Herra Jeesus kun täällä vain kanssamme on,

näkymätön ninni

Jo ihan uskoni alkutaipalaille sain Herralta Jeesukselta Kristukselta varoituksen älä lokeroidu liiaksi mihinkään. Minä ohjaan ja opetan sinua ja olen kanssasi mihin ikinä kuljetkin. Ei ole tarkoitus meidän uskossa olevien jäädä jumiin seurustelemaan pelkästään uskossa olevien kanssa. Evankeliumin esille tuominen on tärkein uskovan tehtävä. Älä piilota sitä vain uskovien käyttöön! Evankeliumi on Jumalan rakkain ja kallein aarre, jonka Hän haluaa jakaa ihan kaikille!

Matteus 28
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

Matteus 24
14 Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.

Markus 16
15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

Luukas 24
47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.

LÖYTÄNEEKÖ HÄN USKOA MAAN PÄÄLTÄ.

Roomalaiskirje 10
14 Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?
15 Ja kuinka kukaan voi julistaa, ellei ketään lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: "Kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka hyvää sanomaa julistavat!"
16 Mutta eivät kaikki ole olleet kuuliaisia evankeliumille. Sillä Esaias sanoo: "Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?"
17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.

50

262

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näkymätön ninni

      Tämän virren Herra antoi eteeni rohkaisuksi ja vahvistukseksi:

      1.
      Herra Jeesus kun täällä vain kanssamme on,
      emme kauhistu vastustajaamme.
      Viha vaikka on vastaamme sammumaton,
      niin me turvaamme puolustajaamme.
      Vaikka kaita on tie
      ja se taisteluun vie,
      meille Jeesus on turva ja kilpi.
      Siis me uskossa vaan
      käymme taistelemaan.
      Pyhä on tämä tie, pois jo vilppi.

      2.
      Vihamies kuka voittaisi sankarin sen,
      kuka voittaisi Golgatan Herran?
      Taisteluissa hän linna on turvallinen,
      hän on voittanut saatanan kerran.
      Jos me joudummekin
      syvihin vesihin
      ratki keskelle kuoleman kauhun,
      emme nääntyä voi,
      hänen äänensä soi
      läpi myrskyn ja helvetin pauhun.

      3.
      Ota kuoleman vallan jo taitettu on
      ja on riistetty helvetin voitto.
      Elon ruhtinas Jeesus on voittamaton,
      jo on valjennut autuuden koitto.
      Hänen kunniataan,
      hänen kirkkauttaan
      me nyt kiittäen veisaelkaamme.
      Meille voiton hän toi,
      lunastuksensa soi,
      hänen kauttaan me autuuden saamme.

      4.
      Vaikka syntimme nousevat kauhistamaan,
      kadotukseen ne meitä ei saata.
      Mereen Jeesus jo heitti ne pohjattomaan,
      hänen armonsa voisiko laata!
      Meille puhtauden,
      levon, lohdutuksen,
      pyhityksen hän suo veressänsä.
      Kun me armahtajaan
      tähän luotamme vaan,
      meitä varjelee hän kädellänsä.

      5.
      Siis te Jeesuksen ystävät armoitetut,
      kaikki uskossa vaeltakaatte.
      Luja toivonne olkoon, te ahdistetut,
      vaikka kiusoja, vaivoja saatte.
      Teillä auttaja on,
      apu ahdinkohon
      tätä tietänne kulkiessanne.
      Hän on armollinen,
      hän on uskollinen.
      Pysykää yhä Jeesuksessanne.

      6.
      Kun me heikkoina Herralle huokaamme vaan,
      Pyhä Henkensä auttaa jo meitä.
      Uni meitä kun pyrkivi ahdistamaan,
      meitä Herra ei nukkumaan heitä.
      Kun me uuvumme niin,
      ettei rukouksiin
      eikä valvomiseen ole voimaa,
      hän on puolustaja,
      esirukoilija
      eikä heikkoja, huonoja soimaa.

      7.
      Isä Poikansa ihmisten veljeksi toi,
      Poika saanut on taitavan kielen.
      Yhä murheemme riemuksi muuttaa hän voi,
      luoda heikkoihin rohkean mielen.
      Ja hän uupuville,
      tiellä vaipuville
      Pyhän Henkensä lahjaksi suopi.
      Heitä uudistamaan,
      heitä vahvistamaan
      pyhän armonsa, voimansa tuopi.

      8.
      Tule, Herramme, meitä nyt vahvistamaan,
      tule, virvoita voimalla taivaan.
      Sinun tietäsi taivuta vaeltamaan,
      täällä suostumaan ristiin ja vaivaan.
      Tue uskoamme,
      tue toivoamme,
      pidä sielumme tallella aina.
      Kuule huutoamme,
      sinä auttajamme,

      • Herrakanssamme

        Ihanaa tekstiä.


      • 5786

        5876


    • näkymätön ninni
      • 654

        6753


    • Ihana virsi

      Hyvää sanomaa levitämme niin kauan kuin se on mahdollista.
      Tosin asialle on tietyt tahot panemassa kapuloita rattaisiin, mutta me emme luovuta, sillä Jeesus on Herra edelleenkin.

      • näkymätön ninni

        Aamen


    • Kuunnelkaamme

      Virren jälkeen tulle toinen, aivan yhtä ihana virsi videolta.

    • ei tärkeää?

      Miksi Matt.25:31-45 ei ole enemmistölle uskovista minkään arvoinen koska mielenkiintoa siihen ei näytä olevan.

      • sinettisormus1

        ... enpä osaa sanoa, olemmeko niin välinpitämättömiä, kuin vuohet ? Itselleni tuo Matteus 25 on teodella tärkeä luku, jos on sen sanomaa vastaan eikä sitä toteuta, on tämän ihmisen asiat heikoissa kantimissa ...

        Matt.25:31-45:
        31. Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
        32. Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
        33. Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
        34. Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
        35. Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
        36. minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
        37. Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
        38. Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
        39. Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
        40. Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
        41. Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
        42. Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
        43. minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
        44. Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
        45. Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'.


      • ei tärkeää
        sinettisormus1 kirjoitti:

        ... enpä osaa sanoa, olemmeko niin välinpitämättömiä, kuin vuohet ? Itselleni tuo Matteus 25 on teodella tärkeä luku, jos on sen sanomaa vastaan eikä sitä toteuta, on tämän ihmisen asiat heikoissa kantimissa ...

        Matt.25:31-45:
        31. Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
        32. Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
        33. Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
        34. Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
        35. Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
        36. minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
        37. Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
        38. Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
        39. Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
        40. Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
        41. Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
        42. Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
        43. minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
        44. Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
        45. Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'.

        Oikein hyvä. Kun kaikki muut palstoilla kirjoittajatkin tätä edes joskus miettisivät ja jättäisivät nämä amatöörimaiset päiväprofetiat sivummalle niin mielestäni kaikkien olo kohentuisi.


      • sinettisormus1
        ei tärkeää kirjoitti:

        Oikein hyvä. Kun kaikki muut palstoilla kirjoittajatkin tätä edes joskus miettisivät ja jättäisivät nämä amatöörimaiset päiväprofetiat sivummalle niin mielestäni kaikkien olo kohentuisi.

        ... totta, nämä asiat tulisi toteutua meidän jokapäiväisessä elämässämme, emmekä saisi kavahtaa edes sitä vähäisintä laitapolun kulkijaa, vaan he ovat juuri ne joiden luo meidän tulisi mennä ja ojentaa auttava kätemme, niillä resulsseilla mitä kullakin on käytettävissä, kaikkeen ei aina tarvitse rahaa .... tätä olen yrittänyt toteuttaa elämässäni jos on tullut semmoinen tilanne eteen.


      • näkymätön ninni

        Todella tärkeää Sanan paikkaa toit Raamatusta esille. Tässä on meillä kaikilla varmasti parannuksen paikka. Ainakin minulla on!


      • tärkeää
        näkymätön ninni kirjoitti:

        Todella tärkeää Sanan paikkaa toit Raamatusta esille. Tässä on meillä kaikilla varmasti parannuksen paikka. Ainakin minulla on!

        Kaikilla meillä on parannuksen paikka ! Pienikin apumme on aina tueksi .


    • -jarmo-

      Sananen tänne kehoitukseksi ja muistutukseksi. En sano tätä siksi että olisi jotain erityistä kenellekään, vaan koska tänään törmäsin aiheeseen tuolla jossain ja asiaa puitiin tältä näkökannalta. Haluan vain jakaa ajatukseni.

      Synti on voitettu, se ei ole enää esteenä meille, älkäämme siis mitatko syntisyyttämme millään tavalla, ei muiden kuin itsemmekään. Minä voin sanoa itselleni peilin edessä että "paraskin puhuja" mutta samaan hengenvetoon haluan tämän teille tuoda esille, vähän kuin korottaa ja sanoa, "katsokaa, Jeesus on voittanut meidän puolestamme sen vihollisen".
      Katsokaamme sitä mikä sauvassamme on, käärme, jossa näette vain syntisyytemme, emme enää syntejämme. Älkää mitatko mitään...

      Markus 4:24-25 Ja hän sanoi heille: "Ottakaa vaari siitä, mitä kuulette; millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan, vieläpä teille lisätäänkin. Sillä sille jolla on, sille annetaan; mutta siltä, jolla ei ole, otetaan pois sekin, mikä hänellä on."

      • tärkeää

        Suomeksi sanottuna mitä ?


      • näkymätön ninni

        Jotain samaa Hengen yhteyttä välähti minunkin sydämessäni. En vain saanut siitä kunnolla kiinni. Kiitos Jarmo kehoituksesta.


      • -jarmo-
        näkymätön ninni kirjoitti:

        Jotain samaa Hengen yhteyttä välähti minunkin sydämessäni. En vain saanut siitä kunnolla kiinni. Kiitos Jarmo kehoituksesta.

        ...niin yksinkertaista että se on joskus liian monimutkaista. Kartamme syntiä, hyvä homma mutta samalla kun kilvoittelemme, unohdamme että se mitä vastaan kilvoittelemme, on jo kuolleena selkämme takana, eikä siitä ole enää meihin vastusta. Jeesus polki käärmeen pään ja synti on sovitettu. On siis ihanaa herätä aamulla ja tajuta että armo on taas uus, koska me elämme tässä syntisessä maailmassa.


      • näkymätön ninni
        -jarmo- kirjoitti:

        ...niin yksinkertaista että se on joskus liian monimutkaista. Kartamme syntiä, hyvä homma mutta samalla kun kilvoittelemme, unohdamme että se mitä vastaan kilvoittelemme, on jo kuolleena selkämme takana, eikä siitä ole enää meihin vastusta. Jeesus polki käärmeen pään ja synti on sovitettu. On siis ihanaa herätä aamulla ja tajuta että armo on taas uus, koska me elämme tässä syntisessä maailmassa.

        Totisesti, totisesti. Aamen!

        Hyvin valaisit välähdyksen! Kiitos jarmo! :)


      • näkymätön ninni
        -jarmo- kirjoitti:

        ...niin yksinkertaista että se on joskus liian monimutkaista. Kartamme syntiä, hyvä homma mutta samalla kun kilvoittelemme, unohdamme että se mitä vastaan kilvoittelemme, on jo kuolleena selkämme takana, eikä siitä ole enää meihin vastusta. Jeesus polki käärmeen pään ja synti on sovitettu. On siis ihanaa herätä aamulla ja tajuta että armo on taas uus, koska me elämme tässä syntisessä maailmassa.

        Ja tuolla Sinetin ketjussa kirjoitit todella hyvin tästä samaisesta aiheesta. Olikohan ketjun nimi: Viha ja anteeksianto... jos nyt oikein muistan.


      • Tuom.
        näkymätön ninni kirjoitti:

        Ja tuolla Sinetin ketjussa kirjoitit todella hyvin tästä samaisesta aiheesta. Olikohan ketjun nimi: Viha ja anteeksianto... jos nyt oikein muistan.

        No, ei näitä persoonattomia nettivihoja kannata harteilleen ottaa. Jos palstan otsikko otettaisiin ihan kirjaimellisesti, niin ei tänne enää kovin paljon riittäisi aiheita. Kaikki on jo ennustettu Raamatussa, paitsi henkilökohtaiset unet ja näyt (?).
        Minusta ateismiaiheisiin ei vastata provosoituneeseen tyyliin. Vaan, niin kuin Ninni tekeekin: Eli kerrotaan Jumalan lupauksista, ja niitä odotellessa lauletaan virsiä;) lohdutetaan ahdistuneita ja kehotetaan Jumalasta kaukana eläviä ihmisiä tarttumaan Jumalan olemassaolon autuuteen.


      • näkymätön ninni
        Tuom. kirjoitti:

        No, ei näitä persoonattomia nettivihoja kannata harteilleen ottaa. Jos palstan otsikko otettaisiin ihan kirjaimellisesti, niin ei tänne enää kovin paljon riittäisi aiheita. Kaikki on jo ennustettu Raamatussa, paitsi henkilökohtaiset unet ja näyt (?).
        Minusta ateismiaiheisiin ei vastata provosoituneeseen tyyliin. Vaan, niin kuin Ninni tekeekin: Eli kerrotaan Jumalan lupauksista, ja niitä odotellessa lauletaan virsiä;) lohdutetaan ahdistuneita ja kehotetaan Jumalasta kaukana eläviä ihmisiä tarttumaan Jumalan olemassaolon autuuteen.

        Kiitos kannustavista sanoistasi veljeni Tuom. Siunausta.


    • Tutkikaa

      Katsokaapa, kuinka ahkera sielunvihollinen on tänäänkin ollut palstalla. Katsokaa alotuksia, mistä hengestä lähtee.
      Uskovat tekevät työtäkin, mutta vihollisen lapset valjastettu sekoittamaan pakkaa.

      • en usko tuota

        Sielunviholliset ja käärmeet, eikös ne ole menneen ajan käsitteitä samoin kuin tuo niitten jahtaaminenkin. Päihteet ja sairaudet aiheuttaa hirmutekoja ja ahneus. Ja usein uskontokin. Mutta ihminen käsillään ne tekee kun ajatukset ovat menneet väärille urille.


      • näkymätön ninni

        Kyllä vihulainen kovasti töitä tekee ja pakkaa sekoittaa, mutta katsotaan me Jeesuksen omat vain ja yksin Häneen.


    • Niinpä niin

      Voihan sitä olla sitäkin mieltä.

    • Siunaten

      Näitä, tällaisia ketjuja meidän uskovien sielumme halajaa.

    • Amen

      Ja amen.

    • näkymätön ninni

      virsi 319 Sä kuljet seurassa Jeesuksen

      1.
      Sä kuljet seurassa Jeesuksen,
      sen kertoo katseesi riemuinen,
      sen kertoo laulusi helkkyvä
      myös murheen kyynelten keskellä.

      2.
      Ei tunne rauhaasi maailma,
      ei huomaa tielläsi kukkia,
      se aallon leikkeihin kiintyen
      ei tiedä helmistä syvyyden.

      3.
      Vaan helmen sait sinä kalleimman,
      se aarre on veri Karitsan.
      Hän kuoli puolesta syntisten,
      nyt kuljet vaatteissa autuuden.

      4.
      Jo täällä riemusi Jeesus on,
      maan päällä, laaksossa ahdingon.
      Kun matka vaikea uuvuttaa,
      hän armonlähteenä virvoittaa.

      5.
      Se lähde auki on kaikille,
      vaan monet kulkevat ohitse.
      Ei maista korskea maailma
      sen voimaa, rauhaa ja riemua.

      6.
      Vaan kylmä, synkeä erämaa
      tuon virran partailla virkoaa,
      se valkoliljoiksi puhjeten
      jo loistaa riemua autuuden.

      7.
      Ja virtain varsilla kulkijat
      näin toinen toistansa auttavat:
      Oi nosta pääsi ja kultaisiin
      taas katso taivasten kunnaisiin!

      8.
      Siis riennä, ystävä, riemuiten
      ja kasva armossa Jeesuksen.
      Saat kerran porteista Siionin
      hääriemuun astua sinäkin.

    • Hyvä sanoma

      Ihana ketju. Pakko kiittää ny.

    • Amen

      Amen.

    • näkymätön ninni

      Kiitos te ihanat uskovat veljet ja sisaret kannustavista palautteista!

      Tuona aamuna kun tulin tänne netti maailmaan rukouksen jälkeen, oli minulla aikomus kirjoittaa ihan muuta. Olin jo mielessäni päättänyt, että käsittelen rukouksen maailman tutkimusta.

      Istahdin koneen ääreen ja aloin tutkimaan muita aloituksia täällä, kun tunsin miten Herra tarttui yhteen toisen kirjoittajan tekemään aloitukseen hyvin voimakkaasti. Oikeastaan tärisin ja itkin, kun ymmärsin mitä Hän haluaa minun sanovan. Yritin ensin panna hanttiin, mutta eipä siinä voinut vastaankaan sanoa. En näet haluaisi kenellekkään vastaan sanoa. Tästä vastauksesta tuohon toisen aloitukseen nousi siis tämä aloituksen aihe, ja koen että se tuli Herralta. Tuo virsi 310 tuli eteeni myös aivan sattumalta, jo muutama ilta aiemmin, kun etsi yhtä toista virttä. Koen että Herra halusi vahvistaa meitä tuon virren sanoin.

      Kiitetään Herraa Jeesusta Kristusta, että hän meille näitä aloituksia antaa, kun me rukouksessa ja Sanan tutkimisessa kuljemme nöyrin ja avoimin mielin.

    • Nyt ja aina

      Minulla on usein ajatus, että pois eksyttäjien palstalta.
      Herralta aina samaa puhetta seurannut.' Pysy siinä missä olet.'
      Jumala todellakin haluaa, että pidämme hänen sanaansa esillä. Se on Herran tahto.

      • näkymätön ninni

        Aamen!

        Evankeliumin esille tuominen on meidän uskovien ykkös asia! Jokainen voi toimia siinä omalla tavallaan rukoillen, Sanaa tuoden, virsiä laulaen, toisia tukien ym.ym...


      • Kuuntelemme

        Niin on Herran tahto.


    • Just niin

      Ihana sana sinulta, Ninni.

    • näkymätön ninni

      Vahvistutaan lisää Juha Vähäsarjan päivittäishartauskirjan: Lupaus Kantaa tekstillä:

      Jumala on oikeudenmukainen: hän antaa teidän ahdistajienne joutua ahdinkoon, mutta ahdistetut - niin teidät kuin meidätkin - hän päästää siitä, kun Herra Jeesus väkevien enkeleittensä kanssa ilmestyy taivaasta. (2 Tess. 1:6-7)

      Paavali tiesi omasta kokemuksesta, mitä on kärsiä Kristuksen nimen tähden. Hän ei pitänyt tällaista kärsimystä vain vahingollisena asiana, vaan myös todistuksena siitä, että Jumala on valinnut ahdistetut valtakuntaansa antaessaan heidän kärsiä nimensä tähden. Kärsimyksen kovuuteen tulee näin piirre, joka voi auttaa kestämään koetuksen. Koetuksesta selviäminen opettaa puolestaan kärsivällisyyttä ja nöyryyttä.

      Lopulta, kun aika täyttyy, joutuvat väärin tehneet vastaamaan teoistaan kaikkein oikeudenmukaisimmassa tuomioistuimessa. Sen edessä yksikään vääryys ei jää tuomitsematta. Kun Herra Jeesus tulee näkyvästi takaisin maan päälle, palautetaan oikeus kunniaansa. Alkaa uusi aika ja elämä, josta kaikki paha on poissa. Rauha laskeutuu ihmisten keskuuteen.

    • Kiitos sulle

      Amen.

    • näkymätön-ninni

      Tämä vanha ketju putkahti mieleeni, kun näin tuon toisen aloituksen liittyen otsikkoon.

      Tätä vanhaa ketjua lukiessa sain vahvistusta Herran johdatuksesta ja toivottavasti se antaa vahvistusta myös muille! Siunausta ja varjelusta kera Jeesuksen.

      • HyvääSanaa

        Kiitos Ninni. Ihanan raikas ketju. Itkettää, että joskus olemme saaneet viestiä tällä palstalla asiaakin.


    • Olenmenettänyt

      Muistakaa joku illalla rukouksessa vaikka aivan lyhyestikin,sillä olen menettämässä luottamukseni Jumalaan.

      • näkymätön-ninni

        Rukouksissa olet! Sanaa sinulle ystäväni:

        Psalmi 147
        3 Hän parantaa ne, joilla on särjetty sydän, ja sitoo heidän haavansa.

        Vaikka mielesi on murettu, et ole Jumalan armon ulkopuolella. Et, vaikka enkeli taivaasta vakuuttelisi muuta. Jumala ei ole katujen kulmilla huutelija eikä kohtele rikkimennyttä kovakouraisesti. Herra hoitaa sammumaisillaan kytevää kynttiläsydäntä ja särkynyttä ruokoa hellästi ja varoen. Hän ei pakota uskonnollisiin akrobaattitemppuihin tai vaadi tervehtymään ennen kuin pitää omanaan. Tällaiset ajatukset ovat suoraan vihollisen sylttytehtaalta. Herra ei heikkoa kiusaa, vaan hoitaa armollaan ja parantaa ajallaan. Jeesusta avukseen huutavan murheet tulevat kerran päättymään. Kyse on vain siitä, milloin Herra katsoo sen sopivaksi tapahtua. Hän sitoo vielä haavasi, älä pelkää. Hän parantaa murtuneen mielesikin.

        Luulenpa, että tämä ote Juha Vähäsarjan kirjasta Lupaus kantaa sopii sinulle ja meille kaikille! Ota vastaan ja kiitä Herraa, että Hän tuntee ja näkee sinut!
        Siunausta! Herra olkoon kanssasi!


      • näkymätön-ninni

        "Uskokaamme siis vahvasti, että tulemme vanhurskaiksi ja taivaan valtakunnan perillisiksi ainoastaan Jumalan laupeudesta, jonka hän antaa meille Kristuksessa. Tätä uskoa seuraa varmasti jumalinen elämä ja sellaiset hyvät teot, jota tehdään kuuliaisuudesta Jumalaa kohtaan. Silloin vasta tekomme ovat mieluisia Jumalalle, kun panemme toivomme hänen laupeuteensa ja uskomme Herraan Jeesukseen Kristukseen."


    • näkymätön-ninni
      • Siunaustakaikille

        Kiitos. En ole vanhempana noin kaunista laulua kuullutkaan enää aikoihin.


    • Olenmenettänyt

      En tiedä miksi tätä laulua kuunneltuani mieleeni tuli muistoja,vaikka tunnetasolla tämä on lähempänä nykyisyyttä.
      Kiitos kauniista vastauksista,arvostan niitä paljon.

      https://www.youtube.com/watch?v=vCIm2jQJ4b4

      • näkymätön-ninni

        Sananlaskut 4

        20 Poikani, kuuntele minun puhettani, kallista korvasi minun sanoilleni.


        21 Älkööt ne väistykö silmistäsi, kätke ne sydämesi sisimpään;


        22 sillä ne ovat elämä sille, joka ne löytää, ja lääke koko hänen ruumiillensa.

        Ei voi kyllin painottaa Jumalan Sanan merkitystä kristityn elämälle. Ihmiseen ei voi luottaa, ei toiseen eikä itseensä. Tunteittensa varaan ei voi elämäänsä eikä uskoaan rakentaa. Kova olisikin se laki, että usko on totta vain oikeanlaisten tunteiden vallitessa. Edes upeisiin kokemuksiimme emme voi uskoamme perustaa, koska Jumala kätkeytyy niin usein vastakohtaisuuksiinsa kasvattaessaan meistä armosta eläviä lapsiaan.

        Jumalan Sanaan voi nojata aina koko painollaan. Pitäkäämme hänen Sanansa visusti sydämissämme. Jumalan jokainen lupaus on aina voimassa, sillä Sanaansa Herra ei koskaan kiellä. Sanaan saamme vedota ja sen varaan voimme laskea koko elämämme. Jumala ei ole koskaan pettänyt ketään, joka häneen turvaa. Hänen Sanansa antavat löytäjälleen elämän ja ne virvoittavat väsyneen ihmisen ruumiin ja sielun. (Juha Vähäsarja: Lupaus kantaa)

        Siunausta alkavaan päivään!


    • Näkökulmaa
    • Takaisinviattomuuteen
    • Lihavapossu

      Taidan olla masentunut kun edes ulkona en ole käynyt.
      Painokin alkanut nousta

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      302
      3508
    2. 204
      2971
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      71
      2534
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      235
      2015
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      16
      1435
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1371
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1337
    8. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      170
      1324
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      24
      1318
    10. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1277
    Aihe