Naisen pituus ja paino kontra miehen pituus ja paino

mallivartalo

http://media2.intoday.in/indiatoday/images/stories//2012november/katemoss_660_110612113055.jpg

http://images.fashionmodeldirectory.com/model/000000309367-suvi_koponen-fullsize.jpg

Nainen! Mitä ajatuksia nämä Kate Mossin ja Suvi Koposen kuvat sinussa herättävät?

Oletko koskaan halunnut olla yhtä laiha ja pitkä kuin em. mallit? Jos olet, mitä olet tehnyt asian suhteen?

Minkä pituinen ja painoinen olet?

Suositko parisuhteissasi enemmän pitkiä kuin lyhyitä miehiä? Pisin ja lyhin poika- tai miesystäväsi?

Oletko koskaan saanut huomauttelua pituudestasi tai painostasi poika- tai miesystäviltäsi?

Oletko itse huomautellut jommasta kummasta miesystävällesi?

Minkälainen naisihanne-vartalo poika- tai miesystävilläsi on ollut? Oletko vastannut sitä?

Muistuttaako oma naisevartaloihanne poika-tai miesystäviesi ihannetta?

8

199

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nainen! Mitä ajatuksia nämä Kate Mossin ja Suvi Koposen kuvat sinussa herättävät? -- Kate Mossilla on nykypäivänä ja nuorempanakin oli mua miellyttävä pukeutumistyyli (kuten tossa linkittämässäsi kuvassakin). Yhtä laiha kuin Moss malliaikoinaan en ole ollut kuin 13-16vuotiaana, sen jälkeen n. 10 kiloa painavampi. Moss on muistaakseni 170 cm, eli lyhyt malliksi. Nykyään, nelikymppisenä Moss on lehtijuttujen mukaan ns. normaalipainoinen, kuten itsekin, mutta silti hänella on suorempi kroppa kuin minulla. Vaikka olen itse persevämpää ja lyhytjalkaisempaa mallia,en ole halunnut koskaan Mossiksi.

      Suvi Koponen:
      on myös hoikka ja lisäksi huikean pitkä, mutta minusta tällaisena keskipituisena ja normaalipainoisena on ihan ok.

      Oletko koskaan halunnut olla yhtä laiha ja pitkä kuin em. mallit? Jos olet, mitä olet tehnyt asian suhteen?. --Toki käytän mielellään vähän korkoa (4-5 cm) kengissä, että olen vähän yli 170 cm arkenankin. Juhlissa vähän pidempi. En ole oikeastaan juuri laihduttanut koskaan. Eli oma paino ei ole häirinnyt.

      Minkä pituinen ja painoinen olet?-- 167/57

      Suositko parisuhteissasi enemmän pitkiä kuin lyhyitä miehiä? Pisin ja lyhin poika- tai miesystäväsi?-- Enemmän ollut lyhyehköjä. Nykyinen pisin (jos ei lasketa jotain parin kk:n suhdetta). Lyhin n.167 cm ja nykyinen 181 cm.

      Oletko koskaan saanut huomauttelua pituudestasi tai painostasi poika- tai miesystäviltäsi? --En koskaan mitään kielteistä, keneltäkään.

      Oletko itse huomautellut jommasta kummasta miesystävällesi?-- En koskaan, kenellekään.

      Minkälainen naisihanne-vartalo poika- tai miesystävilläsi on ollut?--- Hoikahko, silti muodokas. Oletko vastannut sitä?-- Ilmeisesti.

      Muistuttaako oma naisevartaloihanne poika-tai miesystäviesi ihannetta?-- Minusta monen kokoinen ja pituinen naisen vartalo voi olla kaunis. Mieheni huomaa tyyliin jonkun Kaija Koon "tanakoitumisen", itse en huomaa mitään eroa aikaisempaan. Eli hän on vissiin sen suhteen tarkkasilmäisempi. Oma vartaloihanne oli nuorena Marilyn Monroe, miksei vieläkin. Silloin, kasvavassa iässä, en siis haikaillut laihuutta, vaan tiimalasi-mallia, mitä silloin ei (vielä) ollut.

    • gkklfkgjjhhjhj

      Oletko koskaan halunnut olla yhtä laiha ja pitkä kuin em. mallit? Jos olet, mitä olet tehnyt asian suhteen? Nuorena olin laiha, nyt en enää. Toki haluaisin olla laiha mutten niin paljon, että olisin laihdutuskuurilla tms.

      Minkä pituinen ja painoinen olet? noin 166 ja painan n 70

      Suositko parisuhteissasi enemmän pitkiä kuin lyhyitä miehiä? Pisin ja lyhin poika- tai miesystäväsi? Keskimittaisia, miehen pituus ei ole olennaista

      Oletko koskaan saanut huomauttelua pituudestasi tai painostasi poika- tai miesystäviltäsi? En

      Oletko itse huomautellut jommasta kummasta miesystävällesi? En

      Minkälainen naisihanne-vartalo poika- tai miesystävilläsi on ollut? Oletko vastannut sitä? Isorintainen ja kurvikas, normaalipainoinen ja kyllä olen vastannut heidän ihannettaan
      Muistuttaako oma naisevartaloihanne poika-tai miesystäviesi ihannetta? Kyllä

      • huomautus.

        Painoindeksin mukaan et kyllä ole normaalipainoinen.


    • mirrorishoax

      Karkeasti arvioiden sopiva pituus/paino -suhde:
      Naisilla: pituus - 110 = sopiva paino kg ( -3kg).
      Miehillä: pituus - 100 = sopiva paino kg ( -3kg).

      Rasva% normaali 15 - 20.
      Rinnan ympärys > vyötärön ympärys. Myös miehillä.
      Lihaskudoksen suhteellinen osuus saisi olla isompi kuin rasvakudoksen. Myös naisilla.
      Naisystäväni: 174/~60/~15%, sporttinen/hoikka.
      Itse: 172/~79/~20%, massakaudella, 172/~72/~10% dieetin jälkeen.
      Olen siis itse BMIn mukaan "ylipainoinen", vaikka todellisuudessa ihan jotain muuta.
      Ja ikäähän meillä on 40v.

      Vaikka yllä "lokeroin" ihmiset painon, pituuden ja muiden fyysisten ominaisuuksien mukaan, niin minulle ne eivät määritä kenenkään arvoa ihmisenä. Sisin ja itsensä/toisten hyväksyminen ovat tärkeämpiä kuin viihdeteollisuuden ja omien mieltymysten asettamat vaatimukset ulkomuodon ja -näön suhteen.
      Nuo fyysiset "arvot" harvoin ajavat ketään syömishäiriöön, antavat tilaa herkuttelulle, liikunnalle ja normaalille elämälle, sekä terveelle itsetunnolle.

      Ei kaikkien tarvitse olla 'skinny' tai 'fit'. Eihän?

    • Mitttarimato

      Nainen! Mitä ajatuksia nämä Kate Mossin ja Suvi Koposen kuvat sinussa herättävät?

      En käsitä, miksi Kate Moss on nin paljon esillä. Minusta hän ei ole hyvän näköinen, vaikka onkin malli ja laiheliini.

      suvi koposesta tulee mieleen, että hänelle on annettu tollainen kroppa. Ei reilua. olisi se mullekin kelvannut.

      Oletko koskaan halunnut olla yhtä laiha ja pitkä kuin em. mallit? Jos olet, mitä olet tehnyt asian suhteen? yhtään pitempi en ole koskaan halunnut olla, mutta laihempi kyllä.

      Minkä pituinen ja painoinen olet? 170 ja 100kg, tasan

      Suositko parisuhteissasi enemmän pitkiä kuin lyhyitä miehiä? Oletat varmaan, että parisuhde on normi. En voi vastata. Pisin ja lyhin poika- tai miesystäväsi? En muista... yli 1,5m ja alle 2, siltä väliltä.

      Oletko koskaan saanut huomauttelua pituudestasi tai painostasi poika- tai miesystäviltäsi? Aina ovat väittääneet, (sormet ristissä selän takan) että olen hyvä just näin.

      Oletko itse huomautellut jommasta kummasta miesystävällesi? en

      Minkälainen naisihanne-vartalo poika- tai miesystävilläsi on ollut? Oletko vastannut sitä? Toinen tykkäs amatsoninaisista ja toinen ihaili kovasti balettitanssijoita

      Muistuttaako oma naisevartaloihanne poika-tai miesystäviesi ihannetta? ei ainakaan täsmälleen.

    • nfköahtaht

      Minusta ovat ihan nättejä naisia, mutta itse en tykkäisi olla noin hoikka. Nuorena olin yläkropasta yhtä hoikka, ja harmitti kun rinnat oli niin pienet.

      Nyt olen 167 cm pitkä ja reilusti ylipainoinen. Haluaisin olla hoikka, mutta ihan normaalipainoisen hoikka riittää, kun en nuori tyttönenkään enää ole.

      Parisuhteissani lyhyin on ollut 170-senttinen ja pisin 187 cm. Tällä hetkellä 177-senttinen.

      Kukaan ei ole koskaan huomautellut negatiivisesti, ei edes näin ylipainoisena. Tosin mies on myös ylipainoinen, oli jo tavatessamme. En itsekään ole huomautellut hänelle. ;) Joskus pottuilemme leikillämme, molemmat ymmärtävät huumoriksi.

      Pituudesta tai painosta en ole koskaan huomautellut kenellekään miesystävälle negatiiviseen sävyyn, positiiviseen kyllä.

      Nykyisen mieheni ihanne oli pienirintainen, hoikka ja hyväpeppuinen, kauniskasvoinen. Muuten vastasin sitä, paitsi kasvoilta. Kelpaan edelleen ja saan kehuja vartalostani edelleenkin pyytämättä ja yllättäen, vaikken sitä ihannetta vastaakaan.

      Oma naisvartaloihanteeni on rintavampi kuin mieheni ihanne.

      Sanotaan vielä, vaikkei kysytty: mieheni ei ole täysin ihannevartaloinen hänkään. Hieman pidempi ja hoikempi olisi. Vartalon malli on hänellä kuitenkin ihan tarpeeksi hyvä ja kiihottava. Olen ylpeä hänestä, kun on raamikkaampi kuin moni hippiäinen, eikä silti ihan lössykkäkään, lihaksia löytyy läskin alta.

      • nfköahtat

        Ai niin, muiden kuin nykyisen mieheni naisihanteista: Yhden ihanne oli sellainen ylipainon rajoilla oleva. Painoin silloin 63 kg, ja hänen mielestään muutama lisäkilo olisi tehnyt minusta täydellisen. Tämähän tosiaan oli osin arvosteleva kommentti, en siitä kyllä nokkiini ottanut, ihmettelin kyllä, koska en vielä tajunnut kunnolla, että kaikkien miesten ihanne ei ole hoikka. Yleensä en ole ihannevartaloista kaikkien kumppaneidenkaan kanssa edes keskustellut, joten en kovin tarkkoja kuvauksia ole saanut. :) Miehille ei ole ollut kropalla niin kovin väliä, ja ihan tavallisia miehiä kropaltaan olen itsekin tapaillut.


    • hoikka äitee

      Kate on kaunis. Suvi ei niin kaunis
      En ole halunnut olla yhtä pitkä, hoika olen kyllä muuten. En ole tehnyt mitään, kun pituutta ei voi lisätä.
      160/47
      Minulla on itseäni pidempi mies, enkä lyhyempiä katsele, mies on n. 180
      En koskaan, miksi mies huomauttelisi ? En ole, miksi olisin ?
      Mies väittää että olen juuri sellainen, kuin on lapsesta asti halunnut.
      Ilmeisesti, kun ei vaihtanutkaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 195
      2669
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      231
      2531
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      63
      2312
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      191
      1808
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1308
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1287
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      20
      1253
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1225
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1128
    Aihe