Viikon aikana nähtyä kuoppiksen liepeillä

ip.

Poika oli tulossa yksin koulusta ja naamasta näki että itketty oli.

Poika tönäistiin kumoon asvaltille, minkä jälkeen hänen reppunsa päällä hypittiin. Kolmen pojan ryhmä. Puutuin asiaan ja tämä oli kuulemma leikkiä.

Tyttö juoksi toista tyttöä päin ja jälkimmäinen pakeni autotielle. Tämä tapahtui silmieni edessä kahdesti ja itse olin autolla liikkeellä. Toisella puolella tietä oli kävellen liikkeellä perhepäivähoitaja lasten kanssa ja hän puuttui asiaan ansiokkaasti.

Alakouluikäisiä kaikki.

6

197

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jumaleissons

      Älkää puuttuko noihin lasten kiista juttuihin. Sopivassa tilanteessa saatte pahoinpitely syytteen.

      • ip.

        Olin kerran Citymarketissa oman lapseni kanssa pakkaamassa lahjaa, kun wc:stä alkoi kuulua huutoa ja ovea yritettiin saada sisäpuolelta auki. Menin tietysti auttamaan ja pyysin lapsia antamaan avaimen lattiaa myöten kun se oven lukon aukaisu ei muuten onnistunut. Kun ovi oli avattu ja pikkutytöt ulkona, he juoksivat äitinsä luokse, joka seisoi kauempana lapsiaan odottamassa, kertomaan että toi nainen oli oven edessä eivätkä he päässeet pois. Äiti vastasi että mennään pois ja äkkiä lähtivät siitä kauppaan.

        Eräs syksy kun koulut olivat alkaneet niin ekaluokkalainen pikkupoika itki tien poskessa. Olin pyörällä liikkeellä ja kysyin mikä hätänä. Hän ei tiennyt mihin pysäkille hänen piti mennä ja oliko bussi jo mennyt. En minäkään tuota tiennyt. Lapsi muisti äitinsä nimen ja minä soitin numerotiedusteluun omasta puhelimestani. Kerroin äidille mikä oli tilanne ja lapsi sai puhua äitinsä kanssa. Lapsi kertoi haluavansa että äiti tulee hakemaan. Äiti halusi että lapsi menee odottamaan häntä musiikkiopistoon josta oli tulossakin. Koska olin matkalla siihen suuntaan itsekin niin matka jatkui kävellen.
        Missään vaiheessa ei tuostakaan episodista kiitosta herunut vaan epäluulo tuntui olevan päällimmäisenä opettaja-äidillä.


      • pidä huoli omista as

        Jumaleissons on asian jäljillä. Suomalainen yhteiskunta on mennyt siihen pisteeseen, että tuntemattomien, oman lähipiirin ulkopuolisten alle 18-vuotiaiden asioihin ei kannata koskea pitkällä tikullakaan. Ei vaikka näkisi jotain akuuttia kiusaamista tai nuoret tekemässä ilkivaltaa tai muuta.

        Riski joutua oikeustoimien kohteeksi on olemassa, mahdollisesti epäily lapsiin sekaantumisesta. Myös todennäköisyys joutua rajusti pahoinpidellyksi on todellinen.

        Eli ei kannata puuttua oikeastaan kenenkään ulkopuolisen asioihin vaan kannattaa pitää huoli omista asioista. Ennenvanhaan puhuttiin siitä että on velvollisuus puuttua mahdollisiin rikoksiin tai jos joku tarvitsee apua, mutta nykyään kannattaa miettiä kaksi kertaa ennenkuin tekee jotain.


    • Kuoppislaisen äiti

      Kuoppiksen rehtori olisi tuosta kertomastasi varmasti hyvin kiinnostunu! Kuoppiksella on nollatoleranssi kiusaamisen suhteen.

      • ip.

        Nollatoleranssit ovat pelkkää utopiaa. Sitten on sekin puoli, että jotkut voidaan leimata kiusaajiksi ja joistain ei uskota että he kuuna kullan valkeana voisivat muka edes syyllistyä kiusaamisen. Pojat ovat usein suoraviivaisempia kuin tytöt, mutta mitenkäs ryhmästä eristäminen - mielletäänkö se kiusaamiseksi? Sitten on tietysti aina netissä kiusaamisen mahdollisuus koulun ulkopuolella, jos koulussa esiintyykin mallikelpoisesti ja opettajien silmiä palvoen.


      • Lesles

        Sulla on nollatoleranssi housussa. Taidat olla Feministi.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      95
      2555
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2213
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1917
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1661
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1635
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1616
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1578
    8. 76
      1484
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      112
      1397
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe