Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

VELKA SANERAUKSESSA OLEVA SAANUT POTILASKORVAUKSEN

miettelijäs ,.,.

juu elikä tämöisestä olisi kysymys että jos on VELKA SANEERAUKSESSA ja saanut edesmeneen isästänsä POTILAS VAKUUTUS KESKUKSESTA POTILAS KORVAUSTA niiin pitääkö siitä ilmoitaa velka neuvoijalle ? ja jos ei ilmoita siitä yhtään mitään niin mitä siitä seuraa ja vielä saako velka neuvoija selvile itse sen että asiakas on saanut potilas korvausta

7

213

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ulosottokaaren 4 luku 19 §:ssä luetellaan asioita, joita ei saa ulosmitata.

      "Kohta 2) korvausta, joka suoritetaan kivusta, särystä tai muusta tilapäisestä haitasta, pysyvästä haitasta tai kärsimyksestä taikka sairaanhoitokustannuksista, hautauskustannuksista tai muista henkilövahingosta aiheutuneista kuluista;"

      Olet kuitenkin velkajärjestelylain nojalla tiedonantovelvollinen ja myötävaikutusvelvollinen. Siksi sinuna kertoisin ehdottomasti velkaneuvojalle korvauksista. Ne näkyvät tilitiedoissasi ja olet lisäsuoritusvelvollinen ylimääräisistä tuloistasi. Jos yrität salata tulojasi millään tavalla, voi koko velkajärjestely raueta.

      http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2007/20070705?search[type]=pika&search[pika]=ulosottolaki#L4P19

      • velallinen_8822

        Velkaneuvojalle ei näytetä tilitietoja, ainoastaan palkka/tulotieddot. Älä levitä väärää tietoa. Olen kyllä samaa mieltä siitä, että laki velvoittaa, mutta vastasit juuri vj. suhteen.


    • MIETELIÄ ,.,.

      onko todennäköistä että velkaneuvoija näkee jostain tämän että on saanut rahaa jostain ja että on jättänyt ilmoitamatta ESIM vero ehdotuksesta ja meneekö vero ehdotus automaatisesti velkaneuvoijalle

      • öljfjnv

        On. Rahojen salailu voi johtaa lisämaksuvelvollisuuksiin. Eli jos olisit kertonut, olisit saanut pitää korvausrahat. Kun salailet, menetät koko potin ja velkojat kaatavat velkajärjestelyn ja lusit 15 vuotta, ennenkuin velat vanhenevat. Velkaneuvoja saa tilata papereita, jos olet antanut hänelle valtakirjan.


      • velallinen_8822

        Velkaneuvoja ei näe. Älä valehtele.


      • velallinen_8822
        öljfjnv kirjoitti:

        On. Rahojen salailu voi johtaa lisämaksuvelvollisuuksiin. Eli jos olisit kertonut, olisit saanut pitää korvausrahat. Kun salailet, menetät koko potin ja velkojat kaatavat velkajärjestelyn ja lusit 15 vuotta, ennenkuin velat vanhenevat. Velkaneuvoja saa tilata papereita, jos olet antanut hänelle valtakirjan.

        Velkaneuvoja ei tee mitään, mitä et itse vahvista ja hän on vaitiolovelvollinen asioiden suhteen. EI levitetä väärää tietoa.


    • velallinen_8822

      nyt jos tarkkoja ollaan niin VELKA SANEERAUSTA ei ole olemassakaan, eikä myöskään POTILAS VAKUUTUS KESKUSTA..... muistetaankos oikeinkirjoitus? ;) ...mikäli velallisen perittävä on kuollut ENNEN velkajärjestelyä, niin tuleva perintö ei vaikuta velkaJÄRJESTELYYN (itse käytit CAPSLOCKIA) elikkäs oletan ettei myöskään VIREILLE tullut potilasvahinkokorvaus vaikuttaisi asiaan.... olisi ehkä parempi kysyä velkaneuvojalta?? :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2317
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2113
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1728
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1536
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1530
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1457
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1429
    8. 52
      1298
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      68
      1241
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe