Pelottaa

dontyouworry

Minua vaivaa suunnaton vakavan sairauden pelko. Ensiksi taustaani: pahimmat pelot alkoivat kohta puolitoista vuotta sitten, kun sairastin keuhkoveritulpan. Sitä ennen olin saanut kesällä 2012 näköhäiriön töissä, joka tutkimuksien jälkeen todettiin auralliseksi epätyypilliseksi migreeniksi koska siihen ei liittynyt päänsärkyä.Tutkimuksissa kuitenkin löytyi borrelia vasta-aineen Igm tason kohtalainen kohoaminen. Tämä kuitenkin todettiin joko vääräksi positiiviseksi tai, että elimistö olisi joskus taistellut bakteeria vastaan. Likvor olli puhdas. Magneettikuvassa normaali löydös eli ok. Sen lisäksi sain amalgaamipaikoista molempiin poskiin likenoidit reaktiot, jotka paranivat paikkojen poistolla.

Siis pahimmat pelot alkoivat viime kesänä kun sain jo mainitsemani keuhkoembolian. Kun kotiuduin sairaalasta ja jo siellä olo aikana hain sairaudesta tietoa netistä. Ja pahimman, jonka löysin liittyvän sairauteen oli syöpä. Silloin se pelko iski voimakkaana ja invalidisoivana. Luin jostain artikkelista, että 5%:llä sairastuneista todetaan kuluvan vuoden aikana pahalaatuinen syöpä. Olin varma, että kuuluu tuohon ryhmään.

Nyt kaikki mikä kolottaa tai sattuu on aina kaikista pahinta laatuaan ja minun kohdallani ei enää hoidettavissa. Eli päässyt leviämään tai jotain todella agressiivista, jota ei pystytä parantamaan. Tätä ei ole helpottanut se, että suuni, jossa on muutoksia oireilee kokoajan. Muutokset oli siis kuitenkin hyvälaatuisia mutta joissain tapauksissa muuttuvat syöväksi. Ja tämä tietenkin tapahtuu minulle ahdistuneessa päässäni.

Nytkin kielessäni on pirun kipeä kohta ollut jo kolme kuukautta ja sain lähetteen omalta h.lääkäriltä suusairauksien polille, jossa olinkin maanantaina. Siellä lääkäri totesi saman jonka omanikin oli todennut, ettei mitää kummempaa ole. Kuitenkin minua vaivaa edellen kovimpaa kipua aiheuttava makunystyrä, jonka ympärillä on n. 1cm punertava alue. En paniikissani tajunnut kysyä mitään siitä, eikä siinä maanantaina ollut tuota rengasta, josta lääkäri olisi sen tajunnut. Ärsyttävää koska päässäni siinä on jotain todella huolestuttavaa.

Myöskin todella jumiutunut liikuntaelimistö tekee temppunsa. Tällä hetkellä käyn hoitamassa itseäni omt-fysioterapiassa. Viime yönä jouduin lähtemään sairaalan ensiapuun koska heräsin todella kovaan säteilevään kipuun olkavarsissani. Sydänfilmi ja muut sydämeen liittyvä ok. Fysikaalisessa olin ollut keskiviikkona. Kuitenkin lääkärin mielestä tämä kipu olisi todella epätyypillistä hoidosta johtuvaksi. Minua on alkanut harmittamaan nämä lääkärien "epätyypilliset" ja " ei voi kuulua tähän" kommentit mutta kuitenkaan ei tutkita tai osata tutkia enempää syytä tai seurauksia.

Lääkärit eivät myöskään osaa nivoa vaivoja yhteen tai erotella. Kaikki on siis todella hataralla pohjalla. Neurolla ei oteta kantaa sisätauteihin, eikä yleislääketieteessä mihinkään. Tämä tietämättömyys ja haluttomuus on kuin bensaa liekkeihin ja ahdistukseni määrä kasvaa.

Olen myös kärsinyt monista muista limakalvo-ongelmista viimeisen vuoden ajan. Poskiontelontulehduksista, mikroverivirtsaisuudesta, virtsan jälkeisestä ärsytyksestä, astman pahenemisesta ja tosissaan suuvaivoista.

Nyt olen käynyt muutaman kerran kunnan psykologilla juttelemassa ja siitä on ollut apua aina muutamaksi päiväksi. Olisi mukavaa kuulla onko ketään, jolla olisi sama tilanne tällä hetkellä tai vielä parempi jos olisi selvinnyt jo parempaa omassa tilanteessa. Perheeni on kovilla koska olen aina ollut iloinen ja innostunut ja nyt tilalla on vain ahdistusta ja pelkoa. Olen 32-vuotias nainen.

10

235

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Woman of God today

      Taustasi kuulostaa kovin samankaltaiselta kuin mitä itse olen läpikäynyt, harvinaisia pelottavia sairauksia, läheltä piti tilanteita, oudot pelottavat näköhäiriöt, omt-fysiot ym ym.
      Oletko koskaan ajatellut että kun kovasti elämääsi hallitsee tietyllä lailla pelot sairauksista, niin kroppasi on tietyssä jännitystilassa kokoajan eikä se varmasti tee hyvää sulle. Ja itse ymmärrän oikeesti sua tosi-tosi hyvin!!! Kirjoituksesi kuulosti hyvin tutulta, lähes kuin minun kirjoittamaltani.
      Tiedätkö, et oo yksin! Monilla muillakin on kummallisia sairauksia, vaikka välillä näyttää siltä että sä oot ainoo ketä joutuu tollasista kärsiin.
      Et oo yksin, on yksi joka haluaa auttaa ja olla sun kanssa, tilanteessa kuin tilanteessa, koska vain; Jumala.
      Itse paranin harvinaisesta sairaudesta rukouksen kautta. Puolestani rukoiltiin ja koin kuinka sitä kohtaa missä sairaus oli alkoi kuumenemaan ja oloni meni rennoksi, ja kokoajan oli siis hyvä olo, ei lainkaan pelottava. Kun sitten menin sairaalaan tutkittavaksi taas, niin minulta ei löytynyt kyseistä vakavaa sairautta. Raamatussa sanotaan että: Minä olen Herra sinun parantajasi. Jumala on kaikkia sairauksia suurempi, ylempänä kaikkia, sun ei tartte kuin rukoilla ja pyytää että Jumala parantaisi fyysiset sairautesi ja poistaisi pelkosi. Uskon että pelkosi häviävät jos haluat antaa elämäsi Jeesukselle ja luottaa Hänen käsiinsä kaiken. Jeesus on jo kuollut puolestamme, että meillä olisi elämä, terveys ja tulevaisuus&toivo! :D
      Muistan ja ymmärrän sua nii-i-iin hyvin, tosta tulee niin helposti normaali olotila siitä siis että pelkää kokoajan. On kaikesta jännittynyt ja pienimmistäkin kolotuksista saa sydämentykytyksiä ja tuskan hikeä ja pelon ikuisesta sairaus/lääkärikierteestä. Oon suurin piirtein saman ikäinen vielä kuin sä, nainen myös. Sun ei tarvitse olla ahdistunut ja täynnä pelkoa. Sä voit pyytää Jumalalta apua, Hän kuulee kaikki rukoukset, sillä ei oo mitään väliä missä rukoilet tai miten, juttelet mielessäsi tai äänenn Hänelle ikään kuin parhaalle ystävällesi :) Hän kuulee!!! Itseäni auttoi että erityisesti iltaisin ennen nukkumaan menoa luin Uutta testamenttia, se rauhoitti mieltäni kovasti.
      Laitan sulle muutaman Raamatun kohdan, jos siitä olisi sulle apua ja jos sua kiinnostaa:

      Matt. 6:25 Sentähden minä sanon teille: älkää murehtiko hengestänne, mitä söisitte tai mitä joisitte, älkääkä ruumiistanne, mitä päällenne pukisitte.

      1Piet. 5:7 ja "heittäkää kaikki murheenne hänen päällensä, sillä hän pitää teistä huolen.

      Laitan tähän vielä yhden biisin, josta itselleni oli apua:
      https://www.youtube.com/watch?v=Fda1_sFoWxY

      Kirjoitathan vielä kuulumisiasi, ja kovasti tsemppiä sulle. Oon ihan varma että sä pääset tuosta olotilasta ja noista sairauksistasi. Ihmeitä oikeesti tapahtuu vieläkin ja Jumalalle kaikki, KAIKKI on mahdollista! Jaksamisia, oot niin mun hengenheimolainen, sielun sisko :)

    • Woman of God today

      Olisi kiva kuulla "dontyouworry" kuulumisia? :)

    • Woman of God today

      Anyone there? :)

    • Se toimii

      Peloista pääsemiseen voin suositella Alkuajatusta, se toimii.

    • sadasdfsdsa

      Mikä on alkuajatus?

    • sdfsafdasafd

      ?

    • Kivun pelko

      Minulla on niin päin, etten pelkää vakavia, kuolemaan nopeasti johtavia sairauksia, mutta pelkään suunnattomasti sellaisia pirullisia sairauksia, joihin ei kuole mutta jotka aiheuttavat kipuja, liikuntarajoitteisuutta tms.

      Ehkä olen saanut tuon pelon siitä, että lapsesta 35-vuotiaaksi asti sairastin vaikeaa migreeniä jonka kanssa selviytyminen oli jatkuvaa taistelua. Nykyään heti kun johonkin sattuu ilman selvää syytä, ensimmäinen tunne on kauhu ja ensimmäinen ajatus on, että mitä jos joudun elämään sen kivun kanssa lopun ikääni.

    • sdfasfsaf

      Miten olet selvinnyt migreenin kanssa nykyään vai onko se historiaa? Itsellänikin välillä migreenejä, tosin onneksi harvenemaan päin.

    • ouioiuouo

      Kiinnostaisi kuulla myös miten selvisit migreenistäsi?

    • Terapia1212

      Itselläni myös oli ainakaan samanlaisia ajatuksia, sairauksien pelkoa. Ei se lääkäriin meno edelleenkään kivaa ole, mutta siedän nyt sairaaloita ym. paremmin kuin aiemmin.
      Mulla migreeni on helpottanut siten että olen yrittänyt rauhoittaa elämäntilannettani sen minkä voin ja keskittyä rentoutumiseen - olen sellainen stressaaja normaalisti ettei tosikaan, saan edelleen tehdä tuon kanssa töitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3550
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2952
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2840
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2728
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      22
      2624
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2425
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      2058
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1867
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      42
      1773
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      165
      1723
    Aihe