VANHEMPANI HÄPEÄVÄT LESBOUTTANI

Karvaspala rakastaa

Olen lesbo. Vaikka minulla on hyvä nainen ja kaksi lasta, vanhempieni pettymys minuun on raskasta. Erityisesti tämä näkyy sukujuhlissa.
Äitini on varakkaasta suvusta. Serkkuni ovat yliopistokoulutettuja, hyväpalkkaisia ja heteroja, jotka ovat saaneet lapsetkin ”luonnollisesti”. Joka kerta, kun olen sukujuhlissa, näen vanhempieni pettyneet kasvot -sitten selitellään ettei mitään ongelmia ole. Tämä on välillä aika raskasta.
Lapsena oli poikamainen; en esim. koskaan pitänyt hametta. Pelasin myös Ringetteä. Murrosiässä en vain pystynyt rakastumaan poikiin, vaikka yritin. Seksuaalisuuteni vaikutti pitkälti koulume-nestykseen enkä koskaan mennyt lukioon -akateemista ylevää minusta ei siis tullut! Pitkälle 20-vuotiaaksi muille sukulaisille vanhempani valehtelivat poikaystävästäni, vaikka elin jo silloin parisuhteessa naisen kanssa. Olen käsittänyt, että äitini on itkenyt seksuaalisuuttani paljon.

Onko teille muille selvinnyt mistä lesbous johtuu; voiko tämä kuitenkin olla lapsuudessa koettu trauma huonosta äitisuhteesta, vaikka en oikein siihen usko? Onko muilla samanlaisia kokemuksia?;
on vain raskas tunne, että on vanhemmillensa ”karvas pala nieltäväksi”, vaikka sitä ei myönnetä.
Hyvää syksyä kaikille ja kiitos!

26

616

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Miten seksuaalisuus voi vaikuttaa koulumenestykseen? Onhan niitä korkeasti koulutettuja homoja ja lesbojakin paljon. On myös heteroja, jotka eivät ole korkeakoulutettuja. Sen ymmärrän, että jos on huono itsetunto, niin ei oikein usko itseensä ja mahdollisuuksiinsa eikä siten edes viitsi yrittää mitään. Helpompihan se on aina pistää myös kaikki seksuaalisuuden piikkiin, vaikka kysymys olisi vaan siitä, että ei viitsi tai halua yrittää edes tai ei vain jaksa keskittyä. Oletko varma, että vanhempien pettymys on vain seksuaalisuudestasi kiinni?

    • f*ck

      yksi asia kasvamisessa on itsenäistyminen, eli katkaistaan se napanuora niihin vanhempiin. Se etteivät he osaa olla onnellisia sun puolesta jos elät elämää joka tekee sut onnelliseksi, ei ole sun vika. Sun lesbous ei pitäisi olla mikään syy mihinkään häpeilyyn, kumpaa he rakastavat enemmän, sua vai jotain ikiaikaista käsitystä mikä on tytön tehtävä. Maine on heille selkeesti tärkeämpää, ja sä olet tahra.

      Mun mielestä se mitä sä voit tehdä on kertoa rehellisesti mitä tunnet, mitä näet heidän käytöksestään ja miten toivot heidän olevan onnellinen sun onnesta. Ja jos he eivät siihen pysty niin älä turhaan kiduta itseäsi missään sukujuhlissa. Sun ei tarvitse miellyttää heitä ja satuttaa itseäsi uudelleen ja uudelleen.

      Sulla on perhe ja nyt sun suku koittaa mustata sen ilon mikä sulla asiasta pitäisi olla. Älä vie itseäsi tai perhettäsi moiseen paikkaan missä teitä ei arvosteta eikä rakasteta sellaisena kuin olette. Teillä on hyvä elämä, olette onnellisia. Heidän arvomaailmassa menee edelle jotkin muut arvot, sun elämää älä anna sen määritellä.

      Sukuaan ei voi valita, muun voi. Joten ehkäpä nyt kerrot äidillesi ja isällesi missä ajatuksissa haluat ottaa pienen hajuraon heihin ja katsot muuttuuko asiat. Varaudu siihen ettei, mutta sulle arvokkaammat ihmiset on sun omassa perheessä. Muista että oikea rakkaus on ehdotonta. Se ei sanele millainen sun pitäisi olla että tulet rakastetuksi.

      Hyvää syksyä sinne myös.

      • ivalo

        En olisi voinut sanoa tätä paremmin.


    • nnni

      Minä taas häpeäisin vanhempiani jos he olisivat noin vanhanaikaisia.

    • Sama nainen

      Kiitos paljon vastauksista. Ei mínua suvussa vieroksuta ja teen itse päätökseni, mutta se on vain inhottavaa, kun pettymys näkyy läpi. En minä ole sukuani hylkäämässä. Mietin vielä, kun tämä lesbous on kuitenkin poikkeavuus, onko se voinut edesauttaa sen kehitykseen että äitini halveksi isääni kun oli pieni tyttö, näin sitä monesti? Olisin myöskin halunnut paljon enemmän isän läheisyyttä, kun sun sain.

      • Kahden tytön isä

        Terve tyttö on kiinnostunut isästä ja terve poika äidistä. Vastakkaisen sukupuolen rakkaus on aina henkilölle tärkeämpää. On täysin luonnollista, että poika haluaa olla äidin lähellä ja kiinnostuu tytöistä. Isän tehtävänä on pojalle opettaa miten maailmassa pärjätään ja miten naisen saa valloitettu itselle. Sama toisinpäin tytöillä.
        Tytöllä on hyvä olla hyvä isäsuhde, jotta hän pystyy luonnollisesti tutustumaan miehiin sekä yhdyntä miehen kanssa onnistuu myös tulevaisuudessa helpommin.Samalla tavalla mies tarvitsee naisen kosketusta.
        Eli homoseksuaalisuus on jonkin tason häiriötila yksilön kehityksessä, valitettavasti


      • f*ck

        kun sä menet sukujuhliin jne näet vanhempiasi niin tuleeko sulle siis hyvä olo ja olet onnellinen tapaamisestanne? Sä olet kasvatettu etsimään syyllistä asioista ja selkeesti et oleta että sun vanhemmissa on vikaa. Sun lesbous ei ole mitään muuta kuin pieni osa sua, ja jos sun seksuaalisuus määrittelee vanhemmillesi sen mitä olet ja sen mitä sulla elämässäsi on, niin ehkä kandee sunkin miettiä mitkä ajatuskuvioit on terveellisiä. Mihin ne on pettyneet? Siihen että sulla on ihminen jota rakastat, joka rakastaa sua, teillä on perhe ja yhteinen elämä?

        Kuulostaa kyllä asialle mihin jokaisen vanhemman on syytä olla pettynyt. Sä olet kiltti tyttö vaikka ne tuomitse sut yhden ominaisuutesi perusteella. Luuletko itse että jos isi olisi pitänyt sua sylissä enemmän sä et olisi lesbo? Jos oikein mietit taaksepäin elämääsi, ehkä huomaat ettei muuta mahdollisuutta ole edes ollut kuin että olet mitä olet.

        Sä et hyväksy vissiin itsekkään elämääsi, kumppaniasi, vaan etsit jotain syytä miksi sun elämä on mennyt niin kuin on mennyt. Ehkä sun kannattaisi kyseenalaistaa vanhempasi tapa tuomita ja tuoda ilmi pettymyksensä sua kohtaan. Ehkäpä sun kannattaisi puhua heille mille heidän pettymys sua kohtaan tuntuu.

        Ei sun sukua hylätä tarvi, mutta miksipä et ottaisi asiaa puheeksi ja selvittäisi miksi he ovat niin pettyneitä sinuun ja voisiko heidän mieltään piristää yhtään se että olet onnellinen sellaisena kuin olet.

        Tosin kuulostaa että etsit yhtä paljon syyllistä kuin hekin.


      • f*ck
        Kahden tytön isä kirjoitti:

        Terve tyttö on kiinnostunut isästä ja terve poika äidistä. Vastakkaisen sukupuolen rakkaus on aina henkilölle tärkeämpää. On täysin luonnollista, että poika haluaa olla äidin lähellä ja kiinnostuu tytöistä. Isän tehtävänä on pojalle opettaa miten maailmassa pärjätään ja miten naisen saa valloitettu itselle. Sama toisinpäin tytöillä.
        Tytöllä on hyvä olla hyvä isäsuhde, jotta hän pystyy luonnollisesti tutustumaan miehiin sekä yhdyntä miehen kanssa onnistuu myös tulevaisuudessa helpommin.Samalla tavalla mies tarvitsee naisen kosketusta.
        Eli homoseksuaalisuus on jonkin tason häiriötila yksilön kehityksessä, valitettavasti

        ja mitä sanoisit kaikille yh äideille? Onko heidän tytär siis lesbo kun isähahmo puuttuu? Entä kun mulla esim oli ihan maailman parhaat vanhemmat ja silti olen lesbo? Olisiko niin että vanhemman tarkoitus on olla tukena, turvana ja auttaa tarvittaessa. Muuten lapsi etsii sen oman äänensä ja paikkansa maailmassa. Ilman että vanhemmat lataa lapsen niskaan omat ennakkoluulonsa, touteutmattomat haavensa jne.


      • Herra Hetero
        Kahden tytön isä kirjoitti:

        Terve tyttö on kiinnostunut isästä ja terve poika äidistä. Vastakkaisen sukupuolen rakkaus on aina henkilölle tärkeämpää. On täysin luonnollista, että poika haluaa olla äidin lähellä ja kiinnostuu tytöistä. Isän tehtävänä on pojalle opettaa miten maailmassa pärjätään ja miten naisen saa valloitettu itselle. Sama toisinpäin tytöillä.
        Tytöllä on hyvä olla hyvä isäsuhde, jotta hän pystyy luonnollisesti tutustumaan miehiin sekä yhdyntä miehen kanssa onnistuu myös tulevaisuudessa helpommin.Samalla tavalla mies tarvitsee naisen kosketusta.
        Eli homoseksuaalisuus on jonkin tason häiriötila yksilön kehityksessä, valitettavasti

        No, voin vain sanoa sen, että olen yh-äidin lapsi. Mua kiinnosti heti äiti ja muut naiset; mua ei ole koskaan juuri kiinnostanut toisten miesten mielipiteet; mitä mä
        niillä teen?! Isättömyys esti sen etten saanut minkä naisen halusin. Ehkä olen väärässä, mutta minusta homous on luonnotonta. Voinhan tietenkin olla väärässäkin. On aivan selvä, että miehen ja naisen sukupuolielimet kuuluvat yhteen ; ), totta!


      • Neiti Lesbo
        Herra Hetero kirjoitti:

        No, voin vain sanoa sen, että olen yh-äidin lapsi. Mua kiinnosti heti äiti ja muut naiset; mua ei ole koskaan juuri kiinnostanut toisten miesten mielipiteet; mitä mä
        niillä teen?! Isättömyys esti sen etten saanut minkä naisen halusin. Ehkä olen väärässä, mutta minusta homous on luonnotonta. Voinhan tietenkin olla väärässäkin. On aivan selvä, että miehen ja naisen sukupuolielimet kuuluvat yhteen ; ), totta!

        Homoseksuaalisuus ei voi olla luonnotonta, koska kyseistä käytöstä ilmenee luonnollisesti ihmisellä ja muillakin eläinlajeilla. Luonnotonta se olisi, jos joku pakotettaisiin homoseksuaaliseen käytökseen. Homous on luonnollista! Ihan kuten heterous tai biseksuaalisuus. Ei pahalla, mutta argumentoit teesisi hyvin hatarasti, jos lainkaan.

        Jännä, kun aina mietitään mistä homoseksuaalisuus johtuu. Minusta parempi kysymys olisi, mistä seksuaalinen suuntautuminen johtuu. Ja kyllähän se aika varma juttu on, että suuntautumiseensa ei ihminen voi vaikuttaa. Sitä ei voi muuttaa. Ympäristöllä voi olla vaikutusta ehkäpä, mutta kyllähän seksuaalinen suuntautuminen on synnynnäinen ominaisuus. Se on osa ihmisen ohjelmointia. Vai mitä sanot, Herra Hetero?


      • Herra hetero nauraa
        Neiti Lesbo kirjoitti:

        Homoseksuaalisuus ei voi olla luonnotonta, koska kyseistä käytöstä ilmenee luonnollisesti ihmisellä ja muillakin eläinlajeilla. Luonnotonta se olisi, jos joku pakotettaisiin homoseksuaaliseen käytökseen. Homous on luonnollista! Ihan kuten heterous tai biseksuaalisuus. Ei pahalla, mutta argumentoit teesisi hyvin hatarasti, jos lainkaan.

        Jännä, kun aina mietitään mistä homoseksuaalisuus johtuu. Minusta parempi kysymys olisi, mistä seksuaalinen suuntautuminen johtuu. Ja kyllähän se aika varma juttu on, että suuntautumiseensa ei ihminen voi vaikuttaa. Sitä ei voi muuttaa. Ympäristöllä voi olla vaikutusta ehkäpä, mutta kyllähän seksuaalinen suuntautuminen on synnynnäinen ominaisuus. Se on osa ihmisen ohjelmointia. Vai mitä sanot, Herra Hetero?

        Olen katsonut paljon homoista käsitteleviä videoita ja mietin voiko joko todella olla homo. Sitten näin marssinne helsingissä, homo ja lasboja. Homoilla on aika miellyttävä luonne, mutta en voi käsittää kuinka mies voi rakastaa miestä. Onko teitä oikeasti noin paljon? Vai oletteko kääntyneet homoiksi? Aihe kiinnostaa mua siitäkin, että mulla oli ujona miehenä hirveän vaikea saada nainen ja minua luultiin homoksi! Toisaalta tulee mielelleen kuka nyt vapaaehtoisesti alkaisi homoksi, syrjityksi? Musta koko homous on niin älytön ja samalla jännä aihe, että se on todella pistänyt minut nauramaan :) Mitä mies näkee toisen peniksessä? : )
        Kai te sitten oikeasti olette homoja; onhan vasenkätisiäkin: ) Pusi, pusi, mies rakastaa miestä, heh heh :) Nauran kyyneleet silmissä : )


      • möhmöh
        Herra hetero nauraa kirjoitti:

        Olen katsonut paljon homoista käsitteleviä videoita ja mietin voiko joko todella olla homo. Sitten näin marssinne helsingissä, homo ja lasboja. Homoilla on aika miellyttävä luonne, mutta en voi käsittää kuinka mies voi rakastaa miestä. Onko teitä oikeasti noin paljon? Vai oletteko kääntyneet homoiksi? Aihe kiinnostaa mua siitäkin, että mulla oli ujona miehenä hirveän vaikea saada nainen ja minua luultiin homoksi! Toisaalta tulee mielelleen kuka nyt vapaaehtoisesti alkaisi homoksi, syrjityksi? Musta koko homous on niin älytön ja samalla jännä aihe, että se on todella pistänyt minut nauramaan :) Mitä mies näkee toisen peniksessä? : )
        Kai te sitten oikeasti olette homoja; onhan vasenkätisiäkin: ) Pusi, pusi, mies rakastaa miestä, heh heh :) Nauran kyyneleet silmissä : )

        No nyt kun sanoit tuon, niin myönnän itsekin naureskelleeni heteroille. En ymmärrä mikä miehessä viehättää :'D Mutta vaikka en ymmärrä, ei se tarkoita että mielestäni heteroseksuaalisuus olisi mitenkään huonompi tai parempi kuin mikään muukaan seksuaalisuuden muoto. Se ei vaan ole osa minua.. en kuulu heteroseksuaalien kategoriaan.

        Ai miksi mies haluaa penistä? Tuo tapa miten ilmaisit asian on aika rasittava. Siitä saa kuvan, että mielestäsi homous on pelkästään sitä, että haluaa toisen miehen penistä. Ookoo, se on osa homoutta, MUTTA se homo haluaa kumppaniltaan myös miehen aivot ja olemuksen. Mies kokonaisuutena viehättää homoa.

        Miksi sinä tykkäät naisista? Miksi et tykkää miehistä ja naisista? Tai pelkästään miehistä? Miksi et ole aseksuaali? Tai panseksuaali? Tai mikään muukaan seksuaali?? Selitä, ole hyvä.


      • nooh..
        Herra hetero nauraa kirjoitti:

        Olen katsonut paljon homoista käsitteleviä videoita ja mietin voiko joko todella olla homo. Sitten näin marssinne helsingissä, homo ja lasboja. Homoilla on aika miellyttävä luonne, mutta en voi käsittää kuinka mies voi rakastaa miestä. Onko teitä oikeasti noin paljon? Vai oletteko kääntyneet homoiksi? Aihe kiinnostaa mua siitäkin, että mulla oli ujona miehenä hirveän vaikea saada nainen ja minua luultiin homoksi! Toisaalta tulee mielelleen kuka nyt vapaaehtoisesti alkaisi homoksi, syrjityksi? Musta koko homous on niin älytön ja samalla jännä aihe, että se on todella pistänyt minut nauramaan :) Mitä mies näkee toisen peniksessä? : )
        Kai te sitten oikeasti olette homoja; onhan vasenkätisiäkin: ) Pusi, pusi, mies rakastaa miestä, heh heh :) Nauran kyyneleet silmissä : )

        Mitä mies näkee toisen peniksessä. Nooh, mitäs se heteronainen näkee miehen peniksessä? Mitä ylipäätään heteronainen näkee miehessä?


      • Herra hetero taas
        möhmöh kirjoitti:

        No nyt kun sanoit tuon, niin myönnän itsekin naureskelleeni heteroille. En ymmärrä mikä miehessä viehättää :'D Mutta vaikka en ymmärrä, ei se tarkoita että mielestäni heteroseksuaalisuus olisi mitenkään huonompi tai parempi kuin mikään muukaan seksuaalisuuden muoto. Se ei vaan ole osa minua.. en kuulu heteroseksuaalien kategoriaan.

        Ai miksi mies haluaa penistä? Tuo tapa miten ilmaisit asian on aika rasittava. Siitä saa kuvan, että mielestäsi homous on pelkästään sitä, että haluaa toisen miehen penistä. Ookoo, se on osa homoutta, MUTTA se homo haluaa kumppaniltaan myös miehen aivot ja olemuksen. Mies kokonaisuutena viehättää homoa.

        Miksi sinä tykkäät naisista? Miksi et tykkää miehistä ja naisista? Tai pelkästään miehistä? Miksi et ole aseksuaali? Tai panseksuaali? Tai mikään muukaan seksuaali?? Selitä, ole hyvä.

        Mua vaan kiihottaa ja kiinnostaa naiset. En ole koskaan ollut juuri kiinnostunut miehistä. Musta se jo biologiassa, automaattisesti jo voimakas veto naiseen.
        Kaverin (tietenkin mies) heittettiin saunassa vitsiä voisitko imeä mun munaa : D
        Kai joku voisi sen pakolla suuhun survoa : D, mutta kun mies ja mies vartalo ei millään tavalla kiinnosta. Musta teidän homous on sitten biologiassa, ei sitä isäsuhde selitä, koska mullakin huono isäsuhde.
        Koska sitten aloitte kiihottua samasta sukupuolesta? Ja onko todella gaymarsseissa oikeasti noin paljon homoja? Asia kiinnostaa, koska minua haukuttiin monesti homoksi, koska oli ujo ja ilman naista. Mistä teidän mielestä homoutenne johtuu?
        Olen aina ajatellut, että mies ei voi rakastaa miestä. Isän puutetta homoutenne ei mielestäni ole.


      • öhömm
        Herra hetero taas kirjoitti:

        Mua vaan kiihottaa ja kiinnostaa naiset. En ole koskaan ollut juuri kiinnostunut miehistä. Musta se jo biologiassa, automaattisesti jo voimakas veto naiseen.
        Kaverin (tietenkin mies) heittettiin saunassa vitsiä voisitko imeä mun munaa : D
        Kai joku voisi sen pakolla suuhun survoa : D, mutta kun mies ja mies vartalo ei millään tavalla kiinnosta. Musta teidän homous on sitten biologiassa, ei sitä isäsuhde selitä, koska mullakin huono isäsuhde.
        Koska sitten aloitte kiihottua samasta sukupuolesta? Ja onko todella gaymarsseissa oikeasti noin paljon homoja? Asia kiinnostaa, koska minua haukuttiin monesti homoksi, koska oli ujo ja ilman naista. Mistä teidän mielestä homoutenne johtuu?
        Olen aina ajatellut, että mies ei voi rakastaa miestä. Isän puutetta homoutenne ei mielestäni ole.

        Puhun tässä nyt sitten lesbona, mutta samalla lailla minä tajusin olevani lesbo kuin sinä hetero; naisiin on aina jo pikkulikasta lähtien kohdistunut mun kiinnostus ja miehiin ei, lukuunottamatta yhtä lukuvuotta yläkoulussa, kun tunsin laimeaa ihastumista pariin poikaan. Näillä kerroilla osittain ehkä pakotinkin itseni ajattelemaan, että "hei nyt olen ihastunut poikaan", koska mulla oli alitajuinen pelko siitä, etten ole hetero. Mitään sisäistä halua tehdä aloitetta näiden poikien suhteen ei ollut. Mietin vain, että miksei tämä tunnu samalta kuin tytön ollessa kyseessä. Ajattelin ihastumisen ja seurustelun olevan tylsää ja "not for me". En kyennyt ajattelemaan lesbouden mahdollisuutta.

        Kaikki alkoi valjeta sitten enemmän lukion toisena vuonna, kun rakastuin erääseen tyttöön palavasti. Käsittelin asiaa mielessäni melkein vuoden ja pikku hiljaa aloin itselleni myöntää lesbouteni. Sitten, kun olin sinut itseni kanssa, niin kerroin muillekin. Tärkeille ihmisille. Jälkeenpäin kaikessa on järkeä ja tajuan mikseivät pojat kiinnostaneet, eivätkä edelleenkään kiinnosta :)

        Seksuaalisuus on kuitenkin tosi.. joustava. Tai siis eri ihmisten seksuaalisuus ja käsitys omasta ja muiden seksuaalisuudesta vaihtelee. Mielestäni ihmisen seksuaalinen suuntautuminen pysyy jotakuinkin samana koko elämän, mutta jonkun puolen siitä saattaa tuoda esiin vain joku tietty ihminen. Esimerkiksi minä saatan joskus tulevaisuudessa rakastua mieheen. Mulle se ei tarkottaisi sitä, että haa olenkin nyt biseksuaali, vaikka ennen olin lesbo! Tajuaisin vain olleeni hieman bi koko ajan. Hieman taipuvainen rakastumaan vastakkaiseen sukupuoleen oikeissa olosuhteissa. Ja tämä tietty mies on tuonut sen esiin. Nyt tuo ajatus on mulle aika scifiä, mutta toisaalta olen vasta elämäni toisen vuosikymmenen alussa. Nothing is impossible, I guess :)


      • Olen lesbomerkonomi
        f*ck kirjoitti:

        kun sä menet sukujuhliin jne näet vanhempiasi niin tuleeko sulle siis hyvä olo ja olet onnellinen tapaamisestanne? Sä olet kasvatettu etsimään syyllistä asioista ja selkeesti et oleta että sun vanhemmissa on vikaa. Sun lesbous ei ole mitään muuta kuin pieni osa sua, ja jos sun seksuaalisuus määrittelee vanhemmillesi sen mitä olet ja sen mitä sulla elämässäsi on, niin ehkä kandee sunkin miettiä mitkä ajatuskuvioit on terveellisiä. Mihin ne on pettyneet? Siihen että sulla on ihminen jota rakastat, joka rakastaa sua, teillä on perhe ja yhteinen elämä?

        Kuulostaa kyllä asialle mihin jokaisen vanhemman on syytä olla pettynyt. Sä olet kiltti tyttö vaikka ne tuomitse sut yhden ominaisuutesi perusteella. Luuletko itse että jos isi olisi pitänyt sua sylissä enemmän sä et olisi lesbo? Jos oikein mietit taaksepäin elämääsi, ehkä huomaat ettei muuta mahdollisuutta ole edes ollut kuin että olet mitä olet.

        Sä et hyväksy vissiin itsekkään elämääsi, kumppaniasi, vaan etsit jotain syytä miksi sun elämä on mennyt niin kuin on mennyt. Ehkä sun kannattaisi kyseenalaistaa vanhempasi tapa tuomita ja tuoda ilmi pettymyksensä sua kohtaan. Ehkäpä sun kannattaisi puhua heille mille heidän pettymys sua kohtaan tuntuu.

        Ei sun sukua hylätä tarvi, mutta miksipä et ottaisi asiaa puheeksi ja selvittäisi miksi he ovat niin pettyneitä sinuun ja voisiko heidän mieltään piristää yhtään se että olet onnellinen sellaisena kuin olet.

        Tosin kuulostaa että etsit yhtä paljon syyllistä kuin hekin.

        Äiti isä oli menestyvä lääkäri ja hän vain mielestään apuhoitaja. Hän häpeää itseään ja lapsiansa- äidilläni on isänsä kuva silmissään. Nyt olen tavallaan tuplahäpeä, koska olen lesbo. Samalla siskonikin on vain ompelija. Tähän samaan äitini on vetänyt isänikin. Asiaa ei suoraan sanota, mutta sen näkee että meistä lapsista olisi ainakin pitänyt tulla menestyjiä. Serkkuni ovat aika tavallisia, mutta helpompaa minulla varmasti olisi ilman äitini päiväunelmien särkymistä. Lääkäri-isä sitä ja tätä. Oikeastaan olen saanut tarpeeksi. Äitini elää kuvitelmiaan, ei todellisuutta.
        En kai ole kyllin hyvä äidilleni. Iso asuntokin heillä pitää olla, vaikka me lapset olemme jo muuttaneet kotoa. Ja suuri suku tulee kerran vuodessa kylään...


      • Herra hetero taas 2
        öhömm kirjoitti:

        Puhun tässä nyt sitten lesbona, mutta samalla lailla minä tajusin olevani lesbo kuin sinä hetero; naisiin on aina jo pikkulikasta lähtien kohdistunut mun kiinnostus ja miehiin ei, lukuunottamatta yhtä lukuvuotta yläkoulussa, kun tunsin laimeaa ihastumista pariin poikaan. Näillä kerroilla osittain ehkä pakotinkin itseni ajattelemaan, että "hei nyt olen ihastunut poikaan", koska mulla oli alitajuinen pelko siitä, etten ole hetero. Mitään sisäistä halua tehdä aloitetta näiden poikien suhteen ei ollut. Mietin vain, että miksei tämä tunnu samalta kuin tytön ollessa kyseessä. Ajattelin ihastumisen ja seurustelun olevan tylsää ja "not for me". En kyennyt ajattelemaan lesbouden mahdollisuutta.

        Kaikki alkoi valjeta sitten enemmän lukion toisena vuonna, kun rakastuin erääseen tyttöön palavasti. Käsittelin asiaa mielessäni melkein vuoden ja pikku hiljaa aloin itselleni myöntää lesbouteni. Sitten, kun olin sinut itseni kanssa, niin kerroin muillekin. Tärkeille ihmisille. Jälkeenpäin kaikessa on järkeä ja tajuan mikseivät pojat kiinnostaneet, eivätkä edelleenkään kiinnosta :)

        Seksuaalisuus on kuitenkin tosi.. joustava. Tai siis eri ihmisten seksuaalisuus ja käsitys omasta ja muiden seksuaalisuudesta vaihtelee. Mielestäni ihmisen seksuaalinen suuntautuminen pysyy jotakuinkin samana koko elämän, mutta jonkun puolen siitä saattaa tuoda esiin vain joku tietty ihminen. Esimerkiksi minä saatan joskus tulevaisuudessa rakastua mieheen. Mulle se ei tarkottaisi sitä, että haa olenkin nyt biseksuaali, vaikka ennen olin lesbo! Tajuaisin vain olleeni hieman bi koko ajan. Hieman taipuvainen rakastumaan vastakkaiseen sukupuoleen oikeissa olosuhteissa. Ja tämä tietty mies on tuonut sen esiin. Nyt tuo ajatus on mulle aika scifiä, mutta toisaalta olen vasta elämäni toisen vuosikymmenen alussa. Nothing is impossible, I guess :)

        No, tuliko sinulle jo heti lapsena, että haluat äidin kosketusta? Rakastuitko heti naiseen? Onko teitä lesboja oikeasti niin paljon?
        Kai te sitten oikeasti olette homoja- ei kai sille mitään mahda. Olisitko mielummin hetoro? Ehkä elämä olisi helpompaa silloin? Tosin miehenä ajattelen, heteronaiset ovat todella hankalia, mutta sen arvoisia :)


      • f*ck
        Olen lesbomerkonomi kirjoitti:

        Äiti isä oli menestyvä lääkäri ja hän vain mielestään apuhoitaja. Hän häpeää itseään ja lapsiansa- äidilläni on isänsä kuva silmissään. Nyt olen tavallaan tuplahäpeä, koska olen lesbo. Samalla siskonikin on vain ompelija. Tähän samaan äitini on vetänyt isänikin. Asiaa ei suoraan sanota, mutta sen näkee että meistä lapsista olisi ainakin pitänyt tulla menestyjiä. Serkkuni ovat aika tavallisia, mutta helpompaa minulla varmasti olisi ilman äitini päiväunelmien särkymistä. Lääkäri-isä sitä ja tätä. Oikeastaan olen saanut tarpeeksi. Äitini elää kuvitelmiaan, ei todellisuutta.
        En kai ole kyllin hyvä äidilleni. Iso asuntokin heillä pitää olla, vaikka me lapset olemme jo muuttaneet kotoa. Ja suuri suku tulee kerran vuodessa kylään...

        ehkä kannattaisi nostaa kissa pöydälle ja puhua asiat halki. Tuollaiset olettamukset on vaarallisemmat kuin se että asiat sanotaan suoraan. Ja jos sun mamma häpää niin miksi sä jatkat sitä naurettavaa perintöä ja häpeät itsekkin?
        Aikuisena voi päättää että on onnellinen ja pitää elämästään ja asioista siinä. Ei tarvitse peilaa onko onnistunut esim äidin silmistä.
        Se on lapsen hommaa katsoa onko äiti nyt tyytyväinen kun teet näin tai noin.
        Aikuistuminen on ihan hyvä asia.


      • f*ck
        Herra hetero taas 2 kirjoitti:

        No, tuliko sinulle jo heti lapsena, että haluat äidin kosketusta? Rakastuitko heti naiseen? Onko teitä lesboja oikeasti niin paljon?
        Kai te sitten oikeasti olette homoja- ei kai sille mitään mahda. Olisitko mielummin hetoro? Ehkä elämä olisi helpompaa silloin? Tosin miehenä ajattelen, heteronaiset ovat todella hankalia, mutta sen arvoisia :)

        mahdatko sä sille mitään että olet hetero?


      • voi voi voi
        Olen lesbomerkonomi kirjoitti:

        Äiti isä oli menestyvä lääkäri ja hän vain mielestään apuhoitaja. Hän häpeää itseään ja lapsiansa- äidilläni on isänsä kuva silmissään. Nyt olen tavallaan tuplahäpeä, koska olen lesbo. Samalla siskonikin on vain ompelija. Tähän samaan äitini on vetänyt isänikin. Asiaa ei suoraan sanota, mutta sen näkee että meistä lapsista olisi ainakin pitänyt tulla menestyjiä. Serkkuni ovat aika tavallisia, mutta helpompaa minulla varmasti olisi ilman äitini päiväunelmien särkymistä. Lääkäri-isä sitä ja tätä. Oikeastaan olen saanut tarpeeksi. Äitini elää kuvitelmiaan, ei todellisuutta.
        En kai ole kyllin hyvä äidilleni. Iso asuntokin heillä pitää olla, vaikka me lapset olemme jo muuttaneet kotoa. Ja suuri suku tulee kerran vuodessa kylään...

        Voi voi voi. Tästä kirjoituksesta paistaa todellakin läpi kirjoittajan alemmuudentunto ja katkeruus sekä kateus etenkin eliittiä sekä ahkeria ihmisiä kohtaan, heitä kohtaan, jotka ovat tehneet todella paljon töitä, että ovat valmistuneet lääkäreiksi. Katsos, kun kukaan ei voi valmistua lääkäriksi tekemättä mitään ja laiskotellen kotona.

        Sitä niittää, mitä kylvää. Mikään ei tule tarjottimella tekemättä mitään. Jos on itse laiska looseri eikä viitsi nähdä minkään asian eteen vaivaa, niin pitäisi sitten olla valmis kohtaamaan se totuus, että tuloskin on sen mukainen.

        Se on todella sääli, että lapsena on kasvatettu niin, että kaiken saa tekemättä mitään. Sitä kuvittelee sitten aikuisena, että rahaa ja titteleitä satelee taivaasta tekemättä asian eteen yhtään mitään ja se nyt on vaan fakta, että rividuunarin on aivan turha kuvitella nostavansa jotain toimitusjohtajan palkkaa.

        Varmasti kelpaisit läheisillesi ilman titteleitä, korkeita koulutuksia ja suurta palkkaa. Asian pilaa vain yksi asia, nimittäin se sinun oma alemmuudentuntosi, mikä tekee sinusta melkoisen katkeroituneen, kateellisen, juonittelevan ja piikittelevän ihmisen, joka kirjoittaa katkeroituneena näitä provoja. Ei kukaan halua sellaisen ihmisen kanssa olevan tekemisissä. Jos olet valinnut polkusi, sen polun, että et viitsi tehdä minkään asian eteen mitään, niin elä myös sen valintasi mukaan ja hyväksy se. Palkka ja yhteiskunnallinen asema on myös sen mukainen. Hyväksy se ja elä onnellisena sen totuuden kanssa. Kun olet hyväksynyt itsesi ja omat valintasi, et enää kärsi alemmuudentunnosta etkä myöskään katkeruudesta ja kateellisuudesta. Silloin sinun on helpompi pitää yllä kaveri/sukulais/seurustelusuhteita.


      • voi voi voi
        Olen lesbomerkonomi kirjoitti:

        Äiti isä oli menestyvä lääkäri ja hän vain mielestään apuhoitaja. Hän häpeää itseään ja lapsiansa- äidilläni on isänsä kuva silmissään. Nyt olen tavallaan tuplahäpeä, koska olen lesbo. Samalla siskonikin on vain ompelija. Tähän samaan äitini on vetänyt isänikin. Asiaa ei suoraan sanota, mutta sen näkee että meistä lapsista olisi ainakin pitänyt tulla menestyjiä. Serkkuni ovat aika tavallisia, mutta helpompaa minulla varmasti olisi ilman äitini päiväunelmien särkymistä. Lääkäri-isä sitä ja tätä. Oikeastaan olen saanut tarpeeksi. Äitini elää kuvitelmiaan, ei todellisuutta.
        En kai ole kyllin hyvä äidilleni. Iso asuntokin heillä pitää olla, vaikka me lapset olemme jo muuttaneet kotoa. Ja suuri suku tulee kerran vuodessa kylään...

        Kaikista tärkeintä on, että hyväksyt itsesi. Kaikista ei tule akateemisia eikä menestyviä, eikä tarvitsekaan. Yhteiskunta tarvitsee monenlaisia eri ammattialojen osaajia. Tärkeintä on, että löydät oman alasi ja sellaisen, mikä työllistää sinua. Jos ei työllistä, niin sitten vaihtoehtona on kouluttautuminen uuteen ammattiin tai sitten vaan katkerana valittaminen. Se on pitkälti omissa käsissä, mitä tuossa tilanteessa tekee. Jos ei halua/viitsi kouluttautua uuteen ammattiin, niin sitten ei ole muiden vika jos töitä ei löydy.

        Anyway, jos olet kateellinen esim. lääkäreille, niin sinullakin on mahdollisuus kouluttautua lääkäriksi. Meillä kaikilla on mahdollisuus. Ei muuta kuin pyri lukioon, käy se loppuun kunnialla, valitse fysiikka/kemia/matematiikkapainotteisia lisäopintoja, kirjoita ylioppilaaksi, käy valmennuskurssit ja ole valmis käyttämään aikaasi useampi tunteja päivästä (10 tuntiakaan ei ole liikaa) opiskeluun. Valmistumiseen menee se kuutisen vuotta, jonka jälkeen aikaa menee vielä paljon erikoistumiseen. Oletko valmis näkemään vaivaa ja aikaa todella paljon opintojesi eteen? Jos olet tottunut saamaan kaiken tekemättä mitään, niin jo on aika muuttaa asennetta. Tarvitset rutkasti motivaatiota ja ahkeruutta. Tässä et voi mennä sieltä mistä aita matalin.

        Asiasta toiseen. Vaikka olisit saanut työpaikkasi ja palkkasi pelkillä suhteilla tekemättä asian eteen mitään itse, niin tuskinpa kukaan sinua kauaa katselee jos et tee yksinkertaisesti töitä, slorvaat kaikesta mistä aita vaan on matalin tai saikutat aina.

        Aika monessa asiassa tarvitaan omaa ahkeruutta ja motivaatiota. Et sä millään saa 6-packia vatsaasi, jos et treenaa koskaan. Edelleenkin, sitä niittää, mitä kylvää.

        Muita ihmisiä ei tarvitse miellyttää. Tärkeintä on, että tulee toimeen itsensä ja tekemistensä tai tekemättä jättämisten kanssa. Terve itsetunto on todella tärkeää. Ilman sitä olet jatkuvasti onneton, nimenomaan sieltä omista sisimmästäsi. Tärkeintä on, että kelpaat itsellesi. Jos on hirveän suuri ristiriita oman,todellisen minän ja ihanneminän kanssa, sekin aiheuttaa ongelmia, suuriakin sellaisia.

        Vielä kerran, hyväksy itsesi sellaisena kuin olet ja rakasta itseäsi terveellisellä tavalla. Silloin ei ole tarvetta katkeruudelle eikä kateudelle.


      • my 5 cents
        voi voi voi kirjoitti:

        Voi voi voi. Tästä kirjoituksesta paistaa todellakin läpi kirjoittajan alemmuudentunto ja katkeruus sekä kateus etenkin eliittiä sekä ahkeria ihmisiä kohtaan, heitä kohtaan, jotka ovat tehneet todella paljon töitä, että ovat valmistuneet lääkäreiksi. Katsos, kun kukaan ei voi valmistua lääkäriksi tekemättä mitään ja laiskotellen kotona.

        Sitä niittää, mitä kylvää. Mikään ei tule tarjottimella tekemättä mitään. Jos on itse laiska looseri eikä viitsi nähdä minkään asian eteen vaivaa, niin pitäisi sitten olla valmis kohtaamaan se totuus, että tuloskin on sen mukainen.

        Se on todella sääli, että lapsena on kasvatettu niin, että kaiken saa tekemättä mitään. Sitä kuvittelee sitten aikuisena, että rahaa ja titteleitä satelee taivaasta tekemättä asian eteen yhtään mitään ja se nyt on vaan fakta, että rividuunarin on aivan turha kuvitella nostavansa jotain toimitusjohtajan palkkaa.

        Varmasti kelpaisit läheisillesi ilman titteleitä, korkeita koulutuksia ja suurta palkkaa. Asian pilaa vain yksi asia, nimittäin se sinun oma alemmuudentuntosi, mikä tekee sinusta melkoisen katkeroituneen, kateellisen, juonittelevan ja piikittelevän ihmisen, joka kirjoittaa katkeroituneena näitä provoja. Ei kukaan halua sellaisen ihmisen kanssa olevan tekemisissä. Jos olet valinnut polkusi, sen polun, että et viitsi tehdä minkään asian eteen mitään, niin elä myös sen valintasi mukaan ja hyväksy se. Palkka ja yhteiskunnallinen asema on myös sen mukainen. Hyväksy se ja elä onnellisena sen totuuden kanssa. Kun olet hyväksynyt itsesi ja omat valintasi, et enää kärsi alemmuudentunnosta etkä myöskään katkeruudesta ja kateellisuudesta. Silloin sinun on helpompi pitää yllä kaveri/sukulais/seurustelusuhteita.

        Tuskin sinun kirjoituksesi lesbomerkonomin mieltä kohottaa, sillä se on kirjoitettu ylimieliseen, hyökkäävään ja holhoavaan sävyyn ihmisestä, jota et edes tunne. Sen lisäksi, että teet oletuksia lesbomerkonomin persoonasta, niin myös oletat tietäväsi miten hänet on kasvatettu.
        Jos lesbomerkonoomilla on alemmuudentunne, niin se on voinut tarttunut tämän äidin alemmuudentunnosta ja niistä suorittamiseen liittyvistä odotuksista, joita hän lapsiltaan odotti toteutuvaksi.


      • hei taas xd
        Herra hetero taas 2 kirjoitti:

        No, tuliko sinulle jo heti lapsena, että haluat äidin kosketusta? Rakastuitko heti naiseen? Onko teitä lesboja oikeasti niin paljon?
        Kai te sitten oikeasti olette homoja- ei kai sille mitään mahda. Olisitko mielummin hetoro? Ehkä elämä olisi helpompaa silloin? Tosin miehenä ajattelen, heteronaiset ovat todella hankalia, mutta sen arvoisia :)

        Täh? Anteeksi, meni vähän ohi. Halusinko "äidin kosketusta"? Mitä meinaat? Totta kai mulle, pikkuipanalle, äiti oli tärkeä. Mutta niin oli iskäkin. Ja iskän tyttö olen enemmänkin. En oikein ymmärrä tuota kysymystä. Ensimmäinen ihastus oli noin 4-vuotiaana vanhempi sukulaistyttö :) en minä ikinä ole pojista ollut kiinnostunut muuten kuin kaverimielessä.

        Miten "onko lesboja oikeasti näin paljon"? Mitä? Tiedän.. tyhmiä kysymyksiä ei pitäis olla, mutta tää naurattaa :'D Entä, jos minä heitänki takaisin kysymyksen; onko teitä heteroita oikeasti noin paljon? Siis mitä?! Apua eikai?! OIKEASTI?? Omfg


      • hei taas xd
        hei taas xd kirjoitti:

        Täh? Anteeksi, meni vähän ohi. Halusinko "äidin kosketusta"? Mitä meinaat? Totta kai mulle, pikkuipanalle, äiti oli tärkeä. Mutta niin oli iskäkin. Ja iskän tyttö olen enemmänkin. En oikein ymmärrä tuota kysymystä. Ensimmäinen ihastus oli noin 4-vuotiaana vanhempi sukulaistyttö :) en minä ikinä ole pojista ollut kiinnostunut muuten kuin kaverimielessä.

        Miten "onko lesboja oikeasti näin paljon"? Mitä? Tiedän.. tyhmiä kysymyksiä ei pitäis olla, mutta tää naurattaa :'D Entä, jos minä heitänki takaisin kysymyksen; onko teitä heteroita oikeasti noin paljon? Siis mitä?! Apua eikai?! OIKEASTI?? Omfg

        Jäi kesken. Jatkan. Ei en olisi mieluummin hetero. Tällaiseksi kun minut on tarkoitettu. Olen tyytyväinen itseeni. Ei minulle ole tärkeää elämän helppous. Elämä itsessään kaikkine sisältöineen on tärkeää. Koen, että suuntautumiseni tuo vain lisää maustetta elämään ;D


      • lesbomerkonomi vielä
        voi voi voi kirjoitti:

        Voi voi voi. Tästä kirjoituksesta paistaa todellakin läpi kirjoittajan alemmuudentunto ja katkeruus sekä kateus etenkin eliittiä sekä ahkeria ihmisiä kohtaan, heitä kohtaan, jotka ovat tehneet todella paljon töitä, että ovat valmistuneet lääkäreiksi. Katsos, kun kukaan ei voi valmistua lääkäriksi tekemättä mitään ja laiskotellen kotona.

        Sitä niittää, mitä kylvää. Mikään ei tule tarjottimella tekemättä mitään. Jos on itse laiska looseri eikä viitsi nähdä minkään asian eteen vaivaa, niin pitäisi sitten olla valmis kohtaamaan se totuus, että tuloskin on sen mukainen.

        Se on todella sääli, että lapsena on kasvatettu niin, että kaiken saa tekemättä mitään. Sitä kuvittelee sitten aikuisena, että rahaa ja titteleitä satelee taivaasta tekemättä asian eteen yhtään mitään ja se nyt on vaan fakta, että rividuunarin on aivan turha kuvitella nostavansa jotain toimitusjohtajan palkkaa.

        Varmasti kelpaisit läheisillesi ilman titteleitä, korkeita koulutuksia ja suurta palkkaa. Asian pilaa vain yksi asia, nimittäin se sinun oma alemmuudentuntosi, mikä tekee sinusta melkoisen katkeroituneen, kateellisen, juonittelevan ja piikittelevän ihmisen, joka kirjoittaa katkeroituneena näitä provoja. Ei kukaan halua sellaisen ihmisen kanssa olevan tekemisissä. Jos olet valinnut polkusi, sen polun, että et viitsi tehdä minkään asian eteen mitään, niin elä myös sen valintasi mukaan ja hyväksy se. Palkka ja yhteiskunnallinen asema on myös sen mukainen. Hyväksy se ja elä onnellisena sen totuuden kanssa. Kun olet hyväksynyt itsesi ja omat valintasi, et enää kärsi alemmuudentunnosta etkä myöskään katkeruudesta ja kateellisuudesta. Silloin sinun on helpompi pitää yllä kaveri/sukulais/seurustelusuhteita.

        Hyvä voi, voi, voi,
        Siis minulla lesbonaisena on asiat hyvin; on nainen, kaksi lasta, palkka on aika mukavan kiva ja olen tradenomiopinnoissanikin pitkällä. Lisäksi olen reservin vänrikki, josta olen pirun ylpeä :) En ole kateellinen. Mutta se tekee katkeraksi, että äitini häpeää lesbouttani; en olekaan se täydellinen mitä hänen lapsensa mukamas pitäisi olla. Tuntuu ettei vanhempani arvosta osaamistani ja yrittämistäni, vaan olen tuomittu vain poikkeavan seksuaalisuuteni takia. " Ei ennen vanhaa lesboutta ollut...
        ai sellaista juttuja teillä Sannin kanssa (nimi muutettu). Arvaa miltä tällainen tuntuu?
        Nyt kun elämä on ihan jees ja lapsetkin tarvitsivat tyttärensä takana olevaa mummoa ja vaaria, niin tällaista murjotusta sitten. Kaikilla heteroillakaan ei ole näin hyvin.
        Intin käymisestä ja res.vänr. arvosta olen aivan hemmetin ylpeä.


    • moromoromorom

      "No, lesbian, gay, and bisexual orientations are not disorders. Research has found no inherent association between any of these sexual orientations and psychopathology. Both heterosexual behavior and homosexual behavior are normal aspects of human sexuality."
      -American Psychological Assiociation

      Eipä mulla tässä trolleille paljon muuta tällä kertaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe