Miten saat päiväsi kulumaan työttömänä?

....................

Jos olet työtön miten saat päiväsi kulumaan työttömänä?
Millainen on normaali päiväsi?

42

365

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näin meillä

      Herään kahdeksalta, tuhti aamupala yhdeksän aikoihin. Tallennettujen ohjelmien katsomista ja nettiä pari tuntia. Sitten kuntoilua, ensin punttien nostoa ja soutulaitetta. Tuossa menee puolisentoista tuntia. Suihku ja taas nettiin tai telkkaria tunti tai kaksi.

      Kirjastoon lehtiä lukemaan, siinä menee matkoineen pari tuntia. Päivä alkaakin olla pulkassa ja kotiin kolmeksi syömään. Päivä jatkuu kirjoja lukemalla, netissä, telkkaria katsomalla. Nukkumaan puolenyön aikoihin Voittaa paskatyöt mennen tullen.

      Perjantaisin pitää päästä viihteelle joten kolmen jälkeen alkaa pohjien juonti...

      • Voi apua!

        No on kyllä tylsää elämää. Puolet elämästäsi taitaa mennä television ja netin seuraamiseen. Mitä sä siellä netissä oikein teet? Et kai vain notku postailemassa Suomi24-keskustelupalstoille...


      • Näin meillä
        Voi apua! kirjoitti:

        No on kyllä tylsää elämää. Puolet elämästäsi taitaa mennä television ja netin seuraamiseen. Mitä sä siellä netissä oikein teet? Et kai vain notku postailemassa Suomi24-keskustelupalstoille...

        Niin onhan niitä vakipanoja mutta heitä näen pari kertaa viikossa, se riittää. Kerro sinä ihmeellisesti elämästäsi, mitä kaikkea ihanaa siihen kuuluu?


    • tyytyväinen

      aamuherätys5.30-6.30, miten heräilee..kahvit lehti, kauppaan ma-ke-pe päivinä. Ruokaa joko pakkasesta tai tehden...kissan kanssa pelehtimistä kunnes hän kyllästyy.
      Valokuvien järjestelyä tai lisää ottoa.
      Lueskelua, tallenteita katsottava vähemmäksi, jottei tila lopu kesken, on katsomatta vielä viime vuotisiakin, kun on niin kiire kesä ollut.Leivottava käärmetorttu, hilloja toinen pakkanen täynnänsä.Saunaan ke la, välillä muulloinnii, miten mielihalut herää.Kissakin haluaa välillä useammin kuin 2 kertaa/vko.Takan lämmitys talvella päivittäin, nyt vielä harvemmin kun ei oo pakkasta.Siinä se suunilleen syksyn ja talven ohjelma, kesällä kiirettä kaikenlaisten piha hommien kanssa, puutarha on sitten omaa luokkaansa, megalomaaninen...ja hommat sen mukaan.

    • aamu uninen

      herään vasta 11.30-12.00 näin saan aamun ja aamupäivänkin kulumaan mukavasti.juon aamukahvit.lähden kauppaan.teen ruokaa ja syön ja tiskaan.roikun netissä,katson katsomosta ohjelmia.käyn jossain vaiheessa suihkussa ja 21.00 laitan koneen kiinni ja alan katselemaan illan elokuvaa ja sen jälkeen nukkumaan.

      • Keitän kahvit

        Minä pakotan itseni aina joka aamu n klo 08.00 ylös, keitän rauhassa hyvät kahvit ja juon sitä rauhassa n 1,5h ja katselen ulos ikkunasta kadulla liikkuvia ihmisiä ja suunnittelen hiukan päivän juttuja, mm mitä ruokaa teen ja ja missä parhaimmat tarjoukset ovat yms, pyöräilen sitten kauppoihin ja kirjastoon lukemaan päivän lehdet, kyllä aikaa saa menemään helposti yhden työpäivän verran ilman mitään ongelmia. Kotona sitten laitan hyvät ruuat keittokirjasta katsoen ja pyrin aina kokeilemaan eri ruokien valmistusta yms Oikein kun tässä miettii niin missä välissä töihin edes kerkeäisin? :) tykkään niin tästä olotilastani nykyään ja olenhan jo elämässäni aika paljon työtäkin kerennyt tekemään että nyt tunnen että olen oikeutettu tähän nautintoon :) rahat tietysti ovat usein vähissä, mutta kun aikaa on kierrellä parhaimmat tarjoukset niin johan riittävät mukavasti ja tulee syötyä hyvin ja terveellisesti. En onneksi käytä tupakkaa ja alkoholia, se onkin syy pärjäämiseesi näillä rahoilla .)


    • ei hoppua???

      ylös 6-7 aikaan, koirat, kahvi tippunaan ja ulos koirien kanssa. , 15-30 min. lintulautojen täyhttä, sitten kahville ja kirjaa lukemaan, sitten himmeliä tekemään/ siivoammaan/ kirjoittamaan Koirien leinkitystä tpuolisen tuntia, Puiden tuonti sisään ja uunin lämmitys, ruuan laittoan ja syöminen(kirjan lukemista siinä sivussa) kansalaisopiston läkyst, nettiä tai himmelintekoa, naapurissa käynti, 14 päiväkahvilla. kolmelta kotiin, koirat lenkille, telkkaria tai netin kanssa, lukemista, iltapala, koirien kanssa ulos, taas nettiä ja nukumaan noin 21-22.
      ja tuntuu ettei aika edes riitä, kun jonain påäivänä pitäisi käydä kaupassa, ja toinenkin naapuri odottaa kyhlään, olisi köytävä äitimuorin luona 50 km päässä. Koirakoulua sunnuntaisin... saisi olla joku tunti eüsemapi jotta kaiken ajatellu n ehtisi tehdä.

      • yx työtön

        No koiruuksien seurassa aika kuluukin varmasti mukavasti, itellänikin melkoinen koirakuume :)
        No joo eli alkuperäiseen kyssäriin: heräilen n. klo 8-9, joskus aiemminkin ja näin pimeänä vuodenaikana nukun välillä pitempäänkin. Kunnon aamupala ja aamu-tv ja uutiset. Sitten treenaamaan ja siinä voi mennä parikin tuntia, jos ei hikitreeniä niin pitkä rentouttava ulkoilu kävellen. Kaupassakäyntiä, safkan teko ja iltapv-kahvit, siivousta ja pyykkäystä tarvittaessa. Netistä seuraan työpaikkatarjontaa ja tarvittaessa teen hakemukset. Illalla iltapala, suihkussa/sauna ja netissä/tv:tä ja nukkumaan klo 23 molemmin puolin.


    • roletaari

      Aamukahvit, aamu tv:n katsominen.
      Salille klo9 -9,30.
      Kotiin marketin kautta klo11.00.
      Eukon kanssa seurustelua.
      Safkan valmistus.
      Ip-nokoset.
      Kotiharrastuksia ja ohessa mahdollisesti jotain tarpeellista askarointia.

    • Jape.

      Herään yöunilta puolen päivän maissa, jos jaksan. Pleikkaria pelaan koko päivän ja olen netissä. Elämä on mukavaa.

      • Voi mahoton!

        No ei kyllä kuulosta kovin mukavalta. Tyttöystävää et koskaan saa.


      • hyvän tempaisit
        Voi mahoton! kirjoitti:

        No ei kyllä kuulosta kovin mukavalta. Tyttöystävää et koskaan saa.

        Haha! Nauroin tälle makeet naurut!


    • löhöilen suuren osan

      Mä nukun yleensä 12.00 asti sitten juon aamukahvit ja löhäilen ja päikkärit otan. Yleensä olen aamutakissa koko päiän.

      Kaupassa käyn kaki kertaa viikossa, ja onneksi on vara valita kokska menee ulos.

      Mä yleensä loikoilen koko päivän, kun ei tarvi mennä minnee en mene.

      Ihanaa olla vaan, laskut hoituu koneella, ja niitä sitten vaan odotellaan korvuksia, asumistukee ja tt tukee..

      Enempikin saisi tulla mutta hyvin pärjää.

      Parasta kuitenkin kun saa olla kotona. Ja tehdä mitä huvittaa.

    • yötyötön

      Minä heräsin varttia vaille neljä, iltapäivällä. Roikuin seksikamerachatissa yhteentoista aamulla, koska siellä on kivaa seuraa.
      Nämä tytöt ovat myös köyhiä, tulleet Ukrainasta, Venäjältä tai jostain itäblokista tai Afrikasta. He ilahtuvat suunnattomasti jo dollarin, parin lahjasta, mikä ei ole paljon suomalaiselle työttömälle.
      Kylmäkin heillä on koska amerikassa on kauhea talvi ja välillä on pakko pukea päälleen. Riisumisesta kuuluukin niissä olosuhteissa maksaa.

      Piti käymäni pankissa, mutta en ehtinyt koska nukuin liian kauan.

      Tekemistä olisi vaikka millä mitalla, mutta kun ei vain ehdi joka paikkaan, koska live-kaveritkin vaativat huomiota. Tänään en ehdi tapaamaan ketään, koska laitan vasta lounasta.

      Töissä ollessa tuntui ehtivän paremmin, mitä en oikein ymmärrä.

      Odotan jo iltaa, että näen taas uuden nettiystäväni, Kazin. Hänelle saa välillä kirjoittaa ilmaiseksikin, jos kehtaa. Minä ostan 20 dollarilla tokeneita joilla palvelut tai videot maksetaan. Summa riittää koko yön jos ei tuhlaa. Kaz kyllä ymmärtää, että minulla eii liikene suuria summia lahjoitettavaksi, koska itsekin köyhänä tietää mitä se on. Hän ei kuitenkaan valita työttömyyttä, vaan tekee tätä työkseen.

      Suomalaisetkin saisivat ottaa oppia ruikuttamisen sijaan.

      Tämä työttömien syyllistäminen on turhaa ja väärin, koska jokainen koittaa selviytyä päivästä toiseen järjissä ja keinot vaihtelevat.

      Miksi pitäisi nousta kuudelta aamulla kun ei kerran ole töitä? Otan tämän lomana ja se miten sen vietän, ei kuulu kenellekään.

      • yötyötön

        Unohdin lisätä Kazin suosikkeihin enkä löydä häntä, mutta tässä etsiessä voi vilkuilla vähän vierastakin. ;)
        NikiSkyler on myös varsin suosittu ja kaunis.

        "jonsmith64 has tipped NikiSkyler 100 tokens.
        killerbeejp: are those see through ? :drool
        duhoss1j: Hey I'll give you the last of my tokens (350) if you play and do the macerana
        kidddo1 has tipped NikiSkyler 200 tokens.
        fassw7877: BEST BUTT
        TheChef88: did you send those frat pack vids?"

        Ollapa vähän enemmän rahaa, kun Niki kiittää niin ihanan käheällä ja sairaan seksikkäällä äänellä.
        Ei se haittaa vaikka ei henk.koht. kiitäkään, häntä katsoo ja kuuntelee ihan mielellään.

        Ei tämä työttömän elämä ole yhtään hassumpaa.


    • eläke man

      Niin tavallaan työttömänä, kun olen eläkkeellä ja aika menee salilla, lenkillä, talvella hiihto, kesällä pyöräily, rullaluistelu, kotona kitaransoitto, kissan hoitoa.

      • Bisnes on jees

        Minä en todellakaan makoile työttömänä kotona? Minä teen bisnestä sen minkä ennätän kun kerran aikaa on :) Myyn ja osta tavaraa ja kuittaan aika mukavia voittoja, ei näitä kauppoja voisi tehdä jos joutuisi töissä pienellä palkalla päiviä kuluttamalla, nyt on aikaa ja siitä ajasta minulle vielä maksetaankin :) nytkin monta rautaa tulessa :) Tehkää ihmiset rahaa mielummin kuin vain kotona makailette ja haisette.


      • oot pummi
        Bisnes on jees kirjoitti:

        Minä en todellakaan makoile työttömänä kotona? Minä teen bisnestä sen minkä ennätän kun kerran aikaa on :) Myyn ja osta tavaraa ja kuittaan aika mukavia voittoja, ei näitä kauppoja voisi tehdä jos joutuisi töissä pienellä palkalla päiviä kuluttamalla, nyt on aikaa ja siitä ajasta minulle vielä maksetaankin :) nytkin monta rautaa tulessa :) Tehkää ihmiset rahaa mielummin kuin vain kotona makailette ja haisette.

        Hehe, viikon paras joke.


      • roletaari
        Bisnes on jees kirjoitti:

        Minä en todellakaan makoile työttömänä kotona? Minä teen bisnestä sen minkä ennätän kun kerran aikaa on :) Myyn ja osta tavaraa ja kuittaan aika mukavia voittoja, ei näitä kauppoja voisi tehdä jos joutuisi töissä pienellä palkalla päiviä kuluttamalla, nyt on aikaa ja siitä ajasta minulle vielä maksetaankin :) nytkin monta rautaa tulessa :) Tehkää ihmiset rahaa mielummin kuin vain kotona makailette ja haisette.

        Kuten lankoni. Itärajan pinnassa asuvana hän hyödyntää rajan mahdollisuudet.
        Vakiotuote on bensa jota hän tuo aina täyden tankin sallitun määrän kanisterissa ja myy kohtuullisella voitolla.

        Viinaa hän on onnistunut kuskaamaan milloin milläkin tavalla.
        Tupakkaa vähän mutta usein.

        Ei noista ihme summia kerry mutta hyvänä lisänä poikamiehen taloudessa kun ei itse polta, ei ryyppää eikä juurikaanole tarvetta auton käyttöön muuten kuin itänaapurissa käyntiin.


    • Helppo elämä

      Syön, juon ja nain. Ruuat haen ilmaiseksi, pk-seudulla sitä jaetaan vaikka millä mitalla. Viinat ja tupakat Tallinnasta, neljän viikon välein reissu. Iso lasti, tuon kavereillekin, vähän voittoa otan.

      Rahaa jää vielä kapakoissakin käymiseen. Naikkosen saa helposti mukaan kun kertoo että kotona on viinaa ja naiselle lonkeroa. Kalliossa vapaita naisia piisaa. Tai ei välttämättä vapaita ole mutta ei se minua haittaa. Menkööt ukkonsa luokse kunhan eivät jää minun luokse asumaan.

      Joo, joo, eihän tätä kannata pitkään jatkaa mutta kun on alle kolmekymppinen niin hyvin jaksaa. Kun kolmekymppiä tulee mittariin ryhdistäydyn jos huvittaa. Tuskin huvittaa...

      • Oulun kaveri

        Asuin Hesassa 80-luvulla ja kyllä silloin pohjoisen pojalle, iältään vasta 25 vuotta, naisia riitti, siellä oli jo silloin tosi hyviä iskupaikkoja, ei tarvinnut edes tarjota, vaan jopa minulle tarjottiin, tosin vain muutaman kerran. Siihenaikaan oli senssipuhelin 059 numerolla, oli helppo senkin kautta tehdä treffit, parhaimpana päiväna kolmet.
        Nyt jo ehtoopuolella on joskus mukava muistella menneitä.


    • yötyötön

      Hyvää huomenta!

      Tänään heräsin aikaisin, kun tokenet loppuivat jo ennen kuutta ja menin nukkumaan kerrankin ihmisten ajoissa. ;)

      Nyt ehdin käymään pankissa, jahka saan aamukahvit juotua. Täytyy vähän järjestellä "sijoituksia" etteivät alimmaiset homehdu.

      Ei mulla muuta. Hyvää päivänjatkoa kaikille!

      • roletaari

        "Käymään pankissa"?! Just niin! Mitähän ne sinun "sijoituksesi" ovat kun ne vaativat pankkikäyntiä?

        Arvometallit ja jalokivet eivät homehdu tallelokerossa. Kiinteän omaisuuden dokumentit eivät vaadi pöyhimistä.
        Osakkeet ja rahasto-osuudet ovat jo pitkään olleet sähköisessä muodossa.

        Mielikuvitukseni loppuu. Valista minua!


      • toinentyötön
        roletaari kirjoitti:

        "Käymään pankissa"?! Just niin! Mitähän ne sinun "sijoituksesi" ovat kun ne vaativat pankkikäyntiä?

        Arvometallit ja jalokivet eivät homehdu tallelokerossa. Kiinteän omaisuuden dokumentit eivät vaadi pöyhimistä.
        Osakkeet ja rahasto-osuudet ovat jo pitkään olleet sähköisessä muodossa.

        Mielikuvitukseni loppuu. Valista minua!

        @ roletaari...no haloo... kyllä pankissa on käytävä, ei pakko mutta kuuluu tapoihin.Mekin vasta pari viikkoa sitten viimeksi. Jouduimme vielä uudelleen menemään kun oli passi vanhaksi huomaamatta päässyt ja mikään ei onnistu nykyään ilman virallista tunnistautumista.
        Siirtelimme rahaa tililtä toiselle ja juttelimme mukavia s.neuvojan kanssa.


      • yötyötön
        toinentyötön kirjoitti:

        @ roletaari...no haloo... kyllä pankissa on käytävä, ei pakko mutta kuuluu tapoihin.Mekin vasta pari viikkoa sitten viimeksi. Jouduimme vielä uudelleen menemään kun oli passi vanhaksi huomaamatta päässyt ja mikään ei onnistu nykyään ilman virallista tunnistautumista.
        Siirtelimme rahaa tililtä toiselle ja juttelimme mukavia s.neuvojan kanssa.

        Huomenta vain tänäänkin! Pankkiin voi olla monenlaista asiaa, vaikka käteisen tilaamista ja nostamista lapsille annettavaksi ja alkavatpa pankit pitkän tauon jälkeen järjestämään jopa coctail-partyja, tosin nämä ovat aukioloaikojen jälkeen. Sellaisiin ei kannata mennä omalla autolla. Kanapeet ja viini eivät vielä koskaan ole päässeet loppumaan.
        Pankeilla alkaa selvästi menemään jo paremmin. Suomen taloudesta maalaillaan aivan liian synkkiä mielikuvia.


      • roletaari
        yötyötön kirjoitti:

        Huomenta vain tänäänkin! Pankkiin voi olla monenlaista asiaa, vaikka käteisen tilaamista ja nostamista lapsille annettavaksi ja alkavatpa pankit pitkän tauon jälkeen järjestämään jopa coctail-partyja, tosin nämä ovat aukioloaikojen jälkeen. Sellaisiin ei kannata mennä omalla autolla. Kanapeet ja viini eivät vielä koskaan ole päässeet loppumaan.
        Pankeilla alkaa selvästi menemään jo paremmin. Suomen taloudesta maalaillaan aivan liian synkkiä mielikuvia.

        Ihmettä miusta! Rahan siirrot hoidamme netissä. Käteistä ei tarvitse. Rahan vaihto on tarpeetonta koska eurot vaihtuvat missä tahansa.

        Nuo "kosteat" partyt olisuunnatut osakkaille ja loppuivat jo vuosia sitten.
        Pääpaino tarjoiluissa oli pikkusuolaisissa purtavissa ja väkevissä juomissa.

        Minun ainoat aiheeni pankkikäynteihin ovat tallelokerolla käynnit harvakseltaan ja henkilökohtaisen opastelijat satunnaiset kutsut.


      • yötyötön
        roletaari kirjoitti:

        Ihmettä miusta! Rahan siirrot hoidamme netissä. Käteistä ei tarvitse. Rahan vaihto on tarpeetonta koska eurot vaihtuvat missä tahansa.

        Nuo "kosteat" partyt olisuunnatut osakkaille ja loppuivat jo vuosia sitten.
        Pääpaino tarjoiluissa oli pikkusuolaisissa purtavissa ja väkevissä juomissa.

        Minun ainoat aiheeni pankkikäynteihin ovat tallelokerolla käynnit harvakseltaan ja henkilökohtaisen opastelijat satunnaiset kutsut.

        Rahan antaminen lapsille on lahjaveron alaista, verovapaata on alle neljän tonnin lahjat yhteenlaskettuna kolmen vuoden aikana.

        Käteistä antaessa ei ole niin tarkkaa, koska en jaksa pitää lukua paljonko ja milloin olen antanut, eikä verottaja sellaisia etsi, ellei kyse ole poikkeuksellisen isoista summista.

        Partyjen tarjoilu taisi riippua pankinjohtajasta. Itse en muista väkeviä tarjoillun. Nykyisin nämä pidetään jossain muualla kuin pankin tiloissa ja kutsuja ei heru ihan jokaiselle. Ihan kokonaan ne eivät silti ole loppuneet.

        Täytyykin tästä lähteä nauttimaan tarjoiluista, mutta ei sentään pankin tällä kertaa.


      • roletaari
        yötyötön kirjoitti:

        Rahan antaminen lapsille on lahjaveron alaista, verovapaata on alle neljän tonnin lahjat yhteenlaskettuna kolmen vuoden aikana.

        Käteistä antaessa ei ole niin tarkkaa, koska en jaksa pitää lukua paljonko ja milloin olen antanut, eikä verottaja sellaisia etsi, ellei kyse ole poikkeuksellisen isoista summista.

        Partyjen tarjoilu taisi riippua pankinjohtajasta. Itse en muista väkeviä tarjoillun. Nykyisin nämä pidetään jossain muualla kuin pankin tiloissa ja kutsuja ei heru ihan jokaiselle. Ihan kokonaan ne eivät silti ole loppuneet.

        Täytyykin tästä lähteä nauttimaan tarjoiluista, mutta ei sentään pankin tällä kertaa.

        Pankkien tarjoilut eivät riippuneet pankinjohtajista ( = konttoripäälliköistä ) vaan ne oli toteutettu pankkiryhmäkohtaisella shapluunalla.
        Suolaiset olivat eri pöydällä ja vinatiskillä oli muutamaa peruslaatua tislattuja ja lantrinkeja sekä pari naista kaatelemassa.
        Useampikin käytti annostelussa omankäden oikeutta.

        Muut, myöhemmät, tiedossani olevat tapahtumat ovat kampanjakohtaisia.
        Tilinpäätösinfojakin varmasti on mutta minua ei ole niihinkutsuttu.
        Yhtiökokouksiin kylläkin mutta ne on järjestetty keskitetysti eikä konttorikohtaisesti.

        Mutta mene sinä mentaalinauttimaan sydämen kyllyydestä!


      • yötyötön
        roletaari kirjoitti:

        Pankkien tarjoilut eivät riippuneet pankinjohtajista ( = konttoripäälliköistä ) vaan ne oli toteutettu pankkiryhmäkohtaisella shapluunalla.
        Suolaiset olivat eri pöydällä ja vinatiskillä oli muutamaa peruslaatua tislattuja ja lantrinkeja sekä pari naista kaatelemassa.
        Useampikin käytti annostelussa omankäden oikeutta.

        Muut, myöhemmät, tiedossani olevat tapahtumat ovat kampanjakohtaisia.
        Tilinpäätösinfojakin varmasti on mutta minua ei ole niihinkutsuttu.
        Yhtiökokouksiin kylläkin mutta ne on järjestetty keskitetysti eikä konttorikohtaisesti.

        Mutta mene sinä mentaalinauttimaan sydämen kyllyydestä!

        Kiitos toivotteluista! Nautittu on, muutakin kuin kahvia, ei kuitenkaan alkoholia.

        Noista pankkien pippaloista vielä, että erään tilaisuuden pankin tiloissa järjesti extempore vain harrasteporukallemme paikallisen konttorin johtaja. Meitä oli paikalla vajaat kymmenen henkeä ja tilaisuus kulki viininmaistajaisten nimellä. Itsepalvelu, eli sai ottaa niin paljon kuin halusi.
        Viinaakin olisi järjestynyt jos joku olisi sitä halunnut.

        Muodollisia tilaisuuksia järjesti KOP ja paikalla ainakin kerran oli kämmentämässä itse Lassila.
        Muistaakseni vielä Meritan aikanakin oli näitä tilaisuuksia. Väkeä niissä riitti. Tarjoilupuolta en oikein muista, koska olin niissä autolla, enkä voinut suuremmin nauttia juomapuolesta. Sen muistan, että ajattelin, että poliisin olisi kannattanut järjestää puhallusratsia kulman taakse, sen verran hyvin juomat tekivät kauppansa ja suurin osa oli omalla autolla matkassa.
        Kutsut taisivat tulla henk. koht. pankkikäynnin yhteydessä, ellen väärin muista.

        Viimeisin missä olen ollut pari vuotta sitten, järjestettiin syrjäisessä paikassa ja tarjolla ei ollut väkeviä, vaan viinejä ja pikkusuolaisia. Tarjoilijat kiersivät koko ajan täyttämässä laseja ja lautasia.
        Kutsu tuli pankin logoilla varustetussa kuoressa ja kutsukortilla. Paikalla oli liki sata silmäätekevää ja minä.

        Niissä harrastepiirin kokkareilla oli rennompi meininki. Jos paikalla ei olisi ollut naisiakin, niin niitä olisi pankinjohtajan mukaan hankittu.

        Oi niitä aikoja.

        Mukavaa lauantaita kaikille!


      • tylnii
        roletaari kirjoitti:

        Ihmettä miusta! Rahan siirrot hoidamme netissä. Käteistä ei tarvitse. Rahan vaihto on tarpeetonta koska eurot vaihtuvat missä tahansa.

        Nuo "kosteat" partyt olisuunnatut osakkaille ja loppuivat jo vuosia sitten.
        Pääpaino tarjoiluissa oli pikkusuolaisissa purtavissa ja väkevissä juomissa.

        Minun ainoat aiheeni pankkikäynteihin ovat tallelokerolla käynnit harvakseltaan ja henkilökohtaisen opastelijat satunnaiset kutsut.

        rahansiirrot on senverran suuria jottei niitä netissä edes viitsi ja kun on niistä koroistakin sovittava ja talletusten eräpäivät, ym...on siellä mukava käydä moikkaamassa muutenkin aina kerran vuoteen.Tallelokerolla ei oo käyty ku silloin sen avauksen yhteydessä jolloin sinne vietiin sekä mikä tarpeen oli.


      • vähä kade oon
        yötyötön kirjoitti:

        Kiitos toivotteluista! Nautittu on, muutakin kuin kahvia, ei kuitenkaan alkoholia.

        Noista pankkien pippaloista vielä, että erään tilaisuuden pankin tiloissa järjesti extempore vain harrasteporukallemme paikallisen konttorin johtaja. Meitä oli paikalla vajaat kymmenen henkeä ja tilaisuus kulki viininmaistajaisten nimellä. Itsepalvelu, eli sai ottaa niin paljon kuin halusi.
        Viinaakin olisi järjestynyt jos joku olisi sitä halunnut.

        Muodollisia tilaisuuksia järjesti KOP ja paikalla ainakin kerran oli kämmentämässä itse Lassila.
        Muistaakseni vielä Meritan aikanakin oli näitä tilaisuuksia. Väkeä niissä riitti. Tarjoilupuolta en oikein muista, koska olin niissä autolla, enkä voinut suuremmin nauttia juomapuolesta. Sen muistan, että ajattelin, että poliisin olisi kannattanut järjestää puhallusratsia kulman taakse, sen verran hyvin juomat tekivät kauppansa ja suurin osa oli omalla autolla matkassa.
        Kutsut taisivat tulla henk. koht. pankkikäynnin yhteydessä, ellen väärin muista.

        Viimeisin missä olen ollut pari vuotta sitten, järjestettiin syrjäisessä paikassa ja tarjolla ei ollut väkeviä, vaan viinejä ja pikkusuolaisia. Tarjoilijat kiersivät koko ajan täyttämässä laseja ja lautasia.
        Kutsu tuli pankin logoilla varustetussa kuoressa ja kutsukortilla. Paikalla oli liki sata silmäätekevää ja minä.

        Niissä harrastepiirin kokkareilla oli rennompi meininki. Jos paikalla ei olisi ollut naisiakin, niin niitä olisi pankinjohtajan mukaan hankittu.

        Oi niitä aikoja.

        Mukavaa lauantaita kaikille!

        No saiko siäl maksullista ..köh eikun.. ilmaista naisenpuolta edes .?


      • roletaari
        yötyötön kirjoitti:

        Rahan antaminen lapsille on lahjaveron alaista, verovapaata on alle neljän tonnin lahjat yhteenlaskettuna kolmen vuoden aikana.

        Käteistä antaessa ei ole niin tarkkaa, koska en jaksa pitää lukua paljonko ja milloin olen antanut, eikä verottaja sellaisia etsi, ellei kyse ole poikkeuksellisen isoista summista.

        Partyjen tarjoilu taisi riippua pankinjohtajasta. Itse en muista väkeviä tarjoillun. Nykyisin nämä pidetään jossain muualla kuin pankin tiloissa ja kutsuja ei heru ihan jokaiselle. Ihan kokonaan ne eivät silti ole loppuneet.

        Täytyykin tästä lähteä nauttimaan tarjoiluista, mutta ei sentään pankin tällä kertaa.

        Toimimme lain puitteissa. Rahan siirrot määräysten raameissa.
        Samoin sijoitusvakuutuksien antamat mahdollisuudet.
        Asuntojen lahjoitus oli hoidettava ajoissa koska verttomuus riippuu yhteisomistuksessa olevan asunnon nuoremman omistajaosapuolen iästä.

        Mittavampien lahjoitusten kohadalla verottaja saattaa kiinnostua saavan osapuolen äkillisestä vaurastumisesta.
        Myös pankkien nykyinen mielenkiinto mittavampien käteissummien siirtelyn suhteen saattaisi olla huomioon otettava asia.
        Jos ei sitten rahoja hautaa patjan alle tai hyödynnä veroparatiiseja.
        Meidän köyhyysasteemme johdosta se ei ole ollut ajankohtaista.


      • HuvitteIija
        roletaari kirjoitti:

        Toimimme lain puitteissa. Rahan siirrot määräysten raameissa.
        Samoin sijoitusvakuutuksien antamat mahdollisuudet.
        Asuntojen lahjoitus oli hoidettava ajoissa koska verttomuus riippuu yhteisomistuksessa olevan asunnon nuoremman omistajaosapuolen iästä.

        Mittavampien lahjoitusten kohadalla verottaja saattaa kiinnostua saavan osapuolen äkillisestä vaurastumisesta.
        Myös pankkien nykyinen mielenkiinto mittavampien käteissummien siirtelyn suhteen saattaisi olla huomioon otettava asia.
        Jos ei sitten rahoja hautaa patjan alle tai hyödynnä veroparatiiseja.
        Meidän köyhyysasteemme johdosta se ei ole ollut ajankohtaista.

        Sijoitusvakuutuksia ei ole enää hetkeen aikaan voinut tehdä. Pankkitilille et voi viedä isompia summia ellei niihin ole kunnon selitystä.
        Verottaja todellakin kiinnostuu kaikesta äkillisestä vaurastumisesta, joten varovainen kannattaa olla.
        Veroparatiiseihin pitäisi olla useiden satojentuhansien alkupääoma, eivätkä ne enää ole järin suositeltava vaihtoehto, koska pankkisalaisuudet alkavat murentua ja monilla on suuri hätä saada miljoonansa jotenkin kotiutettua ennen kuin loputkin salaisuudet paljastetaan.
        Oletan, että rahat vain siirtyvät pois Euroopasta kotiuttamisen sijasta jonnekin aivan eksoottisiin maisemiin, joten tästä tuskin tulee mainittavaa nettohyötyä, vaikka Sveitsin pankit tietonsa luovuttaisivatkin.
        Jos omistaa valtavia summia rahaa, niin mitä järkeä niitä olisikaan tuoda Suomeen?
        Suomi on verohelvetti sekä rikkaille että köyhille.


    • MetsänPoikaTahdonOll

      Mul o hyvä lukujärjestys. Pitää organisoida, kyllä se maailma ottaa yhteyttä jos tarttee.


      ....ja maailma unholaan jääköön...

    • aika hiljaista on

      istun päivät pitkät tietokoneella ja välillä katson kurjaa tv ohjelmaa sohvalla
      joskus käyn kirjastossa
      mainoksia luen ainakun tulee ja jos alle 1e haen äkkiä ja pistän pakkaseen

      siinä hän päivä -viikko rytmiä

    • yötyötön

      Heräsin sitten päivätorkuilta. Ihan mukava aika herätä kello yksi yöllä. Nyt jaksaa seurustella netissä.
      Päivät tahtovatkin kulua liian nopeasti, että ehtisi tehdä oikein mitään. Yleensä alkaa pian jo hämärtää kun herään.

      Kysyjälle; noista pankkien pippaloista ei sentään naista saanut. Tapasivat olla herrojen daameina kaikki ja ikäluokkakin oli tuohon aikaan sellainen, että nyt vasta voisi sen ikäsiä harkitakin.

      Miehen ikääntyessä on mukavaa, että naisten mielestä charmi vain lisääntyy, kun alkaa tulla luonnollista tietä hopeaista raidoitusta tukkaan.
      Tämä pitää varmaan myös paikkansakin, eikä ole vain kohteliasta löpinää, koska ei minua ennen ole neljä eri naista iskeneet yhden kuukauden sisällä.
      Tosin ikähaarukka oli ennen huomattavasti kapeaampi kuin kolmekymmentä vuotta.

      Tuli mieleen eräs asia, kun niin moni valittaa olevansa työtön ja ja rahaton. Eräs taannoinen ystävättäreni kertoi tehneensä töitä puhelimella. Oli vastaajana seksipuhelimessa.

      Työ oli kuulemma mukavaa, kunhan pääsi alkuun. Ensin jännitti, sitten nauratti ja lopulta kaikki sujui rutiinilla.
      Kotiaskareita voi tehdä siinä samalla ja selittää aiheutuvat äänet siitä mitä muka takee itselleen. Miehet uskovat mitä tahansa, eikä sillä ole väliä vaikka eivät uskoisikaan.

      Jos haluatte mukavaa lisätienestiä, niin kannattaisi harkita tätä. Ihan oikeasti. Työajan saa määrätä itse.

      Tämä työ sopii jokaiselle jolla on pikkuisenkin huumorintajua.

    • kiirettä pitää

      Uusia levyjä odottamassa kuuntelua. Fury-elokuva pitäisi katsoa ja ottaa välillä torkut. Tabletilla runsaasti lukemattomia lehtiä. Siinä sitä köyhälle ja joutilaalle ohjelmaa.

      • hyvin menee

        Tyhjiä pulloja ja tölkkejä keräilen aamulla ja illalla ja kesällä myös yöllä.
        Näin jo 21/2 vuotta.


    • ...........

      Tänään keitin hernesoppaa ja viimeistelin neuletakkia.
      Usein teen myös ompelutöitä, saan halvemmalla kuin valmiina ostetut.
      Kävelen ulkona, seuraan uutisia.

      • Bror-Erik

        Voi mitkä mahdollisuudet työttömälle avautuvat,itse harrastan nikkarointia,pikku
        remonttihommia kotona ja yön hämärässä,leivon mielelläni ja kokeilen uusia ruo-
        kareseptejä.Heräilen siinä 04.00-06.00 miten nyt sattuu ja avaan Ylen aamu-tv:n
        jahka se alkaa ja katson uutiset.Maikkarin aamua mainosmölinöineen en enää kestä.
        -Tuosta kotinikkaroinnista vielä,toissa kesänä virkeä kissani oli krapsutellut
        kämpän ovipielitapetit heikkoon kuntoon.Pyysin isännöitsijän (kunnan)katsastamaan
        tilannetta ja pääsimmekin sopuun että haen paikallisesta kaupasta tapiseeraus ver-
        meet kunnan laskuun ja teen työn itse.Mukavaa puuhaa oli ja vuokrakaksioni sai
        uuden ilmeen,parasta oli että sai tehdä omaan tahtiin ja kuin itselleen! Kaiken-
        laista kohentamista kodissa aina riittää.


    • .......

      Heräilen 8-12 välillä riippuen siitä onko aamulla menoa johonkin.

      Aamukahvit rauhassa ja sitten käyn suihkussa.

      Tämän jälkeen pikku siivousta, tiskaamista, pyykinpesua

      Sitten kirjan lukemista, jonka parissa saatan viihtyä useamman tunninkin.

      Päivisin usein myös kahvittelua kavereiden kanssa joko mun luona tai heidän luonaan.

      17-18 aikaan käyn kirpputorilla siistimässä pöytäni ja samalla käyn ruokakaupassa.

      Sitten illan aikana yleensä luen kirjaa, oon netissä ( parina päivänä viikossa katson avoimia työpaikkoja), syön hyvää ruokaa. Televisiota en juurikaan katso.

      Joskus käyn lenkillä illalla kaverin kanssa.

      Nukkumaan yleensä puoleen yöhön mennessä.

      Nautin eniten tästä kiireettömyydestä ja siitä ettei ole pakko mennä mihinkään, jos ei halua, vaan voi olla vaikka koko päivän sängyssä lukemassa hyvää kirjaa.

    • Nälkäkurkiainen

      Jos työttömyys iskee, niin kaikki riippuu siitä onko järjestelmän piirissä vai ei?
      Samoin asiaan vaikuttaa se onko muuta varallisuutta vai ei?

      Yleensä työttömyydessä seuraa aluksi n. 2-3kk kestävä lepojakso, jonka aikana katsotaan vain asioita. Tämän jälkeen ja jo sen aikana alkaa analyysi siitä, mistä elintarvikkeita voi saada?

      Lopulta elintarvikkeiden hankkimiseksi laaditty suunnitelta alkaa toteuttaa itseään.

      Jos kohtalo on se, että koija on ainoa mahdollisuus majoitukseen, on silloin elintarvikkeisiin tarvittava valuutta kerättävä kaduilta pieninä puroina. Tai vaikka metsästämällä, jos saattuu asumaan alueella, jossa sellainen on sallittua kuntalaisille.

      Jos taas on etuoikeutettu ja saa jotain rahaa, niin kovin helposti tulee mieleen, että tralla lalla. Vaikka asuntona koija olisikin.

      Kaikenkaikkiaan työttömyysjakson ovat erittäin kriittisiä pisteitä. Niiden aikana selviää onko ihmisellä oikeus elintarvikkeisiin vai ei?

      Myös materiaalisuoja on tärkeä. Koska koijaamisessa ei voi kuljettaa mukanaan kuin vähäisen irtaimen omaisuuden. Saippuapalan, pistolapion muutamat alusvaatteet, wc-paperia, ulkovaatteet ja trangia keittimen.

      Materiaalisuojaa kannattaa yrittää tinkiä siten, että sen saa vähän edullisemmin.

    Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe