couperosa ja ihon hellä hoito?

puppua vai ei

muistan lukeneeni jostain, että couperosan voisi saada rauhoittumaan hoitamalla ihoaan hellästi hajusteetomilla tuotteilla, ja vielä lisäksi mahdollisimman vähän hoidolla?
siinä oli jotain perusvoiteiden käyttöä, ei liikaa putsauksia yms... kuorintoja.
auringolta tietty suojattava. mutta onko kukaan saanut näistä ohjeista tosiaankin apua, vai onko puppua??

9

2347

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • totta itsellä

      Itsellä couperoosaan on auttanut aptekista ostettava avenen antirougeurs fort rasva, jota levitän paikallisesti.Sitäkin on kahta laatua ja minulla on nyt käytössä tuo paksumpi/hoitavampi, jota käytetään paikallisesti kuurina, eli itse käytän joka päivä. Kuuriluontoisesti käytän myös detria arbutin seerumia. Muutoin hoidan pääsääntöisesti ihan perusvoiteilla,puhdistus ja kosteutus ja kuorinta perusvoide sokeri. Nyt kesällä couperoosa ollutkin tosi hyvänä, katsotaan mitä kylmät ilmat ja saunominen saa aikaan...

    • R. Osacea

      Mulla couperosa lehahti ruusufinniksi viime vuoden syksynä.
      Ei sitä voi parantaa, mutta luovimalla eri voiteiden kanssa ja suunnilleen kaikkea välttämällä tilanne voi hyvällä tuurilla pysyä siedettävänä.
      Nyt on ollut ROA-kuurikin jo useamman kuukauden.

      Mun iho ärsyyntyy kai-kes-ta. Vähäksi tai pitkäksi aikaa. On punainen, enemmän tai vähemmän turpea, tulee ehkä rakkulamaisia näppyjäkin. Kihelmöi, kuumottaa.

      Pesen Humektanilla ja vedellä. Joskus otan pisaran ACO:n yong face pinkkiä puhdistusvaahtoa, mikä on tarkoitettu oikeastaan rasvaiselle iholle. Sellainen iho mulla oli nuorempana ja olen tottunut hoitamaan sen mukaan ihoani edelleen, vaikka ihotyyppi on nyt ihan toisenlainen.
      Vaikka ruusufinni näyttää normi-aknelta, se ei ole.


      Kuorintaa ei kannata harrastaa. Joskus harvoin kyllä otan juurikin tavallista sokeria vähän ja kuorin sillä ja vedellä vähän ja varovaisesti.

      • Ruusuton

        Minulla parani ruusufinni suolasaippualla. Parissa päivässä rauhoittui ja nyt kahden viikon suolahoidon jälkeen iho on jo täysin sileä. Couperosaa se ei hävitä, mutta finnit ovat historiaa, mikä on minulle enemmän kuin puoli voittoa. Jätän suolan yöksi vaikuttamaan kasvoilleni ja yllätys yllätys, se ei kuivata naamaa, kuten se Rosecsol-voide, jota apteekista ostin ja käytin täysin tuloksettomasti. Suolasaippua maksaa vain noin 5 € ja riittää pitkään. Kokeile, ei ole ainakaan hintava kokeilu.


    • Piiakka

      Minun cuperosaihoni parani kun muutin ruokatottumukseni. Aloitin karppaamisen ja poistin samalla lisäaineet. Nykyään syön kaikkea, mutta tunnen heti ihossani jos olen syönyt jotain jossa on liikaa lihalientä tai aromisuolaa. Natriumiglutamaatti taitaa olla ainakin yksi joka saa minulla verisuonet poksahtamaan poskilla. Valitettavasti jo katkenneet eivät parane, mutta tarkkailemalla mitä syön en tarvitse pelätä että niitä tulee lisää. Ihovoiteista voin sanoa että kaikki muut käy paitsi Yves Rocherin luomuvoiteet - valitettavasti. Yritän välttää kemikaaleja, mutta näissä on jotain joka ärsyttää. Muut edulliset (opiskelen) luomuvoiteet - esimerkiksi dermoshopin - sopivat. Kookosöljy on myös ihana iholla aina välillä.

    • ruusufinniläinen

      Googlettele ruusufinnin hoito-ohjeet, niin voit löytää avun itsellesi. Itse olen huomannut, että paras apu on ruokavaliosta eli herkut ja rasvaiset ruoat pois. Sokeri ja vaaleat jauhot minimiin.

      Ensiapuna auttoi kuukauden Rosazol-kuuri, siis voidetta kasvoille. Sen tein viime keväänä ja samaan rytäkkään paransin ruokavaliotani ja aloin liikkumaan. Kyllä teki hyvää kasvoille. Kesän herkuttelujen jälkeen tilanne oli taas huonontunut, joten uusi kuuri nyt syksyllä ja ruokavalion korjaus. Taas on auttanut ja kehtaan välillä olla jopa ilman meikkivoidetta. Suklaasta iho tulee näppyläiseksi, joten siitä yritän pysytellä erossa. Suolasaippuaa olen myös käyttänyt kasvoissa.

    • näää

      Ensin pitää selvittää onko iho couperosaiho vai onko ruusufinni puhjennut - jos ruusufinni, sitten paras mennä lääkäriin.

      Couperosassa ihon hiussuonet reagoivat herkästi lämpöön, kylmyyteen, viimaan, alkoholiin, mausteisiin, yms.

      (Natriumglutamatti ja tietyn lisäaineet kuten väriaineet, salisylaatti, ja kofeiini aiheuttavat kasvojen punaisuutta, mutta kyse ei ole couperosasta vaan enemmän kemiallisesta yliherkkyydestä).

      Couperosassa pitää välttää kaikkea ihoa ärsyttävää ja suonia laajentavaa. Eli suojataan lämpötilan vaihteluilta, alkoholilta ja ärsyttävältä kosmetiikalta. Itse vältän hajusteita ja eteerisiä öljyjä, alkoholia, ja natriumlauryylisulfaattia.

      Itse olen saanut hyviä tuloksia tuolla hoidolla. En kuori ihoa, enkä pese lämpimällä vedellä vaan pelkällä putsarilla.

      Kuten toinen kommentoija sanoi hoitovoide on tärkein. Käytetään kuuriluontoisesti syys- ja kevätkaudella on hyvä käyttää. Avene Anti-Redness Fort on okei, La Roche Posaylla on jokunen tuote, sitten on apteekin lääkepuolella Dermalex.

      Päiväksi iho suojataan myös päivävoiteella. Voide valitaan ihotyypin mukaan ym. merkeistä tai halvemmista herkän ihon tuotteista. Talveksi voide jossa on dimethiconea on hyvä, käytän itse LV;n Perusvoide Plussaa. Käy ellei ole finnitaipumusta.

      Puhdistusaineen kannattaa olla sellainen, jota ei poisteta vedellä. Jos ei ole kovin rasvainen iho, esim. Avenen Micellar Lotion tai La Roche Posayn vastaava tuote.

      Perustuotteet kuten voiteet yms. voi valita herkän ihon merkeistä: Erisan, LV, Favora, yms.

      • 3+15

        Niin, tuo dimethicone on siis silikonia, joten ei tosiaan kannata käyttää, jos yhtään taipumusta finneihin - tukkii "mukavasti" ihon ja siitähän finnit innostuu.


      • -dd-
        3+15 kirjoitti:

        Niin, tuo dimethicone on siis silikonia, joten ei tosiaan kannata käyttää, jos yhtään taipumusta finneihin - tukkii "mukavasti" ihon ja siitähän finnit innostuu.

        Ei silikoni tuki ihoa. Mikään tutkimus ei todista sitä. Tieto on pelkkä myytti, jota jotkut pyörittelevät netissä myydäkseen heikompilaatuisia silikonivapaa-tarralla varustettuja tuotteitaan.

        Päinvastoin, samat ihmiset, jotka sanovat silikonien tukkivan ihoa, väittävän se jättävän iholle kalvon, joka estää ihoa muka hengittämästä.

        No kuten jokainen koulussa oppii, ihminen hengittää keuhkoillaan, ja happi siirtyy sieltä vereen, joka sisäkautta vie hapen kehon eri osiin, myös ihoon. Vaikka pidät käsineitä kädessä, käsien iho ei hauko henkeään siltikään.

        Lisäksi jos aine jää ihon pintaan, miten se voi samalla tukkia ihohuokoset, silloinhan sen pitäisi imeytyä ihoon? Ihoon imeytyminen on mahdollista vain jos molekyylit ovat tarpeeksi pienet, ja dimethiconessa jota kosmetiikassa käytetään, ne eivät ole.

        Päinvastoin tutkimuksissa on havaittu että juuri dimethiconen iholle muodostama suoja auttaa ihoa selviämään talvella kylmästä, koska sen ihon pintaan tekemä kalvo estää pakkasta haihduttamasta ihon kosteutta.

        Esim. tässä tutkittua tietoa:
        http://www.paulaschoice.com/cosmetic-ingredient-dictionary/definition/silicone

        Jos jotkut voiteet tukkivat sun ihoa, kannattaa katsoa INCI-listaa ja vertailla asialliselta sivustolta tukkivuutta, hyvin suurella todennäköisyydellä kyse on siis jostain toisesta ainesosasta, joka tukkii. Niistä vaan ei jauheta netissä, joten jos et ota selvää, et tiedä asiasta.

        Vaikka tämä:
        http://www.acne.org/comedogenic-list.html


    • äiti vaan

      Eipä tehonnut minulla, vaan paheni. Nyt olen käyttänyt laimeampaa Arbutinia, etanavoidetta, oliiviöljyä ja kookosöljyä milloin mitäkin niistä ja iho on vaaleentunut, mutta kokonaan ei ole parantunut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2813
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2390
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2160
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1954
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1806
    6. 157
      1795
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1767
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      132
      1513
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe