Ystäväkerhoa Turussa?

45nainen

Tietääkö joku onko Turussa ystäväkerhoa? En varmaan ole ainut keski-ikäinen nainen, joka kaipaa uusia aikuisia ystäviä. Ikää on jo 45-vuotta, on perhe ja on ystäviä, mutta kuitenkin jotain pahasti puuttuu. Vinkkejä?

35

414

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • monen harrastaja

      Miten olisi joku harrastuspiiri tai kurssi? Sieltä voisi löytyä uusia tuttavuuksia. Neulekerho? Kansanopiston kurssi? Valokuvauskerho? Turun lintuyhdistyksen lintukävelyt? Vapaaehtoistyö? Kannattaa omien mielenkiinnonkohteiden mukaan lähteä tutkimaan Turun yhdistystoimintaa. Seurakunnalla on kanssa jos jonkinlaista piiriä ja kerhoa ja ryhmää jos järjestäjätaho kelpaa.

    • nm,.

      Naantalissa kokoontuu joka kuun ensimmäinen lauantai parinvaihtokerho, jonne myös yksinäiset ovat tervetulleita tutustumaan

    • osoite puuttui

      Naantalissa? Missä siellä?

    • vbnm,.

      No meillä tietenkin

    • Turus määki

      Jaa-a. Jos minullakin olisi perhe ja ystäviä, en tulisi tänne valittamaan sosiaalista puutetta.
      Mistähän viiskymppinen yksinäinen, ystävätön löytäisi kaveria? En tupakoi enkä juo viinaa.

    • japi k

      koita nunnaluostarista.

      • Meit on paljon

        Asiaan! Eipä taida olla ystäväkerhoa, mutta sellainen kyllä tarvittaisiin.
        Pitäisi siis perustaa... onko vinkkejä, mistä aloitetaan.

        Hyvä ja asiallinen aihe aloittaa keskustelu. Kiitos


      • Anonyymi

        Älkää vittuilko on ihmisiä jotka ei aina jaksa harrastaa


    • kirppisfani

      Kannatetaan, minäkin 50 ja enkä enää työelämässä, joten sieltäkään ei siis ystäviä.
      Ei niitä tarvitsisi kymmentä olla,
      yksikin mukava riittäisi :)

      • Anonyymi

        Mitä?? Kokoomus sanoo että yli 50-60v ovat parasta työmarkkinoille koska he ovat jo hyvin levänneet katsokaa markkina raatia ja ihmetelkää??? Jokos osake. Mökki. Talokuume alkaa olla käsillä etenkin 20v työttöminä olleilla töihin siitä ja sähköisesti!!!


    • Tie, totuus ja elämä

      Miten olisi kristillinen seurakunta? Tunnetko Jeesus Kristusta henkilökohtaisesti vielä?

    • jepsulleen

      Minä taas en lähde netin kautta kenenkään kaveriksi, on tullunna törmättyä suvaitsemattomasti käyttäytyviin homonaisiin, että se tie tuli loppuun. Käsittämätöntä on oikeus suomessa että nämä suvaitsemattomasti ahdistelevat naiset eivät edes korvaa uhreilleen adobtiolapsia vaan ovat niitä itselleen vaatimassa.

    • Nainen vm 55

      Jeesus Kristus on tuttu nimenomaan henkilökohtaisesti!

      Ystäväkerhoon hän ei kuulu, ei myöskään politiikka, että turha tyrkyttää.
      Minuakin kiinnostaa tällainen uusien ystävien tapaamispaikka. Olisiko se ainoastaan naisille, minusta olisi kiva että sukupuolella ei väliä, kunhan tarvitsee ystäviä.

      Omat elämäni aikaiset parhaat ystävät ovat olleet miehiä.

    • Sinkkuna yksin

      Pitäiskö perustaa yksinäisten ryhmä ja sopia joku paikka ja aika kokoontumiselle. Ravintolat voisivat vaikka järjestää teema iltoja

    • katariina---

      Pitäis! :)
      Voihan sen kuka vaan järjestää, tapaamisen,
      vaikka ravintolassa tai missä vaan mukavassa paikassa...

    • kirppisfani

      Ihmisiä kun kiinnostaa eri asiat, niin pitäiskö myöskin kokoontua useampi "porukka"?

      Itselläni lukeminen, kirjat, kirppikset, luonto...
      Ei esim ollenkaan virkkaamiset, kutomiset, askartelut (strömsöötä katson toki sujuvasti joskus)
      Liioin en himoliikkuja, enkä suostu virsiä veisaamaan, se on varma :)

      Vähän ihmetytti kanssa tuo, että perhe ja ystäviä jos on, niin paljonko niitä olisi oltava...

      Yksinäisyys voisi olla se tärkein kriteeri mistä lähteä liikkeelle,
      ja meitä ei olekkaan aivan vähän...

    • kui??

      Foija

      • ehkä?

        Täällä ilmoittautuu myös yksi keski-ikäinen nainen ystävänhakuun. Olen työn perässä tänne muuttanut eikä ystävyyssuhteita näytä olevan kovin helppo solmia. Liekö syynä tuo varsinaissuomalainen pidättyväisyys? Tykkäisin käydä esim. elokuvissa, teatterissa tms. Olen työssäkäyvä heterosinkku ilman päihde- tms. ongelmia.


    • tuulenpesä

      Kauppatorilla! joku päivä...

      • Nainen45

        Kyllä ihminen voi olla yllättävän yksinäinen vaikka olisikin perhe ja ystäviä. Vanhojen ystävien mielenkiinnot saattavat olla aivan erit ja osaa ei kiinnosta tehdä mitään/ovat kiireisiä/ei ole halua tai rahaa tms. Itse en ole mikään valittajatyyppi, mutta olen välillä kyllästynyt vain omaan seuraani enkä oikein tiedä ovatko nuo kerhotoiminnatkaan minua varten. Uudet ystävät voivat olla naisia ja miehiä, ei sukupuolella ole väliä jos ajatukset ja olotila kolahtavat. Turussa järjestettiin jossain vaiheessa disco 45-vuotiaille. Mieli teki lähteä, mutta sitten en yksin mennyt. Olisikohan jokin tällainen hyvä paikka tavata uusia tulevia kavereita?


      • 45nainen
        Nainen45 kirjoitti:

        Kyllä ihminen voi olla yllättävän yksinäinen vaikka olisikin perhe ja ystäviä. Vanhojen ystävien mielenkiinnot saattavat olla aivan erit ja osaa ei kiinnosta tehdä mitään/ovat kiireisiä/ei ole halua tai rahaa tms. Itse en ole mikään valittajatyyppi, mutta olen välillä kyllästynyt vain omaan seuraani enkä oikein tiedä ovatko nuo kerhotoiminnatkaan minua varten. Uudet ystävät voivat olla naisia ja miehiä, ei sukupuolella ole väliä jos ajatukset ja olotila kolahtavat. Turussa järjestettiin jossain vaiheessa disco 45-vuotiaille. Mieli teki lähteä, mutta sitten en yksin mennyt. Olisikohan jokin tällainen hyvä paikka tavata uusia tulevia kavereita?

        Ja kiva kun tänne oli moni kommentoinut. Tuossa edellisessä kommentissa meni oman nimimerkin numerot ja kirjaimet väärin päin :) Olen siis yksi ja sama 45nainen = Nainen45


    • Mukana joskus

      Älä jää yksin -päivä on Läntinen Pitkäkatu 33. joka keskiviikko klo 14.00 alkaen. Se on Jumalan seurakunnan kokoontumistilassa.
      Kannattaa tutustua.

    • kirppisfani

      Totta puhut, aloittaja, kun sitä miettii... että joukossakin on joskus yksin.
      Minullakin muutama tuttava, väh etäisempi,
      ja puhutaan yleensä ihan eri asioista,
      tai sitten itse koetan väkisin olla kiinnostunut heidän jutuistaan.
      Kun sanot, että "jotain puuttuu" tarkoittanet ehkä juuri sitä,
      että joku samalla aaltopituudella oleva...
      Rohkea aloitus :)

      • Reipas tyttö ;-)

        Tässä tulikin se ongelma: kun ne toiset yksinäiset eivät ole samalla aaltopituudella, eivät yhtään niinkuin minä.
        Seurauksena väkinäistä jutustelua asioista, jotka eivät oikeasti kiinnosta. Kyllä se on harvinainen sattuma, jos löytää semmoisen ihmisen, jonka kanssa oikeasti viihtyy ja nauttii yhdessäolosta. No, kyllä semmoinenkin ihme on minulle tapahtunut, mutta sekin ystävyys kuivui, kun työaikataulut vaihtuivat.
        Mutta yrittänyttä ei laiteta, ja vain osallistumalla voit löytää. Eli lopetetaan nyt tämä fundeeraus ja jahkailu, ja sovitaan täällä Aika & Paikka, missä tavataan porukalla! :) Itse tykkään, että saisi olla joku rento paikka, missä mahdollisesti musiikkia tai jopa tanssimahdollisuus. Onko semmoista, ja vielä avoinna jouluna?
        Onko muita yksin esim. joulun aikaan? En erityisesti vietä joulua, enkä perusta perinteisistä joulu"herkuista", mutta olisi rattoisaa viettää iltaa jonkun toisen -tai useamman- yksineläjän kanssa.


    • pe iltana yksin

      Miksi te uskonnon tuputtajat käytätte hyväksenne tätäkin ketjua omaan aivopesuunne? (Kysymysmerkistä huolimatta tämä ei ollut tarkoitettu keskustelunavaukseksi teidän kanssanne) Jos joku haluaa kirkkoon mennä, niin sinne osaa kyllä mennä ihan ilman teidän neuvojannekin.

      Nyt oli puhe tavallisen ystävän löytymisestä. Minäkin olisin mennyt tuohon vanhus-diskoon, mutta kun ei ollut kaveria. Myöhemmin kuulin, että siellä olikin ollut enimmäkseen pariskuntia...

    • ystäviäaikuisiällä

      Ei ne kaikki seurakunnan tapaamiset uskonnon tuputtamista ole... voihan sitä ryhmällä lähteä vaikka joulukonserttiin kirkkoon, musiikista voi tykkää vaikka olisi ateisti...

      Facebookissa on jotain kaveriryhmiä, sinne vaan :)

      Minuakin kiinnostaisi tutustua ihmisiin vaikka Ihan perinteinen ompelukerho tai lukupiiri tyyliin. Myös kesällä olisi mukava järjestää retki jonnekin ihan lähimaastoonkin, jos muita jotka tykkää taiteilla tai valokuvata maisemia. Järjestäminen vaan vaativaa, ja sekin että mielellään ensin tapaisi jossain yleisissä tiloissa (vaikka kirjasto tai kirppistelijät joku kirppis tms) kun ihan yleiseen jakoon ei omaa osoitettaan halua laittaa, vaikka myöhemmin voisikin pienemmissä porukoissa sopia vaikka neulontapiirin olkkarissa vaikka joku sunnuntaipäivä29

    • tilaa viimeistään

      Turun Ruskea Talo?

      • ei kiinnosta

        Onko siellä ruskean reijän ritareita?


    • Ajattelin että olen jotenkin outo kun ystävät ovat kaikonnet johonkin eikä uusia ole tarttunut mukaan. Ilokseni huomasin, että meitä onkin monta.

      Bongasin jostan puutorin vessan (nykyään waterloo) mainoksen. Pitävät lauantaisin retrodiskoa. Miten olisi diskoilta joku lauantai? Yksin ei sinekän oikein tohdi mennä.

      Löytyykö tältä innokkaita diskoilijoita?

      • Toinen iltapulu

        Mä tulen, jos seuraa löytyy. Christmas Retro Disco ensi la 20.12. klo 22 alkaen (mulle vähän myöhäistä lähteä liikenteeseen, mutta täytyy vaan kammeta itsensä ulos! :D). Huom. Vapaa pääsy! Paikka siis Pub Waterloo, Puutori.


    • tuulenpesä

      Jos sinne voisi mennä väh aikaisemmin, ottamaan yhden tai kaksi, ja voi istuskella ettei pakko "discoilla" niin jossain isossa pöydässä voisi jopa tutustua pikkasen ihmisiin... kun vaan päivästä sovitaan.

    • kalmankalpea

      Facebookista löytyy tällainen kuin "Turun seudun kaveriryhmä":
      https://www.facebook.com/groups/500222513445274/

      Ryhmän kuvaus:

      "Uusien ihmissuhteiden solmimiseen, keskusteluun jne.

      - Kaikki syrjintä ihonvärin, kansallisuuden, seksuaalisen suuntautumisen, ulkonäön tai muiden vastaavien asioiden vuoksi on ehdottomasti kielletty.
      - Toistuvasta häiriköinnistä seuraa poistaminen ryhmästä.
      - Jäsenet saavat vapaasti lisätä uusia ihmisiä ryhmään....
      - Myynti-ilmoituksia varten on muita fb-ryhmiä, joten jätetään kaupustelu tämän ryhmän ulkopuolelle."

    • Miten olis siis huomenna waterloo eli puutorin vessa? Retro jouludisco kuulostas lupaavalle.
      Nähtäiskö jo klo 20.00 jolloin ei ehkä ole täysi meno päällä vielä?
      Halukkaat voivat jäädä sitten diskoilemaan, jos intoa ja kuntoa riittää.

    • uusiosinkkunainen

      Kyllä sopii. Waterloo klo 20 -> nähdään ja tutustutaan.

    • tuulenpesä

      Oliko porukkaa? Itse olin kuumeessa enkä päässyt..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minua odottaa

      Joku todella ihana nainen jossain tulevaisuudessa. Siihen uskon ja luotan. 🤗❤️✨
      Sinkut
      219
      4197
    2. Miten toivoisit

      Teidän välien olevan tällä hetkellä? Tässä tilanteessa?
      Ikävä
      121
      4046
    3. Keksitkö keinon

      Miten voin nähdä ihastusta joka ei myönnä tunteitaan.
      Ikävä
      48
      3642
    4. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      67
      3059
    5. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      200
      2751
    6. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2548
    7. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2538
    8. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2416
    9. T- miehelle....

      Kuka sua rakastaa? Kertoi rakastavansa....
      Suhteet
      41
      2309
    10. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2255
    Aihe