miehen naisystävät

Tuntuu henkiseltä pettäm

Onko ihan ok, että oma mies pitää päivittäin yhteyttä naispuoliseen ystäväänsä? He eivät tapaile mutta viestejä laittavat päivittäin. Myös riitojemme jälkeen hän naputtaa kännykkäänsä, ja viestejä lähtee puolin ja toisin. Hän on kertonut itse, että on helpompi jutella naisten kanssa, ja että mieskavereihin yhteydenpito on vaan jäänyt muuttojen ym takia.

Miehen kanssa jutellaan enää vain lapsista, ihan arkisista jutuista ja joskus päivän politiikasta. Muusta hän ei juuri avaudu.

Itseäni kyllä vähän loukkaa tuo toisen naisen tärkeys, mutta koska he eivät fyysisesti tapaile, miten voisin sitä estääkään. Muutenkaan miehellä ei juuri kavereita ole.

14

370

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yte453tae

      Haittaisiko yhtä paljon, jos kyse olisi samaa sukupuolta olevasta kaverista?

      Sinä sentään tiedät tämän kaverin olemassa olosta ja he eivät fyysisesti tapaile... Pitäisikö miehen luopua ystävästään siksi, ettei heidän yhteydenpitonsa miellytä sinua? Ei parisuhde ole mikään vankila, joka sulkee pois muut ihmiset. Josset itse kykene olemaan miehelle sekä ystävä että kumppani pitäisikö hänen luopua hänelle tärkeästä ystävästä vuoksesi?

    • 11 + 8

      Olisit viemässä mieheltäsi viimeisenkin ilonaiheen ja henkireiän!

      Vilkaisepa vähän peiliin. Miten voisit muuttua niin kivaksi seuraksi, että mies omasta halustaan alkaisi uudelleen lähestyä sinua?

    • 5+15

      Ymmärrän tunteesi koska vastakkaiseen sukupuoleen on heterona helppo ihastua... Jos kyseessä olisi miespuolinen kaveri jolle avautuisi päivittäin tätä vaaraa ei tietystikään olisi. Suosittelen että käyt miehesi kanssa aiheesta vakavan keskustelun. Sano hänelle että haluat että hänellä on ystäviä joille puhua, mutta kerro että sinua huolettaa se että kyseessä on nainen johon voi ihastua. Kerro myös että toivot miehen olevan varovainen ettei tällaisia tunteita pääse syntymään. Ole ymmärtäväinen ja lämmin vaimo. Sano rakastavasi. Älä riitele ja nalkuta. Kyllä se siitä :)

      • minä ja hän ja muut

        Sama tilanne on täällä myös.
        Mies pitää tiiviisti yhteyttä naispuoliseen ystäväänsä ja kertoo tälle kaikki meidän riidastamme joka kerta ja kuinka kauhea olen. Samalla hän on katkera, kun mun miespuolinen ystävä soittaa kerran viikossa tai joskus kaksi viikossa onista asioista.
        Minä en kerro kuitenkaan kenellekään yksityisistä asiosta. Häntä häiritsee mies puolinen ystävä . Mua ei saa häiritä hänen yhteyden pito naiseen, mutta häntä saa kyllä häiritä mun yhteyden pito miespuoliseen ystävään. Se taitaa olla niin ,että miehillä saa olla ystävinä naisia, mutta naisella ei miehiä. Ja mies saa myös pitää exsään yhteyttä, mutta naisella ei oo oikeutta exsään tai miespuoliseen mieheen.
        Heti epäillään kaikkee.


      • 5 + 4
        minä ja hän ja muut kirjoitti:

        Sama tilanne on täällä myös.
        Mies pitää tiiviisti yhteyttä naispuoliseen ystäväänsä ja kertoo tälle kaikki meidän riidastamme joka kerta ja kuinka kauhea olen. Samalla hän on katkera, kun mun miespuolinen ystävä soittaa kerran viikossa tai joskus kaksi viikossa onista asioista.
        Minä en kerro kuitenkaan kenellekään yksityisistä asiosta. Häntä häiritsee mies puolinen ystävä . Mua ei saa häiritä hänen yhteyden pito naiseen, mutta häntä saa kyllä häiritä mun yhteyden pito miespuoliseen ystävään. Se taitaa olla niin ,että miehillä saa olla ystävinä naisia, mutta naisella ei miehiä. Ja mies saa myös pitää exsään yhteyttä, mutta naisella ei oo oikeutta exsään tai miespuoliseen mieheen.
        Heti epäillään kaikkee.

        Vaikka olisi mikä ystävä, yksityisasiat pidetään yksityisyysasioina.


    • mriam

      Kysymys ei ole muista naispuolisista ystävistä vaan siitä että ette ole kumppanisi kanssa sydänystäväi, kun teillä ei ole kykyä puhua toistenne kanssa ja sopia heti riitoja ja keksiä ongelmiin ratkaisuja Yhdessä. Teidän pitäisi saada mahdollisuus tutustua ihan uudelleen toisiinne ja tehdä kaikkea kivaa yhdessä.

      • Tuntuu henkiseltä pettäm

        Meillä on aikaisemmin ollut todella hyvä keskusteluyhteys mieheni kanssa. Syvälliset keskustelut ja keskustelutaito olivat yksi asia johon miehessä ihastuinkin. Nyt meillä 3 alle kouluikäistä lasta ja arki itsessään pitää huolen ettei aikaa syvällisille keskusteluille juuri ole.

        Mä itse yritän parhaani ylläpitää avoimuutta ja keskusteluja mutta tuntuu ettei vastakaikua saa. Niinkuin ennen. Ehkä sekin vaikuttaa, että itse olen aivan uupunut nukkumaan käydessä, mies taas jaksaa valvoa paljon pidempään. Vasta siihen aikaan olisi mahdollista jutella muustakin, kun lapset on saatu nukkumaan.


      • Tuntuu henkiseltä pettäm
        Tuntuu henkiseltä pettäm kirjoitti:

        Meillä on aikaisemmin ollut todella hyvä keskusteluyhteys mieheni kanssa. Syvälliset keskustelut ja keskustelutaito olivat yksi asia johon miehessä ihastuinkin. Nyt meillä 3 alle kouluikäistä lasta ja arki itsessään pitää huolen ettei aikaa syvällisille keskusteluille juuri ole.

        Mä itse yritän parhaani ylläpitää avoimuutta ja keskusteluja mutta tuntuu ettei vastakaikua saa. Niinkuin ennen. Ehkä sekin vaikuttaa, että itse olen aivan uupunut nukkumaan käydessä, mies taas jaksaa valvoa paljon pidempään. Vasta siihen aikaan olisi mahdollista jutella muustakin, kun lapset on saatu nukkumaan.

        Rakastamme toisiamme ja tiedostamme, että elämme raskaita pikkulapsivuosia. Tuntuu silti siltä, että miehellä on paljon enemmän luppoaikaa ja hän ehtii esim. paljon enemmän olla koneella ja puhelimella, viestittelemään yms. Töissä hän käy, jonkun verran osallistuu toki kotonakin.

        En mä miespuolisista kavereista ajattelisi samalla tavalla. Enkä kahlita miestä saati rajoittaa hänen vapauttaan. Tavatessamme hänellä oli muutamia naiskavereita joiden kanssa jakoi paljon asioita. Silloin kerroin miten jatkuva yhteydenpito muihin naisiin satutti, ja hän ymmärsi asian. Nyt on taas toisin, ja viestit lentelee.

        Haluaisin kuitenkin olla se tärkein miehelleni. Että hän haluaisi minun kanssani jakaa tunteitaan ja asioitaan.


      • Lubil
        Tuntuu henkiseltä pettäm kirjoitti:

        Rakastamme toisiamme ja tiedostamme, että elämme raskaita pikkulapsivuosia. Tuntuu silti siltä, että miehellä on paljon enemmän luppoaikaa ja hän ehtii esim. paljon enemmän olla koneella ja puhelimella, viestittelemään yms. Töissä hän käy, jonkun verran osallistuu toki kotonakin.

        En mä miespuolisista kavereista ajattelisi samalla tavalla. Enkä kahlita miestä saati rajoittaa hänen vapauttaan. Tavatessamme hänellä oli muutamia naiskavereita joiden kanssa jakoi paljon asioita. Silloin kerroin miten jatkuva yhteydenpito muihin naisiin satutti, ja hän ymmärsi asian. Nyt on taas toisin, ja viestit lentelee.

        Haluaisin kuitenkin olla se tärkein miehelleni. Että hän haluaisi minun kanssani jakaa tunteitaan ja asioitaan.

        Tottakai haluat. Lisäksi teidän riitanne ei luulisi kuuluvan tuolle naiselle ollenkaan. Kuinka usein niitä tulee ruodittua omaa sukupuoltaankaan oleville ystäville - oman puolisonsa kanssahan niihin haluaa ratkaisut etsiä, vasta toistuviin ongelmiin saattaa lähteä kysymään apua muualta. En silloinkaan ottaisi riidoistani avautumista samalle tyypille tavaksi.... Erikoinen ystävyys heillä siis.

        Miksihän miehesi ei pidä yhteyttä muihin miehiin, btw? Ja mikseivät tämän naisen kanssa tapaa fyysisesti, onko se jostain netin deittipalstalta löydetty kaveri? No, nuo kysymykwet taitavat kummuta vaan omasta uteliaisuudestani, ei tarvitse vastata:). Joka tapauksessa minusta tuo miehesi ystävyys tähän toiseen naiseen sisältää teidän parisuhdettanne hajottavia elementtejä, enkä yhtään ihmettele, että sinusta tuntuu pahalle.

        Kissa pöydälle? Minusta sinulla on oikeus suojella suhdettasi, olkoonkin, ettei miehelläsi ole muita ystäviä. En usko, että hän miesystävilleen edes kertoisi tuollaisia teidän suhteenne juttuja... Parisuhdeterapia tms?


      • mutta ehkä elämä opettaa

        Ihn niinkuin meillä oli.Vaimo piti kaverina eikä minulla saanut olla naisystäviä. Olen sosiaalinen ja tunteellinen niinhän siinä kävi,yritti ohjata kaverin elämää,en hyväksynyt. Olin kaveri jolle hän halusi lapset,isomunainen panokone. Kävi itsetunnolle.


    • Valhellinen elämä

      Täällä saa mielikuvan siitä että ihmiset elävät täysin noiden puhelinten lumoissa, jatkuvasti ollaan jollekin viestimässä jotain, katsokaa esim Facebookissa kaikkien tuttujenne juttuja, nyt osaa piilottaa ne , mutta jotkut eivät ja siitä kyllä selviää se millaista humpuukia elämä on.

      Kuka kehuu mitäkin, sattui eräs nuori nainen kerran kertomaan, miten hänen seurustelukumppaninsa ilmoitti olevansa hienolla ja tärkeällä ulkomaan matkalla. Kaveri yritti saada näin "pisteitä" arvolleen. Sattuikin niin, että ko nainen törmäsi tähän ihan kaupungilla, ei siis ollut missään, lisäksi kaveri vaahtosi olevansa sitä ja tätä. Totuuden mukaan asui äitinsä luona täysihoidossa ja muutoin oli ylioppilaaksi tulon jälkeen täysin lukuhalut kadonneet ja myös työn teon halut.
      Nainen sitä vastoin oli yliopistotutkinnon suorittanut omillaan elävä, on asunto ja auto.
      Kaveri kai ajatteli saavansa naisen ihastumaan itseensä, mutta naisen onneksi ajattelee järkevästi ja niin jäi se kaveri siinä kaupungilla entiseksi seurustelukumppaniksi.

      Eli siellä median kanavissa pyörii juuri tämä joukko, jolta puuttuu täysin elämän hallinta, ovat siellä kirjoittamassa valheitaan.

      Ei ole syytä uskoa juuri noihin juttuihin eikä omiaan edes kannata levitellä siellä lainkaan.
      Monelta pahasta säästyisi, kun jaksaisi ottaa selvää vähän kavereiden ja seurustelukumppaneiden taustasta, siitä ilmenisi esim se kuinka erilaiset ajatukset ovat ja onko toisella elämä hallinnassa.

    • nonn

      Saatikka mies saa lahjoja entiseltä, niin se ahdistaa!
      Ei eksät tai vanhat treffikaverit kuulu lähetellä mitään entisille.

    • jätetty mies

      Mun miesystävällä oli niin sanottu kuviitteellinen lapsi.
      Mies piti yhteyttä edelleen ex:ään 10 vuoden takaa ja tämän tyttäreen,
      joka on nyt 30 vuotias ja hänellä on 4 vuotias lapsi (yksinhuoltaja).

      Mies kantaa risteilyltä ja matkoilta näille tuliaisia ja antaa lahjoja. Minä en saanut yhtään lahjaa. Samoin, mies ilmoitti lähtevänsä 30 vuotiaan naisen ja tämän lapsen kanssa laskettelemaan. Minä suutuin tästä, nainen siis vielä ehdotti tälle miehelle, että mies maksaa hänen ja tytön matkan ja hänhän maksaa.

      Mä sain tarpeekseni, miehen mielestä tässä ei ole mitään outua, tämä on kuulemma hänen lapsensa, että suhdetta heillä ole, ettei hän nussi lastaan.
      Silloin, kun veimme nämä tuliaissuklaat tälle naiselle, niin minä en päässyt mukaan edes viemään niitä suklaita, jouduin odottamaan autossa, en siis edes päässyt tapaamaan tätä "lasta".

      No suhde kesti reilut 3 kuukautta, minä en katsonut tuota menoa. Mies on talven aina työttömänä, ettei sitä rahaa niin ylijäämäksi ole.

      Mun mielestä tuo nainen on hyväksikäyttävä huora, ei muuta.

    • hebbo

      Olen mies, minulla on enemmän naisia ystävinä ja tosiystävinä kuin miehiä. Osaa en ole edes tavannut viimeisen 10-vuoden aikana vaikka jutellaan puhelimessa viikoittain. Jotenkin luontevampaa olla jutuissa naisten kuin miesten kanssa. Oma vaimo tietää kyllä ja hänelläkin pari miestä juttukavereina. Mitään ihmeellistä ei tässä mielestäni ole, miksi pitäisi herätellä mustasukkaisuutta asioista kun suhde muuten kunnossa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1915
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      50
      1836
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1568
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1363
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1174
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1152
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1121
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1099
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1098
    Aihe