Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Joulupöytä tulee, oletko valmis?

mes14

Jouluun enää jokunen viikko! Odotan jo innolla kalapöytää (lasimestarinsilliä, mätiä, smetanaa ja sipulia, valkosipulisilakkaa..)
Pääruuaksi poronpaistia kermaperunoilla, vasikanlihahyytelöä, rosollia..
Jälkiruuaksi maitosuklaamoussea.
Tänä vuonna mennään näillä..parasta on mäti lisukkeineen jota on joka vuosi pöydässä.

Onko teillä perinnejoulupöytä, vai vaihtuva menyy?
Mikä joulupöydässä on parasta?

47

242

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nainen5

      Meidän joulupöydässä tarkeintä on kinkku. Lisänä laatikot, rosolli, hyvät perunat, herkkusienikastike, salaatit ja en tiedä mistä lie putkahtanut, mutta katkaravut kuuluu ehdottomasti siihen. Vielä silliä, lohta ja silakkaa jossain muodossa.

      • Näin meillä

        Meidänkin joulupöydässä on tärkeintä suomalainen kinkku laatikkoruokineen, hyvine perunoineen ja erilaiset salaatit. Kotimaisista raaka-aineista itsevalmistetut jouluruoat maistuvat aina perheen pienimmillekin.
        Parasta on, kun saa olla yhdessä isovanhempien kanssa joulupöydässä ja joulunvietossa.


    • tämä on parasta

      Hitolle nuo mädit ja smetanat, kotimainen kinkku perunalaatikolla, lisäksi lanttu- ja porkkanalaatikko, rasvasilliä voi olla myös limpun päälle, noilla syntyy perinteinen kotimainen joulu, kotikaljaa palanpainikkeeeksi.
      Jälkiruuaksi riisipuuro ja luumurusinasoppa.
      Jouluaamuna sitten graavilohta limpun päälle ja kunnon kahvit, Moccamasterilla keitetty, tietenkin.

    • Ohi toivoisin

      Onneksi se joulu myös menee nopeasti...

      • Ois joulu ainainen

        Jouluna saa viettää aikaa lasten kanssa. Ei ole kiire minnekään ja ihanat jouluvalot ympärillä.... niin tunnelmallista....


      • Ei kiitos
        Ois joulu ainainen kirjoitti:

        Jouluna saa viettää aikaa lasten kanssa. Ei ole kiire minnekään ja ihanat jouluvalot ympärillä.... niin tunnelmallista....

        Minulla on paljon vähemmän kiirettä arkena, kuin juostessa joulun takia ja jää paljon enemmän aikaa olla niiden lapsieni kanssakin ihan normi viikonloppuna.
        Joululahjatkin on yhtä turhaa krääsän kierrätystä, tavaraa ihmisille, millä on jo kaikki tarpeellinen ja tarpeeton.


      • Käsintehtyjä
        Ei kiitos kirjoitti:

        Minulla on paljon vähemmän kiirettä arkena, kuin juostessa joulun takia ja jää paljon enemmän aikaa olla niiden lapsieni kanssakin ihan normi viikonloppuna.
        Joululahjatkin on yhtä turhaa krääsän kierrätystä, tavaraa ihmisille, millä on jo kaikki tarpeellinen ja tarpeeton.

        Joululahjoja voi valmistaa pitkin vuotta eikä tarvitse ostaa kaupoista juuri mitään. Joulun jälkeen alkavat alennusmyynnit, joista voi löytää todella edullisesti vaatteita niin aikuisille kuin lapsillekin.


      • Onks pakko?
        Käsintehtyjä kirjoitti:

        Joululahjoja voi valmistaa pitkin vuotta eikä tarvitse ostaa kaupoista juuri mitään. Joulun jälkeen alkavat alennusmyynnit, joista voi löytää todella edullisesti vaatteita niin aikuisille kuin lapsillekin.

        Tekemistä tekemisen vuoksi ja lisää tekemättömiä töitä?
        http://www.hs.fi/elama/a1305893687080


      • Hyvä meininki
        Onks pakko? kirjoitti:

        Tekemistä tekemisen vuoksi ja lisää tekemättömiä töitä?
        http://www.hs.fi/elama/a1305893687080

        On hauskaa tehdä itse joululahjoja niin aikuisille kuin lapsillekin. Lahjoja ei tarvitse olla valtavaa määrää vaan jokunen.


    • Kulinaristikokki

      Meillä on pöydässä iso, lähitilalta tuotettu kinkku, mutta joulukaloihin panostan myös paljon. Mätiä emme syö sellaisenaan, mutta lohitatarissa se on aivan taivaallisen hyvä raaka-aine. Lasimestarinsilliä, suutarinlohta, sitruunakalaa ja sinappisilakkaa on itsetehtyinä pöydässä myös. Valkosipulisalakkaa tein kerran, mutta se jäi syömättä, kun muu kalavalikoima oli niin laaja.

      Laatikot on must, suppilovahverokastiketta tietenkin ja jälkkärinä jouluista luumurahkaa.

      • omat eväät

        Onneksi meillä on omat "maut" tallella, eipä kiinnosta narisevan kokin joulupöytä.


      • Kulinaristikokki
        omat eväät kirjoitti:

        Onneksi meillä on omat "maut" tallella, eipä kiinnosta narisevan kokin joulupöytä.

        Oho, kävipä luonnolle, kun osui noin hyvin ja upposi. Makuasioista ei sovi riidella sanoi koira, kun....
        Nauti omista "mauistasi". ;)


      • omat eväät
        Kulinaristikokki kirjoitti:

        Oho, kävipä luonnolle, kun osui noin hyvin ja upposi. Makuasioista ei sovi riidella sanoi koira, kun....
        Nauti omista "mauistasi". ;)

        Eipä käynyt luonnolle eikä osunutkaan, mutta meillä tuollaisia syötettin sioille, eli ei ihmisille takoittua apetta.


      • Kulinaristikokki
        omat eväät kirjoitti:

        Eipä käynyt luonnolle eikä osunutkaan, mutta meillä tuollaisia syötettin sioille, eli ei ihmisille takoittua apetta.

        No, siat ei syö joulukinkkua, eikä niille myöskään maistu itsetehdyt kalajalosteet, koska niissä on mm. etikkaa, sitruunaa, sinapinsiementä ja mausteita.

        Tunnen sudeettisavolaisia, jotka eivät esimerkiksi syö suppilovahveroita sen enempää kuin muitakaan sieniä. Te ette taida ymmärtää hyvän päälle. :)


      • Keittiöpsykologi
        omat eväät kirjoitti:

        Eipä käynyt luonnolle eikä osunutkaan, mutta meillä tuollaisia syötettin sioille, eli ei ihmisille takoittua apetta.

        Kävipä vaan "omat eväät" -nimierkin luonnolle ja osui jopa syvälle! Miksi muuten hän tulisi keskusteluun nimittelemään toista nimimerkkiä narisevaksi kokiksi. :D

        Omat eväät on vähän narsisti tai ehkä vain tyhmä? Heh, heh.


      • omat eväät
        Keittiöpsykologi kirjoitti:

        Kävipä vaan "omat eväät" -nimierkin luonnolle ja osui jopa syvälle! Miksi muuten hän tulisi keskusteluun nimittelemään toista nimimerkkiä narisevaksi kokiksi. :D

        Omat eväät on vähän narsisti tai ehkä vain tyhmä? Heh, heh.

        No eipä käynytkään, meillä ei vaan kaikkea moskaa joulupöytään eksy, varsinkaan mitään vahveroita.


    • joulupöytään

      Tommonen Ikean valkoinen pöytähän se on. Näppärä puoli siinä on se että siinä on kaksi jatkopalaa että saadaan jouluksi se vedettyä pitkäksi ja mahtuu enemmän porukka.

    • se on siinä

      No meidän joulupöytä on se että perhe laittaa sormet pöydälle ja joulupukki lyö sormien sekaan kirveellää..kirvelee myöhemmin...Hitaimman sormista keitetään nakit.Sitten ne joilla on vielä sormia jäljella leikkivät niitä sormileikkejä tip tap tipe tipe tip tap vai miten se oli?

    • BLOOD IS LIFE

      En ole valmis! Haluan tällä hetkellä elää ihan marraskuuta ja syksyä. Mutta mitä ehkä syön jouluna on riisipuuro, joulumausteet, joulutee, glögi, piparit, tähtitortut, joululimppu, mantelirusinasekotus, luumurusinasoppa, luumurahka, sekametelisoppahedelmät, manteli, uuniperunat, joulumakkara, glögisilli, punaviini, alkoholia sisältävä glögi, karkkia, joulusuklaalevyjä, joulusuklaata, suklaakonvehtia, alkoholia sisältäviä karkkeja ja suklaita, talvisiideri, ehkä maustesilakkaa, ehkä piparkakkumutakakku ja jotain muuta ja sitten kun oon jonkun aikaa mässäilly niin uutena vuotena en välttämättä syö mitään. Älkää hössöttäkö!

      • hok1

        Joulumausteet?...mmmh maistuu varmaan hyvältä


      • BLOOD IS LIFE
        hok1 kirjoitti:

        Joulumausteet?...mmmh maistuu varmaan hyvältä

        Mä tarkotin sitä kun laitan sen puuron päälle ne joulumausteet niin sanoin ne erikseen, en syö niitä suoraan maustepussista, hei haloo! Ymmärsitkö?! Laitan muuten yleensä viilinkin päälle joulumausteet enkä pelkkää kanelisokeria. Joulumausteet on kaneli, neilikka, inkivääri. Tosta mun listasta puuttuu jäätelö, taatelit, pähkinät, pähkinäsekotus, pähkinärusinasekotus, siis ne mitä laitetaan glögin sekaan, ehkä korvapuustia, talvipäivämehu jota voi juoda kylmänä tai kuumana riippuen siitä mitä tekee mieli. Oon aikasemmin syöny maksalaatikkoa mut en o syöny sitä enää vuosiin, syön kyllä maksamakkaraa jota laitan sen limpun päälle. Joskus on ollu kermaperunoita jouluna ja myös mä oon jouluna syöny poroo ja perunaa. Minä söin joulupukin porot ja bambin äidin... Katkaravut on tosi hyviä mutta en o jouluna niitä syöny. Sinä joka syöt jouluna katkarapuja niin näytätkö uskovaisille paria sormea, brittityyliin, ? Uskovaisethan sanoo että ei saa laittaa katkarapuja suuhun, mutta onkohan toi katkarapujuttu joku metafora koska kerran luin lehdestä yhestä suomalaisesta bändistä yhen jutun jossa niillä oli ulkomailla joku keikka ja lavalla se kaatu tai jotain ja yleisö otti sen housunlahkeista kiinni ja se laulaja yritti pitää housuistaan kiinni ettei tulis katkaravut ulos, jotain sellasta siinä jutussa luki. Te saatte laittaa suuhunne en tuomitse mutta not my cup of tea


      • Kulinaristikokki
        BLOOD IS LIFE kirjoitti:

        Mä tarkotin sitä kun laitan sen puuron päälle ne joulumausteet niin sanoin ne erikseen, en syö niitä suoraan maustepussista, hei haloo! Ymmärsitkö?! Laitan muuten yleensä viilinkin päälle joulumausteet enkä pelkkää kanelisokeria. Joulumausteet on kaneli, neilikka, inkivääri. Tosta mun listasta puuttuu jäätelö, taatelit, pähkinät, pähkinäsekotus, pähkinärusinasekotus, siis ne mitä laitetaan glögin sekaan, ehkä korvapuustia, talvipäivämehu jota voi juoda kylmänä tai kuumana riippuen siitä mitä tekee mieli. Oon aikasemmin syöny maksalaatikkoa mut en o syöny sitä enää vuosiin, syön kyllä maksamakkaraa jota laitan sen limpun päälle. Joskus on ollu kermaperunoita jouluna ja myös mä oon jouluna syöny poroo ja perunaa. Minä söin joulupukin porot ja bambin äidin... Katkaravut on tosi hyviä mutta en o jouluna niitä syöny. Sinä joka syöt jouluna katkarapuja niin näytätkö uskovaisille paria sormea, brittityyliin, ? Uskovaisethan sanoo että ei saa laittaa katkarapuja suuhun, mutta onkohan toi katkarapujuttu joku metafora koska kerran luin lehdestä yhestä suomalaisesta bändistä yhen jutun jossa niillä oli ulkomailla joku keikka ja lavalla se kaatu tai jotain ja yleisö otti sen housunlahkeista kiinni ja se laulaja yritti pitää housuistaan kiinni ettei tulis katkaravut ulos, jotain sellasta siinä jutussa luki. Te saatte laittaa suuhunne en tuomitse mutta not my cup of tea

        Onneksi teit jatkolistaa. Hetken jo luulin, että elät pelkällä sokerilla.


      • Heko heko
        Kulinaristikokki kirjoitti:

        Onneksi teit jatkolistaa. Hetken jo luulin, että elät pelkällä sokerilla.

        JOULUMAUSTE ,mttenkä sitä joulua maustetaa?


      • BLOOD IS LIFE
        Heko heko kirjoitti:

        JOULUMAUSTE ,mttenkä sitä joulua maustetaa?

        Heko heko ei vittu että oot vitsikäs... Joulumausteet löytyy maustehyllystä ja ne sisältää kanelia, inkivääriä, neilikkaa ja kardemummaa, mä unohdin ton kardemumman. Mä ajattelin että jotain kyllä puuttuu, kyllä mun olis pitäny se muistaa kun mul on hypermnesia. No en o kyllä syöny semmosta ruokaakaan vähään aikaan johon niitä laittais. Ja sitten sekin vielä kun koko ajan pitää jonkun vittuiluun sanoo takasin. Miksi te koko ajan mulle vittuilette? Ja on se hirveetä kun joskus syö vähän enemmän sokeria. En o lähelläkään ylipainoo ja tänä kesänä vähensin sokerin käyttöö ja aloin käyttää kookossokeria, steviasokeria ja steviaa mutta sitten laihduin jostain syystä, en tiiä oliko se sokerin vähentämisestä johtuvaa niin aloin sitten käyttää taas vähän enemmän sokeria. Ehkä tohon etten jotain kardemummaa muistanu vaikutti myös tää vuosi, tää vuosi on ollu ihan vitun vaikee, kesällä on joko ihan vitun kuuma tai sitten sataa vettä eikä välimuotoja o paljoo ollu. Ja sitten tälläkin palstalla joku valittaa kuinka naapuri käyttää tuuletinta, no kyllä onkin kauheeta. Mä näpäytin sitä. Ja mulla on ollu todennäköisesti auringosta johtuen koko selkä täynnä ihottumaa. Ja lisään tohon mun listaan keksit. Joulu on kamala ja sitä pitää lepytellä. Muumeissa sanottiin jotenkin noin. Tuleeko taas jotain vittuilua?!


      • Kulinaristikokki
        BLOOD IS LIFE kirjoitti:

        Heko heko ei vittu että oot vitsikäs... Joulumausteet löytyy maustehyllystä ja ne sisältää kanelia, inkivääriä, neilikkaa ja kardemummaa, mä unohdin ton kardemumman. Mä ajattelin että jotain kyllä puuttuu, kyllä mun olis pitäny se muistaa kun mul on hypermnesia. No en o kyllä syöny semmosta ruokaakaan vähään aikaan johon niitä laittais. Ja sitten sekin vielä kun koko ajan pitää jonkun vittuiluun sanoo takasin. Miksi te koko ajan mulle vittuilette? Ja on se hirveetä kun joskus syö vähän enemmän sokeria. En o lähelläkään ylipainoo ja tänä kesänä vähensin sokerin käyttöö ja aloin käyttää kookossokeria, steviasokeria ja steviaa mutta sitten laihduin jostain syystä, en tiiä oliko se sokerin vähentämisestä johtuvaa niin aloin sitten käyttää taas vähän enemmän sokeria. Ehkä tohon etten jotain kardemummaa muistanu vaikutti myös tää vuosi, tää vuosi on ollu ihan vitun vaikee, kesällä on joko ihan vitun kuuma tai sitten sataa vettä eikä välimuotoja o paljoo ollu. Ja sitten tälläkin palstalla joku valittaa kuinka naapuri käyttää tuuletinta, no kyllä onkin kauheeta. Mä näpäytin sitä. Ja mulla on ollu todennäköisesti auringosta johtuen koko selkä täynnä ihottumaa. Ja lisään tohon mun listaan keksit. Joulu on kamala ja sitä pitää lepytellä. Muumeissa sanottiin jotenkin noin. Tuleeko taas jotain vittuilua?!

        Sokeri raastaa verisuonet rikki. Siksi siitä ei kannata ottaa päivän energiansaantia. Normaalipainoinenkinn ihminen voi sairastua tolkuttoman sokerinsyönnin seurauksena. Enkä mie vittuile, kunhan ihmettelen makutottumiksiasi. :)


      • teerio nulluh
        BLOOD IS LIFE kirjoitti:

        Heko heko ei vittu että oot vitsikäs... Joulumausteet löytyy maustehyllystä ja ne sisältää kanelia, inkivääriä, neilikkaa ja kardemummaa, mä unohdin ton kardemumman. Mä ajattelin että jotain kyllä puuttuu, kyllä mun olis pitäny se muistaa kun mul on hypermnesia. No en o kyllä syöny semmosta ruokaakaan vähään aikaan johon niitä laittais. Ja sitten sekin vielä kun koko ajan pitää jonkun vittuiluun sanoo takasin. Miksi te koko ajan mulle vittuilette? Ja on se hirveetä kun joskus syö vähän enemmän sokeria. En o lähelläkään ylipainoo ja tänä kesänä vähensin sokerin käyttöö ja aloin käyttää kookossokeria, steviasokeria ja steviaa mutta sitten laihduin jostain syystä, en tiiä oliko se sokerin vähentämisestä johtuvaa niin aloin sitten käyttää taas vähän enemmän sokeria. Ehkä tohon etten jotain kardemummaa muistanu vaikutti myös tää vuosi, tää vuosi on ollu ihan vitun vaikee, kesällä on joko ihan vitun kuuma tai sitten sataa vettä eikä välimuotoja o paljoo ollu. Ja sitten tälläkin palstalla joku valittaa kuinka naapuri käyttää tuuletinta, no kyllä onkin kauheeta. Mä näpäytin sitä. Ja mulla on ollu todennäköisesti auringosta johtuen koko selkä täynnä ihottumaa. Ja lisään tohon mun listaan keksit. Joulu on kamala ja sitä pitää lepytellä. Muumeissa sanottiin jotenkin noin. Tuleeko taas jotain vittuilua?!

        Mene lääkärille valittamaan vaivoistasi mitä täällä meukkaat


    • etsilleenseleviää

      Oletko valmis myös mrsa-bakteeriin?

      Tanskalaista tsinkkaa laittaessasi 50 prosentin varmuudella törmäät myös tähän joten hygienia kunniaan ja suosi suomalaista.

      • nainen5

        sairaalabakteeri kinkusta, juupasen juu.


    • Syödään jouluna

      sitä mitä sattuu silloin jääkaapista löytymään.

    • lils10

      Heeh :) Vai sairaalabakteerin saa tanskankinkusta :) Minä olen suosinut useana vuonna Tanskalaista kinkkua ja ihan vain maun vuoksi. Siinä on kunnon suola ja paistaessa kinkku muuttuu mehevän mureaksi. Vettä ei irtoa paistaessa niinkuin kotimaisesta eikä kukaan syöjistä ole valittanut eikä sairastunutkaan.

      Muut herkut meillä ovat kainuulaisista kangasrouskuista tehty sienisalaatti, kylmäsavulohi ja graavilohi sekä Ahti tomaattisilli. Punajuuria, suolakurkkuja, tuoresalaattia. Itse tehdyt lanttu- ja porkkanalaatikot sekä kuorittuna keitetyt perunat.

      Sitten suklaata kaikissa muodoissa ja mehevä marjapäällysteinen täytekakku.
      Tapanina teen perinteisesti pizzaa.

    • Jotkut vaan

      tuntuvan jokavuosi nauttivan sen tanskalisen kinkun raakana,mellä sentään paistetaan jouluruuat puullalämmitettävässä uunissa niin myös kinkku. Ei puu uunissa, muuten palaisi koko talo jos puu uunia lämmittäisi.

    • vaan jotkut

      Mistä olet saanut päähäsi, että tanskalInen kinkku ei kypsy.

    • Olipa sitten

      minkälainen ruoka, jos ruoka kypsennetään kunnolla niin pöpöt kuolee ja senjälkeen säilytetään 4C

      • Ei aina

        Homemyrkyt ja kaikki toksiinit ei neutralisoidu kuumassa...


