ripustautujista eroon kylmästi

helpotuksen huokaus

Jos on liian ystävällinen erotilanteessa, toinen voi jäädä toivonrippeisiin roikkumaan, kun toinen tuntuu vielä niin hyvältä.

Joillekin voi ilmaista eroasiat ystävällisesti, kerta riittää ja he astuvat saman tien takavasemmalle.

Jotkut jäävät vonkaamaan ja roikkumaan viikkokausiksi, joten heille on PAKKO olla tyly, vaikkei haluaisi. Toiveena olisi, että tunteet kuolisivat toiseltakin, kun hän saa kylmää kyytiä. Tai onko kyse enää niinkään muusta tunteesta, kuin hylkäämisen aiheuttamasta kivusta, jota halutaan torjua riippumalla toisessa epätoivoisesti..

Sain juuri yhden roikkuja vihdoinkin hätisteltyä, ikävää hänen puoleltaan, kun hän suorastaan pakotti minut olemaan häntä kohtaan kylmä, että pääsin eroon. Nyt on ihanan helpottunut olo silti!

37

1461

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • golibri

      Erotessa voi olla ystävällinen mutta toiselle ei saa antaa mitään syytä elätellä toivoa enää. Mulla meni helvetin kauan päästää lopullisesti irti, kun toinen ei suoraan pystynyt sanomaan, että tää oli tässä ja parempi kun ei nähdä enää.

    • pälvisti

      Ei tarvitse normaalille ihmiselle olla törkeä tai töykeä mutta on todellakin parempi ettei jätä mitään toivon rippeitä yhteen palaamisesta jos se on itselle selvää. Mut jätettiin sanomalla että hän välittää musta tosi paljon ja ei pysty sanomaan ettei ikinä olla yhdessä mutta ei pysty tällä hetkellä parisuhteeseen.

      Yritä tässä sitten päästää irti ja elää omaa elämää kun olet edelleen erittäin rakastunut ja jäljellä on vielä ne toivon rippeet jossain kohtaa yhteen päätymisestä vaikka järjellä ajateltuna ja ajan kuluessa tajuan ettei varmaan tule koskaan tapahtumaan..Enkä pidä mitään yhteyttä tai roiku muuta kuin oman pääni sisällä. Aion päästä tästä yli mutta aikaa kuluu kyllä varmasti paljon pidempään kuin se että jo silloin eron hetkellä olisi reilusti vaan sanottu ettei vaan näe mitään yhteistä tulevaisuutta mun kanssa.

      Ainakin itse opin näistä viimeisistä hirveistä itkun ja surun sekaisista kuukausista sen että jos joskus itse olen jättäjän roolissa tulevaisuudessa niin koitan olla niin reilu etten jätä toista roikkumaan yrittämällä pehmentää iskua..

    • Kokenut molempia

      Totta toinen puoli. Kuitenki kyllä mun mielestä pitää olla valmis keskustelemaan suhde loppuun. Toiselle rehelliset ja suorat vastaukset voi olla todella tärkeitä siinä prosessissa kun yrittää eheytyä ja surra. Jossain vaiheessa voi olla hyvä sanoa sitten, että älä elättele toiveita yhteen paluusta. Voi sanoa, että nyt on aika lopettaa yhteydenpito ja jatkaa eteenpäin. Nyt on juteltu tarpeeksi. Voi sanoa suoraan, että takertuminen häiritsee. Jos tämä ei tepsi ihminen voi niin huonosti, että tarvitsee keskusteluapua. Ero on aina tuntevalle iso kriisi. Oikeesti ! Ei kaikki osaa olla fiksuja erossa ja tunteissaan vaikka muuten oliskin.
      Tuo tylyys varmasti toimii, mutta tekee toisesta arvottoman. Lisäksi on rumaa käytöstä ihmiseltä, jolle toinen on kelvannut joskus ja hyviäkin hetkiä on ollut. Aika tökeröä jos toisen epätoivo ja suru ei kosketa. Jos omia tunteita ei ole ja toinen ahdistaa niin voihan sitä paeta, mutta paskamaista yhdessä koetun ajan jälkeen vetäytyä ns. vastuusta. Kohdella kuin roskaa.

    • HaisevaHuokaus

      Tuskin kukaan haluaa aloittajaan ripustautua. Kuulostat kuin sinulla olisi jonkinlainen psykologinen vamma.

      • helpotuksen huokaus

        On varmasti montakin psykologista vammaa ja vaikka mitä vammoja ja traumoja ;D Sellaista ihmistä ei olekaan, jolla sellaisia ei olisi :D

        No, kyllä noita ripustautujia on ollut vaikka kuinka paljon.. ehkä psykologiset vammani ovat olleet niin kiehtovia, tai jollakin on ollut pakottava tarve pelastaa tällainen vammainen ja rakastaa terveeksi :D


    • Rukkaset saannut ihminen

      Kylmät jättäjä ihmiset ovat tunteettomia sikoja vailla minkään moista tunnetta ja maailma pyörii ainoastaan heidän napansa ympärillä, eivätkä osaa ottaa huomioon että jätetyllä saattaa olla vielä tunteet pelissä.

    • olet niin ihku <3

      Olet ilmeisesti sellainen kylmä ja laskelmoiva iilimato joka imee vasta puolen tyhäksi ja jättää sitten kun on saanut ihmisestä haluamansa. Kerro nyt että olet vielä naimisissa ja olet pettänyt vaimoasi usean naisen kanssa. Asut itä-suomessa.

      • helpotuksen huokaus

        Itse asiassa tilanne on ollut juuri päinvastoin, että riippakivet ovat imeneet hengitysilman tyhjiin, vieneet kaiken energian ja voimat.. Tietyssä vaiheessa ei enää muu auta, kuin irtirepäisy täydellisellä hiljenemisellä, ennen kuin omat voimavarat ovat ihan finaalissa.

        Jos eroa tehdään neljä kuukautta puhumalla kaikki selväksi ja toinen piinaa vielä jatkuvilla viha-rakkaus viesteillä yötä päivää, en usko että kenenkään psyyke kestää tuon enempää piinaamista. Joillekin ei -sana ei merkitse mitään, silloin on ihan pakko katkaista välit kokonaan. Piinaajaripustautuja on itse kylmä, kun ei ajattele toisen ahdistavaa oloa mikä tulee 24/7 painostamisesta.

        Normitilanteissa homma puhutaan selväksi, toivotetaan hyvät jatkot ja elämä jatkuu. Ripustautujista ei pääse eroon muuta kuin katkaisemalla välit kokonaan.


      • eronhetki1
        helpotuksen huokaus kirjoitti:

        Itse asiassa tilanne on ollut juuri päinvastoin, että riippakivet ovat imeneet hengitysilman tyhjiin, vieneet kaiken energian ja voimat.. Tietyssä vaiheessa ei enää muu auta, kuin irtirepäisy täydellisellä hiljenemisellä, ennen kuin omat voimavarat ovat ihan finaalissa.

        Jos eroa tehdään neljä kuukautta puhumalla kaikki selväksi ja toinen piinaa vielä jatkuvilla viha-rakkaus viesteillä yötä päivää, en usko että kenenkään psyyke kestää tuon enempää piinaamista. Joillekin ei -sana ei merkitse mitään, silloin on ihan pakko katkaista välit kokonaan. Piinaajaripustautuja on itse kylmä, kun ei ajattele toisen ahdistavaa oloa mikä tulee 24/7 painostamisesta.

        Normitilanteissa homma puhutaan selväksi, toivotetaan hyvät jatkot ja elämä jatkuu. Ripustautujista ei pääse eroon muuta kuin katkaisemalla välit kokonaan.

        Syitä on varmasti molemmissa.

        Erotilanteessa on hyvä puhua ja kertoa asiat selväksi kasvotusten kuten sanoit.

        4kk on riittävä aika, olen samaa mieltä. Mutta tilanteet ovat erillaisia samoin ihmiset.

        Ahdistava olo tulee myös toiselle jos ei ole saanut tarvittavia vastauksia. Usein myös vastapuoli on jättänyt kylmästi ja pettämällä. Eikä välitä toisen tunteista.


    • Ketunkettu sentään

      Voi jukra, että on vaikea tajuta. Kylläpä meitä hulluja sitten on paljon. Ihan kakoja suorastaan. .))) Että se joka lähtee ei välitä tarpeeksi jäädäksseen. Näitä helpon tien kulkijoita löytyy. Toki kaikilla on oikeus onneen ja jos on paha olla niin eipä kun aatokset uusiin tuuliin... Mutta on se kumma kun se ihminen jonka soitot ja jutut ennen kelpasivat. vartaloja seksi, aika, läheisyys jne. muuttuu arvottomaksi roskaksi vailla mitään. Uskomatonta. Itsehän tuohon ihmiseen jäi roikkumaan kun tuntui hyvälle. Nyt kun ei tunnu, pitää riuhtaista itsensä irti ja jättää toinen piehtaroimaan surunsa ja pahan olonsa kanssa. Toinen on nähnyt vieläpä jotain hyvää rakastaakseen sinua. Ihan kuin tuota rakkautta joka päivä tyrkytettäisiin. Veikkaampa, että toisen tunteita varoo niin, ettei puhu suoraan ja haluaa helposti eroon. Mutta voisi sen tuskan elää yhdessä, kun on osallinen ja sitten miettiä itsekkin uusia tuulia. Ei tunteet lopu töpselistä. Eihän kaikki pysty lopettamaan tupakointiakaan. Pieni ero kuitenkin. Mutta kun lähtijällä on kiire jo uusia kolhuja tekemään. Sielläkin voi olla alkuinnostuksen laannuttua se väärä jossa on taas jotain vikaa. Päässä jos ei muusa. Vastuutonta ja törkeää. kaiken pitäisi olla niin helppoa ja simppeliä. Voi ihme meitä.....

      • helpotuksen huokaus

        Missäs on sanottu, ettei eroa puida läpi loppuun saakka.. kyllä niitä syitä vatvotaan, käännellään ja väännellään, ja toisen tunteita huomioidaan viimeiseen saakka.. ero on joka tapauksessa aina jollain tavalla kipeä juttu, että jos ei jossain vaiheessa pysty luovuttamaan viikkojen tai kuukausienkaan jälkeen, niin eroa tehdään vaikka loppu elämä.

        Jos toinen pommittaa yötä päivää viesteillä, soitoilla ja oven taakse ja työpaikalle tulemisella, ja sabotoi elämää miten vain pystyy, niin kyllä on vaan pakko katkaista välit ihan kokonaan, ettei oma mielenterveys mene ja koko elämä pilalle.

        Jos toiselle sanoo, että haluaa lopettaa suhteen, niin ei sitä eroa sentään tarvitse viikkokausia kauempaa puida, kun voi antaa toisen rauhassa jatkaa elämäänsä toisaalla. Sitten on läheisriippuvaisia roikkujia, jotka haluavat pilata jättäjän elämän ja kostaakin jätetyksi tulemisen.

        Kyse ei ole todellakaan siitä, että lähtijällä olisi kiire toisaalle, vaan siitä, että jätetty tekee jättäjän elämästä helvetin ja siksi hänestä halutaan pian eroon. Jätetty itse aiheuttaa sen, että hänestä halutaan äkkiä ja lopullisesti eroon.


      • 16+2
        helpotuksen huokaus kirjoitti:

        Missäs on sanottu, ettei eroa puida läpi loppuun saakka.. kyllä niitä syitä vatvotaan, käännellään ja väännellään, ja toisen tunteita huomioidaan viimeiseen saakka.. ero on joka tapauksessa aina jollain tavalla kipeä juttu, että jos ei jossain vaiheessa pysty luovuttamaan viikkojen tai kuukausienkaan jälkeen, niin eroa tehdään vaikka loppu elämä.

        Jos toinen pommittaa yötä päivää viesteillä, soitoilla ja oven taakse ja työpaikalle tulemisella, ja sabotoi elämää miten vain pystyy, niin kyllä on vaan pakko katkaista välit ihan kokonaan, ettei oma mielenterveys mene ja koko elämä pilalle.

        Jos toiselle sanoo, että haluaa lopettaa suhteen, niin ei sitä eroa sentään tarvitse viikkokausia kauempaa puida, kun voi antaa toisen rauhassa jatkaa elämäänsä toisaalla. Sitten on läheisriippuvaisia roikkujia, jotka haluavat pilata jättäjän elämän ja kostaakin jätetyksi tulemisen.

        Kyse ei ole todellakaan siitä, että lähtijällä olisi kiire toisaalle, vaan siitä, että jätetty tekee jättäjän elämästä helvetin ja siksi hänestä halutaan pian eroon. Jätetty itse aiheuttaa sen, että hänestä halutaan äkkiä ja lopullisesti eroon.

        Parisen viikkoa päivittäin sanoin että en tunne mitään sinua kohtaan, viimeiset päivät sanoin jo erotaan. Lopulta oli pakko sanoa että hei oon pettänyt sua. Siitä sentään veti herneen, mutta jo vuorokauden päästä oli että antaa anteeksi ja jatketaan. Oli pakko sanoa että nyt loppu. Etkö tajua että rakastan toista ihmistä. Sitten alko selitysten vaatiminen, pahoinpitely ja tappouhkaukset. Asunnon rikkominen. Ei mennyt perille minun ja muiden sanominen että oot ollut ihan kamala mulle koko suhteen ajan ja harrastanut henkistä ja fyysistä väkivaltaa.Että sä oot narsisti. Klassinen sellainen. Lopulta poliisi puuttui asiaan että olette ihmisiksi kun pyysin pitämään puhuttelun. Piti olla ihan hirveä ja kylmä sille että meni perille ja lopuksi vielä tosi vittumainen. Ei elättele toiveita tietääkseni.


      • helpotuksen huokaus
        16+2 kirjoitti:

        Parisen viikkoa päivittäin sanoin että en tunne mitään sinua kohtaan, viimeiset päivät sanoin jo erotaan. Lopulta oli pakko sanoa että hei oon pettänyt sua. Siitä sentään veti herneen, mutta jo vuorokauden päästä oli että antaa anteeksi ja jatketaan. Oli pakko sanoa että nyt loppu. Etkö tajua että rakastan toista ihmistä. Sitten alko selitysten vaatiminen, pahoinpitely ja tappouhkaukset. Asunnon rikkominen. Ei mennyt perille minun ja muiden sanominen että oot ollut ihan kamala mulle koko suhteen ajan ja harrastanut henkistä ja fyysistä väkivaltaa.Että sä oot narsisti. Klassinen sellainen. Lopulta poliisi puuttui asiaan että olette ihmisiksi kun pyysin pitämään puhuttelun. Piti olla ihan hirveä ja kylmä sille että meni perille ja lopuksi vielä tosi vittumainen. Ei elättele toiveita tietääkseni.

        Tuttua, olen useammankin kerran kokenut juuri tuota. En ole kylläkään pettänyt, enkä sanonut rakastavani toista, mutta pelkkä eron ilmaus on saanut toiset ihan hulluiksi. Poliisiakin on useasti tarvittu avuksi.


    • DrPhil_

      Teiltä suhteiden lopettajilta puuttuu ihmissuhdetaidot kokonaan, tunneälykkyydestä ei kannata puhuakaan. Jos suhde on kestänyt yhtään pidemmän aikaa, sitä ei lopeteta vain viestillä, tyyliin: "byebye...". Suhteen loppuminen on aina jonkinasteinen shokki, joka vaatii asian käsittelyä molemminpuolin. Jotkut tarvitsevat siihen enemmän aikaa kuin toiset. Jos antaisitte jätetylle mahdollisuuden purkaa tuntojaan, niin suhde voitaisiin lopettaa kunnolla ja siirtyä eteenpäin rauhassa. Vain avoin kommunikaatio lieventää järkytyksen ja asioiden selvittämättä jättämisen aiheuttamaa vihaa ja katkeruutta. Älkää hakeutuko suhteisiin jos ette osaa pelisääntöjä!

      • noä

        Jos elää huonossa suhteessa, niin ei siinä ole mitään velvollisuutta alkaa toisen tunteita ajattelemaan, kun toista ei ole aiemmin kiinnostaneet sinun tunteesi. Ihmisellä on oikeus olla onnellinen, eikä jatkuvasti ajatella toisen onnea ja pelisääntöjä.


      • joskus on pakko

        Onkohan drphil:la sitten fiksua ohjetta tilanteeseen, jossa toinen kertoo, että haluaa erota ja yhteenpaluusta ei ole toivoa ja toinen ei sitä suostu millään ymmärtämään? Tai sanoo että ok, jutellaan asiat selviksi, se tehdään ja sitten alkaa viestit ja puhelut paukkua, joissa anellaan, että eikö me vielä kuitenkin oltaisi pari. Vaikka muka ymmärsi asian.

        Mun ratkaisu oli lopulta jättää vastaamatta viesteihin ja puheluihin. Tylyä ja kovaa varmasti sun mielestä, mutta kun järkipuhe ei tehoa, niin pakko turvautua äärimmäisiin keinoihin.


      • helpotuksen huokaus

        Jätetyn tunnot voivat olla sellaista vihaa, katkeruutta ja kostoa lähes 24/7, että epäilempä sinunkaan jaksavan sitä vuotta tai kolmea kauempaa, kuten itse olen joutunut kestämään. Joidenkin kohdalla on poliisiakin tarvittu useampaan otteeseen.

        Ajattelitko tosiaan, että jätetyt osapuolet tietävät itse parisuhteen "pelisäännöt".. ja heitä kuuluisi vain paijailla päähän, kun häiriköivät jatkuvilla vihantäyteisillä tekstareilla ja soitoilla ja kasvotusten huutavat naama punaisena solvauksia, levittävät valheita sos.mediassa, hajottavat omaisuutta..

        Elämä ei kylläkään mene läheskään aina sinun käsikirjoituksesi mukaan ;)


    • MichaelLondon

      Ylläolevalla on siis useampia häirikkötapauksia suhteissaan? Olisiko aika katsoa peiliin? Miten näitä häiriköitä kertyykin juuri sinun kohdallesi? Pelisäännöt taitavat todellakin olla hukassa, jos aikaansaat tuollaisia reaktioita jättämissäsi tyypeissä. Sitä saa mitä kylvää...

    • ripustin

      Mikset kysynyt tältä ripustautujalta miten voit auttaa pääsemäään yli suhteesta ? miksette käyneet ammattiauttajalla ? kerroitkin jo että sinulla on toinen joten anna häirikön häiriköidä aikansa kyllä se lopettaa ja jatka sinä uutta parempaa parisuhdettasi kunnes olet uudelleen hänen kanssaan samassa tilanteessa. Tai voit oikeasti ottaa häirikkösi puhetteluun ja tarjota ammattiapua ja käydä yhdessä asia läpi. kerro että joudut hakemaan lähestymiskiellon jollei hän lähde ammattiauttajalle

    • OnneaMinnalle

      Minun tilanteessa oli kysymys varatusta miehestä, joka ei suostunut kertomaan miksi harrastaa vaimonsa selän takana seksi suhteita usean eri naisen kanssa. Tunnustin olevani huono kakkonen koska hän tarvitsi lisää uusia naisia elämäänsä ja laittoi uuden kakkosen jopa soittamaan minulle, koska olin muka heidän välissä. En halunnut roikkua, vaan kysyä miksi hän pettää vaimoaan usean naisen kanssa. Vastausta ei häneltä löytynyt. Siksi kysyin usein mikä minussa oli vikana. Kun mikään ei riittänyt. En halunnut häntä enää sänkyyni, vaan tietää että mikä hänestä on tehnyt sarjapettäjän. Vaimoa hän kuitenkin rakasti ja halusi siitä huolimatta uusia naisia ja kokemuksia. Näitä pettäjiä on useita ja säälin todella vaimoja jotka jaksaa pettäviä miehiä. Kai miehen herpes ja muut sukupuolitaudit oli vaimolle jo este hakea aitoa rakkausparisuhdetta. Miehen vaimo on täysin tietämätön miehen seikkailuista ja olkoon niin. Pettäjä miehet ei parane koskaan ja eivät edes kerro olevansa varattuja, ennen kuin olevat päässeet sänkyyn. Vaimoja vaan lahjotaan etelän matkoilla ja pienellä kivalla. Inhoan kaikkia pettäviä paskoja mitä nämä varatut ukot on.

      • ei_pelkästään_miehet

        Niin, samoin inhoan kaikkia pettäviä naisia jotka ovat lisäksi todella kieroja. Nämä naiset pystyvät jättämään miehen kylmän viileästi vailla empatiaa.


    • omaosuutesi

      Muutamasta suhteesta ei olisi halunnut mitään muuta kuin suoraan sanottuna asiallisesti, että tunteita ei ole. Ei mitään muuta tarvitse sanoa. Voi katsoa peiliin, jos ei osaa asiaa ilmaista suomeksi ymmärrettävästi muutamalla sanalla. Helppo on syyllistää toista siitä, että on muka pakko olla tyly. Voi kysyä itseltään, onko viesti ollut kertaakaan selkeä ja yksiselitteinen. Se on myös valinta, puhuuko suoraan, vai antaa ymmärtää epäselviä asioita.

    • helpotuksen_huokaus

      Kyllä on suoraan joka ikinen kerta sanottu moninkin eri tavoin selvällä suomen kielellä, että en halua jatkaa suhdetta nyt enkä koskaan. Sanonut myös, että parempi ettei olla yhteyksissäkään, ja en aio vastata puheluihin enkä viesteihin, jos niitä tulee.

      En koe minkään näköistä syyllisyyttä muiden käytöksestä. Jos joku häiriköi, olen vain onnellinen, kun pääsin eroon :) Jokainen vastaa omasta käytöksestään.

    • katsopeiliin

      Jos on rakastanut toista niin silloin pitäisi olla ystävällinen erotilanteessa ja tukea toista. Mutta ihmiset ovat itsekkäitä ja ajattelevat vain omaa parastaan ja haukkuvat samalla toisen. Tutut fraasit, en rakasta sinua enään tarkoittaa olen löytänyt uuden. Yleensä kehuskellaan ja paljastetaan kun ahdistutaan, että olen pettänyt. Facessa päivitykset vaihtuvat heti ja uuteen parisuhteeseen kiiruhdetaan hirmu vauhdilla. Avoliitossa ollaan parin viikon jälkeen. Joskus voisi olla ystävällinen ja katsoa myös itse peiliin tai olla ihan yksin vaikka muutaman kuukauden josko itsestä oppisi jotakin. Tunteet ne on jätetylläkin.

    • merkittyjättäjä

      Helpotuksen - huokauksen tapaista ihmistä en haluaisi deittailla. Meinaan tuo sinun nihilistikylmä käsittelysi kyllä kulkee edelläsi ja kertoo naiselle mikä olet oikeesti. Jos harrastat äkkipikaisena tokaisuja että eroat niin selvää on että toinen ei ota sitä ero ilmoitusta niin tosissaan olethan tunnetilassa kun sen tokaiset. Niimpä eroappa seuraavan kerran rauhallisissa oloissa jossa selvitellään kummallekin miksi suhde ei koskaan päässyt kasvamaan.
      Ilkeä ihminen on luonteeltaan sinun kaltainen . Selittää itselle ja muille että ei hyvällä keskustelu mukama ole se juttu, miten fiksu ihminen eroaa.

    • MissPsykologi

      No yleensä toinen ei jää roikkumaan jos ero on tehty perusteellisesti keskustelemalla ja läpikäymällä. On rauhassa esitetty toiselle miksi haluaa erota, on osoitettu silti kunnioitusta ja normaalia arvostusta toista kohtaan, ja annettu toisen kertoa mitä mieltä itse on, ja miltä tuntuu.

      Tällainen "eroistunto" on TODELLA tärkeä. ja se tehdään kasvokkain, jsokus kirjeitse ensialkuun ja sitten kasvokkaine. Ja se voi kestää hetken, montakin tuntiua, mutta sille varataan oma aikansa jonka aikana läpikäydään kaikki mahdolliset ajatukset ja tunteet.

      Tämä on erajallekin hyväksi (vaikka saattaa tuntua hankalalta) sillä siten toinen ei jää roikkumaan ja miettimään syitä, ja toisaalta kun kuuntelee jätettyä, ei jätetty ala yleensä vihaamaan jättäjää. Sillä usein jätetylle jää vaikeita tunteita kalvamaan jotka saattavat muuttua vihaksi. Ei ikinä kannata polttaa siltoja takanaan.

      tekstivietitse tai kirjeitse jättämiunen EI OLE OK (poaitsi jso toinen on väkivaltainen tai muuta draamaa vaaraksi). Se ihminen on kohdattava ja keskusteltava asioita kasvotusten.

      Mutta syy, miksi joku jää eron ensishokissa roikkumaan, on ihan silkkaa psykologiaa.... Ihmisne kipupiste ja pelkokeskus aktivoituu kun yhtäkkiä toinen jättää (samanalainen keskus, kuin lapsella jonka aikuinen yllättäen hylkää), se oikeastin sattuu, ja ihmisne psyyke kokee että jos tuo ihmienn sai tämän kivun aikaan, niin tuo ihminen myös pystyy poistamaan tämän kivun.

      Eli osaltaan se roikkuminen on kivunhallintaa, alitajuisesti kuvitellaan että kipu loppuu jos kauhea tilanne ei tapahdukaan, tai kumotaan. Niinhän siinä kävisikin jso yhtene palattaisiin, mutta kun se ei ole vaihtoehto, niin tilanne vain on mitä on.

      Ainakin yllättäen jätöissä, suurin osa ihmisista joko kokee roikkumishalukkuutta, tai oikeasti roikkuu aikansa.

      Jos toista sattuu, on hyvä tarjoutua käymään läpi jätetyn mieltä askarruttavat asiat, sillä ei henkilön vastuu toisen ihmisen tunteista kuitenkaan lopu siihen, että vain huutaa pelin poikki. Se on yksinkertaisesti vain julmaa, eikä ok.

    • VetkuttelijanEx

      En osaa sanoa mitään niistä häiriköistä, joista luetaan lehdistä ("mustasukkainen ex poltti asunnon" tms.), mutta jos nyt puhutaan ihan normaaleista ihmisistä, niin ei luulisi olevan kovin vaikeaa kertoa suoraan, että tämä oli tässä. Suurin osa ihmisistä luultavasti ymmärtää puhetta melko hyvin, enkä usko, että monikaan haluaisi väkisin pitää yhteyttä entiseen kumppaniin, joka on ilmaissut, ettei sitä halua. Kokemuksesta voin sanoa, että asiat mutkistuvat, jos ei saa suoraan ja heti tietää, ettei toinen halua esim. taukoa, vaan erota. Itse jäin kuukausiksi elättelemään toiveita, vaikkei vastapuolella ilmeisesti ollut missään vaiheessa tarkoituksenakaan yrittää korjata suhdetta. Välillä sitten kuitenkin annettiin hieman toivoa ja murusia rivien välistä. Ehkä tuollaisessa selkärangattomuuudessa on kyse siitä, ettei haluta exän alkavan inhota, vaan kuvitellaan että asiat sujuvat vetkuttelemalla jotenkin nätimmin. Joillekin voi olla myös jotenkin imartelevaa, että voi pitää toista ns. varalla.

      • kastanjatar

        Aivan hemmetin hyvä kommentti!!!

        Minutkin kerran jätettiin ehdottamalla taukoa. Tarkoituksena oli kuitenkin sulaa pois, ja toinen alkoikin tämän "miettimistauon" aikana jo elää uutta elämäänsä, ei vain kertonut siitä toiselle osapuolelle.

        Se on niin törkeä tapa jättää toinen, osoittaa henkistä kypsymättömyyttä, vastuuntunnon puutetta, huonoa ongelmanratkaisukykyä, ja sulaa itsekkyyttä (kivahan se on itse edetä kun pitää toisen vielä roikkumassa kuvitteellisessa suhteessa, jos vaikka vaihtaisi mieltänsä jossakin vaiheessa esim).

        Huom, lyhyemmissä suhteissa tuollainen poissulaminen ns hivuttautuminen on jotenkin kai ymmärrettävämpää ja hyväksyttävämpää.... kun ei varsinaisesti edes ole mitään selkeää parisuhdetta josta hivuttaudutaan..

        Uskon että nämä ihmiset jotka eivät kykene tekemään siistiä, perusteellista ja hyvin käsiteltyä eroa on kyllä parempikin pitääkin mahdollisimman etäällä omasta elämästä. Sellainen toiminta kun kielii itsekkyydestä ja vastuuttomuudesta. Ei hirveän kivoja piirteitä siis omassa kumppanissa kuitenkaan. Kyllä sellainen napsahtaa omaan nilkkaan vielä.

        Sellaisia eksiä yleensä jäädään ns vihaamaan.

        En nyt ihan keksi yhtäkään esimerkkiä, että joku olisi jäänyt vihaamaan, tai toisaalta roikkumaan eksään, joka olisi istunut alas jätetyn kanssa, rehellisesti ja avoimesti kertonut ajatuksistaan, tunteistaan ja päätöksestään kasvotusten, antanut jätetyn purkaa tuntojaan ja kuullut hänen puolensa asiasta. Lisäksi vielä toivottanut kaikkea hyvää ja onnea elämässä jätetylle, ja oikeasti sulkenut oven nätisti perässään.

        On ns psykojakin olemassa, jotka huvikseen roikkuu eikä usko sanaa, mutta suurin osa ihmisistä kyllä päästää irti jos asia tehdään selväksi. Osa roikkujista on siis ihan jättäjän omaa rakkenelmaa, kun jätti toisen joko julmasti, tai sitten epäselvästi, jättäen esim oven rakoa tulevaisuuteen tms.

        Eli roikkujista valittavat voivat ensin katsoa itse peiliin, että kuinka hienosti jättämisen suorittivat. Tosin roikkuminen jättämisen jälkeen kyllä kertoo totaalisesta itsetunnon puutteesta, normaali ihminen alkaa sen sijaan uuden elämän jos on tullut jätetyksi, eikä todellakaan jää menneeseen roikkumaan. Miksi joku haluaisi olla ihmisen kanssa, joka jättää? sitä en tajua...

        Mutta jos ollaan oikeasti jaettu sitä elämää, toisenkin ihmisen tunteista pitää silti jokin vastuu kantaa, jos päättää häipyä! Jos ei muuten niin sitten itsekkäistä syistä, että saisi kaikki käsiteltyä, eikä olisi vihaaja-eksiä vanavedessä... Jätetyn pitää saada mieluiten purattua tuntojaan juurikin sille jättäjälle. siltoja kun ei koskaan kannata polttaa. Ja jos mikä niin huonosti jättäminen jättää kaunaa jälkeensä... Enemmän kuin se itse suhteen loppuminen.


      • erästyyppivaan

        Itse jäin kiinni exääni yli puoleksi vuodeksi. Hän jätti minut ja erotessa puhui että pysyttäisiin ystävinä ja että nähtäisiin vielä. Tottakai tämä jätti mulle ison toivon jäljelle. Silloin tällöin nähdessämme hän saattoi usein kysyä, että enhän suutu tai pahastu, jos hän ei ehdi pidempään jäädä juttelemaan, että jos jutellaan myöhemmin paremmalla ajalla lisää. Ei hän koskaan sanonut, että hän ei halunnut edes jutella. Kaikki tällaiset toimet sai mut tottakai ajattelemaan, että välit ovat ihan hyvät ja voidaan olla tekemisissä edelleen. Ja koska mulla oli ne isommat tunteet niin tottakai myös ajatuksiin mahtui haaveita yhteenpalaamisesta myös. Vasta, kun reilu puoli vuotta olin aina välillä ottanut häneen yhteyttä ja yrittänyt pitää jonkinlaisia välejä ja ystävyyttä (tai näin kuvittelin) hän vasta sanoi hermostuneena, että enkö tajua ettei hän halua eikä koskaan halunnut olla missään tekemisissä. No siihen vasta loppui se mun roikkuminen. Mitäpä jos olisi sanonut vain heti aluksi suoraan. Että kyllä sillä jättäjällä on todella iso vastuu myöskin siitä että miten tilanne jatkuu ja kehittyy sen jättämisen jälkeen.


      • neuvooa

        Yksi konsti testata tarkoittaako ystävyyttä, niin ei koskaan laita viestiä ennenkun toinen on laittanut ensin. Eli esim, jos laitat miehelle viestin ja hän vastaa siihe, nin ok.
        Mutta sitten kun tulee taukoa, niin et ota ensin yhteyttä ennenkun mies.
        Jos hän ei ota sitten yhteyttä, niin sun pitää todeta homma päättyneeksi itse.
        Ja mieluiten olla sit vastaamatta vaikkapa seuraavaan viestiin, jos ei ole tarkoitus jatkaa enää haikailua.
        Jätetyn pitää kans osata pitää raja. Ei ole pakko jäädä ystäväksi, jonkun kans joka ei halunnut sun kanssa seurustella. Koska jos et kelvannut seurusteluun, niin miksi hän olisis ulle hyvä ystävä?


      • RipustautujaMies
        neuvooa kirjoitti:

        Yksi konsti testata tarkoittaako ystävyyttä, niin ei koskaan laita viestiä ennenkun toinen on laittanut ensin. Eli esim, jos laitat miehelle viestin ja hän vastaa siihe, nin ok.
        Mutta sitten kun tulee taukoa, niin et ota ensin yhteyttä ennenkun mies.
        Jos hän ei ota sitten yhteyttä, niin sun pitää todeta homma päättyneeksi itse.
        Ja mieluiten olla sit vastaamatta vaikkapa seuraavaan viestiin, jos ei ole tarkoitus jatkaa enää haikailua.
        Jätetyn pitää kans osata pitää raja. Ei ole pakko jäädä ystäväksi, jonkun kans joka ei halunnut sun kanssa seurustella. Koska jos et kelvannut seurusteluun, niin miksi hän olisis ulle hyvä ystävä?

        On vaan niin pirun vaikeaa toimia tuolla tavoin jos on mennyt vähintäänkin ihastumaan toiseen ellei jopa rakastumaan. Sitten kun toinen ei anna mitään selkeitä vastauksia vaikka kuinka on yrittänyt keskustella asioista kuin aikuiset ihmiset niin sitä helposti alkaa jo ahdistella toista saadakseen vastauksia.

        Minusta on todella ikävää jos asiat jäävät roikkumaan ilmaan enkä koskaan saa tietää mikä on toisen todellinen ajatus minusta. Vai pitäisikö muka suosiolla ymmärtää että toinen ei ole pätkääkään kiinnostunut minusta jos ei anna mitään selkeitä vastauksia vaan vastaa aina vain jotenkin ympäripyöreää ja aina ei vastaa ollenkaan. Törkeämpää se minusta on pitää toista ties kuinka kauan löysässä hirressä kuin se että ripustautuu toiseen siksi ettei voi tunteilleen mitään. En oikein ymmärrä mitä väärääkään siinä on jos rakastaa toista ihmistä niin paljon että irti päästäminen on lähes mahdotonta varsinkaan jos toinen ei ole tehnyt peliä selväksi.


      • RipustautujaMies
        RipustautujaMies kirjoitti:

        On vaan niin pirun vaikeaa toimia tuolla tavoin jos on mennyt vähintäänkin ihastumaan toiseen ellei jopa rakastumaan. Sitten kun toinen ei anna mitään selkeitä vastauksia vaikka kuinka on yrittänyt keskustella asioista kuin aikuiset ihmiset niin sitä helposti alkaa jo ahdistella toista saadakseen vastauksia.

        Minusta on todella ikävää jos asiat jäävät roikkumaan ilmaan enkä koskaan saa tietää mikä on toisen todellinen ajatus minusta. Vai pitäisikö muka suosiolla ymmärtää että toinen ei ole pätkääkään kiinnostunut minusta jos ei anna mitään selkeitä vastauksia vaan vastaa aina vain jotenkin ympäripyöreää ja aina ei vastaa ollenkaan. Törkeämpää se minusta on pitää toista ties kuinka kauan löysässä hirressä kuin se että ripustautuu toiseen siksi ettei voi tunteilleen mitään. En oikein ymmärrä mitä väärääkään siinä on jos rakastaa toista ihmistä niin paljon että irti päästäminen on lähes mahdotonta varsinkaan jos toinen ei ole tehnyt peliä selväksi.

        En kuitenkaan väitä että on oikein myöskään ahdistella toista jatkuvilla viesteillä mutta joskus tuntuu ettei ole muutakaan vaihtoehtoa jos haluaa selvittää tilanteen. No eipä se ahdistelukaan kyllä ole johtanut mihinkään jos toisen asenne on se ettei ole valmis selvittämään asioita.


      • erottuon
        RipustautujaMies kirjoitti:

        On vaan niin pirun vaikeaa toimia tuolla tavoin jos on mennyt vähintäänkin ihastumaan toiseen ellei jopa rakastumaan. Sitten kun toinen ei anna mitään selkeitä vastauksia vaikka kuinka on yrittänyt keskustella asioista kuin aikuiset ihmiset niin sitä helposti alkaa jo ahdistella toista saadakseen vastauksia.

        Minusta on todella ikävää jos asiat jäävät roikkumaan ilmaan enkä koskaan saa tietää mikä on toisen todellinen ajatus minusta. Vai pitäisikö muka suosiolla ymmärtää että toinen ei ole pätkääkään kiinnostunut minusta jos ei anna mitään selkeitä vastauksia vaan vastaa aina vain jotenkin ympäripyöreää ja aina ei vastaa ollenkaan. Törkeämpää se minusta on pitää toista ties kuinka kauan löysässä hirressä kuin se että ripustautuu toiseen siksi ettei voi tunteilleen mitään. En oikein ymmärrä mitä väärääkään siinä on jos rakastaa toista ihmistä niin paljon että irti päästäminen on lähes mahdotonta varsinkaan jos toinen ei ole tehnyt peliä selväksi.

        Ei siinä ole kyse oikeasta tai väärästä. Ei sekään ole väärin, että ei halua joutua loukkaamaan toista ja sanomaan pahasti. Sitten jätetty joka roikkuu, pakottaa toisen olemaan kova ja ilkeä, ja sanomaan asioita jotka ovat negatiivisia ja joita ei haluaisi sanoa.
        Ja eihän jättäjäkään ole aina 100% varma omista tekemisistään? Molemmilla osapuolilla on toista ihmistä kohtaan kohtuuttomia vaatimuksia. Rakastuneen roikkujan pitäisi "tajuta itse" jättää rauhaan, ja jättäjän pitäisi olla se maailman fiksuin oraakkeli, joka osaa toimia sen jätetyn kannalta just oikein.
        Mutta kun me kaikki ihmiset ollaan epätäydellisiä, sekä jättäjät että jätetyt.
        Pahin ongelma on molemmilla jättäjillä ja jätetyillä se, että laittaa oman onnensa avaimet toisen ihmisen taskuun.
        Jättäjä odottaa passiivisena että roikkuja "ymmärtää häipyä" ja roikkuja odottaa passiivisena että jättäjä antaa "kunnollisemmat merkit"
        Ettehän te oikeesti kukaan ihminen luule, että sellaisesta suhteesta muutenkaan tulee enää mitään josta ollaan jo EROTTU.
        Turha jäädä vaatimaan jotain vielä parempaa ja kunnollisempaa eroamista, ero on ero. Ja jos se jättäjäkään olisi teille oikea puoliso, niin tehän olisitte vieläkin onnellisia yhdessä ja se osaisi teitä kohdella oikein, niine ttä olisitte jopa erotessa onnenne kukkuloilla.
        Mutta kun tämä onnensa kukkuloilla olo ei ole MAHDOLLISTA, koska ero on aina ero. Älkää pitäkö yhteyttä OLLENKAAN jos teillä on ero tullut, se loppuu siihen se koko kierre.


      • Loppumikäloppu

        Se on jännä juttu, että ihmisen pitää tässä elämässä osata valita. Eli osata sitoutua tai sitten saa mennä menojaan, kaikkea ei saa tässä elämässä. Et voi pitää toista ihmistä varalla, jos ei sen toisen kanssa onnistakaan, koska sellainen käytös loukkaa. Ihmetyttää lähinnä se etteivät jotkut ihmiset uskalla kohdata niitä omia ikäviä tunteitaan, vaan pitää olla siellä jo se itsetunnon pönkkä varalla. Ei sellaisesta ihmisestä kasva vahvaa koskaan, joka ei rämmi siellä syvällä pohjamudissakin välillä. Kun sen on kokenut, niin osaa olla jo seuraavissa parisuhteissaan paljon "aikuisempi" ja järkevämmin käsitellä sen eronsa tietäen, että kumminkin siitä selviää elolle. Ja samaa mieltä olen, että jos on selkeästi sanonut tai luihusti laittanut tekstiviestillä eroilmoituksen, niin ei sen jälkeen oteta yhteyttä kuin vain olosuhteiden pakosta eli omaisuuden jako/tavaroiden haku asioissa tai lasten vuoksi. Ihan turha on jankata niistä tunteista, kun ne eivät muuksi muutu, jos toinen on sen päätöksen tehnyt.


    • Eismerkkitapaus

      "Tällainen "eroistunto" on TODELLA tärkeä. ja se tehdään kasvokkain, jsokus kirjeitse ensialkuun ja sitten kasvokkaine. Ja se voi kestää hetken, montakin tuntiua, mutta sille varataan oma aikansa jonka aikana läpikäydään kaikki mahdolliset ajatukset ja tunteet.

      Tämä on erajallekin hyväksi (vaikka saattaa tuntua hankalalta) sillä siten toinen ei jää roikkumaan ja miettimään syitä, ja toisaalta kun kuuntelee jätettyä, ei jätetty ala yleensä vihaamaan jättäjää. Sillä usein jätetylle jää vaikeita tunteita kalvamaan jotka saattavat muuttua vihaksi. Ei ikinä kannata polttaa siltoja takanaan."


      No mutta sanoppas sinä, että kerran tuo erokeskustelu on mielestäsi pakko tehdä, niin miten sen tekee ihmisen kanssa joka ei ole suhteen aikanakaan ymmärtänyt mua kertaakaan.
      Pelkkä ajatus että pitäisi hänen kanssaan vielä istua jankkaamaan, saa minut kokemaan ahdistusoireita, lähes paniikkia.
      Kun tiedän, että kun kerron tunteistani hän sitten kertoo omat siihen sopivat tunteensa jotta palattaisiin yhteen tai jotta hän tekisi tietyn vaikutelman,.
      Ja sitten ajatukset. Jos hänen kanssaan käy läpi ajatuksia, niin hän ei tajua niitä yhtään, ja käyttää niitä vain lyömäaseena sitten minua vastaan.
      Kuten jos sanoisin että "Tunnen ahdistusta ollessamme yhdessä" niin hän sitten tietää mikä minua ahdistaa ja tulee kokoajan viereen eikä lähde pois..jne.
      Eli en voi luottaa, että ne tunteeni ja ajatukseni olisi turvassa kun kerron hänelle, ja se on juuri se SYY sille että pitää erota.
      Niin selitäppä mulle, että millä tavoin se on väärin, jos eroan tästä tyypistä tekstiviestillä enkä koskaan enää pidä mitään yhteyttä?

    • pissed

      Mitäs jos et ole missään määrin ripustautuja? Eli puhun itsestäni, mies hävisi viikko sitten jälkiä jättämättä, en ole ottanut yhteyttä missään muodossa, mutta olisi se vaan ollut hiton kiva kuulla että tää oli nyt sitten tässä. Ihan tekstarikin olisi riittänyt (koska ei oltu vielä missään "vakavassa" suhteessa), edes jotain... selkärangatonta menoa mun mielestäni.

    • Nykyisinonnellinen

      Yks mies oli 5 vuotta niin kiltti ettei raaskinut kertoa mulle ettei ikinä rakastunut muhun/ rakastanut mua! Pliis älkää kukaan olko niin kilttejä että annatte jonkun roikkua viisi vuotta löysässä hirressä!
      Muistan sen hetken kun hän lopulta sanoi asian suoraan. Sillä sekunnilla kaikki rakkauden tunteeni häntä kohtaan katosi ja vapauduin tyypistä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14836
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3049
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3045
    4. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3044
    5. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3040
    6. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3035
    7. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3035
    8. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3034
    9. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      3029
    10. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3026
    Aihe