Hyökkäys lörtsyjä vastaan lerpahti

Niin ettei kaikki sabotaasi-ehdotukset kuitenkaan aina läpitte mene.

15

59

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • liikaajo

      Tämäkin taas osoitti miten monessa laitoksessa ja valtionhallinnossa on tyhjäntekijä johtajia vielä laumoittain tekemään naurettavia esityksiä . Toivotaan että luuta lakaisee rankalla kädellä näitä älykääpiöitä pellolle.

    • Lorena*

      Cöpenick@

      Hyvä kun mainostat lörtsyjä, savonlinnalaisten tuote se on. Kuori vain on ohuempi kuin lappeenrantalaisten lihapiirakassa, molemmat hyviä.

      Suosittelen avaamaan ketjun "Rönttösiä ja Pyöröjä". Sivulta löytyy linkki Värtsilän sanomiin jossa ALPO kertoo miten kävi hänen uteliaisuudelleen maistella Kopare-keittoa. Päivä on pelastettu kun jutun lukee !

      Jostakin luin erikoisuudesta "Hirventurpasyltystä" mutta ei ohjetta, mainittiin vain hirventurpaa poron kopareilla, ei tarvitse liivatetta sylttyyn käyttää kopareet ajavat hyytymisen.

      • capt. cöpenick

        Koparakeittokin on vielä maistamatta. Googlessakin se tunnetaan. Lörtsyt ovat kauppiaiden mukana kulkeutunut laajalle alueelle.
        Kouvolan Prisman ulkotilamyynnistä olen ostanut omenalörtsyjä ja hyviksi havainnut. Nimikin sopii eteläkarjalaisuuteen.


    • sitroen.

      Ja taas sai moni Virkamies kulutettua aikaansa jotakin puuhastellessaan. Taisi oikein tuntea mielihyvää ja onnistumisen tunnetta saavutuksistaan. Kuinkahan paljon tuohon meni verorahoja kun kaikki lasketaan?

      Mehän sen kaiken maksoimme. Halusimme tai emme.

    • Keravan valkosipulifestareilla tutustuin savonlinnalaisiin lörtsyihin ja yllätyin. Sitä ennen olin uskonut H:gin kauppatorin lihapiirakoiden olleen Suomen parhaita, mutta lörtsyt veivät kyllä voiton!

      Ohut kuori, ja sisuksen runsaus hyvine mausteineen oli kerrassaan maistuva. Toki oli valkosipulillakin osuutensa makuun.

      Sitävastoin tuo koparekeitto näyttää epäilyttävältä:D Ehkäpä se siansorkkien tapaan on sittenkin syötävää, vaikkakin nuo kavioiden kärjet siinä lautasella näyttävät hiukan iljettäviltä.

      Lybäckissä söimme mieheni kanssa keitettyä sianpotkaa, jonka ulkonäkö harmaasuolattuna oli kaikkea muuta kuin kaunista. Tutiseva harmaa hyytelöitynyt pahkura lautasella, mutta maku aivan herkullinen, parin bratwurstin ja hapankaalin kera. Vaahtoavan oluen kanssa herkuttelimme osan potkasta, eihän sitä kokonaan jaksanut meikäläinen edes syödä.

      • ky.sy.mys

        Mikähän tuo Lybäck on, varmaan joku ruotsalainen kaupunki ?


      • ,,,,,,
        ky.sy.mys kirjoitti:

        Mikähän tuo Lybäck on, varmaan joku ruotsalainen kaupunki ?

        Lyypekki = kaupunki Saksassa.


      • outoa on
        ,,,,,, kirjoitti:

        Lyypekki = kaupunki Saksassa.

        Sen saksalainen nimi on Lübeck. On se outoa että jos on noin tunnetussa kaupungissa käynyt, ei edes nimea oaa kirjoittaa.


      • trai trai tral-ll-la
        outoa on kirjoitti:

        Sen saksalainen nimi on Lübeck. On se outoa että jos on noin tunnetussa kaupungissa käynyt, ei edes nimea oaa kirjoittaa.

        Tattista vaa!

        Kyllä veti suupieliä mukavasti korvien suuntaan.


      • ,,,,,,
        outoa on kirjoitti:

        Sen saksalainen nimi on Lübeck. On se outoa että jos on noin tunnetussa kaupungissa käynyt, ei edes nimea oaa kirjoittaa.

        Niin tai näin, itselläni on tapana Googlettaa esim. kaikki nimet, joiden oikeinkirjoituksesta olen epävarma.


    • Lübeck todella saksaksi, tuo Lyypekki tuntuu niin oudolta, eipä tosiaan tullut tarkastettua:D

    • Lyypekissä kävin

      On se nyt pikkumaista touhua tarkastaa jokaisen kirjoittamansa sanan oikeillisuus!

      Jos kirjoitan käyneeni Hesassa, tiedätkö mitä se tarkoittaa.

      Jo on mennyt pikkumaiseksi tämäkin sivuston kirjoittajien opettaja, on kuin tuo Eviran touhu, kärpasenpaskan kokoisia asioita jauhetaan.
      Jos edes olisit siitä Lyybekistä asiaa kirjittanut, mutta kun vain toisen kirjoitusvirhettä... on aikoihin eletty.

      • pan peter

        Olen nauranut vatsani melkein tärviölle sen ope-kirjoittajaohjaajan ketjulle. Että niinkuin itsekritiikki kaikkoaa kuin huono haju Saharan tuulessa.

        Kyllä me kirjoittajat olemme erittäin s u v a i t s e v a i s i a ja hienotunteisia koska tiedämme tämän johtuvan korkeaniän tuomasta suuruusharhasta., etten sanoisi peräti pösilöformiasta.


      • ||||....

        Annahan ihmisten kirjoittaa ja tarkistaa, kuin tykkäävät.
        Minulle riittää, että teen kuin teen, muut omillaan.

        Aivoille on terveellistä, että niitä käytetään.
        Suosittelen kaikille!


    • En tuosta loukkaantunut ollenkaan. Nauratti itseänikin, kas kun ruotsiksi se kirjoitetaan noin:D, olen käyttänyt sitä lähes 40 vuotta elämästäni.

      Pikkujuttuja sinänsä, huvittaahan se vain:D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1498
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      39
      773
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe