Debian astui varpailleni

DebianSucks

Latasin ja asennutin Debianin uudelle HP:n pöytäkonheelleni. Käytin muutamia tunteja, kun yht'äkkiä koko homma meni pipariksi. Käyttöjärjestelmä kaatui ja tuli ilmoitus: "Internal prosessor disfunction. Error code 6457." Kone ei käynnistynyt muuta kuin ennen kuin asensin CD:ltä vanhan Ubuntun.

Kiitos Debianin kuukerot.

17

245

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Harr Olmotus

      Oliko virhelokeissa mitään mainintaa virhekkodeista 6262 ja 9782? Niiden avulla voisi päästä käsiksi ongelman perussyyhyn. Olisiko ehkä sitten proseesorin kapasiteetti joutunut koville Debianin ollessa aika kova käyttämään nimenomaa prosessorin x67467-matikkasuoritinta? Mene ja tiedä.

    • 3443244

      Asennus iso on ehkä rikki, tarkista checksum latauaksen jälkeen.

      Olisit laittanut tämän:

      cdimage.debian.org/cdimage/jessie_di_beta_2/i386/iso-cd/debian-jessie-DI-b2-i386-xfce-CD-1.iso

      Tuo on niin pieni iso, että pitäisi latautua ongelmitta, mutta checksumin tarkistus on paikallaan, jos on vaikka huonot nettiyhteydet.

      checksum täätlä:
      http://cdimage.debian.org/cdimage/jessie_di_beta_2/i386/iso-cd/

      Ubutu unityinen on möhkö, ei hyvä.

      • En edes kuullutkaan

        Miten tuo checksum tarkastetaan?
        Jos tuolta listalta näkee sen koodin, niin miten ja missä se näkyy asennetulla versiolla?


      • 231++2
        En edes kuullutkaan kirjoitti:

        Miten tuo checksum tarkastetaan?
        Jos tuolta listalta näkee sen koodin, niin miten ja missä se näkyy asennetulla versiolla?

        netistä löytyy sofita joilla checksum tarkistetaan.


      • En edes kuullutkaan
        231++2 kirjoitti:

        netistä löytyy sofita joilla checksum tarkistetaan.

        Senhän jokainen tietää, mutta kysyinkin, kuinka se tarkistetaan? Sitä kun ei moni tiedä. Ainakaan tällä palstalla.


    • Ex-Debianisti

      Kannattaa käyttää Ubuntua. Se on vakaa ja sillä on hyvä tuki. Jos tarvii työpöytää, on saatavana kaikki mahdolliset työpöydät. Debian on jäänyt kehityksestä jälkeen, eikä siinä toimi kunnolla uudet koneet.

      Debian on ollut Sqeezen (6) jälkeen keskeneräinen Ubuntu. Kehittäjät ovat siirtyneet Ubuntun tai Freebsd:n kehittäjiksi riippuen mitä hakevat.

      • 4324243

        "Debian on jäänyt kehityksestä jälkeen, eikä siinä toimi kunnolla uudet koneet. "

        Höpö, uusi jessie beta 2 on ajantasalla, kaikki uudet linux ohjelmat toimivat kuin myös rauta. Stable (wheezy) jakelu onkin ajastaan jäljestä pari kolme vuotta koko ajan.


    • rautaviat-pois

      Mitäs "vikoja" oli Ubuntussa kun päätit kokeilla "löytyykö parempaa"?
      meinaan vaan että jos sekin "oikutteli" tolla koneella?
      Muttei "osannut" antaa mitään virhe ilmotusta.

      • 4324234

        "Mitäs "vikoja" oli Ubuntussa kun päätit kokeilla "löytyykö parempaa"?"

        Unity ja kaikki muu ylimääräine tauhka.


      • Unity on vika
        4324234 kirjoitti:

        "Mitäs "vikoja" oli Ubuntussa kun päätit kokeilla "löytyykö parempaa"?"

        Unity ja kaikki muu ylimääräine tauhka.

        Unity on vika.


    • Moit!
      ..jännä homma, "debiansucks" ehkä näissä tarvitaan säkää, mulla 2002 Compaq on ollut putkeen päällä muutaman päivän, ja dvd versio 7.7.0 imuroin debian.org sivustolta torrentilla...
      tosin koneella on pyörinyt vain yksinkertainen morse-ohjelma...

      • aito wodim= ok DVD-R

        Yritätkö asentaa DVD:ltä?

        JOS, niin mistä asennus-DVD on peräisin ?

        Itse kirjoittavalla DVD -asemalla tehty ?

        Tiedoksesi:

        JOS haluat itse tehdä asennuslevyn (DVD) .iso -tiedostosta, tähän on 2 toimivaa vaihtoehtoa, mutta kolmas vaihtoehto johtaa yleensä ongelmiin !

        Ensin: imuroituasi .iso imagen netistä, tarkista se mieluiten sha1sum -komennolla, tai jos se ei ole mahdollista, md5sum -komennolla.

        sitten:

        2 toimivaa ja 1 toimimaton tapa DVD-R -levyn kirjoittamiseen:

        toimiva tapa 1) kirjoita se windows -käyttöjärjestelmässä käsin, esim. NERO burning rom -ohjelmistolla.

        TOIMIMATON TAPA 2) kirjoita linuxista käsin ohjelmalla, jonka symbolinen linkki on nimeltää cdrecord, mutta todellisuudessa ohjelma onkin wodim ! Miksikö? wodim = heikkolaatuinen cdrecord -klooni, joka juuri ja juuri osaa kirjoittaa CD-R -levyjä, mutta DVD -levyjen kirjoittamisessa wodim saa aikaiseksi pelkkiä ongelmia, eli ns. coasterin (=toimimaton DVD-R levy).

        toimiva tapa 3) Korvaa linuxin pa$ka wodim aidolla Jörg Schillingin tekemällä cdrecord -ohjelmalla ja varmista, että DVD-R:n kirjoitus todella tapahtuu aidolla cdrecordilla, EIKÄ wodimilla! ( ja varo tätä: usein linuxjakeluissa cdrecord on symbolinen linkki wodimiin ! wodim ei pa$kasta paremmaksi muutu vaikka siihen olisi cdrecord -niminen symbolinen linkki ! )

        Tässä DVD-R -ohjeita !


      • vk.
        aito wodim= ok DVD-R kirjoitti:

        Yritätkö asentaa DVD:ltä?

        JOS, niin mistä asennus-DVD on peräisin ?

        Itse kirjoittavalla DVD -asemalla tehty ?

        Tiedoksesi:

        JOS haluat itse tehdä asennuslevyn (DVD) .iso -tiedostosta, tähän on 2 toimivaa vaihtoehtoa, mutta kolmas vaihtoehto johtaa yleensä ongelmiin !

        Ensin: imuroituasi .iso imagen netistä, tarkista se mieluiten sha1sum -komennolla, tai jos se ei ole mahdollista, md5sum -komennolla.

        sitten:

        2 toimivaa ja 1 toimimaton tapa DVD-R -levyn kirjoittamiseen:

        toimiva tapa 1) kirjoita se windows -käyttöjärjestelmässä käsin, esim. NERO burning rom -ohjelmistolla.

        TOIMIMATON TAPA 2) kirjoita linuxista käsin ohjelmalla, jonka symbolinen linkki on nimeltää cdrecord, mutta todellisuudessa ohjelma onkin wodim ! Miksikö? wodim = heikkolaatuinen cdrecord -klooni, joka juuri ja juuri osaa kirjoittaa CD-R -levyjä, mutta DVD -levyjen kirjoittamisessa wodim saa aikaiseksi pelkkiä ongelmia, eli ns. coasterin (=toimimaton DVD-R levy).

        toimiva tapa 3) Korvaa linuxin pa$ka wodim aidolla Jörg Schillingin tekemällä cdrecord -ohjelmalla ja varmista, että DVD-R:n kirjoitus todella tapahtuu aidolla cdrecordilla, EIKÄ wodimilla! ( ja varo tätä: usein linuxjakeluissa cdrecord on symbolinen linkki wodimiin ! wodim ei pa$kasta paremmaksi muutu vaikka siihen olisi cdrecord -niminen symbolinen linkki ! )

        Tässä DVD-R -ohjeita !

        Mikähän lie syynä, kun sinulla ei linuxin poltto-ohjelmat toimi. Minä käytän pääasiassa Braseroa, joskus K3b:tä ja erittäin hyvin on onnistunut näillä. Varmaan lähes 10 vuotta siitä, kun olen Cd-recorxd oli käytössä.


      • a.v.
        vk. kirjoitti:

        Mikähän lie syynä, kun sinulla ei linuxin poltto-ohjelmat toimi. Minä käytän pääasiassa Braseroa, joskus K3b:tä ja erittäin hyvin on onnistunut näillä. Varmaan lähes 10 vuotta siitä, kun olen Cd-recorxd oli käytössä.

        Kai ne poltto-ohjelmat toimii, kaikki polttimet eivät niinkään, ainakaan vanhemmat ja ränsistyneemmät.
        Meinaan kokemusta on.


    • jessiexfce

      "Moit!
      ..jännä homma, "debiansucks" ehkä näissä tarvitaan säkää,"

      Wheesyn kanssa tarvitaankin säkää, koska siinä on 2-3 vuotta vanhaa softaa ja uuden raudan tuki vajavainen. Wheezy menee myös rikki testing ja sid paketeista.

      Tässä toimii kaikki ja kaiken kanssa:
      cdimage.debian.org/cdimage/jessie_di_beta_2/i386/iso-cd/debian-jessie-DI-b2-i386-xfce-CD-1.iso

      Asennusohjelmassa disabloi Network Update ja Debian desktop, niin asentuu 10 minuutissa cdromilta.

    • suojajalkineet

      Jösses sentään. Unohditko turvajalkineet. Firmassa jossa ole työssä on turvallisuusmääräys: jokaisen on käytettävä turvajalkineita ja suojakypärää.

      Näin se työturvallisuus vaikuttaa: varpaat sekä pää säilyy työkunnossa. Työosastoilla on käytössä Windows tietokoneita.

      Tämän turvapäätöksen vuoksi kellään ei enää ole ollut varvasvahinkoja. Yksi päähän sattunut vahinko kyllä oli, koska se aiheutui siitä kun käyttäjä kiukun puuskassa puski päätänsä avokonttorin sermiin kun Windows teki tenän. Ei ollut suojakypärää päässä kun yritti sermin takaa tavoittaa sitä "mikrotukihenkilöä".

    • ihan-uskomatontaon

      "Debian astui varpailleni"

      Saapas nähdä kuinka debian rukan nyt tässä käy ?
      Tuskinpa sillä on varaa moiseen koko maapallollakaan kun ei kovin montaa tuhatta ihmistä ole ja uskaltaa tollalailla käyttäytyy?
      olis tietysti ymmärrettävää jos ihmisii olis ihan miljarddi-tolkulla.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      78
      3825
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      3022
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2950
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2798
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      24
      2744
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2495
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      274
      2293
    8. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      214
      1981
    9. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1947
    10. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      44
      1897
    Aihe