Hieno "hääpari" - homojen irvikuvat

Vastenmielistä!

http://www.iltalehti.fi/viihde/2014103118797946_vi.shtml

Näiden stereotypioita tukevien julkisuudessa olevien ilmestyksien takia homojen negatiivinen yleiskuva tulee säilymään. Maskuliinisemmat homomiehet eivät halua tietenkään olla esillä tuomassa positiivisempaa kuvaa homoista, vaikka heitäkin julkisuudessa saattaa kaapissa olla. Toki onhan niitäkin joitakin ollut esim. se uimari Ari-Pekka Liukkonen, joka ei varsinaisesti ole julkkis, mutta kuitenkin. Nuo hääasut ovat aivan järkyttäviä jopa homojenkin suunnittelemiksi. Luulisi, että hiusten osalta olisi parturi-kampaajalla edes vähän paremmin "leikannut". Liika on liika. Kengät ja kukat varsinkin.

Kasvakaa neidit MIEHIKSI ja lopettakaa prinsessaleikit! Eikö sitä työssä saa laitella naisia näteiksi ihan tarpeeksi joten onko sitä paakkelia ja mekkoa pakko itsensä päälle tunkea?

22

255

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ilillll

      huutonauroin noille kaavuilla

      mutta onnea pitkästä suhteesta kuitenkin, harva homoista kuin heteroistakaan noin pitkään yhdessä pysyy

    • ihkuu
    • Aloittajan parisuhdestatus kuulostaa olevan kaukainen asia ;(

      Mutta voihan onneksi aina olla katkera toisten onnesta ja tukea sitä stereotypiaa homoista.

      • Vastenmielistä..

        Oletko sinä pesiytynyt tännekin Qruiserista mukamas aina niin älykkäine heittoinesi? Ihan tiedoksesi, että olen parisuhteessa. Mielipiteet tai preferenssit eivät tee kenestäkään kyvytöntä suhteeseen, vaikka aina löytyy kaikenmaailman ihmeellisiä otuksia, jotka niin kuvittelevat, koska eivät itse löydä mitään vakavaa koskaan.


    • Otetaan sitten sen verran takaisin, että parisuhteessakin oleva voi olla katkera kaarina toisen onnesta. Mitähän se sun homoparisuhdeminäkuvastasi on pois, jos toiset menevät ihan itse suunnittelemiensa kuvioiden mukaan rekisteröimään suhteensa?

      Kuulostaa lähinnä tuo kitinä siltä, että nimenomaan sulle ei ole niitä prinsessahäitä järjestetty. Kannattaa ottaa ukkosi puhutteluun :D

      • Vastenmielistä..

        Voi jumalauta. Sun kommentointityylisi on aina se, että haluat kääntää aina kaikki kallelleen, koska asiat eivät koskaan voisi olla siten kuin sanotaan eli tässäkin tapauksessa minä olisin katkera kun en ole saanut vitun prinsessahäitä. En ole katkera heidän onnestaan vaan tympaantynyt siitä, että he eivät osaa olla pois julkisuudesta antamasta tuollaista stereotyyppistä neitihomokuvaa. Olisivat edes pukeutuneet hillitymmin häihinsä. Noidenkin kenkien alla oli selvästi naisten kiilakorot. He antavat sitä kuvaa homoista, että homoudella ilmennetään nimenomaan naiseutta miehessä. Jos iltalehti olisi sallinut kommentoinnin tuohon kuvaan niin olisi voinut helposti arvata millaisia kommentteja siihen olisi tullut. Kukaan tervejärkinen ei halua näyttää tuollaiselta eksoottisen kakadu-undulaatti-papukaijan ja mielisairaalasta karanneen potilaan yhdistelmältä. He eivät yksilöinä tai pareina edusta mitään sellaista jota itse kadehtisin eivätkä myöskään "taidoillaan", jonka vuoksi ovat saaneet paikkansa julkisuudessa. Tosin Suomessa riittää kun on vaan tarpeeksi kova pyrkyri varsinkin täällä pk-seudulla niin kyllä saa pian tilaa mediasta. Mua ei voisi vähempää prinsessaleikit kiinnostaa enkä todellakaan haluaisi edes hääjuhlia järjestää. Se on nimet paperiin ja ehkä kakkukahvit lähimmäisten kanssa..ilman kakkua, kahvia ja lähimmäisiä. Eli mulle koko rekisteröity parisuhde tai jos tulevaisuudessa sallitaan niin avioliitto ei ole kuin juridinen homma.


      • Ihme ininää
        Vastenmielistä.. kirjoitti:

        Voi jumalauta. Sun kommentointityylisi on aina se, että haluat kääntää aina kaikki kallelleen, koska asiat eivät koskaan voisi olla siten kuin sanotaan eli tässäkin tapauksessa minä olisin katkera kun en ole saanut vitun prinsessahäitä. En ole katkera heidän onnestaan vaan tympaantynyt siitä, että he eivät osaa olla pois julkisuudesta antamasta tuollaista stereotyyppistä neitihomokuvaa. Olisivat edes pukeutuneet hillitymmin häihinsä. Noidenkin kenkien alla oli selvästi naisten kiilakorot. He antavat sitä kuvaa homoista, että homoudella ilmennetään nimenomaan naiseutta miehessä. Jos iltalehti olisi sallinut kommentoinnin tuohon kuvaan niin olisi voinut helposti arvata millaisia kommentteja siihen olisi tullut. Kukaan tervejärkinen ei halua näyttää tuollaiselta eksoottisen kakadu-undulaatti-papukaijan ja mielisairaalasta karanneen potilaan yhdistelmältä. He eivät yksilöinä tai pareina edusta mitään sellaista jota itse kadehtisin eivätkä myöskään "taidoillaan", jonka vuoksi ovat saaneet paikkansa julkisuudessa. Tosin Suomessa riittää kun on vaan tarpeeksi kova pyrkyri varsinkin täällä pk-seudulla niin kyllä saa pian tilaa mediasta. Mua ei voisi vähempää prinsessaleikit kiinnostaa enkä todellakaan haluaisi edes hääjuhlia järjestää. Se on nimet paperiin ja ehkä kakkukahvit lähimmäisten kanssa..ilman kakkua, kahvia ja lähimmäisiä. Eli mulle koko rekisteröity parisuhde tai jos tulevaisuudessa sallitaan niin avioliitto ei ole kuin juridinen homma.

        Katkeraa kateellista kitinää. Pidä omanlaisesi seremonia ja anna toisten pitää omanlaisensa seremoniat.


      • Vastenmielistä..
        Ihme ininää kirjoitti:

        Katkeraa kateellista kitinää. Pidä omanlaisesi seremonia ja anna toisten pitää omanlaisensa seremoniat.

        Mistä vitusta edelleenkin olisin kateellinen? Noista kuteista? Naisellisuudesta? Heidän kyseenalaisesta julkisuudesta? Tää on aina tätä, että heti on kateellinen ja katkera kun esittää mielipiteen. Sen sijaan jos esittää myönteisen mielipiteen niin ei saa itse kritiikkiä. Aina muistettava näköjään, ettei koskaan saa kritisoida kenenkään ulkonäköä eikä homojen kohdalla femininiinisyyttä varsinkaan. Kyllä nuo kaksi kakadua on varsin hyvin tienneet, että jos pukeutuvat provokatiivisesti niin sitä saa mitä tilaa. Julkisuudessa nimenomaan saa sellaista palautetta osakseen kuin sitä ulosannillaan kerjää. Vertaa Johanna Tukiainen vs. Jenni Vartiainen.


      • ini ini ini
        Vastenmielistä.. kirjoitti:

        Mistä vitusta edelleenkin olisin kateellinen? Noista kuteista? Naisellisuudesta? Heidän kyseenalaisesta julkisuudesta? Tää on aina tätä, että heti on kateellinen ja katkera kun esittää mielipiteen. Sen sijaan jos esittää myönteisen mielipiteen niin ei saa itse kritiikkiä. Aina muistettava näköjään, ettei koskaan saa kritisoida kenenkään ulkonäköä eikä homojen kohdalla femininiinisyyttä varsinkaan. Kyllä nuo kaksi kakadua on varsin hyvin tienneet, että jos pukeutuvat provokatiivisesti niin sitä saa mitä tilaa. Julkisuudessa nimenomaan saa sellaista palautetta osakseen kuin sitä ulosannillaan kerjää. Vertaa Johanna Tukiainen vs. Jenni Vartiainen.

        Valitat muiden naisellisuudesta ja neiteilystä. Ole mies ja lopeta ininä.


      • Vastenmielistä..
        ini ini ini kirjoitti:

        Valitat muiden naisellisuudesta ja neiteilystä. Ole mies ja lopeta ininä.

        No mene sinä muualle inisemään siitä sitten. Hinttiporukka ei vaan kestä sitä kun kritisoidaan.


      • Vastenmielistä.. kirjoitti:

        No mene sinä muualle inisemään siitä sitten. Hinttiporukka ei vaan kestä sitä kun kritisoidaan.

        Oh dear, sä oot sitten miehekäs hupsu,

        nyt me muut ollaan jotain hinttiporukkaa vaan siksi kun sun miehekkyyttä ja akuuttia ja ilmeisen kroonista homofobiaasi lyödään vaaleanpunaisella käsilaukulla?

        Kukahan se ei sitä kritiikkiä kestä? :D

        Hääpari ei nyt minunkaan maailmaani heilauta henkilöinä mitenkään, enkä tunne heitä kuin ohimennen tv:stä nähtyinä, mutta silti ei ole mitään hinkua aloittaa omien selkeiden identiteettitraumojen purkamista nämä kaksi esimerkkeinä ja haukkua (tosimiesten tavoin :) netissä ja anonyyminä.

        Jos oikeasti olisit halunnut kuulla hinttiporukan rehellisen mielipiteen, niin olisit voinut tehdä aloituksen, jossa on pelkkä samainen linkki ja kysymys "mitä mieltä hääparista?" mutta ei; sun täytyi provoilla :/


      • outsports
        Vastenmielistä.. kirjoitti:

        Voi jumalauta. Sun kommentointityylisi on aina se, että haluat kääntää aina kaikki kallelleen, koska asiat eivät koskaan voisi olla siten kuin sanotaan eli tässäkin tapauksessa minä olisin katkera kun en ole saanut vitun prinsessahäitä. En ole katkera heidän onnestaan vaan tympaantynyt siitä, että he eivät osaa olla pois julkisuudesta antamasta tuollaista stereotyyppistä neitihomokuvaa. Olisivat edes pukeutuneet hillitymmin häihinsä. Noidenkin kenkien alla oli selvästi naisten kiilakorot. He antavat sitä kuvaa homoista, että homoudella ilmennetään nimenomaan naiseutta miehessä. Jos iltalehti olisi sallinut kommentoinnin tuohon kuvaan niin olisi voinut helposti arvata millaisia kommentteja siihen olisi tullut. Kukaan tervejärkinen ei halua näyttää tuollaiselta eksoottisen kakadu-undulaatti-papukaijan ja mielisairaalasta karanneen potilaan yhdistelmältä. He eivät yksilöinä tai pareina edusta mitään sellaista jota itse kadehtisin eivätkä myöskään "taidoillaan", jonka vuoksi ovat saaneet paikkansa julkisuudessa. Tosin Suomessa riittää kun on vaan tarpeeksi kova pyrkyri varsinkin täällä pk-seudulla niin kyllä saa pian tilaa mediasta. Mua ei voisi vähempää prinsessaleikit kiinnostaa enkä todellakaan haluaisi edes hääjuhlia järjestää. Se on nimet paperiin ja ehkä kakkukahvit lähimmäisten kanssa..ilman kakkua, kahvia ja lähimmäisiä. Eli mulle koko rekisteröity parisuhde tai jos tulevaisuudessa sallitaan niin avioliitto ei ole kuin juridinen homma.

        Vastenmielisen kanssa aivan samaa mieltä, asiapuhetta. Harmittaa että Iltalehti hakee tälläisiä sensaatiomaisia ihkuhomoja, mutta eipä tuota pariakaan voi syyttää jos tuollaiset häät ovat halunneet (epäilen myös että juttupalkkio ollut houkuttimena).

        Toivottavasti vastapainoksi tälle irvailulle kaapista tulisi myös niitä tavallisia ihmisiä. Juuri hiljattain kaapista tuli ulos yksi maailman johtavista voimamiehistä, Rob Kearney


    • Pitäähän se julkisuuteen antaa esimerkki homohäiden parista ja kukas sen parempi siihen kuin suomen homojulkkispari :) Toinen näyttää Frankensteinin morsiamelta, mutta se kai olikin tarkoitus.

    • hyvä idea

      Mun kai mielestä toi oli hirveen hyvä idea pukeutua molempien valkoiseen. Tässä avioliittokäsityksien muutoksen ajassa varmaan mietitään, että mitenköhän homot sitten häissään pukeutuvat, kun perinteisesti miehellä on puku ja nainen pukeutuu valkoiseen. Helposti varmaan kuvittelisi, että molemmat sulhaset pukeutuisivat sitten perinteiseen pukuun, tai sitten että toisen pitäisi edustaa 'morsianta' tms. Mutta eihän asia ole näin. Molemmat ovat miehiä ja koska morsianta ei ole niin, mikseivät molemmat sitten pukeudu vaikka valkoiseen! Pari ei ole ns. perinteinen mies-naispari, joten miksi pitäisi olla kaikkien häiden konvetioidenkaan. Mukavan tuore ajatus kaiken kaikkiaan pukeutua omanlaisesti!

      Ja mitä tuohon homojen yleiskuvaan tulee, niin eivätköhän Teuvo ja Nikokin edustaneet häissään ihan vain itseään, eivätkä homokansaa. Jätetään homojen yleiskuvan todistustaakka jokaiselle homolle itselleen. Eiköhän jokainen vastaa itse siitä, mitä hänestä ajatellaan?

      • eiymmarra

        Vaan mikseivät voineet pukeutua edes kunnon pukuun niin kuin miehet? Jos olisi kyseessä ollut lesbopari niin sitten olisi mennyt asuvalinta oikein.


      • Hohoijaah
        eiymmarra kirjoitti:

        Vaan mikseivät voineet pukeutua edes kunnon pukuun niin kuin miehet? Jos olisi kyseessä ollut lesbopari niin sitten olisi mennyt asuvalinta oikein.

        Miksi pitää pitää perinteisistä sukupuolirooleista noin tiukasti kiinni? Annetaan kaikkien pukeutua ja olla miten haluaa. Aika rasittavaa tollanen suppea katseisuus. Mina eiymmarra miksi sulle miehisyys on niin tärkeetä. Järjetöntä..


    • straight acting

      Ei millään pahalla mutta ns heteronoloisena tavishomona en voi sietää näitä käsilaukunheiluttaja-neitihoomoja joiden vuoksi asenteett homoja kohtaan ovat mitä ovat ja tasa-arvoinen avioliittolaki tuskin toteutuu kun julkisuudessa nähdään näiden ranteenvispaajien "hääkuvia".

    • Veggsu

      Punaniskaheterolle voi hiiltymättä tokaista, että , "Onhan teillä heteroillakin Johanna Tukiaiset ja Matti Nykäset".

      Homomaailmassa toistuva teema, leikkiminen naisellisuudella, nostaa näppyjä. Jos unelmoit komistuksesta etkä tytöistä, miksi seurustelisit tyttöilystä innostuvan pojan kanssa? Tulee ihan sellainen samanlainen kiukku kuin pikkupoikana, kun vanhemmat käsitti ideasi täysin väärin.

      Silti näitä pellejä pitää hyväksyä, koska ne luovat tilaa myös sinulle. Kun friikkejä suvaitaan, myös sinua suvaitaan.

      On oikein hyvä, että julkinen kuva meistä homoista jakautuu friikkikuvaan ja kuvaan taviksista. Pidän sitä paljon Liukkosen, Hipin ja kumppanien ansiona.

      Teuvo Lomanin ansio on siinä, että tuon rinnalla me tavishomot olemme aika liki keskivertoheteroja. Kylähulluissa on se etu, että meidän riittää kertoa, ettemme kuulu joukkoon. Meidän ei tarvitse pelätä, että yksi, joka poikkeaa ruodusta, pilaisi meidän maineen.

      • Se kirjoitetaan hetero-noloinen tavishomo ;) kuuluu tasan tarkkaan siihen samaan ranteenvispaajien alalajiin myös, vaikka saattaa olla paksumpi... ranne.

        Asenteet homoja kohtaan jatkuvat ihan niin kauan kuin (vaikka kaikille heteroille olisi ihan sama, niin) homot eivät voi sallia toisille homoille edes tuon vertaa koristautumista juhlapäivänä.

        Eikö kaiken maailman fobioita ja typerää asenteellisuutta ole meillä jo tarpeeksi muutenkin vastassa, miksi pitää meidänkin haukkua omia?

        Bitches please. Give me head, not headache.


    • Kervonmies

      En kyllä tiedä, mistä tämä AP on kotoisin, mutta jostain pimeästä paikasta luulisi olevan kyse. Toiset eivät näemmä saa tehdä kuten itse parhaakseen näkevät ja niin, että se ei kenenkään elämää hetkauta suuntaan taikka toiseen. Jos ei ole vielä tajunnut sitäkään kuinka IL on menossa Seiskan ja muiden roskalehtien suuntaan niin melko hidasta on järjen juoksu....

    • dont fight make love

      Ei tässä AP:ta varmaankaan "miesten" hääasuvalinta harmittanut, vaan se, että tästä piti kirjoittaa lehtijuttu. Ikävän monet kun leimaavat koko ihmisryhmän tällaisten yksittäistapauksien pohjalta.

      Minulle itselleni on täysin yksi ja sama, montako kukkaseppelettä nämä neidit pitsikirjailtuun leninkiinsä hääpäivänään kiinnittävät, mutta tästä uutisointi on mielestäni erittäin vastenmielistä, sillä ei liene epäilystäkään, etteikö jutun kohteesta olisi valittu tarkoituksella ilmeisen provosoiva.

      Iltalehtien toimittajien motiivi ei kestä päivänvaloa; kun vain uutisten klikkauskerrat netissä ratkaisevat, on sisältö takuuvarmasti tällaista huomionhakuista skeidaa.

    • boyzone

      No joo,jos lukee Iltalehteä ja vielä viihde sivuja,ei kai ole omassa elämässä mitään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5035
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3177
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1275
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe