Näissä kaikissa, ei näistä kaikista.

jaikalii

Raamattu ei lupaa meille ettei meille tapahdu mitään pahaa ,ettei meitä kohtaa vaikeudet elämässä. Me voimme joutua suuriinkin vaikeuksiin ja olla vaikeuksissa. Raamattu lupaa että NÄISSÄ KAIKISSA vaikeuksissa me saamme jalon voiton Hänen kauttaan joka on meitä rakastanut ja rakastaa ja on meidän kanssamme JOKA PÄIVÄ maailmanaikojen loppuun asti.

Me siis saamme voiton vaikeuksissa Herran avulla joka on meidän kanssamme vaikeuksienkin keskellä. Jeesus on siis kanssamme hyvinä ja pahoina päivinä, silloin kun meillä pyyhkii hyvin ja Jumalakin tuntuu iloitsevan meistä. Mutta Hän on meidän kanssamma myös niinä päivinä ja hetkinä kun meillä menee huonosti ja Jumala tuntuu olevan kaukana. Silloinkin Jumala on kanssamme ja rakastaa, armahtaa ja auttaa vaikka olisimme tuominneet itsemme täysin kelvottomiksi. Silloin juuri Herra Jeesus on läsnä voimassaan ja armossaan.

Jumalan läsnäolo ja apu elämässämme ei ole riippuvainen siitä miltä meistä tuntuu ja miten meillä pyyhkii. Muutenhan Jumala joutuisi hyppimään jatkuvasti sisälle ja ulos. Hän on läsnä ja kanssamme joka tapauksessa. Hän on myös ajan tasalla ja Hänellä on kontrolli. Hän tuo apunsa ja silloin "näissä kaikissa" me saamme jalon voiton".

Sitten on uskovien hyvä muistaa:

Kaikki tapahtumat, hyvät ja pahat, vaikuttavat yhdessä meidän parhaaksemme kun me rakastamme Jumalaa. Se on asia jonka ME TIEDÄMME. Ei siis asia jota me toivomme tai luulemme tai oletamme. Me tiedämme sen.
Siksi me voimme kiittää Jumalaa joka tilanteessa. Se onkin Jumalan tahto meihin nähden Kristuksessa Jeesuksessa (1 Tess 5:18).

Room 8:28 Mutta ME TIEDÄMME, että KAIKKI YHDESSÄ vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat, niiden, jotka hänen aivoituksensa mukaan ovat kutsutut. Sillä ne, jotka hän on edeltätuntenut, hän on myös edeltämäärännyt Poikansa kuvan kaltaisiksi, että hän olisi esikoinen monien veljien joukossa;
mutta jotka hän on edeltämäärännyt, ne hän on myös kutsunut; ja jotka hän on kutsunut, ne hän on myös vanhurskauttanut; mutta jotka hän on vanhurskauttanut, ne hän on myös kirkastanut. Mitä me siis tähän sanomme? Jos Jumala on meidän puolellamme, kuka voi olla meitä vastaan? Hän, joka ei säästänyt omaa Poikaansakaan, vaan antoi hänet alttiiksi kaikkien meidän edestämme, kuinka hän ei lahjoittaisi meille kaikkea muutakin hänen kanssansa?
Kuka voi syyttää Jumalan valittuja? Jumala on se, joka vanhurskauttaa.
Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme. Kuka voi meidät erottaa Kristuksen rakkaudesta? Tuskako, vai ahdistus, vai vaino, vai nälkä, vai alastomuus, vai vaara, vai miekka? Niinkuin kirjoitettu on: "Sinun tähtesi meitä surmataan kaiken päivää; meitä pidetään teuraslampaina." Mutta NÄISSÄ KAIKISSA me saamme jalon voiton hänen kauttansa, joka meitä on rakastanut. Sillä minä olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, ei enkelit eikä henkivallat, ei nykyiset eikä tulevaiset, ei voimat,
ei korkeus eikä syvyys, eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.

38

159

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kelleskaupunginvaari

      Tämä nyt ei oikein tähän avaukseesi liity, muuta toivottavasti et jaikali pahastu siitä vaikka tässä sinulta kysyn edästä asiaa. Olen aikojen saatossa huomannut että sinä tunnet Raamatun aika hyvin niin sen johdosta sinulta tämmöstä kysyn. Miten Raamattu sanoo ihmisestä joka uskovana kuolee, nii pääseekö hän heti taivaaseen Jeesuksen luokse vai mihin hän joutuu tai pääseen?

      Tämä minua hiukan pohdituttaa, kun tässä taannoin ystäväni kuoli ja Helluntaiseurakunnan saarnaaja sanoi että nyt hän on kirkaudessa Jeesuksen luona. Minä kun jonkin verran olen Raamattua lukenut (siis aika vähän!), niin olen ymmärtäny että Jeesus herättää sitten joskus kun Hän tulee ja sitten vasta pääsemme sinne kirkkauteen.

      Joten millai tämä ny oikein sitten on? Itse en oikein jaksa alkaa sitä Raamatusta etsimällä etsimään, kun ikä painaa ja näkökin on sitä mitä on. Mutta sinä jaikali tunnet ja tiedä varmaan Raamatun paikat ja osaat sen minulle kertoa. Voi olla että asia kiinnostaa muitakin palstalla olijoita, varsinkin näin ehtoopuolessa matkaajia kuten minä.

      • jaikalii

        Olen ottanut vastaan kysymyksesi ja vastaan myöhemmin.
        Nyt ei ole aikaa.


      • Tämä kysymys nyt meni ohi aloituksen aiheen mutta emme ole niin orjallisia etteikö saa kysyä kun kysyttävää on vaikka kysymys ei kosketa aloituksen aihetta. Vapaa keskusteluilmapiiri se täytyy olla. Aina asiallisia kysymyksiä saa esittää.

        No asiaan.

        Ihmisessä on sielu, joka asuu ruumiissa. Ihminen on siis sielu. Sielun asunto on tämä meidän maallinen ruumiimme. Paavali puhui uskovan maallisesta majasta tarkoittaen ruumista (2 Kor 4:16- 5:9).

        Raamattu puhuu sielun pelastuksesta

        1 Piet 1:9 "sillä te saavutatte uskon päämäärän, sielujen pelastuksen."

        ja ruumiin lunastuksesta.

        Room 8:24 "myös me, joilla on Hengen esikoislahja, mekin huokaamme sisimmässämme, odottaen lapseksi-ottamista, meidän ruumiimme lunastusta. Sillä toivossa me olemme pelastetut"

        Uskovan kuollessa sielu menee Herran luokse. Paavalilla oli halu olla poissa ruumiistaan sillä hän uskoi olevansa heti sen jälkeen Herran kanssa. Näin tulkitsen Paavalin kirjeen Sanan:

        2 Kor 5:6-8 "Sentähden me aina olemme turvallisella mielellä ja tiedämme, että, niin kauan kuin olemme kotona tässä ruumiissamme, me olemme poissa Herrasta; sillä me vaellamme uskossa emmekä näkemisessä. Mutta me olemme turvallisella mielellä ja haluaisimme mieluummin muuttaa pois ruumiista ja päästä kotiin Herran tykö."

        Jeesus kertoi tositapauksen rikkaasta miehestä ja köyhästä Lasaruksesta. Molemmat kuolivat. Rikas joutui tuonelaan (kadotuksen paikka) ja Lasarus Aabrahamin helmaan (Luuk 16:19-31). Molemmat olivat heti kuoltuaan tietoisessa tilassa. Toinen kärsi ja toinen sai lohdutusta ja odotti Messiasta Jeesusta Kristusta joka tulisi hakemaan heidät paratiisiin. Tämä tapahtui kun Jeesus kuoli ristillä. Hän meni tuonelaan ja haki vanhan liiton pyhät paratiisiin. Hän otti tuonelasta vankeja saaliikseen. Huomaa tässä että nämä kuolleet ihmiset olivat tietoisessa olotilassa. Tiedottomalle kuolleelle ei vaikuta julistaa evankeliumia. Jeesus saarnasi kuolleille.

        Ef 4:8 Sentähden on sanottu: "Hän astui ylös korkeuteen, hän otti vankeja saaliikseen, hän antoi lahjoja ihmisille." Mutta että hän astui ylös, mitä se on muuta, kuin että hän oli astunut alaskin, maan alimpiin paikkoihin?

        1 Piet 3:18 -20 "Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä, jossa hän myös meni pois ja saarnasi vankeudessa oleville hengille, jotka muinoin eivät olleet kuuliaiset, kun Jumalan pitkämielisyys odotti Nooan päivinä, silloin kun valmistettiin arkkia, jossa vain muutamat, se on kahdeksan sielua, pelastuivat veden kautta."

        1.Pietarin kirje:4:6 "Sillä sitä varten kuolleillekin on julistettu evankeliumi, että he tosin olisivat tuomitut lihassa niinkuin ihmiset, mutta että heillä hengessä olisi elämä, niinkuin Jumala elää."

        Jeesus sanoi ryövarille ristillä: "Tänä päivän sinun pitää olla minun kanssani paratiisissa" (Luukkaan evankeliumi:23:43).

        Ruumiin kuolemassa sielu siis lähtee ruumiista ja menee joko kadotukseen tai paratiisiin. Ristin sovitustyönsä jälkeen Jeesus vie kaikki kuolleet uskovat paratiisiin. Siellä odotetaan sitä hetkeä kun Hän herättä ruumiimme kuolleista ja muuttaa sen ylösnousemusruumiiksi. Me siis saamme samanlaisen ylösnousemusruumiin kuin minkälaine Herralla Jeesuksella Kristuksella on.

        2 Kor 4:13-14 "Mutta koska meillä on sama uskon Henki, niinkuin kirjoitettu on: "Minä uskon, sentähden minä puhun", niin mekin uskomme, ja sentähden me myös puhumme, tietäen, että hän, joka herätti Herran Jeesuksen, on herättävä meidätkin Jeesuksen kanssa ja asettava esiin yhdessä teidän kanssanne."

        1.Johanneksen kirje:3:2 "Rakkaani, nyt me olemme Jumalan lapsia, eikä ole vielä käynyt ilmi, mitä meistä tulee. Me tiedämme tulevamme hnen kaltaisikseen, kun hän ilmestyy, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena, kuin hän on."


      • jaikali kirjoitti:

        Tämä kysymys nyt meni ohi aloituksen aiheen mutta emme ole niin orjallisia etteikö saa kysyä kun kysyttävää on vaikka kysymys ei kosketa aloituksen aihetta. Vapaa keskusteluilmapiiri se täytyy olla. Aina asiallisia kysymyksiä saa esittää.

        No asiaan.

        Ihmisessä on sielu, joka asuu ruumiissa. Ihminen on siis sielu. Sielun asunto on tämä meidän maallinen ruumiimme. Paavali puhui uskovan maallisesta majasta tarkoittaen ruumista (2 Kor 4:16- 5:9).

        Raamattu puhuu sielun pelastuksesta

        1 Piet 1:9 "sillä te saavutatte uskon päämäärän, sielujen pelastuksen."

        ja ruumiin lunastuksesta.

        Room 8:24 "myös me, joilla on Hengen esikoislahja, mekin huokaamme sisimmässämme, odottaen lapseksi-ottamista, meidän ruumiimme lunastusta. Sillä toivossa me olemme pelastetut"

        Uskovan kuollessa sielu menee Herran luokse. Paavalilla oli halu olla poissa ruumiistaan sillä hän uskoi olevansa heti sen jälkeen Herran kanssa. Näin tulkitsen Paavalin kirjeen Sanan:

        2 Kor 5:6-8 "Sentähden me aina olemme turvallisella mielellä ja tiedämme, että, niin kauan kuin olemme kotona tässä ruumiissamme, me olemme poissa Herrasta; sillä me vaellamme uskossa emmekä näkemisessä. Mutta me olemme turvallisella mielellä ja haluaisimme mieluummin muuttaa pois ruumiista ja päästä kotiin Herran tykö."

        Jeesus kertoi tositapauksen rikkaasta miehestä ja köyhästä Lasaruksesta. Molemmat kuolivat. Rikas joutui tuonelaan (kadotuksen paikka) ja Lasarus Aabrahamin helmaan (Luuk 16:19-31). Molemmat olivat heti kuoltuaan tietoisessa tilassa. Toinen kärsi ja toinen sai lohdutusta ja odotti Messiasta Jeesusta Kristusta joka tulisi hakemaan heidät paratiisiin. Tämä tapahtui kun Jeesus kuoli ristillä. Hän meni tuonelaan ja haki vanhan liiton pyhät paratiisiin. Hän otti tuonelasta vankeja saaliikseen. Huomaa tässä että nämä kuolleet ihmiset olivat tietoisessa olotilassa. Tiedottomalle kuolleelle ei vaikuta julistaa evankeliumia. Jeesus saarnasi kuolleille.

        Ef 4:8 Sentähden on sanottu: "Hän astui ylös korkeuteen, hän otti vankeja saaliikseen, hän antoi lahjoja ihmisille." Mutta että hän astui ylös, mitä se on muuta, kuin että hän oli astunut alaskin, maan alimpiin paikkoihin?

        1 Piet 3:18 -20 "Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä, jossa hän myös meni pois ja saarnasi vankeudessa oleville hengille, jotka muinoin eivät olleet kuuliaiset, kun Jumalan pitkämielisyys odotti Nooan päivinä, silloin kun valmistettiin arkkia, jossa vain muutamat, se on kahdeksan sielua, pelastuivat veden kautta."

        1.Pietarin kirje:4:6 "Sillä sitä varten kuolleillekin on julistettu evankeliumi, että he tosin olisivat tuomitut lihassa niinkuin ihmiset, mutta että heillä hengessä olisi elämä, niinkuin Jumala elää."

        Jeesus sanoi ryövarille ristillä: "Tänä päivän sinun pitää olla minun kanssani paratiisissa" (Luukkaan evankeliumi:23:43).

        Ruumiin kuolemassa sielu siis lähtee ruumiista ja menee joko kadotukseen tai paratiisiin. Ristin sovitustyönsä jälkeen Jeesus vie kaikki kuolleet uskovat paratiisiin. Siellä odotetaan sitä hetkeä kun Hän herättä ruumiimme kuolleista ja muuttaa sen ylösnousemusruumiiksi. Me siis saamme samanlaisen ylösnousemusruumiin kuin minkälaine Herralla Jeesuksella Kristuksella on.

        2 Kor 4:13-14 "Mutta koska meillä on sama uskon Henki, niinkuin kirjoitettu on: "Minä uskon, sentähden minä puhun", niin mekin uskomme, ja sentähden me myös puhumme, tietäen, että hän, joka herätti Herran Jeesuksen, on herättävä meidätkin Jeesuksen kanssa ja asettava esiin yhdessä teidän kanssanne."

        1.Johanneksen kirje:3:2 "Rakkaani, nyt me olemme Jumalan lapsia, eikä ole vielä käynyt ilmi, mitä meistä tulee. Me tiedämme tulevamme hnen kaltaisikseen, kun hän ilmestyy, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena, kuin hän on."

        Kone alkoi reistaileman tekstiä kirjoittaessani (ehkä viirus) ja pelkäsin menettäväni teksti. Siksi panin sen vähän liian aikaisin palstalle. Olisi tarvinnut muokat lisää mutta saa nyt olla tällaisena kuin sain sen palstalle.


      • Kelleskaupunginvaari
        jaikali kirjoitti:

        Tämä kysymys nyt meni ohi aloituksen aiheen mutta emme ole niin orjallisia etteikö saa kysyä kun kysyttävää on vaikka kysymys ei kosketa aloituksen aihetta. Vapaa keskusteluilmapiiri se täytyy olla. Aina asiallisia kysymyksiä saa esittää.

        No asiaan.

        Ihmisessä on sielu, joka asuu ruumiissa. Ihminen on siis sielu. Sielun asunto on tämä meidän maallinen ruumiimme. Paavali puhui uskovan maallisesta majasta tarkoittaen ruumista (2 Kor 4:16- 5:9).

        Raamattu puhuu sielun pelastuksesta

        1 Piet 1:9 "sillä te saavutatte uskon päämäärän, sielujen pelastuksen."

        ja ruumiin lunastuksesta.

        Room 8:24 "myös me, joilla on Hengen esikoislahja, mekin huokaamme sisimmässämme, odottaen lapseksi-ottamista, meidän ruumiimme lunastusta. Sillä toivossa me olemme pelastetut"

        Uskovan kuollessa sielu menee Herran luokse. Paavalilla oli halu olla poissa ruumiistaan sillä hän uskoi olevansa heti sen jälkeen Herran kanssa. Näin tulkitsen Paavalin kirjeen Sanan:

        2 Kor 5:6-8 "Sentähden me aina olemme turvallisella mielellä ja tiedämme, että, niin kauan kuin olemme kotona tässä ruumiissamme, me olemme poissa Herrasta; sillä me vaellamme uskossa emmekä näkemisessä. Mutta me olemme turvallisella mielellä ja haluaisimme mieluummin muuttaa pois ruumiista ja päästä kotiin Herran tykö."

        Jeesus kertoi tositapauksen rikkaasta miehestä ja köyhästä Lasaruksesta. Molemmat kuolivat. Rikas joutui tuonelaan (kadotuksen paikka) ja Lasarus Aabrahamin helmaan (Luuk 16:19-31). Molemmat olivat heti kuoltuaan tietoisessa tilassa. Toinen kärsi ja toinen sai lohdutusta ja odotti Messiasta Jeesusta Kristusta joka tulisi hakemaan heidät paratiisiin. Tämä tapahtui kun Jeesus kuoli ristillä. Hän meni tuonelaan ja haki vanhan liiton pyhät paratiisiin. Hän otti tuonelasta vankeja saaliikseen. Huomaa tässä että nämä kuolleet ihmiset olivat tietoisessa olotilassa. Tiedottomalle kuolleelle ei vaikuta julistaa evankeliumia. Jeesus saarnasi kuolleille.

        Ef 4:8 Sentähden on sanottu: "Hän astui ylös korkeuteen, hän otti vankeja saaliikseen, hän antoi lahjoja ihmisille." Mutta että hän astui ylös, mitä se on muuta, kuin että hän oli astunut alaskin, maan alimpiin paikkoihin?

        1 Piet 3:18 -20 "Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä, jossa hän myös meni pois ja saarnasi vankeudessa oleville hengille, jotka muinoin eivät olleet kuuliaiset, kun Jumalan pitkämielisyys odotti Nooan päivinä, silloin kun valmistettiin arkkia, jossa vain muutamat, se on kahdeksan sielua, pelastuivat veden kautta."

        1.Pietarin kirje:4:6 "Sillä sitä varten kuolleillekin on julistettu evankeliumi, että he tosin olisivat tuomitut lihassa niinkuin ihmiset, mutta että heillä hengessä olisi elämä, niinkuin Jumala elää."

        Jeesus sanoi ryövarille ristillä: "Tänä päivän sinun pitää olla minun kanssani paratiisissa" (Luukkaan evankeliumi:23:43).

        Ruumiin kuolemassa sielu siis lähtee ruumiista ja menee joko kadotukseen tai paratiisiin. Ristin sovitustyönsä jälkeen Jeesus vie kaikki kuolleet uskovat paratiisiin. Siellä odotetaan sitä hetkeä kun Hän herättä ruumiimme kuolleista ja muuttaa sen ylösnousemusruumiiksi. Me siis saamme samanlaisen ylösnousemusruumiin kuin minkälaine Herralla Jeesuksella Kristuksella on.

        2 Kor 4:13-14 "Mutta koska meillä on sama uskon Henki, niinkuin kirjoitettu on: "Minä uskon, sentähden minä puhun", niin mekin uskomme, ja sentähden me myös puhumme, tietäen, että hän, joka herätti Herran Jeesuksen, on herättävä meidätkin Jeesuksen kanssa ja asettava esiin yhdessä teidän kanssanne."

        1.Johanneksen kirje:3:2 "Rakkaani, nyt me olemme Jumalan lapsia, eikä ole vielä käynyt ilmi, mitä meistä tulee. Me tiedämme tulevamme hnen kaltaisikseen, kun hän ilmestyy, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena, kuin hän on."

        >> Aina asiallisia kysymyksiä saa esittää.


      • Kelleskaupunginvaari
        Kelleskaupunginvaari kirjoitti:

        >> Aina asiallisia kysymyksiä saa esittää.

        >> tutille


      • jaikalii
        Kelleskaupunginvaari kirjoitti:

        >> tutille

        Sinä teet sellaisia kysymyksiä että pelkään ettei minulla ole oikeaa raamatullista tai raamatullisia vastauksia. Mutta jotakin voin kertoa sen mukaan kuin itse olen ymmärtänyt Raamatusta.

        Jeesukseen vilpittömästi uskova ja turvaava ihminen pelastuu Jumalan taivaaseen, tai voimme ehkä sanoa; Jumalan luokse elämään Hänen yhteydessäsän ilossa ja suuressa ihanuudessa ikuisesti.

        Pelastus on yksin armosta ja uskosta Jeesukseen. Siihen ei ihminen voi lisätä piirtoakaan omia ansioita. Se on Jumalan armosta. Mitään kadotustuomiota ei ole niille jotka ovat Kristuksessa Jeesuksessa. Uskova on Kristuksessa. Silloin hän pelastuu Jeesuksessa Kristuksessa. On siis pidettävä huoli siitä että ollaan Jeesuksessa Kristuksessa. Hänessä olemme pelastettuja.

        Kristuksessa oleminen on olotila. Se ei ole tekemistä eikä yrittämistä eikä varsinkaan ansaitsemista. Me OLEMME Kristuksessa vaikka emme tekisi yhtään mitään muuta kuin USKOMME Jeesukseen Vapahtajanamme (Room 8:1-4,Ef 2:4-10). Jumala asetti meidät Kristukseen Jeesukseen uskoon tulossamme. Siksi me OLEMME Hänessä. Hänessä olemme myös pelastettuja koska Jeesus on Pelastus.

        Raamattu todistaa että jokainen uskova joutuu (pääsee) kerran Kristuksen tuomioistuimen eteen. Siellä ei lausuta kadotustuomiota kenellekään. Se on se palkanjakotilaisuus josta sinä mainitset.

        Meidän lihastamme ei nouse eikä tule mitään hyvää. Mutta uskovassa on Jeesus Pyhässä Hengessä. Meidän korkea tavoite on se että, en enää elä minä; oma minä aatu/eeva pidetään kuolleena kuolemassa, vaan KRISTUS MINUSSA elää ja vaikuttaa ja tekee tekojaan. Sen mukaan kuin Kristus on saanut tilaa uskovassa ja saa elää ja tehdä tekojaan, sen mukaan on sitten palkka. Jeesuksen tekojen motiivi on aina RAKKAUS. Palkkaa ei uskovalle ymmärtääkseni makseta uskovan omista, lihasta nousevista, teoista vaan, Kristuksen teoista ja vaikutuksesta uskovassa ja hänen kauttaan.

        Uskon siis että uskova saa palkan sen mukaan kuin Jumalan Henki, Kristuksen Henki, Kristus, on voinut ja saanut käyttää uskovaa. Uskova saa palkan teoista joiden motiivina on ollut rakkaus ja Pyhä Henki inspiroimassa. Nämä teot eivät tarvitse olla mitään erikoisia ja ihmisten edessä suuria ja vaikuttavia tekoja.

        Käytännön esimerkkinä mainittakoon evankeliumin levittäminen ja Jeesuksesta todistaminen rakkaus motiivina ja Pyhä Henki inspiroimassa. Emme varmasti todistaneet Kristuksesta ennen uskoon tuloamme. Uskovina, synneistä vapautettuina, todistamme Hänestä, Sen vaikuttaa Pyhä Henki joka on uskovassa ja todistaa Jeesuksesta Kristuksesta. Pyhä Henki on annettukin mm. voimaksi ja rohkeudeksi todistaa Jeesuksesta. Pyhä Henki myös johdattaa näissä asioissa.

        Sitten voitaisiin mainita sairaiden auttaminen, heidän puolestaan rukoileminen, uskovien sisarten ja veljien avustaminen, hoitaminen, tukeminen.
        Rahallisen avun antaminen puutten alaisille, anteliaisuus rakkaus motiivina. Näitä kaikkia tekoja Jeesus teki ja tekee tänäkin päivänä sinun ja minun kautta sen mukaan kuin me antaudumme Hänelle. Jeesus alkoi tehdä ja vaikuttaa maailmassa Hengen vuodattamisen jälkeen. Nyt Hän tekee työtä Pyhän Hengen kautta mm. uskovissa ja heidän kautta.

        Sitten on yksi hyvin tärkeä asia josta varmasti tulee jonkunlainen palkka taivaassa. Se on rukous. Jokainen uskova voi rukoilla ja siunata ihmisiä. Siihen ei kovin paljon voimia eikä terveyttä tarvita. Rukous ei tarvitse olla hyvin muotoiltuja sanoja. Jumala kuulee ja ymmärtää mitä me anomme vaikka emme itse osaisi edes sanoiksi kaikkia pyyntöjä muotoilla.

        Uskoisin että näistä Pyhän Hengen vaikuttamista ja inspiroimista rakkauden teoista Jumala maksaa palkan.

        Mutta itse uskon että minä en ehkä saa mitään palkkaa. Ehkä saan korvapuustin tai pahemman rangaistuksen. Jumala kun maksaa palkan myös uskollisuuden mukaan. Uskolliset palveliat palkitaan. En voi tässä asiassa nostaa rintaa enkä kehua olleeni uskollinen. Mutta Jumalan armosta minäkin uskon pelastuvani ja pääseväni perille.


      • Kelleskaupunginvaari
        jaikalii kirjoitti:

        Sinä teet sellaisia kysymyksiä että pelkään ettei minulla ole oikeaa raamatullista tai raamatullisia vastauksia. Mutta jotakin voin kertoa sen mukaan kuin itse olen ymmärtänyt Raamatusta.

        Jeesukseen vilpittömästi uskova ja turvaava ihminen pelastuu Jumalan taivaaseen, tai voimme ehkä sanoa; Jumalan luokse elämään Hänen yhteydessäsän ilossa ja suuressa ihanuudessa ikuisesti.

        Pelastus on yksin armosta ja uskosta Jeesukseen. Siihen ei ihminen voi lisätä piirtoakaan omia ansioita. Se on Jumalan armosta. Mitään kadotustuomiota ei ole niille jotka ovat Kristuksessa Jeesuksessa. Uskova on Kristuksessa. Silloin hän pelastuu Jeesuksessa Kristuksessa. On siis pidettävä huoli siitä että ollaan Jeesuksessa Kristuksessa. Hänessä olemme pelastettuja.

        Kristuksessa oleminen on olotila. Se ei ole tekemistä eikä yrittämistä eikä varsinkaan ansaitsemista. Me OLEMME Kristuksessa vaikka emme tekisi yhtään mitään muuta kuin USKOMME Jeesukseen Vapahtajanamme (Room 8:1-4,Ef 2:4-10). Jumala asetti meidät Kristukseen Jeesukseen uskoon tulossamme. Siksi me OLEMME Hänessä. Hänessä olemme myös pelastettuja koska Jeesus on Pelastus.

        Raamattu todistaa että jokainen uskova joutuu (pääsee) kerran Kristuksen tuomioistuimen eteen. Siellä ei lausuta kadotustuomiota kenellekään. Se on se palkanjakotilaisuus josta sinä mainitset.

        Meidän lihastamme ei nouse eikä tule mitään hyvää. Mutta uskovassa on Jeesus Pyhässä Hengessä. Meidän korkea tavoite on se että, en enää elä minä; oma minä aatu/eeva pidetään kuolleena kuolemassa, vaan KRISTUS MINUSSA elää ja vaikuttaa ja tekee tekojaan. Sen mukaan kuin Kristus on saanut tilaa uskovassa ja saa elää ja tehdä tekojaan, sen mukaan on sitten palkka. Jeesuksen tekojen motiivi on aina RAKKAUS. Palkkaa ei uskovalle ymmärtääkseni makseta uskovan omista, lihasta nousevista, teoista vaan, Kristuksen teoista ja vaikutuksesta uskovassa ja hänen kauttaan.

        Uskon siis että uskova saa palkan sen mukaan kuin Jumalan Henki, Kristuksen Henki, Kristus, on voinut ja saanut käyttää uskovaa. Uskova saa palkan teoista joiden motiivina on ollut rakkaus ja Pyhä Henki inspiroimassa. Nämä teot eivät tarvitse olla mitään erikoisia ja ihmisten edessä suuria ja vaikuttavia tekoja.

        Käytännön esimerkkinä mainittakoon evankeliumin levittäminen ja Jeesuksesta todistaminen rakkaus motiivina ja Pyhä Henki inspiroimassa. Emme varmasti todistaneet Kristuksesta ennen uskoon tuloamme. Uskovina, synneistä vapautettuina, todistamme Hänestä, Sen vaikuttaa Pyhä Henki joka on uskovassa ja todistaa Jeesuksesta Kristuksesta. Pyhä Henki on annettukin mm. voimaksi ja rohkeudeksi todistaa Jeesuksesta. Pyhä Henki myös johdattaa näissä asioissa.

        Sitten voitaisiin mainita sairaiden auttaminen, heidän puolestaan rukoileminen, uskovien sisarten ja veljien avustaminen, hoitaminen, tukeminen.
        Rahallisen avun antaminen puutten alaisille, anteliaisuus rakkaus motiivina. Näitä kaikkia tekoja Jeesus teki ja tekee tänäkin päivänä sinun ja minun kautta sen mukaan kuin me antaudumme Hänelle. Jeesus alkoi tehdä ja vaikuttaa maailmassa Hengen vuodattamisen jälkeen. Nyt Hän tekee työtä Pyhän Hengen kautta mm. uskovissa ja heidän kautta.

        Sitten on yksi hyvin tärkeä asia josta varmasti tulee jonkunlainen palkka taivaassa. Se on rukous. Jokainen uskova voi rukoilla ja siunata ihmisiä. Siihen ei kovin paljon voimia eikä terveyttä tarvita. Rukous ei tarvitse olla hyvin muotoiltuja sanoja. Jumala kuulee ja ymmärtää mitä me anomme vaikka emme itse osaisi edes sanoiksi kaikkia pyyntöjä muotoilla.

        Uskoisin että näistä Pyhän Hengen vaikuttamista ja inspiroimista rakkauden teoista Jumala maksaa palkan.

        Mutta itse uskon että minä en ehkä saa mitään palkkaa. Ehkä saan korvapuustin tai pahemman rangaistuksen. Jumala kun maksaa palkan myös uskollisuuden mukaan. Uskolliset palveliat palkitaan. En voi tässä asiassa nostaa rintaa enkä kehua olleeni uskollinen. Mutta Jumalan armosta minäkin uskon pelastuvani ja pääseväni perille.

        Minä kiitän sinua jaikali vastauksistasi! Sain lähestulkoon sen mitä tällä kertaa halusinkin tietää ja joka on "askarruttanut" mieltäni. Joten paljon kiitoksia ja Jumalan suurta siunausta ja johdatusta sinulle!


      • Kelleskaupunginvaari kirjoitti:

        Minä kiitän sinua jaikali vastauksistasi! Sain lähestulkoon sen mitä tällä kertaa halusinkin tietää ja joka on "askarruttanut" mieltäni. Joten paljon kiitoksia ja Jumalan suurta siunausta ja johdatusta sinulle!

        jaikalilla on hyviä vastauksia.


      • jaikalii
        magda-sisko kirjoitti:

        jaikalilla on hyviä vastauksia.

        Vastaukseni ontuu mutta en saanut näin nopeasti aikaiseksi parempaa. Oli vähän kiire kirjoittaa ja lähettää viesti. Täydellisyyteen emme pääse tässä ajassa. Se on hyväksyttävä jotta jaksaisi eteen päin.


      • jaikalii kirjoitti:

        Vastaukseni ontuu mutta en saanut näin nopeasti aikaiseksi parempaa. Oli vähän kiire kirjoittaa ja lähettää viesti. Täydellisyyteen emme pääse tässä ajassa. Se on hyväksyttävä jotta jaksaisi eteen päin.

        Kyllä tarkoitin ihan mitä sanoin, ei siinä ollut mitään salattua merkitystä. Hyväksy reippaasti myös myönteistä viestiä, vaikka ollaankin vaatimattomia suomalaisia. Hyvää viikonjatkoa.


      • jaikalii
        magda-sisko kirjoitti:

        Kyllä tarkoitin ihan mitä sanoin, ei siinä ollut mitään salattua merkitystä. Hyväksy reippaasti myös myönteistä viestiä, vaikka ollaankin vaatimattomia suomalaisia. Hyvää viikonjatkoa.

        Myönteistä positiivista palautetta on kovin vähän ja niitä harvoja viestejä on helppo hyväksyä. Mutta minun viestini yllä oli kiireessä kirjoitettu. Huomasin jälkeen päin että asian olisi voinut sanoa toisinkin ja paremmin. Mutta kiitos rohkaisusta.


      • Kysyn vaan.
        jaikalii kirjoitti:

        Myönteistä positiivista palautetta on kovin vähän ja niitä harvoja viestejä on helppo hyväksyä. Mutta minun viestini yllä oli kiireessä kirjoitettu. Huomasin jälkeen päin että asian olisi voinut sanoa toisinkin ja paremmin. Mutta kiitos rohkaisusta.

        >>Huomasin jälkeen päin että asian olisi voinut sanoa toisinkin ja paremmin.


    • trivia

      Aloituksessa ei ollut uutta.
      Uskovakaan ei voi kieltää että elämä on monimutkaista. Joko itse möhlii tahtomattaankin tai ulkoiset seikat, joihin ei voi vaikuttaa, aiheuttavat ongelmia.

      Sitten tulee palkkiouskonnon teesi. Sekään ei ole uutta. Yleensä kaikki kristityt uskovat palkkiouskontoon. Kukin uskonsuunta ja yksilö tavallaan.
      Palkkiota voisi kuvata maallisesti "vaikeuksien kautta voittoon". Kristitty odottaa palkkiota tuonpuoleisessa ja se olisi ikuinen, auvoinen elämä.
      Mitä se todella on, sitä yksikään kristitty ei voi sanoa. Myönteisillä adjektiiveilla asiaa hehkutetaan. Joku kirkkoisä väänsi juutalaisuskon tuonelan Jerusalemin kohdalle ja paikalle sitä paljon suurempana kullalla, timanteilla ja suihkulähteillä varustetulla kaupungilla (Ilmestyskirja).
      Taivas olisi Jerusalemin nykyisellä kohdalla joskus tulevaisuudessa. Koska se kuvataan maallisen paratiisimaisen kaupungin sisällöllä, sen täytyy olla olla materiaalinen.

      Uskovasta teorian mukaan kuoltuaan jäisi jäljelle aineeton sielu. Mihin se tarvitsee materiaalista paratiisia!
      Kun kerran taivas on materiaalinen paikka, tietty paikka avaruudessa, luulisi, että asukkaatkin ovat materiaalisia. Muuten timantit ja kulta menevät hukkaan.

      Siis mikä on kristityn palkkio maallisista kärsimyksistään. Henkinen, aineeton ikuisuus vai rajallinen materiaalinen todellisuus vai kaksinkertainen materiaalinen todellisuus.
      Huom. En vinoile. Taivasoppi pakottaa miettimään loogisuuksia.

      • Kyllä siellä kadut on kultaa, ja me ihmiset kuljetaan jeesusta myöten siellä valkoinen mekko päällä ja lauletaan kaiken aikaa ylistystä jumalalle.

        Siellä on kristallivirta josta viktor klimenkokin laulaa. Ei siellä voi uida. Ei siellä voi syödä, eikä enää ole vaimoja ja aviomiehiä sillä ei sielä ole seksiä vaan ihmiset on kuin enkelit taivaassa, sanoo Raamattu.

        Olemme unohtaneet maallisen elämämme joten emme voi kärsiä niiden puolesta jotka ovat helvetissä.

        Helvetti on tulimeri jossa saatana kiduttaa uskomatonta ihmistä kaiken päivää.

        Yötä ei enää ole.

        Tämä on trivia se mitä minulle on kerrottu asiasta. Ai niin on vielä sellainen karitsan hääjuhla, jossa seurakunta eli morsian vihitään yljälle joka on jeesus.

        En minä taivaaseen oikeastaan haluaisi jos sellainen paikka on olemassa.

        Ihmiset sen ovat keksineet, ja jumalalla ei ole sen kanssa mitään tekoa.


      • Tässä nyt näkee, että eräät ajattelevat näkyväisen lihan mukaan, muutamat näkymättömän Hengen mukaan;

        Sananlaskut 14
        18 "Yksinkertaiset saavat perinnökseen hulluuden, mutta mielevät
        t i e d o n - k r-u u n u k s e n s a."

        Psalmit 19
        7 (19:8) "Herran laki on täydellinen; se virvoittaa sielun. Herran todistus on vahva, se tekee tyhmästä viisaan.
        8 (19:9) Herran asetukset ovat oikeat, ne ilahuttavat sydämen. Herran käskyt ovat selkeät, ne valaisevat silmät.
        9 (19:10) Herran pelko on puhdas, se pysyy iäti. Herran oikeudet ovat todet, kaikki tyynni vanhurskaat.
        10 (19:11) Ne ovat kalliimmat kultaa, puhtaan kullan paljoutta, makeammat hunajaa ja mehiläisen mettä.
        11 (19:12) Myös sinun palvelijasi ottaa niistä vaarin, niiden noudattamisesta on

        2. Korinttolaiskirje 4
        18 "meille, jotka emme katso näkyväisiä, vaan näkymättömiä; sillä näkyväiset ovat ajallisia, mutta näkymättömät iankaikkisia."

        Iankaikkinen elämä on näkymättömän Isän Jumalan ja hänen poikansa, Jeesuksen Kristuksen Hengen mukaista tuntemista. [Joh. 17:1,3]


      • Usko Toivonen
        ekivaari kirjoitti:

        Tässä nyt näkee, että eräät ajattelevat näkyväisen lihan mukaan, muutamat näkymättömän Hengen mukaan;

        Sananlaskut 14
        18 "Yksinkertaiset saavat perinnökseen hulluuden, mutta mielevät
        t i e d o n - k r-u u n u k s e n s a."

        Psalmit 19
        7 (19:8) "Herran laki on täydellinen; se virvoittaa sielun. Herran todistus on vahva, se tekee tyhmästä viisaan.
        8 (19:9) Herran asetukset ovat oikeat, ne ilahuttavat sydämen. Herran käskyt ovat selkeät, ne valaisevat silmät.
        9 (19:10) Herran pelko on puhdas, se pysyy iäti. Herran oikeudet ovat todet, kaikki tyynni vanhurskaat.
        10 (19:11) Ne ovat kalliimmat kultaa, puhtaan kullan paljoutta, makeammat hunajaa ja mehiläisen mettä.
        11 (19:12) Myös sinun palvelijasi ottaa niistä vaarin, niiden noudattamisesta on

        2. Korinttolaiskirje 4
        18 "meille, jotka emme katso näkyväisiä, vaan näkymättömiä; sillä näkyväiset ovat ajallisia, mutta näkymättömät iankaikkisia."

        Iankaikkinen elämä on näkymättömän Isän Jumalan ja hänen poikansa, Jeesuksen Kristuksen Hengen mukaista tuntemista. [Joh. 17:1,3]

        >> Tässä nyt näkee, että eräät ajattelevat näkyväisen lihan mukaan, muutamat näkymättömän Hengen mukaan; >>

        >> Iankaikkinen elämä on näkymättömän Isän Jumalan ja hänen poikansa, Jeesuksen Kristuksen Hengen mukaista tuntemista. [Joh. 17:1,3] >>

        Näyttää kuitenkin siltä, että se sielullinen viisaus on kuitenkin joissakin tapauksissa mukana sellaisenkin ihmisen kanssa, joka omistaa itselleen ikään kuin hengellisen viisauden.

        Ei kaiketi kukaan sano maailman Vapahtajaa sokeaksi ja kuuroksi palvelijaksi
        Hengen ohjauksessa, vaan inhimillisen tarkoituksellisen ihmisjärjen ohjauksessa.


      • Usko Toivonen kirjoitti:

        >> Tässä nyt näkee, että eräät ajattelevat näkyväisen lihan mukaan, muutamat näkymättömän Hengen mukaan; >>

        >> Iankaikkinen elämä on näkymättömän Isän Jumalan ja hänen poikansa, Jeesuksen Kristuksen Hengen mukaista tuntemista. [Joh. 17:1,3] >>

        Näyttää kuitenkin siltä, että se sielullinen viisaus on kuitenkin joissakin tapauksissa mukana sellaisenkin ihmisen kanssa, joka omistaa itselleen ikään kuin hengellisen viisauden.

        Ei kaiketi kukaan sano maailman Vapahtajaa sokeaksi ja kuuroksi palvelijaksi
        Hengen ohjauksessa, vaan inhimillisen tarkoituksellisen ihmisjärjen ohjauksessa.

        Usko Toivonen, irvailet varmaan huomautukselleni, että itse Isä Jumala on tuolla tavalla ironisesti sanonut kansastaan Israelista! Älä usko irvaile sellaisesta, mitä itsekään et ymmärrä!

        Jesaja 41
        8 "Mutta sinä Israel, minun palvelijani, sinä Jaakob, jonka minä olen valinnut, Aabrahamin, minun ystäväni, siemen,
        :9 jonka minä olen ottanut maan ääristä ja kutsunut maan kaukaisimmilta periltä, jolle minä sanoin: "Sinä olet minun palvelijani, sinut minä olen valinnut enkä sinua halpana pitänyt",

        Jesaja. 42
        1"Katso, minun palvelijani, jota minä tuen, minun valittuni, johon minun sieluni mielistyi. Minä olen pannut Henkeni häneen, hän levittää kansakuntiin oikeuden.

        Jesaja. 42
        19 "Kuka on sokea, ellei minun palvelijani, ja kuka niin kuuro kuin minun sanansaattajani, jonka minä lähetän? Kuka on niin sokea kuin minun palkkalaiseni, niin sokea kuin Herran palvelija?"

        Tuolla vain Isä viittaa, että hän valitsee heikot, köyhät, sokeat ja rammat, jotka hän tekee ajallaan terveiksi ja saattaa heidän kauttaan ilosanoman koko maailman tietoisuuteen.

        Nämäkin lauseet sisältävät Jumalan ironiaa:

        Hoosea 1
        9 "Ja Herra sanoi: "Pane hänelle nimeksi Loo-Ammi, sillä te ette ole minun kansani, enkä minä tahdo olla teidän omanne.
        10 (2:1) Mutta israelilaisten luku on oleva niinkuin meren hiekka, jota ei voi mitata eikä lukea. Ja siinä paikassa, jossa heille on sanottu: 'Te ette ole minun kansani', heille sanotaan: 'Elävän Jumalan lapset!'"


      • Usko Toivonen
        ekivaari kirjoitti:

        Usko Toivonen, irvailet varmaan huomautukselleni, että itse Isä Jumala on tuolla tavalla ironisesti sanonut kansastaan Israelista! Älä usko irvaile sellaisesta, mitä itsekään et ymmärrä!

        Jesaja 41
        8 "Mutta sinä Israel, minun palvelijani, sinä Jaakob, jonka minä olen valinnut, Aabrahamin, minun ystäväni, siemen,
        :9 jonka minä olen ottanut maan ääristä ja kutsunut maan kaukaisimmilta periltä, jolle minä sanoin: "Sinä olet minun palvelijani, sinut minä olen valinnut enkä sinua halpana pitänyt",

        Jesaja. 42
        1"Katso, minun palvelijani, jota minä tuen, minun valittuni, johon minun sieluni mielistyi. Minä olen pannut Henkeni häneen, hän levittää kansakuntiin oikeuden.

        Jesaja. 42
        19 "Kuka on sokea, ellei minun palvelijani, ja kuka niin kuuro kuin minun sanansaattajani, jonka minä lähetän? Kuka on niin sokea kuin minun palkkalaiseni, niin sokea kuin Herran palvelija?"

        Tuolla vain Isä viittaa, että hän valitsee heikot, köyhät, sokeat ja rammat, jotka hän tekee ajallaan terveiksi ja saattaa heidän kauttaan ilosanoman koko maailman tietoisuuteen.

        Nämäkin lauseet sisältävät Jumalan ironiaa:

        Hoosea 1
        9 "Ja Herra sanoi: "Pane hänelle nimeksi Loo-Ammi, sillä te ette ole minun kansani, enkä minä tahdo olla teidän omanne.
        10 (2:1) Mutta israelilaisten luku on oleva niinkuin meren hiekka, jota ei voi mitata eikä lukea. Ja siinä paikassa, jossa heille on sanottu: 'Te ette ole minun kansani', heille sanotaan: 'Elävän Jumalan lapset!'"

        Ei, huomioni littyy aiempaan kommenttiisi, jossa oppisi lumoissa kirjoittelet tähän tyyliin :

        >>
        ekivaari 1.1.2014 15:39

        Sama Jesaja todisti Jeesuksesta näin:

        Jesaja 42:1
        "Katso, - m i n u n - p a l v e l i j a n i, -
        j o t a - m i n ä - t u e n, - minun valittuni, johon minun sieluni mielistyi. Minä olen pannut Henkeni häneen, hän levittää kansakuntiin oikeuden."

        Jesaja 42:19
        "Kuka on sokea, ellei - m i n u n -
        p a l v e l i j a n i, - ja kuka niin kuuro kuin minun sanan saattajani, jonka minä lähetän? Kuka on niin sokea kuin minun palkkalaiseni, niin sokea kuin Herran palvelija?" >>

        Tätä tarkoitin toteamalla,

        " Ei kaiketi kukaan sano maailman Vapahtajaa sokeaksi ja kuuroksi palvelijaksi
        Hengen ohjauksessa "

        Näetkös?


    • oho!

      >>En minä taivaaseen oikeastaan haluaisi jos sellainen paikka on olemassa.

      • Ei voi päättää jos ei usko kummankaan paikan olemassaoloon.


    • trivia

      "Olemme unohtaneet maallisen elämämme joten emme voi kärsiä niiden puolesta jotka ovat helvetissä."

      Äärimmäisen tärkeä pointti.
      Hellarit ja kristinusko ylipäänsä väittävät, että se joka ei usko Jeesuksesta sepitettyihin tarinoihin joutaa omasta syystään kärsiä tulijärvessä. Jumala ei heidän mukaan koe omantunnon tuskia vaikka hänen luomansa joutuisi hirvittäviin kärsimyksiin. Ei siltikään vaikka Hän kaikkitietävänä tietää, että ihmiset eivät usko epäloogisuuksiin.
      Sivuhuomio. Islamin mukaan heidän tarinoihinsa uskomattomat joutuvat myös ikuiseen kärsimykseen. Nyt uskonnoton joutuisi yhtä aikaa kahden jumalan asettamaan kärsimykseen.
      Jatketaan. Ihmiselläpä on omatunto. Kristitylläkin on sellainen, koska hänkin on ihminen. Vaikka kristitty kivettäisikin omatuntonsa lähimmäisen kärsimyksen vuoksi niin hän saisi siitä vapautuksen taivaassa. ilmestyskirjan ja monien muiden kirjojen jakeiden mukaan oikein uskoneet ja taivaaseen päässeet harrastavat jatkuvasti, ikuisesti, kaiken aikaa ylistys- ja palvontamenoja eivätkä ehdi surra läheisten kärsimyksistä tulijärvessä tuntemattomista puhumattakaan.

      Omatunto silti on maallisen elämän aikana. Normaali ihminen ei voi toivoa kenellekään kärsimyksiä. Ateisti ei halua kenellekään kidutusta, ei elämän aikana eikä oletetun tuonpuoleisen aikana.
      Kysymys palaa moraaliin. Millainen moraali ihmisellä on tai millainen sen pitäisi olla.
      Kristinuskon Jumalalla sitä ei näytä olevan.

      • trivialle

        Kysymys trivialle.

        Mistä johtuu käsityksesi, ettei Jumala välittäisi ihmisten kärsimyksistä tai että Häneltä puuttuisi moraali?


      • jaikalii

        Jumala loi ihmisen yhteyteensä elämään Hänen kanssaan.
        Ogelma on siinä että ihminen jätti Jumalan ja elämän Hänen kanssaan ja lähti seuraamaan ja kuuntelemaan sekä tottelemaan toista. Nyt ihminen elää vapaaehtoisesti tämä toisen seurassa eikä välitä Luojastaan. Se on synti. Jumala ei pakota ihmistä seuraansa. Ethän sinäkään voi pakottaa ketään ihmistä rakastamaan sinua ja elämään kanssasi jos henkilö ei tahdo eikä rakasta sinua ja viis veisaa sinulle ja sinun tahdollesi ja rakkaudellesi. Et voi pakottaa ketään vaikka kuinka itse rakastaisit ihmistä. Et voi pakottaa rakkautta. Rakkaus ei pakota.

        Jumala on sovittanut ihmisen itsensä kanssa. Hän on avannut tien yhteyteensä jokaiselle ihmiselle. Ihmisellä on mahdollisuus tulla Jumalan luokse ja elää Hänen kanssaan ikuisesti, mikäli ihminen tahtoo. Jumala tahtoo mutta ihmisen myös täytyy tahtoa. Silloin vasta toteutuu Jumalan tahto ihmisen elämässä.


      • jaikalii kirjoitti:

        Jumala loi ihmisen yhteyteensä elämään Hänen kanssaan.
        Ogelma on siinä että ihminen jätti Jumalan ja elämän Hänen kanssaan ja lähti seuraamaan ja kuuntelemaan sekä tottelemaan toista. Nyt ihminen elää vapaaehtoisesti tämä toisen seurassa eikä välitä Luojastaan. Se on synti. Jumala ei pakota ihmistä seuraansa. Ethän sinäkään voi pakottaa ketään ihmistä rakastamaan sinua ja elämään kanssasi jos henkilö ei tahdo eikä rakasta sinua ja viis veisaa sinulle ja sinun tahdollesi ja rakkaudellesi. Et voi pakottaa ketään vaikka kuinka itse rakastaisit ihmistä. Et voi pakottaa rakkautta. Rakkaus ei pakota.

        Jumala on sovittanut ihmisen itsensä kanssa. Hän on avannut tien yhteyteensä jokaiselle ihmiselle. Ihmisellä on mahdollisuus tulla Jumalan luokse ja elää Hänen kanssaan ikuisesti, mikäli ihminen tahtoo. Jumala tahtoo mutta ihmisen myös täytyy tahtoa. Silloin vasta toteutuu Jumalan tahto ihmisen elämässä.

        Ei voi tahtoa elää jumalan kanssa jos ei jumalaan usko.

        Sanoit toisessa ketjussa että sinulla on ollut ajatuksena se että jokainen joka tulee tälle palstalle on kiinnostunut uskonasioista ja siksi sinä niitä kerrot.

        Jatketaan siitä. Sanoit että olet kuunnellut minua vuosia, saapi nähdä kuunteletko nyt.

        En oikein uso.

        Piti sanomani että onhan täällä muitakin kuin teitä uskovaisia ja juttujanne. Esm.trivian tekstit on tosi mielenkiintoisia ajatuksia täynnä.

        Toinen tällainen mielenkiintoinen nimimerkki on rapanhapakko, eivätkä he kumpikaan ole uskossa.

        Minä en ole kiinnostunut uskonasioista toisin kuin sinä luulet. Olen kiinnostunut löytämään todisteita sille että jumalanne on olemassa.

        Onko sinulla niitä antaa?

        Jollei ole, jaikal, selityksesi jumalasta menee AINA hukkaan, sillä sinä puhut jumalasta jonka olemassaolosta ei ole meillä varmuutta.


      • trivialle kirjoitti:

        Kysymys trivialle.

        Mistä johtuu käsityksesi, ettei Jumala välittäisi ihmisten kärsimyksistä tai että Häneltä puuttuisi moraali?

        Trivian tekstissä käsitellään helevettioppia joka on moraaliton. Ja satunne mukaan jumalanne on sen takana.


      • jaikalii
        auroraboreallis kirjoitti:

        Ei voi tahtoa elää jumalan kanssa jos ei jumalaan usko.

        Sanoit toisessa ketjussa että sinulla on ollut ajatuksena se että jokainen joka tulee tälle palstalle on kiinnostunut uskonasioista ja siksi sinä niitä kerrot.

        Jatketaan siitä. Sanoit että olet kuunnellut minua vuosia, saapi nähdä kuunteletko nyt.

        En oikein uso.

        Piti sanomani että onhan täällä muitakin kuin teitä uskovaisia ja juttujanne. Esm.trivian tekstit on tosi mielenkiintoisia ajatuksia täynnä.

        Toinen tällainen mielenkiintoinen nimimerkki on rapanhapakko, eivätkä he kumpikaan ole uskossa.

        Minä en ole kiinnostunut uskonasioista toisin kuin sinä luulet. Olen kiinnostunut löytämään todisteita sille että jumalanne on olemassa.

        Onko sinulla niitä antaa?

        Jollei ole, jaikal, selityksesi jumalasta menee AINA hukkaan, sillä sinä puhut jumalasta jonka olemassaolosta ei ole meillä varmuutta.

        Pyydät todisteta Jumalasta??? Kukaan ei voi tuoda eteesi Jumalaa sinulle todisteeksi.

        Pydät minua vastaamaan sinulle. Samassa viestissä hylkäät jo etukäteen vastaukseni. Miksi minun uskovana pitäisi vastata sinulle kun et usko "juttujani" etkä ole kiinnostunut uskon asioista etkä ylipäätään uskovien "jutuista"?

        >>> Jollei ole, jaikal, selityksesi jumalasta menee AINA hukkaan,>Minä en ole kiinnostunut uskonasioista toisin kuin sinä luulet.


      • jaikalii kirjoitti:

        Pyydät todisteta Jumalasta??? Kukaan ei voi tuoda eteesi Jumalaa sinulle todisteeksi.

        Pydät minua vastaamaan sinulle. Samassa viestissä hylkäät jo etukäteen vastaukseni. Miksi minun uskovana pitäisi vastata sinulle kun et usko "juttujani" etkä ole kiinnostunut uskon asioista etkä ylipäätään uskovien "jutuista"?

        >>> Jollei ole, jaikal, selityksesi jumalasta menee AINA hukkaan,>Minä en ole kiinnostunut uskonasioista toisin kuin sinä luulet.

        Ymmärsit. TAhdoin vain sanoa sinulle että olet väärässä sen suhteen kun luulit että kaikki jotka käy tällä palstalla on kiinnostunut uskon asioista.

        Niinhän se ei ole.


      • auroraboreallis kirjoitti:

        Ymmärsit. TAhdoin vain sanoa sinulle että olet väärässä sen suhteen kun luulit että kaikki jotka käy tällä palstalla on kiinnostunut uskon asioista.

        Niinhän se ei ole.

        Jokin sinua tänne uskovien palstalle päivästä toiseen kuitenin tuntuu vetävän... se ei liene sattumaa se...


      • nikojt kirjoitti:

        Jokin sinua tänne uskovien palstalle päivästä toiseen kuitenin tuntuu vetävän... se ei liene sattumaa se...

        Alussa, noin 8 vuotta sitten minua kiinnosti uskonasiat, koska olin itse uskossa. Ei enää. Todella törkeää että sinä kuvittelet minun valhettelevan tässä asiassa. Sietäisit pyytää anteeksi.

        No, sehän ei uskovaiselta koskaan luonnistu.

        Minä löysin tältä palstalta jotakin muuta kuin uskonasioita esm.ateistien kirjoituksia jotka auttoivat minua luopumaan koko kristinuskosta. Ja nyt olen siitä täysin vapaa.

        Ei voi mitään jos olet niin ahdasmielinen että kuvittelet kaikkien olevan kiinnostuneita sinun uskonasioistasi omalla kohdalla.

        Et osaa katsoa objektiivisesti, katsot vain oman kokemuksesi kautta tätä maailmaa.

        Tänne kirjoittelee muutkin kuin ne jotka ovat jeesuksestasi kiinnostuneita !

        Jaikal tuntui ymmärtävän tämän mutta nyt sinulla on siinä vaikeuksia.


      • auroraboreallis kirjoitti:

        Alussa, noin 8 vuotta sitten minua kiinnosti uskonasiat, koska olin itse uskossa. Ei enää. Todella törkeää että sinä kuvittelet minun valhettelevan tässä asiassa. Sietäisit pyytää anteeksi.

        No, sehän ei uskovaiselta koskaan luonnistu.

        Minä löysin tältä palstalta jotakin muuta kuin uskonasioita esm.ateistien kirjoituksia jotka auttoivat minua luopumaan koko kristinuskosta. Ja nyt olen siitä täysin vapaa.

        Ei voi mitään jos olet niin ahdasmielinen että kuvittelet kaikkien olevan kiinnostuneita sinun uskonasioistasi omalla kohdalla.

        Et osaa katsoa objektiivisesti, katsot vain oman kokemuksesi kautta tätä maailmaa.

        Tänne kirjoittelee muutkin kuin ne jotka ovat jeesuksestasi kiinnostuneita !

        Jaikal tuntui ymmärtävän tämän mutta nyt sinulla on siinä vaikeuksia.

        Kirjoitit;
        "Todella törkeää että sinä kuvittelet minun valhettelevan tässä asiassa. Sietäisit pyytää anteeksi."

        Hetkinen nyt vain, missä olen kuvitellut sinun valehtelevan yhtään missään?
        Olemmeko kenties keskustelleet aiemmin?
        Sekoitat minut kenties johonkin toiseen, joten anteeksi pyynnön paikka lienee jossain muualla kuin minulla... eikö vain?

        Kirjoitit;
        "Jaikal tuntui ymmärtävän tämän mutta nyt sinulla on siinä vaikeuksia."
        Ei minulla ole mitään vaikeuksia sen suhteen.
        Mutta oletko koskaan todella pysähtynyt pohtimaan, että minkä tähden tulet aina palstalle uudestaan ja uudestaan keskustelemaan, jos aihe ei kiinnosta saati et usko?

        Oletko koskaan rehellisesty pysähtynyt pohtimaan tätä asiaa?

        Minä uskon, että sisimmässään tiedät, että Raamattu puhuu totuudesta ja se saa sinut tulemaan tänne, vaikka vielä et sitä hyväksyisikään.


    • Kuitenkin elämämme tässä nykyisessä maailmanajassa on enimmäkseen kärsimystä ja kärsimistä. Eräät vain osaavat siirtää suurimman osan taakastaan toisten, jo kärsimään tottumeiden kannettavaksi. Vapaaehtoisesti meistä hyvin harva valitsee kärsimyksiä itselleen, jotta lähimmäistä helpottaisi.

    • trivia

      "Mistä johtuu käsityksesi, ettei Jumala välittäisi ihmisten kärsimyksistä tai että Häneltä puuttuisi moraali? "

      Raamatusta. Sen oppi on sellainen.
      VT:n HERRAn julmuutta ei edes salata. Se tekee pahojaan siekailematta. Ei kaivanneta jakeita todisteeksi. Niitä löytyy satoja.
      UT:n Jumala kuvataan kaikkivoivaksi, kaikkivaltiaaksi ja kaikkitietäväksi.
      Hän voisi estää kaiken pahan. Ihmisille sattuu kuitenkin kaikenlaista. Uskovillekin.
      Ihminen voi sairastua myös henkisesti eikä silloin ole tekojensa valtias.
      Kristittyjen Jumala sallii kaikkivoipana kaiken pahuuden tapahtua. Ei pyri lainkaan estämään sitä. Paha pyritään asettamaan kristittyjen yksijumalaisen uskon toisen jumalan P.aholaisen piikkiin!! Kaikkivoipa Jumala harjoittaa pahoja tekojaan apulaisen välityksellä. Asia ei muutu miksikään. Jumala on pahuuden ruumiillistuma samalla kun tuottaa hyvätkin asiat.

      Näin Raamatussa ja jos uskotaan ilmiöiden syyksi henkiolento. Jeesus on yhtä paha kuin Jumala, koska hänkin Jumalan oikeana kätenä voisi estää esim. murhat yms.


      "Jumala loi ihmisen yhteyteensä elämään Hänen kanssaan.
      Ogelma on siinä että ihminen jätti Jumalan ja elämän Hänen kanssaan ja lähti seuraamaan ja kuuntelemaan sekä tottelemaan toista."

      Siteeraaja kiistää Jumalan kaikkivoipaisuuden ja pohjattoman hyvyyden. Peräti kummallista. Kaikkivaltiaalta ja -läsnäolevalta ei kukaan voi lähteä sooloilemaan omia juttujaan. Jos lähtee, se on Jumalan hyväksymä ja tahto.
      Siteeraaja liputtaa vapaata tahtoa. Vapaata tahtoa raamatussa näyttelee P-aholainen. Kasikkivaltias toteuttaa vapaata tahtoa P-aholaisen kautta, ettei muka itse olisi syyllinen.
      Raamatusta: Jumalalta ei mikään jää huomaamatta, hiuskaan ei tipahda ettei Jumala havaitsisi sitä, Jumala on kaikkien ilmiöiden taustasyy. Jos Jumala antaa ihmisen esim. onkijan kutsua Ahtia kalaonneen tai murhata, se on Jumalan tahto, koska hän ei estä sitä.

      Raamatun käsitys jumaluuden ominaisuuksista joutuu ristiriitoihin joka käänteessä logiikan suhteen.
      Mikäli tapahtuneita ilmiöitä ja syysuhteita etsitään ilman henkiolentoja, löydetään syyt ja seuraukset sellaisina kuin ne ovat ja loogisuus säilyy.

    • trivia

      Kun raamatun Uusi Testamentti tekee Jumalsta kaikkivoivan, -tietävän ja kaikkialla läsnäolevan, se tekee jumalastaan kaikkien ilmiöiden ja olioiden syyn.
      Mitää materiaalisessa olevaisessa ei tapahdu sen tietämättä ja tahtomatta.
      UT:n uskonteoria johtaa siihen, Jumalassa on sekä hyvyys että pahuus. Molemmat.
      Tarina P.aholaisesta houkuttelemassa ihmisiä olemaan uskomatta (uskonpuutteen syntihän olisi kaikkein pahin rikos) on alkeellinen keino yrittää kiistää Jumalan vastuu kaikista tapahtumista. P.aholainen asettuu typerästi Jumalan kaikkivoipaisuuden kieltäjäksi. Jumala olisi kaikkivoipa mutta ei kuitenkaan ole sitä - logiikka on hongikossa.

      Jaikalin synnittömän että synnillisen uskovan oppi, molemmat ovat loogisesti kaikkivoipaisuuden sallimista että kiistämistä.
      Mikäli jätämme teoretisoinnin sikseen katsomme ihmistä (elollista) todellisuutta vasten, huomamme että ihminen on materiaalisuuden vanki, luonnonilmiöiden vanki ja näennäinen toimintojen muuttamisen vapaus on siltikin materiaalisuuden ehtojen parissa touhuamista.
      Ajattelevana olentona ihmisellä on tajunta ja sillä on suhteellinen itsenäisyys materiaalisuudesta "ajatus voi liitää pilvissä, rakas haen sinulta kuun taivaalta jne".

      Oppi kristittyjen jumalan ominaisuuksista tekee siitä mahdottomuuden.

    • jo eronnut

      Kristinuskossa ei ole kyse uskomisesta jumalan tai jumaliin.
      Kristinuskossa tulee joko uskoa raamatussa esitettyyn jumalusoppiin tai ei.
      Yksikään raamatun tekstit hyväksyvä ei pysty kertomaan mikä opin sisältö oikeasti on.
      Raamattu liputtaa monien jumalien ja jumalolentojen ja niiden symbioosien puolesta kristinuskon väittäessä olevansa yksijumalainen. Ristiriita on heti alkuun lähtökuopissa.
      Kristinusko pakottaa uskomaan raamatussa esitettyyn toisen jumalan kuin kristittyjen jumalan luomiskertomukseen. Siinäkään se ei ole kiinnostunut avaruuden, aurinkokunnan ja elämän todellisesta alkuperästä Ihmiskunnan pitäisi uskoa yli 2000 vuotta vanhaan käsitykseen, joilloin ei ollut minkäänlaisia tieteellisiä mahdollisuuksia arvailla todellista asiaintilaa

      Siispä aloituksen teesit eivät perustu kuin osittain kristinuskoon, vain joihinkin valikoituihin jakeisiin. Samasta asiasta toiset jakeet antavat toisenlaisen vastauksen.
      Taru ja todellisuus sekoittuvat keskenään ja taru sumentaa todellisuuden ymmärtämistä. Tässä kristinuskon tragedia.

      • jaikalii

        Minä ja ajatelin että sinä alat kertomaan että kristinusko on suhde eíkä uskonto.
        Mutta sitten hetihuomasin että sinulla ei ole mitään kokemusta eikä suhdetta Jumalan kanssa. Siksi sinä kirjoitat ikään kuin kristinuskossa on kysymys siitä että uskotaan jonkun kirjan juttuja ja ihmisten kertomuksia kuvitellusta jumalasta.
        Näinhän se ei tietenkään ole.

        Minä en kerro aloituksessa kristinuskon teorioita joihin tulee uskoa. Ei ihminen voi uskoa aloituksen sanomaan ellei ensin itse ole tullut Jumalan yhteyteen ja elä Hänen seurassaan.Todistukseni sanoma on koettavissa. Se on elävää elämää Jumalan yhteydessä. Mutta ilman Jumalaa elävä ihminen on tietysti näiden asioiden ulkopuolella. Hän on itse valinnut elämään kristinuskon Jumalan ulkopuolella. Silloin hänelle aloituksen aihe on ymmärtämätöntä teoriaa. Mutta minulle se ei ole teoriaa. Olen elänyt ja elän todeksi sanomani. Siksi minä kirjoitan aiheesta. Kerron lisää kotisivullani jaikal.se.


    • rakkaussointu

      Aloitus on hiuskarvan päässä ymmärtää todellisuuden luonne. Paljon likempänä kuin sitaattisiepot Jeesus=Jumala uskovat.

      Aloituksessa sivutaan ajatusta yleisestä kauniista asiasta ja johon ei liity palkkiota vaikka aloitus palkkiota sekavasti liputtaakin.
      Kysymyshän on ihmisten välisistä suhteista, siitä miten toiseen suhtaudutaan, miten häntä ymmärretään ja ihmisen elämänkaaren kokonaisuudesta. Siinä ei ole oleellista uskonopilliset seikat vaan ihmnsen suhde toiseen ihmiseen.
      Ihmissuhde on käytännöllinen ja samalla tajunnan tasolla ideaalinen. Se sulkee pois säädyt, omaisuudet, opilliset kiistat, ihonvärin, vääräuskoisuuden ja tuomitsemisen.
      Aloitus, jos hieman oikaisisi raamatullisia termejä, päätyisi ihmisen vastuuseen toisesta ihmisestä ja siinä olisi jumaluus joka toiselta nimeltä voisi olla ihmisyys (humaanisuus)

    • Lainasin Tomin kettjusta tähän ----> >>Sinun pahuutesi tuottaa sinulle kurituksen, ja luopumuksesi saattaa sinut rangaistukseen; niin tiedä ja näe, kuinka onnetonta ja katkeraa se on, että sinä hylkäät Herran, sinun Jumalasi, etkä minua pelkää, sanoo Herra, Herra Sebaot.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5429
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3355
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1873
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1855
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1695
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      72
      1542
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      12
      1443
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1327
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      21
      1295
    Aihe