Epämääräisen täyteaineen poisto huulista

Lips be gone

Minulle laitettiin yli vuosi sitten "hyaluronihappoa" huuliini ulkomailla. Huuleni ovat näyttäneet hienoilta ja luonnollisilta ilman suurempia ongelmia, mutta haluaisin takaisin omat ohuet huuleni. Kävin sitten pari kertaa täällä Suomessa piikittämässä vasta-aine hyaluronidaasia, ja se pienensi huulia hieman. Hyaluronidaasi poistaa kaiken PUHTAAN hyaluronihapon, eli ilmeisesti minuun piikitetty aine ei ollut puhdasta. Eniten minua karmii, etten täysin tiedä mitä huulissani nyt on. Silikonia, muovia, jotain muuta? Sementtiä? Vaikka huuleni edelleen näyttävät kauniilta ja luonnollisilta, eivätkä ole kivikovat (vain hieman "kiinteät"), tilanne saattaa muuttua ja vakaviakin komplikaatioita voi ilmetä.

Olen valmis leikkaukseen jossa täyteaine poistetaan. Onko kenelläkään kokemuksia tällaisesta? Missä leikattiin, paljon maksoi? Olen ollut yhteydessä erääseen tunnettuun italialaiseen kirurgiin (pelasti mm.erään maailmankuulun laulajan huulet amputaatiolta) ja hän on viimeinen oljenkorteni jos Suomesta ei löydy osaavia kirurgeja. Tulee vain aika kalliiksi mennä hänelle...

Entä osaako kukaan sanoa, voiko huulista ottaa koepalaa ja siten selvittää, mitä ainetta huulissani on? Mihin hintaan? En välttämättä haluaisi hätiköidä leikkauksen suhteen JOS aine ei ole mitään erityisen haitallista. Muistan, että minulle luvattiin täyteaineen olevan täysin biohajoava, joten mahdollista on, että ajan myötä kaikki täytteet lähtisivät pois. Toisaalta ajan myötä tilanne saattaa pahentua ja ehkä olisi viisainta päästä täyteaineista eroon ennen, kuin tilanne vakavoituu.

5

375

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mirva 6

      Missä kävit ottamassa hyaluronidaasin? Miettinyt itsekin sitä, mutta en tiedä mistä paikoista sitä voisi kysyä. Haluaisin huuleni pienemmiksi.

      • Lips be gone

        Hyaluronidaasia saa laittaa vain lääkärit. Sitä kyllä löytyy jokaisesta sairaalasta, mutta sitä ei juurikaan mainosteta kun sitä niin harvoin käytetään. Hyaluronidaasilla ei saa vain osaa hyaluronihaposta pois vaan kaikki lähtee (siis mikäli se on puhdasta). Soita ihan mihin tahansa plastiikkakirurgiseen sairaalaan, ainakin Helsingissä sitä kuvittelisi olevan kaikilla varastossa. Hyaluronidaasi saattaa myös olla todella allergisoivaa ja piikittäminen SATTUU kun puudutusta ei käytetä.


    • Ettänäin

      Hei! Haluaisin kovasti tietää Miltä plastiikkakirurgilta sait vasta-ainetta Suomessa? Ainakin Siluetissa ainetta saa käyttää vain hätätapauksessa, ja heillä itsellä niitä ei ole ollut. Tämän perusteella voisi olettaa vasta-aine oikeudet pelkkään pienentämiseen löytyvän ehkä kahdelta max. kolmelta plastiikkakirurgilla...? Uskoakseni koepaloja voidaan ottaa missä tahansa yksityisessä sairaalassa.

      • Lips be gone

        Onpa omituista toimintaa Siluetilta, kuvittelisi noin tunnetulla sairaalalla olevan sitä varastossa. En usko, että hyaluronidaasiin mitään "vasta-aineoikeksia" tarvii, sitä ei alunperin ole edes kehitelty hyaluronihappokomplikaatioiden poistamiseen eikä sen käyttö tuohon tarkoitukseen ole FDA:n hyväksymää, muttei kiellettyäkään ja sitä käytetään laajasti ympäri maailmaa hyaluronihapon hajottamiseen. Hyaluronidaasi on niin halpa aine (vain n. 20 euroa) että kuvittelisi jokaisen sairaalan sitä pitävän varastossa, mutta sille tosiaan ei ole kovin suurta kysyntää, eli ehkä siksi Siluetilla sitä ei ole.

        Ainakin Eiran sairaalassa ja Dextrassa käytetään hyaluronidaasia. Myös Stephen Dietz käyttää sitä. Uskoisin, että muuallakin, mutta noista tiedän varmuudella.


    • Ettänäin

      Ok. Et tosin vastannut missä itse olet käynyt, joten en tiedä onko kertomasi kaiken perusteella uskottava.
      Vasta-aineeseen plastiikkakirurgi tarvitsee oikeudet, ja käytöstä tulee tehdä mm. erillinen raportti valmistajalle kuten kaikesta muustakin mitä ikinä tehdään. Jos luit kunnolla Siluetillakin on ainetta, mutta tosiaan käyttö on rajattu, ja hyvä näin. Dietzi on mitä ilmeisemmin sitten hommannut erillisen koulutuksen/ kokemusta?/ omaa laajemmat oikeudet...? En ole erikois kirurgi, joten en osaa sanoa varmuudella mikä on totta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3460
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2922
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2800
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2688
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      22
      2604
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2405
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      233
      1972
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1827
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      42
      1733
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      157
      1622
    Aihe