Minä tapan eläimiä ilman omantunnon tuskaa

Kolkkavasama

Kun työttömyys on iskenyt olen aikani kuluksi alkanut tappaa riistaa syödäkseni.
Täysin legitiimisti, eettisesti ja humaanisti nirri pois kun kohdalle sattuu.

Mukavan lisänhän se tuo ruokapöytään, puhdas, maistuva riista.
Riistapadat ovat herkkua. Saaliskauden loppuessa otan räystäällä kuivattua lapaa ja veistelen siitä lisuketta keittoon.
Paisteja on myös pakkasessa josta lihanhimon yllättäessä syntyy K-menun tai pitsan korvike.

Toinen jalo harrastus jonka parissa viihdyn on kalastus.
Ei sellainen Pääkköstely jossa revitään kala puolikuoliaaksi ja päästetään riutumaan takaisin, vaan kun kalaa saadaan se myös syödään.
Syön kaiken pyydystämäni kalan, myös roskakalat. Pilkkiahvenista patakukkoa, särki säilyy, suolattuna kuivattuna pitkiä aikoja.
Kutusärkiä saakin kevätvesistä lähes rajattomasti.

13

115

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mikä on

      Hieno harrastus huvi ja hyöty.Mutta miksi kommentti että tapat ilman omantunnon tuskaa?

    • Kolkkavasama

      Sen vuoksi että minuun ei ole istutettu syyllisyyden tuntoa minkään järjestön tai perheeni taholta.
      Lisäksi olen jo lapsesta pitäen tottunut näkemään teuraselaimiä ja riistaa ruokana.

      Jos teurastamista pidetään tabuna kuten monet intoilijat tuntuvat pitävän, miksi kukaan sellainen voisi syödä lihaa tai lihatuotteita.

      Sen lisäksi olen tullut tulokseen että riistaa suomessa riittää halukkaille.

      • ethos?

        Käytät luonnonantimia selviyäksesi, joten minkä vuoksi pitäisi tuntea syyllisyyttä?
        Tuntevatko muutkaan eläimet syyllisyyttä selviytymisestään?

        Jos käyttäisit muita maapallon asukkeja koristautumiseen tai arvosi sekä elintasosi ylläpitämiseen ja näyttämiseen, niin asia olisi toinen.


    • Eläinten ystävä

      On kummallista miten kaikki elaimet yritetään "inhimillistää".
      Se alkaa satukirjoista jatkuu eskarissa ja edelleen kaikenlaisissa animalioissa.

      Eläin varsinkin villi on kaikkea muuta kuin inhimillinen. Villin elimen selviytyminen on julmaa ja raakaa, luonnossa ei ole varaa pehmoiluun.

      Heikko tapetaan ja syödään parempiin suihin. Lyhyt elämä on julmaa taistelua henhissäpysymisestä.

      Kummallisinta on kotieläinten päästäminen luontoon. Siellä onneksi suurin osa tulee luonnon oman lainalaisuuden mukaan tapetuksi tai kuolee nälkään.

      Tosin eihän sellaista eläinakktivistia voi syyttää joka karkuuttaa kotieläimen koska hän on vain aivopesun uhri, pahimmillaan jonkun eturyhmän värväämä.
      Omilla aivoillaan ajattelemaan kykenemätön.

      • asdfasdf

        on järjenköyhyyttä luulla että mikki hiiri ja aku ankka on todellisia,silloin pitäisi jo hakeutua psykiatrille.
        ja edelleen on järjenköyhyyttä että nykyisin luontodokumenteissa ei näytetä miten käy saaliseläimille kun pedot pistelee niitä elävältä,realiteetit unohtuu entistä pahemmin.


      • ethos?

        "Eläin varsinkin villi on kaikkea muuta kuin inhimillinen"

        Inhimillisyys on ihmisen tekemä määritelmä oman katsomuksensa suhteen.

        Jokin toinen laji voi mielestään olla "inhimillinen" riistäessään elämän alempiarvoiselta lajilta, joka syö esim. hjeinää ravinnokseen, kun taas toisen "kehittyneemmän älyllisen elämänmuodon" mielestä me "Homo Sapiensit" saatamme olla niitä villejä ja "kaikkea muuta kuin inhimillisiä".


    • mmmuhhhh888888888888
      • asdfsghj

        Nuo on ihmisen keksimiä lakeja.

        Jokaisella perheemme lemmikillä on ollut tunteita. Tunnistavat esim. itsensä peilistä.(ainakin kissat ja koirat) Sielusta en tiedä, enkä välitä, kun en sellaiseen usko.

        Ihmiset joilla ei ole lemmikkejä, valehtelevat tuolla tavalla. Eivät ole itse nähneet ja seuranneet eläinten käytöstä.


      • Merman

        elisa/kirja/luonnonlait ???? Lähde? Oikeasti ;)


        Istupa hetkeksi alas ja yritä löytää itsestäsi MYÖTÄTUNTO. Toki voi olla niinkin, ettet tunne sitä edes omaa "lajitoveriasi", ihmistä kohtaan. Mutta silloin vikahan on sinussa.

        Jokaisella eläimellä on tunteet, tajunta ja sielu.

        Toivon, että löydät itsestäsi saman.


      • Merman kirjoitti:

        elisa/kirja/luonnonlait ???? Lähde? Oikeasti ;)


        Istupa hetkeksi alas ja yritä löytää itsestäsi MYÖTÄTUNTO. Toki voi olla niinkin, ettet tunne sitä edes omaa "lajitoveriasi", ihmistä kohtaan. Mutta silloin vikahan on sinussa.

        Jokaisella eläimellä on tunteet, tajunta ja sielu.

        Toivon, että löydät itsestäsi saman.

        Millä muulla ku hippilogiikalla aattelit ton todistaa? Korostaen KAIKILLA.


    • suoajelija

      Minun mielestäni Akut ja Mikit on kauhean kivoja ja Roope- setäki o kiva.
      Sitten mä tykkään piänistä kaneista ku ne katsoo silleen hellyttävästi täyttä tyhjyyttä osoittavilla mulkosilmillään.

      Sit mä tykkään possunkyljyksistä ihan sikana.

      Variksista mä en oikeen tykkää kun niillä on niin kamala ääni.

    • Painu v...uun

      Mäkin tapan ja suolistan vapaa-ajallani metsästäjiä ja kalastajia. En kyllä syö niitä, ne haiseekin niin pahalle. Ja on rumia.

    • adonis6

      Sydämetön tappaja

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5065
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3187
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1305
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1257
    Aihe