vanhemmat ei hyväksy

Onko muita samassa tilanteessa olevia/olleita? Haluaisimme mieheni kanssa tulevaisuudessa naimisiin, mutta miehen äiti ei hyväksy suhdetta, koska ollaan asuttu yhdessä n.2vuotta ja en ole samasta kulttuurista. Mies on hyvin miellyttämis haluinen ja haluaisi siis, että päätös on kaikille mieleinen. Minusta ei haluaisi luopua ja ymmärrän myös, että haluaa vanhempiensa olevan myös tyytyväinen päätökseen. Miten teille on käynyt?

13

260

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en kelvannut

      Minun ex-miesystävän suku ei olisi hyväksynyt miesystäväni ja minun avioliittoa (syyt: olin eronnut, en ollut neitsyt) ja hän siksi halusi vain avoliittoa. Mutta koin, että se oli tosi halventavaa, ja lopulta laitoin suhteen poikki.

      • Mulla myös ex vetosi ei neitsyyteen ja empä siinä enää kauvaa ollutkaan. Hänen perhe kyllä hyväksyi minut. Nykyisen kanssa äiti taas on haaste, mutta muut sukulaiset taas hyväksyvät.


      • nti näpsä
        parempaaentoivo kirjoitti:

        Mulla myös ex vetosi ei neitsyyteen ja empä siinä enää kauvaa ollutkaan. Hänen perhe kyllä hyväksyi minut. Nykyisen kanssa äiti taas on haaste, mutta muut sukulaiset taas hyväksyvät.

        Voisitko kirjoittaa edes vähän huolellisemmin? Annat itsestäsi todella yksinkertaisen ja jopa hieman heikkolahjaisen vaikutelman. Enpä. Kauaa.


      • pilkun........
        nti näpsä kirjoitti:

        Voisitko kirjoittaa edes vähän huolellisemmin? Annat itsestäsi todella yksinkertaisen ja jopa hieman heikkolahjaisen vaikutelman. Enpä. Kauaa.

        Kirjoitan osittain murteella, se on minun tyylini, minusta tälläisille palstoille ei tarvitse kirjoittaa täydellistä kirjakieltä. Asiakirjat ja tärkeät tekstit sitten erikseen.


    • Ei mitään ihmeellist

      Oma vaimoni oli neitsyt tavatessamme. Nyt meillä on kaksi lasta. Useimmat naiset ovat neitsyitä naimisiin mennessään.

    • olkaa varovaisia

      Aika usein Suomalaisnainen toimii, niin sanottuna ponnahduslautana miehelle ja koko suvulle Suomeen. Tällöin ollaan valmiita hyväksymään eri kulttuurista tuleva, ei niin naisellisia arvoja kantava Suomineito tonnikeijukainen n. viideksi vuodeksi, kunnes suku on siiretty Suomeen. Tämän jälkeen usein kyseinen "keijukainen" lähtee vaihtoon oman kulttuurin neitoon, jota on piiloteltu sukulaiseksi, siskoksi tms. nimellä lähipiirissä.

      Hölmistynyt tonnikeijukainen jää ihmetteleen siihen lapsilauman ympäröimänä, että mitä tapahtui. Joskus myös hyvinkin velkaantuneena, koska tuli rakkauden huumassa taattua komistuksensa kebab, siivous, etninen kauppa bisneksiä.

      Tämmöistä on tullut seurattua vierestä ja muutaman tämmöisen miehen kertoneen näitä kuvioitansa, kyllä siinä on tämmöinen kiltimpi kaveri miettinyt et mitien on pojilla pokkaa, mutta tyhmähän ei ole se joka maksaa.

      • miten??

        Koska on todella todella vaikea arvioida edes oman aviomiehen motiiveja ja tulevaisuudensuunnitelmia (saati suvun ajatuksia kun eivät ole edes Suomessa)...koska voihan hän valehdella jos parhaaksi katsoo...niin sama tilanne varmaan monella...En tiedä ,miten tilannetta voitaisiin parantaa...mutta tuntuu raa'alta että naiselta menee tuo viisi vuotta "hukkaan" jos mies tosiaan on valehtelija ja mies todellakin voittaa paljon vietyään petollisesti viisi vuotta naisen elämästä. Olisiko parempi, että mies saisi avioiduttuaan saman tien pysyvän oleskeluluvan? Tai että oleskelulupa ei muuttuisi pysyväksi lainkaan, jos se on haettu avioliiton perusteella? Nykyinen käytäntö ei ole hyvä koska se mahdollistaa naisen pitkäaikaisen hyväksikäytön.


      • miten?? kirjoitti:

        Koska on todella todella vaikea arvioida edes oman aviomiehen motiiveja ja tulevaisuudensuunnitelmia (saati suvun ajatuksia kun eivät ole edes Suomessa)...koska voihan hän valehdella jos parhaaksi katsoo...niin sama tilanne varmaan monella...En tiedä ,miten tilannetta voitaisiin parantaa...mutta tuntuu raa'alta että naiselta menee tuo viisi vuotta "hukkaan" jos mies tosiaan on valehtelija ja mies todellakin voittaa paljon vietyään petollisesti viisi vuotta naisen elämästä. Olisiko parempi, että mies saisi avioiduttuaan saman tien pysyvän oleskeluluvan? Tai että oleskelulupa ei muuttuisi pysyväksi lainkaan, jos se on haettu avioliiton perusteella? Nykyinen käytäntö ei ole hyvä koska se mahdollistaa naisen pitkäaikaisen hyväksikäytön.

        Niin no pitää kyllä paikkansa, että näitä on ketkä tarvii oleskelulupaa, mutta täällä ainakin miehellä suomen kansalaisuus ja perhe ei ole tulossa suomeen...


      • Jaahassoo

        Kertokaas, miten sen koko suvun saa Suomeen. Onko se niin helppoa? Jos on, miksi pitää ryhtyä lumeliittoon?


    • Nellianna

      Minusta on tosi outoa jos aikuinen ihminen kyselee vanhemmiltaan kenen kanssa saa mennä naimisiin. Sellainen voi olla merkki että on muutenkin jotenkin vanhempien määräiltävissä ja liian kiinni vanhemmissa. Itse en ainakaan jaksaisi yhtään jotain mammanpoikaa. Siis hyvät välit vanhempiin on tietty positiivinen asia mutta pitää elää omaa elämäänsä. Että kannattaa olla varovainen, joudut vielä joksikin perheriitojen kohteeksi. Jos yrittäisit selvittää miehellesi ettet halua jumittua sellaiseen, toivottavasti onnistuu.

      • Eihän mies ns. kysynyt lupaa, kertoi että olemme yhdessä ja aiomme naimisiin, josta äiti siis ei ilahtunut, mutta tärkeää hänelle on vanhempien hyväksyntä, näitä kulttuuri eroja taas. Kyllä minullekin on tärkeää olla hyvissä väleissä vanhempien kanssa, äitini hyväksyy meidät, mutta isäni taas ei ollut niin iloinen kuullessaan seurustelevani muslimin kanssa, mutta en minä hänen hyväksyntää odotakkaan. Toisaalta itseäni myös ärsyttää tämä ero, mutta ymmärrän myös pointin. Mies on sanonut, että tykkää suomalaisesta kulttuurista siitä, että täällä mennään naimisiin kenen kanssa halutaan, ei odoteta vanhempien hyväksyntää, kun taas heillä et kuulu enää sukuun ja sinua syrjitään, jos teet jotain. Toki olen miehelle sanonut, että tuskin sinun äitisi sinua hylkää tämän takia, kun emmem mitään rikosta kuitenkaan ole tekemässä. Olen miehelle tehnyt selväksi, että ellei äiti tai mies itse muuta mieltään, en roiku tässä suhteessa. Mies myös uskoo ja minä uskon kaiken menevän niinkuin tahdomme, vaikka ehkä vähän pidemmän kaavan kautta :)


      • Nellianna
        parempaaentoivo kirjoitti:

        Eihän mies ns. kysynyt lupaa, kertoi että olemme yhdessä ja aiomme naimisiin, josta äiti siis ei ilahtunut, mutta tärkeää hänelle on vanhempien hyväksyntä, näitä kulttuuri eroja taas. Kyllä minullekin on tärkeää olla hyvissä väleissä vanhempien kanssa, äitini hyväksyy meidät, mutta isäni taas ei ollut niin iloinen kuullessaan seurustelevani muslimin kanssa, mutta en minä hänen hyväksyntää odotakkaan. Toisaalta itseäni myös ärsyttää tämä ero, mutta ymmärrän myös pointin. Mies on sanonut, että tykkää suomalaisesta kulttuurista siitä, että täällä mennään naimisiin kenen kanssa halutaan, ei odoteta vanhempien hyväksyntää, kun taas heillä et kuulu enää sukuun ja sinua syrjitään, jos teet jotain. Toki olen miehelle sanonut, että tuskin sinun äitisi sinua hylkää tämän takia, kun emmem mitään rikosta kuitenkaan ole tekemässä. Olen miehelle tehnyt selväksi, että ellei äiti tai mies itse muuta mieltään, en roiku tässä suhteessa. Mies myös uskoo ja minä uskon kaiken menevän niinkuin tahdomme, vaikka ehkä vähän pidemmän kaavan kautta :)

        Niin ei asiat ole tosiaan mustavalkoisia, vastasin varmaan jotenkin jyrkäntyylisesti kun luettuani aloitusviestisi itseäkin alkoi ahdistaa että jos joutuisi vastaavaan tilanteeseen. Hyvä kyllä että olet sanonut miehelle ettet jää loputtomiin odottamaan.


      • Nellianna kirjoitti:

        Niin ei asiat ole tosiaan mustavalkoisia, vastasin varmaan jotenkin jyrkäntyylisesti kun luettuani aloitusviestisi itseäkin alkoi ahdistaa että jos joutuisi vastaavaan tilanteeseen. Hyvä kyllä että olet sanonut miehelle ettet jää loputtomiin odottamaan.

        Olihan minullakin ensireaktio samanlainen, vaikka tämä oli jo tiedossa, että hän ei välttämättä hyväksy, mutta asiasta puhuttuamme ja asiaa mietittyäni omalta kantilta ymmärsin vähän paremmin. :)


    Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2723
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2300
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2070
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1817
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1711
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1696
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 95
      1625
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe