Tauriini auttaa.

Jute-

Halpaa luontaistuote tauriinia käytetään ahdistuksen hoidossa. Lisäksi tauriini parantaa aivojen toimintaa sekä unen laatua. Itsellä auttoi omaa ahdistukseen ja pakko-oireiseen häiriöön.

Tauriinia saa mistä tahansa luontaistuotekaupasta (kannattaa ostaa jauheena). Googlatkaa "taurine health benefits" tai "taurine anxiety".

102

29451

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sandon.

      Kävin apteekis eikä ne ainakaan myyneet tauriinia. Pitää etsiä jostain luontaistuotekauppa.

      • jukkaxxxz

        Apteekista ei kannata ostaa mitään lisäravinteita, ne ovat kaikki roskaa ja täynnä lisäaineita. Mitään aminohappoja ei apteekeissa edes myydä.


      • Anonyymi

        Tauriinikapselit - https://ibright.lv/tauriini.htm Tauriinin on havaittu rauhoittavan hermoja sekä auttavan nukkumaan paremmin. Yleensä aminohappoja tarvitaan elimistössä proteiinien muodostukseen, mutta tauriini esiintyy vapaana aminohappona aivoissa, maksassa ja lihaksissa, silmän verkkokalvossa, sydän- ja luustolihaskudoksessa sekä sapessa. Tauriinin on havaittu suojaavan diabeetikoita silmien rappeutumiselta.


    • artsi7

      Millä tavalla tauriini vaikuttaa ahdistukseen?

      • luontais tohtori

        Lyhykäisyydessään tauriini on aminohappo, jota tarvitaan tärkeän aivojen välittäjäaineen GABA:n muodostumiseen. GABA taas vähentää stressihormonia ja vaikuttaa serotoniinitasoihin, eli auttaa ihmistä keskittymään ja pääsemään paremmalle tuulelle. Ahdistuslääkkeet, kuten benzot vaikuttaa aivojen GABA-reseptoreihin ja saa siten mielen rauhoittumaan. Nauttimalla tauriinia saadaan siis lääkinnällinen vaikutus ilman myrkkyjä.

        Tauriinilla on myös muita positiivisia vaikutuksia ja niitä löytyy googlettamalla.


      • sandon.
        luontais tohtori kirjoitti:

        Lyhykäisyydessään tauriini on aminohappo, jota tarvitaan tärkeän aivojen välittäjäaineen GABA:n muodostumiseen. GABA taas vähentää stressihormonia ja vaikuttaa serotoniinitasoihin, eli auttaa ihmistä keskittymään ja pääsemään paremmalle tuulelle. Ahdistuslääkkeet, kuten benzot vaikuttaa aivojen GABA-reseptoreihin ja saa siten mielen rauhoittumaan. Nauttimalla tauriinia saadaan siis lääkinnällinen vaikutus ilman myrkkyjä.

        Tauriinilla on myös muita positiivisia vaikutuksia ja niitä löytyy googlettamalla.

        Kävin luontaistuotekaupassa kysymässä ja heillä ei ollut mitään tietoa tuollaisesta.

        Saako sitä ottaa ssri lääkkeitten kanssa?


      • luontaistohtori
        sandon. kirjoitti:

        Kävin luontaistuotekaupassa kysymässä ja heillä ei ollut mitään tietoa tuollaisesta.

        Saako sitä ottaa ssri lääkkeitten kanssa?

        Tauriini vaikuttaa serotoniinitasoihin, että kannattanee mainita asiasta lääkärille. Toisaalta kyseessä on lisäravinne, eikä mitään vaaraa pitäisi olla. Ja jos oiken hyvin jatkossa käy, niin pääset kokonaan eroon kemiallisista lääkkeistä.

        Magnesium on myös hyväksi keskushermostolle ja auttaa vähentämään stressiä.

        Jos osaat englantia, niin netistä löytyy paljon tietoa ja käyttäjäkokemuksia tauriinista ahdistushäiriön hoidossa.


    • ....
    • tuntematon3

      Minullakin auttoi tauriini! Life myymälästä saa

    • artsi7

      No perskules tauriinia on kokeiltava. Olis se aika ihme aine, jos vähentää stressihormonia ja vaikuttaa seroiinitasoihin. Jos vaikuttaa seroiinitasoihin, en usko et voi käyttää masennuslääkkeen kanssa - saattaa tulla liian kova kuhina päässä.

    • artsi7

      ....onko tauriinilla rauhoittava vai kiihdyttävä vaikutus?....vähän on ristiriitaista tietoa netissä

      • abbacd

        Tauriini rauhoittaa mieltä ja parantaa keskittymiskykyä sekä muistia. Kyse ei ole mistään tavallisesta stimulantista, kuten kofeiinista, joka vain kiihdyttää pääkoppaa.

        Jos ottaa kofeiinia ja tauriinia yhdessä, niin kofeiini piristää/stimuloi ja tauriini rauhoittaa. Tosin ahdistushäiriöisen tulee välttää liikaa kofeiinia.


    • Uskaltaisiko kokeill

      Onko kokemusta, aiheuttaa kovastikin närästystä? Saan ylävatsan poltetta melkein kaikesta enkä voi syödä kuin miedoimpia ruokia, joten "ei tyhjään vatsaan" kuulostaa aina pahaenteiseltä.

    • artsi7

      Kokeile närästykseen ruokasoodaa.

      • Uskaltaisiko kokeill

        Ei auta ruokasooda, on jostain omituisesta ärtymystilasta kysymys. =/ Ei auta edes kahden viikon kuuri happosalpaajaa, tietyt ruoat vain eivät käy. Joutuu syömään kuin pieni vauva, mietoja ja yksinkertaisia ruokia.

        Uskaltauduin eilen ostamaan tauriinia jauheena, kun luontaistuotekaupassa sanoivat, ettei pitäisi ruoan joukossa ärsyttää vatsaa. Otin puuron joukossa eilen illalla ja jogurtin joukossa tänä aamuna eikä ole vatsaa poltellut.

        Raportoin tänne myöhemmin, auttaako yhtään ahdistukseen. Sääli että GABAa ei enää saa laillisesti ostettua.

        Bentsot eivät minulla tehoa, joten voi olla ettei auta tämä tauriinikaan, jos samaan mekanismiin perustuu.


    • sokerihumala?

      Joissakin energiajuomissa on tauriinia. Jotkin kaupat suosittelevat, ettei energiajuomia pitäisi myydä alle 15 vuotiaille.

      • luontaistohtori

        Energiajuomien "vaarallisuus" perustuu korkeaan kofeiinipitosiuuteen, eikä tauriiniin. Energiajuomissa on tauriinia siksi, että se vahvistaa kofeiinin piristävää vaikutusta ja laskee kofeiinista aiheutuvaa stressitilaa. Tauriinista ei voi saada yliannosta, sillä ylimääräinen kulkeutuu virtsan mukana pois, mutta 1-2 grammaa vuorokaudessa on järkevä annos.

        Kofeiinin yliannostus taas saa stressihormonit nousemaan taivaisiin ja aiheuttaa sekavan olotilan. Pitkäaikainen kofeiinin ylinnostus voi aiheuttaa pahimmillaan jopa psykoottisuutta.


      • artsi7
        luontaistohtori kirjoitti:

        Energiajuomien "vaarallisuus" perustuu korkeaan kofeiinipitosiuuteen, eikä tauriiniin. Energiajuomissa on tauriinia siksi, että se vahvistaa kofeiinin piristävää vaikutusta ja laskee kofeiinista aiheutuvaa stressitilaa. Tauriinista ei voi saada yliannosta, sillä ylimääräinen kulkeutuu virtsan mukana pois, mutta 1-2 grammaa vuorokaudessa on järkevä annos.

        Kofeiinin yliannostus taas saa stressihormonit nousemaan taivaisiin ja aiheuttaa sekavan olotilan. Pitkäaikainen kofeiinin ylinnostus voi aiheuttaa pahimmillaan jopa psykoottisuutta.

        Kyllä kofeiini minimiin ahdistuksessa ja paniikissa. Tauriinin testaus jatkuu!


    • artsi7

      No niin otin tauriinia tyhjään vatsaan. Ihme juttu, vaikutus lähes sama kun bentso Opamoxilla !!!

      Mä oon sentään kokeillu kaikki luontaistuotteet. Tuli lämmin rauhallinen olo ja hermo lepää. Päästäänkö nyt ratkaisuun, eli Gabasta saattaa olla kyse pitkälti ahdistuksessa ja paniikissa. Tää testataan nyt ajan kanssa!!!

      • Uskaltaisiko kokeill

        Vähän samat fiilikset täällä, paitsi etten saa bentsoista hyvää oloa. Tänään olo on ollut kuitenkin rauhallinen ja "pumpulinen"


    • taidan kokeilla

      Hei.

      Mitä merkkiä/tuotetta olette käyttäneet? Alkoi kiinnostamaan.

      Entä tiedättekö, jos käyttää tauriinia niin voiko jatkaa muitten lisäravinteiden ottamista (magnesium, sinkki, b- ja d-vitskut) normaalisti ja pitääkö olla jotain taukoa eri ravintolisiin jne.?

      • luontaistohtori

        Tauriini on aminohappo, eikä sillä ole mitään tekemistä vitamiinien tai mineraalien kanssa. Eli huoletta voi ja kannattaakin ottaa muita lisäravinteita, mutta välttää yliannostuksia, esim. B-ryhmän vitamiinien yliannostus voi olla hermostolle vaarallista.


      • taidan kokeilla
        luontaistohtori kirjoitti:

        Tauriini on aminohappo, eikä sillä ole mitään tekemistä vitamiinien tai mineraalien kanssa. Eli huoletta voi ja kannattaakin ottaa muita lisäravinteita, mutta välttää yliannostuksia, esim. B-ryhmän vitamiinien yliannostus voi olla hermostolle vaarallista.

        Ok. Kiitos vastauksestasi!


    • ...

      www.iherb.com/p/7425?rcode=GSW705

    • artsi7

      Mul on Solgarin tauriinia noin 10 euroo 50 kpl. Testaus jatkuu.

      • taidan kokeilla

        Ei nuo tosiaan pahan hintasia ole. Raportoi tänne jatkossakin vaikutuksista :)


      • tuuu0

        Otatko 2000mg kerralla, kuten ilmeisesti enimmäismäärä on? Vieläkö tehoaa kuten eka kokeilulla?


    • iherb taurin

      Koodilla WAX635 iherb tilauksesta 5/10 dollaria pois :-)

    • artsi7

      Nyt on kokeiltu tauriinia muutama päivä. Kun ottaa 1000 mg tyhjään vatsaan olo rauhoittuu ja lämpenee jonkun verran. Ongelma on sama mitä muissakin luonnontuotteissa esim. teaniini, kauranverso, mäkikuisma, valeriaana, magnesium, B-vitamiini - teho ei tahdo riittää ja vaikutus on lyhyehkö. Saman vaikutuksen saan kun juon 2 kuppia teetä. Eli tukihoitona varmasti ovat hyviä, mutta kovaan ahdistukseen tai paniikkiin tuskin tehoaa. Palaan asiaan jos tilanne muuttuu jatkossa.

      Nykyajan ihminen kaipaa fyysistä tekemistä, jossa hikipisaroita irtoaa. Kaikista parhaan tuloksen luonnonmenetelmistä itse olen saanut liikunnasta ulkoilmassa, ja mielellään vielä luonnonhelmassa. Tunnin juoksulenkissä on tehoa ja sen vaikutus kestää vielä seuraavaankin päivään. Itse kärsin etupäässä epätodellisesta olosta, johon fyysinen tekeminen auttaa.

    • 14+5

      Mites,saako tuota Tauriinia käyttää yhdessä ssri-lääkkeen kanssa? Tietääkö kukaan? Itse luulisin että ei ole mitään estettä..

    • Artsi7

      Varmista lääkäriltä.

    • Uskaltaisiko kokeill

      Omalta osalta pitää sanoa, että en ole huomannut suurempaa apua. Lieviä sydämentykyttelyjä on tullut, joten kyllä se jotain kropassa tekee, kun en sellaisista normaalisti kärsi.

      Itselläni on oireina epätodellinen olo, paineen tunne päässä ja sellainen epämääräinen jatkuva kauhun tunne kuin jotakin hirveää olisi tapahtumassa.

      Tilailin kokeeksi noita muitakin aminohappoja, tryptofaania ja fenyylialaniinia, ja raportoin tänne jos jollain on jotain vaikutusta ahdistukseen. Nyt kun luin tryptofaanin lähteitä niin huomaan että etsin niitä näköjään vaistomaisesti kun on kovia mielitekoja maitotuotteisiin, banaaniin ja kananmuniin. Ja broileriin, jota en tosin syö koska en syö lihaa.

    • artsi7

      Itse kokeilin myös tryptofaania, ei vaikutusta. Liikunta ja jooga on parhaat luonnonkeinot. Kovempiin ahdistuksiin tarvii olla kovemmat lääkkeet.

      • Uskaltaisiko kokeill

        Minä liikun kyllä ja joogailen, mutta rankemmasta liikunnasta henkinen vointini jostakin syystä huononee ja tulen itkuiseksi. Johtuneeko sitten siitä että sairastan myös uupumusta eli elimistöllä ei ole resursseja raskaaseen liikuntaan.

        Kun sain Triptyliä unen laadun parantamiseen, niin huomasin alkuun, että kun nukuin todella syvää ja rauhallista unta, niin ahdistuskin väheni. Ikävä kyllä Triptyl väsyttää vain sivuvaikutuksena ja kun alun väsyttävä vaikutus lientyi, palasi katkonainen uni ja ahdistus. Unirytmin saan Triptylillä pidettyä kuitenkin kunnossa eli kun uupumukseen liittyy virkistyminen juuri iltakymmenen aikoihin, niin nyt saan unen oikeaan aikaan ja pääsen aamulla sängystä ylös.

        Toivoin tuon tryptofaanin auttavan tuohon syvän unen puutteseen, mutta taitaapi olla turha toivo.


      • mä vaa
        Uskaltaisiko kokeill kirjoitti:

        Minä liikun kyllä ja joogailen, mutta rankemmasta liikunnasta henkinen vointini jostakin syystä huononee ja tulen itkuiseksi. Johtuneeko sitten siitä että sairastan myös uupumusta eli elimistöllä ei ole resursseja raskaaseen liikuntaan.

        Kun sain Triptyliä unen laadun parantamiseen, niin huomasin alkuun, että kun nukuin todella syvää ja rauhallista unta, niin ahdistuskin väheni. Ikävä kyllä Triptyl väsyttää vain sivuvaikutuksena ja kun alun väsyttävä vaikutus lientyi, palasi katkonainen uni ja ahdistus. Unirytmin saan Triptylillä pidettyä kuitenkin kunnossa eli kun uupumukseen liittyy virkistyminen juuri iltakymmenen aikoihin, niin nyt saan unen oikeaan aikaan ja pääsen aamulla sängystä ylös.

        Toivoin tuon tryptofaanin auttavan tuohon syvän unen puutteseen, mutta taitaapi olla turha toivo.

        Tauriinin ja magnesiumin pitäisi parantaa unen laatua, mutta jos kyse on ihan sairaudesta, niin silloin eivät luontaistuotteet ehkä auta.

        Itsellä typtofaani kyllä aluksi väsyttää todella paljon, mikä on siis tavallaan hyvä asia, mutta itse uni on aina katkonaista painajaista! Olen siis silloin tällöin kokeillut tryptofaania ja aina pettynyt pahasti, eli enää en käytä.


    • artsi7

      Melatoniini antaa monelle hyvät unet. Jos voimat on menneet, tunnin kävely luonnossa on varmaan paras vaihtoehto. Lisäksi lukeminen helpottaa mulla unen saantia.

    • taidan kokeilla

      Testasin tryptofaanin - sillä ei ollut mitään vaikutusta mihinkään.

      Magnesium on hiukan rauhoittanut ja helpottanut unen saantia.

      Sinkki-kupari tasapaino on kuulemma kanssa tärkeä ahdistuneisuuden hoidossa, mutta ei ole ollut mahdollisuutta eikä oikein kiinnostustakaan mennä mihinkään mittauttamaan noita niin tiedä sitten. Auttaisko sekään.

      Pointtina lyhyesti se, että sinkillä ja kuparilla pitäisi olla jokin tietty suhde elimistössä (olikohan 10:1?) ja tuon on havaittu olevan pielessä ahdistuneilla ja esim. skitsofreenikoilla; mitatuilla on ollut puutos sinkissä ja liian korkea kupari.

      Mutta englanniksi löytyy lisätietoa tuosta jos kiinnostaa lukea: zinc copper balance.

    • fds

      Kauanko söitte sitä?

      • taidan kokeilla

        Jos tarkoitat tryptofaania, niin söin kuukauden 500 mg.


    • ``````````

      Mitä on toi epätodellinen olo, josta mainitsette? Kuvailkaa vähän? Tuleeko toi luontaistuote kalliiksi? Yleensä kalliita ovat.

      • 14+3

        derealisaatio, depersonalisaatio; semmonen unenomainen/poissaolon tyhjä tunne


    • artsi7

      Epätodellinen olo:

      - vain puoliksi läsnä/poissaoleva
      - aivosumu/pää ei pelaa
      - huimauksen tapainen olotila, niin kuin olisi pikkusen hönössä vaikkei olekaan
      - tuntuu et silmät seisoo päässä


      Mulla on ollut niskat auki ja jumissa, ei oikeastaan vaikutusta. Tosin, jos niska on täysin jumissa, se vaikuttaa jonkun verran asiaan.

    • jeppeeee3

      Kannattaako Tauriinia ottaa aamulla vai illalla? Luontaistuoteliikkeessä sanoivat että illalla tyhjään mahaan.

      Ajattelin kysyä siksi,koska illalla en tarviaisi ahdistusta vähentävää vaikutusta vaan aamulla enne töihin lähtöä.

      • 5+1

        Varmaan riippuu käyttötarkoituksesta, että mihin aikaan kannattaa ottaa. Illalla siinä tapauksessa, jos haluaa unta parantaa. Eli kokeile ihmeessä ottaa aamulla.


    • skepikka

      Jos tauriini auttaisi sitä toki käytettäisiin psykiatriassa yleiesti

      • uuuuuuuuuuuu

        Ei välttämättä, koska tauriinia ei voi patentoida eikä sillä siis voi tehdä samalla tavalla rahaa kuin jollakin psyykenlääkkeellä.

        Enkä nyt väitä että tauriini kaikkia auttaisi, mutta jotkut ovat saaneet siitä avun.


    • TKA

      Kokeilen vähän kirjoittaa tälle sivulle, vaikkei aikohin vastattu. Kiinnostuin tuosta Tauriinista, jos vaikka jostain luontaistuotekaupasta saisi ostettua. Täytyy lukea uudelleen, tai jos joku vielä kirjoittaisi tämän vuoden puolellakin.

    • Artsi8

      Tauriinin vaikutus on vähäinen jos puhutaan oikeasta ahdistuksesta niinkuin kaikilla muillakin luontaistuotteilla. Tekee vähintään tunnin hikilenkin luonnossa. Se auttaa paljon enemmän. Tauriinia voi ostaa luontaistuotekaupasta.

    • ElämisenTaisto

      Kiitos kanssafuntsaajat, luin koko ketjun justiinsa sen löydettyäni. Ja huomenna tauriini-kauppaan! Kaikkea pitää yrittää. Mä yritän vierottautua liian pitkäaikaisesta ssri-käytöstä. Nyt 3 kk olen pudottanut pois kaksi kapselia viikossa ja seuraavan vähennyksen teen ehkä toukokuussa, jolloin lääkitykseni sitten onkin puolittunut. - Mutta, mulla on paha olla. Olen ahdistunut, masentunut, näköalaton, mikään ei huvita, inspikset puuttuu. Hienoa, kun täällä kannustettiin lenkkeilyyn ja se minua myös vaikaa, kun ahdistuneisuus vie niin pois raiteiltaan, etten saa röntteitä päälle ja lähde sinne lenkille tai kuntosalille. En tiedä, miksi keho ei tottele, henkimaailman juttu. Tedän kokemuksesta, että auttaisi taas päivän matkan, jos edes liikuntarasituksen saisin! Ulos laittautumisen vaikeutena mulla ei ole sos. pelot ja fobiat, paniikit, mutta ihan kuin ahdistus ja masennus pakkautuisi koko kehon tärkeisiin lihaksiin ja niinpä, keho ei vain käskystä kulje. Mä vain makailen ja mietiskelen synkkiä. Normi ihmiset nauttivat jo keväästä. - Tosin koetan ymmärtää itseäni, että ssri-aineen poistuminen verestä tuntuu eri tavoin kyllä, pahentaa oloa, mutta lääkityksen en palaa! Tietynlaista vieroitusoiretta menossa pahana olona. Olen etsinyt tietoa aiheesta.

      Mutta siis kiitos, tämäkin ketju tukee mua toiseen suuntaan, siihen miten ns. omin avuin jo elämästäni selviäisin. On alkanut pelottaa nuo ssri't. Aikoinaan 90-luvulla kun lääke mulle tuli, se auttoi jonkun vuoden kylläkin, mutta miksi minä en sitten sitä lopettanut?

      Sain tuolta jostakin vihjeeksi senkin, että prebiotiitti ja probitiitti olisi myös henkiseksi avuksi, siis aivoillekin olisi apua. Aine on maitohappobakteeria.

      • Anonyymi

        Minulla auttoi ahdistukseen huutaminen.Voi huutaa autossa yksin,tai missä vaan on sellainen paikka ettei ole ihmisiä kuulolla.Muten voi olla että kutsutaan piipaa auto,ja luullaan hulluksi.aHuutamisen jälkeen kyllä oli vähän aikaa unet vähissä.


    • artsi10

      Käytin Venlafaxia 7 kk ja lopetin viime kesän aikana. Mulla meni vatsa hiukan löysemmälle, muita oireita ei ollut. Jos on käyttänyt masennuslääkettä pitkään, pudottaminen tarvii tehdä todella hitaasti.

      Laittaisin sinuna terveitä elämäntapoja kuntoon mm. liikunta, välimeren ruokavalio, sos.kontaktit, jooga, muu mielekäs aktiviteetti. Jos nämä eivät riitä, käyttäisin pienen annoksen masennuslääkettä lisänä. Aktiviteettiä tulee olla, eikä luontaistuotteilla homma parane. Itse kokeilin kaikki luontaistuotteet. Ja tottakai ahdistukseen voi löytyä myös syitä, joita koettaa korjata.

    • 0714

      Käytin 500-1000 mg tauriinia kolmen kuukauden ajan. Tulos oli puhdas nolla.

      Onneksi tilasin iHerbistä niin tuo kokeilu ei maksanutkaan kuin noin kympin...

    • Artsi11

      Tauriini tuo hieman keskittymiskykyä esim.treenaamiseen, mutta rauhottava vaikutus on vaatimaton.

    • eepa

      Mitenkähän tauriini sopii käyttämäni E-EPA 500 mg:n kanssa, joka sekin on kuulemma aivotroppia. Onkohan noilla vasta-aiheita?

    • artsi12

      Syö mieluummin kalaa tai ota 2 ruokalusikallista oliivi- tai rypsiöljyä päivässä. Itse olen käyttänyt molempia yhtä aikaa. Ei ollut käytännössä mitään vaikutusta ahdistukseen. Millään luonnontuotteella ei ole merkittävää vaikutusta oikeeseen ahdistukseen. Aivoruokia on mm. pinaatti, kaurapuuro, greippi, granaattiomenat, lohi, marjat jne....roskaruoat ja makeat minimiin.

    • kokkeilin

      Kokeilkaa jättää sokeri ja liika valkoinen vehnämössö pois. Selkeyttää mieltä.

    • Woitto

      Hiljaa. Ota tauriinia 5 g aamuin illoin. Lähtee skitsoo vek.

    • Sistinasnight

      Totta, tästä on kyllä jonkin verran apua.

      Kannattaa yhdistää johonkin muuhun mikä auttaa, kuten omega 3-öljyyn ja 5-HTP-uuttteeseen.

    • voivoivoivoivoivoi

      Mikä siinä on, että aina pitää olla joku nappi tai aine, mitä napsitaan hyvän tai paremman olon toivossa? Nappi huuleen kun ahistaa... nappi huuleen kun tulee paniikki... nappi huuleen ettei tulisi ahistusta tai paniikkia. Normaalisti ihminen ei ole ahdistunut, ei panikoi ja elää tasapainoista elämää. Miksi sinä et kykene siihen? Kun osaat vastata siihen kysymykseen, olet askeleen lähempänä elämää ilman nappiriippuvuutta.

    • Artsi3897

      Elämäntilanteet vaihtelee ja välillä voi olla sietämättömiäkin aikoja. Silloin jotkut tarvii lääkettä avuksi. Jos joku saa esim.tauriinista helpotusta, niin sehän on hyvä juttu.

    • Kissat tarvitsee tauriinia mutta ei ihmiset.

      • HobinRood

        Taas joku höpöhöpötäti kommentoi asioista, mistä ei tiedä mitään.


    • Artsi3267

      Tosin jos tauriini olis tehokas, sitä media myllyttäis. Mut aina kantsii kokeilla eri vaihtoehtoja. Se on eteenpäin menemistä.

    • Tacc

      "Tosin jos tauriini olis tehokas, sitä media myllyttäis."

      Ei tuosta tehoa voi mitata, mutta jos itäsuomen yliopisto ja THL haukkuu jonkin luontaistuoteen niin siitä tietää että sillä luontaistuotteella on myönteisiä terveysvaikutuksia. Näin kävi mm. ubikinon (Q10) kohdalla muutama vuosi sitten.

    • Artsi3478

      Itse on katsottava auttaako luontaistuotteet. Oman kokemuksen mukaan luontaistuotteiden teho ei riitä, jos puhutaan oikeasta ahdistuksesta.

    • Artsi3241

      Laitoin teehen päiväannoksen teaniinijauhetta. Rauhoitti, mut vaikutus noin tunti. Sama kuvio oli tauriinilla kun aikoinaan testasin. Eli vaikutusaika on lyhyt.

      Serotoniinia(mielihyvähormoni) syntyy muuten 95 prosenttia suolistossa. Kantsii katsoa mitä suuhunsa laittaa!

    • Artsi2314

      Kahvi kannattaa vaihtaa jokatapauksessa vihreään teehen ja juoda sitä monta kuppia päivässä. Katsoo mitä tapahtuu. Kaikki on kotiinpäin.

      Kyllä teen teaniini rauhoittaa, tuo keskittymiskykyä ja parantaa aivotoimintaa. Kahvilan tekee rauhattomaksi ja vaikuttaa nukahtamiseen negatiivisesti.

    • AinaNiiAhistunut

      Minulla on tauriinijauhetta ostettuna, mutta en käytön alkuun kokeilemaan ole vielä joutanut, aina unohtuu, ja tarttis olla säännöllistä.
      Mutta siis paljonko tauriinijauhetta kerrallaan ja päivässä pitäis käyttää? Pikkulusikka, ruokalusikka, kauha?

    • AinaNiiAhistunut

      Mikä määrä tauriinijauhetta päivässä pitäisi käyttää ? Miksi missään ei kerrota kuinka paljon ja mihin aikaan päivästä, hmmm.

    • Artsi4786

      Aloita puoli teelusikallista aamulla ja illalla. Jos tehoo maksimi noin teelusikallinen aamuin illoin.

      • AinaNiiAhistunut

        Kiitti. Hyvä, kokeilen noin.


    • AinaNiiAhistunut

      "Aloita puoli teelusikallista aamulla ja illalla." Olen nyt ottanut tauriinijauhetta juuri noin, viisi päivää, ja mielestäni ihan pahin ahdistuskohtauksen kärki on ollut taittunut. Ahistus on jtk tasaisemmin vaivaavaa ja aattelenkin, että kuin kohtauslääkkeeksi tauriini, ja teaniinikin, varmaan hyvät. Tällöin ei tarvitse ottaa esim. mun tapauksessa lisä-xanoria, joka näin pysyy että vain 0,5 mg yöksi. Kohtauslääkityksenä toimii myös myös oikein vahva kamomilla- tai muu rauhoitustee, jota iso kuppi, ja myös keskioluen nopea kulautus. Noin on parempi kuin lisätä päiväkäyttöön bentsoa! Odottelen nimittäin kuitenkin, että jos elämä kantaisi, korjaisi ahdistuneisuusvaivaani parempaan malliin!? Käytännön keinoja? Myös kunnon lenkki auttaa kohtaukseen, jos saa ensin lähdettyä. Kiitän kuuntelusta.

    • Artsi3678

      Sit vaan teelusikallinen aamuin illoin ja juot vihreää teetä pitkin päivää noin 5 kupillista/päivä. Liikuntaa mukaan.

      Kerro viikon päästä mikä tilanne.

    • AinaNiiAhistunut

      Joo jatkan kokeilua. Nytkin on todella kamala ahistusolo, mutta ulos lähdössä. Mä en ehkä voi lisätä tauriinin kertamäärää, sillä se herkästi tuottaa närästystä. Nyt olen puoli teelusikallista sekoittanut johonkin pehmeään ja makeaan ja sietänyt näin sen. Jospa tauriinin vierellä alkaisin ottaa teaniiniakin, jonka tänään olen menossa ostamaan. Vihreään teehen mulla on ennakkoluuloja ja kokemuskin, että on pahaa, väkevää vattalle sekin. Ajattelen, että teaniini ilman tee-ainetta vattalle sopivampi. Jospa siis ottaisin kahta erilaista yhdessä, tauriini ja teaniini, ja sitten mulla on käytössä E-EPAkin. Vaikea on uskoa, ettei nämä yhteen sopisi, ovathan vaan tavallista ruokaa, luonnon aineita. Jaksua kaikille!

      • Artsi6787

        Onko tauriini auttanut?


    • Artsi5532

      Sekoita tauriini maitoon tai piimään. Ruokasooda on muuten hyvä närästykseen. Tauriinia pitää ottaa reilusti.

    • AinaNiiAhistunut

      Hei Artsi6787 ja/tai Artsi5532 , olen vihdoin täällä taas kommentoimassa. Kokeilin tauriinia em. tavalla noin viikon, mutta nyt se on jotenkin jäänyt taas. En tiedä sen vaikutuksesta. Voipi olla että jotakin pahinta ahdistuskohtauksen kärkeä taittaa, mutta tosiaan eihän apu ole pysyvä. Kyllä, saada senkin avulla yksikin tunti rauhallista oloa, on helpottavaa, yrittelen edelleen. Pidän jauheen edelleen lisänä kaiken muun yrittämiseni ohessa. - On ollut jokseenkin vaikeaa nyt ahdistus ja/tai masennuksen kanssa, mihin muuten liittyy ihan kummallinen kaoottinen tyhjyyden tunne. Olen sit yrittänyt käydä sitä päin, sitä kuulostelemaan. Miten te selviätte tyhjyys-ahdistuksen kanssa? Tämmöistä sisäistä oloa minulla ei ollut esim. viime vuonna. Kävin hiljan lääkärilläkin, eri syistä, ja kerroin myös ylipahasta olostani. Se sitten päätyi lievään (paino sanalla lievä) masislääkekokeiluun, mikäli haluan, ja sitä nyt mietin. Sillä, jos me laitetaan asioita rinnakkain, niin joskus ollee turhaa ns. kunnianhimoa yrittää elää ilman lääkettä. Tarvitsis päättää asiasta, sillä kaikki yhdessä hyvä. Muuten mä en jaksa. Meidän tällä palstalla miettivien tarvii aina muistaa, miten paljon eri syistä ihmisten onkaan elettävä jatkuvalla lääkityksellä, niin etteipä tehdä liian suurta juttua psyykenlääkkeistä? En tiedä. Mutta kun koko elämääni ajattelen, niin jotta psyykenlääkitystä on ollut olemassa, olen sentäs saanut pärjättyä ikään kuin muutkin kansalaiset, onhan se hyvä niin. Kiitos lukemisesta.

    • Artsi3677

      Samaa mieltä. Tauriini taittaa vähän ahdistusta, mut ei ole ratkaisu siihen.

      Itse ahdistuksen syyhyn vaikuttaminen, liikunta, ruokavalio, rentoutusharjoitukset, sos.kanssakäyminen. Jos nämä eivät auta, sit kannattaa kokeilla lisäksi masennuslääkettä. Bentsot toimivat toki parhaiten, mut niitä en ottaisi joka päivä.

    • kuismai

      Kokeilkaa mäkikuismaa, itellä kyllä piristää mut aiheuttaa myös levottomuutta ja sydämenjyskettä. Ei kyllä sovi monien muiden lääkkeiden kanssa et kannattaa varmistaa ensin.

    • Artsi7896

      Näin on. Mäkikuisma ehkä paremmin masennukseen koska piristää ja tuo virtaa kintaisiin. Ahdistuksessa ollaan taas enemmän ylikierroksilla eli kaikki rauhoittava/rentouttava toimii - ainakin mulla menee näin.

    • Tietäväherbbimies

      Tällä koodilla QDR741 iherb:istä alennusta n.10%

    • Katariina44

      Homeopatialla hoidetaan tehokkaasti masennusta ja ahdistustiloja, mutta hoito on aina yksilöllinen ja vastaa koko oiretotaliteettia (mieli ja keho). Ei kannata itsekseen kokeilla eri aineita, koska niitä on yli 3000. Hyvä homeopaatti auttaa löytämään kullekin sopivan lääkeaineen, joka voi olla esimerkiksi jokin kasvi (kuten Chamomilla), mineraali (Gallium, kulta tai jade) tai eläinaine (sudenmaito). Ennen vastaanotolle menoa kannattaa pitää oirepäiväkirjaa, johon kirjaa kaikki pienetkin oireet ylös: kivut, kutitukset, ihottumat, tinnitukset, ruoka-ainemieliteot, pelot, unet jne.

    • RiskoEehelä

      Järjettömistä paniikeista ja peloista kärsinyt vuosikausia. Ajattelin vielä luonnontuotteilla kokeilla. 100% varma en ole mikä vaikutti, koska löin smoothieen:

      https://www.sportheavy.fi/product/989/supermass-nutrition-pro-meal-1kg
      https://www.sportheavy.fi/product/6824/m-natural-greens-200-g
      https://www.sportheavy.fi/product/6825/m-natural-arctic-berries-200-g
      https://www.sportheavy.fi/product/4126/self-tauriini

      Annostelin kaikkia pakkaukissa tulleen mitallisen eli tauriinia tuli gramma.
      Näin alkuun ainakin voittaa jopa 2mg rivatrillia johon kyllä on toleranssia, tuli jopa rivatrillin alkuaikojen kaltaista euforiaa "sivuoireena". Erittäin skeptisenä lähdin kokeilemaan kun oikein mistään ei ole ollut apua, mutta noin 15min juoman kittaamisesta alkoi seesteisyys. Päätin jakaa koko listan, koska vaikutus yksinkertaisesti yllätti miehen. Samanlaisena jos jatkuu niin saa heivata rauhoittavat lääkkeet pois. Jos oot bentsokoukussa ja elämä alkaa lähennellä hvettiä suosittelen kokeilemaan. Joko joku puutostila ollut päällänsä tai tauriini vaikuttaa ensikosketukselta pirun tehokkaalta ahdistuksen hoitoon.

    • Anonyymi

      Poikani söi vuosia SSRI lääkkeitä ja sitten luin teaniinista, ei siis tauriini, ja niin sai jäädä lääkkeet pois kun rupesi käyttämään. Oli vihainen minulle et miksi en aikaisemmin hänelle tuota antanut mutta kun kaikkea ei valmiiksi tiedä ennen kuin joskus sattumalta ”törmää”

    • Anonyymi

      Olen kärsinyt ikäni ahdistuksesta.
      Olen liikunnallinen ja syön terveellisesti.
      Kävin laajat verikokeet antioksidantti klinikalla joulukuussa ja minulle määrättiin tauriinia.
      Muutaman kuukauden käytön jälkeen tajusin että ahdistus on poissa. On mahtava olo.

      • Anonyymi

        Hei, mistä ostit ja minkä merkkistä, kiinnostaa kovasti.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei, mistä ostit ja minkä merkkistä, kiinnostaa kovasti.

        Käytän life extension tauriinia 1000mg,
        2 tablettia illalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei, mistä ostit ja minkä merkkistä, kiinnostaa kovasti.

        Käytän life extension tauriinia 1000mg,
        2 tablettia illalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei, mistä ostit ja minkä merkkistä, kiinnostaa kovasti.

        Käytän life extension tauriinia 1000mg,
        2 tablettia illalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei, mistä ostit ja minkä merkkistä, kiinnostaa kovasti.

        Käytän life extension tauriinia 1000mg,
        2 tablettia illalla.


      • Anonyymi

        Merkillä on väliä näissä hiven ja vitamiineissa.
        Itse käytän niitä mitä klinikalla määrättiin.
        Life extension tauriini 1000mg toimii minulla.
        2 kapselia illalla.


    • Anonyymi

      Kiitos 👍

      • Anonyymi

        Käytän life extension tauriinia 1000mg.
        2 tablettia illalla.


      • Anonyymi

        Life extension tauriini 1000mg toimii minulla.
        2 kapselia illalla.


    • Anonyymi

      Life extension tauriini toimii minulla.
      2 tablettia illalla.

    • Anonyymi

      Ohhoh,tuli monta kertaa vastaus.
      Ensin ei meinannut lähettää.
      Klinikalla kyllä painottivat että merkillä ON väliä.
      Tietävät varmasti että ne hivenaineet mitä määrätään on tehokkaita ja hyviä.
      Omat tulokset kyllä puolesta puhuvat.

    • Anonyymi

      Luontaistuotteita, jotka ovat minua auttaneet ahdistukseen ja unettomuuteen (ketjun aiheena olevaa tauriinia en ole vielä kokeillut):

      -Valeriaana, isolla väh. 1000 mg annostuksella, paras teho uutteena jota voi itse annostella ja jossa ei ole lisäaineita, luontaistuotekaupoista
      -L-teaniini, 300-900 mg, voi ottaa reilusti ilman haittavaikutuksia
      -Magnesium voiteena, tablettimuotoiset aiheuttavat minulle vatsavaivoja. Magnesium illalla unettaa ja rauhoittaa. Magnesiumjalkakylpyhiutaleet jättävät taivaallisen rentoutuneen olon:)

      -Spesiaalikonstina ahdistukseen kylmä vesi: kädet ranteita myöten vatiin jossa jääkylmää vettä, mielellään myös kasvot, pidetään näin ja pidätetään hengitystä puolisen minuuttia tai sen verran kuin jaksetaan. Toistetaan tarvittaessa. Konsti aktivoi palleahengityksen ja sen myötä parasympaattisen hermoston. Tietoa tästä terapioissakin käytetystä rauhoittumiskeinosta löytyy googlaamalla "diving reflex" eli sukeltajarefleksi.

      Ahdistus on pakkautunut ajan kuluessa jännitykseksi lihaksiin. Joten hieronta ja liikunta:

      -Hierontapallot: iltaisin "piikkipallolla" jalkapohjahierontaa ja hartioiden rentoutusta makuulla esim. lukiessa. Mahtava keino parantaa unenlaatua. Hierontapalloja saa marketeista muutamalla eurolla, tennispallokin voi alustavasti auttaa. Ahdistukseen näppärä keino on pitää pientä piikkipalloa mukana esim. ajaessa tai istuessa julkisessa kulkuvälineessä. Samalla mieli saa askarreltavaa, kun räplää palloa takin alle selkänojaa vasten niin ettei ympärilläistuvat huomaa :) Hierontapallo on liikennevälineessä muuten todella toimiva, koska auton tai junan tärinä saa pallon liikkumaan sopivasti selkää ja lapaluita vasten niin ettei itse tarvitse tehdä muuta kuin nojata.

      -liikunnan kohdalla tärkeää huomioita rentoutus. Ks. hierontapallo. Kunnollinen ravistelu liikkumista ennen ja jälkeen on todella tärkeää, jos haluaa että liikunta auttaa vähentämään ahdistusta. Googlatkaa "tärinäterapia", tai TRE-terapia.

      -ravinnolla on merkitystä. Tässä yksi linkki:
      Psykobiooteista apua ahdistukseen ja masennukseen
      https://madinfinland.org/psykobiooteista-apua-ahdistukseen-ja-masennukseen/

      • Anonyymi

        Mutta lopuksi täytyy todeta, että koska ahdistus kuitenkin tulee elämäntilanteesta ja elämässä tapahtuneista vastoinkäymisistä, ihmissuhteiden ristiriidoista, menetyksistä jne., niin eihän siihen mikään pilleri, luontaislääke tai fyysinenkään konsti ole varsinainen ratkaisu. Kunhan helpottaa. Terapiasta voi olla eniten apua, kun vain ensin löytää sopivan terapeutin. Jos on läheisiä, joiden puoleen kääntyä, niin hyvä, mutta useimmilla ahdistuneillahan ei sellaisia läheisiä riittävästi ole, eikä se ole oma syy:) Terapiaan kannattaa mielestäni koettaa tsempata itsensä, vaikka Kelan tuella, siinä on oma vaivansa ja terapeutin löytäminen ei ole helppoa kun se on monesta asiasta kiinni milloin terapia toimii, mutta silti, siihen suuntaan kannattaa yrittää...


    • Anonyymi

      Ostin Lifestä Taurine 500mg gree form, ohjeessa yksi päivässä, uskallanko ottaa kaksi?
      Olen nyt parina iltana ottanut magnesiumin kanssa ja olen nukahtanut hyvin.
      Olen juuri lopettanut Truxalin.

    • Anonyymi

      Vastaan itselleni 😀, otin 1000mg eli kaksi kapselia tässä illalla, aika voimakas ahdistus hävisi kuin olisi ottanut Temestan, erikoista.

    • Anonyymi

      Semmonen tunne että tauriinia tuli käytettyä salivuosina jauheena sai bodykaupoista. Vaikutuksesta en ossa sanoa mitään kun silloin olin kuningas jo muutenkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1681
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1309
    4. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1307
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1305
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe