Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Taksi satamasta Kristiine Keskukseen

Jos uskallan

eli paljonko maksaa Eckerö linen läheltä ottaessa taksin Kristiine keskukseen?
Uskaltaako siitä Eckerö linen edestä ottaa minkä vaan taksin,onko luotettavia vai huijaavatko?

14

599

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Propagandapäällikkö.

      Eckerö-linen edestä ei mene takseja, sehän on satamalaituria. Sinun on kyllä mentävä siihen terminaalin pääoven edustalle, sieltä ne taksit lähtevät.

    • Uskaltaa

      Kyllä uskaltaa, terminaalin edestä ottaa. Siitä lähtee keltaisia Tallink takseja, ne ovat luotettavia, halpoja ja hyviä. Hyvää matkaa :)

      • tallink tallink

        Hyvä. Tallinkin mainossivut avautuvat taas. Kallit kyydit odottavat. Tallink tallink.


    • miksi taksilla

      pääseehän sinne ilmais bussilakin.

      • Rismapussi

        Ei piäse suoraan. Täytyy körötellä Rocca al Mareen ja odotella siellä paluubussia, joka sitten myös pysähtyy Kristiinessä. Tuo vie aikaa n. tunnin.


    • mallukki

      Hei. Meillä maksoi 15.10.2014 matka satamasta Kristine keskukseen 7euroa, ja meitä oli viisi kyydissä. Käytimme Tulika taksoa, josta itselläni hyviä kokemuksia. Takaisin myös samalla firmalla, matkan hinta oli takaisin noin 6,50, mutta sovimme sen 7myös paluumatkaksi.

      • 4422336662225555511

        Tuo 7€ on kyllä jo hyvin sille matkalle, mutta ihan mahdollinen jos takseja paljon odottamassa asiakkaita ja niiltä kyselee, mutta tuskin Tallinkin taksilla pääsisi alle 10€.
        Mä en ole paljon taksilla Tallinnassa ajellut kun kuljenkin enimmäkseen vain keskusta-alueella ja mulla on isopyöräinen kassi mikä kulkee helpolla vaikka vaikka loskassa ja nousee kivetyksien yli, viimeksi otin Taksin Mustamäestä juurikin Kristinen kauppakeskukseen ja se oli 6€, mutta se on lyhempi matka kuin satamasta ja yhtä suoraa tiepätkää. Busseja aikanaan jonkin verran käytin kun oli vielä ne sarjaliput käytössä, mutta kun siirtyivät paikallisille ilmaiseen ja sarjaliput poistuivat niin en ole sittemmin enää bussia käyttänyt lainkaan siksikään kun tasrahalla 1,6€ se nyt pitäisi maksaa. Nyttemmin olenkin käynyt siellä omalla autolla. Alkuun en olisi uskaltanutkaan omalla autolla sinne mennä ajelemaan siksi kun siellä ajokulttuuri vaikuttaa agressiiviselta ja niitä vähän kinkkisiä yksisuuntaisia katujakin on paljon. Tosin jalkaisinkin liikkuenkin pitää siellä olla varovainen autojen ja ratikkojen suhteen, ja kun valot jalankulkijoille palavat vain vähän aikaa niin jos ei heti huomaa sännätä ylitykseen jää johonkin puoliväliin jossa taas pitää odottaa pitkään uutta vihreää valoa.


    • fffd

      joo tuo tulika&tallink takso on ollut omalla kokemuksilla luotettavia ja halpoja. Lähtee tosiaan terminaalien edestä.

    • 12223355588999

      Ei ne tallinkin taksit sen turvallisempia ole kuin muutkaan. Ei muuta kun kysyt joltain taksilta paljonko maksaa kyyti Kristinen kauppakeskukseen tai vaikka Kristine Prisma niin tietävät sanoa. Jollain 12 eurolla pitäisi päästä ja voit päästä kympilläkin mutta tuskin alle sen. Takseja on yleensä Tallinnassa hyvin tarjolla.

      Julkinen liikenne on Tallinnassa ilmaista, mutta se on vaan Tallinnalaisille. Ulkopaikkakuntalisena pitää maksaa 1,6€. Ja tämä maksu pitää olla mieluummin tasrahana valmiina, ja nykyään pitää bussin etuovesta mennä ja se siihen kuskille heittää.

      http://soiduplaan.tallinn.ee/#bus/24/a-b/03405-1/en

      Tuo bussilinja 24 mikä kartalla sininen linja menee Kristinen kauppakeskusken ohi Mustamäkeen, Heti rautatieradan jälkeen se 'Taksopark' pysäkki on Kristinen kauppakeskus. Bussilinja lähtee siitä Estoniasta minkä saa siitä kartasta suurentamalla näkymään. Tosin tämä päätepysäkki on noin 1km satamasta, Siihen kyllä pääsee esim Randla-Vereenni bussilla aika läheltä satamaa olevalta pysäkiltä.
      Jos haluaa reitin tarkkaan katsoa katunäkymineen ennakkoon niin google mapista se onnistuu.

      • Menin taksilla sunnuntaina Lasnamäestä 8 km matkan lentoasemalle. Hinta oli 7 €. Takseilla on vapaa hinnoittelu. Oikeanpuoleisessa takaoven ikkunassa on hinnasto: lähtöhinta (alk. n. 2 €) ja kilometrihinta (alk. n. 0,40 €/km). Jos kysyy hinnan etukäteen se on aina kalliimpi kuin mittarihinta.

        Satamasta Kristine-keskukseen on n. 5 km. Vitosella pääsee, ei tosin Tallinkilla eikä Tulikalla. Rosvo TALLINN takso maksaa paljon enemmän kuin Suomen taksit. Myös TALLINNA takso on sekin kallis.


      • zzzxxxxxxxdddddddddd
        punainenpilvi kirjoitti:

        Menin taksilla sunnuntaina Lasnamäestä 8 km matkan lentoasemalle. Hinta oli 7 €. Takseilla on vapaa hinnoittelu. Oikeanpuoleisessa takaoven ikkunassa on hinnasto: lähtöhinta (alk. n. 2 €) ja kilometrihinta (alk. n. 0,40 €/km). Jos kysyy hinnan etukäteen se on aina kalliimpi kuin mittarihinta.

        Satamasta Kristine-keskukseen on n. 5 km. Vitosella pääsee, ei tosin Tallinkilla eikä Tulikalla. Rosvo TALLINN takso maksaa paljon enemmän kuin Suomen taksit. Myös TALLINNA takso on sekin kallis.

        Aikanaan(2010-2011) kun kävin Tallinnassa ja olin aina muuatman yön siinä Expressa hotellissa, niin siihenkin alkuun kuljin B terminaalista aina taksilla. Se oli silloin aina 8€ sivu. Kerran otin Tallinki taksin ja kympillä maksoin, niin eipä antanut siitä mitään takaisin. No en minä nyt 2€ kerjäämäänkään ala mutta se olikin sitten ainut kerta kun Tallinkin taksin olen ottanut. Sittemmin huomasin että ei siitä ole kävellen kuin jotain 1km B terminaalista siihen Express hotelliin, ja aloinkin kävellä sitä matkaa ihan jo liikunnankin vuoksi kun isopyöräisen kassin hommasin, joka hyvin kulkee vaikka loskassa, ja aloin myös hakea aina siitä matkalta Marine keskuksesta viinalstinikin.
        Nyt minulla on ollut jo monta vuotta oma ihan uusi kämppä Tallinnan keskustassa Olympia hotellin lähellä, ja siihenkin olen melkein aina kävellyt, mennen tullen pyöräkassini kanssa. Joskus siitä Linnahallin pysäkiltä Randla-Vereenni bussillakin menin kun oli vielä se bussilippujuttu millä sai maksaa, eikä tarvinnut mennä bussin etuovesta maksaen niinkuin nykyään(kun se paikaillisille ilmainen juttu tuli). No niitä kortteja voisi tietenkin hommata ja sillä pääsisi bussin keskeltä, mutta en viitsi sellaisia kun se on jo liikunnankin vuoksi hyvä kävellä, ja hyötyliikunta se vähiten tylsältäkin tuntuu. Matalalttiabussin keskeltä oli kyllä hyvä heittää iso raskas kassi sisään, ja jäädä sen kanssa siihen väliin seisomaan, porrasbusseihin en ison kassini kanssa mielellään mennytkään. Nyttemmin olen käynyt siellä autonikin kanssa kun minulla on taloni kellariosassa oma autotallipaikkakin .


      • 44552233333336666666
        punainenpilvi kirjoitti:

        Menin taksilla sunnuntaina Lasnamäestä 8 km matkan lentoasemalle. Hinta oli 7 €. Takseilla on vapaa hinnoittelu. Oikeanpuoleisessa takaoven ikkunassa on hinnasto: lähtöhinta (alk. n. 2 €) ja kilometrihinta (alk. n. 0,40 €/km). Jos kysyy hinnan etukäteen se on aina kalliimpi kuin mittarihinta.

        Satamasta Kristine-keskukseen on n. 5 km. Vitosella pääsee, ei tosin Tallinkilla eikä Tulikalla. Rosvo TALLINN takso maksaa paljon enemmän kuin Suomen taksit. Myös TALLINNA takso on sekin kallis.

        Jos B-terminaalista lähdet ajamaan sitä pääkatua mikä ensin sillä Joe-nimellä ja sittemmin Liivalaiaa, niin eihän siitä ole Olympiahotellille kuin vajaat 2km ja siitä eteenpäin jatkaen Liivalaiaa loppuun ja pätkä Endlaa Kristiinen kauppakeskukseen toiset vajaa 2km, eli alta 4km se matkana tekee joskin siitä sentään 3km täysi tulee. Ja A-terminaalista Pärnu maanteetä Liivalaian risteykseen ja siitä edelleen se voi olla jopa vielä vähän lyhempi matka mutta ei ainakaan paljon pidempikään.


      • esapekaaa
        zzzxxxxxxxdddddddddd kirjoitti:

        Aikanaan(2010-2011) kun kävin Tallinnassa ja olin aina muuatman yön siinä Expressa hotellissa, niin siihenkin alkuun kuljin B terminaalista aina taksilla. Se oli silloin aina 8€ sivu. Kerran otin Tallinki taksin ja kympillä maksoin, niin eipä antanut siitä mitään takaisin. No en minä nyt 2€ kerjäämäänkään ala mutta se olikin sitten ainut kerta kun Tallinkin taksin olen ottanut. Sittemmin huomasin että ei siitä ole kävellen kuin jotain 1km B terminaalista siihen Express hotelliin, ja aloinkin kävellä sitä matkaa ihan jo liikunnankin vuoksi kun isopyöräisen kassin hommasin, joka hyvin kulkee vaikka loskassa, ja aloin myös hakea aina siitä matkalta Marine keskuksesta viinalstinikin.
        Nyt minulla on ollut jo monta vuotta oma ihan uusi kämppä Tallinnan keskustassa Olympia hotellin lähellä, ja siihenkin olen melkein aina kävellyt, mennen tullen pyöräkassini kanssa. Joskus siitä Linnahallin pysäkiltä Randla-Vereenni bussillakin menin kun oli vielä se bussilippujuttu millä sai maksaa, eikä tarvinnut mennä bussin etuovesta maksaen niinkuin nykyään(kun se paikaillisille ilmainen juttu tuli). No niitä kortteja voisi tietenkin hommata ja sillä pääsisi bussin keskeltä, mutta en viitsi sellaisia kun se on jo liikunnankin vuoksi hyvä kävellä, ja hyötyliikunta se vähiten tylsältäkin tuntuu. Matalalttiabussin keskeltä oli kyllä hyvä heittää iso raskas kassi sisään, ja jäädä sen kanssa siihen väliin seisomaan, porrasbusseihin en ison kassini kanssa mielellään mennytkään. Nyttemmin olen käynyt siellä autonikin kanssa kun minulla on taloni kellariosassa oma autotallipaikkakin .

        Kyllä tallinnassa voi matkustaa ilmaiseksi bussilla


    • Ota taksi!

      Ota taksi. Ei maksa paljoa ja on helppoa.

      Meitä kolme henkeä, taksi 6 euroa eli kaksi euroa hengeltä. Ei kannata paljoa alkaa bussia odottelemaan!

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2454
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2153
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1808
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1601
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1566
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1535
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1488
    8. 54
      1350
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1309
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      31
      1227
    Aihe