Saksan amazon ja tulli

pelihullu1

5

1801

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihaahaha

      Eu: aluella ei tarvitse maksaa tullia. Saksa on Eu:ta, sen sydän.

    • 14+17

      Sinänsä kannttaa olla varovainen Amazonin kautta myyvistä kauppiaista. Esimerkiksi amazon.co.uk sivustolla ilmoittelevista löytyy kauppiaita, jotka toimittavat tavaran esimerkiksi USA:sta.

      Tässä tapauksessa näyttää minusta siltä, että tavara tulisi Sveitsistä, jolloin joutuisi maksamaan alvia 24 % tuotteen hinnasta ja postikuluista.

      http://www.amazon.de/gp/offer-listing/B00JY6WB80/ref=dp_olp_new?ie=UTF8&condition=new

      "Versand aus Schweiz Mehr Informationen zu internationalen Lieferzeiten"

    • pelihullu1

      On tuosta vaikea tosiaan päätellä tullien osalta. Kauppakin kuulostaa saksalaiselta kun on de. päätteinen. Postikulutkin olis halvat suomeen kun ostoskorin lopussa näkyy 3 euroa. Vastaavat tuollaiset maksaa suomessa lähemmäs 100 euroa ja brittien amazonissa hinta on 50 euroa postien kanssa eli vähän säästäis jos tuolta ottais.

      Pitääpä vielä vastaavia ettiä jos tuolta ei onnistu.

      • Kokemusta on

        Olen ostanut suoraan mymemory.co.uk sekä .de. Asiallinen kauppa. Ei ole tullut tulleja eikä veroja.


      • kijuhy
        Kokemusta on kirjoitti:

        Olen ostanut suoraan mymemory.co.uk sekä .de. Asiallinen kauppa. Ei ole tullut tulleja eikä veroja.

        Noilla mymemory.co.uk ja .de on aivan samanlainen tavaravalikoima. co.uk on Jerseyssä, joka ei kuulu EU:n tullialueeseen, joten alv pitäisi maksaa. Kuitenkin sivustolla sanotaan, että tuotteet sisältävät Englannin alvin. Jos se on peritty ja tilitetty asianmukaisesti ei pitäisi mennä Suomeenkaan tuotaessa veroja.

        Tuosta mymemory.de:stä en saanut selvää. Jos laskuista ilmenee alv, niin pitäisi senkin olla kunnossa.

        Sama firma myy ilmeisesti myös sitten Amazonin kautta. Onko tällöinkin alv mukana vai ei, pitäisi selvittää.

        Tässä on Tullin ohjeesta lainaus:

        "Tilaus EU:n veroalueen ulkopuolelta
        EU:ssa on erityisalueita, joilta ostetuista tavaroista täytyy maksaa maahan-tuonnin arvonlisävero. Näitä alueita ovat esimerkiksi:
        o Ison-Britannian Jerseyn saari ja muut Kanaalisaaret
        o Espanjan Kanariansaaret
        o Saksan Helgoland ja Büsingen
        Tavaran vastaanottajan täytyy yleensä antaa tilaamastaan tavarasta tulli-ilmoitus ja maksaa siitä arvonlisävero. Tullia tavarasta ei kanneta."

        http://www.tulli.fi/fi/suomen_tulli/julkaisut_ja_esitteet/asiakasohjeet/ostaminen_ulkomailta/tiedostot/019_yksityish.pdf

        Tulli on muuten vähän päivittänyt ohjettaan ainakin ulkonäöllisesti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      80
      4425
    2. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      29
      3274
    3. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      3142
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      51
      2977
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      24
      2915
    6. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      321
      2716
    7. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      43
      2649
    8. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      234
      2377
    9. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      25
      2196
    10. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      46
      2134
    Aihe