Ostin auton joka olikin viallinen, myyjä ei kertonut

Tappiollaonhyväolla

Lähdin isäni kanssa katsomaan autoa. Myyjä oli kuulemma isäni tuttu. Oli hämärää. Esitteli autoa, kertoi vaihtaneensa öljyt viime kuussa, idioottivarmaa tekniikkaa. Olin vaihtamassa entistä autoani tähän. Myyjä valitti autostani, sanoi että pitää maksaa tonni väliä! Kävi koeajamassa autoni, sanoi että 1200€ väliä! Oli sanojensa mukaan hirveä ajaa, kovasti kärsinyt auto. Oikeastaan en saanut itse puheenvuoroa koko kaupan aikana, koska isäni puhui ''minun puolestani''. En päässyt katsomaan autoa sisältä, en nähnyt pellin alle, ja isäni sanoi myyjälle että meidän ei tarvitse koeajaa toyotaa. Koska luotamme häneen. Puhuin isäni kanssa siitä että kannattaako ostaa tuota autoa. Hän sanoi, että nyt ei kuule ole muutakaan tarjolla, kannattaa ottaa. Maksa vaan se tonni väliä. Luotin isääni, hän on pelannut aitojen kanssa ennenkin, ja maksoin 1150€ välirahaa ja annoin autoni, renault clion. Toyotaan ei olekkaan vaihdettu öljyjä, myyjä sanoi kauppojen jälkeen. Ja muuten siinä on nastattomat nastarenkaat, aja varovasti. Sisätaustapeili on rikki, sähkövikoja (rätinää ja kipinöintiä tai jotain vastaavaa kuuluu kojelaudan takaa, puhallin pitää meteliä, radio ei kuulu, oikea eturengas kuumenee vanteesta, jarru kai laahaa kun on hankala ajaa suoraan yli seitsemänkympin nopeuksilla. Vaihtanut kai etupuskurin joskus kun valutti lasinpesunesteet maahan, oli letku irrallaan eikä puskurissa suuttimia. Olen ostanut uudet öljyt, suodattimet, nesteet, yrittänyt korjata taustapeiliä, ym ja rahaa mennyt noin 300€ yli. Nyt myy entisä autoani törkyhintaan ja kehuu pilviin. Voinko tehdä asialle mitään, kun minua on kai vedätetty?

28

1453

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voivoipahajuttu

      Valitettavasti kuullostaa siltä, että kaikki nuo kertomasi viat ovat sellaisia jotka on helppo huomata ennen ostopäätöstä. ostajalla on kuluttajansuojalakiin kirjoitettu tarkastusvelvollisuus, ts. et voi vedota vikaan tai puutteeseen, mikä olisi pitänyt huomata normaalissa käytetyn auton ennakkotarkastuksessa ja koeajolla.
      Käytetyssä on aina vikoja ja puutteita, normaalia kulumista ja huoltoa ja korjausta vaativia kohteita. Näin se vaan menee. Ostaja on se joka sen ostopäätöksen tekee, ei myyjä.

    • Muuten hyvä

      Ota huomioon että renault autot ovat ruosteettomia ja kauniin näköisiä ,mutta
      sähkövika pahaset pysäyttävät auton ja tunkkiin joutavat kun 300000 km tulee täyteen.

    • kaikkea sitä

      Juu, vedä isääs turpiin ja sitten käteen.

    • sellasta sattuu

      Avohoitopotilaan päiväuni. Muilla ei ole aikaa tuollaiseen sonnan suoltoon.

    • Artisti maksaa

      Kokemusta karttuu koko ajan.Viiden vuoden kuluttua olet jo paljon viisaampi ja kannattaa jatkossa ottaa äitikin mukaan tekemään autokauppoja !

    • Uskomaton uuvatti!?

      "Ostin auton joka olikin viallinen, myyjä ei kertonut "

      Otsikko voisi ihan yhtä hyvin olla:

      PASKOIN HOUSUUNI JOTKA ALKOIVAT HAISEMAAN, MYYJÄ EI KERTONUT...

      Eli toisin sanoen: MITÄ VTTUA!?!?!
      Isin kanssa ollaan vtun huonoa autokauppaa hieromassa ja kun silmät ummessa ostetaankin pskaläjä, ollaankin myyjää huijariksi syyttelemässä!?!?

      VOI VTTTU!
      Paras neuvo tässä ketjussa oli: vedä isääs turpiin ja sitten käteen.

      • 15+3

        Hei sä oot vitun käytöshäiriöinen idiootti. Ärsyttääkö? Vai joku vitun teini joka tulee purkamaan pahaa oloaan??


    • Oma moka, ei voi muuta sanoa.

    • helppo homma

      Kannattaa mennä vaihtamaan takaisin siihen alkuperäiseen. Maksa paritonnia väliä kun saat paremman tilalle.

    • avulias vain

      Jos kuittissa lukee myydään korjattavaksi sit on vaan korjattava itse,
      mutta jos ei lue korjattavaksi niin sitten otat yhteyttä kuluttajanneuvontaan
      saat apua sieltä ja yllättävän paljon muuttakin tietoa.
      silloin voi purkaa kaupan.

      • aksupa

        Täällä taas joku kuitissa lukee mies on niin asiantuntijaa että. Jos kuitissa lukee että painu vittu.n , niin kuitissa lukee mies painuu, jos ei lue, niin kuitissa lukee mies tillittää 24:lla ja tekee kuluttajavalituksen. Ei nouse hissi ylimpiin kerroksiin, koska valot palaa, mut ketään ei oo kotona. Hönö.


      • Auta ittes orgasmiin

        Höpöhöpö... kuitissa voi lukea mitä vain, mutta jos LAIN MUKAISEN OSTAJAN VELVOLLISUUDEN TARKASTAA OSTON KOHDE sivuuttaa noin huolettomasti kuin aloittaja on tehnyt (jokaikinen listaamansa ostetun auton ominaisuus olisi normaalissa tarkastuksessa ja koeajolla huomattu) ei voi valittaa kuin omaa tyhmyyttään.
        Ja edelleenkin fiksuin teko olisi:

        Vetää ensin faijaa pataan ja sitten käteen. Se helpottaa aina. Sinä kun olet noinkin avulias, niin vaihtakaa toki yhteystietoja ja vedelkää kimpassa käteen?


    • Mesestin

      Renua ei ikänä kannata vaihtaa johonkin tojoon.

    • faxisti

      Ikinä ei kannata vanhempien tietoon ja taitoon luottaa.

      • fax tuli perille...

        ...eikä noilla perintötekijöillä ja älynlahjoilla varustettuna jatkaa sukua.
        Muutoinhan tyhmyys vaan kertaantuu...


      • nettiraivo jyllää??
        fax tuli perille... kirjoitti:

        ...eikä noilla perintötekijöillä ja älynlahjoilla varustettuna jatkaa sukua.
        Muutoinhan tyhmyys vaan kertaantuu...

        Niin ja tyhmyyttä on tulla raivoamaan nettipalstalle turhasta. Ja olen normaaliälyinen, tiedoksi vaan.


    • francee

      Aika lailla pikkuvikoja toyotassa.Korjaat ne ajat tyytyväisenä.
      Itse en olisi renaultia vaihtanut toyotaan ja maksanut vielä 1200€ väliä.
      Oma vika.Miksi halusit rellusta eroon?
      Kaverit sano tai isi että toyota on hyvä mutta totuus on se että toyotassa ei ole edes alkeellisinpia ajo-ominaisuuksia.
      2000-luvun toyota on samanlainen ajettaava kuin 72 vuoden corolla.
      Heiluu ja huojuu.

    • ei aina tämä totta23

      ja,joku vielä tähän juttuun uskoi!?Kirjoitettu,että nän tapahtui,enpä minä ainakaan,on pelkkä trolli.

    • nolla-nolla

      nyt sanot isukille että 500ekua heti tilille romun korjauksiin !eiköhän asia ole sillä selvä!

    • hyvin meni

      Olikohan toi ainoa sana minkä isä enää osasi sanoa..

    • jakotunkki

      Hohhoijaa, oppirahat täytyy aina maksaa, onneksi sulla ei oppi sentään tullut kovin kalliiksi.

    • piinattu rellu

      Hyvä että pääsit rellun romusta eroon.

    • huijarin kusettama

      Olen minäkin ollut nuori ja tyhmä. Minä pöljä lähdin vajaat 11 vuotta sitten hieromaan silmät kiinni ja täysin tietämättömänä täysin p**koja autokauppoja.
      Ette arvaa, minkä onnistuin ostamaan? 14 vuotta vanhan BMW 316, jonka mittarissa 294000 km ja tuulilasissa hintalappu 2900 euroa.
      Mikäpä muu tollasta luokkaa olevasta vikaliikkeestä pystyi olemaan sitten lopputuloksena kuin kalliiden oppirahojen maksaminen ja tappion karvaan kalkin nieleminen. Kupla otassa oli siinä kuinka idiootiksi sitä sai itsensä jälestäpäin tuntea.

      • mielensäpahoittajako

        Hyvä kauppahan tuo oli?!

        11-vuotta sitten, silloin 14-vuotias BMW oli vuosimallia 1989. Eli ns."uudempaa E30" -sarjaa.
        2900euron kauppahinta silloin oli varsin normaalihintainen.
        Nyt 2014, saattaa tuollainen hyvin pidetty E30 maksaa edelleenkin saman 2900euroa... ainakin 325-mallina, 316 ei toki koskaan ole BMW:n hittituote ollutkaan.

        ...vai että oikein "huijarin kuzettana"... mistä teitä mielensäpahoittajia ihan oikeesti sikiää?


      • ucco1

        Minun veljenpoika osti eka autoksi vielä isomman BMW. Pian siitä pöllittiin renkaat ja leikeltiin vyöt poikki. Hyvä opetus yliopistossa taloustieteteä opiskelevalle.


    • Hah hah

      Voi hitto ku mie repesin.
      No nehän oli ihan hiton hyvät autokaupat. Parempia ei olis voinut tehäkään. Siis ku eihän siitä Bemarista levinnyt kuin moottori. Ihan sellaista normaalia, mikä on käynyt ihan jokaiselle käytetyn auton ostaneelle.
      Olen kuullut kaikenmoisista pikkuvioista ja nikottelevasta sähköpuolesta ym. missä on aurauskulmat olleet keturallaan, mitä missäkin. Mutta se Bemari oli varsinainen helmi.
      Käypä ite tekee samanlaiset hullunkaupat ja tuu sen jälkeen tänne viisastelee, kuinka hyvät kaupat teit. Onko hyvä mieli vai tuliko pahoitettua mieli?
      Kannatti kommentoida asiaa, mistä et mitään tiennyt. Eikä ole kovin viisasta vetää sitä mielensäpahoittaja-korttia esiin joka paikassa.

      • mielensäpahoittajako

        No onhan se varsin selvä merkki mielensäpahoittajasta jos ja kun 11 vuotta vanha parin tuhannen arvoinen asia vieläkin hiertää mieltä...


    • väännetäänpä taas

      vähäsen rautalangasta.
      No voi trolli hyvä, kun et sitten niin millään huomannut, että puhuin menneessä aikamuodossa.
      Aikamoinen masokisti olisi pitänyt olla, jos ei ne autokaupat olisi jälestäpäin harmittaneet. Vaan eipä hierrä mieltä enää.
      Olihan siinä hyvätkin puolensa: jos en silloin olisi niitä kauppoja tehnyt, olisi jäänyt jotain oppimatta. Ja sekin oli hyvä, ettei siitä autosta joutunut enempää kuin sen 2900 euroa pulittamaan.

      Kunhan vain kerroin, mitä tuli kesällä 2004 hölmöyspäissään tehtyä. Se on historiaa, ei tätä hetkeä, että säästä se mielensäpahoittajakorttisi johonkin muuhun väliin.
      Eiköhän tämä asia ole nyt loppuunkäsitelty. Piste.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3300
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2852
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2676
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2628
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      21
      2514
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2345
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1813
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1757
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1620
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1476
    Aihe