    • kilisee kilisee

      Joulupöytä tulee? -Mistän asti tuo pöytä on lähtehyt lampsimaan
      Oikein suvun perinnejoulupöytä jota käytetään vain joulun.

      • Ihmettä

        Myös Jeesus tulee, ei pelkästään joulupöytä..
        Ja kyllä meillä pöydällä on ruokaa syötäväksi ihan joka päivä.

        Meillä syödään jouluna karjalanpaistia, peruna-lanttu-porkkanalaatikot, rosolli ja sillit.
        Joulupäivänä lohta.
        Jälkkäriksi suklaakonvehteja, pipareita, torttuja..
        Nälkähän tässä tulee...


      • Fakta on
        Ihmettä kirjoitti:

        Myös Jeesus tulee, ei pelkästään joulupöytä..
        Ja kyllä meillä pöydällä on ruokaa syötäväksi ihan joka päivä.

        Meillä syödään jouluna karjalanpaistia, peruna-lanttu-porkkanalaatikot, rosolli ja sillit.
        Joulupäivänä lohta.
        Jälkkäriksi suklaakonvehteja, pipareita, torttuja..
        Nälkähän tässä tulee...

        Onneksi se jeesus ei tule.


    • meilä vain

      yksi leipä,kaksi kala,kotikaljaa, ja perunoita

      • tei2

        Melko köyhä ateria, noin niinkuin pyhiksi?
        Tarvitsetko apua vai oletko jollain "dieetillä"?


    • Herkkujen herkku

      Lipeäkalaa,valkokastike ja kuoritutperunat,suutarinlohta, madekeitto joululimppu.
      Jälkiruoka uunissa kypsytetty täysmaitoinen riisipuuro joko luumu- rusina- ta sekahelmäikiisseli

      • kala1

        Vau, teillä on oikein vanhanajan joulupöytä. Ja vielä kalapainotteinen. Ei huono!


      • Hyi tana
        kala1 kirjoitti:

        Vau, teillä on oikein vanhanajan joulupöytä. Ja vielä kalapainotteinen. Ei huono!

        Noin vanhaa ei onneksi meille tule, jo 60-luvulla pysyvät traumat lipeäkalasta.


    • oikeesti?

      Peruna-, lanttu ja porkkanalaatikko, ei kai noista kukaan ihan oikeasti pidä? Miksi niitä ei sitten muulloin tarjota?

      • 1+1

        Eihän tippaleipää ja simaakaan yleisesti muulloin kuin vappuna nautita.
        Entäs mämmi? ja pääsiäismunat jotka kuitenkin ovat kestosuosikkia elikäs suklaata?
        Jotkin perinneruuat on kait aika sidoksissa tiettyyn juhlaan / aikaan.


      • Ei välissä

        Kelpaa 1n kerran pikkujouluissa ja sitten 24-26.12 ja seuraavaksi seuraavan vuoden pikkujouluissa.


    • neonniitäperinteitä

      Joulu yllättää aina joka vuosi kuin ensiliukkaudet maanteillä tai vaimon vitussa - tietää koska on saanut - joko pihtaa vaikka ei syytä tai sitten tyrkyttää itseään äskeisen hurmiossa ja lissää pitäisi saada.

      Meilläkin mäti tai maiti lisukkeineen on näemmä sitä parasta mitä tänä jouluna lohkeaa, vaimollani taas on hyvin vaihtuva menyy - taidanpa vetää itseni jojoon.

      Näin on kakaroilla joulupöydässä kystää kyllä tai ainakin sikaa ennen multiin laittoa.

      Parasta joulupöydässä on toisilleen vieraiden sukulaisten kyräily ja läheisten vittuilu. Myös kun voi vetää pään täyteen ihan vain muiden toivomuksesta, haukkua kaikki tyynni pystyyn, spytätä rosolliin ja sammua sinapit poskella.

    • ihrakinkut

      Koettakaa nyt jotakin rotia pitää joulunakin, ettei ensiapu taas ruuhkaudu itsensä överiähkyyn syöneiden suomisikojen takia!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2474
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2173
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1818
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1611
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1555
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1508
    8. 54
      1370
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1319
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1244
    Aihe