Web-kamera

Ihmettelijä

33

1738

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aavek

      Antaahan se kuvan aavekaupungista, etenkin paljon hehkutetusta "kävelykadun" tumpista josta on ollut vaan haittaa liike-elämälle. Paikallisen kaljakuppilan omistajan mielestä on kuulemma lisännyt turistien määrää. Voi pyhä yksinkertaisuus. Ne hänenkin turistit näytti olevan komennusmiehiä suurseisokkien aikaan.

    • hyvä on kuva

      Hyvä kamera.
      Pantaisiin toinen kamera osoittamaan päinvastaiseen suuntaan, jossa on ne hienoimmat auringonnousut ja laskut.

      • Pavel K.

        "päinvastaiseen suuntaan, jossa on ne hienoimmat auringonnousut ja laskut. "
        Aurinko nousee idästä ja laskee länteen. Juhannuksena aurinko on alhaisimmillaan pohjoisessa. Etelässä (= päinvastaisessa suunnassa) aurinko on korkeimmillaan keskipäivällä.


      • ..............
        Pavel K. kirjoitti:

        "päinvastaiseen suuntaan, jossa on ne hienoimmat auringonnousut ja laskut. "
        Aurinko nousee idästä ja laskee länteen. Juhannuksena aurinko on alhaisimmillaan pohjoisessa. Etelässä (= päinvastaisessa suunnassa) aurinko on korkeimmillaan keskipäivällä.

        En katsele auringonnousuja enkä laskuja keskipäivällä.


      • Kemin asukas
        .............. kirjoitti:

        En katsele auringonnousuja enkä laskuja keskipäivällä.

        "En katsele auringonnousuja enkä laskuja keskipäivällä. "
        Minä katselen Kemiä muulloinkin kuin vain keskipäivällä.


      • Auringon lapsi

        "antaisiin toinen kamera osoittamaan päinvastaiseen suuntaan, jossa on ne hienoimmat auringonnousut ja laskut."
        Kamera osoittaa nyt luoteeseen. Päinvastainen suunta olisi kaakko. Ei sieltä aurinko nouse eikä laske sinne.


      • Eikö sulla
        Kemin asukas kirjoitti:

        "En katsele auringonnousuja enkä laskuja keskipäivällä. "
        Minä katselen Kemiä muulloinkin kuin vain keskipäivällä.

        Kemin asukas ole muuta keinoa tuoda itseäs esille kun kopsaamalla jonkun kirjoituksista osia?
        Opettele, tai ole pois. Tyhmyytesi vaan näytät!


    • T. Torvinen

      Katselen kuvaa pimeän jo laskeuduttua kaupunkiin. Hirveää näyttää olevan. Ruutinrannan rakennukset ovat liekeissä ja savun varjostamia.

      • hyvä väritys

        Komea kuva. Savu antaa turvallisuutta paikkakunnan työllisyydestä, ei se kuvassa haittaa.


      • Hansonsonni

      • kierrätystä

      • habatusta

      • sel vennys
        habatusta kirjoitti:

        Liian hidas, en jaksanut odottaa. Toimineeko ollenkaan?

        Siis Kemi toimii, haba ei
        ?


      • Ylpeä kemiläinen.

      • Mulle selvis
        sel vennys kirjoitti:

        Siis Kemi toimii, haba ei
        ?

        Haba pelaa loistavasti, näkyy Torniokin mahtavasti. Tästä on hyvä katsoa onko Ikeassa tai ICA-Maxissa ruuhkaa.


      • Kemilänen.
        Mulle selvis kirjoitti:

        Haba pelaa loistavasti, näkyy Torniokin mahtavasti. Tästä on hyvä katsoa onko Ikeassa tai ICA-Maxissa ruuhkaa.

        "Haba pelaa loistavasti, näkyy Torniokin mahtavasti."
        Eikö muka Kemi näy? Onpa sitten huono kamera.


      • toiv.olen väärässä
        Hansonsonni kirjoitti:

        Olisivat ottaneet Haaparannan Webkameroista mallia. Toinen kuvaa liikkuvaa kuvaa pohjoiseen ja toinen etelään. Päivisin ja varsinki kesällä loistavat näkymät.
        http://www.haparanda.se/haparandastad/kommunochpolitik/webbkamera/webbkameranorr.4.190f52ef12fc2aee7d680006982.html

        Ruotsin kamerat tulevat tarpeeseen tässä tulevina vuosina. Voidaan seurata live.kuvaa mellakoista kun sauna ei olekaan niin lämmin kuin pitää, altaaseen on ilmestynyt kokkare eikä siivoojat siivoa halutussa asussa.

        Mutta eiköhän ne kamerat sulkeudu kun oikeasti autot alkaa palaa


    • kiitoss

      Hieno kuva, Kemi näyttää paremmalta kuin onkaan.

    • Kemi Oy:n puolesta

      "kameralla tekee joka on laitettu korkealle"
      Nettikameran pittää olla korkialla, että näkee laajalle alueelle eikä siitä pysty tunnistamaan yksittäisten kemiläisten kasvoja. Oikein.

    • Kemiläinen.

      "Missä on sisäsataman kamera? "
      Kameroita pitäisi saada lisää. Hyviä paikkoja olisi sellaiset, joissa liikkuu koko ajan paljon ihmisiä, esimerkiksi Kemi-Tornion lentoaseama, Kemin rautatieasema, Kemin linja-autoasema ja Kemin tori. Karihaaran torin seutukin olisi hyvä paikka.

      • 1 2 3 4 5

        No ei niitä jokapaikassa tarvitse olla. Poliiseja varten on valvontakameroita kyllä.


      • Kemiläinen.
        1 2 3 4 5 kirjoitti:

        No ei niitä jokapaikassa tarvitse olla. Poliiseja varten on valvontakameroita kyllä.

        "No ei niitä jokapaikassa tarvitse olla."
        Olen samaa mieltä. Ei kameroita joka paikkaan. Hyviä pakkoja olisivat julkiset ulkotilat, joissa liikkuu runsaasti ihmisiä, kuten lentoasemat ja satamat, Olisi aivan mahtavaa nähdä kun lentokoneet tulevat ja lähtevät Kemistä ja matkustajat purkautuvat suurin joukoin lentokoneesta. Samalla on tietenkin huolehdittava, että kuvista ei pysty tunnistamaan yksittäisiä kansalaisia eikä edes kemiläisiä. Se on ns. yksityisyyden suojaa ja se on ehdoton. Lentokoneen kiihdytys kiitoradalla ja nousu on aivan taivaallinen näky. Vielä kun saisi äänet kuuluviin. Kyllä niitä poliisitkin saisivat katsella, jos muilta kiireiltä ehtivät.


      • Auringon lapsi:lle
        Kemiläinen. kirjoitti:

        "No ei niitä jokapaikassa tarvitse olla."
        Olen samaa mieltä. Ei kameroita joka paikkaan. Hyviä pakkoja olisivat julkiset ulkotilat, joissa liikkuu runsaasti ihmisiä, kuten lentoasemat ja satamat, Olisi aivan mahtavaa nähdä kun lentokoneet tulevat ja lähtevät Kemistä ja matkustajat purkautuvat suurin joukoin lentokoneesta. Samalla on tietenkin huolehdittava, että kuvista ei pysty tunnistamaan yksittäisiä kansalaisia eikä edes kemiläisiä. Se on ns. yksityisyyden suojaa ja se on ehdoton. Lentokoneen kiihdytys kiitoradalla ja nousu on aivan taivaallinen näky. Vielä kun saisi äänet kuuluviin. Kyllä niitä poliisitkin saisivat katsella, jos muilta kiireiltä ehtivät.

        Katselin tänäki aamuna meiltä vastakkaiseen suuntaan kuin kamera. Jonkinlainen auringonnousu näkyi vaikkei tänä aamuna niin räiskyvän värikäs tulimeri kuin se toisinaan on.
        Samaan aikaan kamerakuvassa ei näkynyt auringonnoususta häivähdystäkkään. Vuosien kokemuksesta tiedän, että "vastakkaiseen suuntaan" eli Stora Enson piippuja päin katsomalla näkyy myös auringonlaskut, sanoin kuvaamattoman hienoja, mutta joka ilta ei aurinko siinäkään suunnassa laske, missä lie silloin se, ei kamerakuvassakaan.

        Muuten olen sitä mieltä, että kameran sijoittamispaikka on oivallinen.
        Lentokoneita ja muita sellaisia ja niiden matkustajia ei kuulu tarkasti näyttää koko maailmalle, siinä on vaaransakin.


      • Kemiläinen ajattelij
        Auringon lapsi:lle kirjoitti:

        Katselin tänäki aamuna meiltä vastakkaiseen suuntaan kuin kamera. Jonkinlainen auringonnousu näkyi vaikkei tänä aamuna niin räiskyvän värikäs tulimeri kuin se toisinaan on.
        Samaan aikaan kamerakuvassa ei näkynyt auringonnoususta häivähdystäkkään. Vuosien kokemuksesta tiedän, että "vastakkaiseen suuntaan" eli Stora Enson piippuja päin katsomalla näkyy myös auringonlaskut, sanoin kuvaamattoman hienoja, mutta joka ilta ei aurinko siinäkään suunnassa laske, missä lie silloin se, ei kamerakuvassakaan.

        Muuten olen sitä mieltä, että kameran sijoittamispaikka on oivallinen.
        Lentokoneita ja muita sellaisia ja niiden matkustajia ei kuulu tarkasti näyttää koko maailmalle, siinä on vaaransakin.

        "Samaan aikaan kamerakuvassa ei näkynyt auringonnoususta häivähdystäkkään."
        Ei näykkään. Se on suodatettu pois kuvasta, koska halutaan markkinoida Kemin kaamosta turisteille. Muuten aurinko nousee idästä ja laskee länteen. Niin se on tehnyt jo pitemmän aikaa.


      • en ajattele, katson
        Kemiläinen ajattelij kirjoitti:

        "Samaan aikaan kamerakuvassa ei näkynyt auringonnoususta häivähdystäkkään."
        Ei näykkään. Se on suodatettu pois kuvasta, koska halutaan markkinoida Kemin kaamosta turisteille. Muuten aurinko nousee idästä ja laskee länteen. Niin se on tehnyt jo pitemmän aikaa.

        Nyt itse Aurinko näkyy ruskonsa keskellä Stora Enson piippujen vieressä. Kuvassa, siis vastakkaisella puolella, näkyy samaan aikaan vähän lilaa kajastusta, mutta siis itse aurinko on vastakkaisella puolella.


      • Tarkkailija.
        en ajattele, katson kirjoitti:

        Nyt itse Aurinko näkyy ruskonsa keskellä Stora Enson piippujen vieressä. Kuvassa, siis vastakkaisella puolella, näkyy samaan aikaan vähän lilaa kajastusta, mutta siis itse aurinko on vastakkaisella puolella.

        Stora Enson suunnalta näkyvä valo on ns. keinovaloa. Se on tuotettu sähköenergialla. Se ei ole auringonvaloa.


    • helppo ratkaista

      Näkeehän siitä heti, mihin suuntaan tuulee ja mistä verovaroja syntyy.

    • kemiläinen
      • riittää, kiitos

        Kyllä siitä taas olisi valitusta seurannut, jos olisi hankittu kalleimmat pröystäilykamerat, ja ihan turhaan. Kaupungintalon kamera-näkymä on hieno!


      • Slippery Slope
        riittää, kiitos kirjoitti:

        Kyllä siitä taas olisi valitusta seurannut, jos olisi hankittu kalleimmat pröystäilykamerat, ja ihan turhaan. Kaupungintalon kamera-näkymä on hieno!

        Kävelykatu aina tyhjä, autio kaupunki. Ois kannattanu kääntää etelään päin, komeammat maisemat. Onhan noita samoja kuvia iät ajat jo ollu, nii miksi tämmönen?
        Hanurista koko idea. Jos ei oo varaa laittaa kunnon laitteita, nii perrein olla laittamati mitään.


      • siirretään se?
        Slippery Slope kirjoitti:

        Kävelykatu aina tyhjä, autio kaupunki. Ois kannattanu kääntää etelään päin, komeammat maisemat. Onhan noita samoja kuvia iät ajat jo ollu, nii miksi tämmönen?
        Hanurista koko idea. Jos ei oo varaa laittaa kunnon laitteita, nii perrein olla laittamati mitään.

        Ilman kävelypätkää näkymä olisi kyllä eloisampi.
        Mietinkin juuri, että sen päälle pitäisi rakentaa ylikulkusilta liikenteelle taikka tunneli alle. Näin liikenne taas sujuisi ja päästösaastetta tulisi vähemmän. Mutta sen kohdan liikkeiden tulevaisuus on kyllä menetetty. Harmi kun siinä olisi ollut hyvä liikepaikka lähellä muita isompia liikkeitä ja kirjastoa.
        Minkätakia se juuri tuohon piti laittaa, olisi pantu jonnekin syrjemmälle.


    • Ei virtuaalituristi
      • Maukka.

        "Kova säpinä jouluaattona ja näkyy olevan tänäänkin."
        Tuo kuva ei ole Kemistä vaan Keminmaalta, Käpylästä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1488
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      755
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe