Juuri nauttimaani ateriaa

exexpertti

voisi kutsua vaikkapa sadonkorjuuateriaksi. Se koostui viimeisistä elokuun alussa istuttamistani perunoista, oman maan persiljalla maustetusta valkokastikkeesta, keitetyistä kananmunista ja viime viikolla poimituista puolukoista valmistetusta vispipuurosta. Juomana oli oman puutarhan omenista puristettu tuoremehu. Ravitsemuksellisestikin ateria oli täysipainoinen. Kuka oisi halunnut aterioida kanssani?

11

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oktofani

      Minäpä söin hirvenlihapullia suppilovahverokastikkeen ja uunijuuresten kera. Asiaan kuului herraseura ja punaviini.

    • Miksipä ei, kyllä vastanostetut perunat ja valkokastike, varsinkin jos siihen sujauttaa voikimpaleen mukaan on maukasta! Persiljan sijaan kaipaisin ehkä ruohosipulia makua antamaan, mutta kyllä hyvältä ja tuoreelta kuullostaa ateriasi.

    • sitroen.

      Just siivun kauraleipää haukkasin pahimpaan nälkään. Päällä Putin-Violaa ja sen päällä itse vääräoppisesti tehtyä paholaisen hilloa. Sikäli vääräoppisesti, että tomaatin tilalla porkkanaa...
      Vähän helpotti nälkä...

    • jatketaansamaatahtia

      Kiitos, olisinpa mielelläni tullut pöytäseuraksesi.
      Koko päivänä, iltakuuteen asti, join vain yhden kahvikupposen, kera leipomon pikkupiiraan puolikkaan, joka kai oli laktoositon, keliaatikolle sopiva, suolaton, sokeriton.
      Joten en tiedä, miltä sen piti maistua.

      Nyt olen tankannut, syönyt yhden banaanin ja puoli sämpylää.

    • Lämpimän aterian syön kyllä joka päivä, tänään oli juureskeittoa, missä mukana palvinlihaa. Nyt illalla oli niin hyvä nälkä, että piti tehdä kauravoileipä choritzo leikkeleellä että rauhoittui.

      Huomenna pitää leipoa pakastimeen vierasvaraa, pari murokakkua ajattelin, ja otinkin jo aineet valmiiksi lämpiämään. On niin harmillista, jos tulla tupsahtaa yllätysvieraita, eikä ole mitään kahvin kanssa, itselleni kun en juuri kahvileipää laita.
      Aamulla riittää voileipä pari kahvin kanssa, iltapäivällä sitten juon kupposen sellaisenaan:D

      Nyt hyvää yötä!

      • Minä tein päivällä porkkanoista mehylingolla hyvää mehua laitioin kyllä sitruunanmehun mukaan . Oli omenoitakin ja niistäkin tein pikkusen --näin ei tule lisäaineita -- Sen porkkanasta tulleen jäämän otin talteen ja tein taas sämpylöitä -- niitä söin ja hyviä tuli Turkkilaista jukurttia vaan oli lisänä .. Ja niitä leipäjauhoja on muistettava ostaa --niistä sais vielä parempia sämpylöitä
        Jaja nyt nukkuun 60vuottasitten olikin kovatpaikat --kun synnytin pojan 3kiloo 800 grammaa ja pitkä oli sitä en muista -- mutta senmuistan että koville otti.


    • ruokafriikki

      Onhan täällä vielä normaalejakin ihmisiä, syövätkin pettämisten ja sexailujen lomassa. Ilmoittaudun seuraavalle aterialle.

    • Ramoona*

      Meillä vakituinen miesseuralaiseni laittaa juuri hirvenkäristystä, samaan tapaan lastuiksi vuoltua jäisestä kimpaleesta kuin porosta. Minä kuorin perunat ja tekasin muussin, odottelen kohta kutsua syömään. Hirvi juoksi vielä muutama viikko sitten Pirkanmaan metsissä, ja sieltä samoilta kankailta poimin omin käsin nämä puolukatkin. Juomana on nyt vissy, mutta talven mittaan hirvipaistien kanssa punaviiniä ehdottomasti, sillä voi marinoidakin...ainakin hirven. Pakasteesta otin päiväkahville sulamaan palaset omena-puolukkapiirakkaa. Illemmalla ruisleipää ja juustoa ja viiliä marjojen kanssa. Omenia tulee pitkin päivää rouskutettua, Åkeröt nyt parhaimmillaan , laatikoihin jo pakattuina. Aamupalalla oli kaurapuuroa mustikoiden ja rasvattoman maidon kera ja mukillinen maitokahvia. Näin pärjäillään tämä päivä.

      Kiitos vinkistä, uunijuurekset oikein hyvä vinkki lihan seuraksi varsinkin vierastarjoiluun, voi kun löytäisi makeaa naurista...lanttukin käy, punajuuri tosi hyvää ja sipulia, porkkanaa. Ennen laitoin samaan paistopussiin lihan kanssa, mutta pellillä paahdettuina paljon parempia, öljyä valutetaan päälle, maustetaan vaikka timjamilla tai rosmariinilla ja hunajallakin.

    • Minä syön kaikkea ruokaa, samoin ukkoni ja lapsemme jo pienestä asti.
      Jauhelihasta saa monenlaista ruokaa ja terveysintoilijoiden kirosana lenkkimakkara on monikäyttöinen ruoka-aine.Siitä voi valmistaa keittoa, makkarakastiketta , laatikkoa perunoiden vihannesten ja sipulin kanssa. Itse leipomani pulla, kakku tai jokin piirakka ovat kahvihetken kruunu.
      Herraseuraa punkun kanssa tai ilman punkkua on päivittäin tarjolla ja vaikka söisin makaroonilaatikkoa, pari päivää vanhaa ja ruokanajuomana piimää, seuraa riittää. On nimittäin pahoille tavoille oppinut koira jalan juuressa kerjäämässä. Kissoja kolme, mutta ne ovat kissamaiseen tapaan niin omahyväisiä ja itseriittoisia, että seurustelevat silloin kun sattuvat sille päälle.

    • exexpertti

      Oli kiva huomata, että ruokakin kiinnostaa. Tänään tyhjensin pakastinta ja sieltä löytyi poronkäristystä. Ostin kerran, kun tuttava sanoi, että yhden kauppaketjun käristys menee kuin kuumille kiville. Ilmeisesti olin ehtinyt jaolle. Maasta nostin vihoviimeiset perunat ja menneen viikon puolukoita survoin lisäksi. Keskustan Prismasta löysin muuten nauriita, joita joku kaipaili. Olen taas kokonaan ostoperunoiden ja -juuresten varassa.

    • mokoisia

      Nythän on ollut hunaja nauriita kaupoissa, ainakin City Marketissa, tosi makeita ja mureita syödä sellaisenaan. Laiton keittoonkin yhden porkkanoiden ja juuresten kanssa, niin virheettömiä ne uutuudet olivatkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 109
      2128
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      57
      1996
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1925
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe