SUSIBUUMIN ON NYT KERTAKAIKKIAAN LOPUTTAVA!

KOIRAMETSÄSTÄJÄ

http://www.adressit.com/ehdoton_vaatimus_ei_enaa_yhtaan_metsastyskoiraa_susille
(juuri julkaistu adressi)

* ALLEKIRJOITA - JAA TIETOA ETEENPÄIN
(laita sähköpostia ystävillesi, linkitä fb-seinällesi, kerro kavereillesi)

INFO:
- Koska jotkut tulevat väittämään, että tämä on vain adressi adressien joukossa, niin tiedoksi:

1/ - lue adressin vaatimukset ja huomaat, että tämä adressi on median, RKTL:n sekä viranomaisten pakko ottaa tosissaan (riittävästi allekirjoituksia lyhyessä ajassa ja asiamme huomioidaan takuuvarmasti mediassa)

2/ - lue adressi ajatuksella ja ymmärrät, että tämä on viimeinen hätähuuto arvokkaan metsästyskoirakulttuurin puolesta (jos olet itse metsästyskoiraharrastaja ja metsästät susialueilla ymmärrät asian tärkeyden)

3/ - adressi on poliittinen kannanotto (vaalit tulossa ja poliitikot kyllä huomioivat adressin)

4/ - adressin vaatimuksia on kolme; vaadimme uusia rehellisiä susitutkijoita entisten valheellisten tilalle, uhkaamme lopettaa kaiken yhteistyön viranomaisten kanssa jos vaatimuksiimme ei suostuta ja vaadimme susille / koirasusille tappolupia ilman erillisiä lupahakemuksia.

Huom. Adressi on RADIKAALI KANNANOTTO metsästyskoirakulttuurin puolesta, joten allekirjoita ja levitä tietoa adressista. Jos ja kun saamme lyhyellä ajalla riittävästi allekirjoituksia, niin me hoidamme tiedotteet mediaan, Kansanedustajille sekä eri viranomaistahoille - tee SINÄ osuutesi ja me teemme osuutemme yhteisen harrastuksemme puolesta!

33

272

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kylläpä oli...

      paatoksellista roskaa.

    • SusiRules

      Joka helvetin paikkaanko tätä samaa adressia on työnnetty? Pysykää kotonanne niiden koirienne kanssa niin ei susi syö, tai sitten suu suppuun samalla tavalla kun pidätte silloinkin kun ammutte suden luvatta sinne metsään.

    • koirat riesana

      Ei ole susia näkynyt eikä aiheuttanut ongelmia. Sensijaan koirat ovat tappaneet ja silponeet kotieläimiä omasta pihasta.Lienevät niitä sinun metsästyskoiria? Pidä ne pois muitten pihoista äläkä puuhastele adressiesi kanssa. Tee jotain hyödyllistä.

    • Höpöhöpö..ö

      Minulle ei ole koiraa, ei sitten minkäänmoista eikä tule. Minun puolestani sudet saavat syödä vaikka jokaikisen piskin pois jalkakäytäville ja muille liikkumapaikoille paskomasta.

      • roustoville

        Ota se tiukka pipo pois päästäsi, se helpottaa vähän!


    • hyväaihetuossa

      aika lähellehän nuo tulee

      vihreille ja kokoomukselle
      sudet
      ovat tärkeämpiä
      kuin ihmiset

    • Maalaisjärki mukaan

      Minä kun olen käsittänyt, että susien tappaminen on ollut käynnissä jo vuosia. Myrkkysyötit, syötit jotka turpoavat suden vatsassa tappaen suden ja sitten tämä ampuminen. Ei tulisi mieleenkään antaa ilmi näitä susien pyydystäjiä. Venäjällä maksetaan tapporahaa sudesta. Mitenkähän kalliita olisivat nämä susien pyyntimatkat Venäjälle, jossa saisi susia ampua helikopterista? Voi olla, että kynnet lipsuivat hinnan suhteen.

    • Liikaa koiria

      Suomessa on liikaa koiria, joten on huvittavaa että muutamaa harvaa sutta jahdataan. Koiria on jotain 650000 ja susia noin 150. joten on selvää kumpiako joutuisi vähentää. Monissa Suomea tiheämmin asutuissa maissa kuten Italiassa ja Puolassa on noin 500-600 sutta. Ruotsissakin on susia noin 300 eli kaksi kertaa enemmän kuin Suomessa.

      http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/438901/Koirien maara ennatyslukemissa

      http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/tutkija-suomen-susipelko-poikkeuksellista-muualla-euroopassa-vieras-ilmio/625393/

      • vempelville

        Nämä kaupunkien luolaihmiset ei tiedä elämästä mitään, ovat erkaantuneet täysin elämän todellisuudesta. Kun olette noin viisaita niin tulkaa meille tyhmille neuvomaan mitä me täällä maalla harrastetaan!


    • uroshivikoira

      Vahvistin juuri allekirjoitukseni adressiin, samalla laitoin myös edesmenneen anoppini osallistumisen adressiin. Anoppi oli armoton susien vihaaja, johtuen siitä kun sudet tappoi hänen ainoan tiineen lehmän laitumelle 50 luvulla! Anopille ei tarvinnut kuin mainita suden niin samalla räjähti. Kyllä se ainoan lehmän menetys oli kova menetys mökin akalle, siinä meni elanto ja tuleva vasikka.

      • En hyysää

        Karhu ongelmakin poistuu ,kuin itsestään annetaanpa ajan kulua ,ihmiset huomaa suoran toiminnan edut.


    • Evoluutio toimii

      Olemme siinä viheessa evoluutioita, jossa heikoin aines on jäänyt syrjäseuduille. Annetaan luonnon hoitaa asia. Sudet siis suojeltakoon!

      • uroshirvikoira

        Jos olet kerta vahvaa ainesta niin tervetuloa kokeilemaan kuinka vahva olet. Taidat jäätyä kuin torakka hangelle! Ja tervetuloa tekemään tuttavuutta hukkien kanssa, nyt on helppo löytää jäljet ja kohta on täysi kuu!


      • Evoluutio toimii
        uroshirvikoira kirjoitti:

        Jos olet kerta vahvaa ainesta niin tervetuloa kokeilemaan kuinka vahva olet. Taidat jäätyä kuin torakka hangelle! Ja tervetuloa tekemään tuttavuutta hukkien kanssa, nyt on helppo löytää jäljet ja kohta on täysi kuu!

        Evoluutio suosii älykkäitä, ei fyysisesti vahvoja. Onne sinne hangille ;9


      • Shhhhhhhh
        Evoluutio toimii kirjoitti:

        Evoluutio suosii älykkäitä, ei fyysisesti vahvoja. Onne sinne hangille ;9

        Älä paljasta tuolle kepun/persun äänestäjälle, että he pitävät meidät älykkäät virkamiehet vallassa. Äänestäkööt niitä heikkoja edustajiaan, jotka sitten huumautuvat vallasta, huorista ja ilmaisesta viinasta. Niitä on niiin helppo ohjailla Helsingissä :D


      • mustikka2

        Perusteleppa vähän, mitä tarkoitat heikommalla aineksella syrjäseudulla ? Ihan mielenkiinnosta kyselen.


    • potte pussukka
    • joopajoo3

      Minä itse taidan laittaa vireille adressin jossa nämä metsästäjät saisi lahdata sinne metsään aina tälläisen nähdessään. Täysin munattomia ukkoja. Kestäkää häviönne, ei ne sudetkaan adresseja kirjoittele että mitäs tänne meidän maille tuutte muuten ahdistelee. Luonto jota kovin hehkutatte vain toteuttaa itseään.

      • OIKEIN!

        Edes pientä järjenääntä on havaittavissa tässäkin viestiketjussa nimimerkki "joopajoo3" ansiosta. Kyllä perkelevie suurin osa metsästäjina itseään pitävistä näyttää olevan täysiä rottia jotka tosiaankin tulisi lahdata niille sijoilleen heti kun havainto on tehty.


    • susi koira

      Samatauti vaivaa näköjään vastapuoltakin, tyhjiä paskan jauhajia, sovalta räkyttäjiä! Evoluutio suosii vain vahvoja ja viisaita, katso luonnosta! ! Heikko ei tiedä miltä tuntuu olla vahva!

      • olet mies?

        vain ase kädessä? :D


    • Äly hoi

      Suomessa on pari miljoonaa rakkia ja vain muutama susi. Niistäkin ihmisten ilmoilla liikkuu vain ne joiden ravinnon metsästäjät ovat käyneet tappamassa itselleen metsästä. Eli nälkä ajaa nekin epätoivoon. Tyhmä metsästäjä ei ymmärrä perusekologiasta mitään kun käy kaljamahoineen lenkkiä jääkaapilta.

      Poliisikin sanoi haastattelussa pari vuotta sitten, että se äänekäs vähemmistö susivihaajia on peräkammarin poikia joilla ei ole järkevämpää tekemistä.
      Jos on huono olla niin turha sitä pahaa oloa on susiin purkaa.

      Itsekin asun korvessa susien keskellä eikä niiden kanssa tarvitse pelätä. Pelko joidenkin korvien sisällä on naurettavaa. Susi ei ole tappanut ihmistä Suomessa sataan vuoteen. Koirat vastaavasti tappaa ihmisiä joka vuosi.

    • Puremahaavat

      Siuomessa eläinten puremista 80 % on koirien aiheuttamia, ja lopuista valtaosa on kissojen aiheuttamia. On jopa todennäköisempää joutui toisen ihmisen kuin suden, karhun tai muun luonnonvaraisen eläimen puremaksi.

      Pelätyin koiranpureman levittämä bakteeri on Capnocytophaga canimorsus, joka 2-8 vuorokauden aiheuttaa rajun, usein kuolemanvaarallisen verenmyrkytyksen, yleistyneen hyytymishäiriön, aivokalvon-, nivel- tai keuhkopussin tulehduksen.

      http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00321

      http://yle.fi/uutiset/pienikin_koiran_purema_voi_johtaa_vakavaan_infektioon/7054077

      Kun ajattelee puhtaasti mittasuhteita, niin on naurettavaa vainota noin 150 sutta, kun samalla Suomeen muka mahtuu 650000 koiraa.

    • äly hoi....

      Äly hoi, äly hoi,

    • Hah hah haa

      Kaupunkien luolaihmiset rakuttaa susista eniten. Byäääähhhh,hah, hah.... Ovat asiantuntijoita paperilla vain .....

      • koiramies2

        Kyllä pitäisi olla laillista aina ampua susi kun näkee, pitäisi saada tapporaha.


      • tttttttttttt

        Asioiden väitellessä on tapana yleensä vastata perusteluihin vastaperusteluilla. Lopulta parhain perustelu voittaa. Itse harrastat vaan vastapuolen leimaamista. Ei voinut taaskaan järkeä kauhalla vaatia, kun on vain lusikalla annettu.


    • näin se on!

      Jos susi syö metsässä irti olevan koiran ei syy ole suden vaan sen ihmisen kuka sen koiransa on metsään vapaaksi päästänyt! pointtini on se et jos haluaa harrastaa koiran kanssa metsästämistä on myös hyväksyttävä se riski että koira "katoaa" sinne.

    • Susitus

      Olen itse metsästämistä harrastanut pitkään, 7-vuotiaasta alkaen isän mukana ja iän riittäessä sitten on hankittu kortit ja luvat, nyt olen jo reippaasti kolmenkympin ylittänyt ja olen edelleen aktiiviharrastaja. Vilkkaalla susialueellakin on asuttu ja jälkiä oman pihan nurkiltakin bongailtu.

      Hävettää nämä itseään metsämiehiksi kutsuvat ruikuttajat jotka ovat olevinaan niin luontoihmistä, mutta haluaisivat omalta mukavuusalueeltaan hävittää kaikki nelijalkaiset mistä eivät itse pidä. Susi kuuluu luontoon. Vaihtakaa harrastusta jos ette kestä sitä riskiä että se koira viedään. Jokaisessa touhussa on omat riskinsä, ja metsästyksessä se koiran joutuminen onnettomuuteen (myös muuten kuin suden suuhun) on yksi niistä. Sitäkin sattuu, mutta tilastollisesti riski on pieni. Ymmärrän toki vitutuksen kun kallis harrastekoira ja hyvä ystävä kuolee, mutta metsästäjinä teidän pitäisi ymmärtää että tuolla villissä luonnossa eläimet tappavat toisiaan kaiken aikaa.

      Luonto ei ole ihmisen kiva ja riskitön leikkikenttä, eikä sitä sellaiseksi pidä muuttaa. Luonto antaa ja luonto ottaa. Jos ei kestä luontoa ja sen lainalaisuuksia, kannattaa varmaan muuttaa sinne kaupunkiin.

    • tieltäampuja sakkia

      Samaa mieltä,minunkin puolesta täällä Lieksan saloilla mahtuu sudet ja karhut elämään.Nykysellään ei enää kehtaa huudella petojenjälki havainnoista kun ei tiedä mikä jahtipoorukka lähtee "näätä"metsälle.

    • Ihmettelyä korvessa

      Mielestäni metsästäjille ei opeteta tarpeeksi tietoa luonnosta ja sen kunnioittamisesta. Tunnen varsin suurta myötähäpeää tietämiäni räiskijöitä kohtaan. Ainoa mieleen tuleva asia ko. ääliöillä on: "Voinko ampua eläimen?".

      Ymmärrän hyvin metsästysviettiä sillä olen itsekin metsästäjä mutta mieltä vailla ampuminen ilman järjenkäyttöä ja ravinnonhankintatarkoitusta on matalaotsaista. On aivan naurettavaa suuttua jollekin nälkäänsä ruokaa tappavalle sudelle jos itse ammuskelee eläimiä kuoliaaksi vain huvittelumielessä. Metsästäjien lobbausjärjestöjen jäsenlehdetkin suoltavat nykyään aivan uskomatonta tuubaa ja vakiolausuntoja metsästyksen ihanuudesta. Nekin saisivat ottaa samaa jaarittelevien höpötys-artikkeleiden sijaan tehtäväkseen terveen luontosuhteen kasvattamisen metsästäjille.

    • sushukkanen189

      Yhteenkään adressiin en nimeäni laita, koska tämä menee aina samanlaiseksi sekoiluksi, kaikki metsän elukat metästä pois mentaliteetti ei itseä kiinnosta.


      Niin kauan kun meillä ei ole ammattilaisia, todellisia riista-asiantuntijoita tässä asiassa ja suunnittelutyössä apuna, ei tästä tule koiraa ei kakkaa.


      Miksi susi ottaa helppoa evästä olisi varmaan se nro. 1 asia joka pitäisi ratkaista, onko luontainen eväs loppu, vai onko tämä susikanta koirasusia?

      Kontiolahdessa oli kaadettu "susi", karjalaisen nettilehdestä kuvan näin ja eihän se ole sutta nähnytkään. Rillitkö teille höpelöille pitää hommata? Kyseessä on koira tai koirasusi.

      • koiramies2

        Sudelle aina kuula kalloon kun näkyy, jos sais vielä vähän tapporahaa. Valtio vois antaa metsästäjille helikopteri lentoja, olis hyvä ampua ilmasta käsin. Rahat vois ottaa siihen vaikka sossun pummeilta, selvää sääästöä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 115
      2396
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2237
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2001
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1638
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1442
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      13
      1378
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1373
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1357
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1282
    Aihe