50v Päivät!

hämmästyttää!

Minulla oli 50v.päivät ja onnitteluita tuli rakkaalta vaimoltani, lapsilta ja siskolta ja hänen mieheltään ja veljeltäni sekä hänen vaimoltaan.No eipä siinä olihan tuossakin jo onnittelijoita mutta heidän aikuisilta lapsilta ei kuulunut mitään, vaikka parille ilmoitinkin juhlista.Siskon tytön kuulemma piti laittaa mutta unohti sitten. En käsitä ,ainahan voi laittaa myöhästyneet onnittelut. Esim siskon poika oli kyllä muistanut laittaa veljeni tyttärelle.

14

367

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oppeliini1

      Aikuisilta lapsilta puuttuu minimi käytöstapojen tuntemus.Se on heille iso miinusmerkki: nykyyhteiskunta (en tarkoita vain perhettä vaan myös tyoelämään ja muiden kanssakäyntiin olennaisesti liittyvää) vaatii että tietyt käytöstavat tulee hallita.

      Toisen huomioiminen on yksi niitä kaikkein tärkeimpiä!

      Sinun esimerkissäsi nuoret olisivat voineet esim. tekstiviestillä onnitella ja pahoitella etteivät tule juhliisi. Se olisi vaatinut VAIN 30 sekunttia! Jos he todella olisivat ylittäneet kaikkien toiveet, he olisivat lähettäneet myöhästyneen onnittelukortin.

      Nuo käytöstavattomat ihmiset (oli heillä sitten mitä tahaansa muita hyviä puolia) ampuvat itseään jalkaan omalla käytöksellään. He tekevät tuollatavoin VAIN ITSELLEEN hallaa.

      Tuollaisesta käytöksestä yleensä seuraa että heidät jätetään pois lahja-, perintö-, hyväystävä-, yms. -listoilta.

      • Meillä näin

        Miehellänikin hänen omat vanhemmat ja sisarukset muisti ja onnitteli muttei enää sisarusten lapset. Mielestäni se riittää.

        Sisarusten lapset ovat vähän eri sukupolvea jo ja he ennemmin juhlivat omanikäistensä kanssa ymmärrettävästi. No en itsekkään ole vanhempien sisaruksia mitenkään erikseen muistanut vaan vanhempani ovat sen homman hoitaneet.

        Jos jotain kutsuja on laitettu niin kohteliasta olisi ainakin tekstarilla tai kortilla ilmoittaa ettei pääse ja onnitella, siinä olet oikeassa. Se että kutsuun ei reagoida mitenkään on loukkaavaa.


    • Jenna-mamma

      Ei kai nyt aikuinen ihminen tarvitse onnitteluita? Jos on 49 kertaa viettänyt syntymäpäiviä, niin eikö siihen jo ala turtua? Minä en ainakaan odota mitään sen kummempaa oli synttärit tai ei. Päivä muiden joukossa.

      Se kyllä on totta, että kutsuun olisi hyvä vastata kyllä tai ei, niin kutsun lähettäjä tietää varautua.

      • hämmästyttää!

        Korjaan vielä,tuota sisarusten lapset ovat 6-14v.väliltä minua nuorempia.Ja en ole lähettänyt kutsuja kenellekään. Mutta 3henkilöä ainakin muistaa milloin olen syntynyt.


      • hämmästyttää!

        Korjaan vielä,tuota sisarusten lapset ovat 6-14v.väliltä minua nuorempia.Ja en ole lähettänyt kutsuja kenellekään. Mutta 3henkilöä ainakin muistaa milloin olen syntynyt.


      • uusi yritys
        hämmästyttää! kirjoitti:

        Korjaan vielä,tuota sisarusten lapset ovat 6-14v.väliltä minua nuorempia.Ja en ole lähettänyt kutsuja kenellekään. Mutta 3henkilöä ainakin muistaa milloin olen syntynyt.

        Nykyään sukuna pidetään aika pientä osaa läheisitä. Ennen oltiin enemmän tätien, setien, enojen ja serkkujenkin kanssa yhteydessä. Toki nuorempi sukupolvi haluaa olla enemmän ikäistensäbkanssa mutta olisi kaikille hyvä tavata myös eri ikäisiä ja varsinkin sukulaisia. Ehkä nuorille jotkut 50v jihlat tuntuvat aika jäykiltä ja teennäisiltä mutta voisi joskus kutsua kylään epävirallisemmin esim. kesällä grillaamaan, serkkutapaaminen tms. Jos asuu vaikka kerrostalossa voisi vuokrata vaikka jonkun mökin tätä tarkoitusta varten. Voisi pitkänmatkalaiset vaikk yöpyä. Kokeilkaa toisen kerran paremmalla onnella.


    • peräkylästäkö olette

      No pitäisin lapsellisena ihmistä joka nillittää omien synttäriensä muistamisesta, jos nyt ei ole kutsujakaan lähetetty. Että joku kuvittelee, että nykyihmiset pitää suvun ja kylän synttäreitä listassa ja kalenterissa...

      Ja minusta koko synttäri-instituutio aikuisten ihmisten kohdalla on aika lailla aikansa elänyt. Jos haluat viettää synttärit, laita kutsut ja kerro aihe. Sitten tulee ketkä tulee.

      Ja en ole mikään villi nykynuori. Olen 55-vuotias nainen, joka vaivautuu perin pohjin omien synttäriensäkään muistamisesta.

      • ankeuttaja

        Juurikin näin. Itse täytin 50 muutama vuosi sitten - minusta oli jotensakin kiusallista saada onnitteluja ja huomiota. Olin että höh - mitä te pelleilette.

        Toki sen ymmärrän, että joku juhlimisesta ja es suvun kokoontumisesta innostunut saa viisikymppisistä syyn ja aiheen juhliin. Se on ihan ok, olen itsekin rennoissa huumorijuhlissa ollut ja oli kivaakin. Mutta silloin kutsutaan ja pyydetään vastausta, jos on tarkkaan tiedettävä montako tulee. Ja jos joku kutsuttu ei tule - toki on kohteliasta ilmoittaa ja vaikkapa onnitella.

        Mutta että istuisin puskissa odottamassa ja kitisemässä, että joku siskon poika ei muista - huh huh - perin vierasta minulle.


      • oppeliini1

        Ihmisille, jotka eivät halua juhlia, (ikä aivan sama - nuori tai vanha) on tietenkin kiusauttavaa kun muistutetaan taas yhdestä menneestä vuodesta. Me kaikki tiedämme että mitä useampi vuosi, sitä nopeammin ne menevät.

        Sallitaan antaumuksella heille tuo unohtamisen kaapu!

        Tämän ketjun aloittaja kuuluu eri lahkoon. Hän iloitsi kun hänen syntymäpäivä juhlakutsuun vastattiin!
        Hänen viestinsä tarkoitus ilmeisesti on tuoda esille JUHLAAN KUTSUTUN välinpitämäton suhtautuminen.

        Asui kutsuttu peräkylässä, metropolitan alueella, missä tahaansa mutta kuitenkin viestintävälineiden saatavilla, AINA, AINA vähimpiin käytostapoihin kuuluu kiittää kutsusta ja ilmoittaa tuleeko vai ei. Siitä ei tarvitse tehdä isoa numeroa, pelkkä tekstari riittää (vähimmäistapauksessa) tai jos tapaa kadulla, kuulumisten vaihdon yhteydessä siitä voi mainita.

        Tässä ei ole iällä mitään tekemistä, tosin mitä nuorempana oppii käytostapoja, sitä luontevammalta ja itsestään selviltä ne tuntuvat aina.

        Ellei kodissa ole opetettu käytostavoista, aikuisena ei voi enää syyttää omia vanhempiaan - jokainen voi itse oppia kuinka käyttäytyä.


      • ankeuttaja
        oppeliini1 kirjoitti:

        Ihmisille, jotka eivät halua juhlia, (ikä aivan sama - nuori tai vanha) on tietenkin kiusauttavaa kun muistutetaan taas yhdestä menneestä vuodesta. Me kaikki tiedämme että mitä useampi vuosi, sitä nopeammin ne menevät.

        Sallitaan antaumuksella heille tuo unohtamisen kaapu!

        Tämän ketjun aloittaja kuuluu eri lahkoon. Hän iloitsi kun hänen syntymäpäivä juhlakutsuun vastattiin!
        Hänen viestinsä tarkoitus ilmeisesti on tuoda esille JUHLAAN KUTSUTUN välinpitämäton suhtautuminen.

        Asui kutsuttu peräkylässä, metropolitan alueella, missä tahaansa mutta kuitenkin viestintävälineiden saatavilla, AINA, AINA vähimpiin käytostapoihin kuuluu kiittää kutsusta ja ilmoittaa tuleeko vai ei. Siitä ei tarvitse tehdä isoa numeroa, pelkkä tekstari riittää (vähimmäistapauksessa) tai jos tapaa kadulla, kuulumisten vaihdon yhteydessä siitä voi mainita.

        Tässä ei ole iällä mitään tekemistä, tosin mitä nuorempana oppii käytostapoja, sitä luontevammalta ja itsestään selviltä ne tuntuvat aina.

        Ellei kodissa ole opetettu käytostavoista, aikuisena ei voi enää syyttää omia vanhempiaan - jokainen voi itse oppia kuinka käyttäytyä.

        Jaa jaa. Minusta aloittaja nimenomaan kirjoitti, että hän ei kutsunut ketään. Kirjoitin niillä tiedoilla, mitä ap:n tekstistä sain.

        Enkä tunnista itseäni tekstisi alusta ...on kiusauttavaa... taas yksi mennyt vuosi..ja siksi en muka niin pidä huomiosta ja onnitteluista. Usko tai älä, mutta ei se siihen liity. Olen ihan sinut vanhenemiseni kanssa. En vaan välitä syntymäpäiväkohkaamisesta. En ole erakko ja kutsun mielelläni vieraita es syömään ja juttelemaan. Tosin yleensä yhden vieraan tai pariskunnan tai perheen kerrallaan. Kukin tyylillään.


      • peräkylästäkö olette
        oppeliini1 kirjoitti:

        Ihmisille, jotka eivät halua juhlia, (ikä aivan sama - nuori tai vanha) on tietenkin kiusauttavaa kun muistutetaan taas yhdestä menneestä vuodesta. Me kaikki tiedämme että mitä useampi vuosi, sitä nopeammin ne menevät.

        Sallitaan antaumuksella heille tuo unohtamisen kaapu!

        Tämän ketjun aloittaja kuuluu eri lahkoon. Hän iloitsi kun hänen syntymäpäivä juhlakutsuun vastattiin!
        Hänen viestinsä tarkoitus ilmeisesti on tuoda esille JUHLAAN KUTSUTUN välinpitämäton suhtautuminen.

        Asui kutsuttu peräkylässä, metropolitan alueella, missä tahaansa mutta kuitenkin viestintävälineiden saatavilla, AINA, AINA vähimpiin käytostapoihin kuuluu kiittää kutsusta ja ilmoittaa tuleeko vai ei. Siitä ei tarvitse tehdä isoa numeroa, pelkkä tekstari riittää (vähimmäistapauksessa) tai jos tapaa kadulla, kuulumisten vaihdon yhteydessä siitä voi mainita.

        Tässä ei ole iällä mitään tekemistä, tosin mitä nuorempana oppii käytostapoja, sitä luontevammalta ja itsestään selviltä ne tuntuvat aina.

        Ellei kodissa ole opetettu käytostavoista, aikuisena ei voi enää syyttää omia vanhempiaan - jokainen voi itse oppia kuinka käyttäytyä.

        Et nyt ehkä sitten huomannut, että aloittaja nimenomaan itse kertoi, ettei mitään kutsuja ole lähettänyt.

        Minäkin kiitän kutsusta, jos sellaisen saan, vaikka en juhliin menisi. Ja niin tekevät myös aikuiset lapseni. Mutta ei meidänkään suvussa aikuiset lapseni välttämättä ymmärtäisi lähteä isänsä siskon tai minun veljeni juhliin, jos nimenomaan heitä ei ole kutsuttu, vaan vain jotenkin ympäripyöreästi mainittu että jotain juhlia joskus on (mistä sen silloin tietää onko itse edes tervetullut?)

        Myöskään itse en koe vanhenemistani kiusallisena, kuten ei tuo ankeuttajakaan... Sen sijaan koen kiusallisena olla huomion keskipisteenä tai saada lahjoja, olla semmoisen miettimisen kohteena. Minusta on suorastaan narsistista häiriintymistä ja huonoa käytöstä istua kotona ja mököttää että kun ei koko maailma nyt ymmärrä juhlia minun synttäreitäni.

        Kun järjestän juhlat, järjestän yhteiset sellaiset. Juhlin joulua ja kekriä, pääsiäistä ja juhannusta. Juhlin mielelläni terassin avajaisia ja pihagrillin käyttöönottoa, puun istutusta ja mitä nyt milloinkin. Juhliin kutsun milloin ketäkin vieraita, erilaisissa kokoonpanoissa.

        Käytöstavoista tai niiden puutteesta voi olla montaa mieltä aloittajan asioissa - kenellä niitä tuossa sitten on ja keneltä ne mahtavat vallan puuttua?


    • ei niin sukurakas

      Jaa a... ei meillä ainakaan omien sisarusteni kesken ole sisarusten lapset erikseen setiensä/tätiensä synttäreitä muistaneet. Siinä ne tulevat mainittua kortissa jonka kukin sisarus lähettää, esim. Pekka ja Maija sekä lapset perheineen.

      Enpä jotenkin usko että kaikki sisarusteni lapset edes tietävät koska minä olen syntynyt, eikä omat lapseni tasan varmasti muista joka setänsä/ tätinsä syntymäpäiviä.

    • voi jösses

      Miksi heidän olisi pitänyt aikuista 50v miestä erikseen onnitella? Tikkareitako odotit?

    • No apua

      No huh, tuostako mielesi pahoitit? 5-kymppinen mies, halloota.

      Miten läheiset ja lämpimät välit teillä on yleensäkin? Tapaatte sisarusten ja heidän lastensa kanssa tiheään, soittelette, vietätte yhteistä aikaa, lomiakin? Silloin ymmärtäisin tuon möksähdyksen, muuten en. Itse en voisi edes kuvitella loukkaantuvani tuollaisesta. Taidan olla jotenkin yksinäinen, kun lasket kuka muisti ja kuka ei. So what.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14826
    2. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      2177
    3. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      2175
    4. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      2175
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      2174
    6. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      2174
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      2173
    8. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      2173
    9. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      2173
    10. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      2173
    Aihe