Muutto Thaimaaseen

Samantha79

Olen muuttamassa Koh Samuille ensiviikolla muutamaksi kuukaudeksi. Haluaisin käydä vähän muissakin paikoissa kuin olla vain Samuilla. (Ja tama on siis ensimmäinen kerta ko. maassa...) Mitä paikkoja suosittelette? Phi Phin nyt ainakin haluan nähdä mutta siellä on paljon muitakin näkemisen arvoisia paikkoja. Bangkokin käyn varmasti myös katsomassa mutta pidän enemmän luonnosta, esim. vesiputouksista, rannoista yms.

57

488

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pankokkimiäs

      Mene nyt ihmeessä aivan minne tahansa.

    • samenotsamee

      no ei siella Phi>lla nyt mitaan niin kummallista ole. Loydat hyvia oppaita, ne saattaa nayttaa tietamiaan salaisuuksia taikusta, vaan ala kerro suhnille niista ainakaan avoimesti. Pidetaan turret poolilla.

    • Hyvää lomaa

      Samuilla on lentokenntä josta pääsee lentämään joihinkin Thaimaan kohteisiin ja satama josta pääsee saarille. Helppoa.
      Ei kahden kuukauden matka mikään muutto ole ThaimaaHAN.

    • Samantha79

      Olipa kummallisia vastauksia. Jos ette halua aidosti antaa vinkkejä niin miksi pitää kommentoida ollenkaan? Ja kuka puhui että olen siellä 2 kuukautta? Olen siellä noin puoli vuotta. Tietenkään se ei ole mikään lopullinen mutto, mutta väliaikainen muutto kuitenkin. Loma on taas asia erikseen ja silloin ei puhuta muutosta. Olen menossa sinne töihin, en lomailemaan.

      • Voe Voe

        Muutama tarkoitta 2-3 . Muutto tarkoittaa että vaihdat paikkakuntaa pysyvästi. Oliko epäselvästi neuvottu että Samuilla on lentokenttä. Toivottavasi työluvat kunnossa tai voi saada vuosien maahantulo kiellon ja maasta poistumisen jos ei ole.


      • Samantha79
        Voe Voe kirjoitti:

        Muutama tarkoitta 2-3 . Muutto tarkoittaa että vaihdat paikkakuntaa pysyvästi. Oliko epäselvästi neuvottu että Samuilla on lentokenttä. Toivottavasi työluvat kunnossa tai voi saada vuosien maahantulo kiellon ja maasta poistumisen jos ei ole.

        Muutama tarkoittaa kolmesta ylöspäin. Pari tarkoittaa kahta. Tiedän kyllä että Samuilla on lentokenttä, olenhan sinne menossa. En kylläkään ymmärrä mitä minä sillä tiedolla teen koska pyysin nimenomaa vinkkejä *missä* paikoissa kannattaa poiketa. Tiedän kyllä että lentämällä ja vesiteitse pääsee minne vaan. En kaipaa mitään näsäviisaita kommentteja vaan konkreettisia vinkkejä.


      • muutama
        Samantha79 kirjoitti:

        Muutama tarkoittaa kolmesta ylöspäin. Pari tarkoittaa kahta. Tiedän kyllä että Samuilla on lentokenttä, olenhan sinne menossa. En kylläkään ymmärrä mitä minä sillä tiedolla teen koska pyysin nimenomaa vinkkejä *missä* paikoissa kannattaa poiketa. Tiedän kyllä että lentämällä ja vesiteitse pääsee minne vaan. En kaipaa mitään näsäviisaita kommentteja vaan konkreettisia vinkkejä.

        muutama ??? !!!!
        http://fi.wiktionary.org/wiki/muutama


      • Samantha79
        muutama kirjoitti:

        muutama ??? !!!!
        http://fi.wiktionary.org/wiki/muutama

        Eli olin aivan oikeassa :D Tuossa muutama on kuvattu sanalla "vähäinen", ja kyllä 6 on kappalemäärältä aika vähäinen. Sitten kun mennään "muutamasta" ylöspäin puhutaan muutamista tai useista.


      • apucadabu
        Samantha79 kirjoitti:

        Eli olin aivan oikeassa :D Tuossa muutama on kuvattu sanalla "vähäinen", ja kyllä 6 on kappalemäärältä aika vähäinen. Sitten kun mennään "muutamasta" ylöspäin puhutaan muutamista tai useista.

        Siinä huomaat ettei tällä palstalla kannata kysyä mitään ja vastaukset ovat tuota luokkaa mitä tuossa yläpuolellakin ovat. Kaikki vastaukset tuollaisia viisastelijoiden vastauksia, joita suurin osa palstalla pyörivistä on. Milloin olet lähdössä? Voisin kysellä kyseisestä paikasta ystävältäni thaimaalaiselta mieheltä, joka taisi olla itsekin tuosta paikasta kotoisin.


      • Samantha79
        apucadabu kirjoitti:

        Siinä huomaat ettei tällä palstalla kannata kysyä mitään ja vastaukset ovat tuota luokkaa mitä tuossa yläpuolellakin ovat. Kaikki vastaukset tuollaisia viisastelijoiden vastauksia, joita suurin osa palstalla pyörivistä on. Milloin olet lähdössä? Voisin kysellä kyseisestä paikasta ystävältäni thaimaalaiselta mieheltä, joka taisi olla itsekin tuosta paikasta kotoisin.

        Huomasin saman myös ja valitettavasti en asiaa tiennyt ennenkuin nyt. Ei ole ollut syytä käydä tällä palstalla ennen. Lähden torstaina.


    • vinnki

      Mene vaikka Lop Buriin.

    • ja pah

      Ainoa oikea paikka viettää Thaimaassa on Pattaya. Muut aivan hevonperseestä

      • likainen maa

        samaa mieltä , ja vahvasti . kiertäneenä siellä sun täällä Thaimaassa, ei sitä paskakasaa tartte kyllä ihmetellä kenenkään . thaimaa on jo pilattu turistimäärillä,eikä näin ollen ole enää kovinkaan ihmeellinen paikka . suosittelen vietnamia jos haluaa nähdä vielä jotain kaunista missä ryssätt ei ole käyneet .


      • Samantha79
        likainen maa kirjoitti:

        samaa mieltä , ja vahvasti . kiertäneenä siellä sun täällä Thaimaassa, ei sitä paskakasaa tartte kyllä ihmetellä kenenkään . thaimaa on jo pilattu turistimäärillä,eikä näin ollen ole enää kovinkaan ihmeellinen paikka . suosittelen vietnamia jos haluaa nähdä vielä jotain kaunista missä ryssätt ei ole käyneet .

        Kiitos vastauksestasi. Mietinkin että haluaisin poiketa myös Vietnamin puolella jos vain mahdollista.


      • rahat huijattiin
        likainen maa kirjoitti:

        samaa mieltä , ja vahvasti . kiertäneenä siellä sun täällä Thaimaassa, ei sitä paskakasaa tartte kyllä ihmetellä kenenkään . thaimaa on jo pilattu turistimäärillä,eikä näin ollen ole enää kovinkaan ihmeellinen paikka . suosittelen vietnamia jos haluaa nähdä vielä jotain kaunista missä ryssätt ei ole käyneet .

        Ryssät kyllä nimenomaan on jo kauan käyneet Vietnamissa, kommunismin peruja. Kaunis maa, mutta ihmiset ovat tosi kovia kusettamaan turistin rahat, sekin taitaa johtua kommunismista.


    • liperit on

      Aloittaja nyt menee minne haluaa. Tyhmä on kuntäällä tuommoista kyselee. Tosi on et pattis on paras.
      Lentokenttiäkin on siellä sun täällä, laivoillaki pääsee ja autoilla ja prätkillä. Senkus painuvat.

      • Samantha79

        Mistä lähtien kysyminen tarkoittaa tyhmyyttä? Eli Thaimaata koskevalla palstalla EI saa kysyä mitä ko. maassa kannattaa nähdä koska silloin se henkilö on tyhmä? En antanut mitään kriteereitä siitä mitä haluan nähdä koska minulla ei ole varsinaisia kriteereitä. Halusin kuulla ihmisten omia kokemuksia siitä mistä he ovat itse pitäneet tai mikä on ollut turha paikka.


      • Samantha79 kirjoitti:

        Mistä lähtien kysyminen tarkoittaa tyhmyyttä? Eli Thaimaata koskevalla palstalla EI saa kysyä mitä ko. maassa kannattaa nähdä koska silloin se henkilö on tyhmä? En antanut mitään kriteereitä siitä mitä haluan nähdä koska minulla ei ole varsinaisia kriteereitä. Halusin kuulla ihmisten omia kokemuksia siitä mistä he ovat itse pitäneet tai mikä on ollut turha paikka.

        Tässä sulle mutama vinkki,aloitetaa nyt vaikka Bangkokista johon tutustumiseen kannataa varata vähintäään 4vrk itse ollut siellä pari kertaa viikon ja pitänyt kovasti:Näkemistä kyllä riittää vielä kun siellä on hyvä julkinen likenne tarkoitan ,lähinnä ilmaratta ja metroa joilla matkustaminen onnistuu esim päivälipulla ja on kätevää.Naisihmisenä ilmeisetikin kiinnostaa shoppailu,siihen löytyy useampi ostari jotka ovat mahtavia komplekseja ja ilmarata/metroasemat ova yleesä kävely etäisyydellä,lisäksi on tuo kiinalaiskortteli nuo kanavat joiden varella paikallisia asuu eritasoisissa asunnoissa sekä nuo temppellialueet ov at näkemisen arvoisia.Pattayalla kannataa myös käväistä on muuten mainettaan paljon parempi mitä siellä mutaman päivän vietin.Omasta mielestäni parasta on Etelä-Thaimaa Phuketista alas päin jossa luonto on osi vihreäää samoin vedet ja nuo rannat ovat aivan eri luokkaa kuin tuolla Keski-Thaimaassa.Tosin Phuketissakin voi käväistä Phukecity on jatkuvasti kehittyvä paikallinen kaupunki,rantoja riittää mutta mikäli haluat rauhallisia päiviä tuolla jätä nuo Patong,Karon ja Kata Beach suosiolla väliin. Kannattaa käväistä tuolla Kao Lakissa ja Koh Lantalla kun ovat vielä suht rauhallisia ,omasta mielestäni tuo Ao Nangi on vilkastunut niin paljon etten sitä välttämätt' hirveäästi ylistäisi,mutta sitä ent tiedä mitä haluat nähdä omasta mielestäni on nykyään "pikku Phuket" maisemat tosin on hienot samoin erilaiset harrastus mahdollisuudet.Sitten vielä tuo Khanom joka on Siamin Lahden puolella ja ilmeisesti lautalla Pääsee Koh Samuilta,kannattaa käydä ehdottomasti rannat ovat vielä tosi rauhallisia hotelleja ei ole kovin paljoa joten hinnat ravintolissa tosi edulliset ja paikalliset ihmiset tosi ystävällisiä,oltiin viime kevääänä viikko ja sanon vielä että suosittelen ehdottomasti jos halua nähdä muutakin kun nuo turistikohteet.vielä sen verran että maan sisäiset lennot ovat edulllisia ja yhteydet hyviä joten 2-3 vrk aikana voi käväistä melko kaukan Koh Samuista,Thaimaa on nimittäin pinta-alaltaan Ranskan kokoinen.


      • Samantha79
        tiedoksivaan kirjoitti:

        Tässä sulle mutama vinkki,aloitetaa nyt vaikka Bangkokista johon tutustumiseen kannataa varata vähintäään 4vrk itse ollut siellä pari kertaa viikon ja pitänyt kovasti:Näkemistä kyllä riittää vielä kun siellä on hyvä julkinen likenne tarkoitan ,lähinnä ilmaratta ja metroa joilla matkustaminen onnistuu esim päivälipulla ja on kätevää.Naisihmisenä ilmeisetikin kiinnostaa shoppailu,siihen löytyy useampi ostari jotka ovat mahtavia komplekseja ja ilmarata/metroasemat ova yleesä kävely etäisyydellä,lisäksi on tuo kiinalaiskortteli nuo kanavat joiden varella paikallisia asuu eritasoisissa asunnoissa sekä nuo temppellialueet ov at näkemisen arvoisia.Pattayalla kannataa myös käväistä on muuten mainettaan paljon parempi mitä siellä mutaman päivän vietin.Omasta mielestäni parasta on Etelä-Thaimaa Phuketista alas päin jossa luonto on osi vihreäää samoin vedet ja nuo rannat ovat aivan eri luokkaa kuin tuolla Keski-Thaimaassa.Tosin Phuketissakin voi käväistä Phukecity on jatkuvasti kehittyvä paikallinen kaupunki,rantoja riittää mutta mikäli haluat rauhallisia päiviä tuolla jätä nuo Patong,Karon ja Kata Beach suosiolla väliin. Kannattaa käväistä tuolla Kao Lakissa ja Koh Lantalla kun ovat vielä suht rauhallisia ,omasta mielestäni tuo Ao Nangi on vilkastunut niin paljon etten sitä välttämätt' hirveäästi ylistäisi,mutta sitä ent tiedä mitä haluat nähdä omasta mielestäni on nykyään "pikku Phuket" maisemat tosin on hienot samoin erilaiset harrastus mahdollisuudet.Sitten vielä tuo Khanom joka on Siamin Lahden puolella ja ilmeisesti lautalla Pääsee Koh Samuilta,kannattaa käydä ehdottomasti rannat ovat vielä tosi rauhallisia hotelleja ei ole kovin paljoa joten hinnat ravintolissa tosi edulliset ja paikalliset ihmiset tosi ystävällisiä,oltiin viime kevääänä viikko ja sanon vielä että suosittelen ehdottomasti jos halua nähdä muutakin kun nuo turistikohteet.vielä sen verran että maan sisäiset lennot ovat edulllisia ja yhteydet hyviä joten 2-3 vrk aikana voi käväistä melko kaukan Koh Samuista,Thaimaa on nimittäin pinta-alaltaan Ranskan kokoinen.

        Kiitos paljon hyvästä vastauksestasi! Näit selväsi vaivaa vastauksen kirjoittamiseen :)


      • thailand traveller
        Samantha79 kirjoitti:

        Mistä lähtien kysyminen tarkoittaa tyhmyyttä? Eli Thaimaata koskevalla palstalla EI saa kysyä mitä ko. maassa kannattaa nähdä koska silloin se henkilö on tyhmä? En antanut mitään kriteereitä siitä mitä haluan nähdä koska minulla ei ole varsinaisia kriteereitä. Halusin kuulla ihmisten omia kokemuksia siitä mistä he ovat itse pitäneet tai mikä on ollut turha paikka.

        Toivottavasti sinun työlupa on kunnossa. Nykyinen sotilasjuntta tosi tarkkana niistä. Hyvää työmatkaa.


      • Samantha79
        thailand traveller kirjoitti:

        Toivottavasti sinun työlupa on kunnossa. Nykyinen sotilasjuntta tosi tarkkana niistä. Hyvää työmatkaa.

        Kiitos!


    • who knows

      Jokainen on erilainen, kuka viihtyy missäkin. Vaikea sanoa mistä aloittaja pitää kun ei yhtään kriteeriä kirjoittanut. Rannalla shoppailemassa bailata jne.

    • 1+4+4+4

      Mistä olet löytänyt edullisen majoituspaikan tuoksi aikaa ? Haaveissa myös "pitkä loma" thaimaassa, mutta netistä löytyneet kohteet aivan liian kalliita.

      En suosittele käymään "the beachilla" mutta muutama vuorokausi rayalla on varmasti mukava kokemus!

    • Patikkamies.

      Lähtötiedot ovat puutteellisia jotta voisi antaa täsmä vinkkejä. Kauanko sinulla on aikaa käytettävissä työn ulkopuolella? Viikonloppuna tai muutenkaan parissa päivässä ei kauas kerkiä.

      Mistäpäin tahansa Thaimaata saat ok majoituksen ilmastoinnilla hintaan max 250e / kk. Se pitää neuvotella hotellin tai majatalon respassa sen jälkeen kun olet tsekannut sopivan huoneen. Siirtymät (maitse) eivät maksa käytännössä mitään mutta vaativat taasen aikaa.

      Minä tekisin sinuna retkiä eri lähisaarille (kun ensin Samui on koluttu) tai sitten menisin mantereen puolelle Chumphoniin ja chillaisin Hat Thung Wua Laen beachillä opetellen Wet cats centerin poikien kanssa vaikka varjolautailua tms ja kävisin snorklailemassa. Siitä lyhyt matka vaikka Cha amiin ja mopo alle ja bongailemaan molemmat luonnonpuistot lähettyviltä lepakkoluolineen ja vaellusreitteineen.

      Yksinäisenä naisena tietty pysyttelisin kuitenkin turistialueilla jos ei kantti riitä. Monet vesiputoukset ja muut mestat ovat patikoinnin päässä huonoine opasteineen paitsi ne joihin viedään jollakin bussilla.

      Thaimaassa riittää seikkailtavaa niin paljon ettei loppua näy. Minä lähden talveksi myös reissuun ja käytän puolet reissusta urbaaniin normiturre- lomaan ja puolet trekkaamiseen ja luontoon.

      • Samantha79

        Kiitos kommentistasi Patikkamies! Viikonloput ovat minulla aina vapaat. Olin ajatellut että otan joskus pidennetyn viikonlopun jos mahdollista. Ja jos mahdollista niin ihan viikko kaksikin vapaata jolloin sitten lähtisin käymään Thaimaan rajojen ulkopuolella. Tämä kaikki tietty riippuu sitten miten vapaat saa soviteltua. Mutta lähinnä olisi viikonlopun verran aikaa joka ei vaikuta työhöni, tai ehkä 3-4 päivää silloin tällöin.


    • pankokkimiäs

      Haistoin heti että ei tuo Samantha79 ole oikea. Kuha vit'tuilee.

      • Samantha79

        Mistä asiasta vi*tuilen? Toki jokainen saa sanomani ottaa niinkuin tykkää, ei ole minun ongelmani.


      • Tuota noin ,myöskin kalamiehenä kysäsisin seuraava miten se kuha tällä keskustelupalstalla vit´tuilee?kalamiehet kyllä sanovat että kuha tekee niin kun ei ole kunnolla otillaan vaan käy näykkimässä viehettä!


      • Samantha79
        tiedoksivaan kirjoitti:

        Tuota noin ,myöskin kalamiehenä kysäsisin seuraava miten se kuha tällä keskustelupalstalla vit´tuilee?kalamiehet kyllä sanovat että kuha tekee niin kun ei ole kunnolla otillaan vaan käy näykkimässä viehettä!

        Sori, en ymmärtänyt vastauksestasi mitään. My bad.


    • pankokkimiäs

      Korjaan hieman sananmuotoani herralle tiedoksivaanille joka myöskin vit'tuilee.

      Oikea sana olisi tietenkin ollut kunhan kuhan sijaan.

      Samantha79 on nyt ollut pihalla ihan koko ajan sille nyt on turhaa mitään vääntää.

    • Zzzz12

      Samantha79! Kiva että sait pari asiallista vastausta. Tällä saitilla valitettavasti on pieni joukko Pattayan sekopäitä, joiden ainoa harrastus on veetuilla kaikille ja kertoa seikkailuistaan Pattayan yössä. Facesta löytyy ryhmä josta saat varmasti asiallisempaa tietoa. Harmi kun palstalla ei ole valvontaa. Monia käytännön asioita olisi kiva tietää Thaimaassa enemmän käyneiltä, mutta aina tulee trollia. Säälittävää...

      • Samantha79

        Joo joku sekopäisten lauma täällä näyttää tallustavan. Saaneet kenties jonkun pöpön Thaimaassa? En kuvitellut että yksi simppeli kysymys "mitä paikkoja kannattaa käydä katsomassa" saa tämmöisen hulabaloon aikaan. Oh well, eipä ole minun ongelma että joillakin ei ole muuta elämää kuin käydä täällä trollailemassa josta saavat ilmeisesti jotain kiksejä.


    • veteraaani

      Hahhah mistään ei saa parempaa ja ajankohtaisempaa tietoa kuin täältä. Täällä muikistelevat alan kymmenkertaiset konkarit silloin kuin paneskeluiltaan ehtivät.
      Tuollaiset typerät trollit kusemme suohon.

      Asiallisiin kysymyksiin saavat kaikki asialliset sekä varmasti totuudelliset vastaukset. Tiukkapipoja tietenkin hieman kiristää kuulla totuuksia.

    • Ihaniin

      Hahhah mistään ei saa parempaa ja ajankohtaisempaa tietoa kuin täältä. Täällä muikistelevat alan kymmenkertaiset konkarit silloin kuin paneskeluiltaan ehtivät.

      Just tällaista :) nämä tyypit eivät ole koskaan edes käyneet Thaimaassa :) saatikka päässeet pukille :) nooh...ehkä käyneet kerran pattayalla ja ladyboyta sutaisseet!

      • ei eläkeläinen

        tuleppa ääliö tuohon minun nokan eteen niin vedän sua en perseeseen vaan TURPAAN!!!


    • linjapiika

      Amalia armas kippuravarvas on taasen linjoilla terävänä huomioimaan kaiken ulostulevan tekstin. Ihana on Hän!

    • Patikkamies.

      Kannattaa tiedostaa etenkin se että Thaimaa- palstoilla päivystää eräs sairaselkeläinen joka on tehnyt sitä jo vuosia. Hän vihaa Thaimaata ja varsinkin Pattayaa. Syitä voimme vain arvailla kunnes poliisitutkinta hänestä valmistuu.

      Siamin lahden puolella riittää saaria koluttavaksi ja aiemmin mainitsemani Chumphonin autiot rannat on upeita ja valtavia off seasonin aikaan. En olisi koskaan halunnut pois sieltä mutta töitäkin on välillä tehtävä ettei tule nälkä.

      Voidaan käydä kimpassakin trekkaamassa koska olen samaan aikaan alueella. Olen harrastanut trekkausta kohta kymmenen vuotta Thaimaan viidakoissa ja loputtomasti on vielä nähtävää!

      • Samantha79

        Kiitos taasen vastauksestasi. Kävin katsomassa kuvia tuosta mainitsemastasi Chumptonin rannoista ja on kyllä aivan mielettömän kauniin näköistä! Kyllä, olisi kiva käydä katsomassa niitä alueita kun sinnepäin menet. Koska olet lähdössä ja kauan on tarkoitus viipyä siellä? Minulla ei kyllä ole mitään trekkausvehkeitä...


      • Patikkamies.
        Samantha79 kirjoitti:

        Kiitos taasen vastauksestasi. Kävin katsomassa kuvia tuosta mainitsemastasi Chumptonin rannoista ja on kyllä aivan mielettömän kauniin näköistä! Kyllä, olisi kiva käydä katsomassa niitä alueita kun sinnepäin menet. Koska olet lähdössä ja kauan on tarkoitus viipyä siellä? Minulla ei kyllä ole mitään trekkausvehkeitä...

        Olen ennen joulua jo Thaimaassa ja viettelen joulun ja uudenvuoden kavereiden luona. Sen jälkeen ohjelma melkoisen vapaa. Ehdottomasti käyn Cha amista (tuttu hotellin pitäjä) käsin luonnonpuistoissa ja patikkareiteillä joskus helmikuun tietämillä mutta kuten sanottu niin tarkkaa aikataulua ei ole. Samoin käyn Hua hinissä pari viikkoa thainekkailu leirillä kuntoa kohottamassa mutta sen teen varmaan jo tammikuussa.

        Trekkailuun ei tarvitse muuta kuin hyvät lenkkarit ja mukavan repun joka ei hierrä eikä heilu. Reppu on lähinnä vettä ja muutamaa patukkaa varten plus vaihtosukat, laastaria, hyttysmyrkkyä ja pieni EA-pakkaus. Yötä en ole viidakossa ollut kuin pari yötä joten päiväretkiin ne on yleensä rajoittuneet.
        Vettä tarvii niin tolkuttoman määrän messiin että se asettaa omat rajoituksensa.

        Umphangista löytyy Thaimaan komeimmat vesiputoukset mutta etelästä on sinne matkaa. Etelä-Thaimaasta löytyy niin paljon kaikkea ettei sen takia tarvitse pohjoiseen lähteä. Voin heittää thainumeroni tänne palstalle sitten kun olen maisemissa.

        Chumphon itse kaupunkina on todella tylsä mutta sen molemmilla puolilla on yhdet maailman hienoimmista rannoista joilla olen käynyt ja siellä Thung wua laenissa on sporttiaktiviteettiakin tarjolla ja löytyypäs jopa suomalainen ravintola-baarikin siitä rannan kupeesta!
        Wet catsin pojat vie myös 700 bahtilla snorklailemaan aution saaren rannoille autolla ja veneellä ja lainaavat vehkeet.

        Hyvää matkaa!


      • Samantha79
        Patikkamies. kirjoitti:

        Olen ennen joulua jo Thaimaassa ja viettelen joulun ja uudenvuoden kavereiden luona. Sen jälkeen ohjelma melkoisen vapaa. Ehdottomasti käyn Cha amista (tuttu hotellin pitäjä) käsin luonnonpuistoissa ja patikkareiteillä joskus helmikuun tietämillä mutta kuten sanottu niin tarkkaa aikataulua ei ole. Samoin käyn Hua hinissä pari viikkoa thainekkailu leirillä kuntoa kohottamassa mutta sen teen varmaan jo tammikuussa.

        Trekkailuun ei tarvitse muuta kuin hyvät lenkkarit ja mukavan repun joka ei hierrä eikä heilu. Reppu on lähinnä vettä ja muutamaa patukkaa varten plus vaihtosukat, laastaria, hyttysmyrkkyä ja pieni EA-pakkaus. Yötä en ole viidakossa ollut kuin pari yötä joten päiväretkiin ne on yleensä rajoittuneet.
        Vettä tarvii niin tolkuttoman määrän messiin että se asettaa omat rajoituksensa.

        Umphangista löytyy Thaimaan komeimmat vesiputoukset mutta etelästä on sinne matkaa. Etelä-Thaimaasta löytyy niin paljon kaikkea ettei sen takia tarvitse pohjoiseen lähteä. Voin heittää thainumeroni tänne palstalle sitten kun olen maisemissa.

        Chumphon itse kaupunkina on todella tylsä mutta sen molemmilla puolilla on yhdet maailman hienoimmista rannoista joilla olen käynyt ja siellä Thung wua laenissa on sporttiaktiviteettiakin tarjolla ja löytyypäs jopa suomalainen ravintola-baarikin siitä rannan kupeesta!
        Wet catsin pojat vie myös 700 bahtilla snorklailemaan aution saaren rannoille autolla ja veneellä ja lainaavat vehkeet.

        Hyvää matkaa!

        Kiitos taas kommenteistasi! Ja oikein hauskaa matkaa sinulle myös! Laita tosiaan numerosi sitten kun pääset sinne niin jutellaan sitten paremmin siitä mitä keksitään. Ja tuo snorklaus juttu on kyllä pakko päästä kokeileen!


    • ankanräpeltäjä

      Patikkamies vonkaa pil'lua.

      Onhan se säästäväiselle reppureissaajalle tietenkin taloudellisesti kannattava vaihtoehto.

      Uskon ja tiedän kuitenkin että siellä maakunnissa ei pimpero paljoa maksa jos tyytyy paikallistarjontaan.

      Hei vaan sun heiluvilles!

    • ouq sutats

      Arvatenkaan et saa montakaan asiallista vastausta koska nämä matkailupalstat tuppaa olemaan täynnä näitä kaikkitietäviä maailmanmatkaajia jotka eivät ole käyneet Haaparantaa kauempana.
      Olen muuten itsekin menossa joulukuussa Thaimaahan ensimmäistä kertaa.En kylläkään muuta sinne,ihan lomalle vaan kolmeksi viikoksi.
      Hauskaa ja antoisaa matkaa sinulle.

      • Samantha79

        Samoin sinulle!


    • hyvää reissua!

      http://tezza-thailandbeachesandislands.blogspot.fi/
      Tuolta olen itse löytänyt loputtomasti inspiraatiota ja infoa. Toinen mielestäni hyvä palsta on Lonely planetin keskustelufoorumi Thorne tree. Siellä on Thaimaalle ihan oma "oksa"(=branch).
      Samuilta kannattaa käydä ainakin: Koh Phangan, lähinnä itä- ja pohjoisosa. Ihan mahtavaa snorklausta pohjoisosassa olevan pikkusaaren, Koh Ma, rannalla. Vesiputoukset on koillisosassa saarta. Fullmoonpartyt on siinä etelärannalla Had Rinissä, mihin Samuin veneet tulee. Itse olen aina kiertänyt ne kaukaa.
      Samuin lähellä on myös Koh Tao, hyvää sukellusta ja/tai snorklausta.

      Krabin alueella eli Andamaanimeren puolella ihania saaria, muitakin kuin Phiphi.

      Samuilta taas itään Koh Chang ja kaikki ympäröivät saaret, mm. Koh Mak on ihana. Changilla on luonnonpuistossa vesiputoukset. Mahtavaa snorklausta tälläkin alueella.

      • Samantha79

        Kiitos vinkeistä! Tutkin tuon linkin :)


      • hyvää reissua!
        Samantha79 kirjoitti:

        Kiitos vinkeistä! Tutkin tuon linkin :)

        http://www.travelfish.org/board/topic/thailand
        Tässä vielä yksi foorumi, josta löytyy paljon tietoa ja jossa voi kysellä lisää, tuon thorne treen lisäksi, ja saa asiallisia vastauksia. (Täällä suoli24:n thaikkufoorumilla on niiiin noloa peräkammarin porukkaa.)
        Luin pitkästä aikaa tuota Tezzan blogia ja nyt on ihan järkyttävä matkakuumekohtaus! Onneksi on reilun viikon päästä matkalle lähtö tiedossa, tosin ei Thaimaahan, mutta subtrooppiselle saarelle kuitenkin.


    • Sanna1989

      Riippuu rakas ystävä siitä, mitkä asiat sinua itseäsi eniten kiinnostavat! Thaimaa on monipuolinen, ja löydät helpolla nähtävää sekä kosmopoliittisesta meiningistä pitäville että lähes erakoille. Luonnonkauniita paikkoja riittää, samoin historiaa ja uskonnollisia temppeleitä, joilla suosittelen käymään. Thaimaan viidakko on kerrassaan mahtava, ja jokaisen pitäisi uskaltautua sinne retkelle, opastetulle sellaiselle.

      Suosittelen sinua lukemaan muutamia Thaimaa-aiheisia sivustoja, jotta saat käsityksen niistä kohteista, jotka sopivat juuri sinulle. Mainitsemasi Phi Phin saaret ovat uskomattomat, mutta tulet löytämään paljon muutakin mahtavaa seuraavilta sivustoilta:

      http://thaimaahan.net
      http://thaimaa.kohteet.net
      http://thaimaa.matkalippu.info

      • Samantha7925

        Kiitos vastauksestasi ja linkeistä Sanna!


    • Samantha79

      Terveisiä vaan kaikille täältä Thaimaasta! Kolme päivää nyt takana ja on ollut kivaa.

      • Patikkamies.

        Hienoa Ässä! :) Kateeksi käy. Itsellä vielä muutama viikko lusittava pimeässä Suomessa ennen reissua... Tosin tänään paistoi aurinko! Usko tai älä. Aurinko se oli.

        Sain vaihdettua kämpät kaverin thaiperheen kanssa päikseen ja ekat kaksi viikkoa eli joulun ja uudenvuoden pyhät olen heidän talossaan ja he taas minun kun tulevat pyhiksi Suomeen.Tunnin ajomatkan päässä asustelee useita kavereita joten ei tarvi ihan orpona olla joulua siellä.

        Pistähän silloin tällöin infoa miten menee!


      • Samantha79
        Patikkamies. kirjoitti:

        Hienoa Ässä! :) Kateeksi käy. Itsellä vielä muutama viikko lusittava pimeässä Suomessa ennen reissua... Tosin tänään paistoi aurinko! Usko tai älä. Aurinko se oli.

        Sain vaihdettua kämpät kaverin thaiperheen kanssa päikseen ja ekat kaksi viikkoa eli joulun ja uudenvuoden pyhät olen heidän talossaan ja he taas minun kun tulevat pyhiksi Suomeen.Tunnin ajomatkan päässä asustelee useita kavereita joten ei tarvi ihan orpona olla joulua siellä.

        Pistähän silloin tällöin infoa miten menee!

        Hei patikkamies, ja kiva kuulla! Vai on se aurinko viimein päättänyt näyttäytyä?! En edea muista koska viimeksi näin arskaa Suomessa.... Onneks täällä se näyttäytyy päivittäin :) Hiukan menee totutellessa tähän kosteuteen. Mutta ilmoittele myös itsestäsi.


      • thaimaanen
        Samantha79 kirjoitti:

        Hei patikkamies, ja kiva kuulla! Vai on se aurinko viimein päättänyt näyttäytyä?! En edea muista koska viimeksi näin arskaa Suomessa.... Onneks täällä se näyttäytyy päivittäin :) Hiukan menee totutellessa tähän kosteuteen. Mutta ilmoittele myös itsestäsi.

        Muutto Thaimaaseen???? eiköhän Thaimaahan.


      • Vilperi5677
        thaimaanen kirjoitti:

        Muutto Thaimaaseen???? eiköhän Thaimaahan.

        Mietin aikoinaan thaimaata, mutta niin kauan kun eivät lopeta koira-rääkkäyksiä ja jopa turistien lemmikkien varastamisia jotka päättyvät jonkun runkkari vinosilmän ateriaksi kidutuksen jälkeen, niin en kumarra kuningasta vaan syljen päin naamaa ja paskannan suuhun !
        Yksittäisiä thaimaalaisia kuten ketään vinosilmää ei voi tuomita, voivat olla poikkeuksellisen eläinrakkaita jotka muuttaneet pois ulkomaille !
        Tällä hetkellä asun La palmassa kanarialla jossa koskematon luonto ja koiranikin viihtyy vallan mainiosti!
        Vapaus on ihmeellinen asia mitä ei thaimaassa tunneta !


      • Äidin ihana puudeli
        Vilperi5677 kirjoitti:

        Mietin aikoinaan thaimaata, mutta niin kauan kun eivät lopeta koira-rääkkäyksiä ja jopa turistien lemmikkien varastamisia jotka päättyvät jonkun runkkari vinosilmän ateriaksi kidutuksen jälkeen, niin en kumarra kuningasta vaan syljen päin naamaa ja paskannan suuhun !
        Yksittäisiä thaimaalaisia kuten ketään vinosilmää ei voi tuomita, voivat olla poikkeuksellisen eläinrakkaita jotka muuttaneet pois ulkomaille !
        Tällä hetkellä asun La palmassa kanarialla jossa koskematon luonto ja koiranikin viihtyy vallan mainiosti!
        Vapaus on ihmeellinen asia mitä ei thaimaassa tunneta !

        Olisi siitä sinunkin lemmikistä jotain hyötyä jos joku nälkäinen siitä mahansa täyttää. Kyllähän se on niin että elukat on ihmisen palvelemista varten ja tuskin siitä sinun rakista muuta hyötyä on ku rintaliivin nouto niin ruoaksi vain muiden ilmaa kuluttamasta.


      • Thaimaan tallaaja
        Vilperi5677 kirjoitti:

        Mietin aikoinaan thaimaata, mutta niin kauan kun eivät lopeta koira-rääkkäyksiä ja jopa turistien lemmikkien varastamisia jotka päättyvät jonkun runkkari vinosilmän ateriaksi kidutuksen jälkeen, niin en kumarra kuningasta vaan syljen päin naamaa ja paskannan suuhun !
        Yksittäisiä thaimaalaisia kuten ketään vinosilmää ei voi tuomita, voivat olla poikkeuksellisen eläinrakkaita jotka muuttaneet pois ulkomaille !
        Tällä hetkellä asun La palmassa kanarialla jossa koskematon luonto ja koiranikin viihtyy vallan mainiosti!
        Vapaus on ihmeellinen asia mitä ei thaimaassa tunneta !

        Todellakin hienoa, näin Jouluaattona Vilperi5677:lta, kertoilla käsityksiään...
        Voit olla täysin huoleton, sinua ei Thaimaahan kaivata laisinkaan!
        Tuollaiselle typerykselle en edes hyvää Joulua halua toivottaa...

        Hyvää Joulua, kaikille toisille!


      • lähdössä Thaimaahan
        Vilperi5677 kirjoitti:

        Mietin aikoinaan thaimaata, mutta niin kauan kun eivät lopeta koira-rääkkäyksiä ja jopa turistien lemmikkien varastamisia jotka päättyvät jonkun runkkari vinosilmän ateriaksi kidutuksen jälkeen, niin en kumarra kuningasta vaan syljen päin naamaa ja paskannan suuhun !
        Yksittäisiä thaimaalaisia kuten ketään vinosilmää ei voi tuomita, voivat olla poikkeuksellisen eläinrakkaita jotka muuttaneet pois ulkomaille !
        Tällä hetkellä asun La palmassa kanarialla jossa koskematon luonto ja koiranikin viihtyy vallan mainiosti!
        Vapaus on ihmeellinen asia mitä ei thaimaassa tunneta !

        Vai asut "La palmassa kanarialla" ainakin IP-osoitteen sijaintitieto viittaa Jako- (mieli) mäkeen.


    • voi Vilperiä

      Mikä lie tämä Vilperi, ainakin täysi moukka, pahaa oloaan purkaa palstoilla.
      Lieneekin niitä "laiturille jääneitä", kun asemamies huusi "juna män justiinsa"...
      Ainakaan ei tuo isojen ja pienten kirjainten hallinta oikein suju, tämähän on kuitenkin apukouluasteelle jääneille normaalia.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    4. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    5. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    7. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    8. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    9. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe