AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

 /   /  / Näin pääset puhelinmyynnistä

Näin pääset puhelinmyynnistä

105 Vastausta 66 648 Lukukertaa
Yksityisillä henkilöillä on mahdollisuus rajoittaa kotiinsa tulevaa kaupallista puhelintarjontaa. Rajoitus tehdään joko Soneran tai Elisan palvelunumeroihin:
Sonera: 060013404 ma-pe klo 8-20 ja la klo 9-15 (puhelun hinta 0,39 €/min +pvm)
Elisa: 060093404 päivittäin klo 8-22 (puhelun hinta 0,37 €/min + pvm).

Soitto tuonne ja sitten ei tarvitse enää ruikuttaa, työtään ne puhelinmyyjätkin tekevät...ja parempi kuin poistatte numeronne kuin paiskotte luuria korvaan tai haistattelette. jep jep.

valitan

ei toimi.
muuten..omasta mielestäni on pirun hauskaa kun puhelinmyyjät soittelee.

Toimiipas

Kyllä toimii, viimeistään siinä vaiheessa kun ilmoittaa soittajalle että ko numeroon on puhelinmarkkinointikieltö. Ja jollei soittaja ymmärrä, niin siinä tilanteessa voi jo hyvällä omallatunnolla laskea luurin alas.

Työtäänhän puhelinmyyjät tekevät

ja uskoakseni rankkaa työtä, johon kaikista ei ole - ei ainkaan hyviksi puhelinmyyjiksi.
Koska minulla ei ole ylimääräisiä killinkejä lehtiin tmv., ilmoittauduin Robinson-rekisteriin. Soittoja ei siis juurikaan enää tule, ja jos tulee, niin sanon myyjälle heti alkuunsa, ettei kauppoja kanssani kannata hieroa. Toivottavasti ainakin kyseinen myyjä pyyhkii numeroni rekisteristään.

Niinpä niin

Minusta puhelinmyynti on työnä verratavissa 2 euron pummimiseen "bussilippua" varten. Tai oikeastaan sen alapuolella. Pummit ei sentään tunge kotiin tai työpaikalle asti.
haistapa sinä eki vittu....
Eki puheet loukkasi pummiakin.

Mitä työtä on puhelinhäirintä

Jokainen on sentään (puhelinmyyjää) älykkäämpi, ja tietää mitä ostaa koska ja mistä.

No just!

Ja kuinkahan älykkäänä itseäsi pidät kun laitat tuollaisia kommentteja! Puhelinmyyjiltä ei puutu rohkeutta kun jaksavat kerta toisensa jälkeen kuunnella samalaisia kommentteja puhelimessa. Silti ottavat uuden puhelun entisen perään. Sitä kutsutaan Suomalaiseksi sisuksi. Mitenkähän mahtaa olla oman rohkeutesi ja suomalaisen sisusi laita? Epäilen suuresti.
SISU?? se suomalainen SISU on vaan suomalaista TYHMYYTTÄ! Kuka hullu jaksaa tehdä paska hommaa?? No SISULLA sitä pärjää... Oikee sana ois TYHMYYS!
Hei, ei se ol tyhmä joka pyytää ; )
Syyhän on varsinaisesti niissä mummeleissa, papparaisissa ym höveleissä, jotka edes kerran elämässään tilaavat jotain puhelinmyyjältä. Jos kukaan ei ostaisi ikinä mitään heiltä, niin ei tuo ammatti pitkään selviäisi.

Harmittavinta on, että puhelinmyynnistä ei varsinaisesti voi kieltäytyä muuten kuin piilottamalla numeronsa, eikä se oikein firman puhelimen kanssa onnistu. Estolistalle ilmoittaminen ei koske esimerkiksi Mediapexiä, jonka myyjät soittavat myös listalla oleville.

Onneksi älypuhelimiin on ohjelmistoja, joilla voi mustalistata turhat soittelijat. Joillakin on jopa keskitettyjä tietokantoja. Ilmiannan suomalaisia puhelinmyyjiä oman ohjelmistoni tietokantaan, joten suomalaiset käyttäjät hyötyvät tiedoista. Harmi vain, että silti aina välillä pääsee puhelu läpi.
Suomalainen Sisu myytiin Italiaan
Kerran eräs puhelinmyyjä yritti myydä jotain netti TV liittymää tunnin ajan,
silloin oli aikaa istua parkkiruudussa se aika. Mutta mielestäni asia on niin,
että jos ns. asiakas ei osoita kiinnostusta millään tavoin yhdessä minuutissa,
kauppoja ei kyllä tule. Ja jos joku numero ei vastaa toisella kerralla, todennäköisyys myynnin suhteen on heikko. Terve järki on paras myyjälläkin.
Suomessa on niin vähän asukkaita ettemme saa aikaan edes yhtä suurkaupunkia.
Joskus tarjotaan näyte erää markkinointi mielessä ilmaiseksi, mutta kuten aina, se on tuote jolle en ole keksinyt koskaan mitään käyttöä. Siis markkinointi perusteella että meidän piparit ovat suomen parhaita, ei kyllä ole uskottava, eikä
myy. Samoin esim. laite joka jo löytyy joka taloudesta, sen tilalle ei kyllä helposti myydä toista jonka hinta on moninkertainen.
Ns. Markkinointihenkiset henkiset firmat toteuttavat markkinatalouden vastaista tapaa, ylitarjonnan laki korvaa kysynnän puutteen. Mutta rahan puutetta ei korvaa mikään. Siihen loppuu sitkeinkin myyntipeli.

ei!

en minäkään pidä puhelinmyynnistä, mutta ajattelen kuitenkin että siellä joku kenties rahapuolassa oleva ihminen YRITTÄÄ tehdä palkkatyötä josta hänelle maksetaan kun kaupittelee vaikka lehtiä. Hän on vain töissä siellä, ja mitäpä itse ajattelisit jos sinulle kesken omien töidesi joku tulisi haistattelemaan?

Minä sanon vain kiitos ei.

tässäpä ongelma..

No siis en koskaan ole haistatellut, mutta on se aika inhottavaa kun ilmoittaa että ei kiitos niin toinen jatkaa jankkaamista... itse saan omassa työssä myös kuulla ihmisten haistattelua... ja ne sentään soittaa mulle ihan vartavasten tehdäkseen niin että joo... Noita käytöstavattomia mulkvisteja nyt vaan on joka lähtöön.

Ja ikä oli?

No further comments.

42 vuotta..

joka kerrasta yhtä paljon.

en voi sietää teitä vitun puhelinmyyjiä.

miksi vaivautua haistatteleemaan

Hanki puhelin numeronäytöllä. Siitä näät heti jos et tykkää numerosta, tai jos tuntematon niin et yksinkertaisesti vastaa. Sitäpitsi voit äänittä: "En vastaa tuntemattomiin numeroihin. Puhu viestisi tähän"! Vannon että eivät enää soita. Eikä tartte hastattaa vittua/paskaa toiselle ihmiselle

Hah!

42 v. ja puhelinmyyjät ovat vihankohteesi. Taitaa olla henkilökohtaisista ongelmista sinun kohdalla kyse. Tai yksinkertaisesti siitä, ettet itse uskalla tai pysty puhelinmyyjän työhön.

no niin no

Ei tuo vaan tahdo toimia oikein kunnolla. Ensinnäkin menee muutama kuukausi että soittokielto tavoittaa edes suurimman osan puhelinmyyntifirmoista. Ja toiseksi, koska joissakin paikoissa käytetään puhelinluetteloa, toisissa taas vanhoja tilauslappuja niin ne samat numerot ovat siellä olit ottanut soittokiellon tai et. Tuo yleensä toimii mikäli puhelinfirma soittaa puhelut tietokoneen avulla, mutta muutoin ei toimi ainakaan kovin hyvin. Ei kukaan ala blokkaamaan tuhansien lappujen joukosta jokaista soittokiellon ottaneen lappua pois, tähän ei riittäisi aika eikä voimavarat.

katrin

Me ollaan myös laitettu puhelinmyyntikielto. Muutamia soittoja on tullut sen jälkeen, mutta hiljentynyt todella, myös jos soitetaan ja me sanotaan, että kielto on niin pyytävät anteeksi, lupaavat laittaa merkinnän eteenpäin ja sulkevat puhelimen.

Meille ei tulisi mieleenkään haistatella myyjille, työtäänhän nekin vain tekevät. Joskus kieltämättä meinasi hermostua, kun kauppasivat vain vaikka kuinka sanoi etten osta.

Tottakai

Tilaan aina kaikkea mitä kaupataan, kysyn vielä anopillekin lahjapakettina niin että lasku minulle ja pitsit anopille. Tykkää niin minusta kun aina tilailen kaikkea lahjaksi.

Hyvä konsti

Hyvä konsti, ja hauskaa itsellä niin että mahanpohjasta kutittaa. Sanot puhelinmyyjälle, kohteliaasti päivää ja sitten vain annat paapatuksen alkaa. Laita luuri pöydälle ja hipsi vaikka kahvinkeittoon tai saunaan. Eiköhän tuo kyllästy kohta soittelemaan, kun aikansa haloota huutelee, eikä kukaan vastaa. Jo kymmenen minuutin kuluttua puhelinterroristi on jo varmasti lopettanut.

Puhelinmyyjiltä kannattaa ostaa...

Kyllä puhelinmyyjiltä kannattaa ostaa. Yleensä heillä on hyvät tarjoukset. Itse tilaan lehteni (suomalaiset) puhelinmyyjiltä koska tarjoavat hyvin. Tilanteessa jossa en tarvitse mitään sanon että kiitti mutta no thanks!

Puhelinmyyjät ovat pääsääntöisesti ihan ok tasoisia myyjiä, mutta kyllä sinnekin mahtuu kaikenmoisia.

Samaa mieltä

Samaa mieltä edellisen kanssa. Jos lehtiä ostaa, kannattaa ostaa ne puhelinmyyjiltä, koska sieltä saa parhaimmat tarjoukset. Jos ei lehtiä tarvitse, sen kuin sanoo että kiitos ei. Omat tilaukset ovat yleensä helposti 20-30 euroa kalliimpia puhelinmyyntiin verrattuna. Ja kaikki te, jotka laitatte luurin pöydälle. Jos ei ole pokkaa sanoa että ei, niin ei kannata varmaan vastata puhelimeen. Tuntemattomista numeroistahan ne useimmiten tulevat, kun puhelut kulkevat netin kautta useissa lehtimyyntifirmoissa. Sitä paitsi sen huomaa heti, jos luuri laitetaan pöydälle. Osa asiakkaista on tosi mukavia. Parhaimmillaan olen höpötellyt asiakkaan kanssa puoli tuntia, aivan muusta kuin lehden tilaamisesta. Ihmisiähän myyjätkin ovat. Ja ostamalla lehden myyjältä voi samalla ajatella hyvällä omallatunnolla työllistävänsä jonkun. Saapa Suomi lisää veromarkkojakin. :) Pitkä pinna tässä työssä saa olla ja iloista mieltä tarvitaan, että jaksaa! :)

Ei kiitos harvoin riittää

Olen aina kun en ole halunnut tilata lehteä sanonut "Ei kiitos" kohteliaasti, mutta ne vänkää ja vonkaa vielä ja yrittää jos kuitenkin tilaisin, entäs tällainen lehti jne. Toiset ymmärtää kerrasta kun sanoo ei kiitos, mutta useimmat jää vonkaamaan. helvetti, eivät usko vaikka sanon ettei oo rahaa ja lehtiä tulee tarpeeksi. "Entäs osamaksulla??", no jos osamaksujakin on kuussa tarpeeksi, niin ei auta. Ja minkä helkatin takia tilaisin lehden lojumaan, kun ei tule luettua. Cosmopolitanin tilasin joskus, luin pari ekaa numeroa, muut ovat jääneet lukematta! Eivät sitten millään usko ja saavat päivän pilalle!

katrin

Teehän tuo puhelinkielto, kyllä se kummasti soittelu rauhoittuu. Tuo oli minullakin syynä kieltosoittoon; lehtiä tuli paljon, ei enää ehtinyt lukea niitä kaikkia, mutta myyjät jahtasi pari kolmekin kertaa illassa jollain lehdellä.
Alkoi kypsyä todellakin.

Suoramarkkinointikielto

Tein itse opiskeluaikoinani iltatöinä puhelinmyyntiä sekä -haastatteluita. Voin kertoa että harva firma saa suoraan mistään tietoa tekemästäsi suoramarkkinointikiellosta vaan soittavat jos numerosi sattuu kohdalle.

Kun heti puhelun alussa ilmoitat että sinulla on suoramarkkinointikielto, niin LAKI velvoittaa myyjän lopettamaan myynnin siihen paikkaan. Muuten hän on itse kusessa.

Ja HUOM! Puhelinhaastattelut eivät ole suoramarkkinointia (=mitään ei ole tarkoitus myydä) ja tästä syystä suoramarkkinointikielto ei koske galluppeja yms.

Voi räkä!

On käsittämätöntä, miten puhelinmyyntiä ja suoramarkkinointia ei saada lopetettua. Laillahan tuollainen kotirauhan häirintä pitäisi kieltää. Ärsyttää jopa kaikki ihmiset jotka ostavat puhelinmyyjiltä: jos kukaan ei ostaisi, saisimme ehkä lopulta olla rauhassa. Omasta kokemuksesta voin kyllä sanoa, että asiallisia puhelinmyyjiä on osunut kohdalle tasan nolla yksilöä - ei vaikka vastaan puheluihin aina asiallisesti. Jos kieltäydyt kohteiliaasti, se on noille myyjille vain lupa kävellä ylitsesi. Ja oikeasti: kyllä myyjille saa olla epäkohtelias, haistatella ja lyödä luurin korvaan jos kaveri ei tunnu lopettavan tyrkytystä, vaikka olet jo kolmesti kieltäytynyt. Ilmeisesti joku idioottimaisuus ja ääliömäisyys, sekä ärsyttävyys on pääsyvaatimuksena noihin hommiin. Ja ei, siellä ei työskentele yhtään sellaista ihmistä, joka ajattelisi minun tunteitani - miksi siis pitäisi ajatella heidän "pahaa mieltään"? Jos ajattelisi toisia ihmisiä ollenkaan, ei ryhtyisi moiseen hommaan rahastakaan.

a-tuubiin

toiveesi kuullaan tellussa ja ympäri suomen
Minä en päässyt puhelinmyyjistä eroon muuten kuin vaihtamalla prepaid liittymään, nyt saan olla sen puolesta rauhassa. Mutta kyllä sitä mainosta tulee postin mukana laatikon täydeltä, vaikka olen yrittänyt estää ihan väestörekisteriinkin kiellon viemällä. Kuljetan mainokset tievarren postilaatikosta suoraan roska-astiaan pihalle, en edes vilkaise niitä. Mielestäni on väärin, että joudun maksamaan mainosten poiskuljetuksen kasvavana jätemaksuna. En kuitenkaan ole vielä keksinyt, miten saisin tuon mainospostin loppuaan, sitä vaan tulee. En muuten tykkää ns. akressiivisestä mainonnasta, mitä esim esiintyy suomi24 etusivulla (niin kuin nytkin tuo veikkauksen mainos), sillä olen sitä mieltä, että jos ihminen tarvitsee jotakin, hän kyllä etsii sen mielellään ihan itse.

Oma huomio

Itse olen huomannut, että kun sanon että olen puh.myyjä, (vaikka en olekkaan) niin se toimii paremmin kuin se että sanoisin mulla olevan SM-kielto.. Onhan mullakin tosiaan se esto, mutta sit ne alko vasta vähenemään, kun aloin sanomaan että olen itsekkin myyjänä..

Taatusti

Ei puhelun puhelun ole tullut eston jälkeen!
Oikein. Psykologinen 'sodankäynti' on sallittua myös siviileille. Toinen keino on esittää puhelinkeskuksen välittäjää. Tai sitten kun nimeä kysytään, anna jokin huuhaa nimi, toimii 100%.

Hähhäh..

..mulle on turha tyrkyttää mitään puhelimella tai millään muullakaan.

Luu tulee kurkkuun saatana.

Senttiäkään et saa, vaikka myisit kultaa kympillä kilo.

Kyllä jämpti on näin.

Puhelinmyyjät surkimuksia

Kun puhelinmyyjä pirauttaa puhelimeesi niin ...

A) Kysy uudelleen myyjän nimi ja Firmannimi

B) Ilmoita että sinulla on suoramainontakielto

C) Jos kertaakaan vielä ottvat sinuun yhteyttä asia siirtyy lakimiehelle toimia varten

Johan puh. myyjärunkkareilta loppuu hommat

hähähähäh

numero on 0600 13404

oikea numero on 0600 13404
Puhelintarjonnan rajoituspalvelu
Yksityisillä henkilöillä on mahdollisuus rajoittaa kaupallista puhelintarjontaa soittamalla palvelunumeroon 0600 13404 ma-pe klo 8.30-18 (puhelun hinta 0,39 €/min +pvm), johon ilmoitetaan nimi, numero ja osoite.

Alaikäisiä

Kannattaa muistaa että monet puhelinmyyjät ovat nuoria ja alaikäisiä opiskelijoita, joten ne haistattelut ja vittuilut kannattaa kiitos jättää pois. Jää parempi maku sekä myyjälle että sinulle jos kohteliaasti kieltäytyy.

muistakaa..

Ja muistakaa armaat yrittäjät myös se, että kielto on nimenomaan kuluttajia varten. Jos puhelinmyyjä soittaa yrityksen numeroon, on turha alkaa vänkyttämään sm-kiellosta..

Suoramarkkinointikielto: Tässä linkit

Henkilötietojen luovutuksen kieltäminen (Maistraatti)
http://www.suomi.fi/suomifi/suomi/asiointi_ja_lomakkeet/lomakkeet/maist_vrk4_90/index.html

osoitteenluovutuskielto + markkinointikielto (AKE)
http://www.tietopalvelu.ake.fi/fi/tietopalveluinfo/tietojen_luovutuskiellot.html

Suoramarkkinointikiellot (Suomen Suoramarkkinointiliitto)
http://www.ssml-fdma.fi/main_suoramarkkinointikiellot.htm

mitenkäs

onko tuo palvelunumero johonkin automaattiin vai vastaako siellä joku ihminen? kyselläänkö siellä jotain vai onko se vaan semmoinen "ilmoituksenne otettiin vastaan." -tyyppinen nauhoitus?

soittokielto.fi

Uusi sivusto avattu ja soittokielto varmasti toimii. Mukaan tulee myös sähköpostituskielto ja osoitteellinen postituskielto.
Vuosimaksulla ja jos joku soittelee niin siitä voi ilmoittaa niille ja ne mahdollisesti aloittaa oikeusoimet jos soittaminen ei lopu.
Eli www.soittokielto.fi
Kannattaa katsoa myös palvelun ehto 7.3. jos päättää lopettaa suojelurahan maksamisen.

Kusetusta

SMT ei takaa eikä vastaa siitä, että www.soittokielto.fi -palvelun asiakkaalle suunnatut suoramarkkinointikontaktit loppuvat.

näin lukee itse sivulla.

haa

Sanon vaa että tuo on täyttä kusetusta :) "oikeustoimet"

Terv. puhelinmyyjä

Ps. kasvakaa puhelinmyyjille vittuilijat aikuisiksi, vaikka luulette semmosia olevanne! Te vittuilijat olette hauskoja päivän välikevennyksiä, joilla huonokin päivä käänty mukavaksi kun voi kuunnelluttaa teidän angsti puhelua muille työkavereille ja nauraa yhdessä. Käydä kenties kattomassa FB:stä nimen perusteella kuinka tyhmän näköinen ihminen siellä langan toisessa päässä on :)

estot

vain robissonrekisterit. tai holhoukseea,alaikäinen,velkasaneeraus,vääränumero.ym
Hei, tässä on Kuluttajaneuvonnan sivuilta kopioitu numero, joka estää puhelinmyynnin...Vähän aikaa tosin menee ennenkuin kielto toimii. Jos haluaa, niin voi myös rajata kiellon kohteita.

Ja jos soittoja kaikesta huolimatta tulee, niin keskeytä myyjän jaarittelut kysymällä soittajan henkiltiedot ja edustamansa firman...silloin pääset nopeasti eroon myyjästä, koska jos ilmoitat soitosta eteenpäin, soittaja/firma saa sanktion, kun ei ole tarkistanut puhelinnumeron tietoja...yleensä myyjät arvaa jo nimeä kysellessä, mitä on tulossa. Toimii takuuvarmasti!!

Puhelinmyynnin voi kieltää ilmoittautumalla Suomen Asiakkuusmarkkinointiliitto ry:n puhelintarjonnan rajoittamispalveluun 0600 13404 klo 8.30-18.00 (hinta 0,39 euroa/min + ppm.)

Ei mitään sanktioita

Äläpäs nyt pelottele! Kyseinen soittaja tai firma, joka soittaa, ei saa mitään sanktioita. Jos kyseessä on yksittäinen soitto firmasta Robinson-kieltolistalla olevaan numeroon, niin se menee pelkästään toteamuksella. Kuten muuten voit tuolta http://www.ssml.fi/index.phtml?s=35 lukea (sieltä sivun puolivälin paikkeilta). Ja jos kysymyksessä on toistuva soittelu, niin silloin Asiakkuusmarkkinointiliitto selvittää asian yhdessä kyseisen yrityksen kanssa. Ei silloinkaan mitään sen kummempaa. Ja näin siis siinä tapauksessa, että soittanut yritys on ASML:n jäsenyritys. Jos ei ole, niin Robinson-kieltoihin ei sellainen yritys ole sitoutunut. Mutta siitä huolimatta kielto kannattaa jokaisen kyllästyneen ottaa, koska se toimii oikeasti, ja harvat yksittäiset soittajat saa luopumaan leikistä heti kiellosta kertomalla.

joopajoo

Ja mitenkähän meinaat, että kukaan voi velvoittaa myyjän tarkistelemaan asiakkaan tietoja ja kieltoja, jos nenän edessä on tasan a4-paperi, jossa on nimiä ja numeroita, muut työkalut on kynä, puhelin ja tilauslaput.... Niin ikkunasta ulos katsomallako mun pitäis saada näky asiakkaan sm-kielloista?
Kyllä se vastuu on tasan firmalla ja soittorekisterin toimittajalla, ei myyjä monestikkaan enää mitään pääse tarkistelemaan.
Vaikka olisit markkinointikiellon tehnyt, mutta olet vanha asiakas tai osallistut johonkin kilpailuun niin annat usein samalla tietosi sm-käyttöön ko. firmalle.
Soittokiellon voimaan tulo kestää kuukausia, joskus meni jopa puoli vuotta ja sekin pitää uusia aika ajoin, ei ole meinaan ikuinen se merkintä.
Eikä ne ikinä tule olemaan aukottomia noi kiellot, vaikkapa juuri siksi, että kaikki ei noudata reilun pelin sääntöjä tai rekkarit haalitaan jostain puhelinluetteloista jne...
Sitten jos oikeesti tekee mieli haistatella ja käyttäytyä tökerösti niin muistakaa kuitenkin, että sillä myyjällä on sun tiedot, kyllä itse ainakin muistan joitain todella törkeitä yrittäjiä joihin oon törmänny vuosien varrella tehdessäni matkailumarkkinointiin liittyvää puhelinmyyntiä... Ja varmasti muistan hävyttömimmistä mainita nimeltä ko. yrittäjistä jos tulee jossain puhetta miten törppöjä ihmiset on. Joillain ihmisillä tuntuu olevan kummallinen käsitys siitä, että kun itse eivät tunne soittavaa puhelinmyyjää niin itsekkin on anonyymi ja yhtäkkiä sieltä suusta voi laskea ihan mitä vaan, mitä normaalisti tuskin koskaan tekisi =o
Ja vielä tuohon myyjien inttämiseen -niilläkin on pomot, jotka kyttää ja kuunetelee puheluita ja vaatii, että heti ei saa antaa periksi vaan pitää yrittää ja yrittää ja yrittää -eihän se kivaa ole myyjällekkään jankata, mutta huudot tulee, jos harrastat ns. rekisterin raiskausta että puhelut päättyy alle 30sek -esittelet itsei,asiasi ja asiakas sanoo kiitti ei ja heippa.... kenkää tulee myyjälle, jos ei edes yritä sinnikkäämmin saada kauppaa

JA VOI LUOJA KUINKA MONI MINUNKIN TUTTU SANOO IHAN SELVÄSTI KIELTÄYTYNEENSÄ KAUPASTA JA MYYJÄ VAAN JATKAA JA JATKAA JA JATKAA... Ja sitä sanakäänteiden määrää millä myyjää kirotaan, kun todellisuudessa ihmiset itse ei ilmaise itseään niin selvästi vaan hokevat -en mä nyt tiedä, en nyt oikein tiiä... pitää miettiä, no nyt on vähän paha hetki... ei oo aikaa jne jne...
Ei nuo ole selviä EI-vastauksia vaan kaupan vääntö jatkuu niin kauan että vastaus on selvä KYLLÄ/EI

Mutta yhtä kaikki, itseänikin puhelinmyyjät ärsyttää joskus, mutta puheluihin ei ole pakko aina vastata ja jos vastaatkin eikä asia kiinnosta niin asiallisestikin voi kieltäytyä.

-kohta se alkaa lehtimyyjien sesonkiaika .. joululahjaksi lehtitilaus kaikille-

Ja paskat

Tästä on aikaa muutama kuukausi kun tein eston, niin silti pärähtää puhelin siitä huolimatta ja toisessa päässä on joko DialMedia tai joku muua paska myyjä.

Olen pistänyt boikottiin kaikki 045 alkavat nymerot ja en varmasti vastaa.

Hyvä keskustelupaikka

Pekka määttää Lainatakseni "Työkyvyn ylläpito tulee olemaan seuraavan kymmenen vuoden aikana yksi tärkeimmistä haasteista Suomessa."jatkoa.. http://blogi.kuntauutiset.fi

Ei päde

Olen tehnyt eston jo muutaman kuukauden sitten ja kuitenkin lehdenmyyjät ym. soittelevat.

Teinpä sellasenkin ratkaisun, että ilmoittelin väestöregisteriin ettei minun tietojani saa antaa komannelle osapuolelle. Heiltä tuli vahvistus ja saa nähdä toimiiko tuo. Väestöregisteri kun antaa eteen päin henkilöiden osoitteet ja puhelinnuomerot.

Kyllä pätee

Se todella toimiva puhelinmyyntikielto tehdään Asiakkuusmarkkinointiliiton numeroon 0600 13404. Siinä tosiaan voi mennä noin 3 kuukautta, että tieto menee kaikille systeemiin sitoutuneille firmoille, mutta kyllä se toimii.

Väestörekisteriin voi tehdä kiellon myös, mutta se ei suinkaan ole ainoa paikka, josta ihmisten yhteystietoja kaupataan markkinointifirmoille. Niitä myyvät kaikki firmat toisilleen, niitä myy autorekisterikeskus jne., eli suurinpiirtein varmaan kaikki, joilla on intressiä rahastaa omilla asiakasrekistereillään. Siksi väestörekisteriin tehty kielto on hyvä lisä, mutta tehokkain on tuo ASML:n Robinson-lista ja sitten tarvittaessa yrityskohtainen kielto sellaisiin firmoihin, joille senkään jälkeen ei tunnu puhe menevän perille.

Ja paskat

Tästä on aikaa varmaan jo 6kk kun tein eston(soitin) ja eilen yrittettiin puhelimen kautta myydä lehteä minulle, numeroa ei näkynyt. Sanoin kovalla äänellä "EI KIITOS!" ja katkaisin puhelun, niin toihan jo sanoo, ettei esto päde.

Turhaan kiroilet

Niinpä. Kaikki yritykset eivät ole sitoutuneita Robinson-listaan, joten aukoton ei ole sekään systeemi niin kuin ei mikään muukaan ihmisen tekemä keksintö. Mutta taisin kirjoittaa, että niille firmoille, joille ei muuten mene viesti perille, sitten yrityskohtainen kielto. Kai muuten tiedät, että markkinointikiellosta huolimatta niistä firmoista, joiden asiakas olet jo valmiiksi, sinulle voidaan edelleen soittaa markkinointipuheluja ellet sitä erikseen kiellä?

Hah haha

Kuulen en tasan ole kenekään asiakas moneen vuoteen ollut. Mun kännykän uudet numerot on otettu lehtien irtisanomisien jälkeen eli ei mahdollista. Mulla on ollut salainen numero alusta lähtien, toinen ei ole salainen, mutta siinäkin on esto. Salaiseen liittymään soitettiin jostain syystä.

Sitä paitsi, silloin kun olen ollut asiakas, niin minulla oli silloin lankapuhelin, jota ei enää ole ollut muutamaan vuoteen.

Jokaiseen olen aina laittanut estot.

Ei tarvitse vastata puhelimeen.

Yksi hyvä tapa on se ettei vastaa mihinkään vieraisiin numeroihin. Minulla ei ole tarvetta vastata muuta kuin tutuille. Jos joskus tiedän odottaa soittoa vaikka jostain tietystä kaupasta esimerkiksi, silloin vastaan vieraaseen numeroon.

Muutenkin on vittumaista kun jotkut soittelevat puhelimella. Se on tunkeilevaa ja vanhanaikaista. Miksi muka minun pitäisi olla juuri sinä aikana kun soittaja "vaatii" vapaana pälättämään hänen kanssaan puhelimessa. Sähköposti on paljon mukavampi yhteydenpitotapa, samoin tekstari.

Turhuuksien turhuus

Haistatella sopii aina tarpeettomille soittajille. Tuollaiset turhuuden kauppiaat voisivat mennä aivan oikeisiin ja hyödyllisiin töihin mikäli heillä on siihen kykyä!

toimii

Soittokielto.fi palvelu ei ole mikään huijaus. Se on itseasiassa toimivampi palvelu kuin Robinsonin lähes ilmainen palvelu. Itse otin Robinson palvelun käyttöön 2 vuotta sitten, mutta se ei vähentänyt puhelinmyyjien soittelua juuri lainkaan, ennen minulle tuli tosiaankin kaikenmaailman kaupustelijoiden puheluita melkeinpä joka päivä. Pari kuukautta sitten minulle tarjottiin soittokielto.fi palvelua puhelimitse, olin ensin skeptinen maksullisen palvelun suhteen, mutta tilasin kuitenkin soittokielto palvelun itselleni. Maksettuani tuon palvelumaksun palvelu alkoikin jo toimimaan suhteellisen pian ja noin viikon päästä puhelinmyyjien soitot loppuivat kokonaan. Olen hyvin tyytyväinen soittokielto palveluun joka esti myös turhien mainoskirjeiden tulon minulle. Soittokielto palvelusta kertoivat myös että jos joku puhelinmyyjä vielä soittaa kiellosta huolimatta, niin sen yrityksen voi ilmiantaa soittokielto palvelun nettisivuilla.
Eilen televisiosta tuli katsottua Kuningaskuluttajaohjelma jossa ilmeisesti lehtifirmojen tahosta koitettiin mustamaalata soittokielto palvelua. Juttu kuulosti järjettömältä varsinkin kun siinä kehuttiin surkeaa Robinson palvelua. Omasta mielestäni tämä juttu kuuluu samaan sarjaan kuin MOT ohjelman yritys mustamaalata Matti Vanhasta siinä Matti Vanhasen talon rakennus jutussa. Uskomattomalta tuntuu että ennen niin puolueettomalta tuntunut YLE suoltaa nykyään tällaisia juttuja jotka jo maalaisjärjellä ymmärtää propagandaksi. Ei tarvitse muuta kuin pohtia kuka tästä jutusta/ uutisesta hyötyy.

Hilpeää

Tuo on jo hilpeää! Oletko mainitun palvelun työntekijä vai omistaja? Tiedätkö, millä ilmiannat itsesi? No heti pistää silmään se, että viikossa soittokiellot eivät mene kaikille yrityksille, jotka markkinointia tekevät. Ja miksiköhän eivät? Esimerkiksi siksi, että erilaiset soittoprojektit, joita yrityksissä soitetaan, ajetaan Robinson-kieltolistan läpi projektin alkaessa (sinä tämän tietysti tiedät, mutta osa palstan lukijoista ei ehkä tiedä). Mutta ei kerran alkaneita projekteja eli asiakkaiden puhelinnumeroita listaan jatkuvasti verrata. Siinä on syy, miksi Robinson-palvelun voimaantulo kestää sen pari-kolme kuukautta, minkä se kestää. Ja mistäkö tiedän? No siitä, että olen ollut todella isossa puhelinmyyntifirmassa töissä, ja tiedän, miten homma toimii silloin, kun soittajia on hiukan enemmän kuin jossain nyrkkipajassa. Eli ei isoissa firmoissa todellakaan ajettaisi aineiston läpi viikoittain edes niitä, jotka tämä maksullinen palvelu ilmoittaisi suoramarkkinointifirmoille, jos se nyt ilmoittaa yhtään mitään kenellekään (koska miksi isot firmat kannattaisivat toisen firman toimintaa ja vähentäisivät omaa tienestiään eli potentiaalista asiakaskuntaansa, kun ovat jo Robinsoniin sitoutuneet).

Ja siinä on myös syy, miksi juttusi viikossa päälle pätkähtäneestä täydellisestä puhelinmyyntihiljaisuudesta on niinsanoaksemme, kuvitteellinen. Joten, jos sinulle tuommoinen maksullinen palvelu räpsähti viikossa täyteen toimintaan, et ole soittoja kovinkaan monesta paikasta saanut. Mutta tosiasiassahan tarinasi lieneekin - hups - markkinointipuheenvuoro? Mutta jos se ei ole markkinointipuheenvuoro, niin sinulle varmaan selitettiin, mitkä kaikki firmat ovat kyseisen firman "tietokannassa olevia suoramarkkinointia tekeviä tahoja", vaikka niitä ei jostain syystä halutakaan julkisesti kertoa toisin kuin Robinson-palvelussa (siinä jonka saa voimaan pelkällä puhelumaksulla ja joka tosiaan toimii).

joopa joo

En todellakaan ole kyseisessä paikassa töissä,(nauraa kippurassa) mutta aihe kiinnostaa koska ennen rasittavia puhelinmyyjiä minulle jatkuvasti soitteli. Joihin näköjään itsekkin lukeudut "No siitä, että olen ollut todella isossa puhelinmyyntifirmassa töissä". Suomessa on ollut voimassa jo 10 vuotta laki jossa lukee että jokaisella kansalaisella on oikeus kieltää puhelinmyynti. "(koska miksi isot firmat kannattaisivat toisen firman toimintaa ja vähentäisivät omaa tienestiään eli potentiaalista asiakaskuntaansa, kun ovat jo Robinsoniin sitoutuneet)." Joten tuo lause kuulostaa hieman ihmeelliseltä, itse ainakin ymmärrän että yrityksien on pakko hyväksyä mikä tahansa kansalaisilta tullut toive olla soittamatta heille markkinointi puheluita. Tänään luin taas iltalehdestä jatkoa Ylen kyseenalaiselle toiminnalle: http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009120410713471_uu.shtml omasta mielestä ainakin aika järkyttävää että YLE: ssä tällaisia skandaaleja. Ja me vielä maksetaan noidenkin toimittajien palkat tv-lupamaksuilla ja veroilla.

Edelleen hilpeää

En lukeudu enää puhelinmyyjiin, kuten huomaat, sanoin "olen ollut".

Ja kyllä, yrityksien on kunnioitettava markkinointikieltoa, jonka henkilö yritykselle tekee. Yritykset ovat sitoutuneet Robinsoniin tai asiakas voi tehdä niille yrityskohtaisen kiellon, mutta sitä en tiedä, miten markkinointifirmoissa todellisuudessa suhtaudutaan tuollaiseen "valtuutettuun kieltoon". En tiedä, onko laissa sanottu, että "yrityksien on pakko hyväksyä mikä tahansa kansalaisilta tullut toive olla soittamatta heille markkinointi puheluita", kuten epäilet.

Mutta sinun markkinoimasi soittokielto.fi on yksi yritys muiden joukossa (sehän rahastaa kuluttajia palvelulla, jonka nämä saavat todennäköisesti paljon kattavammin - sen sivuilta ei löytynyt listaa niistä yrityksistä, joihin sillä on kontaktit, mikä viitannee siihen, ettei niitä paljon ole - ja paljon halvemmalla muualta). Juttuni pointti oli siinä, että isoissa firmoissa ei soittokieltoja ajeta jatkuvasti vaan projektin alkaessa. Eli kertaalleen alkaneen projektin asiakkaat soitetaan läpi, vaikka asiakas projektin kestäessä ilmoittaisikin markkinointikiellosta. Ja siksi markkinointikiellot eivät useimmiten pätkähdä päälle täydelliseen hiljaisuuteen viikossa, kuten mainostit, vaan siinä menee se 2-3 kuukautta.

En tiedä, miten liittämäsi Iltalehden linkki ja juttu Ylestä liittyy puhelinmarkkinointiin, joten jätän sen kokonaan kommentoimatta.

niinpä niin

No en nyt jaksa jankuttaa aiheesta, mutta oma kokemukseni on että Soittokielto palvelu toimii paljon paremmin kuin Robinson, jota niin kovasti jaksat hehkuttaa. Robinsonista ei ainakaan itselleni ollut mitään iloa.

"Eilen televisiosta tuli katsottua Kuningaskuluttajaohjelma " liittyy tuohon ensimäiseen viestiini. Kuningaskuluttaja ohjelman ja YLE:n toiminnassa paljon leväperäisyyttä nykyään. Kuten tänään sai taas lukea uutisista taas mm. Matti Vanhasen talon rakennus jupakasta ja nyt Kuningaskuluttaja mustamaalaa vuorostaan Suomi-Soffaa.

Suomen Telemarkkinointiliitto ry (STML)?

Mikä on ero SSML ry:n ja STML ry:n välillä? Jos nyt ymmärsin oikein niin SSML ry hoitaa kiellon vain jäsenilleen mutta STML ry hoitaa sen kaikille yhtiöille jota suomessa soittelee puhelimella?

Heh

Sulla on varmaan todisteita tästä? Miksi Directan omistaja tekisi jotain tuollaista? SSML ry:n takana on Sonera ja puhelinyhtiöt sekä muut SSML:n suuret järjestöt, itke siitä. Taidat olla joku PUHELINMYYJÄ joka haluaa, että saat edelleen soitella ja kiusata ihmisiä!

Faktatietoa

Mistä tuo tieto on peräisin, että Suomen Telemarkkinointiliitto Ry:n takana on Directan omistaja? Ei todellakaan pidä paikkaansa...
Asiakasmarkkinointiliitto (ASML) jäseninä ovat suoramarkkinointia tekevät yritykset, jotka eivät todellakaan halua sitä että ASML on vahva liitto...

ASML

Ei todellakaan halua asml oikeasti estää puhelinmyyntiä, sen takia kun puhelinmyyntiä tekevät yhtiöt on sen takana! Robinsson on vaan niiden oma tapa pitää viranomaiset tyytyväisenä, että tällainen "haista-paska-kielto-lista" on olemassa. Ensinnäkin sitä kieltolistaa ei saa kun jäsenyritykset ja se maksaa jotain 5-10000 euron luokaa vuodessa. Ei asml oikeasti halua estää puhelinmyyntiä tai suoramarkkinointia. On ihan hyvä jos stml kieltää suoraan yrityksiä soittamasta jäsenilleen! No, onneksi meillä on valinnan vapaus ja kaikki saa liittyä siihen liittoon tai järjestöön kun haluaa tai sitten tehdä hirveän homman ja soittaa itse kaikkiin puhelinmyynti firmoihin, siihenkin on oikeus nimittäin eikä maksa kun aikaa ja vaivaa.

Hyvää matskua

Kiitos telemarkkinointiliitolle hyvästä soittomateriaalista. Tehdään kauppaa kuin häkä tuohon lähettelemäänne materiaaliin!!

KIITOS!

Mitä tehdä?

itselläni ei ole suoranaisesti mitään kammoa puhelinmyyntiä kohtaan mutta olen tänä syksynä joutunut kahdesti "huijauksen" kohteeksi. Olen nimittäin sanonut erilaisia ilmoituksia myyville soittajille (olen yrittäjä) että yritykseni ei osallistu mihinkään ja että säästämme kummankin aikaa kun lopetamme puhelun. Tästä huolimatta posti on tuonut kaksi laskua tilatusta ilmoituksesta. Millä voin todistaa että en ole tilannut mitään...? Onko asia todellakin niin että joudun vain kiltisti maksamaan nämä laskut ja pelkäämään seuraavaa soittoa..... Oikeustajuni on koetuksella. Auttaisiko vaatia kirjallista tilausvahvistusta tms....?

Palauta lasku

Palauta lasku , liitä mukaan allekirjoitettu , päivätty liite jossa toteat että ET ole mitään tilannut ,että lasku on aiheeton , ja kirjoita että jos saat vielä yhdenkin aiheettoman laskun niin otat yhteyttä juristiin , ota itsellesi kopio laskusta ja liitteestä , pyydä vielä joku todistamaan jäljennökset oikeaksi.

Pitäisi alistua kiristykseen.

Ottaa maksullinen markkinoinninesto, joka muuten vuotaa kuin seula. Ei kiitos.
Eikä toimi näköjään sekään, kun ilmoitat puhelinmyyjälle että haluat hänen poistavan numerosi lisalta.
Eli voidaan todeta, että haistattelu ja luurin korvaanlyöminen on ainoa tehoava ja mahdollinen ase noita häirikkösoittoja vastaan, älkää soitelko jos ette kestä.

Oijoi

Miten niin vuotaa kuin seula? Mistä tiedät, kun et selvästikään ole kokeillut, ainakaan sitä lähesilmaista eli Robinsonia?

Se tosiaan ei toimikaan, että jollekin yksittäiselle myyjälle jotain alat latelemaan. Jos hän soittaa semmoisesta firmasta, jossa käytetään vielä manuaalisia listoja, niin arvaa vaan, lähteekö hän juoksemaan sinun numerosi kanssa kaikkien kollegojensa luokse, että herra k-iukustuneelle ei nyt saa enää soittaa? Ja jos hän soittaa semmoisesta firmasta, jossa rekisteri on tietsikalla, niin ei niihin ilman esimiehen lupaa mitään kieltoja laiteta. Sillä kerralla sinun numerosi poistetaan soitosta, mutta seuraavassa projektissa se on taas mukana. Ainiin, ellet sitten ole tehnyt robinson-listaan kieltoa, silloin parin kuukauden viiveellä soitot loppuvat (mutta siihen sinulla ei ole varaa?, siihen 0,39 senttiin?).

Mistäkö tiedän? No siitä, kun näin se homma toimi omina puhelinmyyntiaikoina. Jolloin opin sen verran alasta, että otin kiireesti robinsonin itselleni. Oikein huvitti välillä kuunnella kaltaisiasi kiukkupusseja, jotka periaatteesta ei tee sitä ainoaa juttua, joka olisi estänyt soitot...

Puhelinmyyjä on iljettävin ammatti.

On mukava haukkua puhelinmyyjän saastaiseksi pedofiiliksi. Siitä tulee hyvä mieli.

Hahahahahahha

TIENAAN YLI 20 000E/KK SIITTÄ HUOLIMATTA ( vittu TE OOTTE TYHMIÄ )
MADE BY PHONE............................................................................)

Hahahaha- SURKIMUS

Hankit tosi hyvin, puhelinmyyjänä olet varmaankin ylivertainen !
Ihmettelen kuitenkin miksi vaimosi käy säännöllisesti sossuluukulla ruihnaamassa ruokarahaa?
Minä sotin Asiakasmarkkinointiliiton Robinson palveluun kun kyllästyi soitot oudoista puhelinnumeroista(joihin en kyllä ikinä vastannut). 3kk kuluessa loppui puhelut kuin seinään. Sen jälkeen on tullut yksi puhelu jostain, taisi olla vahingossa. Siittäkin on jo kuukausia.

Tässä pitää ottaa huomioon se, että jos kiellon voimaantulon jälkeen antaa jossain lomakkeessa, kilpailussa, kyselyssä tai vastaavassa oman puhelinnumeronsa, niin kielto loppuu sen kyselijän osalta siihen.

aika paskaa

Heh.aika paskaa mitä täällä puhutaan puhelinmyynnistä,että puhelinmyyjä ei ole älykäs.Tiedän useamman kaverin joka on suorittanut yliopiston tai korkeakoulututkinnon.
Jos et kestä luurien paiskontaa ja v-tuilua älä rupea p-myyjäksi.
En tajuu miten voi olla niin naurettavia kaikki aikuiset ihmiset.

Mä oon opiskelija osa-aikasena puhelinmyynnissä, saan n.7e per tunti = paska palkka, mutta parempi sekin kun ei mitään. Huvittavaa on juuri se että aikuiset ihmiset ovat ottaneet elämäntehtäväkseen haukkua puhelinmyyjät jotka ovat keskimäärin 16 vuotiaita.

Oikeesti teiän pitäisi hävetä. Ei me emme voi ottaa nimeänne pois soittorekisteristä jos ette voi kuunnella noin 1min kestävää mainospuhetta. Ei mikään ei ole ilmaista. Ei en halua olla tahalteen vittumainen ja jauhaa vuoden asiasta, mutta minun täytyy koska muuten valitetaan asiasta. Ei ole todellakaa kivaa soittaa uudestaa +8 kertaa soitettuja idiootteja jotka lyö luurin korvaan eikä voi kuunnella ees hetkeä. Ja ps. ottakaa yhteyttä esimieheemme - todennäköisesti toimimme ihan oikein tiettyjen myyntispiikkien kanssa joita PITÄÄ noudattaa.

Ja mielellään jokainen alaikäinen ottaisi jonkun muun duunin kun puhelinmyynnin, mutta mistään ei saa. Antakaa työtä niin me teemme työtä. Ja sitten valitetaan vielä ettei nuoret tee mitään ja ainoat työpaikat joista saa työtä niin työnkuva on ihmisten vittuilun kuuntelemista ilman että voi lyödä luuria tai sanoa mitään vastaan. Ja kyllä pikaruokapaikat eivät ota alaikäisiä eikä monet kaupatkaan...
Sanokaa yksi tuote mitä puhelinmyyjät kauppaavat, missä ei ole jotain vilppiä ? Joo joo, mitään muita kustannuksia ei teille tule, tämä on täysin ilmaista, voitte koska vain lopettaa tilauksen jne. KUSETUSTA, ja kuka pakottaa alkamaan puhelinmyynin.

Puhelinmyyjät ovat laiskoja ihmisiä jotka eivät halua muuhun työhön. He ovat yleensä itsekeskeisiä ihmisiä jotka eivät edes pysty muuhun työhön. Sitäpaitsi lähes kaikki ammattitaidottomia myyntityöhön. Lähes jokainen myyjä lukee suoraan jostain paperista, yrittäessään kaupata tuotettaan.

Minusta nämä onnettomat yrittäjät ovat huvittavia tapauksia. Pistän yleensä luurin pöydälle, se katkeaa aika pian kun toisessa päässä huudetaan vähän aikaa "haloota". Joskus alan kyselemään säätä tai miten muuten menee, aika pian saa luurin korvaan :D Menkää kunnon rehelliseen työhön, ai niin ettehän te kykene sellaiseen !
Ei tosiaan kannata vastata vieraisiin numeroihin laisinkaan ellei odota soittoa jostain erityisestä paikasta. Itselläni - kuten useimmilla - on vastaajapalvelu käytössä ja ellei viestiä sinne jätetä, niin en tasan soita takaisin, vaan pidän itsestäänselvyytenä että soitto ei ole ollut millään tavoin tärkeä soittajalle itselleen. Tapa on ilmaisempi kuin puhelintarjonnan rajoittamispalvelu ja toimii yhtä takuuvarmasti. Jos on epävarma puhelun alkuperästä, niin aina sen voi tarkistaa. Ei sekään paljoa maksa.
Vanhassa puhelimessa pystyi tietyn numeron / ryhmän puhelut ohjaamaan eteenpäin. Ohjasin toisen "häirikön" vanhaan poliisin numeroon 10022 ja toisen paikalliseen pizzeriaan. Nykyisessä puhelimessa tämä ei onnistu, joten pitää keksiä jotain muuta yhtä mukavaa.
Aina kovasti mesotaan näistä epäasiallisesti ja v**umaisesti käyttäytyvistä puhelinmyyjistä. Kumma juttu, kun ei ole omalle kohdalle sattunut tällaista kertaakaan, vaikka minulla ei ole mitään markkinointikieltoja ja puheluita on tullut varmaan toista sataa tässä muutaman vuoden aikana. Aina annan myyjän aloittaa ja kertoa nopeasti mistä on kyse. Jos ko. asia/tuote kiinnostaa, kuuntelen tarjouksenja teen sitten päätökseni (pari kertaa on tullut jotain Aku Ankkaa, sukkia tms tilattua kun oli edullinen, mutta voittopuolisesti olen "huono asiakas" soittelijoille - kertaakaan ei muuten ole ollut mitään ongelmia peruuttaa kestotilauksia tms, vaan kaikki on hoitunut todella kivuttomasti). Jos asia ei kiinnosta, sanon suoraan että eipä nyt kyllä nappaa ollenkaan. Jälkimmäisessä tapauksessa miltei kaikki puhelut ovat päättyneet noin minuutissa, eikä olla soiteltu samalla asialla uudestaan. Siksi en ollenkaan ymmärrä, jos jollakulla ei ole tämän vertaa aikaa. Siihen myyjälle huutamiseen jne menee kuitenkin vähintään saman verran, ja soitto voi tulla uudestaan kun myyjä ei ole saanut selkeää vastausta.

Myyjillä kun on soittolistat (soittojärjestelmässä tietokoneella tai sitten ihan paperilla, jos on pieni firma), ja ne numerot mitä on listalla täytyy käydä läpi. Numero poistuu soitosta, kun asiakkaalta on saatu vastaus "kyllä/ei". Tästä syystä nämä puhelimen pöydälle jättäjät jne pilailijat ampuvat vain itseään jalkaan, kun samasta firmasta soitetaan kymmenenkin kertaa.

Markkinointikielloista voin sanoa faktana sen, että ainoastaan Robinsonrekisteri toimii. AKElle ja maistraatille voi toki toimittaa tietojenluovutuskiellon (EI siis suoramarkkinointikiellon, kuten monet uskovat), mutta usein omat tietosi on haettu jo näistä rekistereistä moniin asiakasrekistereihin ja ovat näin ollen "jo kierrossa". Kyseessä ei siis ole mitenkään kovin tehokas keino.

Viimeimmäksi: Puhelinmyynti työllistää Suomessa noin 60 000 ihmistä, ja tämäkin on vain varovainen arvio (todellinen määrä kaikkine asiakaspalveluineen jne lienee lähempänä sataa tuhatta). Puhelinmyynti on monen nuoren ensimmäinen työ, ja usein miltei ainoa tapa saada sitä ah niin arvokasta työkokemusta ja omia tuloja. Joten puhelinmarkkinoinnin täyskiellon ajajat, miettikääpä hetkinen seurauksia ennen kuin alatte päästelemään aivopieruja.
Työnä puhelinmyynti on ihan ala-arvoista, ja täytyy ihmetellä kuinka jotkut viitsivät tehdä tuollaista työtä. Ihmisten häirintäähän se on eikä mitään muuta.

Tosin täytyy kyllä sekin sanoa että ihan älyvapaita idiootteja ovat nekin, jotka vastaavat tuntemattomiin numeroihin, ja sitten valittavat, kun "myyjät soittelee". Itse en ikinä vastaa tuntemattomiin numeroihin enkä avaa ovea kun ovikello soi (ellen tiedä, että joku tuttu on tulossa kylään)
Hei ihmiskunta!

Minä olen puhelinmyyjä, ollut työssä jo viimeiset 5 vuotta.

Olen valmistunut ammattikorkeakoulusta, olen ylioppilas hyvin arvosanoin ja sotilasarvoltanikin olen kersantti, lisäksi olen ollut onnellisessa avoliitossa viimeiset kolme vuotta. Taustani on sellainen mitä jokainen "vanhan kansan mies" pitää kunniotettavana.

Alalle ajauduin opiskelujen ohessa, huomasin olevani hyvä suustani sellainen mielyttävä persoona, opiskeluaikana oli vaikeuksia saada palkkasovitettua niin että ei opintotuen rajat mene yli. Ylihän ne rajat menivät ja makselen vieläkin takaisinperintää Kelalle.

Oma tyylini on sellainen, että sanon suoraan millä asialla olen, en kiertele en kaartele, jos asiakas kysyy heti alkuun myytkö jotain- kysymyksen sanon että myyn. Yleensä asiakas yllättyy kun saa suoran vastauksen ja kontaktista syntyy, ellei kauppaa niin ainakin mukava jutustelu.

Tuhottavasti menee aikaa niihin ihmiseen, jotka aukottomasti perustellen kertovat miksi he eivät halua ostaa, välillä joutuu melkein itse lopettamaan kohteliaasti puhelun, joka johtaa vihaiseen luurin korvaan lyöntiin. Miten minulla itselläni voisi olla aikaa töissä kuunnella, toisten koko taloushistoria, moneen kertaa työpäivän aikana?

Varmasti tämä puhelinmyyjän stereotypiä vänkäävästä lehdentuputtajasta on saanut aikaan suomalaisissa, jopa agressiivisen reaktion. Pahimpia ovat keski-ikäiset naisihmiset, jotka saavat paniikkikohtauksen, kun esittelen itseni ja kerron mistä olen. Miten voin olla mikään puhelinterroristi, kun olen ehtinyt vasta sanomaan nimeni ja kysymään aikaa, jos aikaa ei ole niin silloin lopetan puhelun . Panostan enemmän kontaktien määrän ottamiseen, kun siihen että vänkään vastaan jollekkin "olet puhelinterroristi, kun soitat minulle" .

Olen kyllä saanut pomolta alkuaikoina pyyhkeitä siitä, että en juurikaan esitä vastaväitteitä.

Palkan olen aina saanut firmasta, palkka on jotain 1400 e- 2000 e nettona, se on mielestäni hyvin, kun työaika päivässä on 4 h. Työsopii minulle hyvin koska vapaaaikani menee erään urheilulajin reenaamiseen, jossa minulla on unelmia, mutta ei siitä enempää.

Pyytäisin kuitenkin niitä ihmisiä miettimään meikäläisen vinkkelistä asiaa, ennenkuin ajattelematta syytää nettiin "puhelinmyynti on ala-arvoista" kommentteja. Olisiko kiva jos teidän työtänne haukuttaisiin ala-arvoiseksi? Millä perusteella teidän leipänne tulee muka paremmin pöytään? Minkälainen ihminen huutaa luurin "painu vittuun" kun olen ehtinyt kysyä onko aikaa?

Niin ja sitten vielä niistä "hyvistä kikoista puhelinmyyjiä vastaan". Se on ihan ok, jos joku lyö luurin korvaan, koska asia on sillon selvä. Puhun päivittäin jopa 90 min puhelimessa, miten voisin erityisesti loukkaantua kun luuri lyödään korvaan . Toinen kikka on laittaa luuri pöydälle, eihän siinä tarvitse kun sanoa luurin muutaman kerran haloo haloo ja jossei eloa toisessa päässä ole niin lopettaa puhelun.

Kehottaisin ihmiä ajattelemaan asioita omaa nokkaansa pidemmälle, kun pohditaan mikä on oikeasti reilua.

Ja puhelinmyyjiä tullaan aina haukkumaan ja painamaan alas se ei koskaan muutu, paskassa on kahlattava

Tässä joitakin hyviä puolia puhelinmyyjistä.

1. rehellisiä puhelinmyyjä firmoja on olemassa, uskokaa pois, väittäisin n. 90 % kaikista soitoista

2. Taatusti firmat maksavat veroja yhteiskunnalle, toisin kun esimerkiksi rakennusalalla nykypäivänä.

3. Työlistää erityisesti nuoria ja opiskelijoita, niille jotka jaksavat tehdä työtä varmasti tulee ansioita taitojen kehittyessä.

4. Nykypäivän koulutusta painottavassa ilmapiirissä hyvä tapa päästä sisään esim pankkiin ja jos näyttää kynttensä voin päästä puhelinsoittamisesta, parempiin tehtäviin.

Pekka, Kerava
Pekka-narsisti
Puhelinmyynti on tarpeetonta. Jos haluan ostaa jotain menen nettiin tai kaupaan. Viha johtuu siitä, että puhelinmyynti häiritsee ihmisiä. Moni iljettävä puhelinmyyjä on herättänyt minut päiväuniltani. Vaikka olenkin selvinnyt vahingoitta kaikista myyntiyrityksistä sanomalla lyhyesti vain EI, niin tällainen häirintä ärsyttää.
voi j**sus että mä vihaan puhelinmyyjiä. hankkikaa oikeita töitä. Just naputtelin kaikki mahdolliset kiellot mitä vaan on!!!

Kyllä joo on tosi rehellistä työtä: saakelin pikku pimu vaan puhui, puhui, puhui päälle vaikka kieltäydyin useaan otteeseen. Ja eikun vaan jatkui se kaakatus lehden monipuolisuudesta. "kiitos hei" ja löin luurin korvaan.

Ette anna vaihtoehtoja.
Sanokaa selkeällä äänellä Ei ja sitten puhelin kiinni. Turhaa myyjien kaakatusta on turha kuunnella. Itsepäiset firmat voi laittaa myös boikottiiin. Niinpä en tule tilaamaan mitään DNA:lta, koska he ovat jo usean kerran häirinneet minua. On se kumma, että heillä ei ole mitään asiakasseurantaa, koska he vaan jahtaavat minua jatkuvasti.

Alexander-pankki oli aikoinaan samanlainen törttöilijä, mutta he ovat jo onneksi todenneet minut toivottomaksi tapaukseksi.
Ehdottoman hyvä tuo suoramarkkinointikielto! En niin kaipaa yhtään tuollasia soittelijoita tarjoamassa ties mitä millonkin. Ite oon tilannu mm. lehdet suoraan netistä. Näkee suorilta missä on hyvät tarjoukset millonkin. Mietin että vois tilata kotimikron seuraavaks. Siinä näytti olevan fiksu piirtolevy ja kynä tilaajalahjana. http://www.lehti-tarjoukset.com/lehti/116/Kotimikro_tietokonelehti_tarjous -tuossa vielä linkki tuon lehden tilaukseen.
Ajattelin, että 2 vuotta puhelinmyyntityötä olisi itselleni riittänyt, mutta langan luettuani havaitsin sen aiheuttavan niin paljon peppukipeyttä että ensi kesänä menen varmasti samoihin hommiin. Kuulemiin!
Jos soitan numeroon 060013404 puh. hinta 0,39€/min+pvm. Aiheutuuko tasta minulle muita kuluja?
VASTAUKSESTA KOVIN KIITOLLINEN:
Puhelinmyyjät on paskaa. Aina kuuluu haistatella ja lyödä luuri korvaan :)

Soitelkaa vaan ;)
Tainnu mennä umpeen tuo 3 vuoden telemarkkinointi esto, kun puheluita on alkanut taas tulemaan.

Harmillisia ajan varkaita puhelinmyyjät ovat..

Jos tuon 3 vuoden eston saisi 30 vuoteen :)
Laita hälytys puhelimen kalenteriin kun kulunut liki 3 vuotta,ja uusinta sitten.
060013404 puh. hinta 0,39€/min+pvm, menee taas 3 vuotta lisää.
Palveluntarjoajan sivut -> omat sivut -> puhelinasetukset -> salainen numero. Tai soitto palveluntarjoajalle ja pyyntö laittaa numero salaiseksi. Ei soittele enää myyjät.
Aluksi kokeilin telemarkkinointikielto.fi, ja se tehosi 90-prosenttisesti. Kun vaihdoin numeroni salaiseksi, tulos on ollut 99,9 %. En tiedä, mistä tuo 0,1 % on saanut numeroni ilman lupaani, sillä olen luovuttanut vain vanhentuneita numeroitani itse.
Onhan se parempi, että noi puhelinmyyjät tekevät jotain töitä kuin olisivat sossunpummeina. Nyt tosin etsin itse keinoa vähentää niiden soittelua, kun tulee 2 - 5 puhelua viikossa. Ja tosiaan ihmisiä ne on.
Jospa hoitaisit oman käyttäytymisesi ensin kohdalleen.
Opettajanarsisti.
 /   /  / Näin pääset puhelinmyynnistä

Asiantuntijat

  • SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku



Lisää keskusteluja aiheesta

Tietoa mainosten kohdentamisesta