Jeesus pesee omansa

Tässä kertomuksessa Jeesus pesee opetuslastensa jalkoja. Se on esikuva siitä kuinka Jeesus pesee meitä synnin saastoista niin että voimme olla puhtaat Kaikkivaltiaan Jumalan edessä. Ellei Jeesus saa pestä meitä, ei meillä ole osuutta Hänen kanssaan. Mutta kun Jeesus pesee meidät, me olemme puhtaat.

Joh 13:3-12 "niin Jeesus, tietäen, että Isä oli antanut kaikki hänen käsiinsä ja että hän oli lähtenyt Jumalan tyköä ja oli menevä Jumalan tykö, nousi ehtoolliselta ja riisui vaippansa, otti liinavaatteen ja vyötti sillä itsensä. Sitten hän kaatoi vettä pesumaljaan ja rupesi pesemään opetuslastensa jalkoja ja pyyhkimään niitä liinavaatteella, jolla oli vyöttäytynyt. Niin hän tuli Simon Pietarin kohdalle, ja tämä sanoi hänelle: "Herra, sinäkö peset minun jalkani?" Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Mitä minä teen, sitä et nyt käsitä, mutta vastedes sinä sen ymmärrät." Pietari sanoi hänelle: "Et ikinä sinä saa pestä minun jalkojani." Jeesus vastasi hänelle: "Ellen minä sinua pese, ei sinulla ole osuutta minun kanssani." Simon Pietari sanoi hänelle: "Herra, älä pese ainoastaan minun jalkojani, vaan myös kädet ja pää."
Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki." Sillä hän tiesi kavaltajansa; sentähden hän sanoi: "Ette kaikki ole puhtaat."
Kun hän siis oli pessyt heidän jalkansa ja ottanut vaippansa ja taas asettunut aterialle, sanoi hän heille: "Ymmärrättekö, mitä minä olen teille tehnyt?"

Taisin löytää videon joka havainnollistaa kuinka hellästi ja rakkaudellisesti Herra Jeesus pesee pienokaisiaan. Uskon tämä olevan hyvä kuva siitä miten Jeesus pesee sinua ja minua (jatkuvasti). KAIKKI JUMALAN LAPSET PESTÄÄN.

http://noted.se/ser-farligt-ut-nar-barnmorskan-badar-de-nyfodde-barnet-men-man-marker-snabbt-hur-harligt-och-unikt-det-ar/

140

176

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tiestä

      jaikali, meillä on eri katsontakanta kasteeseen, mutta uskon sen, että meillä on sama usko Jeesukseen. Jeesus todella pesee puhtaaksi valitsemansa ihmiset. Tuossa asiassa on meidän katsontakantamme ero se, että sinun mielestäsi Jeesus pesee puhtaaksi kaikki ilman ihmisen osuutta asiaan. Usein kirjoitat siitä, miten olemme armosta saaneet kaiken. Niin, sehän on totta, mutta minun katsontakantani poikkeaa niin paljon helluntailaisesta katsonnasta tuossa asiassa, että olen sen takia joutunut kestämään jatkuvan vihan niiden puolelta, jotka ovat perustaneet kaiken pelkästään oppiin, eivät Jeesukseen.

      Jeesuksen veri todella pesee ihmisen puhtaaksi, mutta sitä ennen ihmisen on ollut alistuttava Jumalan Sanan alle. Eli ihmisen on ollut tehtävä oma osuus pelastukseen ja se osuus on se, että USKOMME kaiken, minkä Hän, jonka Jumala lähetti, meille puhuu ja opettaa, eli se, että otamme tarjotun LAHJAN vastaan. Sillä vain Jumalan Sana Pyhän Hengen lahjan kirkastuksella pesee ihmisen Elävän Veden Lähteessä ja siitä alkaa se taival, jossa ei tarvitse enää muuta pesua kuin sen, minkä Jeesuksen veren huuhtominen tuo.

      Jalkojen pesu Raamatussa tarkoittaa sitä, että sen minkä teemme lähimmäisellemme, sen teemme Jumalalle. Tuossa on VAAKA, jolla meidät punnitaan.

      • Raamattu puhuu

        Mitä Uudestisyntyminen tarkoittaa; Vapautumista synnistä pois > vanhurskauteen, EI vapautumista vanhurskaudesta pois, > syntiin? Ja mitä mieltä on PUHTAAN jatkuvassa puhdistamisessa


    • Eikö tiestä osaa kirjoittaa yhtä ainutta viestiä mollaamatta muita? Tämän olen huomannut hänessä toki aiemminkin.

      Tiestä pitää itseään ainoana oikeana uskovaisena.

      Nyt hän alentaa muita sanomalla että muut ovat panneet toivonsa oppiin eikä Jeesukseen.

      Raamatussa kuitenkin sanotaan että älä sano väärää todistusta lähimmäisestä joten tiestä tekee syntiä.

      Hänellä on myöskin väärä käsitys siitä annetusta kritiikistä. Hän luulee että USKOVAT vainoavat häntä koska hän julistaa Jumalan sanaa.

      Hän ei ymmärrä ettei kukaan ole asettunut Jumalan tielle, päinvastoin, vaan tiestää tässä yritetään suitsia ettei hän tekisi enempää uskonnon uhreja.

    • pesukonekauppiaalle

      Matt.7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
      7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      7:23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.'

      Yllä on Jeesuksen julistama oppi ja pelastuksen tie niille, jotka
      haluavat pelastaa sielunsa seuraamalla Herraa Jeesusta.

      Jaikalin valheelliset virvatulet eksyttävät seuraamaan ihmistaruja.

      Yksikään ihminen ei pelastu väärennetyn evankeliumin kautta.

      Jaikalin opista puuttuu suola, siitä puuttuu totuus.

      Vain Jumalan tahtoa tekemällä, itseään kieltämällä, voit pelastua.

      • jaikalii

        Aina siellä, missä on vankeja, on vanginvartijoita.
        Jeesus tuli vapauttamaan vangit heidän kynsistään.

        Luuk 4:18 "Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan evankeliumia köyhille; hän on lähettänyt minut saarnaamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista, päästämään sorretut vapauteen, 4:19 saarnaamaan Herran otollista vuotta."

        Matt:1:21 "Ja hän on synnyttävä pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus, sillä hän on vapahtava kansansa heidän synneistänsä."

        Apt 13:38-39 "Olkoon siis teille tiettävä, miehet ja veljet, että hänen kauttansa julistetaan teille syntien anteeksiantamus
        ja että jokainen, joka uskoo, tulee hänessä vanhurskaaksi, vapaaksi kaikesta, mistä te ette voineet Mooseksen lain kautta vanhurskaiksi tulla."

        Room 6:22 "Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä."

        Gal:5:1 "Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen."
        5:13 "Te olette näet kutsutut vapauteen, veljet; älkää vain salliko vapauden olla yllykkeeksi lihalle, vaan palvelkaa toisianne rakkaudessa."


    • Eenokki 12

      Lukematta tarkemmin loppuun asti avausta sanon vain että matkamiehen vaeltaessa kohti taivasta(uskova) hän tarvitsee jalkojen pesua koska matkatessa tarttuu synnin lika ja se pestään syntien anteeksisaamisessa Jeesuksen kautta.

      En tiedä jaikalin tai saviksen syväpuhdistusmenetelmää liekö he käsittävät sen että ensin Jeesus puhdistaa ja sen jälkeen jaikalin rohdot tekevät tarvittavan syväpuhdistuksen.
      Savis ihmettelee sen tiedän, pitämättä edes itsessään kiehuvia aistihimojaan syntinä?.

      • ei oo eenokki

        Ei ole mitään syväpuhdistusmenetelmää ohi Raamatun! Jeesuksen veren puhdistus on kertakaikkinen tapahtuma, kun Herra saa astua elämän Herraksi. Silloin Hän puhdistaa verellään jokaisen, joka sitä Häneltä pyytää ja alkaa sitten vaeltamaan Jeesuksen yhteydessä. Mitään mutaa tietä ei ole eikä tule! Vain Jeesuksen kautta voi päästä ikuiseen elämään Hänen seurassaan! Mitään jaikalin rohdoksia ei ole, vaan ainoastaan Jumalan Sana, joka opastaa uskon tiellä vaeltamista!


    • Olen ainakin ymmärtänyt että uskovissa jolla vielä on lihalliset on intohimoa auta Jeesus pestä uskovaiset.
      Tämmöisiä kun jalkojen puhdistumiseen on herkkua heille.

      • ohohoooo

        Vai ei savonarola ota Raamatun sanaa todesta, vaan koettaa harhaoppisesti vetistää sen sanomaa! Sinähän olet sanonut, että vanhurskauttaminen Jeesuksen kautta on lähtöisin perckeleestä. kuinka sinä siis voisitkaan hyväksyä mitään Raamatun sanomaa muutenkaan. Ainoastaan ne jakeet tai niiden osat, joitten luulet tukevan omaa harhaasi ovat sinun mielestäsi soveliaita Raamatun kohtia!


      • ohohoooo kirjoitti:

        Vai ei savonarola ota Raamatun sanaa todesta, vaan koettaa harhaoppisesti vetistää sen sanomaa! Sinähän olet sanonut, että vanhurskauttaminen Jeesuksen kautta on lähtöisin perckeleestä. kuinka sinä siis voisitkaan hyväksyä mitään Raamatun sanomaa muutenkaan. Ainoastaan ne jakeet tai niiden osat, joitten luulet tukevan omaa harhaasi ovat sinun mielestäsi soveliaita Raamatun kohtia!

        Et taas ymmärtänyt mitä tarkoitin.


      • ohohoooo
        savonarola kirjoitti:

        Et taas ymmärtänyt mitä tarkoitin.

        Kyllä minä ymmärrän, että sinä savonarola koetat harhaoppiasi sekoittaa todelliseen uskon tien vaeltajien keskuuteen. Kuitenkin oppisi paistaa läpi, joten siihen sun oppiisi ei kannata sen enempää ottaa kantaa, mutta varoittaa siitä kyllä pitää, ettei kukaan lähde tietämättään sitä seuraamaan ja saa turmiota sielulleen!


      • jopas pomppas
        ohohoooo kirjoitti:

        Vai ei savonarola ota Raamatun sanaa todesta, vaan koettaa harhaoppisesti vetistää sen sanomaa! Sinähän olet sanonut, että vanhurskauttaminen Jeesuksen kautta on lähtöisin perckeleestä. kuinka sinä siis voisitkaan hyväksyä mitään Raamatun sanomaa muutenkaan. Ainoastaan ne jakeet tai niiden osat, joitten luulet tukevan omaa harhaasi ovat sinun mielestäsi soveliaita Raamatun kohtia!

        "Sinähän olet sanonut, että vanhurskauttaminen Jeesuksen kautta on lähtöisin perckeleestä" ??????????????????????????? Sinulla on oikeasti joku lukihäiriö? Ei ole savis tuollaista koskaan sanonut. Joko valehtelet, tai et tiedä mitä puhut? Olen lukenut hänen kaikki tekstit, eikä ole mitään tuollaista. Vaan pikemminkin, vanhurskauttaminen Jeesuksen kautta EI ole lähtöisin perckeleestä. Koita jatkossa lukea tarkemmin, että vältyt noin räikeiltä väärinkäsityksiltä. Sinulla luultavasti jäänyt huomaamatta ei sana, tuosta lauseesta? :D


      • jaikalii
        jopas pomppas kirjoitti:

        "Sinähän olet sanonut, että vanhurskauttaminen Jeesuksen kautta on lähtöisin perckeleestä" ??????????????????????????? Sinulla on oikeasti joku lukihäiriö? Ei ole savis tuollaista koskaan sanonut. Joko valehtelet, tai et tiedä mitä puhut? Olen lukenut hänen kaikki tekstit, eikä ole mitään tuollaista. Vaan pikemminkin, vanhurskauttaminen Jeesuksen kautta EI ole lähtöisin perckeleestä. Koita jatkossa lukea tarkemmin, että vältyt noin räikeiltä väärinkäsityksiltä. Sinulla luultavasti jäänyt huomaamatta ei sana, tuosta lauseesta? :D

        >>>Koita jatkossa lukea tarkemmin, että vältyt noin räikeiltä väärinkäsityksiltä.


      • pomppas
        jaikalii kirjoitti:

        >>>Koita jatkossa lukea tarkemmin, että vältyt noin räikeiltä väärinkäsityksiltä.

        Ehkä ongelma on siinä että uskot että Jeesuksen Veri on niin heikko pesuaine, että se ei koskaan pese KOKONAAN puhtaaksi, vaan aina vain jää jotain pestävää? Tai sitten uskot, että PUHDASTA pitää vaan hinkata ja hangata hiomalaikalla tai höylällä, vaikka se on jo PUHDAS? Et pääse koskaan Vaellukseen, kun sun pitää olla koko ajan pesussa jumissa?


    • Lightning Star

      Jatkuva linkous ja huuhtelu, sitäkö jaikali opetat?

      • Raamattu todistaa; "Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan, veri PUHDISTAA kaikesta synnistä" (1 Joh 1-1-9) se on jatkuvaa puhdistamista ja puhdistumista, sillä, veri PUHDISTAA.

        Jumala itse on lohkaissut syntisen puhdistettavan ihmisen irti maailman kalliosta ja Saa.tanan vallasta. Hän on siirtänyt/asettanut Jeesukseen uskovan Kristuksessa Jeesuksessa YHTEYTEENSÄ elämään Hänen kanssaan.

        Asettaessaan ihmisen yhteyteensä Jeesuksessa Kristuksessa, JUMALA PUHDISTI syntisen IHMISEN KAIKESTA SYNNISTÄ. Sen jälkeen tässä yhteydessä uskovan puhdistus on jatkuvaa apostoli Johanneksen todistuksen mukaan. Uskon Johanneksen tietävän mistä puhuu. Sitäpaitsi Johannes kirjoitti Kirjeensä Pyhän Hengen sanelemana. Silloin hänen Kirjeensä on Jumalan Sanaa ja totta.

        Tämä jatkuva puhdistuminen tapahtuu siis vain ja ainoastaan Jumalan yhteydessä. Synneistä puhdistumista ei tapahdu ulkopuolella Jeesuksen Kristuksen. Mutta sisällä Kristuksessa se on automaatio ja Jumalan itsensä toimintaan panema toiminta. Jumala on sen niin päättänyt että se toimii tällä perusteella. Hän tahtoo puhtaita lapsia. Se edellyttää Jumalan lapsen jatkuvaa puhdistamista. Meidän tulee tyytyä siihen mitä Jumala on päättänyt ja tehnyt. Eihän siitä voi edes valittaa mihinkään niin miksi riitelisimme Korkeinta vastaan. Hyväksykäämme Jumalan päätökset ja teot nöyryydessä.

        Kol 1:14 "Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen, "

        Ef:1:7 "jossa meillä on lunastus hänen verensä kautta, rikkomusten anteeksisaaminen, hänen armonsa rikkauden mukaan."

        Sekä syntien anteeksi antamus (Jumala antaa anteeksi) että syntien anteeksi saaminen (ihminen saa anteeksi) on Kristuksessa Jeesuksessa. Se ei ole vain yhden kerran tapahtuva asia. Se toteutuu ja tapahtuu päivittäin koko uskovan elämän ajan. Muussa tapauksessa uskoon tullut syntinen kyllä saisi syntinsä anteeksi uskoon tulossaa mutta sitten hänen pitäisi ansaita pelastuksensa hyvällä ja onnistuneella synnittömällä elämällä. Kukaan ei onnistu elämään synnittömästi niin tämä synneistä puhdistaminen ja puhdistuminen on välttämätöntä.


      • Lightning Star
        jaikali kirjoitti:

        Raamattu todistaa; "Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan, veri PUHDISTAA kaikesta synnistä" (1 Joh 1-1-9) se on jatkuvaa puhdistamista ja puhdistumista, sillä, veri PUHDISTAA.

        Jumala itse on lohkaissut syntisen puhdistettavan ihmisen irti maailman kalliosta ja Saa.tanan vallasta. Hän on siirtänyt/asettanut Jeesukseen uskovan Kristuksessa Jeesuksessa YHTEYTEENSÄ elämään Hänen kanssaan.

        Asettaessaan ihmisen yhteyteensä Jeesuksessa Kristuksessa, JUMALA PUHDISTI syntisen IHMISEN KAIKESTA SYNNISTÄ. Sen jälkeen tässä yhteydessä uskovan puhdistus on jatkuvaa apostoli Johanneksen todistuksen mukaan. Uskon Johanneksen tietävän mistä puhuu. Sitäpaitsi Johannes kirjoitti Kirjeensä Pyhän Hengen sanelemana. Silloin hänen Kirjeensä on Jumalan Sanaa ja totta.

        Tämä jatkuva puhdistuminen tapahtuu siis vain ja ainoastaan Jumalan yhteydessä. Synneistä puhdistumista ei tapahdu ulkopuolella Jeesuksen Kristuksen. Mutta sisällä Kristuksessa se on automaatio ja Jumalan itsensä toimintaan panema toiminta. Jumala on sen niin päättänyt että se toimii tällä perusteella. Hän tahtoo puhtaita lapsia. Se edellyttää Jumalan lapsen jatkuvaa puhdistamista. Meidän tulee tyytyä siihen mitä Jumala on päättänyt ja tehnyt. Eihän siitä voi edes valittaa mihinkään niin miksi riitelisimme Korkeinta vastaan. Hyväksykäämme Jumalan päätökset ja teot nöyryydessä.

        Kol 1:14 "Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen, "

        Ef:1:7 "jossa meillä on lunastus hänen verensä kautta, rikkomusten anteeksisaaminen, hänen armonsa rikkauden mukaan."

        Sekä syntien anteeksi antamus (Jumala antaa anteeksi) että syntien anteeksi saaminen (ihminen saa anteeksi) on Kristuksessa Jeesuksessa. Se ei ole vain yhden kerran tapahtuva asia. Se toteutuu ja tapahtuu päivittäin koko uskovan elämän ajan. Muussa tapauksessa uskoon tullut syntinen kyllä saisi syntinsä anteeksi uskoon tulossaa mutta sitten hänen pitäisi ansaita pelastuksensa hyvällä ja onnistuneella synnittömällä elämällä. Kukaan ei onnistu elämään synnittömästi niin tämä synneistä puhdistaminen ja puhdistuminen on välttämätöntä.

        Varmaan olet myös lukenut 1. joh.2.

        otetaan vaikka kohtaa kirjeestä.
        " Siitä me tiedämme tuntevamme hänet, että pidämme hänen käskynsä.
        4 Joka sanoo tuntevansa hänet mutta ei pidä hänen käskyjään, on valehtelija, eikä totuus ole hänessä.
        5 Mutta joka noudattaa hänen sanaansa, hänessä Jumalan rakkaus on todella saavuttanut päämääränsä. Tästä me tiedämme olevamme hänen yhteydessään. [Joh. 14:21]
        6 Sen, joka sanoo pysyvänsä hänessä, tulee myös elää samalla tavoin kuin hän eli."

        Sanotaanpa myöskin, että Isän rakkaudella ei ole sijaa, jos rakastaa maailmaa. Onkohan se aika "rankkaa" tekstiä tämän ajan uskoville, jotka mielellään tahtoisivat olla jatkuvan omopesun alla, ilman minkäänlaista kääntymistä elävän Jumalan puoleen?

        Tämän ajan sanoma on ottaa ne kohdat raamatusta, jotka tukevat heidän halujaan, eikä johdata todelliseen kääntymykseen. Jos olisi minkäälaista rakkautta Jumalan hyvään tahtoon, uskovat eivät olisi pahoja, irstaita, kieroja, kaiken hyvän häpäisijöitä...


      • Lightning Star kirjoitti:

        Varmaan olet myös lukenut 1. joh.2.

        otetaan vaikka kohtaa kirjeestä.
        " Siitä me tiedämme tuntevamme hänet, että pidämme hänen käskynsä.
        4 Joka sanoo tuntevansa hänet mutta ei pidä hänen käskyjään, on valehtelija, eikä totuus ole hänessä.
        5 Mutta joka noudattaa hänen sanaansa, hänessä Jumalan rakkaus on todella saavuttanut päämääränsä. Tästä me tiedämme olevamme hänen yhteydessään. [Joh. 14:21]
        6 Sen, joka sanoo pysyvänsä hänessä, tulee myös elää samalla tavoin kuin hän eli."

        Sanotaanpa myöskin, että Isän rakkaudella ei ole sijaa, jos rakastaa maailmaa. Onkohan se aika "rankkaa" tekstiä tämän ajan uskoville, jotka mielellään tahtoisivat olla jatkuvan omopesun alla, ilman minkäänlaista kääntymistä elävän Jumalan puoleen?

        Tämän ajan sanoma on ottaa ne kohdat raamatusta, jotka tukevat heidän halujaan, eikä johdata todelliseen kääntymykseen. Jos olisi minkäälaista rakkautta Jumalan hyvään tahtoon, uskovat eivät olisi pahoja, irstaita, kieroja, kaiken hyvän häpäisijöitä...

        Tai kuuroja kuten jaikal.


      • Lightning Star kirjoitti:

        Varmaan olet myös lukenut 1. joh.2.

        otetaan vaikka kohtaa kirjeestä.
        " Siitä me tiedämme tuntevamme hänet, että pidämme hänen käskynsä.
        4 Joka sanoo tuntevansa hänet mutta ei pidä hänen käskyjään, on valehtelija, eikä totuus ole hänessä.
        5 Mutta joka noudattaa hänen sanaansa, hänessä Jumalan rakkaus on todella saavuttanut päämääränsä. Tästä me tiedämme olevamme hänen yhteydessään. [Joh. 14:21]
        6 Sen, joka sanoo pysyvänsä hänessä, tulee myös elää samalla tavoin kuin hän eli."

        Sanotaanpa myöskin, että Isän rakkaudella ei ole sijaa, jos rakastaa maailmaa. Onkohan se aika "rankkaa" tekstiä tämän ajan uskoville, jotka mielellään tahtoisivat olla jatkuvan omopesun alla, ilman minkäänlaista kääntymistä elävän Jumalan puoleen?

        Tämän ajan sanoma on ottaa ne kohdat raamatusta, jotka tukevat heidän halujaan, eikä johdata todelliseen kääntymykseen. Jos olisi minkäälaista rakkautta Jumalan hyvään tahtoon, uskovat eivät olisi pahoja, irstaita, kieroja, kaiken hyvän häpäisijöitä...

        Minä pyrin keskittymään siihen mitä Jumala on tehnyt ja tekee syntiselle ja uskovalle ja uskovassa. Minä pyrin tuomaan esille Jeesusta ja Hänen tekojaan. Toiset, suurin osa palstakirjoittajia, tuovat esille ihmistä ja ihmisen syntisyyttä ja ihmisen tekoja.. Minä kerron Jumalan ratkaisusta syntiongelmaan. Sen tehtävän uskon saaneeni Jumalalta.


      • Lightning Star
        jaikali kirjoitti:

        Minä pyrin keskittymään siihen mitä Jumala on tehnyt ja tekee syntiselle ja uskovalle ja uskovassa. Minä pyrin tuomaan esille Jeesusta ja Hänen tekojaan. Toiset, suurin osa palstakirjoittajia, tuovat esille ihmistä ja ihmisen syntisyyttä ja ihmisen tekoja.. Minä kerron Jumalan ratkaisusta syntiongelmaan. Sen tehtävän uskon saaneeni Jumalalta.

        Kristusta kyllä tulee koroittaa, mutta ei syntiä synnin päälle ei tule suvaita.
        On eri asia lähteä yksittäisiä ihmistä osoittelemaan tai edes niinsanottua jotain "kirkkokuntaa", kuin sanoa suoraan, missä mennään.

        Se että siloittaa vaan myötäkarvaan, että kaikki on sallittua teemalla, se todellisesti ei ketään johda kääntymykseen ja parannukseen,

        On sairaita jotka luulevat olevansa itse itsessään terveitä, he eivät koe tarvitsevansa todellista parantajaa, koska he selviytyvät synneistään jatkuvalla omalla parantelulla. Jeesus tekee terveeksi sellaisetkin sairaat,, kunhan Hänen luokseen todella kääntyy, ja uskoo, että Hän tekee terveeksi ja parantaa! Kaikki oma hallintavalta tulee jättää Jumalan käsiin, itse itseään parantelemalla, omopesun jatkuvalla kylvetyksellä, ei todellisesti terveitä tule.


      • Usko Toivonen
        Lightning Star kirjoitti:

        Kristusta kyllä tulee koroittaa, mutta ei syntiä synnin päälle ei tule suvaita.
        On eri asia lähteä yksittäisiä ihmistä osoittelemaan tai edes niinsanottua jotain "kirkkokuntaa", kuin sanoa suoraan, missä mennään.

        Se että siloittaa vaan myötäkarvaan, että kaikki on sallittua teemalla, se todellisesti ei ketään johda kääntymykseen ja parannukseen,

        On sairaita jotka luulevat olevansa itse itsessään terveitä, he eivät koe tarvitsevansa todellista parantajaa, koska he selviytyvät synneistään jatkuvalla omalla parantelulla. Jeesus tekee terveeksi sellaisetkin sairaat,, kunhan Hänen luokseen todella kääntyy, ja uskoo, että Hän tekee terveeksi ja parantaa! Kaikki oma hallintavalta tulee jättää Jumalan käsiin, itse itseään parantelemalla, omopesun jatkuvalla kylvetyksellä, ei todellisesti terveitä tule.

        Olisi kiinnostavaa vierailla seurakunnassasi, missä on mainitsemanlaisiasi uskovia.

        Todella kiinnostaisi nähdä paikanpäällä, kuinka ihmisiä siellä kohdataan.

        Joutuuko kukaan lähtemään kohtaamatta pois kokoontumisesta.

        Kuinka "todella uskovaiset" kantavat toistensa kuormia jne ...

        Ja kuinka siellä kohdellaan langennutta uskovaa, joka ei tietenkään ole "todella uskova" tietyn mittapuun mukaan.

        Todella kääntyneitä, olisi varmaan hyödyllistä seurata vaikkapa viikon ajab ja oppia lähimmäisen rakkautta, toisten taakkojen kantamista, sehän täyttää Kristuksen lain.


      • Lightning Star
        Usko Toivonen kirjoitti:

        Olisi kiinnostavaa vierailla seurakunnassasi, missä on mainitsemanlaisiasi uskovia.

        Todella kiinnostaisi nähdä paikanpäällä, kuinka ihmisiä siellä kohdataan.

        Joutuuko kukaan lähtemään kohtaamatta pois kokoontumisesta.

        Kuinka "todella uskovaiset" kantavat toistensa kuormia jne ...

        Ja kuinka siellä kohdellaan langennutta uskovaa, joka ei tietenkään ole "todella uskova" tietyn mittapuun mukaan.

        Todella kääntyneitä, olisi varmaan hyödyllistä seurata vaikkapa viikon ajab ja oppia lähimmäisen rakkautta, toisten taakkojen kantamista, sehän täyttää Kristuksen lain.

        Kyse on siitä miten haluat nähdä asian.

        Jeesuksen luokse saa tulla todellakin ne, jotka ovat kaikkensa menettäneet itsessänsä.

        Jos mietit eriseuroja, niitä synnyttää riitaisuus, tässä ajassa on tuhansia... enemmänkin? eriseuroja. Eikö se Kristuksen rakkaus?, jota ajattelet ihmisten toisille jakavan, ole hieman valheellista, jos tänä päivänä on paljon niitä, jotka ovat joutuneet uskonnollisen väkivallan kohteeksi, tai heitä ei ole seurakunnissa kuultu, ei ymmärretty, ei kohdattu tasavertaisina... astian täytyy puhdistua myös sisältä, jotta riisto loppuu, mätä astia sisältä, ei voi todellista rakkautta kellekään jakaa, ei olla myötätuntoinen, oikeudenmukainen, puolueeton, ei pysty kuormia kantamaan.


      • Usko Toivonen
        Lightning Star kirjoitti:

        Kyse on siitä miten haluat nähdä asian.

        Jeesuksen luokse saa tulla todellakin ne, jotka ovat kaikkensa menettäneet itsessänsä.

        Jos mietit eriseuroja, niitä synnyttää riitaisuus, tässä ajassa on tuhansia... enemmänkin? eriseuroja. Eikö se Kristuksen rakkaus?, jota ajattelet ihmisten toisille jakavan, ole hieman valheellista, jos tänä päivänä on paljon niitä, jotka ovat joutuneet uskonnollisen väkivallan kohteeksi, tai heitä ei ole seurakunnissa kuultu, ei ymmärretty, ei kohdattu tasavertaisina... astian täytyy puhdistua myös sisältä, jotta riisto loppuu, mätä astia sisältä, ei voi todellista rakkautta kellekään jakaa, ei olla myötätuntoinen, oikeudenmukainen, puolueeton, ei pysty kuormia kantamaan.

        >> Kyse on siitä miten haluat nähdä asian. >>

        Haluaisin nähdä ylevät sanat käytännössä.

        Muuten, Pietarikin sai aikaan eriseuraa ulkokultaisella toiminnallaan, siinä oli taustalla ihmispelko.

        Mutta lieneekö Pietari ollut niin täydellinen, kuin tällä palstalla kirjoittavat synnittömät ja lankeamattomat.


      • Lightning Star
        Usko Toivonen kirjoitti:

        >> Kyse on siitä miten haluat nähdä asian. >>

        Haluaisin nähdä ylevät sanat käytännössä.

        Muuten, Pietarikin sai aikaan eriseuraa ulkokultaisella toiminnallaan, siinä oli taustalla ihmispelko.

        Mutta lieneekö Pietari ollut niin täydellinen, kuin tällä palstalla kirjoittavat synnittömät ja lankeamattomat.

        Ainahan sitä kääntymättömyyttä halutaan puolustella, se on nähty... aina yritetään löytää jokin "porsaanreikä", miksi kristikunta saisi jatkaa samalla tavalla vuodesta toiseen ;/
        Kaikki se hyvä, mitä Kristus on puolestamme tehnyt, siitä tehdään halpaa ja rihkamaa, jossa ihmisen ei tarvitsisi kääntyä kokonaan.

        Uskon Pietarin palvelleen Jeesusta, toisin kuin tämän ajan "rihkamakauppiaat". Iltapäivälehtien otsikot ja "särkyneet sydämet" kertovat karua kieltänsä.


      • Usko Toivonen kirjoitti:

        >> Kyse on siitä miten haluat nähdä asian. >>

        Haluaisin nähdä ylevät sanat käytännössä.

        Muuten, Pietarikin sai aikaan eriseuraa ulkokultaisella toiminnallaan, siinä oli taustalla ihmispelko.

        Mutta lieneekö Pietari ollut niin täydellinen, kuin tällä palstalla kirjoittavat synnittömät ja lankeamattomat.

        Joko Raamattu on Totuus tai sitten Usko Toivosen armon evankelium joka armahtaa synnin..


      • jaikalii
        savonarola kirjoitti:

        Joko Raamattu on Totuus tai sitten Usko Toivosen armon evankelium joka armahtaa synnin..

        Tämä ketju käsittelee sitä mitä Jeesus on tehnyt ja tekee ja mitä se merkitsee meille. Miten tämäkin ketju kääntyi käsittelemään ihmistä ja ihmisen tekoja ja tekemättä jättämisiä?
        Hunteeratkaa sitä. Miksi on niin vaikeata keskustella Jumalasta ja Hänen teoistaan?


      • Usko Toivonen
        Lightning Star kirjoitti:

        Ainahan sitä kääntymättömyyttä halutaan puolustella, se on nähty... aina yritetään löytää jokin "porsaanreikä", miksi kristikunta saisi jatkaa samalla tavalla vuodesta toiseen ;/
        Kaikki se hyvä, mitä Kristus on puolestamme tehnyt, siitä tehdään halpaa ja rihkamaa, jossa ihmisen ei tarvitsisi kääntyä kokonaan.

        Uskon Pietarin palvelleen Jeesusta, toisin kuin tämän ajan "rihkamakauppiaat". Iltapäivälehtien otsikot ja "särkyneet sydämet" kertovat karua kieltänsä.

        Varmasti Pietari oli Jeesuksen palvelija, mutta myös ihminen, niin kuin Paavalikin.

        En oikein ymmärrä, miksi hermostua, jos pyydetään tuomaan esille usko käytännössä.


      • Lightning Star
        jaikalii kirjoitti:

        Tämä ketju käsittelee sitä mitä Jeesus on tehnyt ja tekee ja mitä se merkitsee meille. Miten tämäkin ketju kääntyi käsittelemään ihmistä ja ihmisen tekoja ja tekemättä jättämisiä?
        Hunteeratkaa sitä. Miksi on niin vaikeata keskustella Jumalasta ja Hänen teoistaan?

        Ihmisen teot? Siitähän juuri keskustelua yritetään saada aikaiseksi, että mitä Jumala tekee kun ihminen saa kääntyä Hänen puoleensa kaiken itsessään menettäneenä.


      • Usko Toivonen
        savonarola kirjoitti:

        Joko Raamattu on Totuus tai sitten Usko Toivosen armon evankelium joka armahtaa synnin..

        Uskon kyllä, että Pietarikin pääsi perille, vaikka lankesi ulkokultaisuuteen.


      • L_S
        jaikalii kirjoitti:

        Tämä ketju käsittelee sitä mitä Jeesus on tehnyt ja tekee ja mitä se merkitsee meille. Miten tämäkin ketju kääntyi käsittelemään ihmistä ja ihmisen tekoja ja tekemättä jättämisiä?
        Hunteeratkaa sitä. Miksi on niin vaikeata keskustella Jumalasta ja Hänen teoistaan?

        Mistä tämä kaikki siis lähti. Näen sinun opetuksessasi sellaisen kummallisuuden, joka jättää ihmisen valhearmon turviin ja se koroittaa sellainen kyllä ihmistä itseään, ihminen jää oman paranteluyrityksen toivon varaan ja se ei johdata Jeesuksen luokse, ei koroita Jeesusta.

        Kun sinä kerran täällä opetuksiasi tuot, kait sinulle saa esittää myös näkemyksiä.


      • Usko Toivonen
        Lightning Star kirjoitti:

        Ihmisen teot? Siitähän juuri keskustelua yritetään saada aikaiseksi, että mitä Jumala tekee kun ihminen saa kääntyä Hänen puoleensa kaiken itsessään menettäneenä.

        Uskon kautta vaikuttavasta rakkaudesta kirjoitetaan vaikkapa tässä.

        32. Ja uskovaisten suuressa joukossa oli yksi sydän ja yksi sielu; eikä kenkään heistä sanonut omaksensa mitään siitä, mitä hänellä oli, vaan kaikki oli heillä yhteistä.
        33. Ja apostolit todistivat suurella voimalla Herran Jeesuksen ylösnousemuksesta, ja suuri armo oli heillä kaikilla.
        Apt. 4.

        "suuri armo oli heillä kaikilla".

        Nenän vartta pitkin ei tarvinnut ketään katsella alaspäin, kun katse oli uskon alkajassa ja täyttäjässä Jeesuksessa Kristuksessa.


      • Lightning Star
        Usko Toivonen kirjoitti:

        Uskon kautta vaikuttavasta rakkaudesta kirjoitetaan vaikkapa tässä.

        32. Ja uskovaisten suuressa joukossa oli yksi sydän ja yksi sielu; eikä kenkään heistä sanonut omaksensa mitään siitä, mitä hänellä oli, vaan kaikki oli heillä yhteistä.
        33. Ja apostolit todistivat suurella voimalla Herran Jeesuksen ylösnousemuksesta, ja suuri armo oli heillä kaikilla.
        Apt. 4.

        "suuri armo oli heillä kaikilla".

        Nenän vartta pitkin ei tarvinnut ketään katsella alaspäin, kun katse oli uskon alkajassa ja täyttäjässä Jeesuksessa Kristuksessa.

        Yksi sydän käsittää, että on sama mieli ja se perustuu Kristuksen Jeesuksen sisäiseen tuntemiseen kaikessa, tämä ei tarkoita sitä, että kaikkinainen pahuus, irstaus, epäjumalanpalvonta jne pitäisi olla hyväksyttyä jotta yksimielisyys säilyisi, armo ei siis ole mitään halpana pidettävää jossa siunaillaan ihmisen synnin aiheuttamat pahat teot... kristikunnassa on äärettömästi eri mieltä olevia, ja ne eivät perustu Sanaan ja sen tuntemiseen, vaan siihen, mitä oma minän mieli kehoittaa kehittelemään ja nämä kehitykset ovat voineet syntyä siteeraten raamattua, mutta niistä puuttuu todelllinen sydämen kääntymys.


      • Lightning Star
        Usko Toivonen kirjoitti:

        Uskon kautta vaikuttavasta rakkaudesta kirjoitetaan vaikkapa tässä.

        32. Ja uskovaisten suuressa joukossa oli yksi sydän ja yksi sielu; eikä kenkään heistä sanonut omaksensa mitään siitä, mitä hänellä oli, vaan kaikki oli heillä yhteistä.
        33. Ja apostolit todistivat suurella voimalla Herran Jeesuksen ylösnousemuksesta, ja suuri armo oli heillä kaikilla.
        Apt. 4.

        "suuri armo oli heillä kaikilla".

        Nenän vartta pitkin ei tarvinnut ketään katsella alaspäin, kun katse oli uskon alkajassa ja täyttäjässä Jeesuksessa Kristuksessa.

        Mutta totta, armo on suuri ja ei ole toinen toistaan parempi toisiinsa nähden... sillä Kristushan se on joka vanhurskauttaa. :)


      • Lightning Star kirjoitti:

        Yksi sydän käsittää, että on sama mieli ja se perustuu Kristuksen Jeesuksen sisäiseen tuntemiseen kaikessa, tämä ei tarkoita sitä, että kaikkinainen pahuus, irstaus, epäjumalanpalvonta jne pitäisi olla hyväksyttyä jotta yksimielisyys säilyisi, armo ei siis ole mitään halpana pidettävää jossa siunaillaan ihmisen synnin aiheuttamat pahat teot... kristikunnassa on äärettömästi eri mieltä olevia, ja ne eivät perustu Sanaan ja sen tuntemiseen, vaan siihen, mitä oma minän mieli kehoittaa kehittelemään ja nämä kehitykset ovat voineet syntyä siteeraten raamattua, mutta niistä puuttuu todelllinen sydämen kääntymys.

        Apostolit saarnasivat Kristusta ja kansa sai piston sydämeensä ja teki parannuksen ja tuli Jeesuksen luokse. Nyt tällä palstalla saarnataan ihmistä ja ihmisen pahuutta, syntisyyttä, "Jumalan" vaatimuksia, ja kansa kääntyy Jeesuksen puoleen ja tekee parannuksen. Niinkö se evankeliumin voima on nyt kääntynyt saarnasta Kristuksesta saarnaan ihmisen pahuudesta?

        Eikö ristin Sanomassa olekaan enää Jumalan pelastavaa voimaa? Ihmisessä ja hänen pahuudessaanko nyt on Jumalan pelastava voima? 1.Kor:1:18 "Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima."

        1.Kor:2:1 Niinpä, kun minä tulin teidän tykönne, veljet, en tullut puheen tai viisauden loistolla teille Jumalan todistusta julistamaan. Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna. Ja ollessani teidän tykönänne minä olin heikkouden vallassa ja pelossa ja suuressa vavistuksessa, ja minun puheeni ja saarnani ei ollut kiehtovia viisauden sanoja, vaan Hengen ja voiman osoittamista,
        ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan."

        SANA RISTISTÄ ON JUMALAN VOIMA PELASTUKSEKSI SEN USKOVALLE IHMISELLE vielä tänäkin päivänä!!!

        Siksi minä olen ymmärtänyt että evankeliumia tulee saarnata kaikelle kansalle kaikkialla kunnes Herra tulee. Jumala kutsuu ihmistä evankeliumin Sanan (Jeesuksen) kautta vielä tänäänkin. Pyhä Henki antaa synnin tunnon evankeliumin Sanan kautta (Pyhä Henki asuu Jumalan Sanassa) ja vetää ihmistä Jeesuksen luokse saamaan pelastuksen ja syntien anteeksi antamuksen.

        Ilman evankeliumia ihminen, jos hän tekee parannusta, hän rakentaa omaa vanhurskauttaan eikä tule Jeesuksen luokse koska mikäli hän kokee onnistuneensa parantelemaan itseään tarpeeksi, hän ei koe tarvitsevan enää Jeesusta. Hän ei silloin myöskään tule uskoon sisälle. Ilman Jeesusta (evankeliumia) hänestä tulee korkeintaan käännynnäinen.

        Vain evankeliumin Sana Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta voi uudestisynnyttää ihmisen Jumalan lapseksi. Vain Sanoma Jeesuksesta (Jumalan Sana) voi luoda uusia luomuksia, uusia Jumalan lapsia.

        Siksi emme saa jättä evankeliumia, Jumalan osuutta ja Jumalan meille laskemaa uskonelämän perustaa pois.
        Emme voi rakentaa mitään ilman Jumalan perustaa. Emme voi rakentaa toimivaa kristillistä elämää saarnaan ihmisen syntisyydestä ja ihmiselle osoitettujen vaatimusten varaan. Jeesus (Jumalan Sana) on ainoa kestävä perusta uskoon tulolle ja uskossa kasvamiselle ja pysymiselle ja pyhitykselle.
        Kun tämä perusta on laskettu ja joku tulee uskoon, uudestisyntyy Jumalan Sanasta ja Hengestä; Jumalasta, hän alkaa rakentamaan kristillistä elämä Kristus perustalle ja kalliolle.

        HÄNELLE ALETAAN OPETTAMAAN KRISTILLISTÄ ELÄMÄÄ JA VAELLUSTA. Jeesus käski opettaa näitä asioita opetuslapsille, ei uskosta osattomalle ihmiselle. Uskosta osaton on vapaa vanhurskaudesta. Ensin Usko, sitten teot.
        Ensin lapseksi syntyminen. Sitten vasta alkaa kasvu.
        Jumalan lapsi kasvaa armon maaperässä Jumalan armosta.

        Hebrealaiskirje:13:9 "Älkää antako monenlaisten ja vieraiden oppien itseänne vietellä; sillä on hyvä, että sydän saa vahvistusta armosta eikä ruuista, joista ne, jotka niitä menoja ovat noudattaneet, eivät ole mitään hyötyneet"

        Tiit 2:11 "Sillä Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille ja kasvattaa meitä, että me, hyljäten jumalattomuuden ja maailmalliset himot, eläisimme siveästi ja vanhurskaasti ja jumalisesti nykyisessä maailmanajassa,"

        1 Kor 15:10 "Mutta Jumalan armosta minä olen se, mikä olen, eikä hänen armonsa minua kohtaan ole ollut turha, vaan enemmän kuin he kaikki minä olen työtä tehnyt, en kuitenkaan minä, vaan Jumalan armo, joka on minun kanssani."

        2 Kor 8:1 "Mutta me saatamme teidän tietoonne, veljet, mitä Jumalan armo on vaikuttanut Makedonian seurakunnissa"


      • jaikali kirjoitti:

        Apostolit saarnasivat Kristusta ja kansa sai piston sydämeensä ja teki parannuksen ja tuli Jeesuksen luokse. Nyt tällä palstalla saarnataan ihmistä ja ihmisen pahuutta, syntisyyttä, "Jumalan" vaatimuksia, ja kansa kääntyy Jeesuksen puoleen ja tekee parannuksen. Niinkö se evankeliumin voima on nyt kääntynyt saarnasta Kristuksesta saarnaan ihmisen pahuudesta?

        Eikö ristin Sanomassa olekaan enää Jumalan pelastavaa voimaa? Ihmisessä ja hänen pahuudessaanko nyt on Jumalan pelastava voima? 1.Kor:1:18 "Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima."

        1.Kor:2:1 Niinpä, kun minä tulin teidän tykönne, veljet, en tullut puheen tai viisauden loistolla teille Jumalan todistusta julistamaan. Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna. Ja ollessani teidän tykönänne minä olin heikkouden vallassa ja pelossa ja suuressa vavistuksessa, ja minun puheeni ja saarnani ei ollut kiehtovia viisauden sanoja, vaan Hengen ja voiman osoittamista,
        ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan."

        SANA RISTISTÄ ON JUMALAN VOIMA PELASTUKSEKSI SEN USKOVALLE IHMISELLE vielä tänäkin päivänä!!!

        Siksi minä olen ymmärtänyt että evankeliumia tulee saarnata kaikelle kansalle kaikkialla kunnes Herra tulee. Jumala kutsuu ihmistä evankeliumin Sanan (Jeesuksen) kautta vielä tänäänkin. Pyhä Henki antaa synnin tunnon evankeliumin Sanan kautta (Pyhä Henki asuu Jumalan Sanassa) ja vetää ihmistä Jeesuksen luokse saamaan pelastuksen ja syntien anteeksi antamuksen.

        Ilman evankeliumia ihminen, jos hän tekee parannusta, hän rakentaa omaa vanhurskauttaan eikä tule Jeesuksen luokse koska mikäli hän kokee onnistuneensa parantelemaan itseään tarpeeksi, hän ei koe tarvitsevan enää Jeesusta. Hän ei silloin myöskään tule uskoon sisälle. Ilman Jeesusta (evankeliumia) hänestä tulee korkeintaan käännynnäinen.

        Vain evankeliumin Sana Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta voi uudestisynnyttää ihmisen Jumalan lapseksi. Vain Sanoma Jeesuksesta (Jumalan Sana) voi luoda uusia luomuksia, uusia Jumalan lapsia.

        Siksi emme saa jättä evankeliumia, Jumalan osuutta ja Jumalan meille laskemaa uskonelämän perustaa pois.
        Emme voi rakentaa mitään ilman Jumalan perustaa. Emme voi rakentaa toimivaa kristillistä elämää saarnaan ihmisen syntisyydestä ja ihmiselle osoitettujen vaatimusten varaan. Jeesus (Jumalan Sana) on ainoa kestävä perusta uskoon tulolle ja uskossa kasvamiselle ja pysymiselle ja pyhitykselle.
        Kun tämä perusta on laskettu ja joku tulee uskoon, uudestisyntyy Jumalan Sanasta ja Hengestä; Jumalasta, hän alkaa rakentamaan kristillistä elämä Kristus perustalle ja kalliolle.

        HÄNELLE ALETAAN OPETTAMAAN KRISTILLISTÄ ELÄMÄÄ JA VAELLUSTA. Jeesus käski opettaa näitä asioita opetuslapsille, ei uskosta osattomalle ihmiselle. Uskosta osaton on vapaa vanhurskaudesta. Ensin Usko, sitten teot.
        Ensin lapseksi syntyminen. Sitten vasta alkaa kasvu.
        Jumalan lapsi kasvaa armon maaperässä Jumalan armosta.

        Hebrealaiskirje:13:9 "Älkää antako monenlaisten ja vieraiden oppien itseänne vietellä; sillä on hyvä, että sydän saa vahvistusta armosta eikä ruuista, joista ne, jotka niitä menoja ovat noudattaneet, eivät ole mitään hyötyneet"

        Tiit 2:11 "Sillä Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille ja kasvattaa meitä, että me, hyljäten jumalattomuuden ja maailmalliset himot, eläisimme siveästi ja vanhurskaasti ja jumalisesti nykyisessä maailmanajassa,"

        1 Kor 15:10 "Mutta Jumalan armosta minä olen se, mikä olen, eikä hänen armonsa minua kohtaan ole ollut turha, vaan enemmän kuin he kaikki minä olen työtä tehnyt, en kuitenkaan minä, vaan Jumalan armo, joka on minun kanssani."

        2 Kor 8:1 "Mutta me saatamme teidän tietoonne, veljet, mitä Jumalan armo on vaikuttanut Makedonian seurakunnissa"

        >>>2 Kor 8:1 "Mutta me saatamme teidän tietoonne, veljet, mitä Jumalan armo on vaikuttanut Makedonian seurakunnissa"


      • L_S kirjoitti:

        Mistä tämä kaikki siis lähti. Näen sinun opetuksessasi sellaisen kummallisuuden, joka jättää ihmisen valhearmon turviin ja se koroittaa sellainen kyllä ihmistä itseään, ihminen jää oman paranteluyrityksen toivon varaan ja se ei johdata Jeesuksen luokse, ei koroita Jeesusta.

        Kun sinä kerran täällä opetuksiasi tuot, kait sinulle saa esittää myös näkemyksiä.

        >>>Kun sinä kerran täällä opetuksiasi tuot, kait sinulle saa esittää myös näkemyksiä.


      • jaikali kirjoitti:

        >>>Kun sinä kerran täällä opetuksiasi tuot, kait sinulle saa esittää myös näkemyksiä.

        Uskon että jokainen lukija ymmärtää että minä kirjoitan vilpittömille ihmisille, uskosta osattomille vilpittömille ihmisille
        jotka ovat Jumalan kutsussa ja puhuttelussa.

        Kirjoitan myös vilpittömille heikoille lankeileville uskoville.
        En varmasti kirjoita pilkkaajille enkä ihmisille jotka eivät edes tahdo elää Jumalan tahdon mukaan eivätkä pyri siihe. En kirjoita mitään ihmiselle joka etsii hyväksyntää synneilleen. Sitä ei minulta saa koska en kirjoita sellaiselle ihmiselle.

        Ymmärrätte varmasti että kirjoitan uskossa taisteleville vilpittömille Jumalan lapsille ja Jumalan puhuttelussa oleville ihmisille. Niin miksi tämä alituinen vänkääminen?


      • Lightning Star
        jaikali kirjoitti:

        >>>Kun sinä kerran täällä opetuksiasi tuot, kait sinulle saa esittää myös näkemyksiä.

        Sanan kautta. Jumala ei ole lakihenkinen ja armoton.


      • Lightning Star
        jaikali kirjoitti:

        Uskon että jokainen lukija ymmärtää että minä kirjoitan vilpittömille ihmisille, uskosta osattomille vilpittömille ihmisille
        jotka ovat Jumalan kutsussa ja puhuttelussa.

        Kirjoitan myös vilpittömille heikoille lankeileville uskoville.
        En varmasti kirjoita pilkkaajille enkä ihmisille jotka eivät edes tahdo elää Jumalan tahdon mukaan eivätkä pyri siihe. En kirjoita mitään ihmiselle joka etsii hyväksyntää synneilleen. Sitä ei minulta saa koska en kirjoita sellaiselle ihmiselle.

        Ymmärrätte varmasti että kirjoitan uskossa taisteleville vilpittömille Jumalan lapsille ja Jumalan puhuttelussa oleville ihmisille. Niin miksi tämä alituinen vänkääminen?

        Niin siitä näkemyserosta. Joka saa ottaa sen valtavan armon vastaan, jonka Sana on saanut elämään. Näin myös Jeesuksen oma saa nähdä koko elämänsä Jumalan tahtoon asetettuna.

        En ymmärrä tuota synnin jatkuvaa puhdistusta, josta kirjoitit... koska Jeesus on luvannut vapauden ja sen saa ottaa vastaan yhdellä kertaa. Synti on ihmisen luonto, josta Jeesus vapauttaa ja tämä kaikki on armosta yksin. Siinähän se valtava ILOSANOMA on. Jos ihminen jää elämään epäuskossa, eikä usko sovitukseen, eikö hän loppujen lopuksi ole itsensä parantelemisessa kiinni... ja tällöin hän ei eläkään kokonaan armosta, jossa olisi se muuttava voima.


      • Lightning Star kirjoitti:

        Niin siitä näkemyserosta. Joka saa ottaa sen valtavan armon vastaan, jonka Sana on saanut elämään. Näin myös Jeesuksen oma saa nähdä koko elämänsä Jumalan tahtoon asetettuna.

        En ymmärrä tuota synnin jatkuvaa puhdistusta, josta kirjoitit... koska Jeesus on luvannut vapauden ja sen saa ottaa vastaan yhdellä kertaa. Synti on ihmisen luonto, josta Jeesus vapauttaa ja tämä kaikki on armosta yksin. Siinähän se valtava ILOSANOMA on. Jos ihminen jää elämään epäuskossa, eikä usko sovitukseen, eikö hän loppujen lopuksi ole itsensä parantelemisessa kiinni... ja tällöin hän ei eläkään kokonaan armosta, jossa olisi se muuttava voima.

        >>>Synti on ihmisen luonto, josta Jeesus vapauttaa ja tämä kaikki on armosta yksin>Jos ihminen jää elämään epäuskossa, eikä usko sovitukseen, eikö hän loppujen lopuksi ole itsensä parantelemisessa kiinni... ja tällöin hän ei eläkään kokonaan armosta, jossa olisi se muuttava voima.


      • Tiestä
        jaikali kirjoitti:

        Uskon että jokainen lukija ymmärtää että minä kirjoitan vilpittömille ihmisille, uskosta osattomille vilpittömille ihmisille
        jotka ovat Jumalan kutsussa ja puhuttelussa.

        Kirjoitan myös vilpittömille heikoille lankeileville uskoville.
        En varmasti kirjoita pilkkaajille enkä ihmisille jotka eivät edes tahdo elää Jumalan tahdon mukaan eivätkä pyri siihe. En kirjoita mitään ihmiselle joka etsii hyväksyntää synneilleen. Sitä ei minulta saa koska en kirjoita sellaiselle ihmiselle.

        Ymmärrätte varmasti että kirjoitan uskossa taisteleville vilpittömille Jumalan lapsille ja Jumalan puhuttelussa oleville ihmisille. Niin miksi tämä alituinen vänkääminen?

        jaikaili. Uskon, että kirjoitat uskovaisille. Siis kirjoitat uskovaisille ihmisille, jotka vilpittömästi etsivät Jumalan valtakuntaa. Nuo pesukonehöpötykset pitää ohittaa. Ne aloitti aikanaan Semper.filedes pilkatakseen sinua jaikali. Ei meidänkään oppimme ole sama, mutta kirjoitamme molemmat vilpittömille Herran etsijöille. Kirjoitamme heille, jotka tahtovat mennä ahtaasta portista sisään. Ei ihminen ole ensin syntynyt Jumalan lapseksi, vaan ensin hän on syntinen, armoa tarvitseva. Jeesus, joka on Jumalan Sana on Pyhän Hengen lahjan voimasta täällä. Jokainen meistä tietää, että Jeesus TULI taivaasta Ihmisen pojaksi. opetti TIEN Jumalan luokse ja lähetti Pyhän Hengen kirkastamaan tuon opetuksen. Itse Jeesus palasi taivaaseen, sisimpään majaan ja näin avasi TIEN meille sisälle. Esirippu avautuu ylhäältä alas, ei alhaalta ylös. Jumalan Sana Pyhän Hengen kirkastuksella muuttaa lihallisen ihmisen hengelliseksi ihmiseksi ja vasta sen jälkeen ihminen on päässyt ahtaasta portista sisään. Sisällä ei ole Uhria, vaan se on portin ulkopuolella ja tuosta meidän tulee kaikille kertoa, että he eivät nukahtaisi väärään armoon ja valvomattomuuteen. Eivät kaikki koskaan synny Jumalan lapsiksi, koska he eivät lähde seuraamaan Jeesusta, eli Jumalan Sanaa. On väärin opettaa niin, että jokainen uskon lahjan saanut on heti uusi luomus ja näin hänelle riittäisi Jeesuksen veren puhdistus. On niin kalliista uhriverestä kyse, että tuollaista ei saa opettaa, vaan pitää kertoa se, että ihmisen on hyljättävä kaikki Jumalan Sanan tieltä, jos aikoo päästä Jeesus ruumiiseen, jonka kallis sovintoveri pitää kansan puhtaudesta huolen. Ei kukaan synny uudeksi, jos ei ota vastaan Jeesuksen opetuksia ("Te olette puhtaat sen Sanan kautta, jonka olen teille puhunut") ja taivu niiden opetusten alle. Usko Jeesuksen opetuksiin riittää, sillä usko alkaa muuttamaan ihmistä niin, että hän saa VOIMAN tulla Jumalan lapseksi. Jeesuskin joutui kasvamaan kuuliaisuuden kautta ollessaan Ihmisen Poika täällä. Hän oli kaikessa kuuliainen LÄHTETÄJÄLLEEN, eli Isälle ja sen takia voitti synnin- ja kuolemanlain. Jeesus tuli meille esikuvaksi.
        Matteus 7
        12 Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat.
        13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
        14 mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.
        15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
        16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
        17 Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.
        18 Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
        19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
        20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
        24 Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi.
        25 Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksyivät sitä huonetta vastaan, mutta se ei sortunut, sillä se oli kalliolle perustettu.
        26 Ja jokainen, joka kuulee nämä minun sanani eikä tee niiden mukaan, on verrattava tyhmään mieheen, joka huoneensa hiekalle rakensi.
        27 Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksähtivät sitä huonetta vastaan, ja se sortui, ja sen sortuminen oli suuri."
        28 Ja kun Jeesus lopetti nämä puheet, olivat kansanjoukot hämmästyksissään hänen opetuksestansa,
        29 sillä hän opetti heitä niinkuin se, jolla valta on, eikä niinkuin heidän kirjanoppineensa.


      • Taasko levittelet
        Tiestä kirjoitti:

        jaikaili. Uskon, että kirjoitat uskovaisille. Siis kirjoitat uskovaisille ihmisille, jotka vilpittömästi etsivät Jumalan valtakuntaa. Nuo pesukonehöpötykset pitää ohittaa. Ne aloitti aikanaan Semper.filedes pilkatakseen sinua jaikali. Ei meidänkään oppimme ole sama, mutta kirjoitamme molemmat vilpittömille Herran etsijöille. Kirjoitamme heille, jotka tahtovat mennä ahtaasta portista sisään. Ei ihminen ole ensin syntynyt Jumalan lapseksi, vaan ensin hän on syntinen, armoa tarvitseva. Jeesus, joka on Jumalan Sana on Pyhän Hengen lahjan voimasta täällä. Jokainen meistä tietää, että Jeesus TULI taivaasta Ihmisen pojaksi. opetti TIEN Jumalan luokse ja lähetti Pyhän Hengen kirkastamaan tuon opetuksen. Itse Jeesus palasi taivaaseen, sisimpään majaan ja näin avasi TIEN meille sisälle. Esirippu avautuu ylhäältä alas, ei alhaalta ylös. Jumalan Sana Pyhän Hengen kirkastuksella muuttaa lihallisen ihmisen hengelliseksi ihmiseksi ja vasta sen jälkeen ihminen on päässyt ahtaasta portista sisään. Sisällä ei ole Uhria, vaan se on portin ulkopuolella ja tuosta meidän tulee kaikille kertoa, että he eivät nukahtaisi väärään armoon ja valvomattomuuteen. Eivät kaikki koskaan synny Jumalan lapsiksi, koska he eivät lähde seuraamaan Jeesusta, eli Jumalan Sanaa. On väärin opettaa niin, että jokainen uskon lahjan saanut on heti uusi luomus ja näin hänelle riittäisi Jeesuksen veren puhdistus. On niin kalliista uhriverestä kyse, että tuollaista ei saa opettaa, vaan pitää kertoa se, että ihmisen on hyljättävä kaikki Jumalan Sanan tieltä, jos aikoo päästä Jeesus ruumiiseen, jonka kallis sovintoveri pitää kansan puhtaudesta huolen. Ei kukaan synny uudeksi, jos ei ota vastaan Jeesuksen opetuksia ("Te olette puhtaat sen Sanan kautta, jonka olen teille puhunut") ja taivu niiden opetusten alle. Usko Jeesuksen opetuksiin riittää, sillä usko alkaa muuttamaan ihmistä niin, että hän saa VOIMAN tulla Jumalan lapseksi. Jeesuskin joutui kasvamaan kuuliaisuuden kautta ollessaan Ihmisen Poika täällä. Hän oli kaikessa kuuliainen LÄHTETÄJÄLLEEN, eli Isälle ja sen takia voitti synnin- ja kuolemanlain. Jeesus tuli meille esikuvaksi.
        Matteus 7
        12 Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat.
        13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
        14 mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.
        15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
        16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
        17 Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.
        18 Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
        19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
        20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
        24 Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi.
        25 Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksyivät sitä huonetta vastaan, mutta se ei sortunut, sillä se oli kalliolle perustettu.
        26 Ja jokainen, joka kuulee nämä minun sanani eikä tee niiden mukaan, on verrattava tyhmään mieheen, joka huoneensa hiekalle rakensi.
        27 Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksähtivät sitä huonetta vastaan, ja se sortui, ja sen sortuminen oli suuri."
        28 Ja kun Jeesus lopetti nämä puheet, olivat kansanjoukot hämmästyksissään hänen opetuksestansa,
        29 sillä hän opetti heitä niinkuin se, jolla valta on, eikä niinkuin heidän kirjanoppineensa.

        Näitä harhaoppejasi "Tiestä" ?

        Etkö malta lopettaa millään ?

        Pitääkö nämä taas käydä läpi ja näyttää harhasi joissa elät ?


      • Lightning Star
        jaikali kirjoitti:

        >>>Synti on ihmisen luonto, josta Jeesus vapauttaa ja tämä kaikki on armosta yksin>Jos ihminen jää elämään epäuskossa, eikä usko sovitukseen, eikö hän loppujen lopuksi ole itsensä parantelemisessa kiinni... ja tällöin hän ei eläkään kokonaan armosta, jossa olisi se muuttava voima.

        Haluaisin, että heikot, löytäisivät vapautuksen. Kuormaa en lisätä tahdo. Mielestäni on kuitenkin petos, jättää ihminen jatkuvaan parannuksen tekoon, ilman parantumista, jonka Sana lupaa. Jeesus ei jätä ketään sairaaksi, vaan parantaa, tekee terveeksi. Sillä onhan Hän Voittaja, eikä jätä ihmistä orjuuteen.

        Elin uskossa useamman vuoden, kantaen raskaita taakkoja, en ollut todellisesti vapaa silloin vielä, parantelin jatkuvasti itse itseäni, tunsin syyllisyyttä, parantelin....

        Ja kun Jeesus vapautti, alkoi täysin uusi elämä, jossa Sanan lupaukset toteutuivat. Siihen loppui oma tie. Jeesuksen seuraaminen tarkoittaa sitä, että jättäytyy kokonaan parannettavaksi, ei enää mitään omaa, vaan kaikki omistettuna Jumalan tahdolle.


      • jaikalii
        Lightning Star kirjoitti:

        Haluaisin, että heikot, löytäisivät vapautuksen. Kuormaa en lisätä tahdo. Mielestäni on kuitenkin petos, jättää ihminen jatkuvaan parannuksen tekoon, ilman parantumista, jonka Sana lupaa. Jeesus ei jätä ketään sairaaksi, vaan parantaa, tekee terveeksi. Sillä onhan Hän Voittaja, eikä jätä ihmistä orjuuteen.

        Elin uskossa useamman vuoden, kantaen raskaita taakkoja, en ollut todellisesti vapaa silloin vielä, parantelin jatkuvasti itse itseäni, tunsin syyllisyyttä, parantelin....

        Ja kun Jeesus vapautti, alkoi täysin uusi elämä, jossa Sanan lupaukset toteutuivat. Siihen loppui oma tie. Jeesuksen seuraaminen tarkoittaa sitä, että jättäytyy kokonaan parannettavaksi, ei enää mitään omaa, vaan kaikki omistettuna Jumalan tahdolle.

        Sinä kerrot uskovan uskon kasvusta ja vaelluksesta. Emme ole siitä eri mieltä, emme varmastikaan.

        En usko että kukaan uskova on koko elämänsä elänyt hallelujaakukkuloilla. Ei meillä aina mene kovin hyvin hengellisesti. Siitä huolimatta olemme Herran omia. Niitä laaksoja on ja joskus syviäkin onkaloita joihin uskova jostakin syystä joutuu. Silloin koetaan tuskaa, ahdistusta ja jopa toivottomuutta. Näistä asioista Paavalikin kirjoittaaa. Jumala tahtoo opettaa: "Näissä kaikissa me saamme jalon voiton Hänen kauttansa joka meitä on rakastanut ja rakastaa Room 8:37 .

        Nämä ovat niitä aikoja jolloin Jumala kasvattaa uskovaa. Emmehän me voi aina olla Herran sylissä niin kuin pikkuvauva. Emme ole aina hengellisiä pikkuvauvoja. Me kasvamme ja kehitymme uskon tiellä Herran kasvattamana.

        Herra kasvattaa, ja Herra on Sana ja Henki ja armo.
        Sanan kasvattaa ja "huoltaa" uskovaa. Kasvaamme kohti täydellisyyttä mutta tässä ajassa emme sitä saavuta.

        Nyt lähden noutamaan auton korjaamolta. Sekin tarvitsee joskus huoltoa ja korjausta. Uudet jarrut takana ja öljyvuoto moottorista sekä valoja on korjattu. Mutta minä tiedän siinä lisää pikkuvikoja. Korjautan sitten myöhemmin auton tiptopkuntoon. Kaikkea kun ei voi tehdä yhdellä kertaa. Tulisi näes kalliiksi. Mutta korjaan ja huollan sitä koska pidän siitä ja se on hyvä auto. Ja niin autoni "kasvaa" ja ehistyy entisestään kohti täydellisyyttä vaikka onkin vanha ajopeli. He hee!!!!


      • ohohoooo
        savonarola kirjoitti:

        Joko Raamattu on Totuus tai sitten Usko Toivosen armon evankelium joka armahtaa synnin..

        Ei kun savonarolan harhaoppi on totuus! Näin savonarola luulottelee harhaisesti!


      • Lightning Star
        jaikalii kirjoitti:

        Sinä kerrot uskovan uskon kasvusta ja vaelluksesta. Emme ole siitä eri mieltä, emme varmastikaan.

        En usko että kukaan uskova on koko elämänsä elänyt hallelujaakukkuloilla. Ei meillä aina mene kovin hyvin hengellisesti. Siitä huolimatta olemme Herran omia. Niitä laaksoja on ja joskus syviäkin onkaloita joihin uskova jostakin syystä joutuu. Silloin koetaan tuskaa, ahdistusta ja jopa toivottomuutta. Näistä asioista Paavalikin kirjoittaaa. Jumala tahtoo opettaa: "Näissä kaikissa me saamme jalon voiton Hänen kauttansa joka meitä on rakastanut ja rakastaa Room 8:37 .

        Nämä ovat niitä aikoja jolloin Jumala kasvattaa uskovaa. Emmehän me voi aina olla Herran sylissä niin kuin pikkuvauva. Emme ole aina hengellisiä pikkuvauvoja. Me kasvamme ja kehitymme uskon tiellä Herran kasvattamana.

        Herra kasvattaa, ja Herra on Sana ja Henki ja armo.
        Sanan kasvattaa ja "huoltaa" uskovaa. Kasvaamme kohti täydellisyyttä mutta tässä ajassa emme sitä saavuta.

        Nyt lähden noutamaan auton korjaamolta. Sekin tarvitsee joskus huoltoa ja korjausta. Uudet jarrut takana ja öljyvuoto moottorista sekä valoja on korjattu. Mutta minä tiedän siinä lisää pikkuvikoja. Korjautan sitten myöhemmin auton tiptopkuntoon. Kaikkea kun ei voi tehdä yhdellä kertaa. Tulisi näes kalliiksi. Mutta korjaan ja huollan sitä koska pidän siitä ja se on hyvä auto. Ja niin autoni "kasvaa" ja ehistyy entisestään kohti täydellisyyttä vaikka onkin vanha ajopeli. He hee!!!!

        Uskon Jeesukseen. Hän on luvannut, että joka juo sitä vettä jota Hän tarjoaa, ei koskaan ole enää janoinoinen. Hän on luvannut parantaa ja tehdä terveeksi.

        Hän ei jättänyt minusta jalkapuolta tai käsipuolta, ei sokeiksi sokeiden joukkoon. Uskon Häneen


      • Sanon vaan.
        jaikalii kirjoitti:

        Sinä kerrot uskovan uskon kasvusta ja vaelluksesta. Emme ole siitä eri mieltä, emme varmastikaan.

        En usko että kukaan uskova on koko elämänsä elänyt hallelujaakukkuloilla. Ei meillä aina mene kovin hyvin hengellisesti. Siitä huolimatta olemme Herran omia. Niitä laaksoja on ja joskus syviäkin onkaloita joihin uskova jostakin syystä joutuu. Silloin koetaan tuskaa, ahdistusta ja jopa toivottomuutta. Näistä asioista Paavalikin kirjoittaaa. Jumala tahtoo opettaa: "Näissä kaikissa me saamme jalon voiton Hänen kauttansa joka meitä on rakastanut ja rakastaa Room 8:37 .

        Nämä ovat niitä aikoja jolloin Jumala kasvattaa uskovaa. Emmehän me voi aina olla Herran sylissä niin kuin pikkuvauva. Emme ole aina hengellisiä pikkuvauvoja. Me kasvamme ja kehitymme uskon tiellä Herran kasvattamana.

        Herra kasvattaa, ja Herra on Sana ja Henki ja armo.
        Sanan kasvattaa ja "huoltaa" uskovaa. Kasvaamme kohti täydellisyyttä mutta tässä ajassa emme sitä saavuta.

        Nyt lähden noutamaan auton korjaamolta. Sekin tarvitsee joskus huoltoa ja korjausta. Uudet jarrut takana ja öljyvuoto moottorista sekä valoja on korjattu. Mutta minä tiedän siinä lisää pikkuvikoja. Korjautan sitten myöhemmin auton tiptopkuntoon. Kaikkea kun ei voi tehdä yhdellä kertaa. Tulisi näes kalliiksi. Mutta korjaan ja huollan sitä koska pidän siitä ja se on hyvä auto. Ja niin autoni "kasvaa" ja ehistyy entisestään kohti täydellisyyttä vaikka onkin vanha ajopeli. He hee!!!!

        Mikset jaikali osta uutta autoa? Minä vaihdan auton aina uuteen noin 3 vuoden välein ja hyvin toimii aina. Sinuakin sitä varallisuutta on, niin kelle sinä sitä säästät? Heh!


      • Lightning Star
        jaikalii kirjoitti:

        Sinä kerrot uskovan uskon kasvusta ja vaelluksesta. Emme ole siitä eri mieltä, emme varmastikaan.

        En usko että kukaan uskova on koko elämänsä elänyt hallelujaakukkuloilla. Ei meillä aina mene kovin hyvin hengellisesti. Siitä huolimatta olemme Herran omia. Niitä laaksoja on ja joskus syviäkin onkaloita joihin uskova jostakin syystä joutuu. Silloin koetaan tuskaa, ahdistusta ja jopa toivottomuutta. Näistä asioista Paavalikin kirjoittaaa. Jumala tahtoo opettaa: "Näissä kaikissa me saamme jalon voiton Hänen kauttansa joka meitä on rakastanut ja rakastaa Room 8:37 .

        Nämä ovat niitä aikoja jolloin Jumala kasvattaa uskovaa. Emmehän me voi aina olla Herran sylissä niin kuin pikkuvauva. Emme ole aina hengellisiä pikkuvauvoja. Me kasvamme ja kehitymme uskon tiellä Herran kasvattamana.

        Herra kasvattaa, ja Herra on Sana ja Henki ja armo.
        Sanan kasvattaa ja "huoltaa" uskovaa. Kasvaamme kohti täydellisyyttä mutta tässä ajassa emme sitä saavuta.

        Nyt lähden noutamaan auton korjaamolta. Sekin tarvitsee joskus huoltoa ja korjausta. Uudet jarrut takana ja öljyvuoto moottorista sekä valoja on korjattu. Mutta minä tiedän siinä lisää pikkuvikoja. Korjautan sitten myöhemmin auton tiptopkuntoon. Kaikkea kun ei voi tehdä yhdellä kertaa. Tulisi näes kalliiksi. Mutta korjaan ja huollan sitä koska pidän siitä ja se on hyvä auto. Ja niin autoni "kasvaa" ja ehistyy entisestään kohti täydellisyyttä vaikka onkin vanha ajopeli. He hee!!!!

        Tuli vielä mieleen tämä asia. Mitä ajattelet siitä kun Jeesus opettaa evankeliumeissa että vanhan päälle ei voi laskea uutta. Tulee siis syntyä kokonaan uudeksi ylhäältä.

        Jeesushan opettaa myös väkevän sitomisesta.


      • Raamattu puhuu
        jaikali kirjoitti:

        Raamattu todistaa; "Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan, veri PUHDISTAA kaikesta synnistä" (1 Joh 1-1-9) se on jatkuvaa puhdistamista ja puhdistumista, sillä, veri PUHDISTAA.

        Jumala itse on lohkaissut syntisen puhdistettavan ihmisen irti maailman kalliosta ja Saa.tanan vallasta. Hän on siirtänyt/asettanut Jeesukseen uskovan Kristuksessa Jeesuksessa YHTEYTEENSÄ elämään Hänen kanssaan.

        Asettaessaan ihmisen yhteyteensä Jeesuksessa Kristuksessa, JUMALA PUHDISTI syntisen IHMISEN KAIKESTA SYNNISTÄ. Sen jälkeen tässä yhteydessä uskovan puhdistus on jatkuvaa apostoli Johanneksen todistuksen mukaan. Uskon Johanneksen tietävän mistä puhuu. Sitäpaitsi Johannes kirjoitti Kirjeensä Pyhän Hengen sanelemana. Silloin hänen Kirjeensä on Jumalan Sanaa ja totta.

        Tämä jatkuva puhdistuminen tapahtuu siis vain ja ainoastaan Jumalan yhteydessä. Synneistä puhdistumista ei tapahdu ulkopuolella Jeesuksen Kristuksen. Mutta sisällä Kristuksessa se on automaatio ja Jumalan itsensä toimintaan panema toiminta. Jumala on sen niin päättänyt että se toimii tällä perusteella. Hän tahtoo puhtaita lapsia. Se edellyttää Jumalan lapsen jatkuvaa puhdistamista. Meidän tulee tyytyä siihen mitä Jumala on päättänyt ja tehnyt. Eihän siitä voi edes valittaa mihinkään niin miksi riitelisimme Korkeinta vastaan. Hyväksykäämme Jumalan päätökset ja teot nöyryydessä.

        Kol 1:14 "Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen, "

        Ef:1:7 "jossa meillä on lunastus hänen verensä kautta, rikkomusten anteeksisaaminen, hänen armonsa rikkauden mukaan."

        Sekä syntien anteeksi antamus (Jumala antaa anteeksi) että syntien anteeksi saaminen (ihminen saa anteeksi) on Kristuksessa Jeesuksessa. Se ei ole vain yhden kerran tapahtuva asia. Se toteutuu ja tapahtuu päivittäin koko uskovan elämän ajan. Muussa tapauksessa uskoon tullut syntinen kyllä saisi syntinsä anteeksi uskoon tulossaa mutta sitten hänen pitäisi ansaita pelastuksensa hyvällä ja onnistuneella synnittömällä elämällä. Kukaan ei onnistu elämään synnittömästi niin tämä synneistä puhdistaminen ja puhdistuminen on välttämätöntä.

        Jatkuva puhdistaminen välttämätöntä? Eli uskosi mukaan Jeesuksen Veri on niin heikko että se ei koskaan tee ihmisestä vapaata synnistä? Jeesus sanoi: "Se joka syntiä tekee, on synnin orja, mutta orja ei pysy talossa iäti, Poika pysyy. Ja se jonka Poika tekee vapaaksi on totisesti vapaa" Mutta sinä luet: "hiukan vapaa"? "Osittain vapaa"? Tai "ehkä vapaa"? Mutta ei KOKONAAN Vapaa? Onko Totisesti Vapautettu KOKONAAN Vapaa, vai vain hiukan vapaa, ja vielä osittain kahleissa? Jeesus ei ole heikko, etteikö Hän ja Hänen Verensä pystyisi vapauttamaan kokonaan synnistä? . Vai onko? "Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan, veri PUHDISTAA kaikesta synnistä" (1 Joh 1-1-9) "se on jatkuvaa puhdistamista." Jeesuksen Veri PUHDISTAA, KAIKESTA synnistä, mutta ei mielestäsi anna Kokonaan Pysyvää puhtautta, eikä puhdistakaan kaikesta synnistä, vaan koko ajan tarvitaan lisää puhdistusta? Sinun mielestäsi Jeesuksen Veri on heikkotehoinen pesuaine? Jos sitten toisaalta Jeesuksen Veri PUHDISTAA KAIKESTA synnistä, eli pesee KOKONAAN Puhtaaksi, mitä mieltä on Puhtaan puhdistamisessa? Vai Jeesuksen Veri Puhdistaa Kaikesta synnistä, mutta ei Puhdistakaan Kaikesta synnistä, kun aina vain jää jotain puhdistettavaa?


      • jaikalii
        Raamattu puhuu kirjoitti:

        Jatkuva puhdistaminen välttämätöntä? Eli uskosi mukaan Jeesuksen Veri on niin heikko että se ei koskaan tee ihmisestä vapaata synnistä? Jeesus sanoi: "Se joka syntiä tekee, on synnin orja, mutta orja ei pysy talossa iäti, Poika pysyy. Ja se jonka Poika tekee vapaaksi on totisesti vapaa" Mutta sinä luet: "hiukan vapaa"? "Osittain vapaa"? Tai "ehkä vapaa"? Mutta ei KOKONAAN Vapaa? Onko Totisesti Vapautettu KOKONAAN Vapaa, vai vain hiukan vapaa, ja vielä osittain kahleissa? Jeesus ei ole heikko, etteikö Hän ja Hänen Verensä pystyisi vapauttamaan kokonaan synnistä? . Vai onko? "Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan, veri PUHDISTAA kaikesta synnistä" (1 Joh 1-1-9) "se on jatkuvaa puhdistamista." Jeesuksen Veri PUHDISTAA, KAIKESTA synnistä, mutta ei mielestäsi anna Kokonaan Pysyvää puhtautta, eikä puhdistakaan kaikesta synnistä, vaan koko ajan tarvitaan lisää puhdistusta? Sinun mielestäsi Jeesuksen Veri on heikkotehoinen pesuaine? Jos sitten toisaalta Jeesuksen Veri PUHDISTAA KAIKESTA synnistä, eli pesee KOKONAAN Puhtaaksi, mitä mieltä on Puhtaan puhdistamisessa? Vai Jeesuksen Veri Puhdistaa Kaikesta synnistä, mutta ei Puhdistakaan Kaikesta synnistä, kun aina vain jää jotain puhdistettavaa?

        ???


      • Raamattu puhuu
        jaikali kirjoitti:

        >>>Synti on ihmisen luonto, josta Jeesus vapauttaa ja tämä kaikki on armosta yksin>Jos ihminen jää elämään epäuskossa, eikä usko sovitukseen, eikö hän loppujen lopuksi ole itsensä parantelemisessa kiinni... ja tällöin hän ei eläkään kokonaan armosta, jossa olisi se muuttava voima.

        "Armo vapauttaa" Pois mistä? Mistä armo vapauttaa, ja mihin? Sinun mukaan armo vapauttaa syntiin..?


      • Raamattu puhuu
        jaikali kirjoitti:

        Minä pyrin keskittymään siihen mitä Jumala on tehnyt ja tekee syntiselle ja uskovalle ja uskovassa. Minä pyrin tuomaan esille Jeesusta ja Hänen tekojaan. Toiset, suurin osa palstakirjoittajia, tuovat esille ihmistä ja ihmisen syntisyyttä ja ihmisen tekoja.. Minä kerron Jumalan ratkaisusta syntiongelmaan. Sen tehtävän uskon saaneeni Jumalalta.

        "Minä kerron Jumalan ratkaisusta syntiongelmaan" Mutta sinun tarjoamasi ratkaisu on kyllä aika heikko, koska se vaatii sinuun mukaasi jatkuvaa pesua, koskaan kuitenkaan KOKONAAN PUHTAAKSI pääsemättä. Jatkuvasti vain pestään, pestään ja pestään ja hinkataan, mutta koskaan ei KOKONAAN PUHTAAKSI tulla? Sinun Jeesuksesi on siis heikompi, kuin ihmisen syntisyys?


      • Raamattu puhuu
        jaikalii kirjoitti:

        ???

        Niin, sinun mukaasi aina jää jotain puhdistettavaa? Eikä koskaan päästä KOKONAISEEN PUHTAUTEEN? Et julista toivon vaan toivottomuuden sanomaa?


      • jaikalii
        Raamattu puhuu kirjoitti:

        Niin, sinun mukaasi aina jää jotain puhdistettavaa? Eikä koskaan päästä KOKONAISEEN PUHTAUTEEN? Et julista toivon vaan toivottomuuden sanomaa?

        ???


      • jaikalii
        Raamattu puhuu kirjoitti:

        Niin, sinun mukaasi aina jää jotain puhdistettavaa? Eikä koskaan päästä KOKONAISEEN PUHTAUTEEN? Et julista toivon vaan toivottomuuden sanomaa?

        Millä sydämellä kuunnellaan, vaikuttaa siihen mitä kuullaan.
        Tämä on käytännön elämässä nähtyä ja koettua monta kertaa.
        Olet varmasti itsekin hämmästynyt monta kertaa kuinka sinua
        on ymmärretty väärin. Nyt minä olen hämmästynyt.

        Jeesusta "ymmärrettiin väärin" ja Hänen Sanojaan väänneltiin ihmisten mukaan.
        Apostoleja "ymmärrettiin väärin" ja heidänkin opetuksiaan väännettiin sen mukaan. Näin on aina ollut ja näin tulee aina olemaan. Et voi puhua niin että kaikki ymmärtävät aina mitä sinä tahdot sanoa ja mitä tarkoitat. Olen havainnut tätä "väärin ymmärtämistä" myös politiikassa kun kuuntelee poliittisia vääntöjä. Luultavasti tämä ilmiö esiintyy kaikkialla missä kaksi ihmistä keskustelee jotka eivät tahdo ymmärtää mitä toinen tahtoo sanoa.


      • Kelleskaupunginvaari
        Raamattu puhuu kirjoitti:

        Jatkuva puhdistaminen välttämätöntä? Eli uskosi mukaan Jeesuksen Veri on niin heikko että se ei koskaan tee ihmisestä vapaata synnistä? Jeesus sanoi: "Se joka syntiä tekee, on synnin orja, mutta orja ei pysy talossa iäti, Poika pysyy. Ja se jonka Poika tekee vapaaksi on totisesti vapaa" Mutta sinä luet: "hiukan vapaa"? "Osittain vapaa"? Tai "ehkä vapaa"? Mutta ei KOKONAAN Vapaa? Onko Totisesti Vapautettu KOKONAAN Vapaa, vai vain hiukan vapaa, ja vielä osittain kahleissa? Jeesus ei ole heikko, etteikö Hän ja Hänen Verensä pystyisi vapauttamaan kokonaan synnistä? . Vai onko? "Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan, veri PUHDISTAA kaikesta synnistä" (1 Joh 1-1-9) "se on jatkuvaa puhdistamista." Jeesuksen Veri PUHDISTAA, KAIKESTA synnistä, mutta ei mielestäsi anna Kokonaan Pysyvää puhtautta, eikä puhdistakaan kaikesta synnistä, vaan koko ajan tarvitaan lisää puhdistusta? Sinun mielestäsi Jeesuksen Veri on heikkotehoinen pesuaine? Jos sitten toisaalta Jeesuksen Veri PUHDISTAA KAIKESTA synnistä, eli pesee KOKONAAN Puhtaaksi, mitä mieltä on Puhtaan puhdistamisessa? Vai Jeesuksen Veri Puhdistaa Kaikesta synnistä, mutta ei Puhdistakaan Kaikesta synnistä, kun aina vain jää jotain puhdistettavaa?

        se on nii kun minä pesen pyykkiä nii siitä pyykistä tulee puhdasta ja hohtavan valkoista kun on valkopyykki kyseessä. mutta kun käytän niitä vaatteita ne likaantuvat uudelleen ja taas ne on pestävä. Ihan sama juttu se on synnin kanssa. Jeesuksen veri pesee kaikesta synnistä ei jää synnin syntiä jäljelle. Mutta kun jatkamme vaellustamme uskon tiellä niin aina sorrumme tahtomattammekin johonkin syntiin, niin taas tarvitsemme Jeesuksen veren pesua synneistämme. Näin minä olen asian ymmärtäny ja tätä jaikalikin luultavammin tarkoittaa?


      • jaikalii
        Sanon vaan. kirjoitti:

        Mikset jaikali osta uutta autoa? Minä vaihdan auton aina uuteen noin 3 vuoden välein ja hyvin toimii aina. Sinuakin sitä varallisuutta on, niin kelle sinä sitä säästät? Heh!

        No, on tässä taloudellista ylämäkeä ollut. Mutta en osta uutta autoa. Me olemme viime vuosina vuokranneet uusia autoja pitemmille matkoille. Ajamme muuten hyvin vähän. Ei kannata pitää uutta kallista autoa tallissa tai pihalla seisomassa kun pääomakustannukset ovat joka tapauksessa. Sitä paitsi uuden auton arvo laskee huimasti. Sitten olen havainnut että olen tyytyväisempi vanhaan hyväkuntoiseen autoon kuin noihin uusiin kalliisiin autoihin. Olenhan saanut koeajaatodella kunnolla monia uusia "haaveautoja". Jokaisessa uudessa autossa on omat epäkohtansa. On vaikeaa löytää uusi auto johon olen täysin tyytyväinen. Mutta vanha hyväkuntoinen hyvin pidetty ja vähän ajettu auto on mieleinen ja halpa.


      • jaikalii
        Raamattu puhuu kirjoitti:

        "Minä kerron Jumalan ratkaisusta syntiongelmaan" Mutta sinun tarjoamasi ratkaisu on kyllä aika heikko, koska se vaatii sinuun mukaasi jatkuvaa pesua, koskaan kuitenkaan KOKONAAN PUHTAAKSI pääsemättä. Jatkuvasti vain pestään, pestään ja pestään ja hinkataan, mutta koskaan ei KOKONAAN PUHTAAKSI tulla? Sinun Jeesuksesi on siis heikompi, kuin ihmisen syntisyys?

        Hyvä että sinulla on parempi ja Raamatullisempi
        evankeliumi. Anna kuulua!


      • jaikalii
        Kelleskaupunginvaari kirjoitti:

        se on nii kun minä pesen pyykkiä nii siitä pyykistä tulee puhdasta ja hohtavan valkoista kun on valkopyykki kyseessä. mutta kun käytän niitä vaatteita ne likaantuvat uudelleen ja taas ne on pestävä. Ihan sama juttu se on synnin kanssa. Jeesuksen veri pesee kaikesta synnistä ei jää synnin syntiä jäljelle. Mutta kun jatkamme vaellustamme uskon tiellä niin aina sorrumme tahtomattammekin johonkin syntiin, niin taas tarvitsemme Jeesuksen veren pesua synneistämme. Näin minä olen asian ymmärtäny ja tätä jaikalikin luultavammin tarkoittaa?

        Minulla on siisti hyväkunoinen kaunis auto tallissa.
        Se on pesty ja vahattu ja maalipinnaltaan
        uuden veroinen, siis puhdas. Ei ole siksi haluttanut ajaa
        sillä loskakelillä. Ajattelin pitää sen vain kesäautona.
        Eilen kuitenkin kävin ajamassa kun tie oli paikoin märkä.
        Kotiin tultuani huomasin että auton sivut ja takaosa olivat
        alhaalta vähän kurassa.Tuli siinä heti mieleen palauttaa
        auto entiseen puhtaaseen kuntoon. Se edellyttäisi vesihinkin
        esille ottamista ja auton huuhtelemista ja ehkä vielä puhtaalla
        raasulla pyyhkimistä. En ole vielä pessyt autoa mutta teen sen
        lähiaikoina. Min "älskling" ska vara och förbli ren".


      • Raamattu puhuu
        jaikalii kirjoitti:

        Hyvä että sinulla on parempi ja Raamatullisempi
        evankeliumi. Anna kuulua!

        Jeesus Vapauttaa KOKONAAN ja Hänen Verensä Pesee KOKONAAN PUHTAAKSi ja antaa VOIMAN myös pysyä puhtaana! :D


      • jaikalii
        Lightning Star kirjoitti:

        Tuli vielä mieleen tämä asia. Mitä ajattelet siitä kun Jeesus opettaa evankeliumeissa että vanhan päälle ei voi laskea uutta. Tulee siis syntyä kokonaan uudeksi ylhäältä.

        Jeesushan opettaa myös väkevän sitomisesta.

        Mitä mieltä siitä pitäisi olla?
        Minä olen selittänyt palstalla tätä asiaa

        1. Uskoon tulossa syntinen vanha ihminen, vanha aatu/eeva kuolee. Tämä perustuu Jeesuksen Kristuksen kuolemaan ristillä.

        2. Uskoon tulossa syntyy uusi ihminen Jumalan Sanasta ja Pyhästä Hengestä; Jumalasta. Hän on Jumalan luoma uusi luomus Kristuksessa Jeesuksessa. Tämä perustuu Jeesuksen ylösnousemukseen.

        3. Kasteessa uusi luomus hautaa vanhan aatu-/eevavainajansa kasteen hautaan.
        Tämä perustuu Jeesuksen hautaamiseen. Vanha ihminen haudataan Jeesuksen kanssa.

        4. Kasteessa uusi ihminen, uusi luomus, nousee uuteen elämään Jeesuksen Kristuksen kanssa Jeesuksen ylösnousemusvoimasta.


      • jaikalii
        Raamattu puhuu kirjoitti:

        Jeesus Vapauttaa KOKONAAN ja Hänen Verensä Pesee KOKONAAN PUHTAAKSi ja antaa VOIMAN myös pysyä puhtaana! :D

        Se on hyvä ja oikea raamatullinen evankeliumi.
        Pysykäämme siinä, niin meille hyvin käy.


      • Kertoisitko
        jaikalii kirjoitti:

        Mitä mieltä siitä pitäisi olla?
        Minä olen selittänyt palstalla tätä asiaa

        1. Uskoon tulossa syntinen vanha ihminen, vanha aatu/eeva kuolee. Tämä perustuu Jeesuksen Kristuksen kuolemaan ristillä.

        2. Uskoon tulossa syntyy uusi ihminen Jumalan Sanasta ja Pyhästä Hengestä; Jumalasta. Hän on Jumalan luoma uusi luomus Kristuksessa Jeesuksessa. Tämä perustuu Jeesuksen ylösnousemukseen.

        3. Kasteessa uusi luomus hautaa vanhan aatu-/eevavainajansa kasteen hautaan.
        Tämä perustuu Jeesuksen hautaamiseen. Vanha ihminen haudataan Jeesuksen kanssa.

        4. Kasteessa uusi ihminen, uusi luomus, nousee uuteen elämään Jeesuksen Kristuksen kanssa Jeesuksen ylösnousemusvoimasta.

        1. Uskoon tulossa syntinen vanha ihminen, vanha aatu/eeva kuolee. Tämä perustuu Jeesuksen Kristuksen kuolemaan ristillä. 2. Uskoon tulossa syntyy uusi ihminen Jumalan Sanasta ja Pyhästä Hengestä; Jumalasta. Hän on Jumalan luoma uusi luomus Kristuksessa Jeesuksessa. Tämä perustuu Jeesuksen ylösnousemukseen.

        No mistä sitten muka tulee syntiä Uuteen Luomukseen, joka on Jumalan Hengestä(ei synnistä) syntynyt? Lihako tekee syntiä yhä? Mutta liha on kuollut, eikä kuollut tee mitään, ei syntiäkään. Uudestisyntyneessä ihmisessä oleva Jumalan Henkikö tekee syntiä? Uudestisyntynyt, Jumalan Hengestä syntynyt Uusi Luomusko tekee syntiä? Mutta sehän ei sitten olekaan Uusi Luomus, vaan vanha luonto(liha) jos se kerran vielä syntiä tekee. Siis Uudestisyntyneessä ihmisessä ei ole mitään mikä tekisi syntiä, tai palvelisi syntiä. Sitähän Uudestisyntyminen tarkoittaa; Vapautumista synnistä pois > vanhurskauteen, ei vapautumista vanhurskaudesta pois, > syntiin? Ja mitä mieltä on PUHTAAN jatkuvassa puhdistamisessa?


      • hehe eh
        Usko Toivonen kirjoitti:

        Uskon kyllä, että Pietarikin pääsi perille, vaikka lankesi ulkokultaisuuteen.

        Se ei tosin ole sinun uskomisestasi tai uskotteluistasi kiinni *vink*


      • Kertoisitko
        jaikalii kirjoitti:

        Se on hyvä ja oikea raamatullinen evankeliumi.
        Pysykäämme siinä, niin meille hyvin käy.

        Mutta et siinä ole aikasemmin halunnut pysyä? Vaan jatkuvassa pesussa, joka ei koskaan kuitenkaan pese KOKONAAN PUHTAAKSI? Vaan aina löytyy uutta pestävää? Tai jos pesisikin KOKONAAN PUHTAAKSI, mitä mieltä sitten on PUHTAAN pesussa?


      • Oukei
        jaikalii kirjoitti:

        Millä sydämellä kuunnellaan, vaikuttaa siihen mitä kuullaan.
        Tämä on käytännön elämässä nähtyä ja koettua monta kertaa.
        Olet varmasti itsekin hämmästynyt monta kertaa kuinka sinua
        on ymmärretty väärin. Nyt minä olen hämmästynyt.

        Jeesusta "ymmärrettiin väärin" ja Hänen Sanojaan väänneltiin ihmisten mukaan.
        Apostoleja "ymmärrettiin väärin" ja heidänkin opetuksiaan väännettiin sen mukaan. Näin on aina ollut ja näin tulee aina olemaan. Et voi puhua niin että kaikki ymmärtävät aina mitä sinä tahdot sanoa ja mitä tarkoitat. Olen havainnut tätä "väärin ymmärtämistä" myös politiikassa kun kuuntelee poliittisia vääntöjä. Luultavasti tämä ilmiö esiintyy kaikkialla missä kaksi ihmistä keskustelee jotka eivät tahdo ymmärtää mitä toinen tahtoo sanoa.

        Puhuit jatkuvasta pesusta. Jatkuva pesu tarkoittaa että Jeesuksen Veri ei mielestäsi koskaan pese KOKONAAN puhtaaksi, vaan jättää likaiseksi, ja siksi on koko ajan jatkuvasti pestävää. No niin, jääkö mielestäsi aina jotain puhdistettavaa? Eikä koskaan päästä KOKONAISEEN PUHTAUTEEN? Vai Peseekö Jeesuksen VERI KOKONAAN ja KERTAKAIKKIAAN puhtaaksi? Kyllä vai ei? Jos kyllä, mitä mieltä on PUHTAAN pesussa? Jos ei, mielestäsi Jeesuksen Veri on heikkotehoinen pesaine?


      • Amen!
        jaikalii kirjoitti:

        Minulla on siisti hyväkunoinen kaunis auto tallissa.
        Se on pesty ja vahattu ja maalipinnaltaan
        uuden veroinen, siis puhdas. Ei ole siksi haluttanut ajaa
        sillä loskakelillä. Ajattelin pitää sen vain kesäautona.
        Eilen kuitenkin kävin ajamassa kun tie oli paikoin märkä.
        Kotiin tultuani huomasin että auton sivut ja takaosa olivat
        alhaalta vähän kurassa.Tuli siinä heti mieleen palauttaa
        auto entiseen puhtaaseen kuntoon. Se edellyttäisi vesihinkin
        esille ottamista ja auton huuhtelemista ja ehkä vielä puhtaalla
        raasulla pyyhkimistä. En ole vielä pessyt autoa mutta teen sen
        lähiaikoina. Min "älskling" ska vara och förbli ren".

        Fariseukset olivat kiinnostuneita ulkonaisen kiillottamisesta. Ulkonainen, jaloissa oleva pöly ei ole syntiä. Sydämen lika sen sijaan on. Kun sydän on PUHDISTETTU KOKONAAN Jeesuksen veressä. Se on pääasia! Ei Jumala ole välttämättä kiinnostunut jaloistamme, vaan syvimmästä itsestämme. :)


      • jaikalii
        Amen! kirjoitti:

        Fariseukset olivat kiinnostuneita ulkonaisen kiillottamisesta. Ulkonainen, jaloissa oleva pöly ei ole syntiä. Sydämen lika sen sijaan on. Kun sydän on PUHDISTETTU KOKONAAN Jeesuksen veressä. Se on pääasia! Ei Jumala ole välttämättä kiinnostunut jaloistamme, vaan syvimmästä itsestämme. :)

        Unohtu sanoa että auto on sisältä, ja jopa moottoritilastaanki,
        tiptopkunnossa ja puhdas kuin uusi auto. Siis erittäin puhdas
        yksilö. Silloin sitä tahtoo pitää puhtaana myös ulkopuolelta.
        Jopa auton kevytmetallivanteet ovat puhtaat ja täysin vahingoittumattomat.
        On näes ollu aikasemmin ylilääkärin pirssinä ja tämä ylilääkäri on pedanttinen
        autonsa huollossa.Onnistuin löytämään tämän auton netistä enkä
        voinut jättää sitä toisen ostettavaksi. Oli suorastaan pakko matkustaa
        ja hakea auto. Nyt se on sitten tallissa eikä sitä voi oikeastaan käyttää
        kun se on niin hieeeeenoooooo! Kyseessä on 13-14 vuotta vanha auto.

        Siis se mitä tahdon sanoa on se että sisältä puhdasta tahtoo pitää
        puhtaana myös päältä.


      • kertoisitko?
        Kelleskaupunginvaari kirjoitti:

        se on nii kun minä pesen pyykkiä nii siitä pyykistä tulee puhdasta ja hohtavan valkoista kun on valkopyykki kyseessä. mutta kun käytän niitä vaatteita ne likaantuvat uudelleen ja taas ne on pestävä. Ihan sama juttu se on synnin kanssa. Jeesuksen veri pesee kaikesta synnistä ei jää synnin syntiä jäljelle. Mutta kun jatkamme vaellustamme uskon tiellä niin aina sorrumme tahtomattammekin johonkin syntiin, niin taas tarvitsemme Jeesuksen veren pesua synneistämme. Näin minä olen asian ymmärtäny ja tätä jaikalikin luultavammin tarkoittaa?

        Mistä synti sitten tulee Uuteen Luomukseen? Kuka tekee Uudessa Luomuksessa syntiä?
        Liha?=kuollut.
        Uudessa Luomuksessa oleva Pyhä Henki?=Jumalan Henki.
        Uusi Luomus?= Jumalan Hengestä Uudestisyntynyt ihminen.
        Uudestisyntynyt ihminen ei palvele syntiä, vaan Jumalan Vanhurskautta.
        Mikään noista ei tee syntiä.
        Mistä se synti sitten muka tulee Uuteen Luomukseen? Todellisesti Uudestisyntynyt ei tee syntiä, sillä hänessä vaikuttaa Jumalan Henki. Mitä mieltä tai järkeä olisi Uudestisyntymisessä, jos Uusi Luomus jatkaisi synnissä niinkuin vanha luonto(liha) ennenkin? KUN ihminen on KOKONAAN PUHDAS; hän on KOKONAAN PUHDAS, ja Uusi Luomus myös pysyy Puhtaana Jumalan Voimassa, joka hänessä on. Siis mitä PESTÄVÄÄ on PUHTAASSA?


      • :( sad
        jaikali kirjoitti:

        >>>2 Kor 8:1 "Mutta me saatamme teidän tietoonne, veljet, mitä Jumalan armo on vaikuttanut Makedonian seurakunnissa"

        "Jumalan armo sai sen aikaiseksi" Mistäköhän johtuu että nykypäivänä armo saa aikaan vain rohkeaa ja röyhkeää pilkallista syntielämää?. Jeesus oli täynnä ARMOA ja TOTUUTTA. Mutta nykään ei ole TOTUUDELLA MITÄÄN väliä. Pelkkää armoa vaan niin että halvaksi menee. Pelkkää paijausta ja päänsilitystä, mutta syntiä syntiä vaan. Eikö kukaan voi pahoin? Minä voin huonosti, kun näen kristittyjen kiintyneen synteihinsä.. Valo on sammunut, suola käynyt mauttomaksi..


      • jaikalii
        kertoisitko? kirjoitti:

        Mistä synti sitten tulee Uuteen Luomukseen? Kuka tekee Uudessa Luomuksessa syntiä?
        Liha?=kuollut.
        Uudessa Luomuksessa oleva Pyhä Henki?=Jumalan Henki.
        Uusi Luomus?= Jumalan Hengestä Uudestisyntynyt ihminen.
        Uudestisyntynyt ihminen ei palvele syntiä, vaan Jumalan Vanhurskautta.
        Mikään noista ei tee syntiä.
        Mistä se synti sitten muka tulee Uuteen Luomukseen? Todellisesti Uudestisyntynyt ei tee syntiä, sillä hänessä vaikuttaa Jumalan Henki. Mitä mieltä tai järkeä olisi Uudestisyntymisessä, jos Uusi Luomus jatkaisi synnissä niinkuin vanha luonto(liha) ennenkin? KUN ihminen on KOKONAAN PUHDAS; hän on KOKONAAN PUHDAS, ja Uusi Luomus myös pysyy Puhtaana Jumalan Voimassa, joka hänessä on. Siis mitä PESTÄVÄÄ on PUHTAASSA?

        Uskova ei ole ohjelmoitu robotti. Hänellä on oma vapaa tahto.
        Se on itsenäinen eikä se ole sidottu Jumalan tahtoon. Siksi ihminen
        voi tehdä omia valintoja jotka poikkeavat Jumalan tahdosta.
        Joskus valinnat ovat syntiä tai johtavat syntiin. Esimerkiksi minä
        voi valita kirjoittaa tällä palstalla hengellisiä tekstejä tai minä voin
        mennä mukkumaan tai voin valita kävellä naapuriin evankelioimaan
        naapuria. Jumala ei päätä eikä tee näitä asioita minun puolesta.
        Se valta on minulla vaikka olenkin Jumalan lapsi ja Pyhä Henki on
        minussa.


      • Lightning Star
        jaikalii kirjoitti:

        Mitä mieltä siitä pitäisi olla?
        Minä olen selittänyt palstalla tätä asiaa

        1. Uskoon tulossa syntinen vanha ihminen, vanha aatu/eeva kuolee. Tämä perustuu Jeesuksen Kristuksen kuolemaan ristillä.

        2. Uskoon tulossa syntyy uusi ihminen Jumalan Sanasta ja Pyhästä Hengestä; Jumalasta. Hän on Jumalan luoma uusi luomus Kristuksessa Jeesuksessa. Tämä perustuu Jeesuksen ylösnousemukseen.

        3. Kasteessa uusi luomus hautaa vanhan aatu-/eevavainajansa kasteen hautaan.
        Tämä perustuu Jeesuksen hautaamiseen. Vanha ihminen haudataan Jeesuksen kanssa.

        4. Kasteessa uusi ihminen, uusi luomus, nousee uuteen elämään Jeesuksen Kristuksen kanssa Jeesuksen ylösnousemusvoimasta.

        Kun kerran tuo vanha aatu tai eeva on kuollut ja uusi on sen sijaan tullut... miksi yhä alati ihminen tarvitsisi puhdistumista, niinkuin yllä kirjoitit, silloinhan vanha aatu elää ja voi hyvin eli se mikä oli ihmisestä ei kuollutkaan?

        Liekö opetuksesi paljoakaan eroa niistä, jotka sanovat, ettei vanhan aatun elossa olemiselle mitään voi ja synti on ja pysyy matkassa, koska sitähän se samaa viimekädessä väittää? Koen, että se samalla halventaa Kristuksen sovitusta, koska se väittää ettei ihminen koskaan ole vapaa vaan syntisen luontonsa vanki. Jätät avoimen oven sille minkä piti olla jo kertaalleen kuollut eli ihmisen vanhalle luonnolle.

        Näin näen asian ja sen tuon esille.


      • ????
        jaikali kirjoitti:

        Raamattu todistaa; "Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan, veri PUHDISTAA kaikesta synnistä" (1 Joh 1-1-9) se on jatkuvaa puhdistamista ja puhdistumista, sillä, veri PUHDISTAA.

        Jumala itse on lohkaissut syntisen puhdistettavan ihmisen irti maailman kalliosta ja Saa.tanan vallasta. Hän on siirtänyt/asettanut Jeesukseen uskovan Kristuksessa Jeesuksessa YHTEYTEENSÄ elämään Hänen kanssaan.

        Asettaessaan ihmisen yhteyteensä Jeesuksessa Kristuksessa, JUMALA PUHDISTI syntisen IHMISEN KAIKESTA SYNNISTÄ. Sen jälkeen tässä yhteydessä uskovan puhdistus on jatkuvaa apostoli Johanneksen todistuksen mukaan. Uskon Johanneksen tietävän mistä puhuu. Sitäpaitsi Johannes kirjoitti Kirjeensä Pyhän Hengen sanelemana. Silloin hänen Kirjeensä on Jumalan Sanaa ja totta.

        Tämä jatkuva puhdistuminen tapahtuu siis vain ja ainoastaan Jumalan yhteydessä. Synneistä puhdistumista ei tapahdu ulkopuolella Jeesuksen Kristuksen. Mutta sisällä Kristuksessa se on automaatio ja Jumalan itsensä toimintaan panema toiminta. Jumala on sen niin päättänyt että se toimii tällä perusteella. Hän tahtoo puhtaita lapsia. Se edellyttää Jumalan lapsen jatkuvaa puhdistamista. Meidän tulee tyytyä siihen mitä Jumala on päättänyt ja tehnyt. Eihän siitä voi edes valittaa mihinkään niin miksi riitelisimme Korkeinta vastaan. Hyväksykäämme Jumalan päätökset ja teot nöyryydessä.

        Kol 1:14 "Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen, "

        Ef:1:7 "jossa meillä on lunastus hänen verensä kautta, rikkomusten anteeksisaaminen, hänen armonsa rikkauden mukaan."

        Sekä syntien anteeksi antamus (Jumala antaa anteeksi) että syntien anteeksi saaminen (ihminen saa anteeksi) on Kristuksessa Jeesuksessa. Se ei ole vain yhden kerran tapahtuva asia. Se toteutuu ja tapahtuu päivittäin koko uskovan elämän ajan. Muussa tapauksessa uskoon tullut syntinen kyllä saisi syntinsä anteeksi uskoon tulossaa mutta sitten hänen pitäisi ansaita pelastuksensa hyvällä ja onnistuneella synnittömällä elämällä. Kukaan ei onnistu elämään synnittömästi niin tämä synneistä puhdistaminen ja puhdistuminen on välttämätöntä.

        "Se toteutuu ja tapahtuu päivittäin koko uskovan elämän ajan." Mitä mieltä on PUHTAAN jatkuvassa puhdistamisessa? Vai uskotko että Jeesuksen Veri on niin heikko pesuaine, että ihmisen täytyy olla jakuvassa pesussa, kuitenkaan koskaan tulematta KOKONAAN Puhtaaksi? Siinä tapauksessa Jeesuksesi on heikompi kuin ihmisten synnit?


      • jaikalii
        Oukei kirjoitti:

        Puhuit jatkuvasta pesusta. Jatkuva pesu tarkoittaa että Jeesuksen Veri ei mielestäsi koskaan pese KOKONAAN puhtaaksi, vaan jättää likaiseksi, ja siksi on koko ajan jatkuvasti pestävää. No niin, jääkö mielestäsi aina jotain puhdistettavaa? Eikä koskaan päästä KOKONAISEEN PUHTAUTEEN? Vai Peseekö Jeesuksen VERI KOKONAAN ja KERTAKAIKKIAAN puhtaaksi? Kyllä vai ei? Jos kyllä, mitä mieltä on PUHTAAN pesussa? Jos ei, mielestäsi Jeesuksen Veri on heikkotehoinen pesaine?

        Jos sinä luet tekstejäni vikoilumielellä löytääksesi syyttämistä,
        sinä et koskaan näe etkä ymmärrä mitä minä todistan. Ethän
        sinä edes tahdo ymmärtää etkä siksi paneudukaan tekstiini.
        Miksi sitten minun pitäisi selittää asiaa kun olen selittänyt sitä
        monta kertaa jo tässäkin ketjussa?


      • jaikalii
        Kertoisitko kirjoitti:

        1. Uskoon tulossa syntinen vanha ihminen, vanha aatu/eeva kuolee. Tämä perustuu Jeesuksen Kristuksen kuolemaan ristillä. 2. Uskoon tulossa syntyy uusi ihminen Jumalan Sanasta ja Pyhästä Hengestä; Jumalasta. Hän on Jumalan luoma uusi luomus Kristuksessa Jeesuksessa. Tämä perustuu Jeesuksen ylösnousemukseen.

        No mistä sitten muka tulee syntiä Uuteen Luomukseen, joka on Jumalan Hengestä(ei synnistä) syntynyt? Lihako tekee syntiä yhä? Mutta liha on kuollut, eikä kuollut tee mitään, ei syntiäkään. Uudestisyntyneessä ihmisessä oleva Jumalan Henkikö tekee syntiä? Uudestisyntynyt, Jumalan Hengestä syntynyt Uusi Luomusko tekee syntiä? Mutta sehän ei sitten olekaan Uusi Luomus, vaan vanha luonto(liha) jos se kerran vielä syntiä tekee. Siis Uudestisyntyneessä ihmisessä ei ole mitään mikä tekisi syntiä, tai palvelisi syntiä. Sitähän Uudestisyntyminen tarkoittaa; Vapautumista synnistä pois > vanhurskauteen, ei vapautumista vanhurskaudesta pois, > syntiin? Ja mitä mieltä on PUHTAAN jatkuvassa puhdistamisessa?

        Koska sinä et tätä asiaa vielä ymmärrä, minä kehottaisin sinua kääntymään Herran Jeesuksen Kristuksen puoleen ja kysymään Häneltä. Lue sitten tutkien Raamattua niin Hän selittää sinulle. Miksi siis kääntyä vajavien heikkojen ihmisten puoleen kun sinulla on pätevä Opettaja Jeesuksessa Kristuksessa. Ihmiset eivät voi opettaa jotta sinä ymmärtäisit mikäli Herra ei tätä asiaa sinulle selitä ja avaa. Ihmiselle kysymyksesi ovat vaikeita selittää.


      • jaikalii
        :( sad kirjoitti:

        "Jumalan armo sai sen aikaiseksi" Mistäköhän johtuu että nykypäivänä armo saa aikaan vain rohkeaa ja röyhkeää pilkallista syntielämää?. Jeesus oli täynnä ARMOA ja TOTUUTTA. Mutta nykään ei ole TOTUUDELLA MITÄÄN väliä. Pelkkää armoa vaan niin että halvaksi menee. Pelkkää paijausta ja päänsilitystä, mutta syntiä syntiä vaan. Eikö kukaan voi pahoin? Minä voin huonosti, kun näen kristittyjen kiintyneen synteihinsä.. Valo on sammunut, suola käynyt mauttomaksi..

        Voisi johtua siitä että seurakunnissa on paljon käännynnäisiä
        mukaan lyöttäytynyttä roskakansaa. He eivät ole uudestisyntyneet.
        Mistä se sitten johtuu, en ole asiantuntija enkä tiedä ....


      • jaikalii
        Lightning Star kirjoitti:

        Kun kerran tuo vanha aatu tai eeva on kuollut ja uusi on sen sijaan tullut... miksi yhä alati ihminen tarvitsisi puhdistumista, niinkuin yllä kirjoitit, silloinhan vanha aatu elää ja voi hyvin eli se mikä oli ihmisestä ei kuollutkaan?

        Liekö opetuksesi paljoakaan eroa niistä, jotka sanovat, ettei vanhan aatun elossa olemiselle mitään voi ja synti on ja pysyy matkassa, koska sitähän se samaa viimekädessä väittää? Koen, että se samalla halventaa Kristuksen sovitusta, koska se väittää ettei ihminen koskaan ole vapaa vaan syntisen luontonsa vanki. Jätät avoimen oven sille minkä piti olla jo kertaalleen kuollut eli ihmisen vanhalle luonnolle.

        Näin näen asian ja sen tuon esille.

        Kukin meistä tuo esille sitä mitä näkee ja oikeaksi havaitsee.
        Ja Sana sitten tuomitsee kuka on nähnyt oikein. Motiiveilla
        on tässä "näkemisessä" suuri merkitys.


      • Seuraukset?
        jaikalii kirjoitti:

        Voisi johtua siitä että seurakunnissa on paljon käännynnäisiä
        mukaan lyöttäytynyttä roskakansaa. He eivät ole uudestisyntyneet.
        Mistä se sitten johtuu, en ole asiantuntija enkä tiedä ....

        Johtuisiko ehkä siitä, että yksipuolisesti on korostettu armoa, niin paljon että siitä on tullut halpaa(kärsinyt inflaation) ja on unohdettu kokonaan se toinen puoli: Totuus?

        Tämä ei kuitenkaan liitys suoranaisesti ns roskakansaan, vaan opettajiin. Jos opettajat opettavat yksipuolista armoa, ilman Totuutta, siitä tulee valhetta. Ja seuraukset ovat kaikkien nähtävissä.


      • höh
        jaikalii kirjoitti:

        Jos sinä luet tekstejäni vikoilumielellä löytääksesi syyttämistä,
        sinä et koskaan näe etkä ymmärrä mitä minä todistan. Ethän
        sinä edes tahdo ymmärtää etkä siksi paneudukaan tekstiini.
        Miksi sitten minun pitäisi selittää asiaa kun olen selittänyt sitä
        monta kertaa jo tässäkin ketjussa?

        Ei vaan sinä itse kirjoitit jatkuvasta pesusta. Ja nyt kun siitä kysytään sinulta, kyseessä muka on vikoilua? OK, jätä minut sitten pimeään, koska et edes halua kertoa, miten kummassa PUHDASTA pitää pestä koko ajan? Vai etkö tiedä vastausta? Siitäkö on kysymys? Ok, jos niin on, siinä tapauksessa kirjoituksesi on kuin onkin ollut pelkkää kanankakkaa sillä olet puhunut vain TIETÄMÄTTÖMYYDEN mölyisellä rintaäänellä? Et ole kyllä selittänyt mitään vielä, olet vain väittänyt että PUHDASTA pitää pestä koko ajan, eikä silti PUHTAASTA tule koskaan PUHDASTA? Outoa: Väittää ensin suureen ääneen, mutta sitten kun esitetään kysymys, ja ihan aiheestakin, vain vinoilee takaisin?


      • Varo nyt
        jaikalii kirjoitti:

        Uskova ei ole ohjelmoitu robotti. Hänellä on oma vapaa tahto.
        Se on itsenäinen eikä se ole sidottu Jumalan tahtoon. Siksi ihminen
        voi tehdä omia valintoja jotka poikkeavat Jumalan tahdosta.
        Joskus valinnat ovat syntiä tai johtavat syntiin. Esimerkiksi minä
        voi valita kirjoittaa tällä palstalla hengellisiä tekstejä tai minä voin
        mennä mukkumaan tai voin valita kävellä naapuriin evankelioimaan
        naapuria. Jumala ei päätä eikä tee näitä asioita minun puolesta.
        Se valta on minulla vaikka olenkin Jumalan lapsi ja Pyhä Henki on
        minussa.

        "Hänellä on vapaa tahto"

        Kyse on kuitenkin Uudestisyntyneestä ihmisestä, jolla ei ole omaa tahtoa, koska se(liha) on kuollut. Siis Uudestisyntyneellä on Herran tahto, ei oma tahto.

        #Se on itsenäinen eikä se ole sidottu Jumalan tahtoon. Siksi ihminen
        voi tehdä omia valintoja jotka poikkeavat Jumalan tahdosta.#

        Uudestisyntynyt ei voi tehdä jotain joka poikkeaa Herran tahdosta, koska Uudestisyntyneessä tahtoo Herra, ei liha(oma minä), joka on kuollut. Eli siis uskot, että pyhä Henki saa sinussa aikaan Jumalan Hengen vastaisia tekoja?

        Tuollaisessa Uudestisyntymisessä ei ole mitään mieltä, jos se ei muuta mitään, vaan Uudestisyntyneenäkin ihminen jatkaisi synnissä niinkuin ennenkin. Sekä sinun Jeesuksesi että sinun pyhä henkesi että sinun Jumalasi ovat hyvin heikkoja, koska he eivät koskaan mielestäsi pysty Vapauttamaan sinua KOKONAAN synnistä, eli syntisi on vahvempi kuin Jumala?


      • jaikalii
        höh kirjoitti:

        Ei vaan sinä itse kirjoitit jatkuvasta pesusta. Ja nyt kun siitä kysytään sinulta, kyseessä muka on vikoilua? OK, jätä minut sitten pimeään, koska et edes halua kertoa, miten kummassa PUHDASTA pitää pestä koko ajan? Vai etkö tiedä vastausta? Siitäkö on kysymys? Ok, jos niin on, siinä tapauksessa kirjoituksesi on kuin onkin ollut pelkkää kanankakkaa sillä olet puhunut vain TIETÄMÄTTÖMYYDEN mölyisellä rintaäänellä? Et ole kyllä selittänyt mitään vielä, olet vain väittänyt että PUHDASTA pitää pestä koko ajan, eikä silti PUHTAASTA tule koskaan PUHDASTA? Outoa: Väittää ensin suureen ääneen, mutta sitten kun esitetään kysymys, ja ihan aiheestakin, vain vinoilee takaisin?

        Aikaisemmin minua ja opetustani on syytetty synnittömyysopiksi ja siksi harhaopiksi. Nyt sinä useilla viesteilläsi syytät minua uskovan synnissä pitämisestä. Aika erikoista kuinka minä nyt käännyin synnittömyydestä syntisyyteen???

        Siksi.....

        Minä en ota kirjoitteluasi vakavasti. Pidän sitä nettitrollin kirjoittamina. Sinä tahallasi kyseenalaistat ja syytät ihan selvästä asiasta. Mene minkä tahansa helluntaiseurakunnan tai vapaakirkon pastorin luokse ja kysy häneltä miten asia on. Hän selittää sinulle ja vahvistaa opetukseni raamatulliseksi.

        Tätä vanhurskauttamisoppia, jota minä täällä kirjoitan, opetetaan kaikissa helluntaiseurakunnissa. Tämä on helluntailaisuudessa, ja uskoisin myös vapaakirkon (siellä ymmärretään Raamattu suurin piirtein samoin kuin helluntailaiset ymmärää sen), yleisesti ymmärtetty ja omaksuttu oppi. Minua hämmästyttää että täällä on paljon kirjoittajia joille tämä kristinuskon yksi tärkeimmistä perusopeista on peitossa. Minua hämmästyttää että tästä asiasta syntyy niin paljon vääntöä ja "väärinymmärryksiä". Siksi uskon että tästä asiasta on hyvä kirjoittaa täällä. Trollien ja olkinukkien kanssa en tahdo taistella
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Olkinukke


      • jaikalii
        Seuraukset? kirjoitti:

        Johtuisiko ehkä siitä, että yksipuolisesti on korostettu armoa, niin paljon että siitä on tullut halpaa(kärsinyt inflaation) ja on unohdettu kokonaan se toinen puoli: Totuus?

        Tämä ei kuitenkaan liitys suoranaisesti ns roskakansaan, vaan opettajiin. Jos opettajat opettavat yksipuolista armoa, ilman Totuutta, siitä tulee valhetta. Ja seuraukset ovat kaikkien nähtävissä.

        Uudestisyntymisessä tapahtuu ihmiselle jotakin.
        Uudestisyntynyt ihminen tahtoo elää lähellä Herraa.
        Hän ei kysele kuinka paljon ja mitä syntiä saa tehdä
        ja olla uskossa ja pelastettu siitä huolimatta. Hän
        kysyy kuinka lähelä Herraa voi elää ja kuinka paljon
        Hän saa elää ja vaikuttaa elämässsäni.Hän pyrkii
        antamaan itsensä Jumalalle ja Hänen käyttöönsä.
        Hän rakastaa vanhurskautta ja vihaa syntiä.
        Hän rakastaa Jeesusta ja kaikkia Jumalan lapsia.
        Hän rakastaa jopa entisiä vihamiehiään ja rukoilee
        heidän puolestaan ja toivoo heidänkin pelastuvan.
        Hän on kiinnostunut uskovien seurasta ja Jumalan Sanasta.

        Jos näitä tuntomerkkejä ei uskovassa ole havaittavissa,
        hän ei ole uskossa. Hän ei ole uudestisyntynyt. Hän on
        korkeintaan käännynnäinen. Ihminen uudestisyntyy,
        saadaan syntymään uudesti EVANKELIUMIN SANALLA.
        Siksi apostolit saarnasivat evankeliumia. He saarnasivat
        Kristusta Jeesusta. He eivät vaatineet ihmisiä ensin
        paranelemaan itseään. He opettivat että ihmisten tulee
        kääntyä Herran puoleen uskossa Jeesukseen Kristukseen.
        Herran puoleen kääntynyt Hänet vastaan ottanut ihminen
        onsyntynyt uudesti ylhäältä. Jumala teki se hänelle ja
        hänessä. Ja uudestisyntynyt elää pyhityselämää. Siitä
        seuraa tekstin alussa kirjoittamani asiat.


      • Lightning Star
        jaikalii kirjoitti:

        Aikaisemmin minua ja opetustani on syytetty synnittömyysopiksi ja siksi harhaopiksi. Nyt sinä useilla viesteilläsi syytät minua uskovan synnissä pitämisestä. Aika erikoista kuinka minä nyt käännyin synnittömyydestä syntisyyteen???

        Siksi.....

        Minä en ota kirjoitteluasi vakavasti. Pidän sitä nettitrollin kirjoittamina. Sinä tahallasi kyseenalaistat ja syytät ihan selvästä asiasta. Mene minkä tahansa helluntaiseurakunnan tai vapaakirkon pastorin luokse ja kysy häneltä miten asia on. Hän selittää sinulle ja vahvistaa opetukseni raamatulliseksi.

        Tätä vanhurskauttamisoppia, jota minä täällä kirjoitan, opetetaan kaikissa helluntaiseurakunnissa. Tämä on helluntailaisuudessa, ja uskoisin myös vapaakirkon (siellä ymmärretään Raamattu suurin piirtein samoin kuin helluntailaiset ymmärää sen), yleisesti ymmärtetty ja omaksuttu oppi. Minua hämmästyttää että täällä on paljon kirjoittajia joille tämä kristinuskon yksi tärkeimmistä perusopeista on peitossa. Minua hämmästyttää että tästä asiasta syntyy niin paljon vääntöä ja "väärinymmärryksiä". Siksi uskon että tästä asiasta on hyvä kirjoittaa täällä. Trollien ja olkinukkien kanssa en tahdo taistella
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Olkinukke

        En ole ylläkirjottava, mutta otan kantaa silti.

        Ensinnäkin, käsket mennä ihmisten luokse kysymään, onko opetuksesi raamatullinen. tuollainen, kysy joltain toiselta pastorilta, on kyllä mielestäni vähän hassua, eikö sinun mielestäsi? Ei se, että jokin on jonkun seurakunnan hyväksymä, tee mistään yksinomaan oikeaa tai väärää. Alat kovin tueksesi tuomaan eri seurakunnan opetusten hyväksyntää, vaikka varmasti olet huomannut, että opit ovat aika kirjavat eri seurakuntien tahollakin. Kyse ei siis tulisi olla hyväksyykö joku pastori opetuksen, vaan että se on totuuden mukainen, sitähän sinäkin haluat, eikö niin?

        Henkilökohtaisesti, otin kantaa tuohon jatkuvaan pesuun ja tuolla jossain kohtaa ketjussa kirjoitinkin perustelun, miksi se ei eroa todellisesti syntinen aina vaan opista.

        Ps. en ole trolli, enkä olkinukke, totuutta silti salatuinpaan saakka tahdon :)


      • Totuuden etsijä
        jaikali kirjoitti:

        Raamattu todistaa; "Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan, veri PUHDISTAA kaikesta synnistä" (1 Joh 1-1-9) se on jatkuvaa puhdistamista ja puhdistumista, sillä, veri PUHDISTAA.

        Jumala itse on lohkaissut syntisen puhdistettavan ihmisen irti maailman kalliosta ja Saa.tanan vallasta. Hän on siirtänyt/asettanut Jeesukseen uskovan Kristuksessa Jeesuksessa YHTEYTEENSÄ elämään Hänen kanssaan.

        Asettaessaan ihmisen yhteyteensä Jeesuksessa Kristuksessa, JUMALA PUHDISTI syntisen IHMISEN KAIKESTA SYNNISTÄ. Sen jälkeen tässä yhteydessä uskovan puhdistus on jatkuvaa apostoli Johanneksen todistuksen mukaan. Uskon Johanneksen tietävän mistä puhuu. Sitäpaitsi Johannes kirjoitti Kirjeensä Pyhän Hengen sanelemana. Silloin hänen Kirjeensä on Jumalan Sanaa ja totta.

        Tämä jatkuva puhdistuminen tapahtuu siis vain ja ainoastaan Jumalan yhteydessä. Synneistä puhdistumista ei tapahdu ulkopuolella Jeesuksen Kristuksen. Mutta sisällä Kristuksessa se on automaatio ja Jumalan itsensä toimintaan panema toiminta. Jumala on sen niin päättänyt että se toimii tällä perusteella. Hän tahtoo puhtaita lapsia. Se edellyttää Jumalan lapsen jatkuvaa puhdistamista. Meidän tulee tyytyä siihen mitä Jumala on päättänyt ja tehnyt. Eihän siitä voi edes valittaa mihinkään niin miksi riitelisimme Korkeinta vastaan. Hyväksykäämme Jumalan päätökset ja teot nöyryydessä.

        Kol 1:14 "Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen, "

        Ef:1:7 "jossa meillä on lunastus hänen verensä kautta, rikkomusten anteeksisaaminen, hänen armonsa rikkauden mukaan."

        Sekä syntien anteeksi antamus (Jumala antaa anteeksi) että syntien anteeksi saaminen (ihminen saa anteeksi) on Kristuksessa Jeesuksessa. Se ei ole vain yhden kerran tapahtuva asia. Se toteutuu ja tapahtuu päivittäin koko uskovan elämän ajan. Muussa tapauksessa uskoon tullut syntinen kyllä saisi syntinsä anteeksi uskoon tulossaa mutta sitten hänen pitäisi ansaita pelastuksensa hyvällä ja onnistuneella synnittömällä elämällä. Kukaan ei onnistu elämään synnittömästi niin tämä synneistä puhdistaminen ja puhdistuminen on välttämätöntä.

        Raamattu todistaa; "Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan, veri PUHDISTAA kaikesta synnistä" (1 Joh 1-1-9) Huom: KAIKESTA synnistä! Mutta olet siis sitä mieltä että Jeesuksen Veri ei puhdistakaan KAIKESTA synnistä, koska käsityksesi mukaan jää aina jotain puhdistettavaa: "se on jatkuvaa puhdistamista ja puhdistumista,." ja sitten: sillä veri PUHDISTAA.. Oppikäsityksesi on kaikessa epäloogisuudessaan käsittämättömän sekava. Nimittäin oppisi mukaan, ensin Jumalan Pojan Veri, Puhdistaa KAIKESTA synnistä, ja sitten, ei puhdistakaan, koska jää aina jotain puhdistettavaa, ja sitten Puhdistaakin mutta sitten ei puhdistakaan. Soutaahuopaasoutaahuopaa mutta eteenpäin ei pääse ei tuo sinun oppisi. Raamattu ei kuitenkaan sano, että Jumalan Pojan Veri puhdistaa meidät osittain synnistä, tai hiukan synnistä, tai ehkä synnistä, tai saattaa olla että puhdistaa synnistä, tai että puhdistaa, mutta ei puhdistakkaan(kuten sinä opetat) vaan että JUMALAN POJAN VERI PUHDISTAA KAIKESTA SYNNISTÄ. Raamattu ei jätä millekään ehkäilylle mitään sijaa. Jumalan Sana antaa TÄYDEN Varmuuden, ei mitään epätietoisuutta: JUMALAN POJAN VERI PUHDISTAA KAIKESTA SYNNISTÄ. K - A - I - K - E - S -T - A!!! Mutta jos uskot että et voi KOKONAAN VAPAUTUA KAIKESTA SYNNISTÄ, teet Jumalan Sanasta valehtelijan, ja Jeesuksesta niin heikon ettei Hän eikä Hänen Verensä voi koskaan sinua TÄYSIN Vapauttaa eikä Puhdistaa: Ja jos joku on KOKONAAN PUHDAS; ei sitä tarvitse enää PUHDISTAA JA HINKATA loputtomasti, koska se ON JO PUHDAS! :D


      • jaikalii
        Lightning Star kirjoitti:

        En ole ylläkirjottava, mutta otan kantaa silti.

        Ensinnäkin, käsket mennä ihmisten luokse kysymään, onko opetuksesi raamatullinen. tuollainen, kysy joltain toiselta pastorilta, on kyllä mielestäni vähän hassua, eikö sinun mielestäsi? Ei se, että jokin on jonkun seurakunnan hyväksymä, tee mistään yksinomaan oikeaa tai väärää. Alat kovin tueksesi tuomaan eri seurakunnan opetusten hyväksyntää, vaikka varmasti olet huomannut, että opit ovat aika kirjavat eri seurakuntien tahollakin. Kyse ei siis tulisi olla hyväksyykö joku pastori opetuksen, vaan että se on totuuden mukainen, sitähän sinäkin haluat, eikö niin?

        Henkilökohtaisesti, otin kantaa tuohon jatkuvaan pesuun ja tuolla jossain kohtaa ketjussa kirjoitinkin perustelun, miksi se ei eroa todellisesti syntinen aina vaan opista.

        Ps. en ole trolli, enkä olkinukke, totuutta silti salatuinpaan saakka tahdon :)

        Eräs vanha helluntailainen alkoi vänkäämään vastaan kun hän sai kuulla opetustani vanhurskauttamisesta. Hän sai kehotuksen kääntyä oman seurakuntansa pastorin puoleen. Joitakin päiviä tämän jälkeen hän soitti ja sanoi pastorin selittäneen hänelle miten asia on. Hän oli vahvistanut opetukseni vanhurskauttamisesta. Hän oli siis opettanut samalla tavalla. Minä en ole saanut oppiani häneltä eikä hän minulta. Mutta minä tiesin että kun hän kysyy helluntaisaarnaajalta, hän saa saman evankeliumin kuin mikä minulla on.

        Koska seurakunnissa on saarnaajat, opettajat ja evankelistat, ja kaikille uskoville ei kaikki ole selvää, uskova voi kääntyä ja hän saa kääntyä näissä oppikysymyksissä heidän puoleensa. Se on toivottavaa sekä seurakunnan että Jumalan puolelta. Näin seurakunnassa opitaan tuntemaan Kristusta ja kasvetaan ja vahvistutaan yhteisestä uskosta.
        Jeesus itse antoi seurakuntaansa nämä virat. Viranhaltijan tehtävä on opettaa ja niin tehdä pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön ettemme enää .... lue jatko Ef 4:11-16.

        Virat ovat siis seurakunnan rakentamiseksi ja rakentumiseksi. Seurakunta rakentuu kun siellä opetetaan oikeaa oppia. Ja siinä on yhteys. Ei siis saata olla mitä oppia tahansa. Ei saa hyväksyä seurakunnassa mitä oppeja tahansa. Uskovien tulee myös kyetä luottamaan siihen, ja he saaat luottaa, että seurakunnassa saa oikeaa raamatullista opetusta. Helluntaiseurakunnat ovat opissa raamatullisimpia seurakuntia.


      • Lightning Star
        jaikalii kirjoitti:

        Eräs vanha helluntailainen alkoi vänkäämään vastaan kun hän sai kuulla opetustani vanhurskauttamisesta. Hän sai kehotuksen kääntyä oman seurakuntansa pastorin puoleen. Joitakin päiviä tämän jälkeen hän soitti ja sanoi pastorin selittäneen hänelle miten asia on. Hän oli vahvistanut opetukseni vanhurskauttamisesta. Hän oli siis opettanut samalla tavalla. Minä en ole saanut oppiani häneltä eikä hän minulta. Mutta minä tiesin että kun hän kysyy helluntaisaarnaajalta, hän saa saman evankeliumin kuin mikä minulla on.

        Koska seurakunnissa on saarnaajat, opettajat ja evankelistat, ja kaikille uskoville ei kaikki ole selvää, uskova voi kääntyä ja hän saa kääntyä näissä oppikysymyksissä heidän puoleensa. Se on toivottavaa sekä seurakunnan että Jumalan puolelta. Näin seurakunnassa opitaan tuntemaan Kristusta ja kasvetaan ja vahvistutaan yhteisestä uskosta.
        Jeesus itse antoi seurakuntaansa nämä virat. Viranhaltijan tehtävä on opettaa ja niin tehdä pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön ettemme enää .... lue jatko Ef 4:11-16.

        Virat ovat siis seurakunnan rakentamiseksi ja rakentumiseksi. Seurakunta rakentuu kun siellä opetetaan oikeaa oppia. Ja siinä on yhteys. Ei siis saata olla mitä oppia tahansa. Ei saa hyväksyä seurakunnassa mitä oppeja tahansa. Uskovien tulee myös kyetä luottamaan siihen, ja he saaat luottaa, että seurakunnassa saa oikeaa raamatullista opetusta. Helluntaiseurakunnat ovat opissa raamatullisimpia seurakuntia.

        Mielestäni siirrät vastuuta omista sanoistasi jonnekin muualle, vaikka täällä kirjoittaessasi, olet itse velvollinen vastaamaan sanoistasi Herran edessä.

        Sillä ei niinkään ole merkitystä seisooko sanojesi takana joku pastori tai muu oppinut.

        Et voi opettaa ihmisille ja sanoa, että käy kysymässä jostain helluntai tai vapaa tai mikä mikä lie seurakunnasta, kun ei enää ole halua? vastata siitä mitä on aiemmin kirjoittanut. Olet Herran edessä itse, eikä silloin auta se onko takanasi tuhatpäinen yleisö kannattamassa näkemyksiäsi, yksin olet Herran edessä ja yksin vastaat kaikesta mitä elämässäsi on ja teet ja sanot ja kirjoitat, kukaan toinen ihminen ei voi seistä takuumiehenä rinnallasi.

        Voisitko miettiä vielä tuota jatkuvaa pesua? Kaikella ystävällisyydellä kehoitan tutkimaan.


      • Lightning Star kirjoitti:

        Mielestäni siirrät vastuuta omista sanoistasi jonnekin muualle, vaikka täällä kirjoittaessasi, olet itse velvollinen vastaamaan sanoistasi Herran edessä.

        Sillä ei niinkään ole merkitystä seisooko sanojesi takana joku pastori tai muu oppinut.

        Et voi opettaa ihmisille ja sanoa, että käy kysymässä jostain helluntai tai vapaa tai mikä mikä lie seurakunnasta, kun ei enää ole halua? vastata siitä mitä on aiemmin kirjoittanut. Olet Herran edessä itse, eikä silloin auta se onko takanasi tuhatpäinen yleisö kannattamassa näkemyksiäsi, yksin olet Herran edessä ja yksin vastaat kaikesta mitä elämässäsi on ja teet ja sanot ja kirjoitat, kukaan toinen ihminen ei voi seistä takuumiehenä rinnallasi.

        Voisitko miettiä vielä tuota jatkuvaa pesua? Kaikella ystävällisyydellä kehoitan tutkimaan.

        Minä olen pyrkinyt vastaamaan kaikkiin kysymyksiin mitä minulle on esitetty vanhurskauttamisesta. Olen kirjoittanut aiheesta monta aloitusta vuosien varrella. Samat ihmiset ilmestyvät samojen kysymystensä kanssa. He eivä tahdo keskustella asiasta eikä saada ymmärrystä siitä opista mitä minä julistan eikä he ole kiinnostuneet asiallisesta keskustelusa. He tulevat ainoastaan riitelemään ja väittelemään ja saattaakseen minut ja evankeliumin huonoon valoon. Tämä tietenkin että uskosta osattomat eivä uskoisi eivätkä ottaisi evankeliumia vastaan. Ja näille riidanhaluisille vänkääjävastustajilleko minun pitäisi alkaa vastaamaan. Mitä siitä vastaamisesta seuraa? Lisää herjoja ja lisää vastustamista jaa uusia olkinukkeja. Siis,

        Jotkut selittävät minulle mitä minä olen väittänyt ja vaativat minua puolustamaan heidän omia väittämiään. Siis he lähestyvät minua omatekoinen olkinukke kainalossa. Ja minä en tahdo leikkiä nukeilla.

        Asiallisiin kysymyksiin vastaan mutta en puolusta vääristeltyä tekstiäni.


    • jaikaliin korvasyyhy

      Jaikal häpäisee evankeliumin totuutta esittelemällä pesukonearmoaan.

      Usko ilman tekoja on kuollut. Jk.2:26. Armo ilman totuutta on valhe. Jh.1:17

      Jaikalin oppi on lavean tien valheoppia, joka ei vapauta ketään synnistä.

      Pelastus on VAIN niille, jotka ovat kiinnostuneita synnin voittamisesta.

      Lk.13:24 "Kilvoitelkaa päästäksenne sisälle ahtaasta ovesta, sillä
      monet, sanon minä teille, koettavat päästä sisälle, mutta eivät voi.

      2.Tim.2:19 "Luopukoon vääryydestä jokainen,
      joka Herran nimeä mainitsee."

      1.Joh.2:6 Joka sanoo hänessä pysyvänsä,
      on velvollinen vaeltamaan, niinkuin hän vaelsi."

      • 1.Joh.2:6 Joka sanoo hänessä pysyvänsä,
        on velvollinen vaeltamaan, niinkuin hän vaelsi."

        Mikä antaa voimaa tähän vaellukseen?
        Miten olet lukenut Raamatustasi tästä asiasta?
        Kerro voimallisen kilvoittelun salaisuus niin että
        mekin heikot saamme tietää sen ja voimme
        lyöttäytyä voittajien joukkoon.


      • Usko Toivonen
        jaikali kirjoitti:

        1.Joh.2:6 Joka sanoo hänessä pysyvänsä,
        on velvollinen vaeltamaan, niinkuin hän vaelsi."

        Mikä antaa voimaa tähän vaellukseen?
        Miten olet lukenut Raamatustasi tästä asiasta?
        Kerro voimallisen kilvoittelun salaisuus niin että
        mekin heikot saamme tietää sen ja voimme
        lyöttäytyä voittajien joukkoon.

        Kyllä kirjoitat "jaikali" aivan oikeita asioita.

        Pelastuksen evankeliumin julistaminen herättää kuolleessa tilassa olevan ihmisen kääntymään ja turvautumaan Jeesukseen.

        Ja joka Jeesuksen luokse tulee, sitä Jeesus ei heitä luotaan pois.

        2. Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta!
        3. Minä kiitän Jumalaani, niin usein kuin teitä muistan,
        4. aina kaikissa rukouksissani ilolla rukoillen teidän kaikkien puolesta,
        5. kiitän siitä, että olette olleet osallisia evankeliumiin ensi päivästä alkaen tähän päivään saakka,
        6. varmasti luottaen siihen, että hän, joka on alkanut teissä hyvän työn, on sen täyttävä Kristuksen Jeesuksen päivään saakka.
        Fil. 1.

        Ihmisen ei tule kuvitella itsestään mitään mistä kerskata, vaan joka kerskaa hänen kerskauksensa olkoon Herra.


      • jaikalii
        Usko Toivonen kirjoitti:

        Kyllä kirjoitat "jaikali" aivan oikeita asioita.

        Pelastuksen evankeliumin julistaminen herättää kuolleessa tilassa olevan ihmisen kääntymään ja turvautumaan Jeesukseen.

        Ja joka Jeesuksen luokse tulee, sitä Jeesus ei heitä luotaan pois.

        2. Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta!
        3. Minä kiitän Jumalaani, niin usein kuin teitä muistan,
        4. aina kaikissa rukouksissani ilolla rukoillen teidän kaikkien puolesta,
        5. kiitän siitä, että olette olleet osallisia evankeliumiin ensi päivästä alkaen tähän päivään saakka,
        6. varmasti luottaen siihen, että hän, joka on alkanut teissä hyvän työn, on sen täyttävä Kristuksen Jeesuksen päivään saakka.
        Fil. 1.

        Ihmisen ei tule kuvitella itsestään mitään mistä kerskata, vaan joka kerskaa hänen kerskauksensa olkoon Herra.

        Minä olen huomannut että kristikunnassa on esitetty uskosta osattomille syntilistoja mistä synneistä heidän tulee luopua ennen kuin voivat tulla uskoon ja ovat kelvollisia Jeesukselle.
        Esimerkkinä voitaisiin ottaa alkoholistit ja narkomaanit ja tupakoitsijat. Heille on opetettu että heidän pitää luopua alkoholista ja huumaavista aineista ennen kuin he voivat tulla uskoon. Tämä on HULLUUTTA. Näin monille ihmisille on nostettu rima niin korkealle että ei kumma jos alkoholistityö ei ole tuottanut kovin paljon tulosta.

        Apostolit saarnasivat kansalle Kristusta. He eivät esitelleet mitään syntilistoja ja vaatimuksia. He saarnasivat evankeliumia. Ne, jotka uskoivat evankeliumin ja ottivat Jeesuksen vastaan, ne syntyivät uudesti ylhäältä Sanasta ja Hengestä; Jumalasta ja ne kastettiin. Jumala siis synnytti heidät evankeliumin kautta. He olivat nyt Jumalan tekemiä uusia luomuksia Kristuksessa Jeesuksessa. Jumala otti heidät huostaansa ja siitä lähti kehitys kohti täydellisyyttä.
        Jumala oli ja on kasvattaja.

        Heille alettiin opettaan uskovan vaellusta. Siinä vasta tuli esille "syntilistat" jos niitä jonkun kohdalla tarvittiin ottaa esille. Onhan niin että Pyhä Henki alkaa näyttämään uudelle lapselleen mitä hänen tulee tehdä nyt kun hän seuraa Jeesusta. Siinä Pyhä Henki johdattaa uskovaa luopumaan tekosynneistä. Pyhä Henki vie uskovan pyhitykseen. Ei ihminen . Jos ihmine pyrkii kovin voimakkaasti pyhittämään toista uskovaa, uskova pakenee. Olen tätäkin huomannut ja voi, voi .........


      • Tiestä
        jaikalii kirjoitti:

        Minä olen huomannut että kristikunnassa on esitetty uskosta osattomille syntilistoja mistä synneistä heidän tulee luopua ennen kuin voivat tulla uskoon ja ovat kelvollisia Jeesukselle.
        Esimerkkinä voitaisiin ottaa alkoholistit ja narkomaanit ja tupakoitsijat. Heille on opetettu että heidän pitää luopua alkoholista ja huumaavista aineista ennen kuin he voivat tulla uskoon. Tämä on HULLUUTTA. Näin monille ihmisille on nostettu rima niin korkealle että ei kumma jos alkoholistityö ei ole tuottanut kovin paljon tulosta.

        Apostolit saarnasivat kansalle Kristusta. He eivät esitelleet mitään syntilistoja ja vaatimuksia. He saarnasivat evankeliumia. Ne, jotka uskoivat evankeliumin ja ottivat Jeesuksen vastaan, ne syntyivät uudesti ylhäältä Sanasta ja Hengestä; Jumalasta ja ne kastettiin. Jumala siis synnytti heidät evankeliumin kautta. He olivat nyt Jumalan tekemiä uusia luomuksia Kristuksessa Jeesuksessa. Jumala otti heidät huostaansa ja siitä lähti kehitys kohti täydellisyyttä.
        Jumala oli ja on kasvattaja.

        Heille alettiin opettaan uskovan vaellusta. Siinä vasta tuli esille "syntilistat" jos niitä jonkun kohdalla tarvittiin ottaa esille. Onhan niin että Pyhä Henki alkaa näyttämään uudelle lapselleen mitä hänen tulee tehdä nyt kun hän seuraa Jeesusta. Siinä Pyhä Henki johdattaa uskovaa luopumaan tekosynneistä. Pyhä Henki vie uskovan pyhitykseen. Ei ihminen . Jos ihmine pyrkii kovin voimakkaasti pyhittämään toista uskovaa, uskova pakenee. Olen tätäkin huomannut ja voi, voi .........

        Tuota täällä on koetettu vuosia kertoa. Siis sitä, että kaikki saavat tulla Jeesuksen luokse, olkoon kuinka syntisiä tahansa. On ollut kauhistus seurata niitä ihmisiä, jotka ovat nostaneet itsensä toisten yläpuolelle ja esim. homoja on estetty tulemasta Jeesuksen luokse. Heidän on käsketty ensin itse parantaa itsensä ja luvattu vasta sen jälkeen tulla Parantajan luokse, eli heitä on jopa pakotettu omavanhurskaaseen parannukseen. Ei kukaan osaa, eikä kykene itseään parantamaan, mutta Jumalan Sana, Jeesus, Pyhän Hengen lahjan kirkastuksella kykenee sen tekemään. On ihanaa, että uskon alku on kaste, jossa meille luvataan Pyhän Hengen lahja kirkastamaan Jeesusta.
        Ahtaan portin toisella puolella Jumala kastaa aivan Itse omansa ja antaa uuden nimen.
        Ilman Pyhän Hengen lahjaa ei kukaan käsitä Jumalan Sanan opetuksia.


      • Tiestä väärentää
        Tiestä kirjoitti:

        Tuota täällä on koetettu vuosia kertoa. Siis sitä, että kaikki saavat tulla Jeesuksen luokse, olkoon kuinka syntisiä tahansa. On ollut kauhistus seurata niitä ihmisiä, jotka ovat nostaneet itsensä toisten yläpuolelle ja esim. homoja on estetty tulemasta Jeesuksen luokse. Heidän on käsketty ensin itse parantaa itsensä ja luvattu vasta sen jälkeen tulla Parantajan luokse, eli heitä on jopa pakotettu omavanhurskaaseen parannukseen. Ei kukaan osaa, eikä kykene itseään parantamaan, mutta Jumalan Sana, Jeesus, Pyhän Hengen lahjan kirkastuksella kykenee sen tekemään. On ihanaa, että uskon alku on kaste, jossa meille luvataan Pyhän Hengen lahja kirkastamaan Jeesusta.
        Ahtaan portin toisella puolella Jumala kastaa aivan Itse omansa ja antaa uuden nimen.
        Ilman Pyhän Hengen lahjaa ei kukaan käsitä Jumalan Sanan opetuksia.

        Tiestä väärentää Sanaa sotkemalla siihen omia sielullisia näkyjään:

        'Ahtaan portin toisella puolella Jumala kastaa aivan Itse omansa ja antaa uuden nimen.'

        Monenlaista sotkua ovat ihmiset keksineet omassa päässään tehdäkseen tyhjäksi Jumalan sanan totuuden. Väärennöksillään he tuottavat vahinkoa itselleen.

        Pietari opettaa oikean oppimismenetelmän evankeliumin totuuteen:

        "halatkaa niinkuin vastasyntyneet lapset sanan VÄÄRENTÄMÄTÖNTÄ maitoa,
        että te sen kautta KASVAISITTE pelastukseen," 1.Pt.2:2


      • TotuusON
        Tiestä kirjoitti:

        Tuota täällä on koetettu vuosia kertoa. Siis sitä, että kaikki saavat tulla Jeesuksen luokse, olkoon kuinka syntisiä tahansa. On ollut kauhistus seurata niitä ihmisiä, jotka ovat nostaneet itsensä toisten yläpuolelle ja esim. homoja on estetty tulemasta Jeesuksen luokse. Heidän on käsketty ensin itse parantaa itsensä ja luvattu vasta sen jälkeen tulla Parantajan luokse, eli heitä on jopa pakotettu omavanhurskaaseen parannukseen. Ei kukaan osaa, eikä kykene itseään parantamaan, mutta Jumalan Sana, Jeesus, Pyhän Hengen lahjan kirkastuksella kykenee sen tekemään. On ihanaa, että uskon alku on kaste, jossa meille luvataan Pyhän Hengen lahja kirkastamaan Jeesusta.
        Ahtaan portin toisella puolella Jumala kastaa aivan Itse omansa ja antaa uuden nimen.
        Ilman Pyhän Hengen lahjaa ei kukaan käsitä Jumalan Sanan opetuksia.

        Hienosti ja totuudenmukaisesti kirjoittaa taas Tiestä-nimimerkki!


      • Usko Toivonen
        Tiestä kirjoitti:

        Tuota täällä on koetettu vuosia kertoa. Siis sitä, että kaikki saavat tulla Jeesuksen luokse, olkoon kuinka syntisiä tahansa. On ollut kauhistus seurata niitä ihmisiä, jotka ovat nostaneet itsensä toisten yläpuolelle ja esim. homoja on estetty tulemasta Jeesuksen luokse. Heidän on käsketty ensin itse parantaa itsensä ja luvattu vasta sen jälkeen tulla Parantajan luokse, eli heitä on jopa pakotettu omavanhurskaaseen parannukseen. Ei kukaan osaa, eikä kykene itseään parantamaan, mutta Jumalan Sana, Jeesus, Pyhän Hengen lahjan kirkastuksella kykenee sen tekemään. On ihanaa, että uskon alku on kaste, jossa meille luvataan Pyhän Hengen lahja kirkastamaan Jeesusta.
        Ahtaan portin toisella puolella Jumala kastaa aivan Itse omansa ja antaa uuden nimen.
        Ilman Pyhän Hengen lahjaa ei kukaan käsitä Jumalan Sanan opetuksia.

        Mitä ajattelet nm. "tiestä", siitä että 15-24 vuotiaitten ikäluokasta vain 15% uskoo, että Raamatun ilmoitytama Jumala on olemassa.

        Ja Jeesukseen uskovien määrä on vieläkin vähäisempi.

        Kun sanot näin:

        >> On ihanaa, että uskon alku on kaste, jossa meille luvataan Pyhän Hengen lahja kirkastamaan Jeesusta. >>


        Niin kuinka ajattelet tämän asian tuota uskottomien määrää ajatellen?
        Onhan kyseessä juuri rippikoulun käyneiden ikäluokasta.


      • kertoisitko
        jaikalii kirjoitti:

        Minä olen huomannut että kristikunnassa on esitetty uskosta osattomille syntilistoja mistä synneistä heidän tulee luopua ennen kuin voivat tulla uskoon ja ovat kelvollisia Jeesukselle.
        Esimerkkinä voitaisiin ottaa alkoholistit ja narkomaanit ja tupakoitsijat. Heille on opetettu että heidän pitää luopua alkoholista ja huumaavista aineista ennen kuin he voivat tulla uskoon. Tämä on HULLUUTTA. Näin monille ihmisille on nostettu rima niin korkealle että ei kumma jos alkoholistityö ei ole tuottanut kovin paljon tulosta.

        Apostolit saarnasivat kansalle Kristusta. He eivät esitelleet mitään syntilistoja ja vaatimuksia. He saarnasivat evankeliumia. Ne, jotka uskoivat evankeliumin ja ottivat Jeesuksen vastaan, ne syntyivät uudesti ylhäältä Sanasta ja Hengestä; Jumalasta ja ne kastettiin. Jumala siis synnytti heidät evankeliumin kautta. He olivat nyt Jumalan tekemiä uusia luomuksia Kristuksessa Jeesuksessa. Jumala otti heidät huostaansa ja siitä lähti kehitys kohti täydellisyyttä.
        Jumala oli ja on kasvattaja.

        Heille alettiin opettaan uskovan vaellusta. Siinä vasta tuli esille "syntilistat" jos niitä jonkun kohdalla tarvittiin ottaa esille. Onhan niin että Pyhä Henki alkaa näyttämään uudelle lapselleen mitä hänen tulee tehdä nyt kun hän seuraa Jeesusta. Siinä Pyhä Henki johdattaa uskovaa luopumaan tekosynneistä. Pyhä Henki vie uskovan pyhitykseen. Ei ihminen . Jos ihmine pyrkii kovin voimakkaasti pyhittämään toista uskovaa, uskova pakenee. Olen tätäkin huomannut ja voi, voi .........

        Mutta sinun mielestäsi, ihminen ei voi koskaan vapautua synnistä, jos kerran aina jää jotain puhdistettavaa, ihminen ei koskaan tulee Täysin Kokonaan Puhtaaksi. Jos tulee, mitä mieltä on PUHTAAN puhdistamisessa?


      • ohhoh
        jaikali kirjoitti:

        1.Joh.2:6 Joka sanoo hänessä pysyvänsä,
        on velvollinen vaeltamaan, niinkuin hän vaelsi."

        Mikä antaa voimaa tähän vaellukseen?
        Miten olet lukenut Raamatustasi tästä asiasta?
        Kerro voimallisen kilvoittelun salaisuus niin että
        mekin heikot saamme tietää sen ja voimme
        lyöttäytyä voittajien joukkoon.

        "Mikä antaa voimaa tähän vaellukseen?"

        Sinun mielestä ihminen ei voi saada voimaa mistään, jos kerran joutuu olemaan pesulla jatkuvasti, kuitenkaan koskaan tulematta Kokonaan Puhtaaksi?


    • Lightning Star

      Omalta osaltani pyydän anteeksi pesukonejuttuja. Tarkoituksenani ei ollut pilkata sen kautta. :/

      • konearmon ilosanomaa

        automaattipesut ja verihuuhtelut ovat jaikalin ehtaa omaa oppia


      • Tiestä

        Lightining Star, et ehkä tunne tämän palstan historiaa. Täällä on sellaisia kirjoittajia, joille jumalansa ilmoittaa valheita, profetoivat valheita ja sellaisia myöskin, jotka vääristelevät kaiken, mitä uskovainen kirjoittaa ja ovat todella ilkeitä ja pahoja lähimmäisiään kohtaan. Nuo samat kirjoittajat osaavat Raamatun melkein ulkoa ja hämäävät sillä osaamisellaan tietämättömiä, vaikka muuttavatkin Raamattua omiin tarkoitusperiinsä. He osaavat todella kirjoittaa hyvin ja moni hämääntyy heidän kirjoituksiinsa ja alkaa puolustaa noita kirjoittajia näkemättä heidän hedelmäänsä.
        Paavalikin tiesi tuon, että vastapuoli oppii matkimaan ja siksi hän ei sanokaan menevänsä ottamaan noiden sanoista selkoa, vaan VOIMASTA. Nuo, jotka osaavat matkia Pyhiä Kirjoituksia, kieltävät kaikessa Jumalan VOIMAN muuttamalla Raamattua. Koska heillä ei ole VOIMAN tuntemista, niin he eivät ikinä tule tunnustamaan sitä, että Jeesuksessa elävän EI TARVITSE TEHDÄ SYNTIÄ. Niin valtava on Jumalan voima.

        Nuo pesukonejutut tulevat juuri tuollaisilta, voimattomilta, ihmisiltä.


    • "automaattipesula".

      Koska Jumalan lapsi on synnistä vapautettu, hän elää pyhityselämää ts. hän antautuu Jumalalle päivittäin (Room 6:22).

      Jumalan lapsi on jatkuvassa Jeesuksen verihuuhtelussa joka puhdistaa sinuakin jatkuvasti kaikesta tahattomista synneistäsi (1 Joh 1:7).

      Tämä puhdistusprosessi on jatkuva Jumalan "automaattipesula".

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/8789613#comment-42179900-view

      • Tapio522eikirj..

        JALKOJEN PESU
        Joh.13:10
        >>>>>>>>>>>>>
        Jeesus sanoo:
        »Te olette jo puhtaat sen sanan tähden, jonka minä olen teille puhunut»(Joh. 15:3).
        Kuitenkin hän sanoo, että niitä oksia, jotka ovat hänessä ja jotka ovat puhtaat ja kantavat hedelmää, täytyy puhdistaa, että ne kantaisivat runsaamman hedelmän (Joh.15:2).
        --
        Edelleen:
        "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas." (Joh. 13:10)

        Jalat ovat epäpuhtaat vielä pesemisen jälkeenkin.

        Vaikka synti kasteessa annetaan kokonaan anteeksi (Apt. 2:38, Apt.22:16),se ((lihan saasta") jää kuitenkin olemaan (1. Piet.3:21).

        Läpi elämän tarvitsemme jalkojen pesua.
        "Tekin olette velvolliset pesemään toistenne jalat" (Joh. 13:14).

        Miksi synti vielä on pestävä pois, ellei siksi, että se todellisesti on ihmisluonnossa vielä jäljellä.
        Uskon kautta meillä on lahjana Kristus ja hänen puhtautensa kokonansa ja täydellisenä.
        Emme kuitenkaan omassa itsessämme tule kokonaan puhtaiksi, synnittömiksi ja vioista vapaiksi, vaan meihin jää jäljelle vielä paljon vanhaa hapatusta, jota tulee perkata pois.
        Juuri tätä Kristus tarkoittaa jalkojen pesulla.
        -
        Niinpä oikeat kristityt rukoilevatkin Jeesuksen opettamaa rukousta:
        "...ja anna meille meidän velkamme anteeksi, niinkuin mekin annamme anteeksi meidän velallisillimme" (Matt.6:12).
        ----------
        Miten sinä rukoilet:
        Kuten fariseus (=synnittömät), vai kuten publikaani (=syntiset)?

        Luuk. 18:11-13


      • Tiestä
        Tapio522eikirj.. kirjoitti:

        JALKOJEN PESU
        Joh.13:10
        >>>>>>>>>>>>>
        Jeesus sanoo:
        »Te olette jo puhtaat sen sanan tähden, jonka minä olen teille puhunut»(Joh. 15:3).
        Kuitenkin hän sanoo, että niitä oksia, jotka ovat hänessä ja jotka ovat puhtaat ja kantavat hedelmää, täytyy puhdistaa, että ne kantaisivat runsaamman hedelmän (Joh.15:2).
        --
        Edelleen:
        "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas." (Joh. 13:10)

        Jalat ovat epäpuhtaat vielä pesemisen jälkeenkin.

        Vaikka synti kasteessa annetaan kokonaan anteeksi (Apt. 2:38, Apt.22:16),se ((lihan saasta") jää kuitenkin olemaan (1. Piet.3:21).

        Läpi elämän tarvitsemme jalkojen pesua.
        "Tekin olette velvolliset pesemään toistenne jalat" (Joh. 13:14).

        Miksi synti vielä on pestävä pois, ellei siksi, että se todellisesti on ihmisluonnossa vielä jäljellä.
        Uskon kautta meillä on lahjana Kristus ja hänen puhtautensa kokonansa ja täydellisenä.
        Emme kuitenkaan omassa itsessämme tule kokonaan puhtaiksi, synnittömiksi ja vioista vapaiksi, vaan meihin jää jäljelle vielä paljon vanhaa hapatusta, jota tulee perkata pois.
        Juuri tätä Kristus tarkoittaa jalkojen pesulla.
        -
        Niinpä oikeat kristityt rukoilevatkin Jeesuksen opettamaa rukousta:
        "...ja anna meille meidän velkamme anteeksi, niinkuin mekin annamme anteeksi meidän velallisillimme" (Matt.6:12).
        ----------
        Miten sinä rukoilet:
        Kuten fariseus (=synnittömät), vai kuten publikaani (=syntiset)?

        Luuk. 18:11-13

        Puhut VAAASTA, jolla meidät punnitaan. Jeesus näytti meille esimerkin miten meidän tulee toisiamma kohdella. Meidän tulee rakastaa lähimmäistä kuin itseämme. Ei Jeesus ajaessaan poissa heitä, joiden katoi olevan Itselleen tuntemattomia, sanonut, että koska sinun oppisi mukaan oli kaste ensin ja sinun oppisi mukaan vasta jossakin vaiheessa uskontietä, niin sinä kelpaa ja sinä et, vaan Hän sanoi noille, jotka eivät pesseet lähimmäisensä jalkoja, eli auttaneet lähimmäisiään, että menkää pois minun luotani, en ole koskaan teitä tuntenut.


      • Raamattu puhuu
        Tapio522eikirj.. kirjoitti:

        JALKOJEN PESU
        Joh.13:10
        >>>>>>>>>>>>>
        Jeesus sanoo:
        »Te olette jo puhtaat sen sanan tähden, jonka minä olen teille puhunut»(Joh. 15:3).
        Kuitenkin hän sanoo, että niitä oksia, jotka ovat hänessä ja jotka ovat puhtaat ja kantavat hedelmää, täytyy puhdistaa, että ne kantaisivat runsaamman hedelmän (Joh.15:2).
        --
        Edelleen:
        "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas." (Joh. 13:10)

        Jalat ovat epäpuhtaat vielä pesemisen jälkeenkin.

        Vaikka synti kasteessa annetaan kokonaan anteeksi (Apt. 2:38, Apt.22:16),se ((lihan saasta") jää kuitenkin olemaan (1. Piet.3:21).

        Läpi elämän tarvitsemme jalkojen pesua.
        "Tekin olette velvolliset pesemään toistenne jalat" (Joh. 13:14).

        Miksi synti vielä on pestävä pois, ellei siksi, että se todellisesti on ihmisluonnossa vielä jäljellä.
        Uskon kautta meillä on lahjana Kristus ja hänen puhtautensa kokonansa ja täydellisenä.
        Emme kuitenkaan omassa itsessämme tule kokonaan puhtaiksi, synnittömiksi ja vioista vapaiksi, vaan meihin jää jäljelle vielä paljon vanhaa hapatusta, jota tulee perkata pois.
        Juuri tätä Kristus tarkoittaa jalkojen pesulla.
        -
        Niinpä oikeat kristityt rukoilevatkin Jeesuksen opettamaa rukousta:
        "...ja anna meille meidän velkamme anteeksi, niinkuin mekin annamme anteeksi meidän velallisillimme" (Matt.6:12).
        ----------
        Miten sinä rukoilet:
        Kuten fariseus (=synnittömät), vai kuten publikaani (=syntiset)?

        Luuk. 18:11-13

        "(lihan saasta") jää kuitenkin olemaan" Siinäpä se ongelma onkin, jos lihaa yrittää pestä, ja muuttaa se joksikin toiseksi. Liha on kuitenkin lihaa, eikä se muuksi muutu, hinkkaisi sitä sitten vaikka santapaperilla, tai höylällä tai kirveellä. Liha ei voi muuta kuin kuolla. Kun se kuolee, sitten se ei jää enää olemaan. Se on menettänyt valtansa ihmiseen, sen jälkeen ihminen ei enää palvele syntiä, vaan Jumalan Vanhurskautta. Jeesus sanoi: "Joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa" Ongelma on juuri siinä, jos ihmisen lihallisuus(itseen luottaminen ja narsismi) ei ole vielä kuollut, silloin ihminen yrittää rakentaa omatekoista uskoa(omaa uskoa). Kysymys on loppujen lopuksi siitä, mikä on uskon kohde; omat yritykset, oma voima, oma viisaus, oma usko, vai sittenkin kaiken oman uskonsa menettäneen usko vain Jeesukseen, ei enää ollenkaan itseen. Tärkeämpää kuin uskon määrä, on se, että uskolla on Oikea Kohde. Vähäisinkin, sinapinsiemennenkin kokoinen usko, voi saada aikaan ihmeitä, sillä se yhdistyy ja turvautuu(uskoo) Herran Väkevän Käsivarren Voimaan, mutta jos uskon kohde on väärä, esimerkiksi ihminen itse, tai ihmisen omat voimat, tai ihmisen omat tunteet tai ihmisen omat mahdollisuudet ja resurssit,, silloin kaikki on väärää, olkoonpa ihmisen luottamus itseensä miten tahansa mahtavaa sinänsä.


      • ????

        Sinun mielestäsi, Jeesuksen Veri on heikkotehoinen pesuaine, koska se jättää ihmisen aina likaiseksi, eikä ihminen voi koskaan vapautua synnistä, jos kerran aina jää jotain puhdistettavaa, ihminen ei koskaan tulee Täysin Kokonaan Puhtaaksi? Jos tulee, mitä mieltä on PUHTAAN puhdistamisessa? ? ?


      • heh eeh

        "Koska Jumalan lapsi on synnistä vapautettu, hän elää pyhityselämää"

        Ja tämä pyhityselämä sitten likaa jalkoja? Höh? Eihän Pyhityselämässä ole mitään likaavaa, sillä se on PUHDASTA, sillä se on PYHÄÄ. Millä tavalla Jumalalle antautuminen on muka likaavaa?

        Ei puhu raamattu mistään jatkuvasta pesusta, saati automaattipesulasta.

        Diagnoosi:

        höpöjä puhut


    • * Kyllä, itse ymmärrän tämän Jeesuksen pesemässä opetuslasten jalkoja, osoittaa sen, että taivastietäkin kulkiessa on mahdollista, että matkan varrella pöyttyy, eli tulee tahroja, ajtuksissa ja teoissa, tahtomatta
      ankin, ja thallaankin, niin on hyvä tunnustaa synnit toinen toisellemme, ja jättää ne veren kautta anteeksiannetuksi ja poistetuksi, ja niin matka voi jatkua puhtaana ja iloiten !
      * Ja tämä tarkoittaa sitä, ettei tartte uudestaan uudestisyntyä, ollaan kyllä Jumalan lapsia, tahrat vaan pitää pestä pois ! Ja tämä koskee niitäkin, jotka jo kauan ovat olleet poissa ns. luopion teillä, vaikka itseasiassa he eivät edes ole luopioita, vaan elävät lankeemuksessa, eikä Jumala ole heitä hyljännyt minnekkään, heidät vaan tulisi saada tämäasia ymmärtämään, että keskustelu sielunhoitajan kanssa , he vapautuvat,Jeesusken veren ansiosta, ja saavat lahjavanhurskautensa takaisin, ja ovat edelleen Jumalan lapsia ja suojassa !

      • ESIKUVA- sen teette

        Mielenkiintoista nähdä, kuinka "jalkojenpesu" näyttää eri uskonkirkon sisällä erilaisilta.

        Toinen esim. nyt katselee "lapsikasteen" kautta, ja toinen likaisten pölyttyneitten jalkojen, joka verttauttaa matkalla olevaan pölyyttymiseen.

        Mutta.. Ettekö ole lukeneet ITSE sitä Sanaa. Kumpikaan ei puhunut siitä, mitsä Jeesus asialla todella opetti.

        ....... sana.... nöyryys.

        So. Jumalan kansalaisen ominaisuus, joka hyvin tärkeällä tavalla tuotiin Herran pöytään, opettajan antamalla esimerkillä ja käskylläkin, tehdä se tänään.

        Ehtoollinen on Kristuksen KUOLEMAN muistoateria, jossa sijaisen kuolema - merkitykseltään opetetaan, ----- ei ulkoisena rituaalina -----

        vaan täytyy ymmärtää sydämessään se merkitys.

        Myös tämä jalkojenpesu ---- Mestari itse ---- antoi esimerkin ehtoolliselle.

        Lukekaas..

        Joh 13:4 nousi ehtoolliselta ja riisui vaippansa, otti liinavaatteen ja vyötti sillä itsensä.
        Joh 13:5 Sitten hän kaatoi vettä pesumaljaan ja rupesi pesemään opetuslastensa jalkoja ja pyyhkimään niitä liinavaatteella, jolla oli vyöttäytynyt.
        Joh 13:6 Niin hän tuli Simon Pietarin kohdalle, ja tämä sanoi hänelle: "Herra, sinäkö peset minun jalkani?"
        Joh 13:7 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Mitä minä teen, sitä et nyt käsitä, mutta vastedes sinä sen ymmärrät".
        Joh 13:8 Pietari sanoi hänelle: "Et ikinä sinä saa pestä minun jalkojani". Jeesus vastasi hänelle: "Ellen minä sinua pese, ei sinulla ole osuutta minun kanssani".
        Joh 13:9 Simon Pietari sanoi hänelle: "Herra, älä pese ainoastaan minun jalkojani, vaan myös kädet ja pää".
        Joh 13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki".
        Joh 13:11 Sillä hän tiesi kavaltajansa; sentähden hän sanoi: "Ette kaikki ole puhtaat".
        Joh 13:12 Kun hän siis oli pessyt heidän jalkansa ja ottanut vaippansa ja taas asettunut aterialle, sanoi hän heille: "Ymmärrättekö, mitä minä olen teille tehnyt?
        Joh 13:13 Te puhuttelette minua opettajaksi ja Herraksi, ja oikein te sanotte, sillä se minä olen.
        Joh 13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
        Joh 13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että ----- myös te niin tekisitte, kuin --------- minä olen teille tehnyt.
        Joh 13:16 Totisesti, totisesti minä sanon teille: ei ole palvelija herraansa suurempi eikä lähettiläs lähettäjäänsä suurempi.
        Joh 13:17 Jos te tämän tiedätte, niin olette autuaat, jos te sen teette.

        Rakkaus ja nöyryys käy rinnan ja


        Joh 15:9 Niinkuin Isä on minua rakastanut, niin minäkin olen rakastanut teitä; pysykää minun rakkaudessani.
        Joh 15:10 Jos te pidätte minun käskyni, niin te pysytte minun rakkaudessani, niinkuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan.
        Joh 15:11 Tämän minä olen teille puhunut, että minun iloni olisi teissä ja teidän ilonne tulisi täydelliseksi.
        Joh 15:12 Tämä on minun käskyni, että te rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut.
        Joh 15:13 Sen suurempaa rakkautta ei ole kenelläkään, kuin että hän antaa henkensä ystäväinsä edestä.
        Joh 15:14 Te olette minun ystäväni, jos teette, mitä minä käsken teidän tehdä.


      • nöyryyden oppikoulu
        ESIKUVA- sen teette kirjoitti:

        Mielenkiintoista nähdä, kuinka "jalkojenpesu" näyttää eri uskonkirkon sisällä erilaisilta.

        Toinen esim. nyt katselee "lapsikasteen" kautta, ja toinen likaisten pölyttyneitten jalkojen, joka verttauttaa matkalla olevaan pölyyttymiseen.

        Mutta.. Ettekö ole lukeneet ITSE sitä Sanaa. Kumpikaan ei puhunut siitä, mitsä Jeesus asialla todella opetti.

        ....... sana.... nöyryys.

        So. Jumalan kansalaisen ominaisuus, joka hyvin tärkeällä tavalla tuotiin Herran pöytään, opettajan antamalla esimerkillä ja käskylläkin, tehdä se tänään.

        Ehtoollinen on Kristuksen KUOLEMAN muistoateria, jossa sijaisen kuolema - merkitykseltään opetetaan, ----- ei ulkoisena rituaalina -----

        vaan täytyy ymmärtää sydämessään se merkitys.

        Myös tämä jalkojenpesu ---- Mestari itse ---- antoi esimerkin ehtoolliselle.

        Lukekaas..

        Joh 13:4 nousi ehtoolliselta ja riisui vaippansa, otti liinavaatteen ja vyötti sillä itsensä.
        Joh 13:5 Sitten hän kaatoi vettä pesumaljaan ja rupesi pesemään opetuslastensa jalkoja ja pyyhkimään niitä liinavaatteella, jolla oli vyöttäytynyt.
        Joh 13:6 Niin hän tuli Simon Pietarin kohdalle, ja tämä sanoi hänelle: "Herra, sinäkö peset minun jalkani?"
        Joh 13:7 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Mitä minä teen, sitä et nyt käsitä, mutta vastedes sinä sen ymmärrät".
        Joh 13:8 Pietari sanoi hänelle: "Et ikinä sinä saa pestä minun jalkojani". Jeesus vastasi hänelle: "Ellen minä sinua pese, ei sinulla ole osuutta minun kanssani".
        Joh 13:9 Simon Pietari sanoi hänelle: "Herra, älä pese ainoastaan minun jalkojani, vaan myös kädet ja pää".
        Joh 13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki".
        Joh 13:11 Sillä hän tiesi kavaltajansa; sentähden hän sanoi: "Ette kaikki ole puhtaat".
        Joh 13:12 Kun hän siis oli pessyt heidän jalkansa ja ottanut vaippansa ja taas asettunut aterialle, sanoi hän heille: "Ymmärrättekö, mitä minä olen teille tehnyt?
        Joh 13:13 Te puhuttelette minua opettajaksi ja Herraksi, ja oikein te sanotte, sillä se minä olen.
        Joh 13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
        Joh 13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että ----- myös te niin tekisitte, kuin --------- minä olen teille tehnyt.
        Joh 13:16 Totisesti, totisesti minä sanon teille: ei ole palvelija herraansa suurempi eikä lähettiläs lähettäjäänsä suurempi.
        Joh 13:17 Jos te tämän tiedätte, niin olette autuaat, jos te sen teette.

        Rakkaus ja nöyryys käy rinnan ja


        Joh 15:9 Niinkuin Isä on minua rakastanut, niin minäkin olen rakastanut teitä; pysykää minun rakkaudessani.
        Joh 15:10 Jos te pidätte minun käskyni, niin te pysytte minun rakkaudessani, niinkuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan.
        Joh 15:11 Tämän minä olen teille puhunut, että minun iloni olisi teissä ja teidän ilonne tulisi täydelliseksi.
        Joh 15:12 Tämä on minun käskyni, että te rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut.
        Joh 15:13 Sen suurempaa rakkautta ei ole kenelläkään, kuin että hän antaa henkensä ystäväinsä edestä.
        Joh 15:14 Te olette minun ystäväni, jos teette, mitä minä käsken teidän tehdä.

        ts. veljinä jokainen on tasavertainen, srk. ei ole nokkimisjärjestyksen asettava kirkkokunta, jossa ollaan isoja, vielä isompia ja joku jalkajakkaralla.

        Kuka saa istua sinun rinnallasi Valtakunnassasi??

        Kuinka vaikeaa on nöyryyden oppi ihmiselle, polvistua, vaikkapa jonkun alaisensa edessä Herran pöytään käydessa ja pestä hänen jalkansa.

        Nähdä hänet siinä ja hän pesee myös sinun jalkasi.

        Palvelija ... Annoin esimerkin, että tekisitte niin..

        Tämä on osoitus kuhunkin aikaan se, että tarvitsemme luonteemme tähden säännöllisen opin omasta paikastamme, Herran opetuslapsina.

        Oppi on tärkeämpi, kuin pölynpyyhintä.


      • Totuus?

        Ellei syntitahroja ole pesty, Pois pestävät syntitahrat ovat sydämessä, ei jaloissa. Tärkeintä on että sydän on Pesty Jeesuksen Verellä KOKONAAN Puhtaaksi, jos nyt jalat joskus pölyttyvät, se ei ole syntiä. Jalkojen pesu on nöyryyden ja palvelumielen osoitus, mutta ei sitä, että jaloissa olisi jotain syntiä.. :)


    • Tiestä

      http://www.youtube.com/watch?v=8GeMWmnuXa4

      Muroman opetukset uudestisyntymisestä kannattaa kuunnella. Hän sai Pyhän Hengen kasteen uudestisyntymisen merkiksi kirkonpenkissä. Muroma nimittää tuota kastetta messiaaniseksi kasteeksi. Martti Lutherin kerrotaan saaneen tuon kasteen Polongan kaupunissa jossakin hengellisessä tilaisuudessa.
      Itse sain Pyhän Hengen kasteen Pyhäin miesten päivänä 1985. Joku kertoo saaneensa tuon kasteen metsässä, toinen saunassa ja kuka missäkin ja tuo kaste on TOTTA.

      • Tiestä

      • Anabaptistit..

        Saiko lutteri merkkinsä "ennen sitä, kun hän murhautti Anabatisteja, vai sen jälkeen?! "" tosin kirkko on kyseisen teon suhteen pyytänyt anteeksi kirkkoisän hirvittävän teon malliesimerkin vaelluksesta.

        "Marttyyrien veri huutaa alttarien alta!"


    • rakastaa = käsky

      Matt 25:40
      Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
      Matt 25:45
      Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'.
      Samaan aiheeseen liittyy nämä jakeet, sekä käsky rakastaa lähimmäistä niinkuin itseään ja tietysti Jumalaa yli kaiken.

      Monet eivät käsitä käskyjä, että ne eivät ole sellaisia valinnaistehtäviä, vaan oikeita noudatettavia käskyjä. Tulee mieleen eräs uskova pariskunta, joka keskusteli keskenään minun istuessa heillä ja vaimo sanoi miehelleen, että naapuri on tehnyt ikävästi meille, joten minä aioin tehdä heille yhtä ikävästi tulevaisuudessa. Tässä on oikea elävä esimerkki, johon Jeesus ei meitä ikinä kehoittaisi. Tekemään lähimmäiselle yhtä pahasti, vaan meidän pitää toimia juurikin päinvastoin. Tehdä lähimmäisille hyvää, vaikka he eivät tekisi meille hyvää. Näin Jeesus haluaa meidän kaikkien toimivan, vaikka inhimilliset tunteemme muuta väittäisivätkin.

    • Lightning Star

      Koen, että tuossa kohdassa annetaan samalla esimerkki palvelemisesta, lähimmäisen palvelemisesta. Ei niinkään jatkuvasta pesussaolosta. Jeesushan sanoo tuossa "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas"

      Jeesus on esimerkki kaikessa, uskoville. Kuten hän alistui palvelemaan, tulee meidänkin palvella. Palvella lähimmäisiä Kristuksessa.

    • Tapio522eikirj..

      Uusi Testamentti lyhyesti selitettynä (SLEY) selittää jakeen seuraavasti:
      ”Jeesus sanoo ne, joiden jalat hän nyt pesee, muutoin puhtaiksi.
      Pääsiäisaterian viettäjät olivat luultavasti puhdistautuneet juhlaa varten (11:55).

      Siitä puhdistuksesta, jonka perusteella apostolit jo olivat puhtaat, Jeesus käyttää sanaa ”kylpenyt”; se on koko ihmisen puhdistus yhdellä kerralla.

      Evankeliumin lukijat tunsivat saman kr. ”kylpemistä” tarkoittavan sanan kasteesta käytettynä, esim. Tiit. 3:5 (pesu=kylvetys) ja Ef. 5:26 (”pesi puhtaaksi vedellä ja sanalla”).
      Tämän sanan käytön kasteesta täytyi olla alkukristillisyydessä tuttu.

      Samoin kuin Jeesus puhuu Joh. 3:5 Nikodeemukselle ”vedestä ja Hengestä”-syntymisestä, on hänen tässäkin (13:10) jo varhain nähty puhuvan pyhän kasteen puhdistavasta merkityksestä.
      Kaste taas liittyy Kristuksen kuolemaan (Room. 6:4), joka oli juuri edessä”.

      Kristus sanoo: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas." (Joh. 13:10)
      Mistä tämä jalkojen epäpuhtaus pesemisen jälkeen? Eikö Hänen sanojensa mukaan kylpenyt tullakseen puhtaaksi kuitenkin tarvitse vielä jalkojen pesemistä?
      Mitä tämä merkitsee muuta kuin että synti kasteessa annetaan kokonaan anteeksi ja jää kuitenkin olemaan, niin kuin myös Paavali sanoo Room. 7. luvussa?

      Läpi koko elämän pestään jalat, myös niiden, jotka jo ovat kokonaan puhtaat, niin kuin hän sanoo: "Tekin olette velvolliset pesemään toistenne jalat" (Joh. 13:14).
      Kaikki synnit on pesty pois ja kuitenkin on jäljelle jäänyt jotakin, mikä on pestävä.
      Miksi synti vielä on pestävä pois, ellei siksi, että se todellisesti on ihmisluonnossa vielä jäljellä.

      • Näin menee asia

        "Te olette velvolliset pesemään toistenne jalat". Ihminen itse vain tekee parannusta synneistä. Ei sitä toinen voi tehdä. Tuo jalkojenpesu ei voi viitata synnistä puhdistumiseen näin ollen. Näin ollen tuo viittaa siihen, että kun ihminen on saanut perisynnit ja tekosynnit anteeksi on hän velvollinen auttamaan muita täällä. Velvollinen auttamaan muita uskon varmuuteen. Näin ollen, jos ihminen on saanut suuret syntinsä anteeksi, tulee hänen olla kaikessa Kristuksen kirkkautta säteilevä. Se on meidän velvollisuutemme. Meidän velvollisuus on auttaa ja rakastaa. Näin se menee.


      • niin?

        Puhut jalkojen pesusta. Mutta unohdat kokonaan sydämen puhdistamisen(pesun) Jeesuksen Veressä, ja sydämen ympärileikkauksen, eli Uudestisyntymisen Jumalan Hengestä. Painopisteesi on siis vain ulkonaisessa pesussa, mutta unohdat tärkeimmän; sisäisen. "Kaikki synnit on pesty pois ja kuitenkin on jäljelle jäänyt jotakin, mikä on pestävä." Jos synnit on pesty KOKONAAN pois, ja Jumala antanut Henkensä Uudestisyntyneen sisimpään, mitä pestävää sitten enää on jos kaikki on Puhdasta, Jumalan Hengessä? Mitä pestävää on Puhtaassa?


      • jaikalii
        Näin menee asia kirjoitti:

        "Te olette velvolliset pesemään toistenne jalat". Ihminen itse vain tekee parannusta synneistä. Ei sitä toinen voi tehdä. Tuo jalkojenpesu ei voi viitata synnistä puhdistumiseen näin ollen. Näin ollen tuo viittaa siihen, että kun ihminen on saanut perisynnit ja tekosynnit anteeksi on hän velvollinen auttamaan muita täällä. Velvollinen auttamaan muita uskon varmuuteen. Näin ollen, jos ihminen on saanut suuret syntinsä anteeksi, tulee hänen olla kaikessa Kristuksen kirkkautta säteilevä. Se on meidän velvollisuutemme. Meidän velvollisuus on auttaa ja rakastaa. Näin se menee.

        Tuli sama ajatus kuin mistä sinä kirjotat kun luin Tapion tekstiä.
        Toinen ihminen ei voi pestä minun syntejäni. Ei edes ripissä toinen ihminen pese minun syntejäni. Kyllä ne saadaan anteeksi Jeesukselta uskomalla Häneen. Ja Hän on pesijä, ei toinen ihminen. Näin olen ymmärtänyt.

        Toisemme jalkojen pesusukehotuksessa Jeesus viittaa nimenomaan palvelemiseen. Hän oli itse Herra taivaasta riisuutuneena jumaluudesta. Hän oli suurin ihminen joka maan päällä oli silloin ja joka koskaan on täällä kulkenut. Siitä huolimatta hän teki sellaista mikä siihen aikaan oli palvelijoiden ts. orjien tehtävä. " Jos siis minä teidän Herranne olet tehnyt tämän teille, olette tekin velvolliset tekemään samoin toisillenne." Siis alentamaan itsensä palvelijaksi eikä pitämään itseän parempana eikä varsinkaan suurempana. Uskovan ei siis tule korottaa itsensä toisen uskovan yläpuolelle vaan alentaa itsensä toisen uskovan alapuolelle. Mutta tässäkin nöyryydessä on muistettava ettei nöyristele. Nöyristely ei ole nöyryyttä. Se on teeskentelyä.


      • Tiestä
        jaikalii kirjoitti:

        Tuli sama ajatus kuin mistä sinä kirjotat kun luin Tapion tekstiä.
        Toinen ihminen ei voi pestä minun syntejäni. Ei edes ripissä toinen ihminen pese minun syntejäni. Kyllä ne saadaan anteeksi Jeesukselta uskomalla Häneen. Ja Hän on pesijä, ei toinen ihminen. Näin olen ymmärtänyt.

        Toisemme jalkojen pesusukehotuksessa Jeesus viittaa nimenomaan palvelemiseen. Hän oli itse Herra taivaasta riisuutuneena jumaluudesta. Hän oli suurin ihminen joka maan päällä oli silloin ja joka koskaan on täällä kulkenut. Siitä huolimatta hän teki sellaista mikä siihen aikaan oli palvelijoiden ts. orjien tehtävä. " Jos siis minä teidän Herranne olet tehnyt tämän teille, olette tekin velvolliset tekemään samoin toisillenne." Siis alentamaan itsensä palvelijaksi eikä pitämään itseän parempana eikä varsinkaan suurempana. Uskovan ei siis tule korottaa itsensä toisen uskovan yläpuolelle vaan alentaa itsensä toisen uskovan alapuolelle. Mutta tässäkin nöyryydessä on muistettava ettei nöyristele. Nöyristely ei ole nöyryyttä. Se on teeskentelyä.

        Johannes 13
        14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
        15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.
        16 Totisesti, totisesti minä sanon teille: ei ole palvelija herraansa suurempi eikä lähettiläs lähettäjäänsä suurempi.
        17 Jos te tämän tiedätte, niin olette autuaat, jos te sen teette.

        Jeesus tuli meille vanhimmaksi veljeksi ja esikuvaksi. Hän tuli Jumalan luota ja palasi Jumalan luokse lähettäen Pyhän Hengen muistuttamaan kaikesta siitä, mitä Ihmisen Poikana täällä opetti.
        Jeesus opetti meidät palvelemaan toisiamme, menemään toistemme rinnalle. Hän varoitti siitä, että jos pavelija rupeaa lyömään kanssapalvelijaansa, sillä on oleva todella huonot seuraamukset. Hän ei luvannut meidän lyödä ketään, vaan käski kääntää toisenkin posken lyöjillemme. Jos itse olemme saaneet syymme ja syntimme armosta anteeksi, tulee meidän jatkaa tuota linjaa, eli Tietä ja antaa aina anteeksi ja pyrkiä näin rakentamaan rauhaa. Me emme itse saa olla heitä, jotka toisia kadehdimme ja teemme muita lihantöitä, vaan tehtävämme on auttaa toinen toistamme, eli valvoa toisiamme rakkauteen, lempeyteen, totuuteen ja rauhaan. Siinä toteutuu jalkojen peseminen.
        Jumalan Sana Pyhän Hengen lahjan kirkastuksella pesee ihmisen puhtaaksi ja sen hedelmän on tultava näkyviin ja se tulee näkyviin toisten matkalaisten palvelemisessa. Jeesus sanoo, että sen minkä teette lähimmäisillenne, teette minulle, eli niin valtavat ovat vaelluksemme seuraamukset. Jakaessaan tuomiopäivänä kansaa omiinsa ja ulkopuolle jääviin, Hän ei edes tunne heitä, jotka eivät ole palvelleet Häntä lähimmäisissä. Nuo eivät ole koskaan saapuneet Jeesuksen luokse ns. uskostaan huolimatta.

        Paavali oli hyvin koulutettu, niin maallisesti kuin hengellisestikin. Tuo maallinen koulutus teki hänestä vainoojan, mutta koska hän oli ollut vainooja tietämättömyyden ja epäuskon aikana, jonka maallisesta koulutuksesta oli omannut, sai hän anteeksi tuon osansa ja sai hengellisen koulutuksen. Hengellisessä koulutuksessa hän muuttui niin, että kykeni sen jälkeen menemään kaikkien rinnalle. Oli laittomille ikään kuin itsekin olisi ollut laiton, mutta muistaa kertoa, että hän ei ollut laiton, vaan eli Kristuksen laissa. Kristuksen laki täyttyy tässä: RAKASTA JUMALAA YLI KAIKEN JA LÄHIMMÄISTÄ KUIN ITSEÄSI. Tuo laki tulee voimaan uskon kautta Jeesukseen ja tuossa laissa pysyy voimassa pieninkin käsky. Kuka rakastava voi kumota käskyjä, eli tehdä syntiä? Meillä jotka olemme saanet puhdistuksen Jeesuksessa, on velvollisuus valvoa itseämme ja toisiamme rakkaudella ja totuudella.


      • jaikalii
        jaikalii kirjoitti:

        Tuli sama ajatus kuin mistä sinä kirjotat kun luin Tapion tekstiä.
        Toinen ihminen ei voi pestä minun syntejäni. Ei edes ripissä toinen ihminen pese minun syntejäni. Kyllä ne saadaan anteeksi Jeesukselta uskomalla Häneen. Ja Hän on pesijä, ei toinen ihminen. Näin olen ymmärtänyt.

        Toisemme jalkojen pesusukehotuksessa Jeesus viittaa nimenomaan palvelemiseen. Hän oli itse Herra taivaasta riisuutuneena jumaluudesta. Hän oli suurin ihminen joka maan päällä oli silloin ja joka koskaan on täällä kulkenut. Siitä huolimatta hän teki sellaista mikä siihen aikaan oli palvelijoiden ts. orjien tehtävä. " Jos siis minä teidän Herranne olet tehnyt tämän teille, olette tekin velvolliset tekemään samoin toisillenne." Siis alentamaan itsensä palvelijaksi eikä pitämään itseän parempana eikä varsinkaan suurempana. Uskovan ei siis tule korottaa itsensä toisen uskovan yläpuolelle vaan alentaa itsensä toisen uskovan alapuolelle. Mutta tässäkin nöyryydessä on muistettava ettei nöyristele. Nöyristely ei ole nöyryyttä. Se on teeskentelyä.

        >>>Mutta tässäkin nöyryydessä on muistettava ettei nöyristele. Nöyristely ei ole nöyryyttä. Se on teeskentelyä.


      • Amen

        "että se todellisesti on ihmisluonnossa vielä jäljellä".

        Ei voi olla jos ihmisen oma ihmisluontoa jäljellä jos ihmisluonto/liha on kuollut ja kuoletettu. Mutta jos ihminen on oman lihansa vallassa, hän ei ole koskaan puhdas, ei edes juuri pesedyttyään, ja hänen sydämensä on pimeä ja likainen. Mutta Ylhäältä Uudestisyntyneessä ihmisessä ihmisessä ei ole mitään lihaa jäljellä, vaan Pyhä Henki. Siksi ainoa lääke jatkuvaan ja loppumattomaan peseytymiskierteeseen, on antaa lihan kuolla, ja syntyä Uudesti Ylhäältä, Pyhästä Hengestä


    • puhdas sydän

      niin? nimimerkille ja muillekin.

      Aloituksessa oli kohta: Jeesus pesee sinua ja minua (jatkuvasti). Kyllä tietysti Jeesus peseekin meitä, mutta kun olemme tulleet ahtaan portin läpi, niin silloin olemme Jumalan valtakunnan puolella ja emme saa,(saata) tehdä syntiä. Kun olemme käyneet läpi tuon Jumalan antaman sydämen ympärileikkauksen, niin Hän on itse "pessyt" meidät puhtaiksi ja synnyttänyt uudeksi luomukseksi.

      • Voi surku

        Ja pesu senkun jatkuu, loputtomasti, eikä koskaan ikuna tule PUHDASTA. Voi miten lohdutonta. Ei mitään toivoakaan? jaikali julistaa toivottomuuden ja lohduttomuuden evankeliumia?


    • No mix hän ei sitten ole myös käytönnässä puhdas eikä vain virtuaallisesti niinkuin opetat?

      • Ihmisen luonto

        Luonnollisen ihmisen on mahdotonta ottaa vastaan sitä mikä Jumalasta on. Epäusko sen tekee, kun ihminen jää katsomaan omaa itseään, mitä tekoa hän itsessään on.


      • Ihmisen luonto kirjoitti:

        Luonnollisen ihmisen on mahdotonta ottaa vastaan sitä mikä Jumalasta on. Epäusko sen tekee, kun ihminen jää katsomaan omaa itseään, mitä tekoa hän itsessään on.

        Joskus tuntuu että joidenkin ihmisten kohdalla on
        mahdotonta saada heitä kääntämään katseensa
        pois itsestään ja kohdistamaan sen Jeesukseen Kristukseen,
        Jumalan Sanaan. Tuntuu että ei riitä että yrittää
        vääntää rautakangella katsetta toiseen suuntaan.
        Tuntuu että pitää jo olla palokunnan leikkurit
        leikkaamassa "katto pois" ennen kuin ihminen
        näke ylös.


      • Sinäpä sen sanoit
        jaikali kirjoitti:

        Joskus tuntuu että joidenkin ihmisten kohdalla on
        mahdotonta saada heitä kääntämään katseensa
        pois itsestään ja kohdistamaan sen Jeesukseen Kristukseen,
        Jumalan Sanaan. Tuntuu että ei riitä että yrittää
        vääntää rautakangella katsetta toiseen suuntaan.
        Tuntuu että pitää jo olla palokunnan leikkurit
        leikkaamassa "katto pois" ennen kuin ihminen
        näke ylös.

        Ei tulisi opettaa toista evankeliumia, joka kehoittaa katsomaan ihmisen vajavuuteen. Joka ei Kristuksen täytettyyn työhön usko, uskoo ihmisen oman luonnon sanelemiin lakehin.

        Ei sitä rautakangellakaan saa muutetuksi, jos Jumala ei anna silmävoidetta.


      • Sinäpä sen sanoit kirjoitti:

        Ei tulisi opettaa toista evankeliumia, joka kehoittaa katsomaan ihmisen vajavuuteen. Joka ei Kristuksen täytettyyn työhön usko, uskoo ihmisen oman luonnon sanelemiin lakehin.

        Ei sitä rautakangellakaan saa muutetuksi, jos Jumala ei anna silmävoidetta.

        Kallis hunajan pisara:

        ”Kaikissa omantunnon epäilyissä, peloissa ja myrskyissä katso aina Kristukseen.
        Älä väittele saatanan kanssa, sillä hän ei muuta halua.
        Käske hänen mennä Kristuksen luo ja Kristus antaa hänelle vastauksen. Kristuksen tehtävä on olla puolustajamme. Hänen tehtävänsä on vastata takaajanamme lain täyttämisestä”.


      • Tapio522 kirjoitti:

        Kallis hunajan pisara:

        ”Kaikissa omantunnon epäilyissä, peloissa ja myrskyissä katso aina Kristukseen.
        Älä väittele saatanan kanssa, sillä hän ei muuta halua.
        Käske hänen mennä Kristuksen luo ja Kristus antaa hänelle vastauksen. Kristuksen tehtävä on olla puolustajamme. Hänen tehtävänsä on vastata takaajanamme lain täyttämisestä”.

        Muuten ihan hyvä ajatus mutta vaikka percele menee Kristuxen luo niin ei hän muuttu mixkään. Muta jaikali taitaa olla joku uskonollinen automaattipesu josta ei tule selvä jälki eikä puhdas. Taitaa olla hänellä se laimenettu veri joka ei koskaan saa puhdasta jälki. Eikö kukaan vois tarjoa hänelle Jeesuxen Veri joka puhdistaa kerta heitolla ja kokonaan. Mix muuten lauletaan väkevästä Karitsan Verestä ! Veri Voi puhdistaa jokainen ja Veri voi Uudista jokainen..


      • oho
        jaikali kirjoitti:

        Joskus tuntuu että joidenkin ihmisten kohdalla on
        mahdotonta saada heitä kääntämään katseensa
        pois itsestään ja kohdistamaan sen Jeesukseen Kristukseen,
        Jumalan Sanaan. Tuntuu että ei riitä että yrittää
        vääntää rautakangella katsetta toiseen suuntaan.
        Tuntuu että pitää jo olla palokunnan leikkurit
        leikkaamassa "katto pois" ennen kuin ihminen
        näke ylös.

        Kirjoitit toisaalla, että et käsittele omien tekstiesi kääntelyä, Onko tämä omien tekstiesi vääntelyä? > "

        "Uskon tämä olevan hyvä kuva siitä miten Jeesus pesee sinua ja minua (jatkuvasti)

        Jos on ,siinä tapauksessa, olet itse väännellyt omaa tekstiäsi, sillä tuo teksti oli omassa kirjoituksessasi, sinun itse kirjoittamanasi. Oho?

        Olet tyyppiesimerkki ihmisestä, joka kirjoittaa tai sanoo mitä lystää, mutta ei ota mitään vastuuta omista sanomisistaan tai kirjoittamisistaan. Olisihan se nyt aika hassua jos minun pitäisi mennä joltain toiselta kysymään: mitä se jaikali oikein meinaa? Ei kun minä kysyn sinulta. Ja se nyt on aivan väärin, niinkö, eihän nyt sinulta saa mitään kysyä, muitta sinä saa höpistä mitä lystää?


    • jeoiosi

      voe armollinen

    • Matt 6:11-12

      Anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen leipämme.
      Ja anna meille meidän velkamme anteeksi,
      niin kuin mekin annamme anteeksi meidän velallisillemme.

    • trivia

      "Luonnollisen ihmisen on mahdotonta ottaa vastaan sitä mikä Jumalasta on. Epäusko sen tekee, kun ihminen jää katsomaan omaa itseään, mitä tekoa hän itsessään on. "

      Kaikki ihmiset ovat syntyessään luonnollisia. Heillä ei ole mikäänlaista näkemystä mihinkään ideologiaan. Heille opetetaan näkemyksiä ja he oppivat ja osaavat myöhemmällä iällä arvioida asioita itsekin.

      Siteerauksen suhteen olemme näkemyksessä "Jumala kutsuu". Pelastusteoria menee nurin. Se jota Jumala ei ole kutsunut, ei ole syyllinen uskonpuutteen syntiin. Tietämys raamatustakaan ei ole synti. Usealle raamatun tuntemus johtaa eroamiseen kristinuskosta.
      Jumala siis kutsuu kenet kutsuu ja muut ovat syyttömiä. Pelastusteoria ei voi asettaa kutsumattomia syyllisiksi ja ikuiseen kidutukseen tulijärveen.

      Jeesuksen, ollakseen Jumala tai vain Poika, täytyy taivaan portilla pestä jokaisen tulijan varpaat. Jos hän ei pese syyttömien ts kutsumattomien jalkoja, hänestä itsestään tulee syyllinen.

      • heh ;)

        "Se jota Jumala ei ole kutsunut," Selityksesi ontuu. Nimittäin Jumala kutsuu jokaista. En tiedä yhtäkään jota Hän ei kutsuisi. Hän kutsuu sinuakin. Ja vaikka et kuulisikaan Hänen kutsuaan, Hän kutsuu silti.

        Ne eivät ole syyttömiä, jotka eivät ota kuuleviin korviinsakaan Hänen kutsuaan, vaan he ovat syyllisiä, juuri em, syystä. He olisivat voineet kuulla, mutta eivät tahtoneet.

        "Jeesuksen, ollakseen Jumala tai vain Poika, täytyy taivaan portilla pestä jokaisen tulijan varpaat. Jos hän ei pese syyttömien ts kutsumattomien jalkoja, hänestä itsestään tulee syyllinen." syyllinen mihin? Siihen että joillakin on pölyiset jalat? Ei se ole synti :) "täytyy taivaan portilla pestä jokaisen tulijan varpaat" Kuka käskee, sinäkö, Ai ettäkö Hänen oikein täytyy? Sinäkö aiot pakottaa? Heh, et ole tosissasi :)


    • Jesus pesee omansa sanoi jaikal ??? Tuo oli kyllä paha heitto jaikalista koska hän väittää ettei Jeesus peskkään puhtaaxi ??? Aina on likainen Jumalan lapsi tuo jaikal?? Onko Jumalan lapset likaisia ?? Huono Isäkö jaikalilla sitten on? Tai tuosta saa käsityxen ettei hän on Jeesuxen oma !!!

    • Täässä kettjussa on näköjään muitakin joille Pyhä Henki on näyttänyt mikä tuo jaikalin evankeliumia oikestaan on.

    • trivia

      #"Se jota Jumala ei ole kutsunut," Selityksesi ontuu. Nimittäin Jumala kutsuu jokaista.#

      Esitin helluntailaisten näkemyksiä. Ne ovat myös UT:ssa.
      Jumala kutsuu siksi, koska luonnollinen ts kristinuskosta vapaa ihminen ei voi tulla sen taakse ilman kutsua.
      Jos oletaan, että joku kristitty sanoo ei-kristitylle "tule porukkaamme niin saat ikuisen elämän kuolemasi jälkeen" niin moniko tähän jumalasi kutsuun yhtyy.
      Kukaan ei voi tulla mihinkään uskoon ellei hän lue siitä tai kuuntele jotain ao. uskosta tietävää. Muuta Jumalan kutsua ei ole. Jos olisi, käännytystyötä ei tarvitsisi tehdä: Koska käännytystä tehdään "Jumalan kutsu" = käännytystyö.

      Otetaan vuosi n. 30 jaa. ja jolloin Jeesus oletetusti aloitti käännytystyön kristinuskoon. Häntä kuuli kuka kuuli, ehkä muutama tuhat ihmistä. Joistain tuli hänen kannattajiaan, monista ei.
      Kukaan ennen Jeesuksen alkamaa saarnaamista ei ollut kristitty. Miksi? Koska kukaan ei ollut kuullut kristinuskosta sanaakaan eli sitä ei ollut vielä rakennettu.
      Vai oletetaanko niin että tuhannet sukupolvet ennen Jeesusta Jumala jätti tietoisesti kutsumatta ja sai heistä materiaalia tulijärveen!

      Tosiasiassa Jeesus ei perustanut kristinuskoa. Hän vannoi juutalaisen HERRAN nimiin. Kristinuskon perustivat kirkkoisät usean vuosisadan aikana. Ja kummasti Intiassa, Amerikassa ja monessa paikassa, jossa kristilliset lähetyssaarnaajat eivät olleet ehtineet käydä, kristittyjä ei syntynyt taivaalisesta kutsusta. Usein lähetyssaarnaajien kutsua vahvistettiin miekalla.

      Lopputoteama. Jos Jumala asettaa ei-kristityt tulijärveen, hän kostaa omaa mokaansa ja on itse syyllinen.

    • Totuus?

      "Jumala kutsuu siksi, koska luonnollinen ts kristinuskosta vapaa ihminen ei voi tulla sen taakse ilman kutsua." Juuri noin. Jumala kutsuu, ei ihminen.

      "Jumalan kutsu" = käännytystyö. Ei ole. Kuten juuri todettiin: Jumala kutsuu, ei ihminen. Jumalan kutsu=Jumalan kutsu. Ihmisten kutsu=Käännytystyö, Jumala kutsuu omakseen. Ihmiset kutsuvat kirkkoihinsa.

      Jos oletaan, että joku kristitty sanoo ei-kristitylle "tule porukkaamme niin saat ikuisen elämän kuolemasi jälkeen" niin moniko tähän jumalasi kutsuun yhtyy. Tuota ei kyllä Jumala hyväksy. Ei Jumala kutsu mihinkään ihmisten "meidän porukkaan", vaan omakseen :)

      "Kukaan ei voi tulla mihinkään uskoon ellei hän lue siitä tai kuuntele jotain ao. uskosta tietävää." Jumala voi kutsua myös suoraan, ilman toisen ihmisen apua. Näin käynyt mm minulle. Jumala kutsuu monilla tavoilla ;)

      Kukaan ennen Jeesuksen alkamaa saarnaamista ei ollut kristitty. Miksi? Koska kukaan ei ollut kuullut kristinuskosta sanaakaan eli sitä ei ollut vielä rakennettu.
      Vai oletetaanko niin että tuhannet sukupolvet ennen Jeesusta Jumala jätti tietoisesti kutsumatta ja sai heistä materiaalia tulijärveen!

      Jumala on aina kutsunut jokaista ihmistä. Ei siihen ole koskaan mitään uskontoa tarvittu, eikä tarvita, . Hänellä on Sanansa jolla Hän kutsuu, jokaista. :) Siis Jumala on aina kutsunut jokaista ihan jokaista.

      "Tosiasiassa Jeesus ei perustanut kristinuskoa" Totta! Ei muuten perustanut mitään muutakaan uskontoa. Kristinuskon perusti Rooman keisari. Mutta Jeesus antoi oman uskonsa. Rooman keisari perusti kiristinuskon; uskon Paavia kohtaan. Jeesus antoi oman uskonsa: uskon Jumalaa kohtaan. Uskon määrä saattaa olla toisessa suurempi kuin toisessa, muttta olennaisinta ja tärkeintä, on uskon KOHDE. Rooman uskonnossa: Paavi=ihminen. Jeesuksen uskossa: Kaikkivaltias Jumala.

      "Usein lähetyssaarnaajien kutsua vahvistettiin miekalla." Juuri näin, merkillepantavaa on se, että miekkalähetystä harjoittivat, (sekä myös inkvisitiota) , Rooman kirkon kätyrit, eivät suinkaan Jeesukseen uskovat

      "Jos Jumala asettaa ei-kristityt tulijärveen" Miksi vain ei-kristityt? Myös kristityt, eli kaikki, jotka eivät ole Hänen Poikansa kautta tulleet Taivasten Valtakuntaan. Tämä syystä, että Jumalan Poika on ainoa, jonka kautta voi lähestyä Jumalaa, mitään toista kautta se ei onnistu, olkoonpa sitten vaikka kuinka kristitty. Tiedäthän muutenkin, jos pyydetään audienssia, jonkun KORKEAN Hallitsijan tykö, häntä täytyy lähestyä adjutanttinsa: Lähimmän kätensä eli luotetuimman miehen kautta, ei siis suoraan kävellä Korkeimman Hallitsijan tykö kuin navettaan tai hollitupaan. Ymmärräthän? "hän kostaa omaa mokaansa" Niin mikä moka? Ei Jumala ole mokannut, ihmiset kylläkin. Eihän minuakaan syytetä, jos täysi-ikäinen lapseni mokaa. Hän on itse omasta mokailustaan vastuussa. Samoin Jumala ei ole ihmisen mokailusta vastuussa. ihminen on itse omasta mokailustaan vastuussa. "ja on itse syyllinen." "
      Syyllinen mihin?

    • trivia

      Totuus?

      Ymmärhäthän että kiistit välttämättömyyttä ja liputit vapaata tahtoa. Jumala jätti valinnanvapauden ihmiselle itselleen. Jumala kaikkitietävänä tiesi, että ihmiset omaksuvat ensinnäkin perinteidensä mukaisen kulttuurin ja toisekseen kristillisenmmistöisissä maissa luopuvat verijeesuksesta ihmisyyden ja logiikaan takia.
      Toiseksi tulee kysymys, millä sanoilla ja teoilla Jumala hyväksyy ihmiset joutumasta tulijärveen. Mikä uskonsuunta vapauttaa tulijärvestä. Jälleen palaamme logiikkaan.

      Logiikkka toimii, kun asetamme ihmiset yhteisöön ja he laativat aikakaudelle sopivat ihmissuhteet ja niitä vastaavat säännöt jumalista piittaamatta. Ei verijeesusta eikä muutakaan väkivaltaa. Säännöistä poikkeamiset tulevat ymmärretyksi olemisen pohjalta.

      Ihmisen vapaa tahto tai ei. Uskonnot eivät selitä yhtään mitään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      68
      3209
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2822
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2638
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2598
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2476
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2315
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1763
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1717
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1580
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1436
    Aihe