ONKO ALOITE MIEHEN TEHTÄVÄ?

aloitekyvytönkö

Onko aloite aina miehen tehtävä? Miksei minua katseleva nainen tee aloitetta, kun hän on kuitenkin kiinnostunut minusta vai katseleeko vain muuten vain?

16

489

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aloitetta kehiin

      Ei suinkaan. Jos olen itse riittävän kiinnostunut tai tilanne on sellainen, että mies ei aloitetta voi tehdä, teen mielelläni aloitteen. Mutta naisena voin sanoa, että naiset varmaan kyttää ja miettii kauemmin aloitteen tekoa, sitä kun on mietittävä monelta kantilta. Ja ehkä luonne ja ikäkysymys myös.

    • puolueetonkökoköö

      Riippuu mitä toinnen odottaa ja mikä on historia. miten lähestyy ja missä tilanteessa. Kahden ihmisen kemia ja toisaalta kummankin tilanne. Jossain tapauksessa kyllä jossain ei. Pysyykö pakeissaa vai jatkaako eteenpäin, historia, tunteet.

      En osaa sanoa. Eikö fenimismi hae tasavertaisuuutta ja toisaalta on vallalla oleva käsitys saalistamisesta.

      Toimikooon kuka miten tahtoo, se varmaan väärin ole.

      t lalli 6

      • olet ottanut ;)

        montako lasia illan aikana


    • Mokahonda

      Jos olet konservatiivinen niin tee se aloite! Ihanaa kuherteluaikaa menee vain hukkaan. Koskaan ei tiedä viimeistä päiväänsä. Jos olisit mies tehnyt jo sen aloitteen, niin tiedä mitä nytkin tekisit tällä hetkellä, kuhertelisit vaikka.

    • Katseet

      Saattaa olla myös paikan tuoma rajoite...sitä moni ehkä pelkään eniten. Jos oltaisiin kahdestaan, pois tavanomaisesta paikasta...tekisin aloitteen. N>M

    • elämä.opettaa.

      Minä odotan, että mies tekee aloitteen. Nimittäin jos mies on tarpeeksi kiinnostunut niin kyllä hän sen tekee, vaikka ujokin olisi. Joson vain vähän kiinnostunut, esim.flirttailee vain, ei sellaiseen kannata tunnetasolla panostaa.

      • todellakin opettaa

        "Jos (mies) on vain vähän kiinnostunut, esim.flirttailee vain, ei sellaiseen kannata tunnetasolla panostaa."

        Mikä tekee naisesta tässä suhteessa erilaisen? Tarkoitan siis että sama pätee molempiin suuntiin. On miehilläkin samanlaiset tunteet kuin naisilla. Kyllä ne pakit tekee kolhuja miehillekin jos mies tajuaa että nainen olikin vain seikkailemassa eikä etsikään mitään vakavaa.

        Nykypäivänä ei ole mitään väliä kumpi tekee aloitteen. Toisen ajatuksia ja sen hetkistä (parisuhde)tilannetta on liki mahdoton tietää kysymättä, tämä pätee edelleenkin molempiin suuntiin.

        Toki jos haluaa rajata omia mahdollisuuksiaan onneen niin olkaa ihmeessä ehdottomia asian suhteen. Kenenkään ei kuitenkaan mielestäni tarvitse tyytyä ihmiseen jota ei oikeasti rakasta ainoastaan sen takia, että hän ei (ties mistä syystä) saanut sillä hetkellä tehtyä aloitetta. Asiat ovat useasti monisyisiä ja kuten ylempänäkin on sanottu, joskus aloitteen tekeminen on 10x helpompaa juuri sille toiselle henkilölle (riippumatta siitä, onko kyseessä mies vai nainen).

        Terv. Aloitteita tehnyt ja vastaanottanut mies


      • elämä.opettaa..
        todellakin opettaa kirjoitti:

        "Jos (mies) on vain vähän kiinnostunut, esim.flirttailee vain, ei sellaiseen kannata tunnetasolla panostaa."

        Mikä tekee naisesta tässä suhteessa erilaisen? Tarkoitan siis että sama pätee molempiin suuntiin. On miehilläkin samanlaiset tunteet kuin naisilla. Kyllä ne pakit tekee kolhuja miehillekin jos mies tajuaa että nainen olikin vain seikkailemassa eikä etsikään mitään vakavaa.

        Nykypäivänä ei ole mitään väliä kumpi tekee aloitteen. Toisen ajatuksia ja sen hetkistä (parisuhde)tilannetta on liki mahdoton tietää kysymättä, tämä pätee edelleenkin molempiin suuntiin.

        Toki jos haluaa rajata omia mahdollisuuksiaan onneen niin olkaa ihmeessä ehdottomia asian suhteen. Kenenkään ei kuitenkaan mielestäni tarvitse tyytyä ihmiseen jota ei oikeasti rakasta ainoastaan sen takia, että hän ei (ties mistä syystä) saanut sillä hetkellä tehtyä aloitetta. Asiat ovat useasti monisyisiä ja kuten ylempänäkin on sanottu, joskus aloitteen tekeminen on 10x helpompaa juuri sille toiselle henkilölle (riippumatta siitä, onko kyseessä mies vai nainen).

