Jos rahat loppuu.

Hyvinvoivaltionherra

On olemassa useita vinkkejä säästämiseen ja hengissä pysymiseen, jos olet niin köyhä (lue: laiska. (kok. huom.)) ettei ole rahaa ruokaan.

Tässä on yksi hyvä niksinurkasta:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/13029306

7

156

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EVVK .. . .

Jos on köyhä, kannattaa ainakin opiskella.
      Köyhyydestä huolimatta ei pidä tyhjä päästä olla.

• meizi83

Monesti köyhyys on lopultakin oma vika.

Aika harvan köyhän rahankäyttö kestää yhtään lähempää tarkastelua, ennen kuin paljastuu, että omalla toiminnalla on pääsyy siinä, että on köyhä.

29-54 vuotiaista suomalaisista 48 prosentilla on joustoluottoa, eli muuta, kuin asuntolainaa. Harvoin joustoluotto parantaa kenenkään taloudellista asemaa. Jollain joustoluoton koron/käsittelymaksun osuudella ostaa jo ruokaakin vaikka kuinka.

"mulle-kaikki-heti-nyt" menettelytapa ei johda mihinkään. Jos katsotaan kansaa jaotteluna köyhempi/rikkaampi puolisko. 50% kansalaisista omistaa 11% omaisuudesta ja se varakkaampi 50% omistaa 89%.

Tässä on siis joku muu selittävä tekijä, kuin kokoomus, taitaa olla niin, että toiset tekee asioille jotain - toiset taas ei tee?

Kukaan ei tule ostamaan omaisuutta toisten puolesta, vaan se täytyy tehdä omatoimisesti itse. Useimmiten omaisuus tuo taloudellista vapautta (mutta ei heti).

Tyypillistä köyhille on se, että he etsivät syyllisen omalle köyhyydelleen aina jostain toisesta osapuolesta.

• I hate rich bastards

Nykyaikainen yhteiskunta on todella monimutkainen ja vaikea, lisäksi se muuttuu koko ajan merkittävästi niin että entiset säännöt eivät enää tänään päde.
        Jos siis haluaa rikastua niin se vaatii taitoa ja osaamista, sellaista jota ei kouluissa opeteta.
        Sehän on siis täysin selvä asia että työnteolla ei Suomessa rikastu. Pitää olla siis joku muu keino jolla rikastuu, esim. osakesijoittaminen mutta siinä on myös suuret riskit hävitä ne vähätkin rahat.

Minä vähän epäilen että nykyiset rikkaat ovat rikastuneet menneillä vuosikymmenillä jolloin elämä oli vielä vähän yksinkertaisempaa ja ennakoitavampaa, ei ollut tällaisia suurlamoja muutaman vuoden välein kuten nyt jo 90-luvulta alkaen. Inflaatio kuittasi asuntovelat, asuntoja pystyi hankkimaan useampiakin joita voi laittaa vuokralle tai myydä huikealla voitolla.

Nyt sitten rikkaat luulevat olevansa parempia ihmisiä ja suuria tietäjiä mutta tosiasiassa onnistuivat hankkimaan omaisuutensa vain tuurilla ja oikeaan aikaan.

Kaikilla ei kertakaikkiaan ole rikastumiseen tarvittavia tietoja, taitoja tai osaamista / ymmärrystä mutta silti heidänkin pitäisi pystyä elämään tässä maailmassa kun tänne kerran on satuttu syntymään. Näillä ihmisillähän voi olla muita taitoja, osaamista jne. jota voivat tuottaa yhteiskunnan hyväksi mutta se lahjakkuus voi jäädä piiloon tai hukkaantua vain siksi että joutuu kärvistelemään kurjuudessa kun rikkaat eivät salli kunnollista toimeentuloa niille joilla ei ole samanlaisia taloudellisia mahdollisuuksia, osaamista jne.

Talousasioista on tullut nykyään yliarvostettu ja liian määräävä asia tässä yhteiskunnassa. Se on haitallista kaikille muille elämänalueille.
        Tulonjakoa pitäisi tasata niin että ei-niin talousoppineetkin voisivat elää sellaisella elintasolla että ei tarvitsisi esim. roskista dyykata ruokaansa tai seisoa leipäjonoissa! Em. asiat ovat erittäin suuri häpeä sivistysvaltioksi itseään kutsuvalle maalle!!

• En ole rikas....
        I hate rich bastards kirjoitti:

Nykyaikainen yhteiskunta on todella monimutkainen ja vaikea, lisäksi se muuttuu koko ajan merkittävästi niin että entiset säännöt eivät enää tänään päde.
        Jos siis haluaa rikastua niin se vaatii taitoa ja osaamista, sellaista jota ei kouluissa opeteta.
        Sehän on siis täysin selvä asia että työnteolla ei Suomessa rikastu. Pitää olla siis joku muu keino jolla rikastuu, esim. osakesijoittaminen mutta siinä on myös suuret riskit hävitä ne vähätkin rahat.

Minä vähän epäilen että nykyiset rikkaat ovat rikastuneet menneillä vuosikymmenillä jolloin elämä oli vielä vähän yksinkertaisempaa ja ennakoitavampaa, ei ollut tällaisia suurlamoja muutaman vuoden välein kuten nyt jo 90-luvulta alkaen. Inflaatio kuittasi asuntovelat, asuntoja pystyi hankkimaan useampiakin joita voi laittaa vuokralle tai myydä huikealla voitolla.

Nyt sitten rikkaat luulevat olevansa parempia ihmisiä ja suuria tietäjiä mutta tosiasiassa onnistuivat hankkimaan omaisuutensa vain tuurilla ja oikeaan aikaan.

Kaikilla ei kertakaikkiaan ole rikastumiseen tarvittavia tietoja, taitoja tai osaamista / ymmärrystä mutta silti heidänkin pitäisi pystyä elämään tässä maailmassa kun tänne kerran on satuttu syntymään. Näillä ihmisillähän voi olla muita taitoja, osaamista jne. jota voivat tuottaa yhteiskunnan hyväksi mutta se lahjakkuus voi jäädä piiloon tai hukkaantua vain siksi että joutuu kärvistelemään kurjuudessa kun rikkaat eivät salli kunnollista toimeentuloa niille joilla ei ole samanlaisia taloudellisia mahdollisuuksia, osaamista jne.

Talousasioista on tullut nykyään yliarvostettu ja liian määräävä asia tässä yhteiskunnassa. Se on haitallista kaikille muille elämänalueille.
        Tulonjakoa pitäisi tasata niin että ei-niin talousoppineetkin voisivat elää sellaisella elintasolla että ei tarvitsisi esim. roskista dyykata ruokaansa tai seisoa leipäjonoissa! Em. asiat ovat erittäin suuri häpeä sivistysvaltioksi itseään kutsuvalle maalle!!

Mutta toimeentuleva.
        Olen tehnyt nuoruudesta lähtien kovasti töitä ja elänyt nuukasti.
        Pikku hiljaa sitä varallisuutta pystyi sijoittamaan.

Meinaatko sinä että minun pitäisi jakaa tätä hankkimaani varallisuutta sellaisille jotka ovat tuhlanneet kaiken heti kun ovat jotain kasaan saaneet?

Jos köyhälle ehdtetaan 10€ viikkosäästämsitä niin kauhea vikinä tulee ettei ole rahaa.
        Sama köyhä käy sitten ostamassa kaljaa ja tupakkaa 50€ edestä viikossa.
        Eikös siinä ole jokin ristiriita?

Olen seurannut sivusta erään nuoren taivalta.
        Sai 18 vuotiaana mukavan pesämunan, vuoden verran oli mukavaa ja kova meno päällä.
        Kaikki mitä sai niin meni.
        Sitten akoittui ja sai perhettä.
        Tuli mieleen että haluaa oman talon mutta eihän sitä rahaa jaeta miten vain, pitääisi olla omaa rahaakin.
        Vuoden on puhunut omasta talosta mutta penniäkään ei ole säästänyt, odottaa että raha tippuu taivaasta.
        Eikö sitä pitäisi jotain tehdä?

Minä haaveilin omasta talosta aikoinaa, joten aloitin säästämisen.
        Ikää oli tuolloin 24.
        26 vuotiaana rakensin sitten talon ja aloin yrittäjäksi.
        Nyt 50 vuotiaana talo on maksettu aikoja sitten ja omistan 4 sijoitusasuntoa.

Lapseni jatkavat minun jäljillä, 2 on omat asunnot ja 3 opiskelee vielä mutta on jo säästöjä jemmassa.
        yhteiskunnassa pärjää jos on haluja, jos taasen ajattelee että muut saa huolehtia niin se on oma valinta.

• meizi83
        I hate rich bastards kirjoitti:

Suomessa on kuitenkin yritetty toteuttaa sitä, että tekevällä ja ei-tekevällä kansanosalla on käytännössä sama elintaso.

Menettelytavoissa on eroja, siinä missä samoista lähtökohdista lähteneet kaverukset ovat työuransa alkuvaiheessa tasaväkisiä - toisille kerääntyy omaisuutta ja elintasoa huomattavasti, kun taas toinen lopettaa työuran yhtä köyhänä, kuin aloittikin.

Minäkin olen osakesijoittaja ja olen sijoittanut yli 100 Keur omaa omaisuuttani yrityksiin, olen siis ottanut riskin, mutta on vaikea sulattaa sitä, että 40% tuotosta menee veroina heille, jotka eivät itse laita rahojaan yhtiöihin.
        Vastaava raha on toisilla mennyt nopeasti elintason pönkittämiseen.

Vasemmistolaisen tulkinnan mukaan toisilla on oikeus saada kaksinkertainen hyöty. 1. käyttää omat rahat. 2. käyttää muiden rahat.

Toiset on siis nettomaksajia, toiset nettosaajia. Se taitaa olla sitä taloudellista tasa-arvoa, sinä sijoitat satasen, muut vie siitä melkein puolet.

• Itse olen tienannut karatbars:illa jo jonkun aikaa,ja lopettanut päivä työn kokonaan.Se on erään lainen kullan säästö clubi.Ja kun itse hankkii muita mukaan tienaa liittymisistä itse.Ei tarvi itse sitoutua taloudellisesti mitenkään. Ota yhteyttä jos kiinnostaa! [email protected]

• kohtuuskaikessa

Rahauskovaisilta menee varmaankin yö unet rahan loppumisesta. Rahaa ei pysty syömään eikä se ole oikein hyvää wc-paperinakaan. Ihmisten pitäisi oppia näkemään kulissien taakse, jotta oppisivat ftuntemaan sen mikä on tärkeintä toimeentulon kannalta. Teknologian ja tieteen olisi palveltava ihmistä ja elämää eiköä päinvastoin mitä se nykyisin tekee. Esim. keinotekoisen puutteen ylläpitäminen yltäkylläisyyden keskellä ei ole loppupelissä kenenkään etu vaikka jotkut niin kuvittelevatkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      86
      3317
    2. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      92
      1889
    3. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      87
      1723
    4. Nuorempi mies

Olen tänään ajatellut sua paljon, miten toimittaisiin makuuhuoneessa jne! 😏🔥
      Ikävä
      144
      1581
    5. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      65
      1458
    6. Miksi teillä meni...

...välit poikki kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      162
      1443
    7. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      94
      1365
    8. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      167
      1351
    9. Jos siis saamme

Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j
      Ikävä
      100
      1304
    10. Onko sinulla

Joku nyt huonosti? :(
      Ikävä
      86
      1257
    Aihe