Mikä on kaksisuuntainen mielialahäiriö?

fhfhfuf

Osaako joku kertoa kellä sellainen on?

6

220

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 20+5

      Mielialat vaihtelevat ääripäistä toiseen.

    • Ei osaa

      Saat sata, tuhatt', vastausta ainakin,
      toisistaan eroavaa.

    • ap.

      Mulla mielialat vaihtelee laidasta laitaan. Hymyilen ja nauran ja olen välillä hetken hyvällä tulella, mutten oikeasti ole iloinen. Olen masentunut. En kyllä ajatellut siihen mitään diagnoosia hankkia...

      Ajattelin vain, että tarkoittaakohan tuo kaksisuuntainen mielialahäiriö sitä, että pään sisällä puhuu joku toinen ääni. Mutta oli ihan hyvä saada selvennys asiaan. :D

      Olen ollut masentunut jo muutaman vuoden. En näytä sitä ulospäin. Isäni kerran sanoi siitä minulle, kun huomasi, mutta hänkin taitaa luulla, että olen ok jo.

      Eikö se kuulu masennukseen, että mielialat heittelee joskus. Ihmiset on erilaisia ja heidän tunteensa ilmenevät eri tavalla. Silloinkin kun ovat masentuneita?

      • ap.

        Ehkä en vain ole niin syvästi masentunut, että tietäisin...


    • kaksoisleuka

      Taitaa se kuulua masennukseen ettei aina ole niin masentunut vaan välillä lievemmin.Muista syödä monipuolisesti ja liikuntaa harrastaa kohtuudella.

    • Yksi bipo

      Itsellä on tyypin II bipolari, masennuspainotteinen, mutta on ollut hypomaniaa ja sekamuotoisia kausia eli tunnetilat ovat menneet ylös ja alas jopa saman päivän aikana. Ennen lääkitystä kun olin vaikeasti masentunut en saanut yksi kertaisesti mitään tehtyä, koti oli hirveässä kunnossa, en jaksanut huolehtia itsestäni ja tämän takia en myöskään kehdannut liikkua missään. Oikealla lääkityksellä ja tarpeeksi pitkällä sairaslomalla/kuntoutuksella olen lähelllä ammatillista kuntoutusta ja mahdollista työelämään paluuta.
      Monelle bipolle alkoholi vain pahentaa oloa, ahdistusta, levottomuutta.
      Masennusta on monentasoista, itsellä oli lievä masennusjakso vähän aikaa sitten. Väsytti, teki mieli vain nukkua koko ajan eikä mikään huvittanut, tuntui ettei edes kannattanut yrittää, mitä turhaa.
      Kaksisuuntaisen diagnoosin saamiseksi on oltava selkeä hypomania/mania-jakso, muussa tapauksessa se diagnosoidaan vain masennukseksi. Moni kaksisuuntaista sairasta kylläkin aluksi diagnosoidaan masennuksesta pelkästään kärsiväksi ja saavat siihen lääkkeet, jotka taasen saattavat jopa pahentaa kaksisuuntaisen oireita.
      Jos kiinnostaa niin katso bipoinfo.fi, löytyy paljon lisää infoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3620
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2972
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2870
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2748
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      23
      2663
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2445
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      250
      2130
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1887
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      44
      1817
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      181
      1810
    Aihe