Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Ulosottomieheltä 1-2kk vapaata kuukautta?

aleksipaleksi90

Eli homman nimi on siis, että minulla oli ulosotossa jotain 4000euroa ja olen maksanut 600euroa 4kk ajan. Voinko soittaa ulosottomiehelle ja sopia, että saisin joulukuun ja mahdollisesti tammikuun vapaaksi? Minulla on tullut rykelmä laskuja ja vuokrat ovat menneet kuukaudella jälkeen ja uhkaavat laittaa perintään ja pelkään, että menetän kämppäni, luottotiedoillani voin unohtaa. Olen ollut vakituisesti töissä 2vuoden ajan, ajattelin onko kenelläkään vastaavaa tapahtunut ? Kiitän kaikille vastanneille

5

138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eli siis olen maksanut 600euroa x4, onko mitään mahdollisuutta saada kuukausi vapaaksi joulukuuksi, että saisin vuokrarästit pois ja voisin olla stressaamatta, menetänkö kotini... vastauksia haluaisin :(

      • Säännöt

        http://www.oikeus.fi/ulosotto/fi/index/velallisenaulosotossa/palkanulosmittaus.html

        Ei, olet maksanut vielä liian vähän aikaa.

        "Kun palkan ulosmittaus on jatkunut yhtäjaksoisesti tai lähes yhtäjaksoisesti vuoden, ulosmittaus keskeytetään määräajaksi (vapaakuukaudet), jos:
        1) ulosmittaus on toimitettu ns. tulorajaulosmittauksena (nettopalkka enintään kaksi kertaa henkilökohtaisen suojaosuuden määrä);
        2) velallisen välttämättömät asumiskustannukset tai muut elinkustannukset ovat hänelle ulosmittauksen jälkeen jäävään määrään nähden korkeat; tai
        3) keskeyttämiseen on erityinen syy (esimerkiksi silmälasit tai kodinkone)

        Tulorajaulosmittauksessa velallisella on oikeus kahteen vapaakuukauteen vuodessa ja ne annetaan viran puolesta. Muilla perusteilla vapaakuukausia annetaan velallisen pyynnöstä enintään yhteensä kolme vuosittain."

        Vapaakuukausia voit saada vasta kun olet maksanut vuoden.


    • Onko tämä fakta, eikä asialle voi mitään ? Vaikka soittaisin ja anelisin?

      • 3+9

        No soita ihmeessä ulosottomiehelle ja kysy ja selitä asia. Valitettavasti tuskin onnistuu, mutta ethän kysymällä mitään häviä.

        Jos (kun) ei onnistu, niin ota sitten yhteys vuokranantajaan ja sovi rästin maksamisesta vaikka erissä. Tuskinpa sun kämppä on vaarassa lähteä, jos vain kuukauden on vuokra jäljessä ja otat itse yhteyttä asiasta sopiaksesi.


      • Sama tilanne ollut
        3+9 kirjoitti:

        No soita ihmeessä ulosottomiehelle ja kysy ja selitä asia. Valitettavasti tuskin onnistuu, mutta ethän kysymällä mitään häviä.

        Jos (kun) ei onnistu, niin ota sitten yhteys vuokranantajaan ja sovi rästin maksamisesta vaikka erissä. Tuskinpa sun kämppä on vaarassa lähteä, jos vain kuukauden on vuokra jäljessä ja otat itse yhteyttä asiasta sopiaksesi.

        Mulla oli muutama vuosi sitten sama tilanne. Vuokrat laahasivat aina jäljessä samoin vesilaskut. Kun vuokra oli 1,5 kk myöhässä tuli häätöilmoitus, lainasin rahaa tuttavalta ja nippa nappa selvisin häädöltä. Minultakin luottotiedot menneet joten ilman asuntoa olisin jäänyt. Sittemmin tuli yt:t ja jouduin työttömäksi ja huomasin et rahaa jää enemmän käyttöön kuin pikkupalkkatyössä jossa vielä ulosmittaus. Alkup. kirjoittajan kannattaa tosiaan olla yhteydessä vuokranantajaan jos saisit rästivuokrat maksaa pienissä erissä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2434
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2143
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1788
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1581
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1556
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1515
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1478
    8. 54
      1340
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      87
      1296
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1219
    Aihe