Tekevätkä kirkosta eroajat hätäisen päätöksen?

Cheese for everyone!

Vai ajattelevatko he sen loppuun asti?

15

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ymmärrys hoi

      Raamatun ja Koivuniemen mukaan meitä kehoitetaan tutkimaan ja toimimaan niin ettemme vaan eksyisi pois totuudesta.
      lm. 18:4
      Ja minä kuulin toisen äänen taivaasta sanovan: "Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa. > Siirry

      Rinnakkaisviitteet
      1Moos. 19:12 Ja miehet sanoivat Lootille: "Vieläkö sinulla on ketään omaista täällä? Vie pois täältä vävysi, poikasi, tyttäresi ja kaikki, keitä sinulla kaupungissa on, > Siirry
      Jes. 48:20 Lähtekää Baabelista, paetkaa Kaldeasta; riemuhuudoin ilmoittakaa, kuuluttakaa tämä, viekää tieto siitä maan ääriin asti, sanokaa: "Herra on lunastanut palvelijansa Jaakobin." > Siirry
      Jes. 52:11 Pois, pois! Lähtekää sieltä, älkää koskeko saastaiseen; lähtekää sen keskeltä, puhdistautukaa, te Herran aseenkantajat. > Siirry
      Jer. 50:8 Paetkaa Baabelista, lähtekää pois kaldealaisten maasta, ja käykää kuin johtokauriit lauman edellä. > Siirry
      Jer. 51:6 Paetkaa Baabelista ja pelastakoon kukin henkensä, älkää hukkuko sen syntiin. Sillä tämä on Herran koston aika, hän maksaa sille, mitä se on ansainnut. > Siirry
      Jer. 51:9 'Me olemme koettaneet parantaa Baabelia, mutta ei hän ole parantunut. Jättäkää hänet ja menkäämme pois, kukin omaan maahansa; sillä hänen tuomionsa ulottuu taivaaseen asti, kohoaa pilviin saakka. > Siirry
      Jer. 51:45 Lähde pois sen keskeltä, minun kansani, ja pelastakoon kukin henkensä Herran vihan hehkusta. > Siirry
      2Kor. 6:17 Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani > Siirry
      1Tim. 5:22 Älä ole liian kerkeä panemaan käsiäsi kenenkään päälle, äläkä antaudu osalliseksi muiden synteihin. Pidä itsesi puhtaana. > Siirry
      2Joh. 1:11 sillä joka sanoo hänet tervetulleeksi, joutuu osalliseksi hänen pahoihin tekoihinsa. > Siirry

      Biblia (1776)
      18:4 Ja minä kuulin toisen äänen taivaasta sanovan: te, minun kansani, lähtekäät ulos hänestä, ettette hänen synneistänsä osallisiksi tulisi, ettette myös jotakin hänen vitsauksistansa saisi.

    • a-nonyymi

      Yhden toivoisin eroavan kirkosta - valtion!

      • Sana elää

        Kirkon avulla valtiovallan on helppo hallita, siksi kytkös on olemassa ja jos suhde toimii raamatun sanaa kunnioittavasti, niin kaikki käy hyvin.
        Mutta jos hyljätään raamatun sanan ohjeet niin silloin Jumalakin hylkää ihmiset, oman mielensä valtaan tekemään sopimattomia, lue vaikka Rm.kirjan 1. luku.

        Sananlaskut:
        8:15 Minun avullani kuninkaat hallitsevat, ruhtinaat säädöksensä vanhurskaasti säätävät. >> Jakeen lisätiedot
        8:16 Minun avullani päämiehet vallitsevat ja ylhäiset, maan tuomarit kaikki.
        9:11 "Sillä minun avullani päiväsi enenevät ja jatkuvat elämäsi vuodet.


    • iso EI kirkolle

      En usko että Jeesus syntyi neitsyestä.
      En usko että Jeesus oli Jumalan poika.
      En usko että Jeesus nousi kuolleista.
      En usko että n.4000v sitten olisi ollut kaikein peittävä tulva.
      En usko luomiskertomukseen.
      En usko että syntiä on olemassa.
      En usko että paholaine olis olemassa.
      En usko että pyhä henki olisi olemassa.
      En usko että jumala olisi olemassa.
      Tiedän että kirkko kohtelee ihmisiä eriarvoisesti.
      Uskon että valtio ja uskonto tulee pitää erillään.

      Tiedän, että antamalla puolet kirkollisveron summasta suoraan hyväntekeväisyyteen, autan hädässä olevia paljon enemmän kuin kuulumalla kirkkoon.

      Miksi minun tulisi kuulua kirkkoon?

      Mitä asiaa en ole ajatellut loppuun asti kun erosin kirkosta?

      • Jeesus auta!

        Listasi kertoo siitä että et ole syntynyt uudesti Ylhäältä.

        Yli 99% ev.lut. kirkkoon kuuluvista ei tiedä mitä pelastus ja Jeesus tarkoittavat.

        Sakramentit eivät auta. Mutta Jeesus auttaa!


      • Lahkohuumaa

        "Mitä asiaa en ole ajatellut loppuun asti kun erosin kirkosta? "

        Sitä että jokaisen ns. peruskansalaisen eroaminen kirkosta kasvattaa kirkon sisällä lahkolaisten suhteellista osuutta ja siten johtaa yhä suurempaan äärimielipidekiihkoiluun ja syrjintään.

        Kirkon budjetti on miljardiluokkaa ja jokainen kirkosta eronnut jäsen edesauttaa erollaan kyseisen summan päätymistä ääriuskovaisten käsiin kirkon sisällä.

        Ikävintä asiassa on se, että maltillisten peruskristittyjen määrän vähentyessä kirkossa äärikiihkoilijat pääsevät lobbaamaan poliitiikkaan suurilla rahoilla ja sen seurauksena kirkon vaikutusvalta ei ainakaan vähene yhteiskunnassa, vaan suurien lobbausrahojen avulla äärimieliset vipuavat kirkolle yhä enemmän valtaa.

        Kirkosta eroaminen siis kasvattaa ääriryhmien vaikutusvaltaa yhteiskunnassa.

        Se ei ole kenenkään etu.


      • ulos kutsutut

        " Miksi minun tulisi kuulua kirkkoon? " Suurin osa kirkkkoon kuuluvista on kaltaisiasi, papit mukaan lukien, he etupäässä johtavat ihmisiä harhaan, koska ovat itsekkin jumalattomia.
        Kirkkoon kuluminen ei takaa mitään ikuistaelämää , kuin muutakaan mitä Raamatussa luvataan.
        Raamattu puhuu USKOONTULOSTA ja sitä seuraa pyhienyhteys, eli seurakunta jossa he ovat.Kirkolla ei ole tämän kanssa mitään tekemistä.

        Ja ap:lle miksi pitäisi kuulua tuohon jumalattomaan joukkoon ? Jos olet uskova, mene uskovien pariin.


    • Jeesus kehotti kastamaan. Jeesus kehotti viettämään ehtoolölista.
      Hän sanoi olevansa niissä läsnä.

      Miksi ne eivät auttaisi?

      Uskova seurakunta nauttii sakramentit Jeesuksen käskyn ukaan.

      • Mikä mättää

        "Miksi ne eivät auttaisi?"

        Miksi Jeesus meni kasteelle,

        hän oli puhdas pyhä ja virheetön.

        Johannes kastajakin esteli.

        Mutta Jeesus Sanoi hänelle.

        Sali se sillä näin meidän tulee täyttää Jumalan vanhurskus.

        Eihän Jeesuksen vanhurskaudesta mitään puuttunut,

        mutta Jeesus meni itse kasteen hautaan

        ja siinä hän otti päällensä kaikkien niiden synnit,

        jotka vast edes uskovat

        ja itse antavat kastaa itsensä Jeesukseen Kristukseen.

        Kasteen jälkeisenä päivänä Johannes kastaja nähdessään Jeesuksen sanoi:

        Katso Jumalan Karitsa, joka pois ottaa maailman synnin.


    • Mirka ....:-)

      Kirkosta kannattaa aina erota. Sitä ei tarvitse edes miettiä.

    • eroakirkosta.fi

      eroakirkosta.fi

    • pitkä harkinta

      Väittäisin useimmilla päätöksen kyteneen pitkään. Ihan kuten radiojuontaja vehviläinen kertoi Kotimaa24:ssa omalla kohdallaan tapahtuneen.

      Turha siis mollata eroajia hätäisiksi ja yrittää selittää eroja mielenjohteessa tehtyyn päätökseen.

    • Rahanhimoa?

      Päivi Räsänen on helluntalainen. Joka kerta kun Päivi Räsänen avaa suunsa, kirkosta eroaa tuhansittain ihmisiä, jotka eivät ole Räsäsen kanssa samaa mieltä asioista. Käytännössä se tarkoittaa sitä, että Räsäsen kanssa samaa mieltä olevien suhteellinen määrä kasvaa kirkon jäsenten joukossa.

      Eli joka kerta kun Räsänen laukoo komenttejaan, helluntalaisten valta kasvaa kirkon sisällä. Voidaankin kysyä, että onko kirkon sisällä tapahtumassa helluntalaisten vallankaappaus?

      Kirkon vuosibudjetti on miljardiluokkaa ja suuri osa miljardeista jaetaan kirkon sisällä herätysliikkeille, käytännössä siis Räsäsen edustamalle helluntaihörhötykselle.

      Onko Räsäsen toiminta lausuntoautomaattina, joka ajaa ns. peruskristittyjä pois kirkosta, siis täysin harkittua ja suunnitelmallista toimintaa, jolla helluntalaiset pyrkivät kasvattamaan osuuttaan kirkollisverokertymästä?

      • -..-.-

        " Päivi Räsänen on helluntalainen " Sääli helareita, mutta ei ole, vaan kuuluu Ev.lut.kirkkoon.


    • Heartly

      Ajattelen tänäänkin Vapahtajaamme. Tuli mieleen tällainen ajatus: entä jos meillä onkin vain uskonnon tai kirkon Vapahtaja-versio, mutta ei Häntä Aitoa ja Todellista itseään. Siis kullakin uskonnolla tai kirkolla on vain omanlaisensa Messias-versio, mutta ei Häntä Aitoa Itseään? Tosi asia nyt kuitenkin on se, että ei meitä mikään Messiaan versio/korvike pelasta kadotukselta, vaan Hän ITSE joka ON Ainoa Messias Kristus. Ilmestyskirja kehoittaa Herran omia lähtemään : "siitä ulos". Ulos mistä?

      Ulos kaikista kirkko ja uskonto järjestelmistä ja niiden versio/korvike-Messiaista, ja jättämään ne kaikkien uskontojen ja kirkkojen muut Kristukset taaksemme, ja seurata vain Yhtä Ainoaa Oikeaa Messiasta Kristusta? Mistä sitten tietää, mikä niistä monista Kristuksista on Oikea Kristus? On vain yksi Ainoa Ainoa Kristus. Ne kaikki muut eri uskontojen korvike-kristukset ovat false eli valhekristuksia. Ymmärsiköhän tätä kukaan? Anyway, itselleni ei ainakaan kelpaa mikään kirkon tai uskonnon false, korvike tai kopio, vaan vain se mikä on AITO, AINOA JA OIKEA. Niin myös tässä asiassa. Entä sinulle?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      2031
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1932
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      146
      1523
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1204
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1173
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1127
    Aihe