Mikael Agricola käytti

sanaa persu

kuvatessaan viinikuurnaa, näin luin lehdestä.
No ei se nyky persuun paljon poikkea, jonkinmoisia sanotaanko viinilaareja persut ovat ja sen todistaa silmät. (ovat punaiset, no voihan se kyllä kuvat muutamien persujen demarikiimaa)

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toinen kvaus ois

      kahtella jalalla kävelevä olutynnyri

    • Eiköhän ne punaiset silmät ole hallitusjoukkojen, jotka "silmät tapillaan" seuraavat Suomen alas ajoa. Ei "persuilla" ole hätää, he ovat yrittäneet ylös ajoa, mutta vahvempi voitti.

      • ikuinen kutina

        Kutittaako jo kurkunpäässä kun persukaverisi lykkää ylös minkä kerkii ???


      • No on hienoa, että

        olet oikeaoppinen perussuomalainen ja puolustat puolueen mainetta.

        Mutta kerroppas jotain konkreettista, mitä perussuomalaiset ovat saaneet aikaan tällä vaalikaudella eduskunnassa ja nyt marttiluukas en tarkoita suunsoittoa ja sivusta räksytettyä kritiikkiä, vaan ihan toteutuneita asioita. Niin niitä
        perusuomalaisten ajamia.


    • antijytky kehiin

      No persu ja niinpä marttiluukaskin arvostaa sitä jolla on suurin suu. Viis teoista. Tai tietenkin muitten tekemisistä voi vaahdota mutta omien tekemiset salataan.

    • vaalikopissa

      vetäisisin oikeat jytkyt,mutta se haju paljastaisi vaalisalaisuuden.....kaikki tietäisivät heti persuksi...

    • Perussuomen pohja

      Lue sijs hyue Lapsi teste Alcu oppi ilman este

      OPI SUOMALAINEN LUKEMAAN ILMAN ONGELMIA, M.Agricola

      Mikael Agricola on kaikkien perussuomalaisten sankari
      vaatimaton luterilainen
      joka opetti Suomen KANSAA eikä nuollut herroja

      Agricola perusti Paasikivi-Kekkonen-Mannerhemi-Perussuomi -linjan

      Kuoli rauhanneuvottelujen yhteydessä Karjalan kannaksella haudattiin Viipuriin,

      Perussuomalaiset juhlivat

      Oppe nyt wanha ia noori joilla ombi Sydhen toori.
      Jumalan keskyt ia mielen iotca taidhat Somen kielen.
      Laki se Sielun hirmutta mutt Cristus sen tas lodhutta

      Lue sijs hyue Lapsi teste Alcu oppi ilman este

      Nijte muista Elemes aina nin Jesus sinun Armons laina


      Agricolan hauta Kremlin miehitysalueella
      http://tstv.fi/video/1319

    • Tala tietää

      Nykyinen hallitus piilottelee Agrikolaa Viipurissa. Vaalien jälkeen PS palauttaa Agrikolan kanta-Suomeen.

    • ketä Uudellamaalla??

      Tohtori Heikki Tala ei enää ole Järvenpäästä ehdokkaana

      Korvaammeko hänet Arto Luukkasella (Järvenpäästä)

      http://artoluukkanen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/177812-stubbin-ajatusten-konkurssi

      vetoankin Teihin, että tekisitte johtopäätökset ja eroaisitte pääministerin tehtävistä. Uudet ja aikaistetut vaalit ovat tässä tilanteessa ainoa mahdollisuus. Te ette varmaan halua jäädä Suomen historiaan tusinapääministerinä tai notoorisena välipalana, jonka aikana maan talous romahti ja jonka aikana rotuväkivalta leimahti maassamme. Epäilemättä Te ette halua kilpailla maamme historian huonoimman pääministerin tittelistä.

      • olis hyvä vaihtoehto

        myös Dosentti Backman


      • MItenkä minä ?

        Olen ollut lukuisia kertoja katkaisuhoidossa, viinan takia, olen muutaman kuukauden lusinut ratista, ole eronnut, pikkusen katkera ja kova puhummaan pas.aa.
        Vieritän kaiken syyn toisille asiassa kuin asiassa ja politiikassa vanhoille puolueille.
        Olen nähnyt kuvasta Vennamon, Soinin ja Lenita Airiston.

        Kelpaanko edustajaksi ?


      • Poikkeehan
        MItenkä minä ? kirjoitti:

        Olen ollut lukuisia kertoja katkaisuhoidossa, viinan takia, olen muutaman kuukauden lusinut ratista, ole eronnut, pikkusen katkera ja kova puhummaan pas.aa.
        Vieritän kaiken syyn toisille asiassa kuin asiassa ja politiikassa vanhoille puolueille.
        Olen nähnyt kuvasta Vennamon, Soinin ja Lenita Airiston.

        Kelpaanko edustajaksi ?

        toimistolle, niin tarkastetaan kielenpään väri.
        Ai, että miksi.
        Perussuomalaiset = Timo ja
        Timo= perussuomalaiset-
        Ymmärrätkö ?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 154
      4403
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      115
      4000
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2701
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1891
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1757
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1659
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      20
      1641
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1561
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1553
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe