Minun mielestäni jouluna voisi

lasten juhla

kaikki uudet suhteet juhlia joulua omien lasten ja sukulaiseten kanssa ja antaa uuden suhteen tehdä samoin. Säästyisi moni lapsi kyyneleiltä kun ei tarvi sulautua täysin vieraiden ihmisten sekaan ja leikkiä vanhempaa kuin onkaan. Lappset ovat sen ansainneet edes jouluna.
Meillä ei koskaan vieraita ihmisiä ole ollut jouluna, eikä lapset milloinkaan ole viettäneet joulua poissa minun . äidin luota, joka joulu vietetty yhdessä. Meillä lapsia on aina kunnioitettu, ja mies tietää että meidän yheiset lapset haluaa olla äidin, eli minun luona ja minä lasten, eikä ole pakottanut lapsia pois minun luota.
Rahallisesti se olisi ollut halvempaa, ei olisi tarvinnuyt koskaan ostaa jouluruokia eikä lahjoja, mutta se ei olisi ollut joulu eikä mikään jos lapset eivät olisi olleet joulua minun luona, se olisi ollut lapsillekin rangaistus.
Joulu kuuluu olla lapset ja äiti jos isä ei hlaua, mutta ilman äitiä ei tule lapsille joulua.
Kuvitelkaa itse olevanne yksin jouluna, ei jouluruokia, ei kkuusta, ei lahjoja ei kynttilöitä, ei mitään??

Meillä ei koskana aina lapset olleet mun luona. Sutturoita ei ole meillä näkynyt, juhlikoot he ihan yksinään, mutta lapseni kuuluu minulle.

72

314

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ääliö taas teki uuden mielipuolisen aloituksen!!!!
      Tänä jouluna minun ja vaimoni lapset ovat koko joulun ja vuoden vaihteen meillä!
      Ja meille tulee minun ja vaimoni sukulaiset jouluksi :D
      Ja huomaa ettei ex puolisot ole sukulaisia joten he eivät ole vieraiden joukossa.
      Eli juhlin joulua perhe keskeisesti niin kuin joulu kuuluukin olla !

    • tätä mieltä laitiset

      Meillä ei koskaan ole ulkopuolisia ihmisiä juhlapyhinä. Vain oma perhe, molempien vanhemmat sisaukset ja sillai, mutta ei muita. Jokaiselle on oma perhe ja suku, sinne he kuuluvat, ei sotkmaan toisten ihmisten perinteitä ja juhlia.

      • Niin juuri joulu vietetään perheen/suvun kanssa... ...ex puoliso ei ole minulle kumpakaan ei sukua ei perhettä


      • mä en voisi
        jukni69 kirjoitti:

        Niin juuri joulu vietetään perheen/suvun kanssa... ...ex puoliso ei ole minulle kumpakaan ei sukua ei perhettä

        Niin sinä vietät joulua perheesi kanssa ja yhden täysin vieraan ihmisen kanssa, joka ei ole sukua sun lapsille eikä muille sukulaisillesi. Kaikkeen sinäkin suostut, lapset ei merkitse sulle mitään,.


      • jukni 69
        mä en voisi kirjoitti:

        Niin sinä vietät joulua perheesi kanssa ja yhden täysin vieraan ihmisen kanssa, joka ei ole sukua sun lapsille eikä muille sukulaisillesi. Kaikkeen sinäkin suostut, lapset ei merkitse sulle mitään,.

        No ei se ex puolisokaan ollut yhtään enempää sukua mun sukulaisten kanssa (en ollut serkkuni kanssa naimisissa) eikä nykyinen vaimo ole yhtään vieraampi kuin ex vaimokaan.
        Enkä oikeasti voi kuvitella viettväni joulua ex vaimon luona ja ajaa hänen uusi mies pois kotoa jouluna !
        Ja minä olen tasavertainen vanhempi omille lapsilleni ex vaimon kanssa!
        Ja sinä etkö todellakaan käsitä mitä tarkoittaa ERO??? Eroon loppuu kaikki velvollisuudet ex puolisoa kohtaa ja ex puoliso on kuin ketä tahansa maan kansalainen ei muuta vieras ulkopuolinen .


      • meidät hajotetttiin
        jukni 69 kirjoitti:

        No ei se ex puolisokaan ollut yhtään enempää sukua mun sukulaisten kanssa (en ollut serkkuni kanssa naimisissa) eikä nykyinen vaimo ole yhtään vieraampi kuin ex vaimokaan.
        Enkä oikeasti voi kuvitella viettväni joulua ex vaimon luona ja ajaa hänen uusi mies pois kotoa jouluna !
        Ja minä olen tasavertainen vanhempi omille lapsilleni ex vaimon kanssa!
        Ja sinä etkö todellakaan käsitä mitä tarkoittaa ERO??? Eroon loppuu kaikki velvollisuudet ex puolisoa kohtaa ja ex puoliso on kuin ketä tahansa maan kansalainen ei muuta vieras ulkopuolinen .

        Minä käsitän mikä on ero, Ero on se, kun puolisot keskenään päättävät erota, ettei siihen tule kolmas väliin joka rikkoo, se ei ole ero vaan väliintulo, rikominen tai toisten liiton hajoittaminen, tahllinen teko.. miksi kukin sitä nimittää, mutta ero se ei ole.
        Ero on puolisoiden keskenään tehty ratkaisu.

        Mekään ei erottu, vaanmeidän liitto rikottiin, tuli suttura väliin.

        Eroksi sitä me ei kutsuta vaan perheemme hajotetttiin ulkopulisen voimin.

        Parasta on kyllä se, ettei me hylätty sukua eikä suku meitä. Muu ei muuttunut kuin se ettei lasten isä halunnut enää olla isä ja rakastaa lapsiaan kun suttura rikkoi perheemme.


      • jukni 69
        meidät hajotetttiin kirjoitti:

        Minä käsitän mikä on ero, Ero on se, kun puolisot keskenään päättävät erota, ettei siihen tule kolmas väliin joka rikkoo, se ei ole ero vaan väliintulo, rikominen tai toisten liiton hajoittaminen, tahllinen teko.. miksi kukin sitä nimittää, mutta ero se ei ole.
        Ero on puolisoiden keskenään tehty ratkaisu.

        Mekään ei erottu, vaanmeidän liitto rikottiin, tuli suttura väliin.

        Eroksi sitä me ei kutsuta vaan perheemme hajotetttiin ulkopulisen voimin.

        Parasta on kyllä se, ettei me hylätty sukua eikä suku meitä. Muu ei muuttunut kuin se ettei lasten isä halunnut enää olla isä ja rakastaa lapsiaan kun suttura rikkoi perheemme.

        Kyllä se on ero silloin kun jompikumpi muuttaa pois kotoa ja käräjäoikeudesta tulee päätös erosta .
        Ja se että sinulla mies lähti toisen naisen matkaan niin ei se tarkoita että kaikilla olisi samakohtalo.
        Ja yksipuolisesti ja omasta tahdosta hain eroa .


      • Exäsi otti eron
        meidät hajotetttiin kirjoitti:

        Minä käsitän mikä on ero, Ero on se, kun puolisot keskenään päättävät erota, ettei siihen tule kolmas väliin joka rikkoo, se ei ole ero vaan väliintulo, rikominen tai toisten liiton hajoittaminen, tahllinen teko.. miksi kukin sitä nimittää, mutta ero se ei ole.
        Ero on puolisoiden keskenään tehty ratkaisu.

        Mekään ei erottu, vaanmeidän liitto rikottiin, tuli suttura väliin.

        Eroksi sitä me ei kutsuta vaan perheemme hajotetttiin ulkopulisen voimin.

        Parasta on kyllä se, ettei me hylätty sukua eikä suku meitä. Muu ei muuttunut kuin se ettei lasten isä halunnut enää olla isä ja rakastaa lapsiaan kun suttura rikkoi perheemme.

        Kyllä miehesi on sinusta ERON ottanut jo ajat sitten. Voithan sinä kuvitella asiasta vaikka mitä. Mutta se ei tosiasiaa muuksi muuta. Kun ei enää ole naimisissa, on eronnut.
        Saahan sitä haaveilla vailka olevansa prinsessa ruusunen, satu on satu ka erosi totta.


      • Ex on ex
        mä en voisi kirjoitti:

        Niin sinä vietät joulua perheesi kanssa ja yhden täysin vieraan ihmisen kanssa, joka ei ole sukua sun lapsille eikä muille sukulaisillesi. Kaikkeen sinäkin suostut, lapset ei merkitse sulle mitään,.

        Ei oma vaimo ole vieras. Ja kuinka se ex-vaimo olisi sukua muille sukulaisille, mutta nykyinen ei taas ole. Heillä on sama asema sukulaisiin nähden. On naimisissa ja on yhteisiä lapsia (exän kanssa ei olla enää naimisissa). Tuskin kovin moni menee naimisiin verisukulaisensa kanssa. Ja kun naimisissa on oltu kauemmin kuin exän kanssa, niin sukulaisetkin on tutttuja jo.


      • Uusperheellinen

        Ei meilläkään. Perheen kesken olemme, mitä nyt käymme sukuolimassa. Ei kuitenkaan olla syrjäytyneitä ja epäsosiaalisia.
        Kotonamme on via oman perheenväkeä; minä, mieheni, minun lapseni, mieheni lapset ja yhteisemme: Oma ihana perheemme!


      • joulu on taas
        Uusperheellinen kirjoitti:

        Ei meilläkään. Perheen kesken olemme, mitä nyt käymme sukuolimassa. Ei kuitenkaan olla syrjäytyneitä ja epäsosiaalisia.
        Kotonamme on via oman perheenväkeä; minä, mieheni, minun lapseni, mieheni lapset ja yhteisemme: Oma ihana perheemme!

        Niin meiläkin. Meidän perhe. Meidän yhteiset lapset ja mieheni lapsi. Perheeseen kuuluu myös mummot ja vaarit ja he tulevat meille syömään. Kivaa on olla yhdessä.


      • olet valehtelija

        TÄ! no etkö päässytkään ex anoppilaan???????????????????


      • äijäs petti
        meidät hajotetttiin kirjoitti:

        Minä käsitän mikä on ero, Ero on se, kun puolisot keskenään päättävät erota, ettei siihen tule kolmas väliin joka rikkoo, se ei ole ero vaan väliintulo, rikominen tai toisten liiton hajoittaminen, tahllinen teko.. miksi kukin sitä nimittää, mutta ero se ei ole.
        Ero on puolisoiden keskenään tehty ratkaisu.

        Mekään ei erottu, vaanmeidän liitto rikottiin, tuli suttura väliin.

        Eroksi sitä me ei kutsuta vaan perheemme hajotetttiin ulkopulisen voimin.

        Parasta on kyllä se, ettei me hylätty sukua eikä suku meitä. Muu ei muuttunut kuin se ettei lasten isä halunnut enää olla isä ja rakastaa lapsiaan kun suttura rikkoi perheemme.

        Äijäs sen rikko ja halus eron susta, kun oli löytänyt uuden, jonka kaa petti sua menen tullen.


      • sutturan vuoro
        olet valehtelija kirjoitti:

        TÄ! no etkö päässytkään ex anoppilaan???????????????????

        "Sen ex anopin oma poika ja se "suttura" menee nyt vuorostaan sinne, poika omaan kotiis ja vanhemmillensa ja suttura anoppilaan.


    • Isä

      Minä kun en vietä joulua ollenkaan (vaikka silloin on syntymäpäiväni), niin mun puolestani lapseni saa olla joka joulu äitinsä ja hänen uuden miehensä luona.

      Aika hassulta tuntuisi viettää joulu lapseni äidin kanssa, pitäisi ajaa hänen aviomiehensä pois heidän asunnostaan, ja myös lapseni äidin vanhempi lapsi pois kotoaan isänsä luokse.
      Olis aika väkinäistä touhua olisi sellainen.

      Minulla on lapseni kanssa omaa yhteistä aikaa muulloin, emme me tarvitse mitään tekosyitä yhdessäoloon.

      • ei pilata joulua

        Suttura ei rikkonut sun avioliittoa. Hullu mikä hullu. Mun joulu olis helvetistä jos tomminen joulu toteutus. Ollaan nyxän kanssa luvattu, niin hyvinä kuin huonoina päivinä joskus 20v sitten. Meistä ei kumpikaan halua exiä meidän joulua pilaamaan. Molempien lapset tulee kyllä, ainakin jonakin joulunpyhänä, niin hyvän kun on kohta neljännesvuosisata ollut. Miksi hyvää joulua lähteä nyt pilaamaan.


      • Isä
        ei pilata joulua kirjoitti:

        Suttura ei rikkonut sun avioliittoa. Hullu mikä hullu. Mun joulu olis helvetistä jos tomminen joulu toteutus. Ollaan nyxän kanssa luvattu, niin hyvinä kuin huonoina päivinä joskus 20v sitten. Meistä ei kumpikaan halua exiä meidän joulua pilaamaan. Molempien lapset tulee kyllä, ainakin jonakin joulunpyhänä, niin hyvän kun on kohta neljännesvuosisata ollut. Miksi hyvää joulua lähteä nyt pilaamaan.

        Tietenkään kukaan suttura ei riikkonut avoliittoamme, vaan se oli ihan lapseni äiti joka lähti uuden miehen matkaan.


    • Ei ole olemassa "uusia suhteita" tai "vanoha suhteita". On SUHTEITA :)

      Päättyneitä, nykyisiä. Nykyiset suhteet kuuluvat tähän päivään. Päättyneet suhteet ovat päättyneitä. Jokainen varmaan ymmärtää mitä päättynyt tarkoittaa.

      Mun mielestä olisi hirmu raskasta kantaa mukana elämän aikana päättyneet kaikki ihmissuhteet.

    • -----

      Minulla on aviomies ja hänen kanssaan 3 yhteistä lasta. Avioliittovuosia takana viisi, yhdessäoloa kaiken kaikkiaan yli kymmenen vuotta.

      Miehelläni on myös yksi teini-ikäinen lapsi ex-avoliitostaan. Senkö vuoksi mieheni siis pitäisi mennä lapsensa kanssa omien sukulaistensa luokse ja minun kolmen yhteisen lapsemme kanssa minun sukulaisteni luokse? Vai jaetaanko 3 lastamme meille molemmille mukaan, ovathan he kuitenkin meidän molempien lapsia?

      Olet hassu :)
      Kyllä me ihan koko perheen voimin vietämme joulua, yhdessä. Käymme niin mieheni vanhempien kuin minun vanhempien luona. Ei meillä ole tarvetta jakaa porukkaa ja viettää joulua erillään.

    • etkö pääsekk exanopi

      Olet sinä aika satu-täti et sinä mitään joulua rakenna lapsillesi, ex anoppilaanhan sinä menet laumasi kanssa 3.4 päiväksi lepäämään ja vanha 80v nainen passaa sut ja lapsesi sekä lapsenlapsesi.hahhaa valehtelija, valehtelija....

      • miks muute vastasin?

        Kuuleppas juippi, vaikka me menemme joulua viettämään anoppilaan, se ei tarkoita sitä, ettenköö laittaisi kotiini joulukuusta, ja vaihtaisi joululiinoja, paistaisi kinkkua...!!! Olet sinä aika epeli.. hih... minusta on kiva kun fanitat ja kyuselet, tuntuu tosi kivalta vastailla...tykkään että olet noin idiootti.

        Juu sinne mennään loisimaan kaikki, koko konkkaronkka. On kivaa. Aatella että vanha anoppi passaa ja tekee kaikki meille.. minä vaan kylkeä käännän. Totta!

        On tosi kivaa kun saa joulun a vaan olla.


      • valehtelija olet
        miks muute vastasin? kirjoitti:

        Kuuleppas juippi, vaikka me menemme joulua viettämään anoppilaan, se ei tarkoita sitä, ettenköö laittaisi kotiini joulukuusta, ja vaihtaisi joululiinoja, paistaisi kinkkua...!!! Olet sinä aika epeli.. hih... minusta on kiva kun fanitat ja kyuselet, tuntuu tosi kivalta vastailla...tykkään että olet noin idiootti.

        Juu sinne mennään loisimaan kaikki, koko konkkaronkka. On kivaa. Aatella että vanha anoppi passaa ja tekee kaikki meille.. minä vaan kylkeä käännän. Totta!

        On tosi kivaa kun saa joulun a vaan olla.

        Kuules lissu olet täällä monta kertaa sanonut monen vuoden ajan, että te huilaatte ex anoppilassa joulun, jo aatto aamulla lähette lasten ja lastenlasten, sekä vävyjen ja minijöiden kanssa sinne ja tuutte pois tapanina.
        Älä taas käännä takkiasi ja valehtele lisää.....
        hävytöntä.


      • mars anoppilaan
        valehtelija olet kirjoitti:

        Kuules lissu olet täällä monta kertaa sanonut monen vuoden ajan, että te huilaatte ex anoppilassa joulun, jo aatto aamulla lähette lasten ja lastenlasten, sekä vävyjen ja minijöiden kanssa sinne ja tuutte pois tapanina.
        Älä taas käännä takkiasi ja valehtele lisää.....
        hävytöntä.

        Aivan, on kiva päästä valmiisee pöytään, kotiin ei tarvi kun joulukuusi ja kinkku ja jouluruokaa. On ihanaa kattella kun anoppi tekee ruokaa ja passaa, saa ite olla vaan... aivan ihanaa me kaikki koso suku noin 30 henkee sinne täyshoitoon!
        Tuu mukaa.


    • katkeraa kuvitelmaa

      Toisten perheen juhliin ei kuulu ulkopuloiset ihmiset. On järkyttävää kun jotkut sitä ei ymmärrä, vaan tunekee itsensä joka paikkaan. Kunnon mies sanoo kyllä naikkoselleen, ettei naikkonen voi tulla sinne, koska siellä on vain suku ei ulkopuolinen perheenrikkoja.
      Onhan se kiva mennä ilmaiselle ruokailulle laiskana, tottakai, mutta kun se naikkonen ei kuulu sinne.
      Anoppila on vain mihelle, ex vaimolle ja heidän lapsilleen kaikille niille jotka ovat sen dynastian rankentaneet, ei ulkopuolinen sinne kuulu.

      • Lopetasittensiipeily

        Niin lässy, sinähän olet ihan pro tällaisessa toiminnassa.


      • dorka

        Ai jaa ilmaiselle ruoalle. Eikös se ilmainen ole sinun heiniäsi. Sinähän se tiedät kun olet siellä anoppilassa loikoillut.


      • ei katkeruutta :)

        ""Toisten perheen juhliin ei kuulu ulkopuloiset ihmiset. On järkyttävää kun jotkut sitä ei ymmärrä, vaan tunekee itsensä joka paikkaan.""

        Minä olen mieheni aviovaimo, en mikään ulkopuolinen ihminen. Olemme olleet yhdessä yli 10 vuotta, avioiduimme toissa kesänä. Meillä on myös 3 yhteistä lasta.

        Jos tarkoitat "toisten perheellä" mieheni lapsuudenperhettä, niin en minä heillekään mikään ulkopuolinen ole. Mieheni äiti on anoppini, isä appeni. Mieheni sisko on paras ystäväni, muidenkin sisarusten kanssa olemme hyvin läheisiä. Vierailemme säännöllisesti myös mieheni mummolassa sekä tätien/setien/enojen luona. Olemme erittäin sukurakkaita ja sosiaalisia molemmat, mieheni ja minä, ja suhteet meidän molempien sukuihin ovat läheiset.

        ""Kunnon mies sanoo kyllä naikkoselleen, ettei naikkonen voi tulla sinne, koska siellä on vain suku ei ulkopuolinen perheenrikkoja.""

        Mille naikkoselle? Olen mieheni vaimo ja lastensa äiti. Miksi minä en saisi hänen rinnallaan osallistua joulun viettoon meidän molempien lapsuudenkodeissa?
        Perheenrikkojakaan en ole. Tapasin mieheni ensimmäisen kerran yli 3 vuotta hänen eronsa jälkeen. Eronsa aikoihin asuin aivan toisella paikkakunnalla, en edes tuntenut miestäni. Miten minua silloin voisi syyttää minkään rikkomisesta?

        ""Onhan se kiva mennä ilmaiselle ruokailulle laiskana, tottakai, mutta kun se naikkonen ei kuulu sinne.""

        Toki, ilmaiselle ruokailulle, ei meillä ole tapana sukulaisten kesken periä maksua ruuasta :)
        Itse ruoka on toki ilmaista minulle, kuten myös muille paitsi emännälle ja isännälle, mutta tietenkin osallistun taloustöihin ja leipomiseen. Ja kyllä, me kaikki myös laiskottelemme, yhdessä ja vuorotellen. Pitää joulun aikana osata välillä vain ollakkin ja nauttia muiden seurasta.

        ""Anoppila on vain mihelle, ex vaimolle ja heidän lapsilleen kaikille niille jotka ovat sen dynastian rankentaneet, ei ulkopuolinen sinne kuulu.""

        Miten anoppila on ex-vaimolle, kun eihän se anoppi enää edes ole ex-vaimon anoppi?
        Minun mieheni exällä on kyllä anoppi, mutta meillä on eri anopit. Mieheni ex on tahollaan naimisissa hänkin, he viettävät joulunsa omien sukulaistensa kanssa. Minä olen aina ollut tervetullut anoppilaan. Mistään "dynastioista" meillä ei puhuta, ihan vaan perheestä ja suvusta. Ja jos nyt kuvitellaan, että tällainen "dynastiakin" on rakennettu, niin olen minäkin omalta osaltani osallistunut sen rakentamiseen; olenhan synnyttänyt miehelleni 3 lasta ja anopilleni 3 lastenlasta. Ja jos aivan tarkoiksi aletaan, niin miehelläni on ex-avopuolisonsa kanssa vain yksi lapsi. Ja muuten; ei anoppini kuulemma koskaan oikein tullut edes toimeen ex-miniänsä kanssa, ja joulut (ne muutaman minkä ehtivät yhdessä viettää) he viettivät exän sukulaisilla. Exän mielestä anoppini oli liian hössö ja vanhanaikainen, kun taas minä rakastan häntä nimenomaan hänen persoonansa vuoksi :)


      • mirAa
        ei katkeruutta :) kirjoitti:

        ""Toisten perheen juhliin ei kuulu ulkopuloiset ihmiset. On järkyttävää kun jotkut sitä ei ymmärrä, vaan tunekee itsensä joka paikkaan.""

        Minä olen mieheni aviovaimo, en mikään ulkopuolinen ihminen. Olemme olleet yhdessä yli 10 vuotta, avioiduimme toissa kesänä. Meillä on myös 3 yhteistä lasta.

        Jos tarkoitat "toisten perheellä" mieheni lapsuudenperhettä, niin en minä heillekään mikään ulkopuolinen ole. Mieheni äiti on anoppini, isä appeni. Mieheni sisko on paras ystäväni, muidenkin sisarusten kanssa olemme hyvin läheisiä. Vierailemme säännöllisesti myös mieheni mummolassa sekä tätien/setien/enojen luona. Olemme erittäin sukurakkaita ja sosiaalisia molemmat, mieheni ja minä, ja suhteet meidän molempien sukuihin ovat läheiset.

        ""Kunnon mies sanoo kyllä naikkoselleen, ettei naikkonen voi tulla sinne, koska siellä on vain suku ei ulkopuolinen perheenrikkoja.""

        Mille naikkoselle? Olen mieheni vaimo ja lastensa äiti. Miksi minä en saisi hänen rinnallaan osallistua joulun viettoon meidän molempien lapsuudenkodeissa?
        Perheenrikkojakaan en ole. Tapasin mieheni ensimmäisen kerran yli 3 vuotta hänen eronsa jälkeen. Eronsa aikoihin asuin aivan toisella paikkakunnalla, en edes tuntenut miestäni. Miten minua silloin voisi syyttää minkään rikkomisesta?

        ""Onhan se kiva mennä ilmaiselle ruokailulle laiskana, tottakai, mutta kun se naikkonen ei kuulu sinne.""

        Toki, ilmaiselle ruokailulle, ei meillä ole tapana sukulaisten kesken periä maksua ruuasta :)
        Itse ruoka on toki ilmaista minulle, kuten myös muille paitsi emännälle ja isännälle, mutta tietenkin osallistun taloustöihin ja leipomiseen. Ja kyllä, me kaikki myös laiskottelemme, yhdessä ja vuorotellen. Pitää joulun aikana osata välillä vain ollakkin ja nauttia muiden seurasta.

        ""Anoppila on vain mihelle, ex vaimolle ja heidän lapsilleen kaikille niille jotka ovat sen dynastian rankentaneet, ei ulkopuolinen sinne kuulu.""

        Miten anoppila on ex-vaimolle, kun eihän se anoppi enää edes ole ex-vaimon anoppi?
        Minun mieheni exällä on kyllä anoppi, mutta meillä on eri anopit. Mieheni ex on tahollaan naimisissa hänkin, he viettävät joulunsa omien sukulaistensa kanssa. Minä olen aina ollut tervetullut anoppilaan. Mistään "dynastioista" meillä ei puhuta, ihan vaan perheestä ja suvusta. Ja jos nyt kuvitellaan, että tällainen "dynastiakin" on rakennettu, niin olen minäkin omalta osaltani osallistunut sen rakentamiseen; olenhan synnyttänyt miehelleni 3 lasta ja anopilleni 3 lastenlasta. Ja jos aivan tarkoiksi aletaan, niin miehelläni on ex-avopuolisonsa kanssa vain yksi lapsi. Ja muuten; ei anoppini kuulemma koskaan oikein tullut edes toimeen ex-miniänsä kanssa, ja joulut (ne muutaman minkä ehtivät yhdessä viettää) he viettivät exän sukulaisilla. Exän mielestä anoppini oli liian hössö ja vanhanaikainen, kun taas minä rakastan häntä nimenomaan hänen persoonansa vuoksi :)

        Me, mieheni ja minä vietämme "anoppilassa" joulumme. Asutaan nyt tässä, entisessä anoppilassa. Anoppi ja appi ovat kuolleet. Ei täällä exää ole näkynyt. Ei näkynyt silloinkaan kun anoppi vielä eli.


      • Niin siinä olet oikeassa ettei ketään ulkopuolinen kuulu suvun juhliin ja ex on osannut pysyä poissa ex anoppilasta jaosannut antaa paikkansa vaimolleni


      • sinä olet naikkonen

        Sinä et sinne kuulu olet historiaa, sinut on erotettu, jätetty, olet se entinen.
        Mitä vi-tun dynastiaa sinä olet sinne rakentanut, olet pelkkä siipiveikko ja edelleen koitat entisenä sieltä jotain saada irti.
        Häpee siipeilevä ex suttura.


      • Elätkö itsellesi
        ei katkeruutta :) kirjoitti:

        ""Toisten perheen juhliin ei kuulu ulkopuloiset ihmiset. On järkyttävää kun jotkut sitä ei ymmärrä, vaan tunekee itsensä joka paikkaan.""

        Minä olen mieheni aviovaimo, en mikään ulkopuolinen ihminen. Olemme olleet yhdessä yli 10 vuotta, avioiduimme toissa kesänä. Meillä on myös 3 yhteistä lasta.

        Jos tarkoitat "toisten perheellä" mieheni lapsuudenperhettä, niin en minä heillekään mikään ulkopuolinen ole. Mieheni äiti on anoppini, isä appeni. Mieheni sisko on paras ystäväni, muidenkin sisarusten kanssa olemme hyvin läheisiä. Vierailemme säännöllisesti myös mieheni mummolassa sekä tätien/setien/enojen luona. Olemme erittäin sukurakkaita ja sosiaalisia molemmat, mieheni ja minä, ja suhteet meidän molempien sukuihin ovat läheiset.

        ""Kunnon mies sanoo kyllä naikkoselleen, ettei naikkonen voi tulla sinne, koska siellä on vain suku ei ulkopuolinen perheenrikkoja.""

        Mille naikkoselle? Olen mieheni vaimo ja lastensa äiti. Miksi minä en saisi hänen rinnallaan osallistua joulun viettoon meidän molempien lapsuudenkodeissa?
        Perheenrikkojakaan en ole. Tapasin mieheni ensimmäisen kerran yli 3 vuotta hänen eronsa jälkeen. Eronsa aikoihin asuin aivan toisella paikkakunnalla, en edes tuntenut miestäni. Miten minua silloin voisi syyttää minkään rikkomisesta?

        ""Onhan se kiva mennä ilmaiselle ruokailulle laiskana, tottakai, mutta kun se naikkonen ei kuulu sinne.""

        Toki, ilmaiselle ruokailulle, ei meillä ole tapana sukulaisten kesken periä maksua ruuasta :)
        Itse ruoka on toki ilmaista minulle, kuten myös muille paitsi emännälle ja isännälle, mutta tietenkin osallistun taloustöihin ja leipomiseen. Ja kyllä, me kaikki myös laiskottelemme, yhdessä ja vuorotellen. Pitää joulun aikana osata välillä vain ollakkin ja nauttia muiden seurasta.

        ""Anoppila on vain mihelle, ex vaimolle ja heidän lapsilleen kaikille niille jotka ovat sen dynastian rankentaneet, ei ulkopuolinen sinne kuulu.""

        Miten anoppila on ex-vaimolle, kun eihän se anoppi enää edes ole ex-vaimon anoppi?
        Minun mieheni exällä on kyllä anoppi, mutta meillä on eri anopit. Mieheni ex on tahollaan naimisissa hänkin, he viettävät joulunsa omien sukulaistensa kanssa. Minä olen aina ollut tervetullut anoppilaan. Mistään "dynastioista" meillä ei puhuta, ihan vaan perheestä ja suvusta. Ja jos nyt kuvitellaan, että tällainen "dynastiakin" on rakennettu, niin olen minäkin omalta osaltani osallistunut sen rakentamiseen; olenhan synnyttänyt miehelleni 3 lasta ja anopilleni 3 lastenlasta. Ja jos aivan tarkoiksi aletaan, niin miehelläni on ex-avopuolisonsa kanssa vain yksi lapsi. Ja muuten; ei anoppini kuulemma koskaan oikein tullut edes toimeen ex-miniänsä kanssa, ja joulut (ne muutaman minkä ehtivät yhdessä viettää) he viettivät exän sukulaisilla. Exän mielestä anoppini oli liian hössö ja vanhanaikainen, kun taas minä rakastan häntä nimenomaan hänen persoonansa vuoksi :)

        Kamalaa jos pitää synnyttää 3 kakaraa tullakseen hyväksytyksi. Minä en ole synnyttänyt yhtäkään tullakseni sellaisten avujen kanssa hyväksytyksi.

        En ole ikinä kerjännyt kenenkään hyväksyntää millään teoilla, voitko kuvitella kuinka hyvä on itsetuntoni? Aivan huippuluokkaa. Satsaan opiskelemiseen niin että kehitän itseäni koko ajan. Kolmatta ammattia jo opiskelen ihan huvikseni. Toiset tyhmät ne vain taistelevat joidenkien sukulaisten, puolisoiden ja kakaroiden kanssa valtataistelua ja tuhlaavat elämänsä ihan jonnin joutavuuteen. Tyhmänä pysyy pää vuodesta toiseen kun sitä ei kehitä millään lailla muuta kuin keskittymällä joihinkin tyhmiin asioihin. Just inhoan näitä yh ämmiä yli kaiken kun heillä ei ole yläpäässä yhtään mitään. Muuta kuin ihmisten hyväksikäyttö ja kamala kilpaileminen. Aikuisten kanssa heillä ei suju ollenkaan kun rahastaminen on elämisen pääasia.

        Nämä suhteen vaihtajat ovat ihmisryhmä asia erikseen siis kokeilijat. Koko kymmen vuotta olet ollut kotona ja tehtaillut kolmen vuoden välein kakaraa. Täytyy olla harvinaisen tyhmä ihminen joka haluaa vaippaa vaihtaa 10 v . eikä opiskella mitään muuta. Ei halua työelämään eikä kehittyä. Et edes pääse sinne enään kun olet jälkeenjäänyt yhteiskunnan kehityksestä. Joku helvetin suvun hyväksyminenkö se on ollut koko elämäsi tarkoitus?


      • Sivusta seuraaja
        sinä olet naikkonen kirjoitti:

        Sinä et sinne kuulu olet historiaa, sinut on erotettu, jätetty, olet se entinen.
        Mitä vi-tun dynastiaa sinä olet sinne rakentanut, olet pelkkä siipiveikko ja edelleen koitat entisenä sieltä jotain saada irti.
        Häpee siipeilevä ex suttura.

        On tullut uusi siipiveikko entisen tilalle.

        Naurettavaa näiden siipiveikkojen taistelut.


      • ei katkeruutta :)
        Elätkö itsellesi kirjoitti:

        Kamalaa jos pitää synnyttää 3 kakaraa tullakseen hyväksytyksi. Minä en ole synnyttänyt yhtäkään tullakseni sellaisten avujen kanssa hyväksytyksi.

        En ole ikinä kerjännyt kenenkään hyväksyntää millään teoilla, voitko kuvitella kuinka hyvä on itsetuntoni? Aivan huippuluokkaa. Satsaan opiskelemiseen niin että kehitän itseäni koko ajan. Kolmatta ammattia jo opiskelen ihan huvikseni. Toiset tyhmät ne vain taistelevat joidenkien sukulaisten, puolisoiden ja kakaroiden kanssa valtataistelua ja tuhlaavat elämänsä ihan jonnin joutavuuteen. Tyhmänä pysyy pää vuodesta toiseen kun sitä ei kehitä millään lailla muuta kuin keskittymällä joihinkin tyhmiin asioihin. Just inhoan näitä yh ämmiä yli kaiken kun heillä ei ole yläpäässä yhtään mitään. Muuta kuin ihmisten hyväksikäyttö ja kamala kilpaileminen. Aikuisten kanssa heillä ei suju ollenkaan kun rahastaminen on elämisen pääasia.

        Nämä suhteen vaihtajat ovat ihmisryhmä asia erikseen siis kokeilijat. Koko kymmen vuotta olet ollut kotona ja tehtaillut kolmen vuoden välein kakaraa. Täytyy olla harvinaisen tyhmä ihminen joka haluaa vaippaa vaihtaa 10 v . eikä opiskella mitään muuta. Ei halua työelämään eikä kehittyä. Et edes pääse sinne enään kun olet jälkeenjäänyt yhteiskunnan kehityksestä. Joku helvetin suvun hyväksyminenkö se on ollut koko elämäsi tarkoitus?

        ""Kamalaa jos pitää synnyttää 3 kakaraa tullakseen hyväksytyksi. Minä en ole synnyttänyt yhtäkään tullakseni sellaisten avujen kanssa hyväksytyksi.""

        Kyllä minä olin "hyväksytty" ihan ennen lapsiakin :)
        Emme me mieheni kanssa lapsiamme ole tehneet muiden hyväksynnän vuoksi, vaan ihan omasta tahdostamme. Jokainen lapsi on toivottu ja rakastettu.

        ""En ole ikinä kerjännyt kenenkään hyväksyntää millään teoilla, voitko kuvitella kuinka hyvä on itsetuntoni? Aivan huippuluokkaa. Satsaan opiskelemiseen niin että kehitän itseäni koko ajan. Kolmatta ammattia jo opiskelen ihan huvikseni.""

        Ei minullakaan itsetunnossa ole mitään vikaa :)
        Tarkoitatko siis, että koska minulla on 3 lasta, minulla on huono itsetunto? :D
        Itsekin olen satsannut opiskeluun, minulla on takanani 8 vuoden yliopistokoulutus lääketieteellisessä. Olen tällä hetkellä myös virassa omalla alallani.
        Kolmea ammattia minulla ei ole, vain yksi, mutta olen kehittänyt oman alan osaamistani niin pitkälle kuin mahdollista. Toiset käyvät ammattikoulun kaikki linjat huvikseen, etsiessään sitä "omaa alaa ja omaa juttua", toiset löytävät sen oman alan heti ja menevät töihin ;)

        ""Toiset tyhmät ne vain taistelevat joidenkien sukulaisten, puolisoiden ja kakaroiden kanssa valtataistelua ja tuhlaavat elämänsä ihan jonnin joutavuuteen. Tyhmänä pysyy pää vuodesta toiseen kun sitä ei kehitä millään lailla muuta kuin keskittymällä joihinkin tyhmiin asioihin.""

        En ole koskaan "taistellut sukulaisten, puolisoiden ja kakaroiden kanssa". Ihan hyvin meillä kaikilla menee ja hyvät ovat välimme aina olleet.
        Minulle lasteni kasvatus ei ole koskaan ollut "jonnin joutavaa", he ovat parasta mitä elämässäni on tapahtunut ja rakastan heitä valtavasti.
        Mistä sinä tiedät, miten minä olen itseäni kehittänyt milloinkin? Kyllä, olen kasvattanut 3 lasta, mutta olen tehnyt kyllä muutakin :)

        ""Just inhoan näitä yh ämmiä yli kaiken kun heillä ei ole yläpäässä yhtään mitään. Muuta kuin ihmisten hyväksikäyttö ja kamala kilpaileminen. Aikuisten kanssa heillä ei suju ollenkaan kun rahastaminen on elämisen pääasia.""

        Minä en ole "yh-ämmä". Minulla on aviomies, jonka kanssa olen edelleen naimisissa, ja kyseinen aviomies on myöskin jokaisen kolmen lapseni isä. Mistä oikein päättelit minun olevan yksinhuoltaja? :D
        En ole koskaan hyväksikäyttänyt ketään enkä kilpaillut kenenkään kanssa. Ihan hyvin sujuu aikuistenkin kanssa. Rahastamisesta en tiedä mitään. Käyn työssä ja tienaan ihan mukavasti.

        ""Nämä suhteen vaihtajat ovat ihmisryhmä asia erikseen siis kokeilijat. Koko kymmen vuotta olet ollut kotona ja tehtaillut kolmen vuoden välein kakaraa.""

        Minulla on takanani 2 suhdetta ennen aviomiestäni; lukioaikainen suhde sekä yksi avoliitto joskus nuorempana. En siis mielestäni sovi tuohon "suhteidenvaihtaja = kokeilija" kategoriaan.
        Mistä sinä muka tiedät että olen ollut 10 vuotta kotona ja mistä sinä muka tiedät minun lasteni ikäerot? Kaikki on sinun omaa kuvitelmaasi ja spekulointia. Et sinä tiedä minun elämästäni yhtään mitään.
        Minulla on ala-asteikäiset kaksoset sekä 1 eskari-ikäinen. Viimeisen kymmenen vuoden aikana olen siis kasvattanut 3 lastani, sekä erikoistunut ammatissani (ja minun ammatissani erikoistutaan työn ohessa, eli koko tuon opiskelun ajan olen saanut myös palkkaa).

        ""Täytyy olla harvinaisen tyhmä ihminen joka haluaa vaippaa vaihtaa 10 v . eikä opiskella mitään muuta. Ei halua työelämään eikä kehittyä. Et edes pääse sinne enään kun olet jälkeenjäänyt yhteiskunnan kehityksestä. Joku helvetin suvun hyväksyminenkö se on ollut koko elämäsi tarkoitus?""

        Ei, vaan sinä olet harvinaisen tyhmä ihminen, kun kuvittelet tietäväsi kaiken minusta ja vetelet omia johtopäätöksiäsi :)
        Ei meidän koululaisille tarvitse vaippoja enää vaihtaa, ja työelämässä minä kyllä olen ihan normaalisti. Entäs itse, mites työelämässä, vai päätitkö lähteä taas ammattikouluun opiskelemaan neljättä ammattia? ;)


      • jukni 69
        Elätkö itsellesi kirjoitti:

        Kamalaa jos pitää synnyttää 3 kakaraa tullakseen hyväksytyksi. Minä en ole synnyttänyt yhtäkään tullakseni sellaisten avujen kanssa hyväksytyksi.

        En ole ikinä kerjännyt kenenkään hyväksyntää millään teoilla, voitko kuvitella kuinka hyvä on itsetuntoni? Aivan huippuluokkaa. Satsaan opiskelemiseen niin että kehitän itseäni koko ajan. Kolmatta ammattia jo opiskelen ihan huvikseni. Toiset tyhmät ne vain taistelevat joidenkien sukulaisten, puolisoiden ja kakaroiden kanssa valtataistelua ja tuhlaavat elämänsä ihan jonnin joutavuuteen. Tyhmänä pysyy pää vuodesta toiseen kun sitä ei kehitä millään lailla muuta kuin keskittymällä joihinkin tyhmiin asioihin. Just inhoan näitä yh ämmiä yli kaiken kun heillä ei ole yläpäässä yhtään mitään. Muuta kuin ihmisten hyväksikäyttö ja kamala kilpaileminen. Aikuisten kanssa heillä ei suju ollenkaan kun rahastaminen on elämisen pääasia.

        Nämä suhteen vaihtajat ovat ihmisryhmä asia erikseen siis kokeilijat. Koko kymmen vuotta olet ollut kotona ja tehtaillut kolmen vuoden välein kakaraa. Täytyy olla harvinaisen tyhmä ihminen joka haluaa vaippaa vaihtaa 10 v . eikä opiskella mitään muuta. Ei halua työelämään eikä kehittyä. Et edes pääse sinne enään kun olet jälkeenjäänyt yhteiskunnan kehityksestä. Joku helvetin suvun hyväksyminenkö se on ollut koko elämäsi tarkoitus?

        Niin avopuoliso,aviopuoliso ja ex puoliso ... ...ei siinä kukaan muu taistele suvusta,lapsista ja puolisosta kuin se ex puoliso joka on ulkopuolinen !!!!!


      • jukni 69

        Hmmm. Ei meillekkään kuulu ulkopuoliset ihmiset perheseen EX on osannut pysyä poissa sen jälkeen kun se kannettiin pihalle meidän suvun joulusta


    • meille ei sutturat t

      Meistä on kivaa kun anoppi passaa, on aina passanut, me vaan syömme ja nautimme.
      Nyt lasten laspetkinosallistuvat mutta mies ei ikä sutturat. Anoppi ja appiukko ei ahlua sitä naikosta meidän jouluun mukaan. Miksi tulisikaan, eikä hän juuri sen takia rikkonut meidän perheen, että sai meidän meihen ja lasteni isän? Eihän hänen muita tarvi tuntea ja olla tekemisissä.

      Me ollaan joulu anoppilassa, ja näin.

      • jukni 69

        Ja meistä on kivaa kun ollaan luvalla ex vaimo hädetty mummolasta ja mun vanhempin luota ja voidaan yhdessä juhlia joulua illman häirikköä !


      • Ihmettelen"""

        Eikö sinulla ole omia vanhempia kun täytyy väkisin anoppilaan mennä.


      • valehtelet taas

        On sulla kamala ex anoppi ja appi hyljeksivät omaa poikaansa ihan pas-ka äiti on.
        Poika on aikuinen ja tekee omat päätökset, ja vanhempain luulis ne hyväksyvän, jos lastas rakastaa.
        Toisaalta en usko sun juttujasi, enkä usko, että sun exän vanhemmat ovat noin julmia omaa lastas kohtaan.
        Enkä usko että vanha ex anoppisi passaa sun laumaasi, onhan sun lapsillasi ,puolisot vävyt ja miniät omiakin sukulaisia ja mummuloita.


      • muistossa on aina
        Ihmettelen""" kirjoitti:

        Eikö sinulla ole omia vanhempia kun täytyy väkisin anoppilaan mennä.

        Ei ole enää..mutta alusta asti kun mieheni tpaasin niin miehen vanhemmat oli kuin toisia vanhempia minulle niin ihania, ja se tunne on yhä edelleen, olen ehille kuin oma tytär, anoppi on yksi mun parhaista ystävistäni, se on hieno asia.
        Vannotti sillon että vaikka heidän poika teki ruman tempun että viahtoi lapset naikosiin ja hylkäsi heidät niin me idän suku ja perhe pysyy aina yhdessä.Ja on pysynyt, jouluksi mennään kaikki anoppilaan... siellä vietämme joulua kuten aina ennenkin kaikki vuodet...sitä ihanuutta, mistä meis jää paitsi kun ei kehtaa näyttäytyä meille ja lapsille, kun vaihtoi heidät sutturoihin.


    • Eikö muuta ole

      Ei sulla muita olekkaan kuin ne kakarasi. Helpointa lapsia ohjailla kun ei tule kenenkään aikuisten kanssa toimeen ja varmasti on aika yksinäistä. Olet mielenterveysongelmainen ressukka joka takertuu omiin kakaroihinsa kuin uppoavaan laivaan.

      Olen ollut yksin jouluna ja nauttinut siitä yli kaiken taksillä pärräten ympäri kylää ja käynyt kapakoissa.

      Meillä ei mitään halpoja jouluruokia eikä kuusenränkkyä vaan ostin itselleni parin tonnin lahjan ja mies osti vähän kalliimman. Mitään ihmeen lapsista tappelua ei olla harrastettu ja joulua meillä juhlitaan koko joulukuu. Ollaankohan me hieman erilaisia kuin nämä yh ressukat joillekka jotkut kakarat ovat joku kamala stressin ja taistelun aihe vuodesta toiseen?

      Me ollaan näytetty ettei joulu ole mikään lasten juhla vaan ihan kaikkien ilman kakaroitakin. Me ei mitään lapsia tarvita juhliaksemme joulua.

    • onnen ydin perhe

      Lapset ovat parasta mitä olla voi, siksi ei me kauaa sitä miestä surtu, enemmänkin ihmettelimme ja järkytyimme tavsta jolla otti ja lähti kun suttura tuli ja rikoi perheemme ja mies vaihtoi lapset sutturoihin. Tilanne oli niin surkuhupaisa, ettei mies itsekkään tajunnut mitä teki, muutakun jälkikäteen että tulipa hylättyä lapset ja vaihdettua sutturoihin.
      Siinä katsoimme kun miestä vietiin ja ajattelimme vaan että takasin ei tule vaikka kuinka itisiki, ja kyllä mies kaipasi ja itkikin. Surulista että monet miehet pystyy tekemään väärin ja kuitenkin katuu sitten jäkeen, kun ei ole mitään tehtävissä. Kuka ottaa likaisen miehen takasin, no ei kukaan.
      Olemme niin korkeatasoisia ihmisiä, että tiedämme arvomme, ja siihen ei kuulu luuserimeihet.

      • jukni 69

        Niin ei kai ketään lapsia moitikkaan mutta sinä ja sinun asenne minkä on teksteistäs lukenu niin sinä olet se joka rikkoi perheen ... ...olet hyvin narsistinen,huono ihminem ja huono dominoiva äidin kuvatus !


      • onnen ydin perhe
        jukni 69 kirjoitti:

        Niin ei kai ketään lapsia moitikkaan mutta sinä ja sinun asenne minkä on teksteistäs lukenu niin sinä olet se joka rikkoi perheen ... ...olet hyvin narsistinen,huono ihminem ja huono dominoiva äidin kuvatus !

        Minun asenne on poistyöntävä semmoisia ihmisiä kohtaan, jotka rikoo toisten perheemn kiusaa toisten lapsia tai muuten hankaloittaa muiden elää.

        Semmoinen oon tämä ex miehen ex isän suttura joka rikkoi meidän perhee, en mitenkään ymmärrä miski semmoinen ihminen pitää hyväksyä omaan perheeseen, tai lasten lähelle? Miksi? Lapsille ei saa santaa semmoista kuvaa, että toisten perheen saa rikkoa ja hivuttautua sitten siihen mukaan kuin mitään ei olisi tehnyt.
        Meillä sutturat ei kuulu meidän elämään mitenkään, ei ikinä, Mies vaikka vaihtoi lapsensa sutturoihin, häntä en voi estää tulemasta meille tai näkemästä lapsia, enkä ole koskaan halunnutkaan estää, sen sallin tottakai, mutta sutturat ei kuulu siihen.

        Voin olla sinusta vaikka kuinka huono äiti, sille en voi mitään, enkä ala sitä sulle perustelemaankaan. Pääasia että lapseni sanovat minulle että olen maailman paras äiti, kun estin sutturoiden meille tulon ja hietä kiusaamasta.
        Eniten mies kärsi, menetti kaiken, muttta oma vika, kärsikööt.
        Olen maailman paras äiti ja se on kiva kuulla lapsilta.


      • onnen ydin perhe kirjoitti:

        Minun asenne on poistyöntävä semmoisia ihmisiä kohtaan, jotka rikoo toisten perheemn kiusaa toisten lapsia tai muuten hankaloittaa muiden elää.

        Semmoinen oon tämä ex miehen ex isän suttura joka rikkoi meidän perhee, en mitenkään ymmärrä miski semmoinen ihminen pitää hyväksyä omaan perheeseen, tai lasten lähelle? Miksi? Lapsille ei saa santaa semmoista kuvaa, että toisten perheen saa rikkoa ja hivuttautua sitten siihen mukaan kuin mitään ei olisi tehnyt.
        Meillä sutturat ei kuulu meidän elämään mitenkään, ei ikinä, Mies vaikka vaihtoi lapsensa sutturoihin, häntä en voi estää tulemasta meille tai näkemästä lapsia, enkä ole koskaan halunnutkaan estää, sen sallin tottakai, mutta sutturat ei kuulu siihen.

        Voin olla sinusta vaikka kuinka huono äiti, sille en voi mitään, enkä ala sitä sulle perustelemaankaan. Pääasia että lapseni sanovat minulle että olen maailman paras äiti, kun estin sutturoiden meille tulon ja hietä kiusaamasta.
        Eniten mies kärsi, menetti kaiken, muttta oma vika, kärsikööt.
        Olen maailman paras äiti ja se on kiva kuulla lapsilta.

        Niin isä tapaa lapsiaan omassa kodissa mikä on normaali käytäntö erotilanteessa ja sinulle taas ei kuulu ketä asuu isän kanssa ja ketä lapset tapaavat ollesaan isän kanssa... ...isä on täysivaltainen päättämään lasten ollessa hänellä keitä lapset tapaavat !


      • onnen ydin perhe
        jukni69 kirjoitti:

        Niin isä tapaa lapsiaan omassa kodissa mikä on normaali käytäntö erotilanteessa ja sinulle taas ei kuulu ketä asuu isän kanssa ja ketä lapset tapaavat ollesaan isän kanssa... ...isä on täysivaltainen päättämään lasten ollessa hänellä keitä lapset tapaavat !

        Minulle on aina kuulunut lasten asiat kun olivat pieniä, sellaista asiaa ei olekkaan mitä en tiennyt, ja salasia juttua ei ollut yksikään suttura ei tullut meille salaa lapsiani haukumaan eikä missään muuallakaan. Semmoista ei ollut meillä.

        Juu ei kuulu vaikka miehen luona asuisi sata naikoksta, emme siitä piitanneet, mutta lapset eivät menneet sinne koskaan jos siellä olisisi ollut sutturoita, eikoskaan,, heitä ei ollut lupa nähdä, en ikinä voinut pöakottaa lapsiani näkemään ha hyväksymään naikkosta, joka rikkoi heidän perheen, sehän olisi ollut aivan järkyttävää!! Ei lapsille semmoista pidä opettaa, ehei... siihen emme alistuneet ikinä

        Jos lapset on yhteiset, meillä mies ei koskaan tuonut salaa yhtäkään sutturaa lastgensa eteen, minä tiesin kaikki aisat, mutta sailaisuuksia ja piilottelua en sietänyt.
        Minä vaadin avoimuutta miehen osalta, ja sen hän onnistuneesti hoitikin, yksikään suttura ei salaa nähnyt lapsiani, eikä lapsia koskaan siihen edes pakotettu, eivät olisi halunneetkaan.

        Meillä sovittiin, ettei sutturat kuulu meidän perheeseen eikä sukuun.
        Mies sai pitää vaikka miljoon anaista, kunhan piti ne kaukana meistä, ja hyvin pitkin.


      • jukni 69
        onnen ydin perhe kirjoitti:

        Minulle on aina kuulunut lasten asiat kun olivat pieniä, sellaista asiaa ei olekkaan mitä en tiennyt, ja salasia juttua ei ollut yksikään suttura ei tullut meille salaa lapsiani haukumaan eikä missään muuallakaan. Semmoista ei ollut meillä.

        Juu ei kuulu vaikka miehen luona asuisi sata naikoksta, emme siitä piitanneet, mutta lapset eivät menneet sinne koskaan jos siellä olisisi ollut sutturoita, eikoskaan,, heitä ei ollut lupa nähdä, en ikinä voinut pöakottaa lapsiani näkemään ha hyväksymään naikkosta, joka rikkoi heidän perheen, sehän olisi ollut aivan järkyttävää!! Ei lapsille semmoista pidä opettaa, ehei... siihen emme alistuneet ikinä

        Jos lapset on yhteiset, meillä mies ei koskaan tuonut salaa yhtäkään sutturaa lastgensa eteen, minä tiesin kaikki aisat, mutta sailaisuuksia ja piilottelua en sietänyt.
        Minä vaadin avoimuutta miehen osalta, ja sen hän onnistuneesti hoitikin, yksikään suttura ei salaa nähnyt lapsiani, eikä lapsia koskaan siihen edes pakotettu, eivät olisi halunneetkaan.

        Meillä sovittiin, ettei sutturat kuulu meidän perheeseen eikä sukuun.
        Mies sai pitää vaikka miljoon anaista, kunhan piti ne kaukana meistä, ja hyvin pitkin.

        Ei ex miehelläsi ole velvollisuutta esitellä sinulle naistaan! Ja lasten ollessa hänellä niin hänellä on täysi oimeus päättää ketä lapset näkevat/tapaavat eikä se kuulu sinulle yhtään !


      • Olet vaan katkera
        jukni 69 kirjoitti:

        Ei ex miehelläsi ole velvollisuutta esitellä sinulle naistaan! Ja lasten ollessa hänellä niin hänellä on täysi oimeus päättää ketä lapset näkevat/tapaavat eikä se kuulu sinulle yhtään !

        Kuule meillä ei koskaan ole mitään hinkua nähdä perheenrikkoujia. Miksi pitäisi? Olemme aina halunneet olla mahdollisimman kaukana jottei edes vastaan tulisi, ja hyvin on onnituttu, ei mitään mielenkiitoa nähä. Esittelemään... meillekö? No ei kiitos meille ei tulla emmekä me ole alistuneet menemään sutturan kotiin, miksi pitäisi? Hyvin on onituttu välttämään, mjeis on piilossa pitäny kun ei kehtaa näyttää. Hih sopii meille.
        Minulle on aina kuulunut lasten asiat, olivat ne missä tahansa. Aina minä tiesin kaiken.
        Kyllä minulle olisi kulunut se kiusaako miehen sutturat minun lapsiani, jos sillä sutturalla on jotain salattavaa, niin tokihan mies slaa olisi näyttänyt otuksen lapsille, mutta eipä oo näyttäny, häpeehän mies kun vaihtoi omat lapset perheenrikkojaan.

        Ei olla ikinä nähty eikä halutakkaan.

        MINULLE ON AINA KUULUNUT KAIKKI LASTEN ASIAT

        Kurjaa jos sinä salaa viet omat lapset ex vaimonlta näkemään perheenrikkojat , meillä ei mies koskaan toiminut salaa. Tiesin aina kaiken.

        Jos olisi tominut salaa, lapest olisivat kertoneet ja soittaneet minut apuun, jos suttrat olisi tulleet heitä kiusaamaan ja haukkumaan


      • jukni 69
        Olet vaan katkera kirjoitti:

        Kuule meillä ei koskaan ole mitään hinkua nähdä perheenrikkoujia. Miksi pitäisi? Olemme aina halunneet olla mahdollisimman kaukana jottei edes vastaan tulisi, ja hyvin on onnituttu, ei mitään mielenkiitoa nähä. Esittelemään... meillekö? No ei kiitos meille ei tulla emmekä me ole alistuneet menemään sutturan kotiin, miksi pitäisi? Hyvin on onituttu välttämään, mjeis on piilossa pitäny kun ei kehtaa näyttää. Hih sopii meille.
        Minulle on aina kuulunut lasten asiat, olivat ne missä tahansa. Aina minä tiesin kaiken.
        Kyllä minulle olisi kulunut se kiusaako miehen sutturat minun lapsiani, jos sillä sutturalla on jotain salattavaa, niin tokihan mies slaa olisi näyttänyt otuksen lapsille, mutta eipä oo näyttäny, häpeehän mies kun vaihtoi omat lapset perheenrikkojaan.

        Ei olla ikinä nähty eikä halutakkaan.

        MINULLE ON AINA KUULUNUT KAIKKI LASTEN ASIAT

        Kurjaa jos sinä salaa viet omat lapset ex vaimonlta näkemään perheenrikkojat , meillä ei mies koskaan toiminut salaa. Tiesin aina kaiken.

        Jos olisi tominut salaa, lapest olisivat kertoneet ja soittaneet minut apuun, jos suttrat olisi tulleet heitä kiusaamaan ja haukkumaan

        Sulle ei kuulu mikään ex miehes taloudessa ja jos ja kun lapset olisivat olleet isällään niin mikään laki ei velvoita isää kertomaan ketä lapset tapaa ollessaan hänellä


    • Joulujuhlistajaloin

      Onks toi avaus jollain googlekääntäjällä tehty, vai onko lissu-ukko pahemmin päissään kuin yleensä?

      • joulumuistoja

        Yleensä tähän kellonaikaan lässy alkaa olla niin kännissä että kirjoituksesta oikein saa selvää. Toisaalta jos sitä kohtaan hyökkää voimakkaasti, tulos on sama. Se luulee että kakarat rakastaa sitä mutta todellisuudessa ne säälii sairasta vanhusta. Terveitähän sen lapsetkaan ole, sukurutsauksen tulosta. sääli niitä, minkälaisen lapsuuden saaneet. Pidetty koko ikänsä neljän seinän sisällä. Kas kun ei lastensuojeluihmiset eivät ole siihen puuttuneet.
        Luulis jo neuvolassa/koulussakin huomattu tollainen poikkeavus. Geenivirhe.
        Vieläkin ne viettää koko sakki joulun neljän seinän sisällä kaikku joulunpyhät. Toivottavasti eivät lisäänny keskenään, tai mistä sen tietää mitä ne tekevät monta päivää suljettujen ovien takana. Kyllä ne niin hulluja on ettei ole takuita. Meillä on joulunpyhät ovet auki yömyöhään saakka. Kaikki ovat tervetulleita. Minun lapsuusessakin poikettiin naapurissa "kuusta katsomassa" ja se oli kivaa kun väkee tuli ja meni. Itekkin käytiin.


    • Mikä oon uusi suhde? tarkoitatko nykyistä suuhdetta?
      Mistä sinä tiedät, mikä kaikkien maailman lasten tilanne on? Tai missä kukakin heistä haluaa joulunsa viettää. aloituksesi kompastuu logiikassaan jo heti alkuun.

      • jouluilmanvihaa

        Oispa minunkin suhteen rikkonut suttura eikä exäni minua kohtaan tekemä fyysinen väkivalta. :(( mitä tuohon tuumaa neiti sutturanvihaaja.....


      • missä lissu.....
        jouluilmanvihaa kirjoitti:

        Oispa minunkin suhteen rikkonut suttura eikä exäni minua kohtaan tekemä fyysinen väkivalta. :(( mitä tuohon tuumaa neiti sutturanvihaaja.....

        Lissu on vissiin suljetulla, eikä voi vastata.....


      • sucus
        missä lissu..... kirjoitti:

        Lissu on vissiin suljetulla, eikä voi vastata.....

        Se on ilmeisesti vihdoin pandattu. Hienoa.


      • jaksa vielä odottaa
        sucus kirjoitti:

        Se on ilmeisesti vihdoin pandattu. Hienoa.

        Ai onko jo ikävä, ei kuuleppas fanini, olen niin kiireinen aina vuoden lopussa, etten ehdi vastailla, päivittäin käyn kyllä lkemassa, mutta en ole ehtinyt.. on seminaareja, luentoja,, töitä kokouksia ja kokouksia... esitelmiä ja oapstusta... ja kursseja, mutta kohta taas alkaa vähän rahuhallisempi ajan jakso... sitten palaan taas iloksesi tänne...
        Ihan mukava kun sulle tuli jo ikävä... arvasin sen, että kun vähään aikaan ei näy, niin kohta joku jo kaipaa.


      • ----
        jaksa vielä odottaa kirjoitti:

        Ai onko jo ikävä, ei kuuleppas fanini, olen niin kiireinen aina vuoden lopussa, etten ehdi vastailla, päivittäin käyn kyllä lkemassa, mutta en ole ehtinyt.. on seminaareja, luentoja,, töitä kokouksia ja kokouksia... esitelmiä ja oapstusta... ja kursseja, mutta kohta taas alkaa vähän rahuhallisempi ajan jakso... sitten palaan taas iloksesi tänne...
        Ihan mukava kun sulle tuli jo ikävä... arvasin sen, että kun vähään aikaan ei näy, niin kohta joku jo kaipaa.

        Ihan näin mielenkiinnosta; mistäs aiheista sinä pidät näitä seminaareja ja luentoja? ;)


      • missä lissu..... kirjoitti:

        Lissu on vissiin suljetulla, eikä voi vastata.....

        Olisit jättänyt väliin ikäväs... ...peikot vaanii kulman takana


      • joo ja pian
        jaksa vielä odottaa kirjoitti:

        Ai onko jo ikävä, ei kuuleppas fanini, olen niin kiireinen aina vuoden lopussa, etten ehdi vastailla, päivittäin käyn kyllä lkemassa, mutta en ole ehtinyt.. on seminaareja, luentoja,, töitä kokouksia ja kokouksia... esitelmiä ja oapstusta... ja kursseja, mutta kohta taas alkaa vähän rahuhallisempi ajan jakso... sitten palaan taas iloksesi tänne...
        Ihan mukava kun sulle tuli jo ikävä... arvasin sen, että kun vähään aikaan ei näy, niin kohta joku jo kaipaa.

        Voi pacha. Olisin ollut tozi tyytyväinen jos sinut olisi bannattu. No minäkin yhdyn joukkoon. A Taisit muuttaa konetta, mutta äkkiäkö olet täältä pihalla.Aloitan tekeen ilmoituksia että sinut saadaan täältä pois.


      • +++++++1
        missä lissu..... kirjoitti:

        Lissu on vissiin suljetulla, eikä voi vastata.....

        Sille on piikkiä annettu takapuoleen että rauhoittus. Laittaisivat oven lukkooon ettei pääsis pois.


      • ------
        +++++++1 kirjoitti:

        Sille on piikkiä annettu takapuoleen että rauhoittus. Laittaisivat oven lukkooon ettei pääsis pois.

        piikkiä hmmmm. ettei vaan olis löytänyt oikein singeriä tökkimään torttuun


      • ¤¿¿
        ------ kirjoitti:

        piikkiä hmmmm. ettei vaan olis löytänyt oikein singeriä tökkimään torttuun

        Tuskinpa. Tai on samaa kaliberia kuin vastapuolikin.


      • valehtelija olet
        jaksa vielä odottaa kirjoitti:

        Ai onko jo ikävä, ei kuuleppas fanini, olen niin kiireinen aina vuoden lopussa, etten ehdi vastailla, päivittäin käyn kyllä lkemassa, mutta en ole ehtinyt.. on seminaareja, luentoja,, töitä kokouksia ja kokouksia... esitelmiä ja oapstusta... ja kursseja, mutta kohta taas alkaa vähän rahuhallisempi ajan jakso... sitten palaan taas iloksesi tänne...
        Ihan mukava kun sulle tuli jo ikävä... arvasin sen, että kun vähään aikaan ei näy, niin kohta joku jo kaipaa.

        Ai jaa pääsit sit suljetulta pois ja heti tänne valehtelemaan.


      • tikkaamo
        ------ kirjoitti:

        piikkiä hmmmm. ettei vaan olis löytänyt oikein singeriä tökkimään torttuun

        Juu, tikattu on....


    • Kolonna

      KIITOS AP.
      Olet todella viisas ja teet oikein. Valitettavasti muut eroneet ämmät eivät ole sama mieltä.
      Toivon että jokainen teistä eronneistä ämmästä pidätte kakarat omassa pesässä Jouluna.
      Että teidän ex miehet saavat nauttia Joulusta uudessa perheessa.
      Äläkö pilatko meidän Joulua ! Mekin haluamme viettää oikea Joulua ilman siitä että teidän kakarat sotkevat talomme ja pilaavat tunnelma.
      Ilisi hieno jos jokainen ex ämmä huolehtisi lapsesta eikä päästäisi niitä kuin päivän pidemmälle isänsä luokse.

      • Toivon sydämmestä että nykyisen miehesi ei tarvitse katsoa jouluna vieraita kakaroita yhtään enempää kuin omiaan ! Ja tulevaisuudessa toivon että miehesi lapset tulevat vaatimaan lakiosuutensa kun aika jättää heidän isän.


      • hyvää joulua
        jukni69 kirjoitti:

        Toivon sydämmestä että nykyisen miehesi ei tarvitse katsoa jouluna vieraita kakaroita yhtään enempää kuin omiaan ! Ja tulevaisuudessa toivon että miehesi lapset tulevat vaatimaan lakiosuutensa kun aika jättää heidän isän.

        Näin ne tuossa tapauksessa tekevät, elämä tulee vit-tumaiseksi leskellä.


    • Meillä on toiminut ihan hyvin niin, että joka toinen joulu miehen lapset viettävät joulun meidän perheen ja suvun kanssa ja joka toinen sitten äitinsä puolen perheen ja suvun kanssa. ja lisäksi siis toisessa kodissa aina "pikku joulu ennen tai jälkeen varisnaisen joulun". Ei ole lapsilta kuulunut mitään valituksen sanaa. Eikä keneltäkään muultakaan. Järki käteen näissä asioissa.

      • -----

        Juuri samalla tavoin olemme mekin joulumme viettäneet ja järjestäneet :)


      • ----- kirjoitti:

        Juuri samalla tavoin olemme mekin joulumme viettäneet ja järjestäneet :)

        Niinhän se normaalisti mutta multipersoona Lissu on kaikkea muuta kuin normaali


      • Ei kai
        jukni69 kirjoitti:

        Niinhän se normaalisti mutta multipersoona Lissu on kaikkea muuta kuin normaali

        Viettääkö kukaan joulua exänsä kanssa, vaikka olisi yhteisiä lapsia???

        Olisi kiva tietää. Minä en voisi moista kuvitellakaan, vaikka olemme ihan hyvissä ja asiallisissa väleissä exän kanssa. Tosin lapset ovat aikuisia ja itsekin jo perheellisiä, mutta silit.


      • uusonni
        Ei kai kirjoitti:

        Viettääkö kukaan joulua exänsä kanssa, vaikka olisi yhteisiä lapsia???

        Olisi kiva tietää. Minä en voisi moista kuvitellakaan, vaikka olemme ihan hyvissä ja asiallisissa väleissä exän kanssa. Tosin lapset ovat aikuisia ja itsekin jo perheellisiä, mutta silit.

        Tä, mun exä jo mullan alla en tosiaanka meinaa viettää koko joulua hautuumaalla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2505
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2193
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1867
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1631
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1596
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1585
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1538
    8. 73
      1446
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      100
      1355
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe