220Energia menossa konkurssiin?

Sisäpiiri

Luulen että 220energialla on kassasta rahat loppu ja kohta on lappu ovessa. Firma ei ole ilmeisesti kyennyt maksamaan tasoituslaskuja moneen kuukauteen.

109

835

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 220Uhri

      Konkurssiin viittaa sekin että eivät ole täällä enää levittämässä propagandaa ja kumoamassa ihmisten huonoja kokemuksia ko. firmasta.

      • 5+6

        Johtunee tuo propagandan vähentyminen pienistä avautumisistani asiasta.


      • Emme me kumoa täällä ihmisten kirjoituksia. Vastaamme vain saamaamme kritiikkiin, se on varmasti ihan sallittua. :)


    • Faktamies

      Yrityksen rating on asiakastiedon mukaan A, joka tarkoittaa että aloittelevana yrityksenä ilmeisesti hyvä kannattavuus. Tulostakin syntnyt puoli miljoona ekana tilikautena sekä netto liikevoitto 166 000 euroa noin 10 MEUR liikevaihdolla. Sijoitetun pääoman tuotto onkin huimat 26,5 %.

    • Toinen jymäytetty

      Siis voittoa 1,66% liikevaihdosta? Eli juuri ja juuri voitollinen! Ja kai sitä ROAa saa nostettua kun perii asiakkailta 3kk sähkölaskut etukäteen pikkasella korotuksella. Sitten kun asiakas haluaa lopettaa asiakassuhteen ja "sijoitetut" rahansa takaisin niin pantataan niitä vuositolkulla.

      Täysin epäluotettava firma, ei voi suositella kenellekkään. Netissä hehkuttavat kuinka maksavat tasausrahat AINA 21 päivän kuluessa tilille. Ja paskat! Pitkiä on 220energian päivät!

    • Hei, kiitos viestistäsi. Emme ole menossa konkurssiin. :)
      Jos tasauslasku on miinusmerkkinen, niin se hyvitetään automaattisesti seuraavassa laskussa, laskun ohjeistuksen mukaisesti.

      Hoidamme kyllä loppulaskut, ei huolta siitä.

      • e666 nss

        Muutaman sadan euron ylilaskutus... Ei mitään tasausta!!! Taitaa olla huijarifirma???


    • 220Kusta silmässä

      Meneppä heti maksamaan ne loppulaskut, muuten en usko.

      • Kyllähän niitä jatkuvasti maksetaankin. :)


      • Kokemusta on
        energia220 kirjoitti:

        Kyllähän niitä jatkuvasti maksetaankin. :)

        Kuukausien viiveellä kun asiakas alkaa vaatimalla vaatimaan muutoin näyttää jäävän asiakkaan tappioksi.


      • perävalotakuu
        Kokemusta on kirjoitti:

        Kuukausien viiveellä kun asiakas alkaa vaatimalla vaatimaan muutoin näyttää jäävän asiakkaan tappioksi.

        Kun kertyy liikaa maksettavaa ennakkolaskutetuille, häivytään


    • Kassakriisikö

      Ne maksetaan vasta 6 kk jälkeen

      • Meillä ei ole tällä hetkellä yhtään loppulaskua rästissä. Väittämäsi ei pidä paikkaansa.


      • Toinen petetty asiakas
        energia220 kirjoitti:

        Meillä ei ole tällä hetkellä yhtään loppulaskua rästissä. Väittämäsi ei pidä paikkaansa.

        Pitää paikkansa! Irtisanoin sopimuksen pari kk sitten. Olen karhunnut palautusta useaan otteeseen. Viimeksi luvattu palauttaa rahat seuraavana päivänö/lähettää loppulasku (jossa olisi palautettavaa) 23.10. Ei ole koskaan saapunut! Huijareita!


      • Emme ole vaihtaneet toiminimeämme – mistähän mahdat nyt puhua?

        Mitä väliä on osakepääomalla – minkä verran sen sinun mielestäsi sitten pitäisi olla? Kaikkia lakeja noudattaen on tämä firma pystytetty ja luuletko että tuo 2500 euroa on ainut summa, joka yrittäjälle koituu? Et nähtävästi ole ikinä toiminut itse yrittäjänä, jos sinulla on tällainen mielikuva asiasta. :)

        Tuosta hinnoittelusta.. Hinnoittelua on koko historiamme aikana muutettu vain kaksi kertaa ja molemmilla kerroilla asiasta on ilmoitettu lain mukaisella tavalla. Moukkamaista siis syyttää meitä siitä, että tekisimme hintojenmuutoksia useinkin. Oletko muuten miettinyt koskaan miksi hintoja muutetaan – onko mieleesi juolahtanut että myös muut sähköyhtiöt saattavat näin tehdä ja että siihen on jokin järkevä syy? Kannattaa tutustua aiheeseen.

        Ja vakuutuksista.. Emme tyrkytä yhtään mitään. Voit joko ottaa vakuutuksen tai et. Se on oma valinta ja sallittakoon tällainen mahdollisuus asiakkaillemme. Haittaako sinua niin paljon yksi ruksi, jonka voit ruksia JOS haluat, että syytät meitä tyrkyttämisestä? :)

        Käsitellään tämä Hyvähinta-asia nyt viimeisenä. Heillä on heidän omat sopimuksensa, ja emme todellakaan kuulu kyseisen yrityksen kanssa mihinkään samaan konserniin.


      • Toinen petetty asiakas kirjoitti:

        Pitää paikkansa! Irtisanoin sopimuksen pari kk sitten. Olen karhunnut palautusta useaan otteeseen. Viimeksi luvattu palauttaa rahat seuraavana päivänö/lähettää loppulasku (jossa olisi palautettavaa) 23.10. Ei ole koskaan saapunut! Huijareita!

        Meillä ei ole yhtään loppulaskuja nyt rästissä. Pahoittelut, jos olet joutunut odottamaan rahoja. Olemme myöntäneet että osa loppulaskujen palautuksista viivästyi, mutta ei se tee kenestäkään huijaria. :)


      • Minun piti vielä kommentoida sinulle, että poistin toisen kommenttisi, joka oli samanlainen kuin tämä, johon nyt kommentoin. Ei spämmäilyä kiitos. :)


      • asdasd4
        energia220 kirjoitti:

        Emme ole vaihtaneet toiminimeämme – mistähän mahdat nyt puhua?

        Mitä väliä on osakepääomalla – minkä verran sen sinun mielestäsi sitten pitäisi olla? Kaikkia lakeja noudattaen on tämä firma pystytetty ja luuletko että tuo 2500 euroa on ainut summa, joka yrittäjälle koituu? Et nähtävästi ole ikinä toiminut itse yrittäjänä, jos sinulla on tällainen mielikuva asiasta. :)

        Tuosta hinnoittelusta.. Hinnoittelua on koko historiamme aikana muutettu vain kaksi kertaa ja molemmilla kerroilla asiasta on ilmoitettu lain mukaisella tavalla. Moukkamaista siis syyttää meitä siitä, että tekisimme hintojenmuutoksia useinkin. Oletko muuten miettinyt koskaan miksi hintoja muutetaan – onko mieleesi juolahtanut että myös muut sähköyhtiöt saattavat näin tehdä ja että siihen on jokin järkevä syy? Kannattaa tutustua aiheeseen.

        Ja vakuutuksista.. Emme tyrkytä yhtään mitään. Voit joko ottaa vakuutuksen tai et. Se on oma valinta ja sallittakoon tällainen mahdollisuus asiakkaillemme. Haittaako sinua niin paljon yksi ruksi, jonka voit ruksia JOS haluat, että syytät meitä tyrkyttämisestä? :)

        Käsitellään tämä Hyvähinta-asia nyt viimeisenä. Heillä on heidän omat sopimuksensa, ja emme todellakaan kuulu kyseisen yrityksen kanssa mihinkään samaan konserniin.

        Ette olekkaan muuttaneet nimiä. Mutta entisen firman tyyppejä teillä töissä.. v***u sää kirjoitat ärsyttävästi. Tyhmempikin huomaa, että paniikissa peittelet asioita.


    • Petetty asiakas

      Höpö, höpö, taas johdatetaan harhaan...
      Samat kaverit ovat taas liikenteessä, eri toiminimellä vain.
      Mistäköhän tämänkaltainen toimintatyyli mahtaa kertoa?.

      Sopimukseni teidän kanssa (220 Energia) ei tosiaankaan mennyt sovitun mukaisesti
      lukuisista lupauksistanne huolimatta !.
      Laskutus piti tapahtua sovitusti saamienne mittarilukemien mukaisesti, ei arviolaskujen mukaan joita laittelitte etukäteen !

      Toisin kävi, siinnäkin asiassa johdatettiin harhaan...
      Ja ,"pokkeuksellinen", teidän oma yhteistyökumppaninne Hyvähinta ei tee oikeutta niille jotka haluavat sen ns. oikean ja edullisimman sähköntoimittajan.
      Tämä tieto on luotettavasta lähteestä.

      • Jos sinulla on jokin ongelma, suosittelen sinua ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun omalla nimelläsi, jotta voimme käsitellä tämän asian. Jos sinulla on ongelma Hyvähinnan kanssa, niin suosittelen sinua ottamaan yhteyttä heidän asiakaspalveluunsa. Hyvähinnalla on omat sopimuksensa – sovi siis asia heidän kanssaan. Mukavaa päivänjatkoa! :)


      • rdhs
        energia220 kirjoitti:

        Jos sinulla on jokin ongelma, suosittelen sinua ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun omalla nimelläsi, jotta voimme käsitellä tämän asian. Jos sinulla on ongelma Hyvähinnan kanssa, niin suosittelen sinua ottamaan yhteyttä heidän asiakaspalveluunsa. Hyvähinnalla on omat sopimuksensa – sovi siis asia heidän kanssaan. Mukavaa päivänjatkoa! :)

        Öh, jos sähkösopimus on tehty teille Hyvähinta pöytälaatikkofirman kautta niin sopimus on kuitenkin teille tehty. Eli nostatte kädet pystyyn asiakkaanne ongelmassa?


      • ElDiablo
        rdhs kirjoitti:

        Öh, jos sähkösopimus on tehty teille Hyvähinta pöytälaatikkofirman kautta niin sopimus on kuitenkin teille tehty. Eli nostatte kädet pystyyn asiakkaanne ongelmassa?

        Uskoisin että 220 Energia kyllä auttaa asiakasta heihin liittyvissä asioissa? Mitä nyt itse lukenut niin Hyvähinta valtakirjalla sitoo ihmisiä jäsenikseen.

        Millä ilveellä sähköntoimittaja tällöin voi ottaa kantaa eri yhtiön sopimuksiin, kysyn vain? En myöskään ihan allekirjoita tuota pöytälaatikkofirma väittämääsi, yrityksellä kumminkin 0.5 milj. jäsentä.

        Katso www.baraspara.se


      • rdhs kirjoitti:

        Öh, jos sähkösopimus on tehty teille Hyvähinta pöytälaatikkofirman kautta niin sopimus on kuitenkin teille tehty. Eli nostatte kädet pystyyn asiakkaanne ongelmassa?

        Hyvähinnalla on omat sopimuksensa. "Eli nostatte kädet pystyyn asiakkaanne ongelmassa?" --> olet tässä tapauksessa Hyvähinnan asiakas. Asia ei kuulu meille.


      • eivoiolla

        On sulla paska luotettava lähde. Hitto mikä trolli. Hanki elämä.


      • rdhs
        energia220 kirjoitti:

        Hyvähinnalla on omat sopimuksensa. "Eli nostatte kädet pystyyn asiakkaanne ongelmassa?" --> olet tässä tapauksessa Hyvähinnan asiakas. Asia ei kuulu meille.

        Kumpi laskuttaa asakasta Hyvähinta vai Energia 220?


      • 123123
        rdhs kirjoitti:

        Kumpi laskuttaa asakasta Hyvähinta vai Energia 220?

        220 energia. Loppui vaan energia220 tyypillä keinot peitellä kusetusta niin ei osannut enää vastaan pistää.


      • voimua
        energia220 kirjoitti:

        Jos sinulla on jokin ongelma, suosittelen sinua ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun omalla nimelläsi, jotta voimme käsitellä tämän asian. Jos sinulla on ongelma Hyvähinnan kanssa, niin suosittelen sinua ottamaan yhteyttä heidän asiakaspalveluunsa. Hyvähinnalla on omat sopimuksensa – sovi siis asia heidän kanssaan. Mukavaa päivänjatkoa! :)

        Otin teidän asiakaspalveluun kerran yhteyttä. liikaa maksetuista laskuista(enemmän kuin kuluttettua) vastauksena tuli exel-taulukkoa josta ei ymmärrä Erkkikään.


    • Petetty asiakas

      Suomi24 on siinnämielessä hyvä foorumi, että täällä voi paljastaa häikäilemättömättömästi ja välinpitämättömästi toimineen firman, josta on korvaamatonta hyötyä mm. heille jotka miettivät uutta sähköntoimittajaa !

      Siis, eivät joudu turhiin ongelmiin... esim. sopimukset eivät pidä paikkansa, rahastetaan etukäteen vaikka¨nimenomaan oli vakuutettu, että saamien mittarilukemien mukaan. Myöskääm ihmiset eivät meinaa saada rahojaan takaisin maksettuaan teille ylimääräistä jne jne...

      Paljon olette saaneet valituksia ! Ja,itsekkin olette myöntäneet osaksi ongelmanne, kun oli tavallaan pakkokin eli näin kirjoitatte:

      Meillä ei ole yhtään loppulaskuja nyt rästissä. Pahoittelut, jos olet joutunut odottamaan rahoja. Olemme myöntäneet että osa loppulaskujen palautuksista viivästyi...

      Toivon, että tätäkautta saan 220 Energian yhtiönä miettimään jatkossa
      rehellisempää kaupankäyntiä ! Ja, ihmiset eivät joutuisi turhiin ongelmiin !
      Parempaa ja rehellisempää syksyn jatkoa toivotan teille !

      • ElDiablo

        Niin paitsi että harva ihminen tätä tosissaan ottaa.

        Eikä sinun postauksesi ainakaan paranna sivun uskottavuutta. Jos jotain kirjoittaa niin olisi hyvä jos olisi faktaa millä tukea väittämiä. Esimerkiksi kun luen sinun viestejäsi joka palstalla annat itsestäsi melko mielisairaan ja pateettisen vaikutelman. Tuollainen katkeruus vaikka olisikin aihetta siihen on jo pakkoluonteista ja lähinnä säälittävää.


        Kasva aikuiseksi kiitos!


      • hankiiiiielämä

        täällä voi paljastaa myös häikäilemättömästi ja välinpitämättömästi toimineen trollin. Se olet sinä!


    • Petetty asiakas

      Hyvä ELDiablo (=220 Energia)

      Käytät sanaa "postauksesi " ja tätä sanaa on pitkälti 220 Energia vastineissaan hokenut eri palstoilla...aika mielenkiintoinen yhteensattuma harvinaisella sanailmaisulla ja, kiva kun pidät 220 Energian puolia, niin paljon kun ihmisillä onkin ollut ongelmia kyseisetä sähköntoimittajasta :)

      • pilkunn?

        postaus on nykyaikainen sana jota käytetään kaikkialla. mehän twiitataan, scrollataan, feissaillaan etc.


      • Esiinnymme täällä vain omalla nimellämme. Jos haluaa viljellä tuota ajatusta, niin tällöin sinä olet varmaankin jonkin kilpailijan kätyri? Eikö kuulostakin hölmöltä, totta tosiaan! :)


      • ElDiablo

        Petetty asiakas

        En edusta 220 Energiaa tai muutakan sähkönmyyjää. Oletko kenties jäänyt kehityksen tieltä pois kun et "postaus" sanaa ole aiemmin kuullut.

        Painu jo sinne missä pippuri kasvaa mokoma vanha katkera vellihousu.


      • 5+6
        energia220 kirjoitti:

        Esiinnymme täällä vain omalla nimellämme. Jos haluaa viljellä tuota ajatusta, niin tällöin sinä olet varmaankin jonkin kilpailijan kätyri? Eikö kuulostakin hölmöltä, totta tosiaan! :)

        Itseasiassa viestinne on tällä kertaa ad hominem (motivum). Tämäkin käsite on varsin tuttu monelle ja sinänsä harmittavaa että tähän myös syyllistyy palstan luotsi.

        Aika huolestuttavaa seurata tätä palstaa ja sen kehitystä. Tai pikemminkin sen taantumista.


      • FAKTAAAAAAAAAA
        energia220 kirjoitti:

        Esiinnymme täällä vain omalla nimellämme. Jos haluaa viljellä tuota ajatusta, niin tällöin sinä olet varmaankin jonkin kilpailijan kätyri? Eikö kuulostakin hölmöltä, totta tosiaan! :)

        Mikäli sinä olet pelkkä renki, mistä voit tietää kirjoittaako esim. firman johto palstalle. Siitä kuitenkin on varmuus, että ennen firman nimellä esiintymistä joku kirjoitteli teiltä provoja palstalle.

        Muutenkin erikoista, että asiakaspalvelijat eivät esiinny omilla nimillään, kuten muissa avoimemmin ja rehellisemmin toimivissa firmoissa. Onko tuo firman "selän" takana piilottelu nykyaikaa?


      • 5+6 kirjoitti:

        Itseasiassa viestinne on tällä kertaa ad hominem (motivum). Tämäkin käsite on varsin tuttu monelle ja sinänsä harmittavaa että tähän myös syyllistyy palstan luotsi.

        Aika huolestuttavaa seurata tätä palstaa ja sen kehitystä. Tai pikemminkin sen taantumista.

        Ikävää, että olet tätä mieltä.


      • FAKTAAAAAAAAAA kirjoitti:

        Mikäli sinä olet pelkkä renki, mistä voit tietää kirjoittaako esim. firman johto palstalle. Siitä kuitenkin on varmuus, että ennen firman nimellä esiintymistä joku kirjoitteli teiltä provoja palstalle.

        Muutenkin erikoista, että asiakaspalvelijat eivät esiinny omilla nimillään, kuten muissa avoimemmin ja rehellisemmin toimivissa firmoissa. Onko tuo firman "selän" takana piilottelu nykyaikaa?

        Esiinnymme täällä vain omalla nimellämme (220 Energia), olen tämän todennut monta kertaa. Emme kirjoittele anonyymejä kommentteja tms. Kysyt viestissäsi, mistä voin tietää, kirjoittaako esimerkiksi firmamme johto palstalle. Meillä on avoin kommunikointi keskenämme ja sopimus siitä, kuka firmastamme tänne palstalle voi kirjoittaa: siis kyllä minä tiedän.

        Mistä itse voit tietää ketä tänne kirjoittelee? Kysymys on jo sinäänsä hyvin erikoinen.

        Kerro minulle yksikin kuluttaja-asiakkaille myyntiä tekevä yritys, jossa asiakaspalvelijat esiintyvät koko nimellään, ole hyvä. :) Meillä asiakaspalvelijat esiintyvät etunimillään asiakkaille, muualla kuin tällä palstalla.

        Kun itsekin näet minkälaista keskustelua täällä palstalla on, niin esiintyisitkö itse omalla nimelläsi täällä, jos olisit minä? Olisitko tyytyväinen, jos joku anonyymi viittaisi sen olevan sellän takana piilottelua? Muistathan käytöstavat kun ensi kerralla kirjoittelet tänne, kiitos jo etukäteen.

        T: "Pelkkä renki"


      • 333dasf
        energia220 kirjoitti:

        Ikävää, että olet tätä mieltä.

        Aika moni on


    • läskimooses

      Itsellä ainakin tuli rahat loppu laskusta ihan normaalisti. Olen ollut ihan tyytyväinen, vaikka nyt vaihdoinkin firmaa. Ei valittamista, voin palata joskus asiakkaaksenne kuka ties. No hard feelings!

      • Masa69

        Olin asiakkaana 4 kuukautta. Rahat ei tulleet takaisin useista pyynnöistä huolimatta. Laskuissa oli virheitä eli laskuttivat tietoisesti liikaa. Asiakaspalvelu ei koskaan vastannut puhelimeen. Ainoa kanava oli kuluttajariitalautakunta minkä kautta sain ennakkoon maksetut rahat takaisin.

        Välttäkää 220 Energiaa ellette halua ongelmia!


      • Masa69 kirjoitti:

        Olin asiakkaana 4 kuukautta. Rahat ei tulleet takaisin useista pyynnöistä huolimatta. Laskuissa oli virheitä eli laskuttivat tietoisesti liikaa. Asiakaspalvelu ei koskaan vastannut puhelimeen. Ainoa kanava oli kuluttajariitalautakunta minkä kautta sain ennakkoon maksetut rahat takaisin.

        Välttäkää 220 Energiaa ellette halua ongelmia!

        Laskuissa oli virheitä? --> kerro toki lisää.

        En ymmärrä mihin perustat väitteesi, sillä puhelimeen kyllä vastaillaan koko ajan aukioloaikojen mukaan, eikä soittoja missata.


      • gabriela
        energia220 kirjoitti:

        Laskuissa oli virheitä? --> kerro toki lisää.

        En ymmärrä mihin perustat väitteesi, sillä puhelimeen kyllä vastaillaan koko ajan aukioloaikojen mukaan, eikä soittoja missata.

        Hei hei!
        Te ette todellakaan vastaa puhelimeen ns aukioloaikojenne mukaan!!!
        Olen useita kertoja yrittänyt sinne soittaa, siellä on vastaajassa joku viesti tai sitten kukaan EI vaan yksinkertaisesti vastaa!
        Miksi väitätte muuta?


      • gabriela kirjoitti:

        Hei hei!
        Te ette todellakaan vastaa puhelimeen ns aukioloaikojenne mukaan!!!
        Olen useita kertoja yrittänyt sinne soittaa, siellä on vastaajassa joku viesti tai sitten kukaan EI vaan yksinkertaisesti vastaa!
        Miksi väitätte muuta?

        Pahoittelen mikäli olette soittaneet ruuhkaiseen aikaan eikä meihin ole saanut heti puhelimitse yhteyttä. Vastaamme arkisin kuitenkin ihan normaalisti aukioloaikojemme mukaisesti. :)


    • valot palaa

      Reipasta toimintaa, aina on ollut, kusetus vaan ostajalle viimeksi on tullut.

      Heh, ja tähän on tultu.

    • 220 Energia/Ongelmia

      002 Energian asiakaspalvelun kanssa tein sopimuksen 3 päivää sitten, jolloin samana päivänä sovimme, että asiakaspalvelusta soitetaan minulle ja tehdään muutokset sopimukseen. Nyt olen laittanut eri päivinä 4 eri viestiä, kysyäkseni miksi ei mitään ole asiakaspalvelusta kuulunut ? Sopimusmuutokset on edelleenkin tekemättä ja viimeisestä lähettämästäni viestistä 220 Energialle ei tullut edes palautteviestiä, että viesti olisi vastaanotettu ? Miksi ?

      Todella outoa asiakaspalvelua, lupauksista ei pidetä kiinne ja toinen myyjä suhtautui jokseenkin vihamielisesti sopimusmuutoksiin ja lupauksista huolimatta ei nyt sitten edes soittanut muutoksista. Kysymykseni kuuluukin, että onko tämä miten tavanomaista jättää sopimusten teko kesken/ heitteille ja asiakkaille ei useista pyynnöistä huolimatta oteta edes yhteyttä ?...Eihän näitä asioita tule näin hoitaa, todella outoa. Laskuni olen hoitanut ajoissa, vaikkakin 220 Energian taholta sekään ei mennyt sovitun mukaisesti. Laskutus piti olla sovitusti mittarilukemien mukaan, mutta tulikin ennakkolaskutus, sähö pitikin maksaa etukäteen. Asia on korjattu, mutta taas tuli uusi ongelma, tälläistäkö se nyt sitten on asiointi 220 Energia kanssa ?

      • pekkapuupääolen

        Teit sopimuksen kolme päivää sitten ja näyt kuitenkin olevan vanha asiakas jolla useita laskuja takana. Jotenkin vaikuttaa vainoharhaiselta pommitaa asiakas palvelua noin monella viestillä noin lyhyen ajan sisällä. Ei aikaakaan ole kulunut vasta paljoakaan. Jos joku on jotain unohtanut, niin päätät tulla mesoamaan siitä tänne, josta jää ikuinen jälki. Mulla on yksityinen sähkökauppa keski-suomessa. en välittäisi saada sua asiakkaaksi sinne. selkä karvat nousis nääs pystyyn.

        mitä asioita ne nyt sitten jätti tekemättä


    • 220Energia/ongelmia

      Pitää ymmärtää, jos sopimusta tehdessä mainostetaan että asiakaspalvelu toimii ja asiat/ sopimukset hoidetaan sopimuksen mukaisesti välittömästi, niin eikö silloin näin pitäisi menetellä ?. Ei ole fiksua ja hyvän hallinointitavan mukaista jättää asiakkaan sopimusasiat kesken roikkumaan, varsinkaan kun on luvattu tiettyyn päivään mennessä ne hoitaa jo useampi päivä sitten. Kyllä jokainen fiksu ihminen ymmärtää, että eihän sopimusasioita jätetä tuollatavalla roikkumaan, vaan ilmoitetaan ystävällisesti milloin sopimusasia voidaan korjata, varsinkaan kun unohtamisesta ei suinkaan ole nyt kysymys, niin mistä sitten ? Tottakai kyselen, koska 220 Energia on toiminut aijemminkin kohdallani sopimusvastaisesti ja ongelmat tuntuu jatkuvan...Tämä on omalla kohdallani ainut firma jossa on näin omaperäisesti "hoidettu" asiat.
      Tässä kohtaa on turha asiakasta syyttää, ei ole asiakkaan vika jos firmassa ei hommat hoidu!

    • 220Energia/Ongelmia

      On kyllä sääli miten 220 Energian toimintatyyli vaikuttaa niin moniin ihmisiin negatiivisesti. Kuka ei tahdo saada ylilaskutettuja rahojaan takaisin, kuka joutuu maksaamaan sopimuksen vastaisesti ennakkoon, kenen laskutus on muuten vain väärin tehty (minäkin jouduin itse laskuni oikaisemaan) ja kuka ei tahdo saada muutosta tehtyyn sopimukseen jne...
      220 ENERGIAN KANSSA ONGELMISTA EI VAAN TAHDO TULLA LOPPUA...
      17.11.2014 luvattiin tehdä muutokseni sopimukseeni ja nyt on 25.11.2014
      klo 20.00 eikä viesteihinikään ole vastattu vieläkään. Aikaa sopimukseni muutoksen tekoon menisi alle 5 min. Kukaan ei edes vaivaudu mitään ilmoittelemaan. Puhelimeen ei vastata jne...Ilmeisesti on sitten menossa konkurssiin, kun kuluttajariitalautakuntaa myöten selvittelevät tällähetkellä heidän toimintakykyään ! Kyllä täytyy sanoa, että en toista näin epävakaata yritystä tiedä tällähetkellä (paitsi Talvivaara) asiat jätetään hoitamatta tai hoidetaan miten sattuu kotiinpäin, tietty. Täytyy alkaa näköjään selvittelemään tarkemmin tämän yhtiön tilannetta / toimintakykyä.

      • Kun kirjoitat tämänkaltaisen viestin tänne, niin miten odotat minun vastaavan? En tiedä tilannettasi, ole hyvä ja soita asiakaspalveluun, kyllä meillä vastataan! En voi ottaa kantaa tilanteeseesi – en voi tehdä sitä esiintyessäsi anonyyminä.

        Emme ole menossa konkurssiin. Kuluttajariitalautakunta ei selvittele toimintakykyämme. Kannattaa tutustua asiaan kunnolla, ennen kuin tällaista väittää.
        Oikein mukavaa päivää sinulle! :)


      • asdasd3435
        energia220 kirjoitti:

        Kun kirjoitat tämänkaltaisen viestin tänne, niin miten odotat minun vastaavan? En tiedä tilannettasi, ole hyvä ja soita asiakaspalveluun, kyllä meillä vastataan! En voi ottaa kantaa tilanteeseesi – en voi tehdä sitä esiintyessäsi anonyyminä.

        Emme ole menossa konkurssiin. Kuluttajariitalautakunta ei selvittele toimintakykyämme. Kannattaa tutustua asiaan kunnolla, ennen kuin tällaista väittää.
        Oikein mukavaa päivää sinulle! :)

        Sunny car centeristä kuullut samoja huhuja.


    • ilari k

      Kun arviolasku tulee neljä-viisi kuukautta etukäteen, niin panee miettimään, että minkälaisesta firmasta on kysymys.

      Alkaa niin pelottaa... Onkohan tämäkin joku WinCapita.

      Kuka kertoisi, miten Energia220 sähkösopimuksesta pääsee irti,
      Auttaisiko MOT, Kuningaskuluttaja vai .. kuka?

      • dfgdf

        Voimia sinne!
        Energiavirasto auttaa.


    • Älä maksa laskuja!

      Nimimerkki "ilari k", kyseessä on juuri sellainen firma.

      Suomen lakihan ei kaiketi tosiaan kiellä etukäteen laskuttamista, jos pokeri pitää niin varmaan löytyy firmoja joille kelpaa vaikka 5 vuotta etukäteen.

      Kaiketi se vanha sanonta, mikä näyttää halvalta ja hyvältä, ei välttämättä tosiaankaan ole sitä.

      Varsinkin nyt, kun alkaa kylmät ajat, on mukava maksaa lähellä olevaan sähköyhtiöön kaksi kuukautta jälkeenpäin kulutuksesta.

      • Meidän kauttammehan siis onnistuu myös kuukausittainen jälkilaskutuskin, kulutuksen mukaan ja asiakkaamme saavat itse valita haluavatko tämän. Laskutuksestamme on kuitenkin selkeästi kerrottu myyntiehdoissa kotisivuillamme, sekä sähkönmyyntisopimuksen vahvistuksessa. :)


      • ihme touhua!
        energia220 kirjoitti:

        Meidän kauttammehan siis onnistuu myös kuukausittainen jälkilaskutuskin, kulutuksen mukaan ja asiakkaamme saavat itse valita haluavatko tämän. Laskutuksestamme on kuitenkin selkeästi kerrottu myyntiehdoissa kotisivuillamme, sekä sähkönmyyntisopimuksen vahvistuksessa. :)

        "Laskutuksestamme on kuitenkin selkeästi kerrottu myyntiehdoissa kotisivuillamme, sekä sähkönmyyntisopimuksen vahvistuksessa. :)"

        Siis onko toi jokin vitsi, mistään en löytänyt mainintaa siitä, että sähköstä laskutetaan 4 kuukautta etukäteen. Vilkaisin tutun tekemää sopimusta teidän kanssa, edes sähkösopimuksessakaan ei tätä tietoa ole. Lisäksi sopimuksessa on laskutuskaudenkin pituus eri kuin todellisuudessa, tai sitten olette yksipuolisesti muuttaneet sopimusehtoja sopimuksen teon jälkeen.


      • ihme touhua!
        ihme touhua! kirjoitti:

        "Laskutuksestamme on kuitenkin selkeästi kerrottu myyntiehdoissa kotisivuillamme, sekä sähkönmyyntisopimuksen vahvistuksessa. :)"

        Siis onko toi jokin vitsi, mistään en löytänyt mainintaa siitä, että sähköstä laskutetaan 4 kuukautta etukäteen. Vilkaisin tutun tekemää sopimusta teidän kanssa, edes sähkösopimuksessakaan ei tätä tietoa ole. Lisäksi sopimuksessa on laskutuskaudenkin pituus eri kuin todellisuudessa, tai sitten olette yksipuolisesti muuttaneet sopimusehtoja sopimuksen teon jälkeen.

        Lisäsin jälkikäteen väliin tekstiä, jolloin sanajärjestys meni sekaisin. No jospa toi on kuitenkin ymmärrettävissä!


      • ihme touhua! kirjoitti:

        "Laskutuksestamme on kuitenkin selkeästi kerrottu myyntiehdoissa kotisivuillamme, sekä sähkönmyyntisopimuksen vahvistuksessa. :)"

        Siis onko toi jokin vitsi, mistään en löytänyt mainintaa siitä, että sähköstä laskutetaan 4 kuukautta etukäteen. Vilkaisin tutun tekemää sopimusta teidän kanssa, edes sähkösopimuksessakaan ei tätä tietoa ole. Lisäksi sopimuksessa on laskutuskaudenkin pituus eri kuin todellisuudessa, tai sitten olette yksipuolisesti muuttaneet sopimusehtoja sopimuksen teon jälkeen.

        Neljän kuukauden ennakkolaskua meillä ei ole kyllä ollut, mutta tässä lyhyt lainaus ehdoistamme, mitkä löytyvät siis edelleen kotisivuiltamme:

        "Saat sähkölaskun kuukausittain käyttöpaikan arvioidun sähkönkulutuksen mukaan. Ensimmäisessä laskussa laskutetaan kolmen kuukauden arvioitu sähkön käyttö. Seuraavissa laskuissa tasataan edellisen toimituskuukauden sähkömaksut toteutuneen käytön mukaan, ja veloitetaan edellisen laskun arvio-osuuden jälkeisen kuukauden arviomaksu."

        "Lasku on myös mahdollista saada kuukausittain, jolloin sähköstä laskutetaan joka kuukausi jälkikäteen käyttöpaikan toteutuneen sähkönkulutuksen mukaan. Kulutuslukema perustuu verkonhaltijan ilmoittamaan mittarilukemaan."

        Joissain tuotteissamme voi myös mahdollisesti olla poikkeavia laskutustapoja, kuten Kerrostalopaketti-tuotteessa laskutus tapahtuu koko vuodelta ennakkoon, jolloin sähkönmyynnistä ei laskuja tule koko määräaikaisuuden ajalta. :)


      • Roopentytär
        energia220 kirjoitti:

        Neljän kuukauden ennakkolaskua meillä ei ole kyllä ollut, mutta tässä lyhyt lainaus ehdoistamme, mitkä löytyvät siis edelleen kotisivuiltamme:

        "Saat sähkölaskun kuukausittain käyttöpaikan arvioidun sähkönkulutuksen mukaan. Ensimmäisessä laskussa laskutetaan kolmen kuukauden arvioitu sähkön käyttö. Seuraavissa laskuissa tasataan edellisen toimituskuukauden sähkömaksut toteutuneen käytön mukaan, ja veloitetaan edellisen laskun arvio-osuuden jälkeisen kuukauden arviomaksu."

        "Lasku on myös mahdollista saada kuukausittain, jolloin sähköstä laskutetaan joka kuukausi jälkikäteen käyttöpaikan toteutuneen sähkönkulutuksen mukaan. Kulutuslukema perustuu verkonhaltijan ilmoittamaan mittarilukemaan."

        Joissain tuotteissamme voi myös mahdollisesti olla poikkeavia laskutustapoja, kuten Kerrostalopaketti-tuotteessa laskutus tapahtuu koko vuodelta ennakkoon, jolloin sähkönmyynnistä ei laskuja tule koko määräaikaisuuden ajalta. :)

        "Neljän kuukauden ennakkolaskua meillä ei ole kyllä ollut, mutta tässä lyhyt lainaus ehdoistamme, mitkä löytyvät siis edelleen kotisivuiltamme:"

        Ei ole ollut mutta tästälähin on?

        Menin tuossa vuoden lopussa halpaan edelliseen vilunkifirmaan kyllästyneenä ja tulin asiakkaaksenne. Sain nyt ensimmäisen 2015-28-12 päivätyn arviolaskun sähköpostiini lähetettynä 30.12. Eräpäivä on laitettu reilusti 2015-01-01. Ja tämän laskutuskausi on muuten 01.01.2015 - 30.04.2015.

        Aikamoinen salama-alku omasta mielestäni :-D


    • sähläilylisäeurot

      > ei ole ilmeisesti kyennyt maksamaan tasoituslaskuja

      Milläs maksaa jos ei uusia ennakkloaskutussopimuksia tule riittävästi

      Etäluettavista mittareista jälkilaskutus halpa verrattuna arviolaskutukseen.
      Hassua periä 2,49 e/kk lisämaksu sujuvasta edullisesta laskutustavasta !

      Sähläilyjen selvittelyyn kuluu runsaasti työtunteja

    • Håkan on uusi TJ

      220 Energian sivuilta:

      "220 Energian toimitusjohtaja Håkan Gustafssonin mukaan maanantaista sähkön hintapiikkiä voidaan pitää osittain keinotekoisena. Kylmä sää ei yksinään vaikuta sähkön hintaan. “Sähköntuottajien tuotantokustannukset eivät nouse lämpötilan laskiessa,” Gustafsson sanoo. “Se mikä muuttuu, on kysyntä tuotetulle sähkölle.”

      Saiko Carling tarpeekseen söheltämisestä?

      • Mies ja sähköä

        Olen 220 Energian eli nykyisin Finkraft Oy:n asiakas eikä tässä yrityksessä ole toistaiseksi moittimista ollut. Sähköä on riittänyt ja sopimus ja hinta ovat sovitun mukaisia. Ehdot ovat mielestäni selkeät netisivuilla. Siellä on myös mainittu selvästi nuo eri laskutusmahdollisuudet. Itse halusin halvinta hintaa, joten ennakkolaskutus sopii minulle. Mielestäni saan hyvän koron etukäteismaksulle verrattuna vaikkapa tuohon kulutuksen mukaiseen laskutukseen, jossa kuukausimaksu on huomattavasti korkeampi. Vaihtoehtoja on olemassa sähkömarkkinoilla useita, joten valitkaa itsellenne sopiva. Jos toimittaja ei tunnu hyvältä vaihtakaa. Ei kai muuta voi sanoa, jos kovasti on valitettavaa.


      • Kirjoitusvirhe on nyt korjattu.

        Mikään ei siis ole muuttunut vaan Robert Carnling on edelleen 220 Energian toimitusjohtajana.

        Korjattu kirjoitus löytyy täältä:

        http://www.220energia.fi/sahkon-hinnassa-raju-piikki-jaatyivatko-pohjoismaiset-sahkomarkkinat-kovilla-pakkasilla/


      • Mies ja sähköä kirjoitti:

        Olen 220 Energian eli nykyisin Finkraft Oy:n asiakas eikä tässä yrityksessä ole toistaiseksi moittimista ollut. Sähköä on riittänyt ja sopimus ja hinta ovat sovitun mukaisia. Ehdot ovat mielestäni selkeät netisivuilla. Siellä on myös mainittu selvästi nuo eri laskutusmahdollisuudet. Itse halusin halvinta hintaa, joten ennakkolaskutus sopii minulle. Mielestäni saan hyvän koron etukäteismaksulle verrattuna vaikkapa tuohon kulutuksen mukaiseen laskutukseen, jossa kuukausimaksu on huomattavasti korkeampi. Vaihtoehtoja on olemassa sähkömarkkinoilla useita, joten valitkaa itsellenne sopiva. Jos toimittaja ei tunnu hyvältä vaihtakaa. Ei kai muuta voi sanoa, jos kovasti on valitettavaa.

        Korjataan sen verran, että 220 Energia ei ole vaihtanut nimeään ikinä, eli tässä tapauksessa ette ole asiakkaamme . Siinä olet täysin oikeassa, että vaihtoehtoja löytyy ja kilpailutus edullisemman hinnan hyväksi kannattaa aina! :)


      • En asiakas

        Saakohan tuon saman Suomessa aikaiseksi.

        Pakkoruotsin vihaajille samma på finska.


      • Hiljaista

        Hiljaista on............ : )
        Miksi muista suomen 80 sähköfirmoista ei ole tällaisia palstoja?


      • 220

        Eikö 220 osaa vastata tähän mitään? : ) : ) : )


      • ddddd2
        220 kirjoitti:

        Eikö 220 osaa vastata tähän mitään? : ) : ) : )

        Ei


    • Varokaa tätä temppua

      Tästä laskutussopasta puuttuu enää se, että laskuista näkyy vain kulutus eikä mittarilukemia ollenkaan. Fortum ei ilmoita laskussa lukemia, pelkkää kulutusta. Nettipalvelustakaan ei lukemia saa.
      Näinollen laskutuksesta ei saa mitään selvää. Mittarikin sijaitsee satojen kilometrien päässä. Nero pitää olla, jotta saa laskutuksen tarkistettua.

    • tyytymätönasiakas

      Olin 2014 vuoden alkuvaiheessa melko tyytyväinen 220 energian meininkiin. Nyt syksyn aikana meno on käynyt kuitenkin jokseenkin kummalliseksi. Muutin 11/14 ja sain sähköpostiviestein sovittua vanhan sopparin lopetuksen ja uuden sopimuksen solmimisen. Kuitenkin muuttaessani olin jo maksanut tammikuun 2015 loppuun asti vanhan asunnon sähköjä, eli 3kk etukäteisenä. Tätä summaa EI hyvitetty uuden asunnon ensilaskuista, vaan 2.12. mulle luvattiin takaisinmaksaa ko. summa tilille. Annoin saman tien tilitiedot, ja sen koommin ei ole jätkistä kuulunut.
      Sain pari uutta laskua tohon pyörimään, joista viimeisin oli eräpäivältään joulukuussa 2014 - mutta koski HUHTIKUUN sähköä eli 4kk etukäteisenä. Yksi lasku oli jäänyt postittamatta, ja siitä sain heti muistutusviestin jossa uhattiin muistutuslaskulla(eli perinnällä). Olen joulukuun alusta asti lähettänyt tasaiseen tahtiin sähköpostia asiakaspalveluun, soittanut melkein päivittäin niinä aikoina kuin yhtiö lupaa asiakaspalvelun olevan auki mutta koskaan sieltä ei vastata.
      Sanoin olevani seuraavaksi yhteydessä kuluttaja-asiamieheen, koska ärsyttää tällaisen tärkeän asian roikkuminen.
      Aion vaihtaa yhtiötä heti kun se on mahdollista, koska vaikka palvelu oli aluksi hyvää, sujuvaa ja joustavaa ei se nyt ole todellakaan sitä.

      Terkkuja 220 energialle, joka täälä aktiivisesti vastailee ihmisille. Vastaisitteko siihen puhelimeenne myös? Tänään olen soittanut vasta viisi kertaa 10-12 välillä.

      • Puolisheriffi

        Sama juttu että liikaa maksamiani ennakkoja piti periä monta viikkoa luvatusta palautusajankohdasta. Kuluttaja-asiamiehen otin avuksi. Asiakaspalvelu kertoi milloin mitäkin selitystä siitä miksei ennakkoa ollut palautettu. Eipä ollut luottamusta herättävää toimintaa tällä firmall.


      • surullista

        Otan osaa. Tiedän miltä sinusta tuntuu. Voimaton tunne.

        Aivan sama meininki kuin muutama vuosi sitten Market Energialla. Firman loppua kohti sähkö olisi pitänyt maksaa 5kk ennakkoon !! Pääsin onneksi eroon. Palautuksia en saanut koskaan. Samat henkilöt säveltävät 220 energiassakin. Homma perustuu täysin petokseen Pelkäävät viranomaisia ja uhkasakkoja.


    • 220-rosmo

      Ilmoita 220:lle, että muutat Varsovaan ja lopetat sopimuksen.

      Muutat sitten sopimuksen puolison nimelle. Rehelliset sähköyhtiöt auttavat sähköyhtiön vaihtamisessa mielellään, 220-huijareiden toiminta on tuttua rehellisille sähköyhtiöille.

    • olipas

      aika ironinen viesti "rehellisistä" sähköyhtiöistä jos auttavat petoksen tunnusmerkkiä täyttävässä teossa?

    • Luotan ISOON

      Isot sähköfirmat huolehtii myös asiakaspalvelusta. Laitoin omaan myyjä/siirto firmaan s-postia aamupäivällä, vastaus tuli 4h kuluttua ja asia kerrottiin selkeästi, mitä olin kysynyt.

    • lkhgkjghkgfkighf

      Ei ole petos muuttaa.

    • ljfhdlöskjhgsdkljgh

      Aivan sama meininki kuin muutama vuosi sitten Market Energialla, 220:n edeltäjällä.

      Firman loppua kohti sähkö olisi pitänyt maksaa 5kk ennakkoon !!

      Pääsin onneksi eroon 220-huijaresita

      Palautuksina rahoja en saanut koskaan.

      Samat henkilöt säveltävät 220 energiassakin. Homma perustuu täysin petokseen Pelkäävät viranomaisia ja uhkasakkoja.


      VAIHDA FIRMAA, ILMOITA ETTÄ MUUTAT vaikkapa Napoliin/telttaan !!!

      • 220 Energialla ei ole edeltäviä yrityksiä. Kannattaa laittaa kamiina lämpeämään, koska Napolin yöt tähän aikaa vuodesta voi olla aika viileitä. :-)


    • kysymys220

      Kysymys 220 Energialle:

      Tein vuonna 2013 kahden vuoden määräaikaisen sopimuksen 220 Energian kanssa. Aluksi kaikki toimi hyvin, ennakkolaskut tulivat kuten oli sovittu (esimerkiksi: heinä-elokuun lasku erääntyi kesäkuussa). Nyt kuitenkin määräaikaisen sopimuksen lopuilla laskutusta on muutettu oleellisesti. Viimeisimmän laskun eräpäivä oli 2.1.2015, tämä lasku kohdistui huhtikuulle. Millä perusteilla 220 Energia on kiihdyttänyt laskutusta? Sopimuksessa lukee seuraavaa "Sähköstä laskutetaan joka toinen kuukausi etukäteen käyttöpaikan arvioidun sähkönkulutuksen mukaan."

      Se että laskutus on muutettu kuukausittaiseksi ei ole minulle ongelma. Mutta jos muutatte laskutuksen ennakkoa, niin se on ongelma. (Kysyin laskutuksen kiihdyttämisestä aiemmin asiakaspalvelusta s-postitse, mutta en saanut sieltä vastausta kysymykseeni)

      • hopsan100

        Rahat loppu. Samoin kävi market energialle. Menee konkkaan. Älä maksa. Menetät rahasi varmasti. Sano sopimus heti irti.


      • asdasddsa

        et ole ainut. Sama homma täälläkin


      • hopsan100 kirjoitti:

        Rahat loppu. Samoin kävi market energialle. Menee konkkaan. Älä maksa. Menetät rahasi varmasti. Sano sopimus heti irti.

        Emme ole menossa "konkkaan" ja laskutuksen muutoksen yhteydessä asiakkaalle on ilmoitettu mahdollisuus edelleen valita vaihtoehdoissa olevista laskutusryhmistä omansa. :)


      • kysymys220
        energia220 kirjoitti:

        Emme ole menossa "konkkaan" ja laskutuksen muutoksen yhteydessä asiakkaalle on ilmoitettu mahdollisuus edelleen valita vaihtoehdoissa olevista laskutusryhmistä omansa. :)

        Valitettavasti minulla ei ole enään ko. ilmoitusta. Ilmoituksen perusteella sain sellaisen kuvan, että laskutus muuttuisi kuukausittaiseksi, eikä muita muutoksia tapahtuisi. Miten tuossa ilmoituksessa esitettiin laskutusennakon muuttuminen?

        Kyseessä on kuitenkin merkittävä laskutusehtojen heikennys asiakkaan kannalta, niin eikö teidän pitäisi tällöin sallia sopimuksen purkaminen? Ilmoitin sopimuksen purkamisesta (1.5.2015 alkaen), mutta teidän asiakaspalvelun mukaan sitä ei voi tehdä vielä, vaan pitäisi odottaa helmikuulle. Miksi ette voi vielä vahvistaa sopimuksen purkamista?

        Fakta on kuitenkin se, että en ole hyväksynyt nykyistä laskutustanne (sopimuksemme vastainen laskutus), olen reklamoinut siitä, ette ole tarjonneet reklamaatioon vaihtoehtoista laskutustapaa tai siirtäneet laskun eräpäivää sopimuksen mukaiseksi, ettekä ole myöskään hyväksyneet sopimuksen irtisanomista. En tiedä mennäänkö nyt lain mukaisesti, mutta ei tämä ainakaan ole hyvää asiakaspalvelua.


      • tanakele
        kysymys220 kirjoitti:

        Valitettavasti minulla ei ole enään ko. ilmoitusta. Ilmoituksen perusteella sain sellaisen kuvan, että laskutus muuttuisi kuukausittaiseksi, eikä muita muutoksia tapahtuisi. Miten tuossa ilmoituksessa esitettiin laskutusennakon muuttuminen?

        Kyseessä on kuitenkin merkittävä laskutusehtojen heikennys asiakkaan kannalta, niin eikö teidän pitäisi tällöin sallia sopimuksen purkaminen? Ilmoitin sopimuksen purkamisesta (1.5.2015 alkaen), mutta teidän asiakaspalvelun mukaan sitä ei voi tehdä vielä, vaan pitäisi odottaa helmikuulle. Miksi ette voi vielä vahvistaa sopimuksen purkamista?

        Fakta on kuitenkin se, että en ole hyväksynyt nykyistä laskutustanne (sopimuksemme vastainen laskutus), olen reklamoinut siitä, ette ole tarjonneet reklamaatioon vaihtoehtoista laskutustapaa tai siirtäneet laskun eräpäivää sopimuksen mukaiseksi, ettekä ole myöskään hyväksyneet sopimuksen irtisanomista. En tiedä mennäänkö nyt lain mukaisesti, mutta ei tämä ainakaan ole hyvää asiakaspalvelua.

        Tältä firmalta on kyllä turha odottaa hyvää asiakaspalvelua. Vaihdoin sähkönmyyjää ja nyt saan hyvää asiakaspalvelua.


      • hopsan200
        energia220 kirjoitti:

        Emme ole menossa "konkkaan" ja laskutuksen muutoksen yhteydessä asiakkaalle on ilmoitettu mahdollisuus edelleen valita vaihtoehdoissa olevista laskutusryhmistä omansa. :)

        Miten valitset, kun asiakaspalvelu ei vastaa ja perintätoimisto uhkaa.
        TÄYTTÄ HUIJAUSTA : ) : )


      • päivänvalo

        Minäkin yritin soittaa tiedustellakseni muuttunutta laskutusta. Puhelimella sinne ei pääse, s-posteihin ei tule vastausta.
        Suosittelen sinua ottamaan yhteyttä kkv:hen eli kuluttaja- ja kilpailuvirastoon.
        Tälle sivustolle jollakin heistä on aikaa vastailla.


      • eisimznia
        hopsan200 kirjoitti:

        Miten valitset, kun asiakaspalvelu ei vastaa ja perintätoimisto uhkaa.
        TÄYTTÄ HUIJAUSTA : ) : )

        Ota yhteyttä perintätoimistoon ja kerro tapaus. Et joudu perintään noin vain.


    • no answer

      Vastausta mietitään...........
      Vastausta keksitään...........

    • Kyllästynyt

      Miksi laskussanne ei näy sähkösopimuksen kestoaikaa?Pitäisi lain mukaan näkyä.Miloin lopetatte villin laskutus tavan?

    • Pervitsaa

      Minua on laskutettu 4 kuukautta (Tammikuu-Huhtikuu 2015) etukäteen ja varmuudeksi vielä vuosi 2014 toiseen kertaan, kaikki 2014 vuoden laskut on maksettu ajallaan ja huvittavaksi asian tekee että olen vaihtanut sähköyhtiötä 1.1.2015 alkaen...

      • Hookanfrom220

        Ei se ole typerä joka pyytää..


    • Vapaa kilpailu

      Eikö tosiaan kukaan voi puuttua tälläisen touhuun.

    • kysymys220

      Itseä kiinostaisi edelleenkin saada vastaukset edellisiin kysymyksiin:

      Kuinka viimevuoden lopulla saapuneessa laskutusmuutoksen ilmoituksessa esitettiin laskutusennakon muuttuminen? Suora lainaus tekstistä olisi suotavaa.

      Miksi ette voi hyväksyä irtisanomista kolmea kuukautta aiemmin?

      Ja sitten olisi vielä yksi lisäkysymys:

      Miten perustelette määräaikaisen sopimuksen laskutuksen muutoksen laillisuuden (lisäsitte 1,5-2,5kk laskutusennakkoa)? Autan sen verran vastaamisessa, että lisäsin alle suoran lainauksen sähkömarkkinalaista.

      93 §
      Sopimusehtojen muuttaminen

      Jakeluverkonhaltija saa muuttaa liittymissopimuksen ja sähköverkkosopimuksen sekä vähittäismyyjä sähkönmyyntisopimuksen mukaisia hintoja ja muita sopimusehtoja vain:

      1) sopimuksessa yksilöidyllä perusteella edellyttäen, ettei sopimuksen sisältö olennaisesti muutu; vähittäismyyjä ei kuitenkaan saa muuttaa tällä perusteella määräaikaista sähkönmyyntisopimusta;

      2) jos muutos perustuu lainsäädännön muuttumiseen tai viranomaisen päätökseen, jota jakeluverkonhaltija tai vähittäismyyjä ei ole voinut ottaa huomioon sopimusta tehtäessä; tai

      3) jos muutokseen on erityistä syytä olosuhteiden olennaisen muuttumisen, vanhentuneiden sopimus- tai hinnoittelujärjestelyjen uudistamisen tai energian säästämiseksi tarpeellisten toimenpiteiden toteuttamisen johdosta; vähittäismyyjä ei kuitenkaan saa näillä perusteilla muuttaa määräaikaista sopimusta.

      Jakeluverkonhaltijalla ja vähittäismyyjällä on lisäksi oikeus tehdä sopimusehtoihin vähäisiä muutoksia, joilla ei ole vaikutusta sopimuksen keskeiseen sisältöön.

      Jos jakeluverkonhaltijan vastuualue muuttuu, jakeluverkonhaltijalla on oikeus muuttaa sähkönjakelun hintaa 55 §:ssä säädetyn yhtenäisen hinnoittelun toteuttamiseksi. Jos yksittäisten verkon käyttäjien maksuihin aiheutuu merkittäviä muutoksia, Energiamarkkinavirasto hyväksyy ennen uuden hinnoittelun käyttöönottoa siirtymäajan, jonka kuluessa muutokset on toteutettava.

      Jakeluverkonhaltijan ja vähittäismyyjän on lähetettävä sopijapuolelleen ilmoitus siitä, miten ja mistä ajankohdasta hinnat tai muut sopimusehdot muuttuvat ja mikä on muutoksen peruste. Vähittäismyyjän ilmoituksessa on mainittava, onko sopijapuolella oikeus irtisanoa sopimus. Jos perusteena on muu syy kuin lainsäädännön muutos tai viranomaisen päätös, muutos saa tulla voimaan aikaisintaan kuukauden kuluttua ilmoituksen lähettämisestä.

    • En käytännön syistä lisää kyseistä asiakastiedotetta tänne, koska Suomi24 sääntöjen mukaan se ei ole suotavaa. Tekstissä mainitaan kuitenkin esimerkiksi näin: ”Muutoksella ei ole vaikutusta hintoihin. Mikäli muutos ei sovellu teille, pyydämme teitä olemaan yhteydessä asian sopimiseksi. ”

      Emme pysty hyväksymään irtisanomista kolmea kuukautta aikaisemmin, koska toimimme energiateollisuuden menettelyohjeiden mukaisesti, jolloin ei ole teknisesti mahdollista ilmoittaa irtisanomisesta siirtoyhtiölle ja siihen jää mahdollisuus, että jäisitte meidän asiakkaaksemme ja saisit edelleen laskuja meiltä.

      Perustelemme sen sillä, että annamme asiakkaalle oikeuden irtisanoa oman määräaikaisesta sopimuksensa ilman sopimusrikesakkoa.

      • kysymys220

        Ok, ilmeisesti tiedotteesta ei löydy selkeää mainintaa laskutusennakon muuttumisesta... Pitääpä sitten kysyä asiakastiedotetta teidän asiakaspalvelusta, jospa he lähettäisivät sen minulle. Palataan asiaan tämän jälkeen.

        Se, että järjestelmät eivät taivu irtisanomisen kirjaamiseen ei ole asiakkaan ongelma. Lain mukaan teidän pitäisi vahvistaa/hyväksyä irtisanominen milloin vain, rajoituksena on ainoastaan kahden viikon irtisanomisaika.

        Ihan hyvä perustelu toistaiseksi voimassaoleville sopimuksen muuttamiselle, mutta tämä ei mielestäni ole lain mukainen määräaikaisille sopimuksille. Sähkömarkkinalain mukaan määräaikaiseen sopimukseen voidaan tehdä merkittävä muutos ainoastaan lainsäädännön muuttumisen tai viranomaisen päätöksen johdosta. Mielestäni ilmoitusmenettelyllä ei voida muuttaa määräaikaisia sopimuksia.


    • 114141414141

      Itse sain saman ja minulla määräaikainen, ainakin omalla järjellä tuntuu että se on ok kun kerta saa mahdollisuuden purkaa sopimuksen ja vaihtaa ilman sanktiota jos ei kelpaa?

    • Pitää kuitenkin muistaa, että muutoksessa on kyse yleisestä laskutusrytmin muutoksesta ja mikäli tämä ei joillain asiakkailla toimi, niin voimme tietenkin käyttää jotain muuta laskutustapaa. Käytännössä määräaikaista sopimusta voidaan muuttaa, mutta silloin toisen osapuolen ei tarvitse tietenkää siihen sitoutua, on sitten kyseessä mikä tahansa tuote.

    • kysymys220

      Ja pitää myös muistaa sekin, että ilmoituksessa tulee esittää muutokset selkeästi ja todenmukaisesti. Ei minullakaan ole mitään sitä vastaa, että laskutus muuttuu kuukausittaiseksi. Ongelma on se, että muutitte myös laskutusennakkoa 1,5kk! Itse en ainakaan huomannut ilmoituksessa mainintaa laskutusennakon muutoksesta...

      Joten JOS ilmoituksessa ei ole mainittu selkeästi laskutusennakon muutoksesta, niin miten olisin voinut arvata, että minun kannattaisi purkaa sopimus?

    • hÅååkkan

      Aivan sama meininki kuin muutama vuosi sitten Market Energialla, 220:n edeltäjällä.


      Pääsin onneksi eroon 220-huijaresita

      Palautuksina rahoja en saanut koskaan.

      Homma perustuu täysin petokseen Pelkäävät viranomaisia ja uhkasakkoja.


      VAIHDA FIRMAA, ILMOITA ETTÄ MUUTAT vaikkapa Afrikkaan.

      Sitten uusi sähkösopimus puolison nimissä rehellisen sähköyhtiön kanssa.

      AINOA toimiva ratkaisu.

    • zzzzzzzzzzz

      Huijarit

    • Upside

      Onko jo nurin?

    • wewewewq

      220 on niinku suomen energiayhtiö..otin puolenvuoden määräaikaisen sopimuksen ja olikin se ennakkolaskutus, laskut paljon isompia mitä kun maksettu kulutuksen mukaan. Muutettiin tuon puolen vuoden aikana naapuritaloon ja kun sopimus loppui irtisanoin sen ja sain odotella arviolaskujen ylimääräisenä maksettuja euroja kauan. Syy se kuulema että ennakkolaskutuksen erotus oli "jäänyt vanhaan osoitteeseen". Sitten piti vielä lähettää heille sotu ja muitatietoja jotta pystyivät maksamaan sen..En olisi rahoja saanut jos en itse olisi huomannut ettei ole rahoja tullut vaikka heiltä tuli lappu jossa sanottiin summa mitä on maksettu ekstraa ja sanoin että voivat hyvittää sen seuraavassa laskussa, eivät hyvittäneet.. VAROKAA 220-HUIJAREITA!!!

      • 220 Energia Oy:llä ei ole koskaan ollut puolen vuoden määräaikaista sopimusta.


      • 2200

        energia220 vastaisitko epätoivoisten ihmisten kysymyksiin. Et osaa. Et keksi mitään järkevää, mikä on totta. Kysy Håkanilta.


      • 2200 kirjoitti:

        energia220 vastaisitko epätoivoisten ihmisten kysymyksiin. Et osaa. Et keksi mitään järkevää, mikä on totta. Kysy Håkanilta.

        Mikäli tosissaan on epätoivoinen, niin suosittelen soittamaan suoraan asiakaspalveluumme. :)


      • mattinäsä

        aina niin näsäviisas ..


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      338
      3418
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      227
      2098
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1662
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1517
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      83
      1376
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      288
      1271
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      83
      1111
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1111
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      86
      1097
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      150
      933
    Aihe