        Terv. Aloitteita tehnyt ja vastaanottanut mies

        Kyllä se yleensä menee niin, että mies tekee aloitteen sen jälkeen kun nainen on vastannut esim. flirttiin. Itse ainakin pidän määrätietoisista miehistä, jotka tekevät selväksi sen, että ovat kiinnostuneita ja tosiaan tekevät aloitteen. On turhaa tuhlata tunteita ja aikaa miehiin jotka eivät ole tarpeeksi kiinnostuneita tai ovat sen verran epävarmoja, että suhde aikuisen naisen kanssa ei muutenkaan vielä toimisi.


      • todellakin opettaa
        elämä.opettaa.. kirjoitti:

        Kyllä se yleensä menee niin, että mies tekee aloitteen sen jälkeen kun nainen on vastannut esim. flirttiin. Itse ainakin pidän määrätietoisista miehistä, jotka tekevät selväksi sen, että ovat kiinnostuneita ja tosiaan tekevät aloitteen. On turhaa tuhlata tunteita ja aikaa miehiin jotka eivät ole tarpeeksi kiinnostuneita tai ovat sen verran epävarmoja, että suhde aikuisen naisen kanssa ei muutenkaan vielä toimisi.

        Kuten sanottua, poikkeus vahvistaa säännön. Itselleni tulee vain tästä aiheesta aina se ajatus, että em. "perinteiden kunnioittaminen" on ujojen helppo pakotie aloitteen tekemisestä luistamiseen. Miehille sellaista ei ole, mutta heidänhän tulee kestää mitä vain, eikös? ;)

        Siitä olen kuitenkin samaa mieltä että flirtti on avain. Ei miestenkään uteliaisuutta useinkaan herätä tai ainakaan vahvista sellainen nainen, joka käyttäytyy kuin hiiri. Itse ainakin pidän reippaista naisista, jotka myös osaavat näyttää sen ulospäin.

        Tuohon viimeiseen lauseeseesi en jaksa enää edes vastata, tiedät itsekin miksi. ;)


      • to Ms. Obvious
        elämä.opettaa.. kirjoitti:

        Kyllä se yleensä menee niin, että mies tekee aloitteen sen jälkeen kun nainen on vastannut esim. flirttiin. Itse ainakin pidän määrätietoisista miehistä, jotka tekevät selväksi sen, että ovat kiinnostuneita ja tosiaan tekevät aloitteen. On turhaa tuhlata tunteita ja aikaa miehiin jotka eivät ole tarpeeksi kiinnostuneita tai ovat sen verran epävarmoja, että suhde aikuisen naisen kanssa ei muutenkaan vielä toimisi.

        Rationalisointia kuin psykologian oppikirjasta, henkiseen aikuistumiseen on sinullakin vielä paljon matkaa.


      • elämä.opettaa..
        to Ms. Obvious kirjoitti:

        Rationalisointia kuin psykologian oppikirjasta, henkiseen aikuistumiseen on sinullakin vielä paljon matkaa.

        Totta, myös psykologia tukee käsityksiäni, mutta psykologiset teoriathan perustuvat käytäntöön. Olen analyyttinen nainen, tunnen itseni ja sen mitä haluan sekä millaisen kumppanin haluan. Sinun ei tarvitse tykätä mielipiteistäni, eikä minun tarvitse välittää tuntemattomien ihmisten hakkuista. :)


    • löytyy ehkä jostain

      Kyllä se käytännössä on miehen tehtävä. Toisaalta ei se haittaa jos nainen osoittaa kiinnostusta. Tasa-arvo kuitenkin vallitsee.
      Itse miehenä pidän paikkaa vierelläni auki, koska en ole vielä löytänyt sitä oikeaa. Uskon hänen olevan jossain. Seuraavaksi lähden katsomaan sydän avoimena, mistä se oikea mahtaisi löytyä. Eli tiedän sen kun seison hänen edessään, jos hänen sielunsa värähtää, niin olen löytäbyt oikean ihmisen, joka kanssa, elän elämäni loppuun saakka.

    • Silmänruokaa

      Uskoisin hänen olevan kiinnostunut mutta ujohko.

      Ihan niin kuin minäkin.

    • mies vai hiiri

      Jos mies on mies niin kyllä se tekee aloitteen.

      • hissulle

        Nykyaikaisessa naisessa on sen verran särmää että kyllä tuollaiset harmaahiirulaiset saa jäädä oman onnensa nojaan. Nykynainen uskaltaa sanoa mitä ajattelee. Jää sinä vaan hissuttelemaan yksinäsi.


    • ptsi

      En tiedä haluaisin niin lähettää hyvän Joulun toivotukset eräälle H:lle mutta liian moni asia menneisyydessä vaivaa etten usko että olisin arvollinen lähettämään yhtään mitään olen niin sanotusti lukossa. Enkä myöskään tiedä yhtään mitä hänelle nykyään kuuluu oletettavasti hyvää en tiedä kuten en myöskään tiedä mikä kaikista samannimisistä hän on. Voisi olla helpompaa jos tietäisi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      67
      1686
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1401
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1222
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1194
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1096
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      859
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      825
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      190
      748
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      93
      727
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe