Mitä syömällä 1500kcal päivässä?

amateuria

Hei, laskin että minun täytyy syödä 2124 kaloria päivässä liikuntaan nähden mutta laihdutan ja luin että 1500kcal olisi ok. Mitä syömällä pysyn tuon rajoissa? Olen nyt viikon noudattanut tarkempaa ruokavaliota, mutta en ole varma olenko mennyt yli sallitun rajan vai jäänyt alapuolelle?

Tässä esimerkki eilisestä:

Aamu:
- Proteiniirahkajogurtti-mustikka-vadelma-pellavansiemen-kaurasmoothie. En ehdi tekemään aamuisin ruokaa, enkä halua nipistää yöunista sen takia joten nappaan tämän illalla tehdyn kaapista mukaan kun lähden. Määrällisesti smoothieta on n. 400-500ml.

Päivä:
- Uunikanaa tummalla riisipedillä, seassa parsakaalia ja hernemaissipaprika-mix. Lisänä kurkkupaloja, tomaattia ja raejuustoa.

Välipala:
- Omena

Ilta:
- Ruisleipä juustolla, pienellä palalla lihaa, kurkulla, tomaatilla ja raejuustolla. Esikeitetty maissintähkä.

Vettä juon n. 1,5-2l päivässä. Erehdyin kyllä syömään eilen myös yhden tuuttijäätelön. Muuten en ole koskenut mihinkään sokeria sisältävään. Jos se tuutti otetaan pois, niin onko nuo hyviä aterioita?
Opiskelen ja ruokailut sattuu tällä viikolla kympiksi aamulla. Syönkö silloin kevyemmin, vai nipistänkö myöhemmän päivän toisesta lämpimästä ateriasta vähän pois? Oon ihan amatööri näissä.
Entä mikä se toinen ateria voisi olla kotona? Nyt kun lomat alkaa, niin koulultakaan sitä ei saa.

4

89

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PersRaineri

      Todella rasvaton ruokavalio. En suosittele. Toki tuollakin voi laihtua kun vaan jaksaa kituuttaa. Epäilen vaan ettet jaksa, ja niitä tuutteja tulee sitten himoissaan syötyä. Kaloreita ja omaa kulutustaan ei kukaan pysty tarkasti laskemaan. Tarkkaile sitä painoasi, se kertoo oletko syönyt liikaa vai et.

      • alo1ttaja

        Mun ruokavalio oli vielä ennen tätä hyvin rasvainen, sokerinen ja suolainen joten ajattelin pistää stopin sille ainakin näin alkuun. Pikkuhiljaa lisäilen, mutta vähän paremmista vaihtoehdoista kun burgerit ja pizza.


      • PersRaineri
        alo1ttaja kirjoitti:

        Mun ruokavalio oli vielä ennen tätä hyvin rasvainen, sokerinen ja suolainen joten ajattelin pistää stopin sille ainakin näin alkuun. Pikkuhiljaa lisäilen, mutta vähän paremmista vaihtoehdoista kun burgerit ja pizza.

        No joo, siinä käy vaan niin, että kun rasvaa ei ole yhtään niin energia pitää ottaa hiilihydraatista, joka pitää hyvin heikosti nälkää. Minä laskisin hiilihydraatit ihan minimiin ja ottaisin energian rasvasta.


    • cuba libre

      Tuo ruokavalio kaivannee lisää rasvaa tueksi. Ja se 1500kcal on minimi, eikä mikään sallitun raja. Pidempiaikaiseen laihdutusruokavalioon katsoisin että vähimmäsmäärä rasvaa liikkuvalle henkilölle olisi noin 1g/tavoitepainokilo/pvä.

      Hiilareita pikkusen liikuntaa mukaillen. En usko rasvan kaikkivoipasuuteen, ei anna riittävää kylläisyyttä. Liha/kala/kana/kuitupitoiset kasvikset toimivat ja täyttävät, sopivalla rasvamäärällä. Siinä voi etsiä itselle sopivaa tasapainoa hiilari vs. rasva rintamalla. Hyvät ja huonot puolet kummallakin.

      Ja laatupuolta voi vilkaista kilokluvin laskurilla. Onhan niitä muitakin, mutta se on ilmainen ja siinä nuristaan, jos jokin asia on pielessä ( esim. liian vähärasvainen tai liian proteiinipitoinen ruokavalio, liian vähän kuituja tai liikaa kovaa rasvaa suhteessa pehmeisiin rasvoihin, liian vähän kasviksia ym ).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2655
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2243
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2010
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1719
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1691
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1656
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1646
    8. 91
      1573
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      128
      1447
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe