Onko siinä muka jotain outoa, jos syö makkaraa ketsupin kanssa? Kyllähän sinappi taitaa olla suositumpaa, mutta itse en siitä pidä. Edesmennyt isäni sanoi minulle kerran, kun hirvimetsällä söin monta kertaa nuotiolla makkaraa ketsupilla, että muut porukan jäsenet katsoivat vähän ihmeissään, kun heillä kaikilla taisi olla sinappia. Lisäksi tässä porukassa oli myös henkilö, jota isä arvosti suuresti, ja hän sanoi ettei tämä henkilö ainakaan söisi makkaraa ketsupin kanssa. Tuli sellainen tunne, että minun ei pitäisi tehdä mitään sellaista mitä tämä henkilö ei tekisi.
Makkaraa ketsupin kanssa
21
1632
Vastaukset
- tarkkaillen
Eikös se mene niin, että makunsa kullakin? Minun mies syö kaikkea sinapin kanssa - lämpimän ruuan päälle aina töräys sinappia *lol*. Paras mitä olen kuullut erikoisista sekoituksista on ruisleipä ketsuppi raakaa valkosipulia! No tuo jälkimmäinen ei kyllä kovin lihota sitä miestä :)
- molempi parempi
Minä poika laitan aina molempia, ensin sinappia ja sen päälle ketsuppia.
- kukamäärää
Jos ketsuppi maistui sinusta paremmalta kuin sinappi, niin mikäs siinä - toki minä olisin syönyt sen hyvin valmistellun makkaran ilman mitään mausteita, kun se ei niitä tarvitse.
Hirviseurue yleensä koostuu lähiseudun "merkittävistä" toimijoista, joten isäsi maininta ketsupista oli vain perseennuolentaa pisnisten vuoksi ja unohtaisin sen ja samalla unohtaisin muunkin poppoon, sillä heidän manipulointi ja suvaitsemattomuus on törkeää yksilöä kohtaan.
Vaikka kyseessä onkin "vain" ketsuppi/sinappi niin kyseessä on suuremmat asiat eli kuka on yhteisön alfa-uros ja miten hän vaikuttaa muiden elämään. Pienillä asioilla voi vaikuttaa myös muiden elämään ja nämä ns. päättäjät haluavat käyttää niitä valta-asemansa turvaamiseen vaikka ovatkin pelkkiä pellejä.
Noin muuten - hyvä makkara ei tarvitse niin ketsuppia kuin sinappiakaan kastikkeeksi kunhan se on valmistettu hyvin nuotiolla eli rapsakkaaksi pinnaltaan ja kuumaksi sisältään - parasta sinällään.- vote
En tosin kyllä itse havainnut sellaista, että muut olisivat katsoneet ihmeissään, mutta isä vain jostain syystä väitti näin. Ei tämä porukka todellakaan ollut mitään manipuloivaa eikä suvaitsematonta. On totta, että osa tämän porukan jäsenistä oli tuollaisia kuvailemiasi henkilöitä mutta oli porukassa myös aivan tavallisia maalaismiehiäkin. En kyllä tosin itse kuvaisi heitä tuolla tavalla. Esimerkiksi tämä isän arvostama henkilö oli koulutukseltaan ekonomi ja monessa mukana ja varmasti osittain siksi nautti isän arvostusta. Kerran isäni myös sanoi minulle kun näki minulla limsapullon, että tämä henkilö ei koskaan juo limsaa. Kyllä tällä henkilöllä terveet elämäntavat oli mutta olen melko varma, että silloin tällöin kyllä limsaa joi. Hänkin on jo kuollut, menehtyi äkillisesti eikä ollut kuin reilu viisikymppinen. Isä totesi syyksi että hänellä oli liikaa kiireitä.
- sinäetainakaan
Mistä sinä voit tietää, mitä aloittajan isä on tarkoittanut? Aivan, et mistään, joten ole hiljaa. Neuvoisin sinua kyllä pysymään poissa metsästysporukoista, jos asenteesi on tuollainen.
- ~^^~
Ei ole outoa. Itekin syön makkaran/nakit ketsupilla. Välillä laitan sitä jopa voidellun näkkärin päälle, tämä jäänyt kouluajoilta... :)
- asiamaku
Ei se ole outoa vaikka tykkäisi hernekeitosta mansikkahillolla, mutta se on, jos tarvitsee miettiä mitä muut ajattelevat.
- kyrsäuuno
minä nautin notskimakkarat niin, että Halpis, jauhomakkarat tarvii makua, eli sinappi, mitä mössösempi, sitä tulisempi sinappi. Hieman paremmat makkarat sinappi-ketsuppi sekoitus. Hyvät grillimakkarat hyvin ohuesti ketsuppia. Niissä maku jo muutenki liki ok.
- entinen joku
Tuohan on täysin ennenkuulumatonta !!! Itse kyllä nakit syön ketsupilla , mutta että makkarat, johan on ....
- kyrsäuuno
Kokeile ihan piruuttasi. Älä ylläty.
- Väinö xx
Kaksi, kaksi, kaksi, kaksi, kaksi, kaksi ................(kolmatta ootetaan) .........
- simppeliimuttatotta
Enemmän kuin syödä makkara ketsupin kanssa minua ihmetyttää naiseni tapa syödä ryynäri sinapilla - sehän on oikeastaan pyhäinhäväistys makkaraa kohtaan. Ryynäri ei mitään senappia tai kastiketta pinnalleen kaipaa vaan vain hyvän paiston rapean pinnan saamiseksi ja hyvän potun oheen - muuta ei oikeastaan kaipaa.
- Puolukkailo
Puolukkahilloa ilman ei saa syödä ryynäreitä!
- Viljo yy
Neljä, neljä, neljä, neljä, neljä, neljä ............
- BLOOD IS LIFE
Mä laitan molemmat, sinappi ja ketsuppi
- jylsijä
Ryynäri on parasta grillattuna! Sitä ei muut makkarat voita.
- ryynäriimäkaipaannii
No just näin ja ei muita lisukkeita kaipaa kuin itseään hyvän perunan ja pastinrasvan kera - paras makkara ilman mitään lisukkeita.
- ustima
Heh. Meillä ala-asteella yks jamppa laitto maksalaatikkoon ketsuppia. Toinen söi taas kurkkua niin että laittoi sokeria päälle. Yks jätkä söi pelkkää näkkäriä ja aromisuolaa. Jälkimmäinen oli paras kaverini, niillä syötiin pelkästään roiskeläppää :D
- 11111111
Ei tuo nyt niin älytöntä ole. Itse olen joskus syönyt pilkottuja ja paistinpannulla paistettuja makkaroita mausteiden ja ketsupin kanssa.
- MUSTAKISSAMIISU
Mun tutut laitto maksalaatikkoon maitoo ja pinaattilättyihin sokeria... no itse oon laittanu paistettujen lettujen päälle sitä taikinaa jota ei o vielä paistettu
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus167220- 1992607
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1102241En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761628Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911129- 441029
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va461009- 99961
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka6763- 46763