Tän pitäisi ehkä olla Lasten ja Nuorten osastolla, mutta todettuani 13-vuotiaiden poikien pitävän siellä kakka- ja pissajuttukerhoaan, laitan sen tänne. Mutta asiaan, itse kohtaukseen, ja kirjan nimi siis olisi haussa:
Päähenkilö on piilossa, olisiko talvella laiturin alla, ja laiturille tulee miehiä, kaksi tai kolme miestä muistaakseni. He alkavat puhua, ja yhdessä kohdassa yksi miehistä tiputtaa kolikon (vahingossa) päähenkilön piiloon. Heti kun päähenkilö koskee kolikkoon, hän jotenkin salaperäisesti tajuaa, että pudottajan nimi on Ron Rhododendron (helskatti se on vaikee kirjoittaa). Päähenkilö odottaa, että miehet lähtevät, ja menee näyttämään kolikkoa isälleen, joka sanoo, että se on ulkomainen, mahdollisesti arabialainen raha.
Anteeksi jos kuvaus on huono, olisin kaikesta huolimatta todella kiitollinen, jos joku osaisi kirjan nimetä.
Missä kirjassa on tällainen kohtaus?
Orihime
1
135
Vastaukset
- Tietopalvelu
Hei, tarina löytyy Irmeli Sandman Liliuksen teoksesta Muukalaiskadun satuja (suom. 2001). Tarinan nimi on Don Rhododendron (s. 172 -). Terveisin Oulun kaupunginkirjaston tietopalvelu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1235600
- 725232
- 994315
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753680Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603328- 442920
- 152337
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️582069- 461955
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381743