Ihannekumppanin luonteepiirteistä

OutolintuLennokas

Ihan mielenkiinnosta kysyn. Millaisen toivoisit tulevan kumppanisi olevan luonteeltaan? Olen itse vähän outo persoona, ja toivoisin tulevalta mahdolliselta kumppanilta ymmärrystä omille piirteilleni: Tunnen oloni usein surulliseksi, kun tuntuu että suuri osa naisista haluaa rinnalleen sosiaalisen, iloisen höpöttäjän, jonka kanssa elämä on "kevyttä ja viihdyttävää". Itse olen siis ihminen, joka ei turhia höpötä, mutta rakastaa elämän analysointia ja syväluotaavia juttuhetkiä yleismaailmallisista asioista(ei, en ole mikään älykkö silti). Inhoan small talkia ja turhanpäiväisistä asioista jatkuvaa jauhamista. Olen kyllä kohtelias kaikille ja minua on helppo lähestyä, mutta huomaan, miten joskus uusi ihminen saattaa ns. pettyä minuun, kun keskustelu osaltani ei olekaan kevyttä ja lennokasta, vaan saattaa esim. liian nopeasti ajautua käsittelemään jotain vakavaa ajankohtaista asiaa:D Ok, sosiaaliset normit eivät toteudu seurassani, eli en ole kovinkaan taitava kommunikoimaan.. Huumori kukkii mustanlaisesti kun on kukkiakseen, rehellisesti sanottuna harvoin. Rakastan liikuntaa ja luovaa toimintaa, olen usein omissa ajatuksissani.
Onko muita juroja maailmanparantajia, jotka kestävät hiljaisuutta ilman "täytepuheita"?

26

613

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tinttihyyppä

      Sama juttu, yksi toinen jurottajatyttö täällä! Vaikka tykkään keskustella, niin small talkkia en oikein osaa. Jos ei ole puhuttavaa, niin mieluummin sitä on puhumatta. Kaippa kaikissa pitemmissä ihmissuhteissa sellaisia hetkiä tulee vastaan ennemmin tai myöhemmin? Itse ainakin toivon että kumppanin kanssa voi sekä jutella että olla hiljaa. Tärkein luonteenpiirre olisi ehkä ennakkoluulottomuus, eli toinen uskaltaisi ajatella asioita eri näkökulmista (ehkä myös kokeilla välillä esim. uusia harrastuksia tms) eikä jumahtaisi samoihin kaavoihin koska "näin asiat nyt ovat". Sitten tulisi itsekin pysyttyä hereillä ja kehityttyä.

      Seura saa minusta olla mieluummin outoa kuin tylsää! Kuulostat mielenkiintoiselta persoonalta, eiköhän sinullekin oma jurottaja löydy :)

    • käyntikortti

      Jos itse pitää itseään outona, niin sitten pitää suoda toisellekin se outous.

      Musta tossa ei oo mitään outoo...

      Harvemmin kuitenkin samanlaiset vetää puoleensa toisiaan.

      • Siro.

        Se että on lesbo tarkoittaa kyllä sitä että pitää nimenomaan samanlaisesta. Hetero pitää taas erilaisesta. Vaalea tummasta, sinisilmainen ruskeasilmäsestä, vakaa tempperamenttisesta, mies naisesta yms.


      • ohmygodzilla
        Siro. kirjoitti:

        Se että on lesbo tarkoittaa kyllä sitä että pitää nimenomaan samanlaisesta. Hetero pitää taas erilaisesta. Vaalea tummasta, sinisilmainen ruskeasilmäsestä, vakaa tempperamenttisesta, mies naisesta yms.

        No just joo.


      • Nyt on kyllä taas
        Siro. kirjoitti:

        Se että on lesbo tarkoittaa kyllä sitä että pitää nimenomaan samanlaisesta. Hetero pitää taas erilaisesta. Vaalea tummasta, sinisilmainen ruskeasilmäsestä, vakaa tempperamenttisesta, mies naisesta yms.

        Eli ruskeasilmäinen lesbo ei voi tykätä sinisilmäisestä lesbosta? :D


    • Ikuinen ulkopuolinen

      Täälläkin yksi hiljainen, sosiaalisesti omituinen hyyppä.

    • 1 mielipide

      Toivoisin kumppanini olevan avoin, rehellinen tunteistaan,ulospäin suuntautunut,huumorintajuinen,empatiaan kykenevä,eläinrakas,ihmisrakas, iloisesti pirskahteleva hymynaama.
      Ruttunaamaiset synkistelijät on kyllä niin turnoff.

    • positiivinen fiilis

      Minusta sopivin on sellainen siltä väliltä tyyppi, ei siis mielettömän hirveä lörpöttelijä, mutta ei myöskään täysin hiljainen ja juro. Luotettava täytyy olla. Treffeillä jos toinen on aivan totaalisen tuppisuuna, tulee kyllä aika kiusaantunut olo, olipa se henkilö sitten kuinka mukava, nätti ja luotetettava noin muuten. Kiusaantunut olo tulee myös siitä, että itse pitäisi hoitaa koko juttelu alusta loppuun asti eikä toinen vastaa kuin hädin tuskin joo ja ei sanoilla. Helposti tulee myös mieleen, että mitä tuo nyt oikeasti miettii siellä päässään kun ei puhu mitään. Joillekin se voi olla myös pelottavaa kun ei yhtään voi aavistaa mitä se toinen siellä korvien välissä kelailee. Se on ihan luonnollista, että kun pidempään on tunnettu niin tulee hiljaisiakin hetkiä ja kausia, mutta ensimmäisillä ja toisilla treffeillä se on aika vaivaannuttavaa.

      Sekin on erittäin tärkeää, että sen henkilön seurassa tulee aina positiivinen fiilis.

    • 17+19

      Mä lähden luettelemaan sellaisia luonteenpiirteitä, jotka ovat niin turn off, ettei niiden haltijan kanssa ole mitään tekemistä: saituus, ahneus, oman edun tavoittelu muiden kustannuksella, ylimielisyys, kykenemättömyys myöntämään omia virheitä, vastuun pakoilu, mielistely

      • RockAround

        Joo, kannatetaan.

        Ihmiset on auditiivisia, visuaalisia ja kineettisiä. Aina joku on ylitse muiden.

        Mulle sopis semmonen kineettinen, siliteltäs toisiamme päivät pääksytysten, ilman turhia höpinöitä. :D


      • kineettinen ketju
        RockAround kirjoitti:

        Joo, kannatetaan.

        Ihmiset on auditiivisia, visuaalisia ja kineettisiä. Aina joku on ylitse muiden.

        Mulle sopis semmonen kineettinen, siliteltäs toisiamme päivät pääksytysten, ilman turhia höpinöitä. :D

        Kyllä!


    • Täälläkin introvertimpi tapaus, joka tykkää puida syvällisempiä asioita. Vieraassa seurassa olen yleensä lähinnä tarkkailija, mutta saatan osallistua keskusteluun jos mikulla sattuu olemaan jotain oikeaa sanottavaa, ja myös omanlaista ehkä sarkastista tai tummaa huumoria voin heittää mukaan. Yleensä minua kuitenkin pidetään hauskana ihmisenä koska minulla on tilannetajua, ja saman ominaisuuden takia osaan olla myös asiallinen ja empaattisuuden ollessa vahva osa minua, pidetään minua myös reiluna ja luotettavana ihmisenä. En kuitenkaan helposti koe ihmisten kanssa "yhteyttä" vaikka toisinpäin voi sellainen kuvitelma tullakin. Jotta avaisin itseäni enemmän, vaadin aika syvää yhteyttä toiseen ihmiseen, ja yleensä sellaisen muodostuminen vaatii pitemmän ajan.. Toisinaan joskus sitä kohtaa sellaisen ihmisen, jonka kokee heti tuntevansa. Nykyään vaan tulee harvoin kohdattua ihmisiä sillä tavoin että tutustuminen olisi luontevaa. Olen asiakaspalvelutyössä ja tekemisissä paljon ihmisten kanssa joten työajan ulkopuolella ei tule hakeuduttua ihmisjoukkoihin vaan täytyy latailla akkuja yksin tai läheisten seurassa.

      Ihan vakavaa jurottajaa en ehkä itse jaksaisi kauaa katsella, mutta hölöttäjät ja seurapiiriliitäjät ovat ehkä vielä kauempana minun maailmastani. Ja liika erilaisuus ei siis vedä minua puoleensa, vaikka tavallaan toivonkin toisen osapuolen olevan asteen verran sosiaalisempi että saisi minutkin välillä lähtemään jonnekin (ei bilettämään).

      • syksytär***

        Hei karsikkopuu,juuri tuolla tavoin myös minun kohdallani.Olen sellaisessa ammatissa missä paljon joudun olemaan ihmisten kanssa tekemisessä, työpäivän jälkeen haluan olla niin sanotusti rauhassa,käyn lenkillä ,liikun hyvin paljon. En ole mikään small talkin ystävä, siihen en kykene enkä osaa. En myöskään tykkää jatkuvasta lörpöttelystä ja olen huumorin ystävä, välillä juuri hyvinkin korkealentoista ja tilannetajuista,ne ovat kaikista parasta. Ystävistäni kaikki ovat sellaisia, joiden kanssa viihdyn. Omaa kumppania ei ole, mutta toiveissa tietysti olisi :)


      • syksytär*** kirjoitti:

        Hei karsikkopuu,juuri tuolla tavoin myös minun kohdallani.Olen sellaisessa ammatissa missä paljon joudun olemaan ihmisten kanssa tekemisessä, työpäivän jälkeen haluan olla niin sanotusti rauhassa,käyn lenkillä ,liikun hyvin paljon. En ole mikään small talkin ystävä, siihen en kykene enkä osaa. En myöskään tykkää jatkuvasta lörpöttelystä ja olen huumorin ystävä, välillä juuri hyvinkin korkealentoista ja tilannetajuista,ne ovat kaikista parasta. Ystävistäni kaikki ovat sellaisia, joiden kanssa viihdyn. Omaa kumppania ei ole, mutta toiveissa tietysti olisi :)

        Mulla on harrastukseni ja sen tiimoilta muutamia ihmisiä joita tapaan epäsäännöllisen säännöllisesti, ja pari hyvää ystävää, joita tapaan harvemmin, mutta kun tavataan niik on tosi mukavaa. Tietenkin joku ylitse muiden ihminen tässä elämässä olisi ihana, mutta hyvät ystävätkin auttaa. Kosketusta sitä joskus kaipaa, mutta en osaa ystäviä koskettaa, en ole koskaan osannut ja pitkään en moista kaivannutkaan. Nyt kun parisuhteessa totuin kosketuksiin niin olen jäänyt sitä kaipaamaan pahasti.


    • mihmih

      Itse olen kai sikäli vaativa ihminen että minun kanssani pitää osata keskustella syvällisesti mutta myös vaikka makkarakeitosta niin, että se on mielenkiintoista ja ennekaikkea hauskaa. kaipaan ihmistä, jonka kanssa on helppo olla ja keskustelu vain ikäänkuin soljuu, vaikka ei äänessä aina tarvitse ollakkaan. :) Samat maailman- ja elämänkatsomus ovat tärkeitä, tai ainakin ennakkoluulottomuus toisen maailmaa kohtaan on oltava.

      En ole lähtökohtaisesti haastava keskustelija ellei minua sitten haasteta (jolloin varmasti tulee tuvan täydeltä settiä). Elän ja koen elämääni ja minulla on vahvat mielipiteet ja yleensä myös hyvin perustellut. Pidän ystävällismielisestä väittelystä, joka tarjoaa uusia näkemyksiä myös minulle itselleni. Mieleni on alati liikkeessä ja kehittyvä.

      Sosiaalisesti olen 50/50. Tulen hyvin toimeen seurassa, mutta viihdyn myös yksin. Kumppanini on kuitenkin ykkössijalla listallani ja myös paras ystäväni, seuralaiseni ja kaikkein se läheisin ihminen (toivon sellaisen vielä löytäväni)

      • Sen ihannekumppanin kanssa on aidosti onnellista eikä epäilyksiä yhteenkuuluvuudesta ole, vaikka mitään satulinnaa ei rakennettaiskaan ja arki tulisi kuvioihin mukaan, alkuhuuma ei ole sitä oikeaa rakkautta vaan nimenomaan se arki, joka tuntuu siltä, että tämä on se mitä haluan ja tarvitsen.

        Suhteessa onnellisuutta ylläpitääkseen molempien on kyettävä tekemään joskus niitä korjausliikkeitä. Olivatpa ne pieniä tai isoja asioita. Tämä vaatii kykyä kompromisseihin, ja epäitsekkyyttä mitä kaikilla ei välttämättä ole. Itsehillintää, olla satuttamatta toista ja aiheuttamasta haavoja joita on vaikea parantaa. Kykyä pyytää anteeksi, jos on toiminut väärin, ja kykyä kiittää ja osoittaa kiitollisuutta. Toiset ihmiset toimii näin vaistomaisesti, luonnostaan ja toisille ihmisille nämä on vaikeita tai lähes mahdottomia vaikka kuinka yrittäisi.


      • syksytär***
        karsikkopuu kirjoitti:

        Sen ihannekumppanin kanssa on aidosti onnellista eikä epäilyksiä yhteenkuuluvuudesta ole, vaikka mitään satulinnaa ei rakennettaiskaan ja arki tulisi kuvioihin mukaan, alkuhuuma ei ole sitä oikeaa rakkautta vaan nimenomaan se arki, joka tuntuu siltä, että tämä on se mitä haluan ja tarvitsen.

        Suhteessa onnellisuutta ylläpitääkseen molempien on kyettävä tekemään joskus niitä korjausliikkeitä. Olivatpa ne pieniä tai isoja asioita. Tämä vaatii kykyä kompromisseihin, ja epäitsekkyyttä mitä kaikilla ei välttämättä ole. Itsehillintää, olla satuttamatta toista ja aiheuttamasta haavoja joita on vaikea parantaa. Kykyä pyytää anteeksi, jos on toiminut väärin, ja kykyä kiittää ja osoittaa kiitollisuutta. Toiset ihmiset toimii näin vaistomaisesti, luonnostaan ja toisille ihmisille nämä on vaikeita tai lähes mahdottomia vaikka kuinka yrittäisi.

        Juuri näin karsikkopuu:)...hyvää viikonloppua


    • Regee

      Rohkea, humoristinen ja reilu. Sellanen joka sanoo suoraan päin namaa mieluummin kuin puhuu paskaa selän takana.

    • Kun nyt tapais vielä yhdenkin keski-ikäsen, joka ei olis dokannu ja röökannu naamaansa piloille ja ei viihtyis baarin peränurkas harvase viikonloppu.
      Kun vielä osais vastata, kun kysytään ja puhuis niinku ihmisille puhutaan. Omais hyvän huumorintajun ja ois muutenkin naiseuden viitearvojen sisäpuolella.
      Sellasia ei vapaana tahdo vaan liikkua, todennut tää.

      • täälläyksolis#*

        Missä päin Suomea asut zz50zz??


      • täälläyksolis#* kirjoitti:

        Missä päin Suomea asut zz50zz??

        tuol on profiili :P


      • ei toimi
        zz50zz kirjoitti:

        tuol on profiili :P

        Joka ei avaudu vaan pyörii tyhjää.


      • ei toimi kirjoitti:

        Joka ei avaudu vaan pyörii tyhjää.

        treffien puolella - siellä ei pyöri :D


      • täälläyksolis#*
        zz50zz kirjoitti:

        treffien puolella - siellä ei pyöri :D

        Kappas vaan,joku toinenki kiinnostu susta :)...anna sp.osoitteesi niin kirjotan


      • Laita ite sp
        täälläyksolis#* kirjoitti:

        Kappas vaan,joku toinenki kiinnostu susta :)...anna sp.osoitteesi niin kirjotan

        Miksi et ota yhteyttä sinua kiinnostavaan henkilöön treffit-palstan kautta tai vaihtoehtoisesti tarjoa omaa sp-osoitettasi? Jotenkin tökeröä pyytää/vaatia toista laittamaan sp-osoitetta tänne.


    • No siis sellainen kene kanssa olis hyvä olla, menee jutut yksiin. Mää en usko, että ihmisen täytyy olla tietynlainen. Se osuu sitten kohdalle ;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe