Ikäero

Freudiina

Millainen on sinulle käyvä ikäero ja millä perusteella? Miten suhtaudut kumppanisi ikään?

Nyt siis perusteltuja vastauksia kiitos, eikä mitään inttämistä siitä kuka on oikeassa ja kellä on voimallisin mielipide :)

50

1091

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rääpäle

      Juu, no itse olen 18. Nuorempien kanssa raja menee 16:ssa, koska sitä nuoremmat on ajatusmaailmaltaan ja elämäntilanteelta liian erilaisia. Ns. yläikäraja kumppanille vois olla siinä 23, noin. Sama syy periaatteessa kuin nuorempien kans eli liian erilaisia voi olla sitä vanhemmat. Haluun parisuhteessa olevan sellasta tiettyä tasavertaisuutta.. ettei olla ihan eri maailmoista.

    • 3+17

      Alaikäraja 25 ja yläikärajaa ei oo

    • 6+4

      35 elämä aukeaa eikä iällä ole sen jälkeen niin suurta merkitystä, jos muuten käy hyvin yksiin ja kummatkin ovat ohittaneet rajapyykin.

    • Femme Stadista

      Ikä sinänsä ei ratkaise mitään. /- 15 vuotta menee ihan kevyesti, jos muuten natsaa. Jos taas ei ole mitään yhteistä eikä keskinäistä kemiaakaan ole, niin ei paljon auta vaikka olisi sama syntymäpäivä ;)

    • siis joku parikymppinen olis alaraja :D yläraja on reilusti 30 ikävuoden...

    • 35vee

      Korkeintaan pari vuotta nuorempi ja vapaammin vanhempi. Ehkä 5-7v? Nuoremmilla on vaan omiin suunnitelmiin epäsopivampia haaveita ja odotuksia. Vanhemmat alkaa olla jo elämässä riittävän asettuneita. Tarkoittamatta kuitenkaan silti välttämättä jämähtänyttä ;)

    • onnelliset100

      Omassa parrisuhteessani ikäeroa on puolet, ja voin sanoa, että hyvin on mennyt ihmisten ennakkoluuloista huolimatta jo usean vuoden ajan. Ihan on normaaliarkea menty ja juhlittukin tietysti, kun on ollut juhlien aika, mutta kaikkinensa hyvää tietä kuljemme. Kumpikin on todellakin tyytyväinen. Ikä on vain numeroita, kemiat ratkaisee loppupeleissä, sillä vaikka kuinka olisi samanikäinen tai lähellä samaa ikäluokkaa, niin ajatusmaailmat eivät saata kohdata missään.

    • lipsi

      Korkeintaan vuoden nuorempi tai seitsemän vuotta vanhempi.

    • 15 + 6

      3 vuotta suuntaan tai toiseen .

    • vanhemmat kiinnostaa

      n. 3v nuorempi - n. 30v vanhempi

    • Nuorempi mulle, kiitos!

      Enintään viisi vuotta nuorempi. Ei miellellään itseäni vanhempaa.

    • tombo1

      Korkeintaan vuoden nuorempi ja korkeintaan viisi vuotta vanhempi.

    • vanhempi, kts

      Yli 18 ja yläikärajaa ei ole. Käytännössä kuitenkin itseäni vanhemmat naiset.

    • mimmula

      Riippuu vähän ihmisestä. Ketään syrjäytynyttä teiniä en ottais mistään hinnasta. Toisaalta voisin seurustella vaikka kolme vuotta nuoremman kanssa, eli 18-vuotiaan kanssa, jos tyyppi muuten on fiksu. Yläikäraja on 28.

    • katso hinnat

      No limit:
      Jos jotain sanottava niin 18---
      50 itse.

    • viipulavaapula

      - 10 vuotta korkeintaan, itse olen 37v.

    • hjtbfghj

      \- 15v. tosin ainahan elämä voi yllättää :)

      • saniii

        Yllätä mut, pliis!


    • insignifct

      Koen, että en omanikäisen kanssa pystyisi seurustelemaan. Henkinen taso tms ei vaan natsaa, ikää mulla siis 16v. Veikkaisin että vähintään 2v vanhempi, oma tyttöystävä on kolme vuotta vanhempi.

    • Mitä enemmän ikää tulee, sitä vähemmän numeroilla on merkitystä.

      Olen huomannut liian usein, että oman ikäiset viiskymppiset naiset ovat jotenkin luovuttaneet.
      Ne jotenkin suostuu olemaan "jo" keski-ikäisiä vaihdevuosivammaisia kaikkien ihmekolotustensa kanssa. Mä en jaksa sellaisia yhtään ja siks kaikki alle mun iän on plussaa tiettyyn rajaan asti.
      Olisko raja 10 vuoden luokkaa alaspäin ja ylöspäin - no jaa, jos nuorekkaita olisivat, niin mikä ettei!

      • suorakysymys

        Miten on zz50zz, mitä mieltä olet ...oon lähempänä viittäkymppiä,ei ylipainoa,en tupakoi,pidän itsestäni huolta..avioliitossa ollut,kulissia kaikki, lapsia,onko rasite.Joillekin ainakin on,kun näitä kirjoituksia lukenut,vaikka menneisyys on elettyä elämää vaan ja tulevaisuus pitäisi olla mikä merkkaa.


      • suorakysymys kirjoitti:

        Miten on zz50zz, mitä mieltä olet ...oon lähempänä viittäkymppiä,ei ylipainoa,en tupakoi,pidän itsestäni huolta..avioliitossa ollut,kulissia kaikki, lapsia,onko rasite.Joillekin ainakin on,kun näitä kirjoituksia lukenut,vaikka menneisyys on elettyä elämää vaan ja tulevaisuus pitäisi olla mikä merkkaa.

        Asian ytimessä -> suora vastaus.

        Lapset eivät koskaan ole rasite. Lapset ovat elämän rikkaus! Kuka niitä halunnut ja kelle on suotu olkoon siitä onnellinen. Ja jos joku ei halua lapsellista naista, niin kaikki kunnia hänen mielipiteilleen ja valinnoilleen.

        Minä olen aina ollut yksi paketti, johon on kuulunut erittäin hienoja lapsia. Ja sitä pakettia ei kukaan koskaan voisi hajottaa. Niin suurta rakkautta ei maa päällään kanna, joka menisi lasteni edelle. Toiselle sijalle ja ehkä jaetulle ykkössijalle voi vielä yltää joku joskus :)

        Meidän ikäryhmässä on ollut paljon mainitsemiasi kulissiliittoja. Se oli ajanhenki ja valinta milloin mistäkin syystä.

        Toivottavaa olisi, ettei se rajoittaisi naisia löytämästä nyt toisiaan. Perustamaan lopun ikää kestäviä ihmissuhteita ja nauttimaan elämästä nykyhetken perusteella :)


      • zz50zz kirjoitti:

        Asian ytimessä -> suora vastaus.

        Lapset eivät koskaan ole rasite. Lapset ovat elämän rikkaus! Kuka niitä halunnut ja kelle on suotu olkoon siitä onnellinen. Ja jos joku ei halua lapsellista naista, niin kaikki kunnia hänen mielipiteilleen ja valinnoilleen.

        Minä olen aina ollut yksi paketti, johon on kuulunut erittäin hienoja lapsia. Ja sitä pakettia ei kukaan koskaan voisi hajottaa. Niin suurta rakkautta ei maa päällään kanna, joka menisi lasteni edelle. Toiselle sijalle ja ehkä jaetulle ykkössijalle voi vielä yltää joku joskus :)

        Meidän ikäryhmässä on ollut paljon mainitsemiasi kulissiliittoja. Se oli ajanhenki ja valinta milloin mistäkin syystä.

        Toivottavaa olisi, ettei se rajoittaisi naisia löytämästä nyt toisiaan. Perustamaan lopun ikää kestäviä ihmissuhteita ja nauttimaan elämästä nykyhetken perusteella :)

        Olen samaa mieltä kanssasi zz50zz, lapset ovat elämän rikkaus, eivät suhteen rasite.
        Mitä ikäeroon tulee siinä 10 vuoden sisällä mennään:).
        Tärkein asia on kuitenkin, että kaksi löytää toisensa!


      • suorakysymys
        zz50zz kirjoitti:

        Asian ytimessä -> suora vastaus.

        Lapset eivät koskaan ole rasite. Lapset ovat elämän rikkaus! Kuka niitä halunnut ja kelle on suotu olkoon siitä onnellinen. Ja jos joku ei halua lapsellista naista, niin kaikki kunnia hänen mielipiteilleen ja valinnoilleen.

        Minä olen aina ollut yksi paketti, johon on kuulunut erittäin hienoja lapsia. Ja sitä pakettia ei kukaan koskaan voisi hajottaa. Niin suurta rakkautta ei maa päällään kanna, joka menisi lasteni edelle. Toiselle sijalle ja ehkä jaetulle ykkössijalle voi vielä yltää joku joskus :)

        Meidän ikäryhmässä on ollut paljon mainitsemiasi kulissiliittoja. Se oli ajanhenki ja valinta milloin mistäkin syystä.

        Toivottavaa olisi, ettei se rajoittaisi naisia löytämästä nyt toisiaan. Perustamaan lopun ikää kestäviä ihmissuhteita ja nauttimaan elämästä nykyhetken perusteella :)

        Lapseni ovat mulle kaikki kaikessa, aina olleet ja tulevat olemaan niin ajatuksissani kuin tekemisissäni. Nyt kohta jo aikuisia. Ikäero-kysymykseen viitaten, mulla ystävinäkin kaikenikäistä, miksi sen oikean kohdalla,joka vastaan kävelee pitäisi ensimmäisenä ikää ajatella. Toisaalta miettinyt, että oman ikäiseni, elämää jo nähnyt ja kokenut tuntuisi luontevalta.


      • suorakysymys kirjoitti:

        Lapseni ovat mulle kaikki kaikessa, aina olleet ja tulevat olemaan niin ajatuksissani kuin tekemisissäni. Nyt kohta jo aikuisia. Ikäero-kysymykseen viitaten, mulla ystävinäkin kaikenikäistä, miksi sen oikean kohdalla,joka vastaan kävelee pitäisi ensimmäisenä ikää ajatella. Toisaalta miettinyt, että oman ikäiseni, elämää jo nähnyt ja kokenut tuntuisi luontevalta.

        Olen joskus aikaisemminkin sanonut, että jos ikä on lähempänä omaa yleensä asiat ovat ovat lähempänä toisiaan. Tarkoitan tällä sitä, että kun on oma työ, harrastuksia ym. niin toinen osapuoli osaa jo antaa niille aikaa ja luottaa sinuun helpommin. En tarkoita sitä, jos ikä ero on suuri niin ei olisi luottamusta vaan uskon luottamuksen syntyvän helpommin.


      • mahdollistakovaiei
        zz50zz kirjoitti:

        Asian ytimessä -> suora vastaus.

        Lapset eivät koskaan ole rasite. Lapset ovat elämän rikkaus! Kuka niitä halunnut ja kelle on suotu olkoon siitä onnellinen. Ja jos joku ei halua lapsellista naista, niin kaikki kunnia hänen mielipiteilleen ja valinnoilleen.

        Minä olen aina ollut yksi paketti, johon on kuulunut erittäin hienoja lapsia. Ja sitä pakettia ei kukaan koskaan voisi hajottaa. Niin suurta rakkautta ei maa päällään kanna, joka menisi lasteni edelle. Toiselle sijalle ja ehkä jaetulle ykkössijalle voi vielä yltää joku joskus :)

        Meidän ikäryhmässä on ollut paljon mainitsemiasi kulissiliittoja. Se oli ajanhenki ja valinta milloin mistäkin syystä.

        Toivottavaa olisi, ettei se rajoittaisi naisia löytämästä nyt toisiaan. Perustamaan lopun ikää kestäviä ihmissuhteita ja nauttimaan elämästä nykyhetken perusteella :)

        Hei zz50zz olisiko mahdollista kirjoitella kanssasi??


      • mahdollistakovaiei kirjoitti:

        Hei zz50zz olisiko mahdollista kirjoitella kanssasi??

        Tuolt "ylempää" mut löytää :D


    • vanha kurppako?

      Olen 35 ja voisin hyväksyä, että kumppani on pari vuotta nuorempi tai enintään 40. On vaikea kuvitella, että kovin eri ikäisellä olisi tarpeeksi yhteistä ja nuoremmalta puuttuisi elämänkokemustakin. Kovin paljon nuorempi varmaan pitäisi tämänikäistä jo fyysisestikin vähän mummona, joten ainakin minusta tuntuisi, etten ehkä riitä, kun on ruvennut jo vähän rupsahtamaan verrattuna siihen, mitä oli 18-vuotiaana... Ei niin ettei nuorempi muuten voisi mennäkin, mutta tuntisin ehkä itseni jotenkin liian mummoksi, vaikkein mummomainen tietääkseni muuten olekaan.

      Voisi olla vaikta paikka, jos rakastuisin joskus johonkin parikymppiseen tai viisikymppiseen, kun olen jotenkin sisäistänyt, että kumppanin pitäisi olla tietyn ikäinen.

      Miten muilla? Joustaisivatko ikäerorajanne, jos ihastus olisikin niistä poikkeava? Olisit esim. itse 35 ja ihastuisit 22-vuotiaaseen, joka myös olisi ihastunut sinuun, voisitko alkaa mitään? Minä en tiedä.

      • Femme Stadista

        Ei kai nyt sentään kurppa vielä? ;)

        Minä ihastuin noin 20-25-vuotiaana tyypillisimmin juuri itseäni reilusti vanhempiin naisiin ja paria sellaista tapailinkin lyhyesti. Ikäeroa oli silloin 20-25 vuotta. Ei siitä mitään sen kummempaa tullut, koska näillä naisilla itsellään oli joku ongelma siinä, että ikäeroa on liikaa, vaikka ihastusta olikin puolin ja toisin. Suhde ei siis edennyt muutama näkemistä pidemmälle eikä mitään fyysistä koskaan tullut... Sanoivat että tuntuisi kehdonryöstämiseltä, kun omat lapset ovat suunnilleen ikäisiäni eli parikymppisiä. Pöh, tylsää oli se.

        Niinpä pistin itseni ns. hyllylle odottamaan aikaa parempaa, jolloin olisin itse vanhempi. Aikaa kului eikä ketään sellaista löytynyt vuosiin, jonka kanssa olisi ollut mitään molemminpuolista ilmassa. Hankin sitten lapset yksinäni ja hassuinta kaikesta on se, että olen nyt itse 37-vuotias ja huomaan kiinnostuvani aika usein reilusti itseäni nuoremmista, noin 22-25-vuotiaista. Sen ikäiset yleensä kuitenkin hakevat hiukan nuorempaa seuraa kuin minun ikäistäni, mutta jos joku tuon ikäinen osoittaisi kiinnostusta ja se olisi myös molemminpuolista, niin mikä ettei. En erityisemmin pelkää olevani mikään kauhea kurppa, vaan toinen päättäköön sen, kelpaako vai ei :D

        Minulle on muutenkin aika sama, minkä ikäinen toinen on, koska ikä on tosiaan vain numeroita ja samanikäisetkin ihmiset ovat usein hyvin erilaisia keskenään. Turha kai sitä on pohtia liikaa, onko liian vanha jollekin vai ei, koska ei se ainakaan elämää helpota. Jos kelpaa toiselle sellaisena kuin on, niin mikä ongelma? Jos nyt sanoisin että mulla on ikäeron raja /- 15 vuotta, kuten tuolla aikaisemmin kirjoitin, ja tapaisinkin jonkun, jonka kanssa eroa olisi 16-17 vuotta, niin tuskin kääntäisin selkääni pelkästään muutaman vuoden takia.


      • täällä myös

        Olen myös 35. Useimmiten varsinkin nuoremmat naiset luulevat minua n. 25-vuotiaaksi tai jopa alle sekä tulemme noin muuten erittäin hyvin juttuun. Sitten kun tulee puhe kuinka vanha oikeasti olen, niin useammat juoksevat karkuun ihan noin konkreettisesti=) Eli monella on käsittämättömän suuria ennakkoluuloja liittyen ikään ja moni kuvittelee, että ei tulisi juttuun itseään vanhempien seurassa tai ei olisi mitään yhteistä. Kun jättää mainitsematta täysin iän niin juttu luistaa ja hauskaa on. Onpa käynyt niinkin, että parikymppiset koittavat iskeä vimmatusti ja sitten kun puheasteelle selvitään ja siinä sivussa paljastuukin oikea ikäni, niin heti noustaan pöydästä ja lähdetään=) Itseäni lähinnä tämä huvittaa, miten ihmiset voivat pitää kolmikymppisiä mummoina, mites sitten yli keski-iän ylittäneet (?)


    • kenen vuoro?

      Kysytään jatkoksi, että kumpi odottaa toisen aloitetta, vanhempi vai nuorempi, jos ikäeroa on yli 15 v.

      • ujo piimä

        Ujompi kai? Mutta joo, miten yleensä?


      • Femme Stadista
        ujo piimä kirjoitti:

        Ujompi kai? Mutta joo, miten yleensä?

        Eikä ujompi ole välttämättä aina se nuorempi. MInä esimerkiksi olen melko ujo, mutta käytännön pakosta on tullut tehtyä kyllä aloitteitakin. Ollut vain vähän kakka mäihä (eli olematon gaydar) ja olen useammankin kerran erehtynyt kysymään kahville vahingossa heteroita, joten siinä on käynyt tyypillisesti huonosti :D

        Nuoremmatkin saavat siis kyllä tehdä mielestäni ihan vapaasti aloitteen, tai ikään katsomatta yleensäkin, jos kerran kiinnostaa. Ei kai siihen ole mitään sääntöä, tai jos on niin en ole ainakaan kuullut sellaisesta.


    • taruv

      Maksimissaan 2 vuotta nuorempi/vanhempi.

    • Persoona ratkaisee, ei ikä. Olen siis iän puolesta varsin joustava. Toinen voi olla paljonkin nuorempi tai vanhempi. Alaikäiset ja vanhainkodissa olevat jättäisin kuitenkin väliin.

      Ai miten suhtaudun kumppanini ikään? Ei ole kumppania, johon suhtautua mitenkään. Ehkä vielä joskus on. Toivottavasti.

    • Yli 25 vuotta

      Meillä on yli 25 vuotta ikäeroa. Pitkään katsottiin voisiko juttu toimia, nyt kuitenkin 4vuotta suhdetta takana. Huumori ja tavat hyvin samanlaisia. Aiemmissa suhteissa ikäero oli max. 5 vuotta. Minua ei vanhempi puoliso haittaa, molemmat kun ollaan aikuisia, arvostetaan itseämme ja toisiamme sekä suhde toimii.

    • forever alone

      Olin ollut ,että ex-tyttöystäväni ensin ikäero 10 vuotta vanhempi ja sitten toinen vanhempi vain 2v ikäero. Ikä vain numero. Voisin kai alaraja 5-8v nuorempi ja yläraja maksimi 10 vuotta. Nyt onnellisesti ja yksin sinkkuna :) vaikka kumppania en vielä kaipaa. Ikä ei aina ole merkitystä vain kyllä riippuu elämäntilanteita ja ihmisestä. En tiedä vielä mitään ,että voisinko 15-20v vanhemman kanssa mutta katsoisin kuinka meillä sujuisi ja elämäntilanteen mukaan.

    • Köyhä ja kipee

      Yli 27 täytyy olla tai sitten muuten vaan erityisen lämmin ja fiksu, rauhallinen persoona. Olen itse todella nuorekas ja nuoren näköinen 30 .
      Yläikäraja n.40v.
      Usein ärsyttää olla nuorekas, kun kiinnostunet naiset ovat usein ikähaitaria 19-26.. Huh.

      • her5

        Mun ihanaiseni on 27 ja mä 43, naisia, ,rakastuneita ja intohimoisia.Toimii


      • sitkeä sissi
        her5 kirjoitti:

        Mun ihanaiseni on 27 ja mä 43, naisia, ,rakastuneita ja intohimoisia.Toimii

        Vaan sinäkin oot vielä niin nuori neitokainen.. Äidin ikäisten sukupolven naiset on kiinnostavimpia, nyt siis n. 50-60v rouvat.


    • Mää oon vasta 23 jotenka olisin lapsiin sekaantuja, jos vastaisin 15 vuotta nuorempi :.D Jos, olisin parikymmentä vuotta vanhempi saattaisin vastata toisin, mutta tässä kohtaa elämänkaarta ilman muuta vanhempi!

    • Hawaii-living

      "Sometimes age is more than just a number"

      Is it?

      Itse seurustelen 16 vuotta vanhemman kanssa. Kyllähän niitä kommentteja ja ennakkoluuloja satelee sieltä täältä mutta kaikesta huolimatta meillä menee tosi hyvin eikä muitten sanomiset paljon paina. Aluksi tuli mietittyä et miten ihmees tää voi tomia mutta kyllä vain ja hyvä suhde mulla on hänen lapsiin mikä on tärkeää. Rakkaus voittaa kaiken vai miten se meni?

    • Ossaankirjoottaa

      Olen 21-vuotias, joten kovin paljon nuorempaa en haluaisi. Ehkä kaksi vuotta nuorempi vois vielä mennä. Ylöspäin tyypistä riippuen noin viisi vuotta ikäeroa saisi olla.

    • Leiskuttelu Marssi

      108 vuotta on passeli ikäero.

    • 18v

      Ite oon 18v. Alaraja on vuoden nuorempi ja ylärajaa ei oo koska musta rakkaus ei kato ikää. Oon joskus ollu ihastunut 50-vuotiaaseen. Toinen syy on se että oon henkisesti vanhempi ja kypsempi joten tulen paremmin toimeen itseäni reilusti vanhempien kaa kuin itseäni nuorempien kaa. Mulla ei yksinkertasesti oo mitään yhteistä itteäni nuorempien kaa, ainoastaan vanhempien ihmisten kaa keksin hyviä puheen aiheita.

    • J--nna

      Itse olin 26 kun tapasin hänen. Hän oli silloin 40. En ole koskaan rakastanut ja palvellut toista naista niin paljon kun rakastin häntä.
      Kuusi vuotta olimme yhdessä ja sitten hän noin vaan jätti minut toisen naisen takia.

      Sen jälkeen on ollut kaksi lyhyttä suhdetta

      • o<|:)

        Palvellut? Ei kuulosta kovin terveelt... :D


      • J--nna
        o<|:) kirjoitti:

        Palvellut? Ei kuulosta kovin terveelt... :D

        Kaikki on suhteellista. Hän on/oi aika dominant ja minä alistuva. Korkea virka ja kaikkee sellaista.
        Meidän suhde oli sellainen, jag minä rakastin häntä. Tein kaikki mitä hän halusi minun tekevän.


    • Mieluummin reilusti yli 20 tai vähintään 20. Yläraja ehkä 35. Ja itse olen 28. :)

    • Kuuminta hottia

      Olen 30-vuotias. Kiinnostun keskimäärin 40-55-vuotiaista naisista. Itseäni nuoremman kanssa en voisi kuvitella seurustelevani, mutta toki, never say never. Vanhemmissa naisissa on kuitenkin sellaista elämänkokemusta ja karismaa, jota vain ikä voi tuoda tullessaan. Nuoremmat naiset ovat useammin epävarmoja eikä heillä ole elämänsuunta vielä selvillä. Kypsän naisen kanssa voi keskittyä olennaiseen. ;)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14826
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      184
      1784
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1046
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      981
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      980
    8. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      976
    9. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      974
    10. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      973
    Aihe