Iltasanomien viikon ruotsalaisuutislimbo!

toimittaja.

35

116

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Amurin tiikeri?

      Onko Amur-joki Ruotsissa? ;-)

    • Aijaijaijai

      Voi perrrrkele

    • veikkaan pers.

      Mistä nefe on tullut? Pers.eestä, v.tusta vai keisarinleikkauksella?

    • niinpä.

      Uutiseksi kelpaa svekomediassa mikä tahansa, kunhan siinä on vain jonkinlainen yhteys ruotsalaisuuteen. Ja se pitää tuoda aina ilmi jo otsikossa.

    • No huhhuh! VOI LUOJA!! OMG!! Jutussahan aivan selvästi niin ikään pakkoranskatettiin sekä pakkosaksatettiin!

      Täysin epärelevanttia tietoa aitosuomalaiselle mistä elukat Suomeen tuotiin! Aidolle suomalaiselle olisi vallan mainiosti riittänyt tieto että Suomeen on tuotu rekalla kolme eläintä. Onneksi ei sentään puhuttu "eksoottisista eläimistä" se olisi jo ollut aidon persusuomalaisen solvaamista.

      • jokkex_

        Ankan kielitaito tai muu ymmärrys ei vain tahdio riittää. Tietoa siitä että eläin tuli Ruotsista ei kauhisteltu, vaan sitä että se oli uutisen ydin.


      • jokkex_ kirjoitti:

        Ankan kielitaito tai muu ymmärrys ei vain tahdio riittää. Tietoa siitä että eläin tuli Ruotsista ei kauhisteltu, vaan sitä että se oli uutisen ydin.

        Minä koin että jutun ydin oli että Tiikeriherra Tamurille, Korkeasaaren häkinperänpojalle, on hankittu Ruotsista neitiystävä jonka hänen toivotaan panevan paksuksi. Uskon että valitsivat nimenomaan Ruotsin koska ruotsalaiset tytöt ovat tunnetusti kevytkenk... eiku -tassuisia.

        Kielipolitiikka ei kyllä kyseistä juttua lukiessani käynyt mielessänikään! Pari muuta aihetta sivuavaa juttua sen sijaan kävi.... . ;)
        Eläköön se pieni ero!


      • jokkex_
        Ankdam kirjoitti:

        Minä koin että jutun ydin oli että Tiikeriherra Tamurille, Korkeasaaren häkinperänpojalle, on hankittu Ruotsista neitiystävä jonka hänen toivotaan panevan paksuksi. Uskon että valitsivat nimenomaan Ruotsin koska ruotsalaiset tytöt ovat tunnetusti kevytkenk... eiku -tassuisia.

        Kielipolitiikka ei kyllä kyseistä juttua lukiessani käynyt mielessänikään! Pari muuta aihetta sivuavaa juttua sen sijaan kävi.... . ;)
        Eläköön se pieni ero!

        Kyllähän sinä koet suomalaisten pakkoruotsinkin oikeudeksesi.


      • jokkex_ kirjoitti:

        Kyllähän sinä koet suomalaisten pakkoruotsinkin oikeudeksesi.

        *huokaus*


      • jokkex_
        Ankdam kirjoitti:

        *huokaus*

        Noh, aloittaja kokee että ruotsiuutisia yritetään suorastaan tehtailemalla tehdä, eikä liene aivan väärässäkään. Olisit nyt vain suorasanaisesti tarttunut siihen, jos eri mieltä olet.


    • Nettisuom. (-fenno)

      Idiootin tekemä avaus.

      Kaikkea se heikki teettää.

      • Nettisuom. (-fenno)

        Tämän kellonlyömän viesti on röyhkeän nikkisiepparin tuotos 25.10.2014 10:47: "Idiootin tekemä avaus. Kaikkea se heikki teettää."

        Täysin riipumatta siitä, onko aloitus idiootin tekemä vai ei, sinä itse olet tunnustautunut fennona ja nettifennona iilimadon (toistan: iilimadon) tasoiseksi eilen näissä viesteissäsi:

        1. http://keskustelu.suomi24.fi/node/12746709 Nettisuom. (-fenno) 24.10.2014 11:46

        2. http://keskustelu.suomi24.fi/node/12746709 Nettisuom. (-fenno) 24.10.2014 12:07

        3. http://keskustelu.suomi24.fi/node/12746709 Nettisuom. (-fenno) 24.10.2014 17:46


      • Nettisuom. (-fenno) kirjoitti:

        Tämän kellonlyömän viesti on röyhkeän nikkisiepparin tuotos 25.10.2014 10:47: "Idiootin tekemä avaus. Kaikkea se heikki teettää."

        Täysin riipumatta siitä, onko aloitus idiootin tekemä vai ei, sinä itse olet tunnustautunut fennona ja nettifennona iilimadon (toistan: iilimadon) tasoiseksi eilen näissä viesteissäsi:

        1. http://keskustelu.suomi24.fi/node/12746709 Nettisuom. (-fenno) 24.10.2014 11:46

        2. http://keskustelu.suomi24.fi/node/12746709 Nettisuom. (-fenno) 24.10.2014 12:07

        3. http://keskustelu.suomi24.fi/node/12746709 Nettisuom. (-fenno) 24.10.2014 17:46

        Rekkaapa nettisuomalainen itsellesi nikki niin ei tarvitse joka välissä itkeä nikkisieppareiden postauksia.

        Itsekin aikoinaan jouduin nikkipeikkojen kiusaamaksi, kerran jopa yksi vakinikkini rekattiin kun en itse ollut sitä tehnyt. Nyt ei ole ongelmaa. Suosittelen!
        Alkaa nimittäin kyllästyttää nuo marinasi. Rekkaamattomat nikit ovat vapaata riistaa, eipä auta itku markkinoilla!


      • Nettisuom. (-fenno)
        Ankdam kirjoitti:

        Rekkaapa nettisuomalainen itsellesi nikki niin ei tarvitse joka välissä itkeä nikkisieppareiden postauksia.

        Itsekin aikoinaan jouduin nikkipeikkojen kiusaamaksi, kerran jopa yksi vakinikkini rekattiin kun en itse ollut sitä tehnyt. Nyt ei ole ongelmaa. Suosittelen!
        Alkaa nimittäin kyllästyttää nuo marinasi. Rekkaamattomat nikit ovat vapaata riistaa, eipä auta itku markkinoilla!

        Kiitos vaan oikeasta neuvosta, Ankdam. Sen toki hyvin tiedän. Kun nyt kuitenkin lähes kaikki kirjoittajat jättävät rekkaamatta nimimerkkinsä, jätän minäkin. Miksi? Testatakseni, onko todella mahdotonta puolustaa rekkaamatonta nimimerkkiä, edes erikoisesti muotoiltuakaan, kunniatonta nikkisieppausta vastaan.

        Nähtäväksi jää, mutta en hellitä.


      • Nettisuom. (-fenno) kirjoitti:

        Kiitos vaan oikeasta neuvosta, Ankdam. Sen toki hyvin tiedän. Kun nyt kuitenkin lähes kaikki kirjoittajat jättävät rekkaamatta nimimerkkinsä, jätän minäkin. Miksi? Testatakseni, onko todella mahdotonta puolustaa rekkaamatonta nimimerkkiä, edes erikoisesti muotoiltuakaan, kunniatonta nikkisieppausta vastaan.

        Nähtäväksi jää, mutta en hellitä.

        "Miksi? Testatakseni, onko todella mahdotonta puolustaa rekkaamatonta nimimerkkiä, edes erikoisesti muotoiltuakaan, kunniatonta nikkisieppausta vastaan."

        Ei tarvitse jatkaa testaamista. Kerron miten asia on. On mahdotonta!


      • ei jaksa enää
        Ankdam kirjoitti:

        "Miksi? Testatakseni, onko todella mahdotonta puolustaa rekkaamatonta nimimerkkiä, edes erikoisesti muotoiltuakaan, kunniatonta nikkisieppausta vastaan."

        Ei tarvitse jatkaa testaamista. Kerron miten asia on. On mahdotonta!

        Tässä asiassa olen samaa mieltä Ankdamin kanssa.
        Sinä ruokit tuota nimimerkkivarasta/trollia iänikuisella itkullasi.
        Lopeta se!
        Rekkaa nimimerkkisi ja laita vaihteeksi jotain järkevää kommenttia.


      • Nettisuom. (-fenno)
        ei jaksa enää kirjoitti:

        Tässä asiassa olen samaa mieltä Ankdamin kanssa.
        Sinä ruokit tuota nimimerkkivarasta/trollia iänikuisella itkullasi.
        Lopeta se!
        Rekkaa nimimerkkisi ja laita vaihteeksi jotain järkevää kommenttia.

        "Rekkaa nimimerkkisi ja laita vaihteeksi jotain järkevää kommenttia."

        Tämä on järkevä kommentti tässä asiassa:

        Nikkisieppari on manipuloija, johon tehoaa vain pakko ja kärsivällisyys. Pakko ei ole täällä käytettävissä muuten kuin rekkaamisena. Kärsivällisyys koettelee nikkisiepparin kunniallisuutta, sen venyvyyttä. Vain täysin paatuneen manipuloijan kunniallisuuden venymisellä ei ole rajoja.

        Manipuloijan kunniallisuuden koettelu ei ole itkemistä, vaan viitseliäisyyttä vaativaa työtä.


    • "Nikkisieppari on manipuloija, johon tehoaa vain pakko ja kärsivällisyys."

      Tuo on kuta kuinkin hölmöintä mitä olen tänään kullut!

      • Nettisuom. (-fenno)

        "Tuo on kuta kuinkin hölmöintä mitä olen tänään kullut [lukenut]!"

        Manipuloiva nikkisieppari on kuin autojen sekaan juoksemassa oleva 3-vuotias lapsi, johon ei todellakaan puheet tehoa, vaan pakko, ennen kuin on liian myöhäistä. Sen jälkeen voi kärsivällinen keskustelu tehota vastaisen varalta.


      • Nettisuom. (-fenno)
        Nettisuom. (-fenno) kirjoitti:

        "Tuo on kuta kuinkin hölmöintä mitä olen tänään kullut [lukenut]!"

        Manipuloiva nikkisieppari on kuin autojen sekaan juoksemassa oleva 3-vuotias lapsi, johon ei todellakaan puheet tehoa, vaan pakko, ennen kuin on liian myöhäistä. Sen jälkeen voi kärsivällinen keskustelu tehota vastaisen varalta.

        > ennen kuin on liian myöhäistä.

        Heh...! Olet todella typerä jop nefeksi, ihme että edes vaivaudun vastaamaan edes tätä.


      • Nettisuom. (-fenno)
        Nettisuom. (-fenno) kirjoitti:

        > ennen kuin on liian myöhäistä.

        Heh...! Olet todella typerä jop nefeksi, ihme että edes vaivaudun vastaamaan edes tätä.

        Näin nikkisieppari laskettelee: "Heh...! Olet todella typerä jop nefeksi, ihme että edes vaivaudun vastaamaan edes tätä."

        Olisit jättänyt vaan vaivautumatta. Se olisi ollut kunniallisempaa ajatellen sitä, että olet syöksymässä autojen sekaan ajoradalle.

        Riipumatta siitä, millainen mielestäsi olen, itse olet tunnustautunut fennon ja nettifennon (nefen) ominaisuudessa – nimimerkkisieppauksesi todistamana – kyvyiltäsi iilimadon tasoiseksi, viimeksi näissä viesteissäsi toissa päivänä peräti kolme kertaa samassa viestiketjussa:

        1. http://keskustelu.suomi24.fi/node/12746709 Nettisuom. (-fenno) 24.10.2014 11:46
        2. http://keskustelu.suomi24.fi/node/12746709 Nettisuom. (-fenno) 24.10.2014 12:07
        3. http://keskustelu.suomi24.fi/node/12746709 Nettisuom. (-fenno) 24.10.2014 17:46

        Tapauksesi vaatii kärsivällisyyttä. Heh, heh!


      • huusianna.
        Nettisuom. (-fenno) kirjoitti:

        Näin nikkisieppari laskettelee: "Heh...! Olet todella typerä jop nefeksi, ihme että edes vaivaudun vastaamaan edes tätä."

        Olisit jättänyt vaan vaivautumatta. Se olisi ollut kunniallisempaa ajatellen sitä, että olet syöksymässä autojen sekaan ajoradalle.

        Riipumatta siitä, millainen mielestäsi olen, itse olet tunnustautunut fennon ja nettifennon (nefen) ominaisuudessa – nimimerkkisieppauksesi todistamana – kyvyiltäsi iilimadon tasoiseksi, viimeksi näissä viesteissäsi toissa päivänä peräti kolme kertaa samassa viestiketjussa:

        1. http://keskustelu.suomi24.fi/node/12746709 Nettisuom. (-fenno) 24.10.2014 11:46
        2. http://keskustelu.suomi24.fi/node/12746709 Nettisuom. (-fenno) 24.10.2014 12:07
        3. http://keskustelu.suomi24.fi/node/12746709 Nettisuom. (-fenno) 24.10.2014 17:46

        Tapauksesi vaatii kärsivällisyyttä. Heh, heh!

        Onneksi sinulla, tampiolla, on siihen luontaisia kykyjä. Heh...! Kärsivällisyyttä tulet tarvitsemaan, kun älysi ei riitä.


      • Nettisuom. (-fenno)
        huusianna. kirjoitti:

        Onneksi sinulla, tampiolla, on siihen luontaisia kykyjä. Heh...! Kärsivällisyyttä tulet tarvitsemaan, kun älysi ei riitä.

        Näin nikkisieppari laskettelee, tällä kertaa huusianna.n nimimerkin suojassa: "Onneksi sinulla, tampiolla, on siihen luontaisia kykyjä. Heh...! Kärsivällisyyttä tulet tarvitsemaan, kun älysi ei riitä."

        Edellisessä viestissäsi voivottelet näin: "- - ihme että edes vaivaudun vastaamaan edes tätä."

        Niin miksi vaivaudut? Olisi tapauksessasi kunniallisempaa olla vaivautumatta. Heh, heh!


      • Nettisuom. (-fenno)
        Nettisuom. (-fenno) kirjoitti:

        Näin nikkisieppari laskettelee, tällä kertaa huusianna.n nimimerkin suojassa: "Onneksi sinulla, tampiolla, on siihen luontaisia kykyjä. Heh...! Kärsivällisyyttä tulet tarvitsemaan, kun älysi ei riitä."

        Edellisessä viestissäsi voivottelet näin: "- - ihme että edes vaivaudun vastaamaan edes tätä."

        Niin miksi vaivaudut? Olisi tapauksessasi kunniallisempaa olla vaivautumatta. Heh, heh!

        Heh, heh...!


      • Nettisuom. (-fenno)
        Nettisuom. (-fenno) kirjoitti:

        Heh, heh...!

        Juuttuivatko asiasanat kurkkuusi, nikkisieppari? Ei ihme, kun muistelet iilimatokirjoitustasi.


      • paha fenno
        Nettisuom. (-fenno) kirjoitti:

        Juuttuivatko asiasanat kurkkuusi, nikkisieppari? Ei ihme, kun muistelet iilimatokirjoitustasi.

        Heh...! Taitaa kysyä kärsivällisyyttä neffeltä.


    • Nettisuom. (-fenno)

      > Nikkisieppari on manipuloija, johon tehoaa vain pakko ja kärsivällisyys.

      Heh...! En ole mikään manipuloija, en minä yritä mitenkään vaikuttaa sinun mielipiteisiisi. Tällä foorumilla kirjoittavat vain henkilöt, jotka ovat syvästi poteroissaan. Sinä olet katkera ja (melko) yksinkertainen nettifennomaani ja minä olen Suomen kansalainen, joka puolustaa vuosia ja taas vuosia vallinnutta tilannetta, jossa Suomessa saa viranomaisissa puhua omaa äidinkieltään eli suomea tai ruotsia.

      Niin kauan kuin Suomi on kaksikielinen maa, pakko- eli hyötyruotsin poistaminen iskee suomenkielistä omaan nilkkaan ja antaa etumatkaa ruotsinkielisille kansalaisillemme, sillä ruotsinkielinen fiksuuttaan ymmärtää kielitaidon tärkeyden. Ellet opettele ruotsia, tietyt virat ovat saavuttamattomissa. On äärimmäisen typerää olla opettelematta ruotsia, kun siihen tarjotaan mahdollisuus.

      Minä kirjoitan sinun ja muiden (valitsemieni) nettifennomaanien nikeillä vain ja ainoastaan kahdesta syystä: (1) koska voin ja; (2) koska voin. Minulta on itseltäni varastettu rekkaamalla kaksi pysyvää nikkiä ja mitään en voinut asialle: viimeinen asia jonka olisin tehnyt, olisi ollut ruveta itkemään. Rekkaa nikkisi ja lopeta itkeminen - itket rekkaamattoman nikkisi perään kuin lapsi tikkariaan kaupan kassajonossa! Lapsellista, jota myös perustelet lapsellisesti.

      Olet todella naiivi, jos kuvittelet että pakko tai kärsivällisyys minuun tehoaa. Sinun, heikin ja muiden neffejen sadut ja keksityt tarinat ovat niin moraalittomia, rasistisia ja toisia suomalaisia niin paljon loukkaavia, että katson kunnia-asiakseni jatkaa valitsemallani linjalla. Jatkan linjallani niin kauan kuin haluan ja viitsin.

      > Pakko ei ole täällä käytettävissä muuten kuin rekkaamisena.

      Miksi et siis rekkaa nikkiäsi tai lopeta itkuasi?

      > Kärsivällisyys koettelee nikkisiepparin kunniallisuutta, sen venyvyyttä. Vain täysin paatuneen manipuloijan kunniallisuuden venymisellä ei ole rajoja.

      Kyllä minulla kärsivällisyyttä riittää. Kunniallisuudesta tai moraalista sinä, heikki tai yksikään muu nettifennomaani olette tasan vääriä henkilöitä puhumaan. Teidän kunniallisuutenne on pelkkää sanahelinää, sillä te olette syrjiviä, rasistisia ja jopa natsistisia omaan napaanne tuijoittajia. Ihannoitte suomalaisuuden liittoa, joka on persujen käsikassara ja joka tulisi lakkauttaa rasistisena järjestönä.

      > Manipuloijan kunniallisuuden koettelu ei ole itkemistä, vaan viitseliäisyyttä vaativaa työtä.

      Sinä olet tähän saakka osoittanut vain typeryytesi.

      Tiedoksesi, ellet ole huomannut. Myös muut henkilöt ovat alkaneet kirjoittaa rekkaamattomien nettifennomaanien nikeillä. Näen sen asian puhtaasti positiivisena, sillä syynä on teidän loukkaava, syrjivä ja rasistinen asenteenne toisia suomalaisia kohtaan. Jos haluat asiantilaan muutosta, rekkaa nikkisi ja lopeta itku. Heh...!

      • Nettisuom. (-fenno)

        Nikkisieppari 25.10.2014 19:02 näin: "En ole mikään manipuloija, en minä yritä mitenkään vaikuttaa sinun mielipiteisiisi." — Manipulointisi ja trollaus on esiintymistä toisen nimimerkin suojassa. Sitä pidät kunniallisena toimintana. Nyt sitten antaisit vahingon kiertää nimimerkkien sieppaamisellasi. Se se vasta kunniatonta onkin eikä sellaisesta ole mitään kaunista sanottavaa.

        Nikkisieppari: "– – Suomessa saa viranomaisissa puhua omaa äidinkieltään eli suomea tai ruotsia." — Sitä oikeutta en ole missään vaatinut pois. Onko Heikki Talakaan vaatiessaan Ruotsin kielilain mallia Suomellekin? Päinvastoin olen esittänyt, että viranomaisen kielitaitovelvollisuus asetetaan sille kollegiona nykyisen koko korkeakoulutetun henkilöstön sijasta, jolloin viranomainen voi järjestää palvelunsa ja kielitaitonsa todellisen kysynnän mukaan. Kun et tätä ole lainkaan ymmärtänyt, voit puhua omasta yksinkertaisuudestasi, johon itsekin viittaat iilimatojutussasi, eilen peräti kolme ketaa.

        Nikkisieppari: "Ellet opettele ruotsia, tietyt virat ovat saavuttamattomissa." — Siksi juuri viranomaisen kielitaito on säädettävä viranomaisele kollegiona eikä koko korkeakoulutetulle henkilöstölle. Kun et tätä ole lainkaan ymmärtänyt, voit puhua omasta yksinkertaisuudestasi, johon (toistan) itsekin viittaat iilimatojutussasi, eilen peräti kolme ketaa.

        Nikkisieppari: "Miksi et siis rekkaa nikkiäsi tai lopeta itkuasi?" — Koetellakseni kunniallisuuttasi, mikä ei ole itkua. Kunniallisuutesi on venyvää laatua.

        Nikkisieppari: "Teidän kunniallisuutenne on pelkkää sanahelinää, sillä te olette syrjiviä, rasistisia ja jopa natsistisia omaan napaanne tuijoittajia." — Mitä syrjivää, rasistista tai natsistista on siinä, että kaksi kolmasosaa kansasta odottaa kaikensorttisen pakkoruotsin poistamista ja ole sitä vaatimassa täällä. RKP on aina ensimmäisenä vaatimassa pakkoruotsia, vaikka se ei edes koske sen kannattajia. Se on ainutlaatuisen röyhkeää. Ruotsinkieliset palvelut voidaan hoitaa ilman minkäänlaista pakkoruotsia. Lue tarkkaan Ionin¤ kirjoitus mallistaan. Se on juristin tekstiä, jonka lopussa hän toteaa, että pakkoruotsia ei todellakaan tarvita ruotsinkielisten asioiden säälliseen hoitamiseen. http://keskustelu.suomi24.fi/node/9825643 : “Tarvittaisiinko tuolloin pakollista ruotsinkielen opetusta? Ei todellakaan!”

        Nikkisieppari: "Sinä olet tähän saakka osoittanut vain typeryytesi." — Olet itse todennut olevasi iilimadon tasolla, eilenkin peräti kolme kertaa samassa ketjussa.

        Nikkisieppari: "Jos haluat asiantilaan muutosta, rekkaa nikkisi ja lopeta itku. Heh...!" — Lopeta itse kunniaton muiden nimimerkkien sieppaaminen. Heh, heh!


      • kerro....
        Nettisuom. (-fenno) kirjoitti:

        Nikkisieppari 25.10.2014 19:02 näin: "En ole mikään manipuloija, en minä yritä mitenkään vaikuttaa sinun mielipiteisiisi." — Manipulointisi ja trollaus on esiintymistä toisen nimimerkin suojassa. Sitä pidät kunniallisena toimintana. Nyt sitten antaisit vahingon kiertää nimimerkkien sieppaamisellasi. Se se vasta kunniatonta onkin eikä sellaisesta ole mitään kaunista sanottavaa.

        Nikkisieppari: "– – Suomessa saa viranomaisissa puhua omaa äidinkieltään eli suomea tai ruotsia." — Sitä oikeutta en ole missään vaatinut pois. Onko Heikki Talakaan vaatiessaan Ruotsin kielilain mallia Suomellekin? Päinvastoin olen esittänyt, että viranomaisen kielitaitovelvollisuus asetetaan sille kollegiona nykyisen koko korkeakoulutetun henkilöstön sijasta, jolloin viranomainen voi järjestää palvelunsa ja kielitaitonsa todellisen kysynnän mukaan. Kun et tätä ole lainkaan ymmärtänyt, voit puhua omasta yksinkertaisuudestasi, johon itsekin viittaat iilimatojutussasi, eilen peräti kolme ketaa.

        Nikkisieppari: "Ellet opettele ruotsia, tietyt virat ovat saavuttamattomissa." — Siksi juuri viranomaisen kielitaito on säädettävä viranomaisele kollegiona eikä koko korkeakoulutetulle henkilöstölle. Kun et tätä ole lainkaan ymmärtänyt, voit puhua omasta yksinkertaisuudestasi, johon (toistan) itsekin viittaat iilimatojutussasi, eilen peräti kolme ketaa.

        Nikkisieppari: "Miksi et siis rekkaa nikkiäsi tai lopeta itkuasi?" — Koetellakseni kunniallisuuttasi, mikä ei ole itkua. Kunniallisuutesi on venyvää laatua.

        Nikkisieppari: "Teidän kunniallisuutenne on pelkkää sanahelinää, sillä te olette syrjiviä, rasistisia ja jopa natsistisia omaan napaanne tuijoittajia." — Mitä syrjivää, rasistista tai natsistista on siinä, että kaksi kolmasosaa kansasta odottaa kaikensorttisen pakkoruotsin poistamista ja ole sitä vaatimassa täällä. RKP on aina ensimmäisenä vaatimassa pakkoruotsia, vaikka se ei edes koske sen kannattajia. Se on ainutlaatuisen röyhkeää. Ruotsinkieliset palvelut voidaan hoitaa ilman minkäänlaista pakkoruotsia. Lue tarkkaan Ionin¤ kirjoitus mallistaan. Se on juristin tekstiä, jonka lopussa hän toteaa, että pakkoruotsia ei todellakaan tarvita ruotsinkielisten asioiden säälliseen hoitamiseen. http://keskustelu.suomi24.fi/node/9825643 : “Tarvittaisiinko tuolloin pakollista ruotsinkielen opetusta? Ei todellakaan!”

        Nikkisieppari: "Sinä olet tähän saakka osoittanut vain typeryytesi." — Olet itse todennut olevasi iilimadon tasolla, eilenkin peräti kolme kertaa samassa ketjussa.

        Nikkisieppari: "Jos haluat asiantilaan muutosta, rekkaa nikkisi ja lopeta itku. Heh...!" — Lopeta itse kunniaton muiden nimimerkkien sieppaaminen. Heh, heh!

        Onko sinulla joku oma varattu nimimerkki?


      • ketju ja
        Nettisuom. (-fenno) kirjoitti:

        Nikkisieppari 25.10.2014 19:02 näin: "En ole mikään manipuloija, en minä yritä mitenkään vaikuttaa sinun mielipiteisiisi." — Manipulointisi ja trollaus on esiintymistä toisen nimimerkin suojassa. Sitä pidät kunniallisena toimintana. Nyt sitten antaisit vahingon kiertää nimimerkkien sieppaamisellasi. Se se vasta kunniatonta onkin eikä sellaisesta ole mitään kaunista sanottavaa.

        Nikkisieppari: "– – Suomessa saa viranomaisissa puhua omaa äidinkieltään eli suomea tai ruotsia." — Sitä oikeutta en ole missään vaatinut pois. Onko Heikki Talakaan vaatiessaan Ruotsin kielilain mallia Suomellekin? Päinvastoin olen esittänyt, että viranomaisen kielitaitovelvollisuus asetetaan sille kollegiona nykyisen koko korkeakoulutetun henkilöstön sijasta, jolloin viranomainen voi järjestää palvelunsa ja kielitaitonsa todellisen kysynnän mukaan. Kun et tätä ole lainkaan ymmärtänyt, voit puhua omasta yksinkertaisuudestasi, johon itsekin viittaat iilimatojutussasi, eilen peräti kolme ketaa.

        Nikkisieppari: "Ellet opettele ruotsia, tietyt virat ovat saavuttamattomissa." — Siksi juuri viranomaisen kielitaito on säädettävä viranomaisele kollegiona eikä koko korkeakoulutetulle henkilöstölle. Kun et tätä ole lainkaan ymmärtänyt, voit puhua omasta yksinkertaisuudestasi, johon (toistan) itsekin viittaat iilimatojutussasi, eilen peräti kolme ketaa.

        Nikkisieppari: "Miksi et siis rekkaa nikkiäsi tai lopeta itkuasi?" — Koetellakseni kunniallisuuttasi, mikä ei ole itkua. Kunniallisuutesi on venyvää laatua.

        Nikkisieppari: "Teidän kunniallisuutenne on pelkkää sanahelinää, sillä te olette syrjiviä, rasistisia ja jopa natsistisia omaan napaanne tuijoittajia." — Mitä syrjivää, rasistista tai natsistista on siinä, että kaksi kolmasosaa kansasta odottaa kaikensorttisen pakkoruotsin poistamista ja ole sitä vaatimassa täällä. RKP on aina ensimmäisenä vaatimassa pakkoruotsia, vaikka se ei edes koske sen kannattajia. Se on ainutlaatuisen röyhkeää. Ruotsinkieliset palvelut voidaan hoitaa ilman minkäänlaista pakkoruotsia. Lue tarkkaan Ionin¤ kirjoitus mallistaan. Se on juristin tekstiä, jonka lopussa hän toteaa, että pakkoruotsia ei todellakaan tarvita ruotsinkielisten asioiden säälliseen hoitamiseen. http://keskustelu.suomi24.fi/node/9825643 : “Tarvittaisiinko tuolloin pakollista ruotsinkielen opetusta? Ei todellakaan!”

        Nikkisieppari: "Sinä olet tähän saakka osoittanut vain typeryytesi." — Olet itse todennut olevasi iilimadon tasolla, eilenkin peräti kolme kertaa samassa ketjussa.

        Nikkisieppari: "Jos haluat asiantilaan muutosta, rekkaa nikkisi ja lopeta itku. Heh...!" — Lopeta itse kunniaton muiden nimimerkkien sieppaaminen. Heh, heh!

        Tyhmä vai tosi tyhmä? Siinä sun vaihtoehdot.


    • Täyttä asiaa! ks yllä

    • länkiharppi

      Kas kun ei kallo vielä mitattu.

      • ootellaan..

        Mene jonoon, jos huomenna persut saataisiin mitattua!


    • pakkoruotsi pois

      sanomien suomalaisiin rasistisesti suhtautuva Hesari
      - en tilaa -

      ottaa esille svedun joka osaa kolme keskenään järjetöntä sanaa
      suomeksi ja jolle joku on sanonut että opiskele niidenkin sijasta
      jotain hyödyllisempää kuten italiaa

      täysin tyhjänpäiväinen hesarikirjoitus ja tarkoituksena vain pilkata suomalaisia

      HUOMATKAA MITEN HYÖDYTTÖMÄN SVEDU PITÄÄ SUOMEN
      KIELTÄ SAMOIN KUIN HESARI

      JA SAMALLA SUOMALAISILLE HESARIN ANARKISTIT TARJOAVAT
      PAKKORUOTSIA, toista samanlaista pienkieltä

      Tietenkään italia ei ole hyötykieli vaan rantakieli
      eli

      suomalaiseen kielipalettiin kuuluvat tänään

      SUOMI, ENGLANTI KAIKILLE
      JA SITTEN VALINNAN SUUNTAUTUMISEN TASON MUKAAN
      SAKSA, RANSKA

      50 iässä voi sitten harkita ESPANJAA jos haluaa asua Italiassa, Espanjassa
      Portugalissa Romaniassa tai USA:ssa

      HESARI SANOTAAN IRTI TÄÄLTÄ
      https://asiakaspalvelu.hs.fi/ukk/yhteystiedot/

      0203 31000
      ma-pe klo 6.30 - 17
      la-su klo 7.30 - 12



      http://www.hs.fi/ihmiset/a1414205673816

      "Isovarvas on nälkäinen", ruotsalainen menestyskirjailija Catharina Ingelman-Sundberg sanoo suomeksi ja nauraa hersyvästi.

      Lause on niitä harvoja, joita Ingelman-Sundberg, 66, osaa suomeksi. Hänen äitinsä on suomalainen, mutta vaikka Tukholmassa kasvanut Ingelman-Sundberg halusi nuorena opiskella äitinsä kieltä, tämä kehotti opiskelemaan jotain hyödyllisempää kieltä – kuten italiaa.

    • Herregud

      Niin, siis tiikeri tuotiin Ruotsista. Olisiko tämä tosiasia pitänyt salata, jotta olisit tyytyväinen?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3710
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      3002
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2910
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2778
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      24
      2714
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2465
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      2231
    8. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      210
      1923
    9. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1917
    10. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      44
      1867
    Aihe