänä vuonna about tuhat autoa. Sillä pääsee jo kolmenkymmenen eniten rekisteröidyn mallin listoille.

        Ikävä kyllä, Rapidin sisarmalli Toledo on kyllä kärsinyt pahan flopin. Vaikka se on sama auto, ja vaikka sen maahantuoja yrittää dumpata autoa halvemmalla hinnalla, niin niitä on mennyt kaupaksi vain parisen sataa kipaletta.


      • metsään meni
        juulia stiiknafuulia kirjoitti:

        Enpä nyt puhuisi mitään flopista. Rapidia on myyty tänä vuonna about tuhat autoa. Sillä pääsee jo kolmenkymmenen eniten rekisteröidyn mallin listoille.

        Ikävä kyllä, Rapidin sisarmalli Toledo on kyllä kärsinyt pahan flopin. Vaikka se on sama auto, ja vaikka sen maahantuoja yrittää dumpata autoa halvemmalla hinnalla, niin niitä on mennyt kaupaksi vain parisen sataa kipaletta.

        Rapitti epäonnistui täysin.Eikä sillä ole edes kohderyhmää kuka sitä ostaisi.rapitti on suunnattu nuorisolle mutta terve järkinen nuori ei skodaan koske.pompivalla meluisalla laverilla tuskin kukaan haluaa istua ja katsella kovamuovista halpaa sisustusta.RUMAKIN KUIN MIKÄ


      • Hakkaa päätä puuhun
        metsään meni kirjoitti:

        Rapitti epäonnistui täysin.Eikä sillä ole edes kohderyhmää kuka sitä ostaisi.rapitti on suunnattu nuorisolle mutta terve järkinen nuori ei skodaan koske.pompivalla meluisalla laverilla tuskin kukaan haluaa istua ja katsella kovamuovista halpaa sisustusta.RUMAKIN KUIN MIKÄ

        Faktat eivät näemmä uppoa jullinjunttiin tai ei halua niitä myöntää. Tai sitten ei osaa lukea. Eipä Rapid ole mitenkään epäonnistunut, vaan on hyvä jatkumo edellisen mallin Octavialle. Uudempi Ocuhan on kasvanut miltei seuraavan segmentin kokoluokkaan.

        En tiedä mistä jullinjuntti on saanut päähänsä, että Rapid olisi suunnattu nuorisolle. Minusta sillä ei ole selvää kohderyhmää, kuten ei ole itse asiassa millään Skodan mallilla. Niitä ostetaan kaikissa ikäryhmissä ja kaikissa yhteiskuntaluokissa ja sepä juuri onkin ollut Skodan valtti.

        Taas kerran näkyy, kuinka jullinjunttia harmittaa Skodan menestys.


      • Larvannon Anoppi
        metsään meni kirjoitti:

        Rapitti epäonnistui täysin.Eikä sillä ole edes kohderyhmää kuka sitä ostaisi.rapitti on suunnattu nuorisolle mutta terve järkinen nuori ei skodaan koske.pompivalla meluisalla laverilla tuskin kukaan haluaa istua ja katsella kovamuovista halpaa sisustusta.RUMAKIN KUIN MIKÄ

        Kerro nyt jo jullinjuntti lisää siitä Rapitista. Tuhat myyty ja täysi floppi. Lopetetaanko tuotanto ja koska, miten käy Toledon?

        Kerro nyt. Täällä Larvannon anoppi ja akka odottavat tietoa.


      • Jullin juntin äiti
        Larvannon Anoppi kirjoitti:

        Kerro nyt jo jullinjuntti lisää siitä Rapitista. Tuhat myyty ja täysi floppi. Lopetetaanko tuotanto ja koska, miten käy Toledon?

        Kerro nyt. Täällä Larvannon anoppi ja akka odottavat tietoa.

        Jullin juntin äiti tässä,moi.juntti ei nyt pääse itse vastaamaan se on vahingossa poistanut tieto koneelta sen vanhan linkki kokoelmansa kestää hetken aikaa,ennenkuin ne kaikki litaniat ovat taas kasassa.


      • 12+19
        juulia stiiknafuulia kirjoitti:

        Enpä nyt puhuisi mitään flopista. Rapidia on myyty tänä vuonna about tuhat autoa. Sillä pääsee jo kolmenkymmenen eniten rekisteröidyn mallin listoille.

        Ikävä kyllä, Rapidin sisarmalli Toledo on kyllä kärsinyt pahan flopin. Vaikka se on sama auto, ja vaikka sen maahantuoja yrittää dumpata autoa halvemmalla hinnalla, niin niitä on mennyt kaupaksi vain parisen sataa kipaletta.

        Seatin saatavuus on heikko verrattuna Skodaan. Niin pientä kaupunkia Suomessa ei ole, etteikö Skodan myyntiedustusta sieltä löydy. Sen sijaan Seatin myyntiedustus löytyy vain isommista kaupungeista. Eipä siinä hieman halvempi hintakaan auta, jos ei ole myyntipistettä, josta auton voisi ostaa. Lisäksi Seatin yleinen tunnettuus on pienemmillä paikkakunnilla olematon juuri tämän vuoksi, joten sitä ei edes osata ottaa huomioon, kun autoa ollaan ostamassa.

        Mahtaako konsernin linjaus olla, että Suomi 'kuuluu' Skodalle eikä samaa, toisella merkillä myytävää samaa edellista autoa haluta kilpailemaan. Siinähän kävisi helposti niin, ettei Skodallekaan kyettäisi pitämään hienoista ylihintaa ja katteet kutistuisivat, kun ostajat alkaisivat ihmettelemään miksi eri markkinointimerkillä myytävästä identtisestä autosta pitäisi maksaa tonnin verran enemmän.
        Sietää sitä jo nytkin ihmetellä isommilla paikkakunnilla, mutta ostaja valitsee autonsa kuka milläkin perusteella ja siihen on tietysti täysi oikeus.


    • mitta täysi

      no kohta on myymälät tyhjillään,alkaa suomessakin kansa kyllästymään meluavaan vanhanaikaiseen pomputtavaan aina hajallaan olevaan skeidaan.

      • läikkyykö yli?

        Tätä jullinjuntin "kohta"-aikakautta on kestänyt jo kohta kymmenen vuotta.

        Skoda lähti nousuun, kun uuden korimallin Octavia tuli markkinoille 2004.

        Siitä lähtien Skoda on niittänyt suosiota ja kiinnostus ei kun kasvaa koko ajan.

        Kyllästymisestä ei tietoakaan.


      • EiVieäSkodaa
        läikkyykö yli? kirjoitti:

        Tätä jullinjuntin "kohta"-aikakautta on kestänyt jo kohta kymmenen vuotta.

        Skoda lähti nousuun, kun uuden korimallin Octavia tuli markkinoille 2004.

        Siitä lähtien Skoda on niittänyt suosiota ja kiinnostus ei kun kasvaa koko ajan.

        Kyllästymisestä ei tietoakaan.

        Eikä ihme. Testien perusteella kaikki mallit oman luokkansa parhaimmistoa.


    • aikansa elänyt susi

      taitaa käydä julleille huonosti,ainoa asia mitä hoetaan on skeidan olematon myynti ja sekin yhden eläkeläis mallin varassa.muutenhan skoda on jo aikansa elänyt vanhus.luulen että tuo ainoa jullien hokema asia on loppuvuodesta ollutta ja mennyttä.tosin skoda on vasta kolmas suomessakin.toyota myy kovasti nyt ottaa vw,n loppuvuodesta kiinni ja auris ohittaa meluavan octavian ehkä jo ensi kuussa.

      • Myynti romahri jo eilen?

        Jullinjuntti varmasti "pysyy taajuudella", joten palataan asiaan... ;)

        Seatista sen verran, että ei pystynyt v. 2012 kilpailemaan hinnalla. Tietysti harmillista, jos "iso paha konserni" on jättänyt Suomen kommarilootalle. Tosissaan Se Seat-myyjä mielestäni oli, kun kauppaa tehtiin..,

        Ennen II Octaviaa oli Skodan saatavuus vielä heikkona. Tämä tuli todettua, kun lähinnä "ei oo, ei tuu", oli tilanne v.2001. Olikohan jullinjuntti edes syntynytkään silloin...


      • kovalla laverilla
        Myynti romahri jo eilen? kirjoitti:

        Jullinjuntti varmasti "pysyy taajuudella", joten palataan asiaan... ;)

        Seatista sen verran, että ei pystynyt v. 2012 kilpailemaan hinnalla. Tietysti harmillista, jos "iso paha konserni" on jättänyt Suomen kommarilootalle. Tosissaan Se Seat-myyjä mielestäni oli, kun kauppaa tehtiin..,

        Ennen II Octaviaa oli Skodan saatavuus vielä heikkona. Tämä tuli todettua, kun lähinnä "ei oo, ei tuu", oli tilanne v.2001. Olikohan jullinjuntti edes syntynytkään silloin...

        Octavian tapaan kovamuovinen pomputtava rapitti on melkoisen meluisa auto.


      • Juntinjulli reppana
        kovalla laverilla kirjoitti:

        Octavian tapaan kovamuovinen pomputtava rapitti on melkoisen meluisa auto.

        Ja mistäs löytyy ne faktat tälllä kertaa?


      • helpottaa kovin
        Juntinjulli reppana kirjoitti:

        Ja mistäs löytyy ne faktat tälllä kertaa?

        Pertti.k larvanto-yksi ja sama skeida julli.Lueppas larppis nuo alun tekstit.sen jälkeen käy ajaa nuo skeidan huojuvat sikakiikut.takaan että jullin pää humajaa ja niska punoittaa melun ansiosta.katso sitten se muovinen kajuutta.pieraise ja poistu paikalta.Ostat toisen merkkisen auton ja lopetat täällä selittämisen


      • Jörn Larvanto
        helpottaa kovin kirjoitti:

        Pertti.k larvanto-yksi ja sama skeida julli.Lueppas larppis nuo alun tekstit.sen jälkeen käy ajaa nuo skeidan huojuvat sikakiikut.takaan että jullin pää humajaa ja niska punoittaa melun ansiosta.katso sitten se muovinen kajuutta.pieraise ja poistu paikalta.Ostat toisen merkkisen auton ja lopetat täällä selittämisen

        Lukeminen kannattaa aina. Myös epämieluisien asioiden:

        http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288663688253.html

        Ja aina voi nostaa pepun penkistä ja t o d e l l a lähteä koeajolle. Jos on ajokortti ja autoliike kelpuuttaa...


      • paha floppi
        Jörn Larvanto kirjoitti:

        Lukeminen kannattaa aina. Myös epämieluisien asioiden:

        http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288663688253.html

        Ja aina voi nostaa pepun penkistä ja t o d e l l a lähteä koeajolle. Jos on ajokortti ja autoliike kelpuuttaa...

        Näin on.dsg toimii raivostuttavasti jo uutena.no kauaa se ei sitten toimi huonostikaan kun paja kutsuu.kitkarenkailla skeidaa ei pidä koskaan koeajaa.järkytys on valtava kun kesärenkaat tai nastarenkaat alla.ulkomuoto on rapitissa tidella ruma.voisi sanoa korkean vanhahtava.sitten sisällä tulee vastaan halvanoloinen muovinen kajuutta.laverimaisine penkkeineen.Myös pompottava alusta kuuluu varustukseen.Eipä ihme ettei tuo hirvitys kelpaa kellekkään edes suomessa.


      • Y h den teke vää
        Jörn Larvanto kirjoitti:

        Lukeminen kannattaa aina. Myös epämieluisien asioiden:

        http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288663688253.html

        Ja aina voi nostaa pepun penkistä ja t o d e l l a lähteä koeajolle. Jos on ajokortti ja autoliike kelpuuttaa...

        Jullinjuntilla on valikoiva näkökyky ja itselleen epämieluisia asioita se ei suostu ymmärtämään. Mutta kaikki omasta mielestään "tärkeät" asiat hän kaiuttaa tänne sen seitsemän kertaa. Höystettynä huonolla äidinkielellä. Ja yleensä jättää mainitsematta, mistä kirjoitus on peräisin, vaan esiintyy ikäänkuin kyseessä olisi hänen oma autonsa.

        Mutta ei hätää. Olemme jo täysin tottuneet hänen jokapäiväiseen valehtelemiseensa ja asioiden vääristelyyn. Itse asiassa olemme niin tottuneet, että ne postaukset eivät aiheuta enää edes vinoa hymyä. Ehkä pieni sääli häivähtää mielessä.


      • Jörn Larvanto
        paha floppi kirjoitti:

        Näin on.dsg toimii raivostuttavasti jo uutena.no kauaa se ei sitten toimi huonostikaan kun paja kutsuu.kitkarenkailla skeidaa ei pidä koskaan koeajaa.järkytys on valtava kun kesärenkaat tai nastarenkaat alla.ulkomuoto on rapitissa tidella ruma.voisi sanoa korkean vanhahtava.sitten sisällä tulee vastaan halvanoloinen muovinen kajuutta.laverimaisine penkkeineen.Myös pompottava alusta kuuluu varustukseen.Eipä ihme ettei tuo hirvitys kelpaa kellekkään edes suomessa.

        "Näin on."????

        Iltasanomien koeajon havainnot ovat monilta osin täysin ristiriidassa jullinjuntin hokeman kanssa.

        Lukeneen ei tarvitse korostaa ITSELLEEN edullisia yksityiskohtia, vaan antaa kokonaisuuden puhua puolestaan.

        Mutta mitäpä näistä. Piti vain testata, että miten jullinjuntti reagoi tuohon Iltasanomien koeajoon, jota j o s t a i n syystä ei ole täällä linkitetty ja kopsailtu....


      • kova ääninen idästä
        Y h den teke vää kirjoitti:

        Jullinjuntilla on valikoiva näkökyky ja itselleen epämieluisia asioita se ei suostu ymmärtämään. Mutta kaikki omasta mielestään "tärkeät" asiat hän kaiuttaa tänne sen seitsemän kertaa. Höystettynä huonolla äidinkielellä. Ja yleensä jättää mainitsematta, mistä kirjoitus on peräisin, vaan esiintyy ikäänkuin kyseessä olisi hänen oma autonsa.

        Mutta ei hätää. Olemme jo täysin tottuneet hänen jokapäiväiseen valehtelemiseensa ja asioiden vääristelyyn. Itse asiassa olemme niin tottuneet, että ne postaukset eivät aiheuta enää edes vinoa hymyä. Ehkä pieni sääli häivähtää mielessä.

        Moi julli vai pitäisikö sanoa larvanto.lueppas tuo alun linkki ja katso video.meluinen octavian tapaan.lue myös fabian koeajo.radion kuuntelu onnistuu vain tienliuskassa ritsa sammutettuna.


      • Ulf Larvanto
        kova ääninen idästä kirjoitti:

        Moi julli vai pitäisikö sanoa larvanto.lueppas tuo alun linkki ja katso video.meluinen octavian tapaan.lue myös fabian koeajo.radion kuuntelu onnistuu vain tienliuskassa ritsa sammutettuna.

        Moi jullinjuntti, vai pitäisikö sanoa juntinjullinjuntti. Katsopa tämän linkin takana oleva video ja mene sitten peräkamariisi häpeämään.

        http://www.ruutu.fi/ohjelmat/start/koeajossa-skoda-rapid

        ulko huone laski ämpäri perä reikä


      • ▬ ▀ ▬
        kova ääninen idästä kirjoitti:

        Moi julli vai pitäisikö sanoa larvanto.lueppas tuo alun linkki ja katso video.meluinen octavian tapaan.lue myös fabian koeajo.radion kuuntelu onnistuu vain tienliuskassa ritsa sammutettuna.

        Pittäkö tässä ruveta paiskimaan linkkejä niinkuin jullinjuntti tekee. Tässä yksi:

        http://www.kauppalehti.fi/auto/koeajot/skoda rapid spaceback on tehty jarkikayttoon/201310536843

        "Miellyttävää matkantekoa parantaa auton hyvä äänieristys." Jep jep.


    • Tapakoulutusta

      Larvanto. Jörn Larvanto. Sinulle Herra Larvanto.

      • oikaisten

        Kommunismin masentamille köyhille skodakuskeille Sir Larvanto !!


      • Max von Stettenhof
        oikaisten kirjoitti:

        Kommunismin masentamille köyhille skodakuskeille Sir Larvanto !!

        Kommunismin masentamia köyhiä Skodakuskeja tästä maasta _tuskin_ löytyy. Hah hah.


      • Kaatainen...
        Max von Stettenhof kirjoitti:

        Kommunismin masentamia köyhiä Skodakuskeja tästä maasta _tuskin_ löytyy. Hah hah.

        Kokoomusta äänestävät, uuden Skodan ostajat.
        Käytetyillä ajavat eivät myöskään tunne kuuluvansa prole-luokkaan, ainakin jos alla on preemiumi, vaikkakin >10v.


    • ylihintaisiahalppiksia

      Ämpäri muovisia huojuvia sikakiikkuja kaikki tyyni.halvanoloisia laveri penkkisiä pompottavia kippoja.

    • tämäeioletrolli

      Kyllä dacia on paljon laadukkaampi.Kokeilkaahan skodan omistajat.Saa rahoille paljon paremman vastikkeen.

    • Surkeuksien_surkeus

      Parhaat jääkiekonpelaajat ja tuomarit ovat aina katsomon puolella. Samoin autoista "tietävät" henkilöt, lieneekö kaikilla edes ajokorttia.

    • kaido.kyykkysalo

      Meillä oli Seppo ja Inkeri-nimiset Skodat ja ne oli sisälläkin ja kattoivat telkkaria olkkarissa. Välillä innostuivat leikkimään kuollutta kun äippä yritti häätää niitä ulos. Aikuisena Seposta tuli hyvä ravihevonen ja Inkeri pääsi hommiin sahalle.

    • pomppaaja

      LYHENNELMÄ

      - Octavian tapaan Rapid on aika meluisa
      - Rapidin alustalla on taipumusta keinuvaan ja pompahtelevaan käytökseen
      - ”Kovat sisämateriaalit eivät anna laadukasta kuvaa”, nuori nainen lisää.
      - Rapid ei täytä vanhan Octavian käyttäjien odotuksia
      - se tuntuu heppoiselta
      - pehmuste luo tunteen kuin istuisi laverilla
      - nuorelle parille Rapid tuotti pettymyksen.
      - dieselin rutinan kuuntelemiselle ja käyttövoimaveron maksamiselle on näissä autoissa vaikea keksiä motiivia.
      - Etuistuinten lyhyt istuinosa ei tue reisiä

      Ja lopuksi:
      - Toledo on hinnoiteltu Rapidin alapuolelle.

      • skunkanansie

        Mutkatiellä mainio ajettava

        Toisaalta Škoda Rapid on pirteä. Koeajoautossa ollut 63-kilowattinen 1,2 TSI -bensiinimoottori reagoi hyvin käskyihin. Rapidin ohjaus on keveydessään luonteva, siinä ei ole mitään keinotekoisen tuntuista vastetta.

        Kokonaisuutena Rapid on hauska ja eloisa ajokki, varsinkin kun kuljettajalla on asialliset hallintalaitteet auton kuljettamiseksi tarvittaessa reippaastikin.

        Mutkaisella kantatiellä Rapid on mainio ajettava: mukava ohjaus, hyvä tuntuma tiehen, riittävä pito, pirteästi reagoiva moottori ja täsmällinen vaihteisto. Moottoritiellä Rapid vain paranee, ja moottoritievauhdissa Škoda on yllättäen hiljaisempi kuin hitaammilla nopeuksilla odottaisi.

        Vaikka kuljettajan istuin on pienehkö, se on tukeva ja varsinkin pienehkö kuski istuu siinä lyhyitä matkoja melko mukavastikin.


      • RapidElegance

        Aika hyvä arviointi Rapidista ihan oman kokemuksenikin perusteella. Aikaisemmin omistin vuosimallin 2010 Octavian, joka oli kyllä kieltämättä jämäkämpi ajettava ja isomman auton tuntuinen. En kuitenkaan moittisi Rapidin istuimia noin huonoiksi, vaikka olen lähes 190 cm pitkä. Ajelen enimmäkseen työmatkoja. Kesäisin ajelen mökille, joka on n. 100 km:n päässä pääkaupunkiseudulta. Ajettavuus Rapidissa on kyllä kaikin puolin kunnossa. En ole huomannut alustan pahemmin pompahtelevan tai keinahtelevan, vaikka joskus ajelen melko vauhdikkaastikin Etelä-Hämeen mutkikkailla kantateillä. Skodan paljon parjattu ajomelukin häiritsee yllättävän vähän. Moottoritielläkin äänentoistojärjestelmä toimii tarpeeksi hyvin. Seatin saa näköjään hieman halvemmalla. Itse vaihdoin kuitenkin Skoda-merkkiliikkeessä vanhan Octavian vähän käytettyyn Rapidiin. En ole pahemmin katunut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5055
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3187
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1295
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe